پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۸ - Aug 26, 2004
معاون وزير بهداشت خبر داد
افزايش سرانه خدمات درماني در كشور
گروه اجتماعي- مريم غفاري: بيكاري كادر پزشكي و پيراپزشكي ايران ۲ برابر ميانگين جهاني است.
به گزارش همشهري دكتر محمد نوري معاون اشتغال وزارت بهداشت ضمن اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: بر مبناي قانون سوم برنامه توسعه كه مصوبه مجلس است تنها مي توانيم يك سوم از افراد بازنشسته را جذب كنيم و اجازه جذب نيروي جديد نداريم لذا با كمبود نيروي انساني مواجهيم كه اين امر هم باعث افت كيفيت خدمات پزشكي و كاهش اشتغال زايي پزشكان مي گردد.
وي گفت: با استناد به ماده ۱۹۲ مي توانيم در بسياري از دانشگاهها نياز سيستم را برطرف كنيم ولي اعتراض برخي نمايندگان در بحث خصوصي سازي عليرغم مصوبه مجلس باعث شد در استفاده از اين ماده پيشرفت صددرصد نداشته باشيم.
معاون وزارت بهداشت ايجاد تعاوني هاي بهداشتي و درماني با همكاري وزارت تعاون را يكي ديگر از اقدامات جهت اشتغال زايي و ارايه خدمات بهداشتي و درماني دانست و گفت: در حال حاضر مهمترين چالش سيستم ما برخوردهاي شعارگونه با مساله اشتغال گروه پزشكي است و مسئولين به ويژه نمايندگان مجلس به جاي پرداختن به فرعيات بايد به اصل مطلب توجه كنند كه صدور مجوز قانوني استخدام به وزارت بهداشت است.
وي افزود: در حال حاضر به ازاي هر هزار نفر در ايران ۱/۱ نفر پزشك داريم يعني براي هر ۱۰ هزار نفر ۱۱ نفر پزشك داريم كه اين وضع در مقايسه با كشورهاي منطقه قابل قبول است ولي در مقايسه با كشورهاي جهان اول بسيار پايين است و اين شاخص ارتباط مستقيم با ميزان بودجه اي كه هر كشور براي بخش بهداشت و درمان در نظر مي گيرد، دارد.
دكتر نوري با اشاره به ناعادلانه بودن بازار كار گروه پزشكي افزود: در حال حاضر گروهي هستند كه در ۶ بيمارستان خصوصي و دولتي و همچنين به عنوان اعضاي هياتهاي علمي دانشگاههاي علوم پزشكي مشغول كارند و گروه قابل توجه ديگري از كادر پزشكي نيز بيكارند به طوري كه تعداد زيادي جراح قلب بيكار داريم.حل اين مشكل مستلزم داشتن دستور العمل هاي مشخص، فرهنگ سازي، تصويب قوانين توسط مجلس و در نهايت ايجاد زمينه  كار توسط دولت مي باشد وتا وقتي اين مشكل حل نشود، بي عدالتي و رانت خواري ادامه خواهد يافت و فقط عده محدودي نفع مي برند و در نهايت مردم آسيب مي بينند. وقتي يك پزشك ۵ جا كار مي كند كيفيت كارش پايين مي آيد و به طور مسلم سلامت مردم در خطر قرار مي گيرد.
وي با تاكيد بر اصلاح نگرش به بخش درمان گفت: بخش درمان صرفا يك بخش خدماتي نيست و نگاه ويژه اي را مي طلبد چون فعاليت در اين بخش همه بخش ها را تحت تاثير قرار مي دهد لذا توسعه پايدار در گرو داشتن جامعه اي سالم است و ركن اساسي جامعه سالم،  بهداشت و درمان است.
معاون وزارت بهداشت با اشاره به عدم استقبال سرمايه گذاري در بخش درمان گفت: تسهيلات بخش درمان با سود بانكي بسيار بالايي ارايه مي شود و اميدواريم نمايندگان مجلس، شوراي اقتصاد و شوراي پول به اين نكته نيز توجه داشته با شند.
چون عدم سرمايه گذاري باعث ايجاد بيمارستانهاي ضررده مي شود و اين ضرر از جيب مردم تامين مي شود اما با آسان نمودن اخذ تسهيلات مي توان زمينه  سرمايه گذاري در اين بخش را فراهم نمود.
دكتر نوري سرانه خدمات درماني براي سال ۸۳ را به ازاي هر نفر ايراني ۱۶۰۰ تومان اعلام كرد و افزود: در سال جاري با مساعدت دكتر عارف و هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي اين سرانه به ۲۸۰۰ تومان افزايش يافت كه از سال آينده عملي خواهد شد. وي تاكيد كرد: هر قدر سهم سرانه بهداشت و درمان زياد شود خود به خود زمينه اشتغال زايي پزشكان نيز گسترش خواهد يافت. همچنين افزايش تعرفه ها يكي ديگر از اقدامات ماست كه موجب افزايش درآمد پزشكان عمومي خواهد شد.
وي در ادامه گفت: آمار پزشكان شاغل در بخش دولتي ۴۸۰ هزار نفر است و در حال حاضر حدود ۳۵ هزار پزشك و پيراپزشك جوياي كار داريم كه به ترتيب بيشترين بيكاران مربوط به پرستاران، ماماها، پزشكان عمومي، كارشناسان و كاردان هاي علوم آ زمايشگاهي، راديولوژي و هوشبري هستند.
نوري، سرمايه گذاري براي اشتغال زايي براي هر نفر پزشك و پيراپزشك را ۱۰ ميليون تومان ذكر كرد و گفت: فعلا با توجه به كمبود بودجه فقط ۵ ميليون تومان وام و تسهيلات اشتغال زايي پرداخت مي كنيم.
وي افزود: سود بانكي اين تسهيلات در مناطق محروم ۳ درصد و غيرمحروم ۱۲ درصد است تا پزشكان جذب مناطق محروم شوند.
وي گفت:  تا پايان  امسال ۵۰۰ پزشك  عمومي  جوياي  كار به  سه  كشور خارجي  اعزام  مي شوند.دكتر نوري  گفت: هم اكنون  در حال  بستن  قرارداد با اين  سه  كشور براي  اعزام  نيروهستيم  و نام نويسي  متقاضيان  براي  اعزام  به  اين  كشورها از نيمه دوم  امسال  آغاز مي شود.وي  با اشاره  به  برنامه هاي  معاونت  اشتغال  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش پزشكي  براي  اعزام  نيروهاي  پزشكي  و پيراپزشكي  جوياي  كار به  خارج  ازكشور گفت:  هم اكنون  يك  گروه ۱۳۰ نفره  از پزشكان  عمومي  آماده  اعزام  به  آفريقاي  جنوبي  هستند و در صورت  تمديد قرارداد با اين  كشور۲۰۵ پزشك  عمومي ديگر به  اين  كشور اعزام  خواهند شد.
وي  اضافه  كرد:  تعدادي  از متخصصان  رشته هاي  مختلف  نيز به  چند كشور اعزام  شده اند و شمار ديگري  نيز در حال  اعزام  هستند.
دكتر نوري  به  اعزام  گروهي  از پرستاران  به  كويت  اشاره كرد و اظهار داشت : پس  از اعزام  اين  دسته  از پرستاران  ديگر به  صورت  گروهي  پرستاران  اعزام نشدند و منتظر بستن  قرارداد با كشورهاي  ديگر هستيم .
دكتر نوري در پايان اقدامات انجام شده براي حمايت از بخش خصوصي در حوزه بهداشت و درمان را اختصاص وام هاي اشتغال زايي، گسترش تعاوني هاي بهداشتي و درماني و گسترش زمينه هاي اشتغال گروه پزشكي ذكر كرد و گفت: در كشورهاي ديگر بخش خصوصي در ۲۵ زمينه پزشكي فعاليت دارند اما در كشور ما گروه پزشكي در اين زمينه ها حضور ندارد. وزارت بهداشت ۱۳ زمينه فعاليت بخش خصوصي در حوزه بهداشت و درمان را پس از بحث و بررسي در هيات دولت براي تصويب نهايي به مجلس فرستاده است كه اميدواريم با نظر مساعد نمايند گان مجلس ازتصويب بگذرد.

۱۰۰۰ پروژه اجتماعي در روستاهاي ايران اجرا مي شود
معاون امور اجتماعي وزارت كشور از انجام پروژه مشترك ايران و بانك جهاني براي انجام هزار پروژه كوچك براي بهبود شرايط روستايي خبر داد و گفت: طبق اين طرح بانك جهاني با اعطاي ۱۵۰ ميليون دلار و ايران با تخصيص ۵۰ ميليون دلار اعتبار در مدت ۵ سال به توسعه روستايي كشور كمك مي كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر معاون امور اجتماعي وزارت كشور در يك نشست خبري در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: سهم ايران از چنين پروژه اي كه به منظور كاهش مهاجرت نيز صورت مي گيرد، ۳ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان است.
بروجردي افزود: سياست كلي وزارت كشور تعامل بيشتر شوراها با دستگاههاي اجرايي است كه اين سياست در حال طراحي است و اولين اقدام در اين جهت حضور اعضاي شوراها در مراكز تصميم گيري است.
بروجردي با اشاره به طراحي جايزه ملي شوراها گفت: طرحي در هيأت دولت در حال بررسي است كه در صورتي كه تصويب شود هر ساله به منظور ايجاد رقابت و تقويت شوراها، جايزه ملي به يكي از شوراهاي موفق اهدا خواهد شد.وي به انجام مطالعاتي در خصوص خشونت خانگي، ميزان مشاركت مردم در انتخابات و كودكان خياباني اشاره كرد و گفت: مطالعاتي در سه حوزه وفاق اجتماعي و انسجام نخبگان، بحث توسعه اجتماعي و سرمايه اجتماعي در وزارت كشور در حال انجام است.وي به ايجاد اردوگاههايي در تمامي مراكز استانهاي كشور اشاره كرد و گفت: به منظور ساماندهي كودكان خياباني و متكديان اردوگاههايي به جز سه استان در تمامي مراكز استانهاي كشور ايجاد شده است.
معاون اجتماعي وزارت كشور تصريح كرد: با توجه به تعداد ورودي و خروجي متكديان و كودكان خياباني از اردوگاهها نمي توان آمار دقيقي را ارائه نمود اما ساماندهي و حل چنين معضلي در جامعه عزم ملي مي طلبد.

با تشكيل انجمن هاي «به باني»
نخبگان فرهنگي در پيشگيري از اعتياد فعال مي شوند
گروه اجتماعي: با هدف مقابله اصولي و ريشه اي با پديده خانمانسوز اعتياد و استفاده بهينه از ظرفيت هاي اقشار مختلف جامعه در امر پيشگيري از اين آسيب اجتماعي، انجمن هاي «به باني» تشكيل مي شود.
به گزارش روابط عمومي دفتر آموزش و فرهنگ پيشگيري از اعتياد وزارت ارشاد، سرپرست اين دفتر با بيان مطلب فوق، از تشكيل انجمن روزنامه نگاران «به بان» خبر داد و افزود: اين انجمن كه بدنه اصلي آن متشكل از روزنامه نگاران فعال در حوزه هاي اجتماعي است به زودي اعلام موجوديت خواهد كرد.
اسدالله جامي گفت: «روزنامه نگاران به بان» بعنوان يك قشر فرهيخته و مؤثر در حوزه اطلاع رساني و آگاهي بخشي از اين پس نقشي اساسي در عرصه فرهنگسازي از طريق رسانه هاي جمعي ايفاء خواهند كرد و با انعكاس فراگير و عميق مسئله اعتياد، به كالبدشكافي اين آسيب بزرگ جامعه و ارائه راهكارهاي اصولي براي پيشگيري از آن خواهند پرداخت.
وي نقش «به باني» در حفظ سلامت جامعه را بسيار مهم توصيف كرد و در تعريف «به باني» گفت: «به باني» هرگونه تلاش فكري و عملي از سوي اقشار مختلف جامعه به ويژه نخبگان فرهنگي براي ايمن شدن اجتماع در مقابل اعتياد و پيامدهاي ويرانگر و نابودكننده آن است.
باني طرح به باني، تشكيل گروه هاي به باني را منحصر به قشر خاصي ندانست و اظهار داشت: به زودي شاهد فعاليت انجمن هاي ورزشكاران به بان، هنرمندان به بان، مديران به بان و ساير گروه هاي به باني در جامعه خواهيم بود.
وي اظهار اميدواري كرد با توسعه فرهنگ «به باني» و گسترش فعاليت نخبگان «به بان»، به زودي واكسيناسيون فرهنگي جامعه در برابر اپيدمي اعتياد آغاز شود.
جامي از تمامي دستگاه ها، نهادهاي رسمي و غيررسمي و تشكل هاي همسو دعوت كرد با حمايت از فرهنگ «به باني» و گروه هاي «به بان» به تحقق اهداف پيشگيرانه در حوزه ريشه كني از اعتياد كمك كنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
سازمان ملي جوانان از مسائل اساسي جوانان غافل است
خبرگزاري فارس: رئيس كميته زنان و خانواده مجلس و عضو كميسيون فرهنگي، سازمان ملي جوانان را در زمينه مسائل اساسي جوانان نظير بيكاري و ازدواج دچار غفلت و حضور رحيم عبادي را به عنوان رئيس سازمان ملي جوانان اشتباه دانست.
فاطمه آليا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس گفت: ارزيابي ما از سازمان ملي جوانان اين است كه فقط تعدادي برنامه ظاهري كه مروج آزادي بي مسئوليت در بين جوانان بوده در اين سازمان مطرح شده است.
وي تاكيد كرد: جوان نشاط و تنوع مي خواهد ولي نشاط و تنوع كاذبي كه جوان احساس خسران كند كه وقت او تلف شده است ماندگار نيست در حاليكه نشاط فعال نگرش جوانان را اصلاح و آنان را به زندگي اميدوار مي كند.
آليا تصريح كرد: ما معتقديم عملكرد سازمان ملي جوانان در راستاي اهداف آن سازمان نيست و برنامه هاي اداره كنندگان آن سازمان بايد مورد بازبيني قرار گيرد.
وي ضعف مديريت و شايسته سالاري را يكي از مشكلات جامعه دانست و افزود: هر شخصي براي اداره كردن مجموعه اي بايدبرنامه هايي در جهت اهداف آن سازمان داشته باشد و در راستاي وظايف خود كار كند ولي سازمان ملي جوانان به جاي كاركرد فرهنگي، اجتماعي به استفاده ابزاري از جوانان براي اهداف سياسي خود قدم برمي دارد.
آليا به شفاف بودن سياستهاي نظام در بخش فرهنگي اشاره كرد و گفت: سازمان ملي جوانان وظيفه ستادي بر عهده دارد اما در كارهاي اجرايي هم وارد عمل مي شود. سياستهاي كلي نظام در بخش فرهنگي تكيه بر هويت ايراني و اسلامي است در حالي كه سازمان ملي جوانان به جامعه الگو ارائه مي دهد. وي درباره تقاضاي رئيس سازمان ملي جوانان براي تشكيل كميسيون تخصصي جوانان گفت: توجه به امور جوانان يك امر بديهي است و براي مجلس تازگي ندارد. در كميسيون فرهنگي اين مسئله بررسي شد. در مجلس كميته جوانان و تربيت بدني كه بر عهده آقاي خادم است جدا تشكيل شده است.

همايش مددكاران اجتماعي كشور در تهران برگزار مي شود
گروه اجتماعي: هفدهمين همايش مددكاران اجتماعي سراسر كشور شنبه هفتم شهريور در آستانه خجسته زادروز امام نخست شيعيان حضرت علي(ع) در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در اين همايش كه هر سال به همت انجمن مددكاري ايران و دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي شود مددكاران سراسر كشور گردهم مي آيند و با تعامل با ارگان ها و نهادهاي درگير و كمك رسان و فعال در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، آخرين راهكارها و دستاوردهاي اين بخش را عرضه مي كنند.همايش سراسري مددكاران اجتماعي كشور شنبه ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه در خيابان دكتر شريعتي، سه راه پاسداران، خيابان شهيد گل نبي (كتابي)، دانشكده علوم اجتماعي برگزار مي شود.

محدوديت تردد خودروها در جاده چالوس اعلام شد
پليس راه نيروي انتظامي در اطلاعيه اي محدوديت تردد خودروها در جاده چالوس را فردا جمعه ششم شهريور ماه اعلام كرد.
به گزارش سرويس اجتماعي ايلنا، در اين اطلاعيه آمده است؛ باتوجه به گنجايش محور كرج چالوس - هراز و ممنوعيت تردد وسايل نقليه در محور چالوس - كرج، از ساعت ۲۰ الي ۶ صبح و پيش بيني بروز مشكلات ترافيكي در جاده قزوين - رشت فردا جمعه ششم شهريورماه، براي سهولت در عبور و مرور وسايل نقليه مقررات ويژه اي از سوي پليس راه اعمال مي شود.
براساس اين اطلاعيه، عبور كليه وسايل نقليه تا اطلاع ثانوي، همه روزه از ساعت ۲۰ الي ۶ صبح فردا جمعه در محور چالوس - كرج و مسير عكس آن ممنوع است.
همچنين، عبور وسايل نقليه در هنگام روز از ساعت ۱۴ الي ۲۰ جمعه ششم شهريورماه از كرج به چالوس ممنوع است و عبور اين وسايل از ساعت ۳۰/۱۶ تا ۲۰ از محل مرزن آباد به طرف كرج يكطرفه خواهد بود.اين اطلاعيه مي افزايد: در محور هراز عبور موتورسيكلت ها و وسايل نقليه باري (كاميون - كاميونت) در روز چهارم شهريور از ساعت ۱۶ الي ۲۲، در روز جمعه ششم شهريورماه از ساعت ۲۲ الي ۲۳ از سمت رشت به قزوين و بالعكس ممنوع است.اين محدوديت ها شامل كاميون هاي حامل مواد سوختي نمي شود.

مديرعامل سازمان خصوصي سازي:
نيمي از هزينه هاي خصوصي سازي صرف پرداخت حقوق كارمندان و ساير هزينه ها مي شود
خبرگزاري فارس: مدير عامل سازمان خصوصي سازي در خصوص سرنوشت درآمدهاي خصوصي سازي گفت: بخشي كه سهم خزانه بيت المال است، صرف پرداخت حقوق و مزاياي كارمندان و ديگر هزينه ها مي شود.
علي اشرف عبدالله پوري حسيني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: براساس قانون هر سهمي كه به فروش مي رسد ۵۰ درصد به خزانه و ۵۰ درصد به شركت مادر تخصصي مي رسد تا شركتهاي زير نظر خود را اصلاح كند.
وي گفت: سال گذشته واريزي به خزانه حدود ۲۳۲ ميليارد تومان و سال قبل از آن نيز حدود ۱۰۵ ميليارد تومان بود، ولي اين ميزان در سالهاي قبل خيلي كمتر و در حد ۲۰ ميليارد تومان بوده است. لذا در دو سال گذشته تنها ۳۴۰ ميليارد تومان به خزانه واريز شده و همين ميزان نيز به شركت مادر تخصصي داده شده است.
پوري حسيني اظهار داشت: اگر شركتي به صورت نقد و نسيه واگذار شود تا پول آن به صورت كامل پرداخت نشود، سهم نيز واگذار نمي شود و به صورت امانت آن را نگه مي داريم و به همين جهت حقي براي خود قائل مي شويم كه فعاليت آن مجموعه را زير نظر داشته باشيم. وي افزود: در زمينه پولهايي كه به شركت مادر تخصصي داده مي شود، چون شركت مادر تخصصي يك شركت دولتي است، ديوان محاسبات به هزينه هاي آن رسيدگي مي كند.
مدير عامل سازمان خصوصي سازي در خصوص سامان دادن به درآمدهاي حاصل از فروش شركتهاي دولتي و صرف كردن آن براي تجديد ساختار شركتها و كمك به كارگران بيكار شده در اثر فرآيند خصوصي كردن بنگاهها گفت: اين موارد در لايحه خصوصي سازي پيش بيني شده و اگر لايحه تبديل به قانون شود، شايد اين ايده به صورت تكميل يافته تري مطرح شود .به هر حال محمل بحث براي اين منظور لايحه خصوصي سازي است و هنوز در دولت به جمع بندي در خصوص آن نرسيده اند و من نيز چون تازه وارد سازمان شده ام خواسته ام كه در تصويب آن دست نگه دارند تا اصلاحات احتمالي در آن صورت پذيرد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه نظر شخصي شما در خصوص اين طرح كه اولين بار از سوي مظاهري وزير سابق امور اقتصادي و دارايي مطرح شد، چيست؟ گفت: من معتقدم، شركتي كه مي خواهد سهم بفروشد، بايد براي آن ايجاد انگيزه كنيم، اين كه هر چه سهم بفروشيم دولت آن را خرج كند، درست نيست و انگيزه را از شركتهاي مادر تخصصي سلب مي كنيم.
يكي از ايده هايي كه وزير سابق امور اقتصادي و دارايي در خصوص واگذاري شركتهاي دولتي مطرح كرد، ايجاد صندوقي براي حمايت از كارگران بيكار شده در اثر خصوصي سازي از محل درآمد فروش سهام بود.
وي افزود: لايحه با امضاي آقاي مظاهري دست دولت است؛ اما ما علاقه داريم روي آن چكش كاري شود و مسلما در اين شرايط دولت نيز فعلا انگيزه اي ندارد به آن رسيدگي كند. وي افزود: تاكنون قانون مستقلي به نام قانون خصوصي سازي نداشته ايم و اين لايحه اولين گام براي تعيين قانون خصوصي سازي است و بايد در روند تصويب آن تسريع شود و من خودم زماني كه در مجلس بودم از دوستان خواستم اين قانون را تصويب كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه به هر حال سال آينده سال شروع برنامه چهارم است، فكر نمي كنيد كشور بايد براي تدوين بودجه ۸۴ صاحب قانون خصوصي  سازي باشد، اظهار داشت: اين قانون براي تصويب بودجه آماده نمي شود، چون هر چه عجله كنيم، لايحه بودجه در آبان ماه تدوين مي شود و لايحه خصوصي سازي تا آن زمان به قانون تبديل نمي شود، البته قاطعيت در كلام من به لحاظ شرايط موجود است؛ اما به لحاظ عقلي اين كار محال نيست.
وي گفت: در سه ماهه اول امسال هيچ شركتي واگذار نشده و مبلغ ۲۸ ميليارد توماني كه در جداول خزانه ذكر شده بابت فروش نيست بلكه اقساط فروش شركت هاي ديگر است.

آتش نشانان كشور با لباس جديد ظاهر مي شوند
010242.jpg
مديركل دفتر خدمات عمومي سازمان شهرداري هاي كشور از تصويب و ابلاغ دستور العمل استفاده از البسه جديد آتش نشانان خبر داد.
مهندس ناصر حاج محمدي با اشاره به نوع دستورالعمل صادره براي نيروهاي آتش نشان به خبرگزاري مهر گفت: اين دستورالعمل شامل لباس رسمي خدمت، لباس كار، لباس عمليات، لباس كارمندان اداري و مالي، لباس خدمت زنان آتش نشان، لباس يگانهاي تشريفات، لباس سربازان آتش نشان، لباس مامورين انتظامات، لباس آتش نشانان در خارج از حوزه خدمات، لباس كاركنان خدمات و لباس آتش نشانان در مراكز آموزشي مي باشد.
وي در خصوص اهداف تهيه اين دستورالعمل و همچنين البسه جديد سازماني نيروهاي آتش نشان كشور، گفت: به منظور تامين امنيت نسبي آتش نشانان و همچنين بررسي نمونه البسه خدمت مورد استفاده در سازمان هاي آتش نشاني ساير كشورها و نظرخواهي از افراد و مجامع علمي مرتبط كشور، طراحي لباس و تركيبات البسه نيروهاي آتش نشان كشور بر اساس ضوابط و معيارهاي هماهنگ و پذيرفته شده تهيه شد.
مديركل دفتر خدمات عمومي سازمان شهرداري هاي كشور با تاكيد بر نوع البسه و تغيير فصول، اظهار داشت: با توجه به شدت گرما و سرماي هوا تاريخ استفاده از البسه رسمي قابل تغيير خواهد بود كه اين امر با اخذ مجوز از ستاد هماهنگي امور ايمني و آتش نشاني كشور امكان پذير مي گردد.
وي استفاده از البسه خدمت در مسير تردد از محل سكونت به محل كار را بلامانع دانسته، اما استفاده در خارج از محل خدمت در ساير اوقات را ممنوع تلقي مي كند.

اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |