شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۳ - Sep 11, 2004
سومين پيروزي تيم فوتبال نوجوانان در ژاپن
گروه ورزشي: تيم فوتبال نوجوانان ايران با پيروزي بر تيم كويت به عنوان تيم نخست گروه سوم راهي مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا شد.
در اين ديدار كه در شهر نيهوندايرا- ژاپن برگزار شد تيم نوجوانان كشورمان با نتيجه ۳ بر يك حريف خود را شكست داد و با كسب ۹ امتياز به دور دوم صعود كرد.
در ديگر ديدار اين گروه، تيم هند با نتيجه ۲ بر يك از سد تيم  مالزي گذشت.
تيم فوتبال نوجوانان كشورمان پيش از اين با نتايج يك بر صفر و ۵ بر صفر به ترتيب برابر تيم هاي هند و مالزي به پيروزي دست يافته بود.
يازدهمين دوره از رقابت هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا با حضور ۱۶ تيم برتر قاره در ژاپن برگزار مي شود.
در پايان سه تيم برتر به مسابقات جام جهاني نوجوانان راه خواهند يافت.

فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره آسيا
تيم ملي فوتبال ايران در سايه همبستگي به پيروزي رسيد
000528.jpg
وحيد هاشميان به تيم ملي پيوست تا نقطه  هاي سست خط مياني و حمله رفع شود.
هاشميان آمد تا دايي دوباره شم گلزني اش بارور شود. هاشميان، خداداد، كريمي، نكونام، دايي و گل محمدي حالا دو خط اصلي اند كه خط مياني و حمله ما را با چهره هايي چون نيك بخت واحدي، كعبي، كاملي، نصرتي، رضايي و ميرزاپور به تيم برتر تبديل مي كنند.
اردن باور نمي كرد كه در مقابل اين گروه مردان پرتوان قرار گيرد. هاشميان كه آمد، دايي مسير حركت او را شناخت، دايي راحت تر تغذيه شد و آن ضربه سر زيبا را نواخت، عجب گلي. حس عجيب و شيرين پيروزي را مضاعف كرد. يك كار تاكتيكي با هنرنمايي هاشميان و هنرمندي دايي به گل نشست. وحيد هاشميان آماده ترين بازيكن ميدان بود. او باشور و ذوق يك ايراني، بازي زيبا و اميدواركننده اي را انجام داد.
وحيد هاشميان را بايد به افتخارات بين المللي فوتبال خود اضافه كنيم. اين تيم ملي كه حال و هواي گروهي داشت، افق روشني را در پيش روي خود باز كرد، به جلو برويد، با همين شيوه، با همين دوستي و همبستگي، اينچنين رفتاري، ما (رسانه ها) را ترغيب مي كند كه با فوتبال خود باشيم و هرلحظه اش را از آن خود بدانيم. ما با فوتبال و تيم هاي ملي خود هستيم. به پيش.

معراج مژده - پيروزي تيم ملي فوتبال ايران در مقابل اردن در شهر امان و در حضور تماشاگران و پادشاه و وليعهد اين كشور اتفاق بزرگي بود تا به توانمندي و پتانسيل موجود در فوتبال و ورزش كشورمان بيشتر پي ببريم.
اين پيروزي، ايران را براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي اميدوار و راه آن را نيز هموار كرد. در واقع براي رسيدن به جام جهاني خوان اول براي تمام تيمها دشوارتر و حساس تر از خوان دوم است و اين راه سخت را ايران با اين پيروزي هموار نمود. شكست يك بر صفر ايران از اردن در تهران كه در سخت ترين و بحراني ترين فصل فوتبال ايران روي داد باعث شد كه ورزش و فوتبال و مسئولين و مردم براي جبران آن با يكديگر هم صدا شده و با پرهيز از مسائلي كه باعث رنجش روحي بازيكنان و جناح بندي هاي كاذب مي شود، تيم ملي را در اين شرايط خاص حمايت نمايند.
در اين راه رئيس فدراسيون فوتبال نيز با دورانديشي خاص كه تا اين تاريخ كمتر اتفاق افتاده بود (پرهيز از حمله به رسانه ها، مصاحبه كمتر، نرفتن به حواشي و در نهايت كمتر صحبت كردن) به اين هدف كمك كرد.
تيم ملي ايران با بهره گيري از تمام امكانات لازم و نيروي بالقوه خود براي اين ديدار آماده شد. همه آمدند تا جاي هيچگونه بحث و گفتگويي باقي نماند. خداداد عزيزي و وحيد هاشميان هم در قالب اصلي تيم ملي جاي گرفتند و تيم ملي با ارائه يك بازي حساب شده و تدابير خاص دفاعي و حمله توانست با آرامش و صبوري خاصي به خواسته خود برسد. اين بازي نمونه و گوشه اي از فوتبال منطقي و با انگيزه بود.
زدن دو گل در ده دقيقه پاياني بازي نشان از آن داشت كه اين احساس در تيم و بازيكنان ما وجود دارد كه بر حريف پيروز شوند و حس برتري جويي تا آخرين لحظه در آنها وجود داشت و در نهايت نيز نتيجه داد. دروازه بان، خط دفاعي، خط مياني و تنها مرد حمله ما بدون اشتباه بودند. ميرزاپور بسيار هوشمندانه بازي كرد، سه مدافع ما نصرتي، رضايي و كاملي مفرد با قواره هاي مناسب و آمادگي كامل عالي بازي كردند و چه حساب شده برانكو يحيي گل محمدي را به مركز زمين برد تا هم از فاكتورهاي مثبت او در اين خط بهره گيرد و هم اين فرصت براي كاملي مفرد فراهم شود تا از نيروي جواني و فيزيك فوق العاده اش بهترين بهره را بگيرد. سه مدافع ما در بازي در روي هوا و زمين بي نظير بودند. جداً اين تركيب در كدام نقطه فوتبال ما پنهان مانده بود. دو هافبك دفاعي و بازي ساز ما (جواد نكونام و يحيي گل محمدي) پوشش عرضي و دفاعي را در جلوي مدافعان ما به عهده داشتند و يكي از بهترين بازيهاي خود را انجام دادند. تقسيم توپ از اين نقطه آغاز مي شد و مدافعان در سخت ترين اوقات توپ را به اين دو بازيكن مي سپردند. نكونام و گل محمدي در زماني كه تيم ايران توپ را از دست مي داد به بهترين شكل در حساسترين نقطه و خط زمين استقرار پيدا مي كردند. تركيب گل محمدي و نكونام بسيار خوب جواب داد. در منطقه دوم خط مياني ما خداداد عزيزي، حسين كعبي و وحيد هاشميان قرار داشتند كه هركدام با ويژگي خاص خود در بخشهايي از بازي كه به دفاع يا حمله نياز داشتيم عمل نمودند و در جلوي اين سه هافبك علي كريمي تقريباً نقش بازيكن آزاد را داشت و با سركشي به هر نقطه از زمين توانست از فاكتورهاي مثبت خود در اين بازي آزاد به خوبي استفاده كند و علي دايي، كاپيتان باسابقه و بهترين گلزن جهان يك بار ديگر نشان داد كه هنوز داراي توانايي هاي اجراي يك بازي سخت است. او به تنهايي مسئوليت يك خط (خط حمله) و تيم را به عهده گرفت و از پس آن به خوبي برآمد. يك گل زيباي آرامش بخش و يك ضربه تيردروازه و نود دقيقه دوندگي بي امان و حفظ بافت رفتاري تيم تا پايان. او افتخاري است در پس ورزش ما و نمونه بي نظيري است. در فوتبال پرتلاطم و شايد بدون قاعده اي كه ماندن در آن بسيار پيچيده است تيم ملي ايران در سايه همبستگي و همياري تمام اهالي فوتبال به اين مهم دست پيدا كرد و اميدواريم تا رسيدن به جام جهاني اين تفاهم و يكدلي ادامه داشته باشد

شناگر ايراني دو مدال طلا گرفت
گروه ورزشي: نخستين مدال طلاي سومين المپياد ورزشي دانشجويان كشورهاي حاشيه خزر را شناگر دختر روسيه كسب كرد.
در رقابت هاي شنا و در ماده ۱۰۰ متر كرال پشت كه ديروز در دانشكده تربيت بدني گيلان برگزار شد، «الگامالي شورا» از دانشگاه فني آستاراخان روسيه عنوان قهرماني را كسب كرد.
در ۵۰ متر قورباغه «ويكتوريا ساول يوا» از دانشگاه آستاراخان روسيه عنوان نخست را كسب كرد و در ۲۰۰ متر آ زاد نيز الهام راست خديو از دانشگاه گيلان اول شد. راست خديو در ۲۰۰ متر مختلط انفرادي هم به مقام قهرماني رسيد.

ورود كاروان ورزشي پاراليمپيك ايران به آتن
گروه ورزشي: كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران براي شركت در بازي هاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن ديروز وارد فرودگاه بين المللي پايتخت يونان شد.
كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران شامل ۱۹۰ ورزشكار، مربي، سرپرست، كارمند و خبرنگار، در فرودگاه آتن مورد استقبال «مهدي محتشمي» سفير كشورمان در يونان قرار گرفتند.
براساس برنامه اعلام شده، ۹۱ ورزشكار كشورمان در ۱۰ رشته اين بازي ها به رقابت با حريفان خواهند پرداخت.

بسكتبال اميدهاي آسيا قرعه كشي شد
گروه ورزشي: مراسم قرعه كشي چهارمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني اميدهاي آسيا در تهران برگزار شد و در آن تيم ايران در گروه نخست با تيم هاي هنگ كنگ، قطر و كويت همگروه شد.
مهم  ترين موضوع مطرح شده در اين مراسم، درخواست رسمي فدراسيون بسكتبال ايران براي به تعويق افتادن سه هفته اي اين مسابقات بود كه مقرر گرديد كنفدراسيون بسكتبال آسيا پس از بررسي و نقطه نظرات تيم هاي شركت كننده، نظر نهايي خود را در اين خصوص اعلام كند.
گروه بندي اين مسابقات به شرح زير است:
گروه اول: ايران، قطر، هنگ كنگ، كويت
گروه دوم: كره جنوبي، عربستان ، قزاقستان ، لبنان
گروه سوم: چين، اردن، مالزي و فيليپين
گروه چهارم: ژاپن، هند، تايوان و عراق
دو تيم برتر اين مسابقه ها به مسابقات بسكتبال اميدهاي جهان كه سال آينده ميلادي در آرژانتين برگزار خواهد شد، راه مي يابند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |