شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۶ - Sep 4, 2004
سفير عراق در انگليس خبر داد
تلاش گروه فشار عراقي براي برقراري رابطه سياسي بغداد-تل آويو
سفير عراق  در انگليس  در مصاحبه اي  با روزنامه  هاآرتص  پيش  بيني  كرد روابط ديپلماتيك  عراق  و اسرائيل در آينده برقرار شود. وي  در عين  حال  هرگونه  تلاش  در اين  خصوص  را زود هنگام  توصيف كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از بيت  المقدس  صلاح  الشيخلي  سفير عراق  در انگليس  اعلام  كرد اوضاع  در عراق  بسيار خطرناك  و بي ثبات  است، به  اين  سبب  من  پيشاپيش  توصيه  مي كنم  در باره  اين  مسئله  بايد جانب  احتياط رعايت  شود. وي  تأكيد كرد: بايد در جستجوي  زمان  مناسب  بود.
شيخلي  گفت:  در عراق  مشكلات  زيادي  وجود دارد كه  بايد پيش  از بررسي  اين  موضوع  روابط بااسرائيل حل  وفصل  شود.
سفير عراق  در انگليس  اعلام  كرد: در عراق  گروه  فشار قدرتمندي  به  نفع  روابط با اسرائيل  وجود دارد. وي  افزود: عراقي هايي  وجود دارند كه  خواهان  روابط ديپلماتيك  با اسرائيل  هستند اما باتوجه  به  اوضاع  كنوني  تلاش  در اين  خصوص  تأثيري  معكوس  دارد. سيلوان  شالوم  وزير امور خارجه  اسرائيل  ژوئن  گذشته  اعلام  كرد كه  تل آويو خواهان  برقراري  روابط ديپلماتيك  با عراق  است  اما بغداد بايد در اين باره  تصميم  گيري  كند.
گروگان هاي فرانسوي در آستانه رهايي
سفارت فرانسه در بغداد اطلاعات تازه اي درمورد دو گروگان فرانسوي دراختيار خبرنگاران قرارداده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه طبق اطلاعات ارايه شده، گروگان هاي فرانسوي هم اكنون در شهر فلوجه به سر مي برند. آنان از شهر لطيفيه محل به گروگان گرفته شدن خود واقع در جنوب بغداد، به فلوجه منتقل شده اند.
ساير تحولات
* ابراهيم جعفري معاون رييس جمهور عراق ازحمله نظاميان آمريكايي به شهر فلوجه انتقاد كرد و آن را بمباران كور ناميد. در اين حمله كه روز پنجشنبه رخ داد ۱۷ تن كشته شدند.
* مهاجمان ناشناس در عراق روز پنجشنبه خودروي زرهي سفير جمهوري چك در عراق را در نزديكي محل اقامت وي در بغداد هدف رگبار گلوله قرار دادند اما در اين حمله به كسي آسيب نرسيد.
* كارلا دلاپونته دادستان دادگاه رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي سابق ديروز در مون پوليه واقع در جنوب فرانسه اعلام كرد: محاكمه صدام حسين رييس جمهوري مخلوع عراق بايد در خارج از عراق برگزار شود.
* غازي الياور رييس جمهوري موقت عراق اواسط سپتامبر (اوايل مهرماه) از چند كشور اروپايي ديدار مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از ورشو، استنيسلاو اسمولار سخنگوي وزارت امورخارجه لهستان گفت: غازي الياور قرار است به لهستان، بلژيك، آلمان و ايتاليا سفر كند.ديدار از فرانسه كه در اين سفر گنجانده شده بود، درپي گروگان گيري دو فرانسوي در عراق، به تعويق افتاده است.
* روزنامه فرانكفورتر روندشاو نوشت: وزير توسعه آلمان با انتقاد شديد از سياست هاي آمريكا جنگ اين كشور عليه عراق و پيامدهاي آن را جنايت خواند.
* نظاميان آمريكايي ديروز در شهرك صدر بغداد از نيروهاي ارتش مهدي خواستند از مقتدي صدر پيروي كنند و سلاح هاي سنگين خود را تحويل دهند.
* گروهي از مخالفان مقتدي صدر ديروز با راهپيمايي در نزديكي حرم مطهر حضرت علي (ع) از حكومت موقت عراق خواستار بيرون راندن نيروهاي جيش المهدي از شهر مقدس نجف شدند.
به گزارش ايرنا از نجف در اين راهپيمايي كه با حمايت نيروهاي پليس عراق انجام شد، شعارهايي در حمايت از آيت الله سيستاني سرداده شد. تظاهركنندگان حدود ۳۰۰ نفر بودند.

بوش رسما داوطلب شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا شد
000014.jpg
جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا شامگاه پنجشنبه در سخناني در جمع هزاران نفر از هواداران حزب جمهوريخواه رسما داوطلبي خود را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا اعلام كرد.
به گزارش ايرنا از نيويورك وي گفت: آمريكا قدرت نظامي و اطلاعاتي خود را تغيير داده و آن را تقويت مي كند.بوش ادعا كرد: ما آزادي در خاورميانه بزرگتر را توسعه خواهيم داد زيرا آزادي آينده اي همراه با اميد را به ارمغان خواهد آورد و صلح چيزي است كه ما مي خواهيم.
رئيس جمهوري آمريكا گفت: امروز دولت افغانستان با تروريسم در حال جنگ است، پاكستان در حال دستگيري رهبران تروريسم است، عربستان سعودي حملات و دستگيريهايي را انجام مي دهد، ليبي در حال نابودي برنامه هاي تسليحاتي (هسته اي) است، ارتش عراق به نفع آزادي در حال جنگ است، بيش از سه چهارم اعضاي القاعده يا كشته و يا دستگير شده اند و ما در اين ميان نقش رهبري را بر عهده داشته و جهان امروز امن تر شده است.وي گفت: انتخابات رياست جمهوري آمريكا تعيين خواهد كرد كه اين كشور چگونه به تروريسم پاسخ خواهد داد.
در همين حال در پي تظاهرات هزاران آمريكايي نزديك محل برگزاري گردهمايي جمهوريخواهان در نيويورك هنگام سخنراني بوش در اين گردهمايي، تعدادي از تظاهركنندگان دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري رويتر از نيويورك، در حالي كه بوش رسما نامزدي حزب جمهوريخواه را براي رقابت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پذيرفت هزاران نفر از مردم معترض در خيابان هاي نزديك محل برگزاري گردهمايي اين حزب، دست به تظاهرات زده و فرياد زدند كه ديگر بوش را نمي خواهند.
دستگيري تظاهركنندگان شب جمعه در نيويورك در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا در يك هفته گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمي ضد جنگ و ضد سياست هاي بوش بود كه طي آن دست كم ۱۸۰۰ نفر از تظاهركنندگان دستگير شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات نيز همچون ديگر تظاهرات ، بوش را به دروغگويي درباره سلاح هاي كشتار جمعي عراق به عنوان بهانه اي براي آغاز جنگ عراق، متهم كردند.

پايان گروگانگيري در روسيه؛۱۰۰كشته ۴۰۰مجروح
روسها در پاسخ به انتقادهاي مطرح شده درباره عمليات پرتلفات ديروز اعلام كردند اين عمليات، برنامه ريزي شده نبود و نيروهاي ويژه وقتي با تيراندازي گروگانگيران به گروگانها مواجه شدند دست به عمليات زدند
000042.jpg
ماجراي گروگانگيري بيش از ۱۵۰۰ دانش آموز، اوليا و آموزگاران آنها درمدرسه اي در شهر بسلان در اوستياي شمالي روسيه در جنوب آن كشور كه روز چهارشنبه در اولين روز سال تحصيلي توسط يك گروه مسلح به كمربندهاي انفجاري خواستار پايان جنگ چچن و خروج نيروهاي روسي از اين جمهوري آغاز شده بود، عصر ديروز با يورش نيروهاي ويژه روسيه و كشته شدن دست كم ۱۰۰ نفر و زخمي شدن ۴۰۰ نفر ديگر و آزادشدن بقيه گروگانها به پايان رسيد.
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، به نقل از خبرگزاري ايتارتاس روسيه، نيروهاي ويژه روسيه ۵ نفر از گروگانگيران را كشتند اما ۱۳ نفر ديگر از آنها موفق به فرار شدند كه عمليات تعقيب و گريز براي دستگيري آنها ادامه يافت.شبكه تلويزيوني الجزيره اعلام كرد گروگانگيرها، گروگانها را داخل سالن ورزش مدرسه زنداني كردند و تجهيزات گرمازاي ساختمان را روشن كردند و در را بستند.
شدت گرما به حدي بود كه گروگانها با مشكلات تنفسي روبرو شده بودند و در آستانه مرگ قرار داشتند.ماموران پليس روسيه به منظور كمك به گروگانها ناگزير شدند شيشه  هاي اين ساختمان را منفجر كنند تا اكسيژن به داخل ساختمان راه يابد.
شبكه خبري سي.ان.ان نيز در گزارشي پس از حمله نيروهاي ويژه روسيه به مدرسه محل گروگانگيري اعلام كرد حدود ۱۰۰ جسد در سالن ورزشي مدرسه پيدا شده است.
از مجموع ۳۱۰ مجروح حادثه گروگانگيري ۱۱۰ نفر در بيمارستان شهر ولادي قفقاز مركز جمهوري خودمختار اوستيا و ۲۰۰ نفر در بيمارستان شهر بسلان محل گروگانگيري بستري شده اند.پس از حمله نيروهاي روسيه به محل گروگانگيري صداي انفجار و تيراندازي هاي شديدي شنيده شد و بخشي از سقف مدرسه ويران گرديد و همچنين آمبولانس ها مجروحان فراري حادثه كه اغلب نيمه عريان بودند را به بيمارستانها منتقل كردند.
در همين حال اتحاديه اروپا ديروز از اينكه مسئله گروگانگيري در مدرسه اي در اوستياي شمالي بطور مسالمت آميز پايان نيافته است ابراز تاسف و در عين حال اعلام كرد وضع دشواري را كه مقامات دولتي روسيه با آن روبرو بودند درك مي كند.
000016.jpg

به گزارش خبرگزاري فرانسه از والكنبرگ، برنارد بوت وزير امور خارجه هلند كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را به عهده دارد گفت: وي به همراه ديگر همتايانش گردهم آمده اند تا درباره تحولاتي كه در زمينه گروگانگيري در اوستياي شمالي رخ داده است گفت و گو كنند.
تشديد تدابير امنيتي
در گرجستان و جمهوري آذربايجان
تدابير شديد امنيتي اطراف اماكن حساس در گرجستان و جمهوري آذربايجان به اجرا گذاشته شده است. به گزارش واحد مركزي خبر از باكو نهادهاي انتظامي و امنيتي گرجستان در پي عمليات گروگانگيري در روسيه حفاظت از خطوط راه آهن فرودگاه ها، پل ها، تونل ها و جاده هاي ارتباطي و اماكن راهبردي را تشديد كرده اند.وزارت كشور جمهوري آذربايجان نيز براي مقابله با اقدامات احتمالي تروريستي در اين كشور مقررات امنيتي وضع كرده است.
اعتراض اروپايي ها
000018.jpg

كشورهاي اروپايي ديروز از پايان خونين گروگانگيري در روسيه انتقاد كردند. مقام هاي روسيه در پاسخ با اشاره به فشار افكار عمومي براي آزادي گروگان ها گفتند عمليات ديروز تقريبا بي برنامه و به صورت اضطراري انجام شده است.
بدگماني روس ها
روسيه هنوز تحليل روشني از حادثه گروگانگيري ارائه نكرده است. اما سابقه اينگونه حوادث نشان مي دهد كه روسها نسبت به روابط چچن ها با تركيه، آمريكا و جمهوري  آذربايجان بدگمانند. به اعتقاد روس ها آمريكايي ها از اهرم چچن ها براي فشار بر روسيه استفاده مي كنند.

برندگان و بازندگان نبرد نجف
به  نوشته  يك  روزنامه  آمريكايي ، برنده  اصلي  در نبرد نجف  بدون شك  آيت الله سيستاني  و سپس  مقتدي  صدر است . اين  نبرد همچنين  موجب  تضعيف  دولت  موقت  اياد علاوي ، نيروي  نظامي آمريكا و سياست هاي  واشنگتن  در عراق  شده  است .
به گزارش ايرنا از نيويورك كلود سلحاني  در مقاله اي  در روزنامه  واشنگتن  تايمز، نبرد سه  هفته اي  نجف  را به  بازي هاي  المپيك  كه  همزمان  با آن در جريان  بود تشبيه  كرده  و نوشت : اين  نبرد هم  مانند هر نبرد ديگري  برندگان  و بازندگان خود را داشت .
وي  افزود: آيت الله   سيستاني  كه  مورد احترام  فراوان  قرار دارد، (پس  از بازگشت  از انگلستان  به  دنبال  عمل  جراحي  قلب ) كاري  را كه  نخست  وزير موقت  اياد علاوي  با ناكامي  سعي  كرده  بود ظرف  سه  هفته  جنگ  انجام  دهد، ظرف  چند ساعت  به  اتمام  رساند. آيت الله  سيستاني  موجب  گرديد تا جنگ  متوقف  شده  و صدر سلاح  خود را به  زمين  بگذارد.
البته  برنده  بزرگ  ديگر صدر است . وي  در اين  نبرد نه  تنها جان  خود بلكه  شرف  و سلاح  خود را نيز نجات  داد.
بازنده  بزرگ  در اين  نبرد علاوي  و دولت  موقت  اوست . اعمال  قدرت ، ايجاد امنيت  و احساس  نوعي  عادي  بودن  شرايط در عراق  براي  علاوي  جنبه حياتي  داشت .
مسئله  نجف  براي  او فاجعه آميز تمام  شد. دستورات  مكرر علاوي  ناديده  گرفته  شد و از جانب  آيت الله  سيستاني  كاملا در حاشيه  قرار گرفت .
درهمين  حال  آيت الله  سيستاني  تمامي توجهات ، صحنه  سياسي  و همچنين  روند تشكيل كشور را كه  عراق  بشدت  بدان  نياز دارد، به  خود معطوف  داشت .
از نظر شورشيان  اعم از سني  يا شيعي ، بعثي هاي  درحال  سكوت  و يا بنيادگرايان  اسلامي ، دو نبرد نجف  و فلوجه  قاطعيت  دولت  (موقت  عراق ) را مورد آزمايش  قرار داد.
اين  دو نبرد همچنين  تصميم  آمريكا مبني بر قبول  خطر افزايش  تلفات آمريكايي  در زماني  كه  به  انتخابات  رياست  جمهوري  در آبان  ماه  چيزي  باقي  نمانده  است  را به  امتحان  گذاشت .
واشنگتن  تايمز با تأكيد بر از بين  رفتن  وجهه  علاوي  به خاطر نبرد نجف افزود: نبرد نجف  علاوي  را بشدت  تضعيف  كرد.
اين  روزنامه  افزود: متاسفانه ، بازنده  اصلي تر از علاوي ، كار ايجاد يك روند منسجم  مردم سالار در عراق  حتي  به  صورت  ناقص  است ، كاري  كه  تشكيلات  مذهبي به  نحو احسن  انجام  داد. كاري  كه  علاوي  سعي  داشت  ظرف  چند هفته  انجام دهد، آيت الله  سيستاني  ظرف  چند ساعت  با موفقيت  انجام  داد.
اين  امر نشان مي دهد كه  درحال  حاضر در عراق  قدرت  سياسي  واقعي  در چه  جايگاهي  قرار دارد.
نويسنده  با ابراز تاسف  مي افزايد: مردم عراق  آگاه  خواهند بود و تشكيلات  شيعي  خيلي  بيشتر از دولت  از احترام  و نفوذ برخوردار است .
سلحاني  در ادامه  خاطر نشان  ساخت : پيامد نبرد نجف  موجب  تضعيف  شديد ارتش  آمريكا و سياست  آمريكايي  در عراق  شد.
شورشيان  چنين  تلقي  خواهند كرد كه  ارتش  (آمريكا) عقب  نشيني  كرده  است .
به  عقيده  نگارنده  مقاله ، پيامد نبرد نجف  مانع  تلاش هاي  سياسي آمريكا درجهت  جلب  كمك هاي  جامعه  بين المللي  براي  بازسازي  عراق  خواهد شد.

كوتاه از سياست جهان
درگيري مسلحانه در عربستان
مقامات  عربستان  سعودي  ديروز  كشته  شدن  يكي  از افسران  امنيتي اين  كشور و زخمي شدن  سه  تن  ديگر را هنگام  گشت  زني  در شهر بريده  در شمال  عربستان  تاييد كردند. به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از رياض، خبرگزاري  رسمي عربستان  سعودي به  نقل  از يك  مقام  وزارت  كشور اعلام  كرد دو گشتي  متعلق  به نيروهاي  امنيتي  عربستان  در حال  ماموريت  بودند كه  براثر شليك  از داخل  يك  خودروي  در حال  عبور يكي  از آنها كشته  شد و سه  تن  ديگر زخمي شدند.
معاون پيشين نخست وزير مالزي آزاد شد
انور ابراهيم  معاون  پيشين  نخست  وزير مالزي  كه  پس  از ۶ سال از زندان  آزاد شد، رأي دادگاه  براي  آزادي اش  را اعتباري  براي  نظام  قضائي اين  كشور دانست .
به گزارش ايرنا از كوالالامپور وي ديروز  در جمع  خبرنگاران  گفت  كه  قصد دارد براي  معالجه  به  خارج  ازكشور برود و پس  از بازگشت  به  زندگي  سياسي  خود ادامه  خواهد داد. ابراهيم  از يك  محكوميت  ۹ ساله به  اتهام  فساد اخلاقي  رها شده  است  و دادگاه فدرال  مالزي  روزپنجشنبه  با پذيرش  درخواست  تجديد نظر، وي  را بي گناه  شناخت .
انور ابراهيم  كه  پيشتر معاون  نخست  وزير وقت  مالزي  (ماهاتير محمد) بود در سال  ۱۹۹۸ پس  از مخالفت  با برنامه هاي  اقتصادي  ماهاتير به  اتهام  فسادمالي  و اخلاقي  دستگير و روانه  زندان  شد.
ناآرامي هاي تازه در تايلند يك كشته و يك مجروح برجا گذاشت
پليس  تايلند گفت : در حملات  جداگانه  چند موتورسوار مسلح  در استانهاي  يالا و پاتاني  يك  كارگر مزرعه  كائوچو كشته  و يك  نيروي  پليس  مجروح  شد.
استان هاي  مسلمان نشين  ناراتيوات ، پاتاني  و يالا در جنوب  تايلند از ۴ ژانويه  (۱۵ دي ) گذشته  با حمله  گروهي  مشكوك  به  يك  پادگان  ارتش  در استان ناراتيوات  و به  آتش  كشيدن  چندين  باب  مدرسه  دچار ناآرامي شده  است .
با وجود استقرار بيش  از ۴ هزار نيروي  نظامي ، امنيتي  و پليس  تايلند در مناطق  مختلف  اين  استانها تنش ها بصورت  پراكنده  ادامه  دارد.
ناآراميهاي  ۸ ماه  گذشته  در اين  استان ها منجر به  كشته  شدن  بيش  از ۳۳۰نفر شده  است .
ژاپن به خواسته  پناهندگان كره شمالي گوش مي دهد
هيرويوكي  هوسودا دبير و سخنگوي  دولت  ژاپن  گفت  كه  توكيو برنامه  دارد كه  به  خواسته هاي  پناهندگان  كره  شمالي  گوش  فرا دهد.
به گزارش ايرنا از توكيو چهارشنبه  گذشته  ۲۹ تبعه  كره  شمالي  كه  در ميان  آنها ۱۱ مرد، ۱۶ زن  و دو كودك  وجود دارند به  مدرسه  ژاپني ها در پكن  پايتخت  چين  پناه  آوردند كه  هم اكنون  در كنسولگري  ژاپن  در پكن  به سر مي برند.
رسانه هاي  ژاپن  ديروز به  نقل  از هوسودا گفتند كه  توكيو بر اين انديشه  است  كه  در راستاي  خواسته  پناهندگان ، با فراهم  كردن  زمينه  خروج آنها از چين ، اين  موضوع  را چاره جويي  كند. در طول  يك  سال  گذشته  اين  براي  دومين  بار است  كه  اتباع  كره  شمالي  به مدرسه  ژاپني ها در پكن  پناه  مي برند.
در ميانه  زمستان  سال  گذشته  هم  چهار تبعه  كره  شمالي  به  مدرسه  ژاپني ها در پكن  پناه  برده  بودند كه  با ميانجيگري  دولت  ژاپن  به  كره  جنوبي  پناهنده  شدند.
سال تحصيلي ضد حجاب در فرانسه آغاز شد
با وجود مخالفت  هاي  گسترده  داخلي  و بين المللي  با قانون  منع  حجاب  اسلامي در مدارس  دولتي  فرانسه  اين  قانون  روز پنجشنبه  همزمان  با آغاز سال  تحصيلي  جديد در اين  كشور شكل  اجرايي  به  خود گرفته  است .
به  گزارش  واحد مركزي  خبر از پاريس ، با وجود شرايط نامناسب  براي  مخالفت  با اين  قانون  بويژه  حساسيت  ناشي  از به  گروگان  گرفته  شدن  دو روزنامه  نگار فرانسوي  در عراق ، گزارش  ها از برخي  مدارس  فرانسه  حاكيست  مديران  مدارس  از پذيرش  دختران  مسلمان  محجبه  كه  با حجاب  به  مدرسه  رفته  اند خودداري  كرده اند.

پاسخ مبارزان فلسطيني به حملات دو روز اخير اسراييل
در دومين  روز حمله  نظاميان  رژيم  صهيونيستي  به  نوار غزه  مهاجمان  صبح ديروز  خانه هاي  مسكوني  را در منطقه  ديرالبلح  در بخش  مياني  اين  نوار زير آتش  قرار دادند.
به گزارش ايرنا از بيروت راديو تل آويو گزارش  داد: در درگيري  نظاميان  اسرائيلي  با افراد مسلح  در منطقه  ديرالبلح  چهار فلسطيني  كشته  شدند.
اين  راديو ادعا كرد: هدف  از عمليات  در منطقه  ديرالبلح  از بين  بردن  كانال هاي  زيرزميني  است  كه  فلسطيني ها از آن براي  حمله  به  شهرك هاي  اين  منطقه  استفاده  مي كنند. بر پايه  اين  گزارش ، نظاميان  اسرائيلي  صبح  روز پنج شنبه به  عمليات  نظامي  در شهرخان  يونس  در جنوب  نوار غزه  پايان  دادند و پيش  از ترك  اين  منطقه  چندين  باب خانه  را ويران  كردند.

استقرار نيروهاي امنيتي در اطراف مساجد نپال
دولت  نپال  براي  حفاظت  از مساجد اين  كشور نيروي  امنيتي  ويژه  در اطراف اين  اماكن  مستقر كرد.
به  گزارش  ايرنا از دهلي نو به نقل از خبرگزاري  پي .تي .آي  هند، در پي  آشوبهاي  چهارشنبه  درشهرهاي  مختلف  نپال  كه  منجر به  تخريب  مسجد جامع  كاتماندو در پايتخت  اين كشور شد، دولت  نپال  به  منظور حفاظت  ازاماكن  اسلامي و جان  مسلمانان  نيروهاي امنيتي  ويژه اي  را در اطراف  مساجد ومناطق  مسلمان نشين  اين  كشور مستقر كرد.
در اين  آشوبها كه  پس  از كشته  شدن  ۱۲ شهروند نپالي  به  دست  گروگانگيران مسلح  عراقي  روي  داد، تظاهركنندگان  خشمگين  نپالي  با حمله  به  برخي  از مساجداين  كشور از جمله  مسجد جامع  كاتماندو خسارتهاي  فراواني  به  اماكن  اسلامي وارد كرده  و به  مقدسات  مسلمانان  اهانت  كردند و حداقل  ۷ مسلمان  را كشته  و۲۴ تن  ديگر را زخمي كردند.
از سوي  ديگر به گزارش  رسانه هاي  تصويري ، نهادهاي  اسلامي نپال  كشتار هموطنان خود را به  دست  گروگانگيران  عراقي  محكوم  كرده  و خواستار حفظ صلح  و آرامش  وبردباري  در ميان  مردم  شدند.

سوريه:
تهديد اسراييلي ها را جدي مي گيريم
احمد الحسن  وزير اطلاع رساني  سوريه  روز پنجشنبه  گفت كه  كشورش تهديد سردمداران  اسرائيل  داير بر انجام  اقدامي  نظامي  عليه  كشورش  را جدي  مي گيرد.
الحسن  در گفت  وگوي  تلفني  با ايرنا تأكيد كرد: بايد در برابر اين  تهديدها هوشيار بوده  و براي  مقابله  با هر پيشامدي  كه  ممكن  است  سوريه  را در معرض  خطر قرار دهد، آماده  باشيم .
وزير اطلاع  رساني  سوريه  از پاسخ  به  پرسشي  در مورد پاسخ  متقابل  سوريه  به  تجاوز نظامي احتمالي  اسرائيل ، طفره  رفت  و گفت : نبايد به  جنگ  لفظي  كشانده  شويم ، چون  منطقه  توان  تحمل  اين  پيشامدها را ندارد.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |