سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۸ - Aug 17, 2004
رقابتهاي مقدماتي اسكي روي چمن قهرماني جهان - تهران
خدمات رايگان براي خانواده هاي معظم شهدا
گروه ورزشي: ستاد برگزاري  مسابقات  اسكي  چمن  مقدماتي  قهرماني  جهان  در ديزين  جـــهت تسهيل  رفت  و آمد علاقه مندان  و شهروندان  تهراني  به  اين  رقابتها امكانات  ويژه اي  را در نظر گرفته  است . به  گزارش  اين  ستاد، ۳۰ دستگاه  اتوبوس  در سه  منطقه  شهر تـهران  جهت  بردن علاقه مندان  به  پيست  بين المللي  ديزين  و تشويق  قهرمانان  ملي واستفاده  از طبيعت رشته  كوههاي  البرز مستقر خواهد شد. همچنين  خانواده هاي  معظم  شهدا، جانبازان ، آزادگان  و قهرمانان  ملي  ورزش كشور مي توانند از امكانات  و خدمات  رايگان  مسابقات  بهره مند گردند. اين  ستاد در خصوص  آخرين  وضعيت  تيمهاي  خارجي  براي  حضـــور در اين  رويداد جهاني  اعلام  كرد: كشورهاي  اتريش ، آلمان ، فرانسه ، چك ، ايتالــيا، سوئيس  و ژاپن  آمادگي  خود را به  ستاد برگزاري  اين  رقابتها اعلام  كرده  اند.

سومين روز بي مدال براي كاروان ورزشي ايران
سهميه هاي جودو داراي كيفيت نبود
009174.jpg
جهانگير كوثري - آتن - خبرنگار اعزامي همشهري: به نظر مي رسد سهميه هاي جودوي ايران براي المپيك آتن چندان داراي كيفيت نبوده است. ديروز دوشنبه ملك محمدي هم حذف شد. او كه قرعه مناسبي نصيبش شده بود، در دور اول يرب (Yereb) از اسلواكي را شكست داد، اما در دور دوم به راحتي در مقابل بيول از مولداوي ضربه فني شد. ملك محمدي در دور بعدي هم در مقابل ژائونتو از پرتغال
مغلوب و حذف شد. در اين وزن ماكاروف از روسيه و فرناندز از فرانسه و بيلوديه از اوكراين شانس قهرماني دارند. امروز در وزن ۸۱ كيلوگرم رضا چاه خندق مبارزه خواهد كرد.
در مسابقات بوكس ديروز دوشنبه محمد عاشري با قرعه استراحت روبرو شد و روز جمعه ۳۰ مرداد در مقابل حريفي از ايتاليا قرار مي گيرد. ۳۲ نفر در وزن عاشري حضور دارند كه البته شانسي را به او نمي دهند، اما قرعه استراحت براي او مي تواند امتياز خوبي باشد.
صعود تيم هاي فوتبال آرژانتين،
استرالياو عراق
امروز و فردا فوتبالهاي تماشايي خواهيم داشت. تنها صعود تيمهاي آرژانتين، و استراليا كه امروز با يكديگر روبرو مي شوند از گروه C مسجل شده است. عراق نيز تحت هر شرايطي از گروه D صعود خواهد كرد. عراق در صورتي به عنوان تيم دوم صعود مي كند كه ازمراكش با اختلاف دو گل شكست بخورد و پرتغال با سه گل بر كاستاريكا پيروز شود. عراقي ها اگر در گروه خود اول شوند به احتمال زياد به استراليا مي خورند. امروز عراق با مراكش و پرتغال با كاستكاريكا روبرو مي شوند تا تيم دوم اين گروه نيز مشخص شود. در گروه B غنا و ايتاليا هر كدام با چهار امتياز شرايط بهتري دارند. پاراگوئه ۳ امتيازي است و بايد ايتاليا راشكست دهد تا صعود كند. غنا نيز با پيروزي جالبش مقابل پاراگوئه با چهار امتياز به صعود اميدوار است. تساوي در مقابل ژاپن غنا را به دور دوم مي فرستد، در حاليكه ژاپن هيچگونه شانسي براي صعود ندارد. دو شكست در مقابل پاراگوئه و ايتاليا بسيار ناگوار بود. در گروه A كره و مالي هر كدام چهار امتياز دارند و يونان و مكزيك هر كدام يك امتياز. تساوي كره و مالي مي تواند هر دو تيم را به مرحله بعد بفرستد كه در آن صورت مالي به عنوان تيم اول و كره به عنوان تيم دوم صعود مي كند. در مرحله دوم ،اول A با دوم B و اول B با دوم A روبرو مي شوند.
و به همين ترتيب اول C با دوم D و اول D با دوم C بازي خواهند كرد. در واقع عراق هرگز به آرژانتين نخواهد خورد تا مگر فينال!!
برنامه بازيهاي سه شنبه ۲۷ مرداد
كره - مالي در سالونيكا
يونان - مكزيك در وولوس
آرژانتين - استراليا در آتن
صربستان - تونس در پانزاس
چهارشنبه ۲۸ مرداد
پاراگوئه - ايتاليا در آتن
ژاپن - غنا در وولوس
كاستاريكا - پرتغال در هراكليون
مراكش - عراق در پاتراس
استراتژي سياسي و ورزشي
آرش ميراسماعيلي كه يكي از اميدهاي كسب مدال در رشته جودو بود، با يك حركت بسيار سياسي و سنجيده در مقابل اهيدوكس از رژيم صهيونيستي حاضر نشد و به شكل گسترده به اشغال سرزمين فلسطين توسط صهيونيست ها اعتراض كرد.
در حاليكه در صورت حضور به راحتي قادر بود اين حريف را شكست داده و خود را تا مرز نيمه نهايي برساند. او قهرمان ملي جامعه ايران است و در پذيرش اين حركت و اعتراض سياسي اش بحثي وجود نداشت.
هدف اعتراض به رژيم اشغالگر بود و با اين هدف بايد شعاع گسترده و شاخص هاي مثبت جهاني آن را ارزيابي كنيم . البته از طرف ديگر مديريت ورزشي ما براي جلوگيري از اقدامات احتمالي ظاهرا قانوني ولي درباطن سياسي كميته بين المللي المپيك بايد چاره انديشي مي نمود . براي حاضر نشدن ميراسماعيلي بايد دلايل فني ارائه مي داديم تا از طرف كميته بين المللي المپيك، كميته نظارت، كميته انضباطي، آرش را دچار محروميت سنگين و فدراسيون و كميته ملي المپيك خودمان را نيز از امكانات فني موجود محروم نكنيم. در واقع از قبل بايد اين هدف در تهران مورد ارزيابي و هماهنگي قرار مي گرفت. بحث بر محور اين حركت دور مي زند كه بسيار ارزشمند و انساني است، اما زمانيكه خبرگزاريهاي جهان آن را يك حركت سياسي ارزيابي مي كنند و روزنامه هاي يونان از آن به عنوان يك اعتراض ايراني نام مي برند، ديگر دليل و بهانه سر وزن نرسيدن آرش براي كميته بين المللي المپيك مستدل نخواهد بود، ضمن اينكه اين حركت و بهانه نوعي بي تدبيري مديريتي در ورزش ما تلقي مي گردد. در واقع نتوانسته ايم يك قهرمان ملي را به سر وزن برسانيم و حرفهاي و حديث هاي ديگر....
نتيجه گيري يكي اينكه براي چنين اتفاقات و حوادثي كه بارها براي ورزش ما پيش آمده و خواهد آمد بايد استراتژي سياسي و ورزشي روشني داشته باشيم و خود را آماده نماييم كه شايد با شديدترين محروميت ها نيز روبرو شويم و اگر چنين شد، آنرا به جان بخريم.
چاه  خندق  و فرهودي نمايندگان ايران در چهارمين روز
در چهارمين  روز از بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  ،ايران  دو  نماينده خواهد داشت  كه  اين  نماينده ها رضا چاه  خندق  جودوكار كشورمان وبابك فرهودي درشنا خواهند بود.
پنجمين گروه از ورزشكاران ايراني امروز وارد آتن مي شوند
پنجمين گروه از ورزشكاران ايراني براي شركت در بيست و هشتمين دوره بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن امروز وارد آتن پايتخت يونان مي شوند.
اين گروه شامل برخي از ملي پوشان وزنه برداري ايران و كادرهاي اجرايي مي باشند.
كوروش باقري، محسن بيرانوند، شاهين نصيري نيا به همراه بهمن زارع مجد و ايوايلو استونيف اعضا و همراهان تيم ملي وزنه برداري كشورمان هستند كه فردا وارد آتن خواهند شد.

پيكان به مصاف حريفان اروپايي و آسيايي مي رود
009168.jpg
خبرنگار همشهري: با حضور پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي واليبال در جمع كادر فني پيكان، تيم ما بر شدت تمرينات خود براي حضور در تورنمنت بين المللي جام رياست جمهوري قزاقستان افزوده است تا با آمادگي آرماني به مقابله با حريفان اروپايي و آسيايي اش بشتابد.حسين حسيني، قائم مقام باشگاه پيكان و مدير فني اين تيم با اعلام اين مطلب گفت: ما تيم اين فصل را براي قهرماني در ليگ برتر، قهرماني باشگاه هاي آسيا و تورنمنت هاي بين المللي چون قزاقستان بستيم. وي افزود: با مساعدت مديرعامل و اعضاي هيأت مديره باشگاه در همه خطوط بازيكنان برجسته اي به خدمت گرفتيم و بازيكنان مازاد را نيز با هماهنگي و مشورت فدراسيون واليبال در اختيار ساير تيم ها قرار داديم تا رونق ليگ برتر بيشتر شود. مدير فني باشگاه پيكان با اشاره به بازي هاي تداركاتي اين تيم گفت: قبل از سفر به آلماتي چند بازي با تيم ملي جوانان و ديگر تيم هاي باشگاهي را هم منظور كرديم.

روز چهارم المپيك
جودو كاران ايران چشم انتظار مدال
009213.jpg
گروه ورزشي: بيست و هشتمين دوره بازي هاي المپيك در شرايطي امروز وارد روز چهارم خود ميِ شود كه ورزشكاران كشورمان و به خصوص جودوكاران براي كسب مدال لحظه شماري مي كنند. روز گذشته حامد ملك محمدي هم سهمي جز شكست پيدا نكرد. امروز در وزن منهاي ۸۱ كيلوگرم اميدهاي جودو به رضا چاه خندق است. او سومين جودوكار از هفت سهميه كامل تيم ايران در اين پيكارها محسوب مي شود. غير از چاه خندق، بابك فرهودي، تنها نماينده شناي ايران هم پا به عرصه رقابت ها مي گذارد. بابك فرهودي هم با حريفان سختي روبه رو است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |