سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۸ - Aug 17, 2004
خبرهايي از فوتبال جهان
009180.jpg
«بالاك» كاپيتان جديد تيم ملي فوتبال آلمان
گروه ورزشي:«ميشاييل  بالاك » بازيكن  مياني  تيم  فوتبال  بايرن  مونيخ  آلمان  از سوي «يورگن  كلينزمن » سرمربي  تيم  ملي  آن كشور به  عنوان  كاپيتان  جديد اين  تيم  انتخاب  و جايگزين  «اليور كان » شد. تيم  ملي  آلمان  در يك  ديدار دوستانه ، چهارشنبه  شب  در وين  به  مصاف  تيم ملي  اتريش  مي رود. اليور كان  در سال  ۲۰۰۱ بازوبند كاپيتاني  را از «اليور بيرهوف » تحويل گرفت  و تاكنون  ۳۸ بار تيم  ملي  فوتبال  آلمان  را به  عنوان  كاپيتان  همراهي كرده  است .بيرهوف  هم اكنون  به  عنوان  دستيار كلينزمن  در تيم  ملي  فوتبال  آلمان  حضور دارد.اليور كان  ۳۵ ساله در يكسال اخير هم در تيم ملي و هم در تيم  بايرن  مونيخ  فصل دشواري را پشت  سر گذاشت  و توانايي  وي  مورد سئوال  قرار گرفت .
ساويولا، ركبر و لوپز در ليست فروش بارسلون
مسئولان  باشگاه  بارسلونااسپانيا به  سه  بازيكن  خودخاوير ساويولا، روشتوركبر و اسكار لوپز اعلام  كردند به دنبال  يافتن  باشگاهي  جديدبراي  خود باشند.به گزارش  سايت  گل ، جدايي  ساويولا ازبارسلونا با به  عضويت  گرفتن  ساموئل اتوئو كامروني  از مايوركا عملا تاييد شده  است .با وجود اتوئو، دكو، لارسون  و گيولي  درخط حمله  تيم  بارسلونا، فرانك ريكارد سرمربي  هلندي  اين  تيم  ساويولا را مازاد بر نياز تيم  مي داند.از سوي  ديگر گزارشهاي  مختلف  حاكي  از اين  است  كه  ساويولا به صورت  قرضي به  باشگاه  موناكو فرانسه  نايب  قهرمان  فصل  گذشته  جام  قهرماني  باشگاههاي اروپا منتقل  خواهد شد.
از آنجا كه  موناكو سرمايه  لازم  براي  جذب  ساويولا را ندارد، اين  احتمال وجود دارد كه  او به  باشگاه  ديگري  ملحق  شود.

اخبار المپيك
مدال هاي طلاي شنا
009183.jpg

۱۰۰ متر پروانه زنان:در اين ماده پتريا توماس از استراليا با زمان ۷۲/۵۷ ثانيه بر سكوي اول ايستاد، اوتيليا يدرزيچاك از لهستان با زمان ۸۴/۵۷ ثانيه دوم شد و اينگه دي برويين از هلند كه با شروعي عالي از ديگران پيش بود، با جاماندن از دو رقيب خود به عنوان سومي رضايت داد.
۱۰۰ متر كرال سينه مردان:در اين ماده در ۵۰ متر اول، هفت تن از هشت شركت كننده، همزمان با هم پيش مي رفتند و در اين قسمت بود كه دو تن از اميدهاي اول كسب مقام قهرماني اين رشته يعني هانسن از آمريكا و كيتا جيما از ژاپن از بقيه پيش افتادند. اما هانسن كه نتوانست به خوبي از قدرت خود استفاده كند، در آستانه رسيدن به پايان راه، قهرماني را تقديم حريف ژاپني كرد و خود به كسب مدال نقره قناعت كرد. دوبو از فرانسه نيز صاحب مدال برنز شد.
۴۰۰ متر آزاد زنان :در اين رقابت ها با شركت دور از انتظار هانا اشتوك بائر، قهرمان جهان از آلمان، شناگر فرانسوي لورامانادو با زمان ۳۴/۴:۰۵ دقيقه مدال طلا را تصاحب كرد. اوتيليا يدرزچاك از لهستان با زمان ۸۴/۴:۰۵ دقيقه دوم شد و كايتلين ساندنو از آمريكا با زمان ۱۹/۴:۰۶ دقيقه در جاي سوم ايستاد.
۱۰۰*۴ متر آزاد تيمي مردان:در اين ماده، نه تيم آمريكا با ميشائيل فلپس و نه تيم استراليا با داشتن يان تورپ، نتوانستند قهرماني را از آن خود كنند، بلكه چهار شناگر از آفريقاي جنوبي با قهرماني در اين دسته از بازي هاي المپيك، باعث شگفتي جهان شنا شدند.
شكست تيم رؤيايي بسكتبال
009171.jpg

مسابقات المپيك ۲۰۰۴ در آتن، با اولين حادثه بزرگ خود روبه رو شد:
فوق ستاره هاي بسكتبال آمريكا در اولين ديدار در مرحله گروهي، در مقابل پورتوريكو با نتيجه اي تاريخي، ۹۲ بر ۷۳ شكست خوردند. اين اولين شكست «تيم رويايي» مذكور از زمان بازي هاي المپيك ۱۹۸۸ سئول است. آن زمان در كره جنوبي تيم آماتور آمريكا در المپيك حضور داشت.
از آن به بعد با حضور بازيكنان حرفه اي ليگ NBA آمريكا، اين تيم هيچ شكستي را متحمل نشده بود. باور اين شكست براي ۱۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در سالن دشوار بود. اين تيم به سختي مي توانست توپ را وارد سبد كند و به وضوح در دفاع و حمله با مشكل مواجه بود و هيچكدام از بازيكنان اين تيم در فرم ايده آل نبودند، حتي تيم دانكن و ايورسن كه هركدام ۱۵ امتياز كسب كردند، در اندازه هاي خود ظاهر نشدند.
برنامه چهارمين روز المپيك
009177.jpg

در چهارمين روز( سه شنبه) از بيست  و هشتمين  دوره  بازيهاي  الــــمپيك ۲۰۰۴ آتن ، قهرمانان  ۱۱ رشته  ورزشي  زير مشخص  خواهند شد و رقابت  ساير رشته ها نيز آغاز و يا ادامه  خواهد يافت .
جودو:
فلورين  وانر از آلمان  و قهرمان  جهان  در وزن  ۸۱ كيلوگرم  و الكسي  بودولين  از استوني  و دارنده  مدال  برنز مسابقات  جهاني  ۲۰۰۳ و همچنين  المپيك سيدني  رقابت  سختي  خواهند داشت .
شمشيربازي :
در اسلحه  اپه  مردان  پاول  كولوبكوف  از روسيه ، مارسل  فيشر سوييسي ، شمشيرباز شماره  يك  جهان  و فابريك  ژانت  دارنده  مدال  نقره  مسابقات  ۲۰۰۲و همچنين  برنز سال  ۲۰۰۱ از مدعيان  كسب  مدال  طلا هستند.
هاكي : كره  پس  از شكست  در مقابل  اسپانيا در برابر بريتانيا قرار مي گيــرد وتيمهاي  هند با آفريقاي  جنوبي  و پاكستان  با مصر به  مصاف  يكديگر مي روند.
بسكتبال : تيم  آمريكا پس  از شكست  سخت  مقابل  پورتوريكو به  مصاف  يونان  مي رود و پورتوريكو نيز در يك  آزمايش  سخت  مقابل  ليتواني  قرار مي گيرد. درهمين  راستا تيم  صربستان  و مونته  نگرو با ايتاليا ديدار خواهند كرد.
بيسبال : در اين  رشته  و در يكي  از بزرگترين  بازيها كوبا در مقابل  ژاپن  قرارمي گيرد و تايوان  به  مصاف  كشور ميزبان  مي رود.
انفرادي  زنان:
شنا ۴ در ۲۰۰ متر مختلط تيمي ،شمشيربازي  انفرادي  سابر زنان،  شمشيربازي  انفرادي  اپه  مردان،  مسابقات  تيمي  ژيمناستيك  زنان و انتخاب برترين هاي  اين  رشته  ها .

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |