شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۶ - Sep 4, 2004
فوتسال  چهارجانبه
ايران بالاتر از برزيل در صدر ايستاد
خبرنگار همشهري: رقابت هاي چهارجانبه فوتسال ايران با قهرماني تيم فوتسال ايران (قهرمان آسيا) ديروز در تهران به پايان رسيد.
ديروز در سالن ۱۲ هزار نفري آزادي تيم ايران كه براي رسيدن به قهرماني تنها نياز به تساوي با برزيل داشت در پايان و در ديداري پرگل با حريف به آنچه كه مي خواست دست پيدا كرد.
در اين بازي وحيد شمسايي كه در غياب حيدريان بازوبند كاپيتاني را بر بازو داشت با زدن سه گل چهره شاخص بازي بود. ديگر گل تيم ايران را كاظم محمدي به ثمر رساند. براي برزيل آ ندرانده ۲ گل، گابريل داسيلوا و دومنگوئز هر كدام يك گل زدند تا اين تيم چوب تساوي بازي روز اول با اوكراين نايب قهرمان اروپا را با كسب مقام نايب قهرماني بخورد.
عنوان سومي اين دوره به تيم زير ۲۳ سال ايران رسيد و تيم اوكراين در جاي چهارم ايستاد.
تيم زير ۲۳ سال ايران در بازي با اوكراين با نتيجه ۳ بر ۱ از سد نايب قهرمان اروپا گذشت. برزيل به عنوان يكي از قدرت هاي برتر اين رشته در جهان در غياب چهار بازيكن مطرح خود كه در عضويت تيم هاي اسپانيايي بودند به تهران آمده بود.

آغاز واليبال جوانان آسيا در دوحه قطر
ايران تا دوشنبه تمرين مي كند
خبرنگار همشهري: دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان آسيا با يك ركورد جديد رسيدن تعداد تيم هاي شركت كننده به ۱۹ تيم از ديروز در شهر دوحه قطر آغاز شده است. تيم جوانان ايران هم به عنوان قهرمان دوره پيش اين بازيها يكي از ۱۹ تيم شركت كننده و چهار تيم معاف از بازيهاي مقدماتي است. تيم ايران همراه با قطر، چين و هند به عنوان چهار تيم سرگروه از دور دوم وارد بازيها خواهند شد. تيم ايران ديروز نخستين تمرين خود را در سالن مدرسه ايرانيان انجام داد و بعد از ظهر هم در مراسم افتتاحيه حاضر شد. چين، كره جنوبي و يكي از دو تيم بحرين يا تايلند به احتمال فراوان حريفان احتمالي تيم ايران در دور دوم خواهند بود. تيم ايران نخستين بازي خود را روز دوشنبه هفته جاري ساعت ۵/۹ صبح به وقت تهران برگزار مي كند.
لغو تور آسيايي كيش
تور آسيايي واليبال ساحلي كيش به دليل تقارن با مسابقات قهرماني آسيا در چين از سوي ايران لغو شد. اين رقابت ها قرار بود اوايل مهرماه در جزيره كيش برگزار شود. كميته واليبال ساحلي ايران اعلام كرد: اين مسابقات به احتمال فراوان قبل از مسابقات بين المللي واليبال ساحلي دهه فجر در اسفند ماه انجام خواهد شد. مسابقات قهرماني ساحلي آسيا قرار بود دو ماه پيش در چين انجام شود كه بدليل توفان و سيل در محل برگزاري ،بازيها با تأخيري چندماهه مواجه شد.
برتري پرسپوليس بر تيم ملي عراق
تيم ملي واليبال عراق در آخرين بازي تداركاتي خود قبل از ترك تهران مغلوب تيم پرسپوليس شد. پرسپوليس با جمعي از ملي پوشان سابق واليبال ايران در سالن آزادي با حساب سه بر دو از سد تيم ملي عراق گذشت. قبل از پرسپوليس، صنام، پاس، سايپا، پيكان و تيم ملي جوانان ،عراق را شكست داده بود.

جوايز مدال آوران المپيك اين هفته اهدا مي شود
000026.jpg
گروه ورزشي: آيين  تجليل  از مدال آوران  كاروان  ورزشي  ايران  در بيست  و هشتميــن  دوره  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  دوشنبه شب  اين هفته در محل  آكادمي  كميته  ملي  المپيــــــك  برگزار مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي  سازمان  تربيت  بدني  به  نقل  از عيســـــي اسحاقي  مديركل  اين  اداره  در اين  مراسم  كه  محسن  مهرعليزاده  معاون رئيس  جمهوري ، رئيس  سازمان  تربيت  بدني ، رئيس  سازمان  صداوسيما، رؤساي فدراسيون ها، معاونان  سازمان  تربيت  بدني ، نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي  و اعضاي  كاروان  اعزامي  به  المپيك  حضور دارند به  هفت  تن  از قهرمانان  كه  در آتن  افتخارآفريني  كردند جوايز ۵۰ تا ۱۰۰ ميليون  تومان  اهدا خواهد شد.
حسين  رضازاده  و هادي  ساعي  دو ملي  پوش  وزنه  برداري  و تكواندو ايران  كه در آتن  مدال  طلا كسب  كردند جايزه يكصد ميليون  توماني  دريافت  خواهند كرد. آرش  ميراسماعيلي  جودوكار كشورمان  نيز كه  در آتن  از رويارويي  با حريف  اسرائيلي  خود امتناع  كرد، جايزه  يكصد ميليون  توماني  دريافت  خواهدكرد. عليرضا رضايي  و مصطفي  جوكار قهرمانان  نقره اي  آتن  هر كدام ۷۰ميليون  تومان  و به  يوسف  كرمي و عليرضا حيدري  دارندگان  مدال  برنز نيز هر يك ۵۰ميليون  تومان  اهدا  خواهد شد. اسحاقي اضافه كرد در اين مراسم همچنين از نمايندگان رسانه هاي گروهي كه در انعكاس مطلوب خبرهاي بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن زحمات بسيار متحمل شدند نيز تقديرمي شود.اين  مراسم  ساعت  ۳۰/۱۹ دوشنبه  ۱۶ شهريور در مجموعه  ورزشي  انقلاب  و در فضاي  باز آكادمي  كميته  ملي  المپيك  برگزار مي شود.

جام صلح و دوستي
قهرماني به پاس رسيد
الشعب امارات در مكان سوم
000022.jpg
خبرنگار همشهري: جام صلح و دوستي در تهران با حضور قهرمان و نايب قهرمان ليگ برتر و دو تيم شناخته شده از امارات به پايان رسيد. به كيفيت برگزاري و يا عدم پذيرايي درخور توجه از ميهمانان كاري نداريم، اما اينكه چنين مسابقاتي انجام مي شود و ارتباط با تيم هاي ديگر كشورها برقرار است جاي خوشحالي است. فوتبال نياز به اين نوع ارتباطات دارد و حيات و بقايش به تبادل داشته هاي آن وابسته است. حتي اگر سطح مسابقات پايين باشد، حتي اگر حريفان ما اماراتي باشند، اين رفت و آمدها، تورنمنت ها، مسابقات فوتبال را زنده نگاه مي دارد. همين جام صلح و دوستي مي تواند دو تيم استقلال و پاس را براي ليگ برتر آماده كند. جام صلح و دوستي محكي هم بود براي فوتبال امارات و باشگاه هاي اين كشور كه به نوعي با فوتبال ما در ارتباط است. در اين جام تيم پاس به مقام قهرماني رسيد. استقلال و پاس با بهره گرفتن از نيروهاي تازه به خدمت گرفته خود به ميدان آمدند. تقابل اين دو نيرو در فاصله ده روز مانده به بازي هاي ليگ برتر ديدني بود. پاس با آمادگي كامل و استقلال نيز با تمرينات منظمي كه پشت سرگذاشته بود بازي پرتحركي را ارائه دادند هر چند كه در پايان توپ از خط دروازه ها نگذشت و پاس به لطف دو برد قبلي خود برابر الشعب و الوصل در صدر ايستاد.
پاس صفر - استقلال صفر
داور: علي خسروي به كمك حاتم بك پور و نادر جعفري
تماشاگر: نزديك به ۲۰ هزار نفر
استقلال در اين بازي با پاتلوويچ، مجتبي انصافي، پيروز قرباني، امير حسين صادقي، سعيد لطفي، علي منصوريان، خذيراوي، محمود فكري، مهدي شيري، فرد ملكيان و علي سامره به مصاف پاس شتافت. پاس هم همانند استقلال در غياب ملي پوشانش و بياتي نيا (دو اخطاره) با تركيب نكيسا، فرهاد ربيع خواه، حميد هدايتي، هادي شكوري، حميدرضا رجبي، حسين پاشايي، علي جانملكي، عيس ترائوره، كيانوش رحمتي، آرش برهاني و ميثم منيعي گام به ميدان گذاشت. شروع بازي تا پايان نيمه اول با برتري پاس توأم بود و اين تيم به لطف جنگندگي خط مياني اش چندين فرصت مسلم گلزني را از دست داد. آرش برهاني بارها در جلوي دروازه استقلال روي شتابزدگي و يا درخشش پاتلوويچ كاري نتوانست صورت دهد. نيمه دوم بازي تا حدود زيادي متعادل بود و هر چه بازي رو به پايان مي رفت استقلال بر فشارش براي رسيدن به كسب گل برتري مي افزود. هر دو تيم در اين نيمه با چند تغيير در پي برتري مقابل هم بودند كه در پايان همان نتيجه بدون گل پا برجا ماند و استقلال با اين تساوي با ۵ امتياز به نيابت قهرماني رضايت داد و پاس با ۷ امتياز قهرمان شد.
الشعب در جاي سوم
ديدار نمايندگان امارات الشعب و الوصل يك بازي پرگل بود كه در خاتمه الشعب ۳ بر ۲ در يك بازي نزديك از سد الوصل گذشت و به مقام سوم رسيد و الوصل با يك امتياز در رده آخر قرار گرفت.
اين مسابقات به صورت دوره اي انجام شد.

جمهوري چك
قهرمان رقابتهاي اسكي روي چمن مقدماتي جهان
خبرنگار همشهري: رقابتهاي اسكي روي چمن مقدماتي قهرماني جهان روز گذشته در پيست بين المللي ديزين به پايان رسيد.
در پايان اين رقابتها جمهوري چك به مقام قهرماني رسيد و تيم ملي ايران و تيم اتريش به مقام هاي دوم و سوم دست يافتند.
در مراسم افتتاحيه اين بازي جمعي از نمايندگان مجلس و مسئولين سازمان تربيت بدني حضور داشتند.

جابر در انتظار بخشش فدراسيون بسكتبال
خبرنگار همشهري: بسكتبال ايران مدتها چشم انتظار بازگشت جابر روزبهاني يكي از پديده هاي چند سال اخير خود از آمريكا بود.
جابر بازگشت تا تمرينات تيم جوانان ايران با شور و حرارت بيشتري براي حضور در مسابقات آسيايي هند دنبال شود، اما حركت دور از انتظار و احساسي و تمرد روزبهاني در يكي از بازيهاي تداركاتي تيم جوانان و مقابل صباباطري ايستادنش مقابل مربيان همه را به حيرت واداشت.
هيچكس از جابر انتظار چنين حركتي را نداشتند. هر چند كه خود وي نيز خيلي زود از عمل انجام داده اش پشيمان شد و رسما از مربيان و مدير تيمهاي ملي پوزش خواست و طلب بخشش و عفو كرد.
حالا بازگشت جابر و پيوستن دوباره اش به جمع ياران تيم جوانان بستگي به محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال دارد.
مردي كه چه در هنگام بازي و چه در لباس ملي و تيمهاي باشگاهي و بعد از آن مديريت اجرايي بسكتبال به نظم و انضباط و اخلاق سخت پايبند بود و حالا بايد ديد او و همكارانش چه تصميمي براي جابر خواهند گرفت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |