پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۸ - Aug 26, 2004
گريه مارادونا
010212.jpg
ديه گو مارادوناكاپيتان اسبق  تيم ملي  آرژانتين  در يك  مصاحبه  تلويزيوني ، هنگامي كه  در مورد نااميدي  خود در درمان  اعتياد به  مواد مخدر صحبت  مي كردشروع  به  گريستن  كرد. وي  كه  ۴۳سال  سن  دارد در اين  مصاحبه  تلويزيوني  گفت : من  به  اندازه  كافي مسن  هستم  و قدرت  تصميم گيري  دارم  كه  بدانم  با زندگيم  چه  كار كنم .
وي  همچنان  كه  سيل  اشك  برروي  صورتش  جاري  بود گفت  احساس  مي كند در جدال با قاضي  شكست  خورده  است .
مارادونا در اين  گفت  و گوي  تلويزيوني  در مورد بيماري  خود و اعتــيادش به  مواد مخدر كه  منجر به  بروز مشكلات  قلبي  و بستري  شدن  وي  به  مدت  ۱۰روز دربخش  مراقبتهاي  ويژه  بيمارستان  در آوريل  گذشته  شد، سخن  گفت .

لوح تقدير براي سازمان تربيت بدني
010206.jpg
گروه ورزشي: همزمان با برگزاري هفتمين جشنواره شهيد رجايي، سيد محمد خاتمي رئيس جمهور لوح تقدير سازمان تربيت بدني را به عنوان يكي از پنج دستگاه برتر كشور به مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني اهدا كرد.
به گزارش سايت اطلاع رساني ورزش كشور در اين جشنواره لوح تقدير رئيس جمهور به عنوان تلاش محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در ايجاد نگاه جديد به مقوله ورزش، گسترش ورزش همگاني و ترويج فرهنگ ورزش، تدوين نظام جامع ورزش كشور، بسترسازي مناسب در ايجاد تحول در ورزش كشور، ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري، اصلاح ساختار تشكيلاتي، نظام مديريتي، آموزش و بهسازي نيروي انساني اهدا شد.

۱۲ روز انتظار تا رسيدن به نخستين مدال
پيش داوري ها بهم ريخت
010203.jpg
آتن - جهانگير كوثري:  بعد از گذشت ۱۲ روز از بازيهاي المپيك بيست و هشتم، كاروان ورزشي ايران بالاخره موفق به كسب مدال شد تا ورزشكاران باقيمانده در صحنه رقابت ها از جمله كشتي گيران آزاد كار و دو تكواندوكار با روحيه و اراده اي مصمم تر به دنبال افزايش مدال ها و راهيابي تيم ايران در جدول توزيع مدال ها باشند.
۱۲ روز انتظار كاسه صبر همه را لبريز كرده بود و با كسب اولين مدال بغض ها تركيد. حالا جنب و جوش  كشتي گيران (دبير، حيدري، حاجي زاده ، رضايي، نورزاد، خدايي و جوكار) و هادي ساعي و يوسف كرمي دو نماينده تكواندو و همراهان براي دستيابي به مدال بيشتر شده است، واقعيت آنكه ما براي رسيدن يه موفقيت در ورزش آن هم در بالاترين عرصه اش -بازيهاي المپيك - بايد نوع نگاه خود را عوض كنيم.
توجه به ورزشهاي مادر دو و ميداني، شنا، ژيمناستيك و اهميت قائل شدن براي ورزش هاي پرمدال را فراموش نكنيم. تمامي كشورهاي صاحب ورزش كه هم اكنون در صدر جدول توزيع مدال ها نامشان به چشم مي خورد همه موفقيت ها و درخشش خود را مرهون اين رشته ها هستند. آتن به واقع آيينه  تمام نماي ورزش كشورها در عرصه المپيك بود و ما نيز با چشمان خود ديديم كه در كجاي ورزش جهان ايستاده ايم!
حريفان ساعي و كرمي مشخص شدند
قرعه كشي تكواندو المپيك آتن انجام شد و دو تكواندوكار ما ساعي و كرمي به ترتيب در مقابل حريفاني از ايتاليا و تايلند قرار گرفتند. در وزن ۶۸ كيلوگرم هادي ساعي در بين ۱۶ تكواندو كار در دور اول كه روز جمعه روي تاتامي خواهد رفت به كارلو مولفتا از ايتاليا برخورده است. مولفتا ۲۰ ساله در مسابقات جهاني سال ۲۰۰۱ كوجوي كره به مدال نقره دست يافته است، او با ۱۸۰ سانتي متر قد يكي از مدعيان اين وزن است.
در وزن ۸۰ كيلوگرم يوسف كرمي در بين ۱۶ تكواندوكار در دور اول با كرايان كرايي نوئيكوئد تايلندي مبارزه مي كند. نوئيكوئد ۲۹ ساله هيچگونه افتخار جهاني ندارد و حريف جدي براي كرمي نيست. كرمي در صورت پيروزي مقابل نوئيكوئد بايد به ديدار نفر برنده انگليس و ايتاليا برود. دانيل ترنتون ۲۷ ساله استراليايي در المپيك سيدني به مدال نقره دست پيدا كرده است. او در سال ۱۹۹۹ در مسابقات جهاني ادمونتون كانادا سوم شده و در سال ۲۰۰۱ كوجوي كره هم مقام پنجم را به دست آورده است. ساعي جمعه و كرمي شنبه آغاز مي كنند.
عراق در انديشه تكرار برنز ژاپن
شكست عراق در مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال المپيك آتن در مقابل پاراگوئه تمام ذهنيت ها و پيش  داوري ها را بهم  ريخت؛ هرچند عراق اگر بتواند فردا (جمعه) در مسابقات رده بندي، ايتاليا را شكست دهد و به مقام سوم برسد هم كار بزرگي انجام داده است. تا به حال، هيچ تيم آسيايي بجز ژاپن موفق به كسب مقام در فوتبال المپيك نشده است. ژاپن در المپيك ۱۹۶۸ مكزيك پس از مجارستان و بلغارستان به مدال برنز دست پيدا كرد. از آمريكاي جنوبي هم تنها اروگوئه در سال هاي ۱۹۲۴-۱۹۲۸ دو بار به مقام قهرماني رسيد. آرژانتين و برزيل هنوز مدال طلاي المپيك را به دست نياورده اند. روز شنبه آرژانتين با پاراگوئه در آتن بازي مي كند تا قهرمان المپيك را معرفي كنند. آرژانتين تنها در سال ۱۹۲۸ توانسته به مدال نقره بازي ها دست پيدا كند. عراق در مقابل پاراگوئه در بازي نيمه نهايي كاملاً تسليم بود. خوزه كاروسو دو بار در دقايق ۳۴ و ۱۷ و باري رو در دقيقه ۶۸ براي پاراگوئه گل زدند و تنها گل عراق در دقيقه ۸۳ توسط رزاق فرهان به ثمر رسيد. كاردولو پنج گله شد ؛در حالي كه كارلوس توز از آرژانتين با هفت گل زده بهترين گلزن المپيك و شايد بهترين بازيكن هم انتخاب شود. عراق فرداشب در ساعت ۳۰/۲۰ به وقت آتن در شهر تسالوينكي به ديدار ايتاليا مي رود.
فرنگي كاران چوب ضعف جسماني را خوردند
شكست كشتي گيران فرنگي هم بر شكست هاي ديگر افزوده شد. بازهم حسرت و افسوس براي كارهايي كه انجام نشده است. فرنگي كاران ما از نظر بدني و آمادگي جسماني ضعف هاي بزرگي داشتند. تمام شش وزن ما از نظر نفس كم آوردند. سجاد برزي كمي بهتر از بقيه بود. وگرنه رنگرز به كشتي گير پير كوبايي باخت كه تنها مقام پنجم را به دست آورد.يا اشكاني و بقيه.
كلاًُ فرنگي كاران ما شرايط خوبي نداشتند. علي اشكاني در مقابل مونزون كوبايي كاملاً تسليم بود و (۴-۱) باخت. او در مقابل كشتي گير ترك نيز (۳-۱) باخت و هيچ چيز از توانايي هاي او را كسي نديد. ظريف تافنكس ترك به راحتي علي اشكاني را برد. زيدوند، جمشيدي هم چون بقيه بودند.

دومين طلاي المپيك براي رضازاده
010257.jpg
گروه ورزشي: حسين رضازاده قوي ترين ورزشكار جهان با كسب دومين مدال طلاي المپيك نخستين ورزشكار ايراني است كه توانست طي دو دوره پياپي به مدال طلا دست پيدا كند. رضازاده در محاصره حريفاني از لتوني، بلغارستان و كره جنوبي با شايستگي،همانند المپيك ۲۰۰۰ سيدني از كرسي قهرماني بالا رفت و اولين مدال طلاي ايران را در المپيك بيست و هشتم به ارمغان آورد.
رضازاده در حركت يك ضرب با ۲۱۰ كيلوگرم رقباي خود را جاگذاشت و در حركت دوضرب نيز با ۵/۲۶۳ كيلوگرم و مجموع ۵/۴۶۸ كيلوگرم بر سكوي نخست ايستاد. رضازاده ركورد المپيك را يك كيلو شكست.
شربايتس از لتوني با مجموع ۴۵۵ كيلو به مدال نقره رسيد و چالاكوف از بلغارستان با مجموع ۵/۴۴۷ كيلوگرم برنز گرفت.مهم ترين حادثه پيكارهاي اين وزن آسيب ديدگي روني ولر آلماني بود كه مجبور به ترك صحنه شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |