يكشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۴ - Sep 12, 2004
تا پايان امسال هزينه مي شود
۳۰۰ميليارد تومان اعتبار براي تملك اراضي معارض
با پروژه هاي بزرگ شهري
دكتر احمدي نژاد: با آزادي اراضي معارض امكان تكميل بزرگراه هاي امام علي شهيد همت و يادگار امام فراهم مي شود
عضو شوراي شهر بر احداث خطوط يازده گانه قطار هوايي در تهران تأكيد كرد
گروه شهري: در ضلع شمال بزرگراه شهيد چمران با احداث دو دوربرگردان، چراغ قرمز تقاطع سئول حذف خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران از حذف چراغ قرمز تقاطع چمران _ آل احمد به عنوان يك تصميم بزرگ و شجاعانه نام برد و گفت: اساسا شجاعت مديريت شهري در اجراي اين طرح و ساير طرح هاي ترافيكي و عمراني به دليل برخورداري از پشتوانه هاي علمي و مطالعات دقيق كارشناسي است.
وي گفت: به منظور بهره گيري از حداكثر ظرفيت شبكه معابر درنظر داريم تا پايان امسال كليه املاك واقع در طرح هاي احداث ادامه بزرگراه هاي امام علي (ع)، شهيد همت، يادگار امام (ره) و نور را با مجموع بيش از ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار در قالب اعطاي معوض، مجوز و پرداخت وجه نقد آزاد سازيم.
وي ادامه داد: امسال شهرداري تهران در كنار انجام يكسري طرح هاي فرهنگي، ترافيكي، عمراني و حمل و نقلي به مناسبت فرا رسيدن آغاز سال تحصيلي جديد به منظور تشويق مردم به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و كاهش تردد شهروندان با وسايل نقليه شخصي و كنترل ترافيك به ويژه در روزهاي آغازين بازگشايي مراكز آموزشي ،از روز اول مهرماه تا ميلاد امام مهدي (عج) استفاده از اتوبوس هاي شركت واحد را براي كليه دانش آموزان و دانشجويان رايگان خواهد كرد ضمن اينكه تلاش داريم سرويس دهي در بخش شبكه مترو را نيز به همين ترتيب رايگان اعلام كنيم.
شهردار تهران تاكيد كرد: مديريت شهري با تحمل فشارهاي مالي سنگين هزينه استفاده از حمل و نقل عمومي را براي شهروندان در پايين ترين سطح ممكن حفظ مي كند و اگر لازم شد تامين هزينه هاي سنگين اين بخش را از منابع عمومي جبران خواهد كرد.
احمدي نژاد گفت: حتي درصورت تحقق امر خصوصي سازي در حوزه حمل و نقل عمومي بازهم هزينه جابه جايي شهروندان در اين بخش ثابت خواهد ماند.
ساخت و سازهاي غيرقانوني
در اراضي عباس آباد
بيشترين تخلفات قانوني در بخش ساخت و ساز توسط سازمان هاي دولتي و اجرايي صورت مي گيرد.خبرنگار ما به نقل از دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران مي نويسد: اين تخلفات به طور گسترده و حاد در قالب تغيير كاربري و جابه جايي ها در اراضي عباس آباد مشاهده مي شود.
به گفته احمدي نژاد برخلاف همه قوانين جاري و كاربري هاي مصوب و قطعي شهر تهران توافقاتي از گذشته بين شهرداري تهران و دستگاه هاي دولتي صورت گرفته و بر مبناي آن تنها فرصت تنفس مركز شهر تهران مثل گوشت قرباني در ميان سازمان هايي كه قصد ساخت ساختمان هاي اداري را داشته و دارند تقسيم شد.
شهردار تهران تمركز ساختمان هاي اداري درست در مركز شهر تهران را به شهادت همه شهرسازان و كارشناسان اهل فن چونان سم مهلكي براي تهران دانست و از بابت اينكه يك روز به بهانه پراكنده كردن ساختمان هاي اداري از اطراف ميدان امام خميني (ره) صدها ميليارد تومان هزينه مي شود و يك روز تلاش بر تمركز دوباره اين ادارات در مركز شهر تهران مي شود اظهار تعجب و تاسف كرد.
شهردار تهران گفت: علي رغم همه تهديدها، تندي ها و تحقيرها بر اجراي قانون مصر هستيم و براساس طراحي هاي انجام شده درنظر داريم از اراضي عباس آباد براساس مصوبات قانوني در جهت احداث مجموعه هاي بزرگ فرهنگي و فضاي سبز بهره برداري كنيم كه ازجمله آنها احداث نمايشگاه دايمي كتاب و دو طرح فرهنگي، كتابخانه ملي و مجموعه فرهنگستان هاي جمهوري اسلامي است.

توضيح و تصحيح
در ارتباط با مطلب مندرج در صفحه ۱۶ همشهري چهارشنبه ۱۸ شهريور با عنوان «پيشكشي براي صادق» شايان ذكر است كه مسائل مطرح شده تماماً گفته هاي فرد مذكور در متن خبر بوده و استنادات مربوطه به رؤيت خبرنگار مرتبط نرسيده است، اگر چه براساس ادعاي اين شهروند مدارك و مكاتبات مرتبط در اختيار سازمان مسئول مورد بحث بوده و قابل ارائه مي باشد.

شركت كنترل كيفيت هوا
تهرانسر پرسرو صداترين منطقه تهران است
تراز صوتي منطقه تهرانسر در غرب تهران بسيار بالاتر از حد استاندارد مناطق مسكوني اعلام شد.
به گزارش آسمان آبي ايران و براساس اعلام شركت كنترل كيفيت هوا در منطقه تهرانسر (واقع در غرب و جنوب غرب فرودگاه مهرآباد تهران) تراز صوتي اين منطقه در روز بين ۸۵ تا ۱۱۰ دسي بل و در شب بين ۸۰ تا ۱۱۰ دسي بل است كه بسيار بالاتر از حد استاندارد مناطق مسكوني است.
بر پايه اين گزارش، هواپيماها عمده ترين منبع آلودگي صوتي در مناطق مسكوني مجاور فرودگاه به شمار مي روند كه به هنگام نشست و برخاست بيشترين شدت آلودگي صوتي را ايجاد مي كنند.

۱۲۰بيمارستان صحرايي
000622.jpg
گروه شهري:رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از ايجاد بيمارستان هاي صحرايي به هنگام وقوع زلزله خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر مازيار حسيني با اشاره به فرسوده بودن ساختمان هاي اغلب بيمارستان هاي شهر تهران گفت: ستاد بحران شهر تهران با ايجاد بيمارستان هاي صحرايي به هنگام وقوع زلزله، كار امداد و نجات آسيب ديدگان را در اين مراكز انجام خواهد داد.وي در خصوص مكان هاي در نظر گرفته شده براي اين بيمارستانها اظهار داشت: اين بيمارستانها در همان ۱۲۰ نقطه اي كه براي احداث پايگاههاي امداد و نجات تعيين شده ايجاد مي شود.

گورستان خودروهاي فرسوده
000616.jpg
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان تهران گفت: شهرك صنعتي پرند به عنوان محل جمع آوري و اسقاط خودروهاي فرسوده انتخاب شد.احمد زماني در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: سه مكان شامل شهرك شمس آباد در محور قم، بخشي از شهرك پرند و بخشي از شهرك اشتهارد براي اين منظور در نظر گرفته شده بود كه در نهايت بخشي از انتهاي جنوب شهر جديد پرند به وسعت ۵۰ هكتار براي اين منظور در نظر گرفته شد. وي، ظرفيت اين شهرك را براي جمع آوري صد هزار دستگاه خودرو ذكر كرد و گفت: اين زمين با دريافت هزينه هاي آماده سازي به سه واحد بخش خصوصي تحويل داده مي شود و بخش خصوصي نيز تنها بر اساس تقاضا، توانمندي و سرمايه گذاري انتخاب خواهد شد.

رانندگان تاكسي بيمه مي شوند
000620.jpg
معاون انتظامي سازمان تاكسيراني تهران اعلام كرد: به منظور رفع مشكلات رفاهي رانندگان تاكسي و براساس رايزني هاي صورت گرفته، ظرف يك تا دو ماه آينده مشكل بيمه رانندگان تاكسي تهران برطرف مي شود.سرهنگ صدوقي از راه اندازي امداد تاكسي در تهران خبر داد و گفت:  امداد تاكسي به منظور رفع مشكلات رانندگان در حين انجام وظيفه راه اندازي شده تا هنگام بروز نقص فني با تماس رانندگان به سرعت در مكان مورد نظر حضور يافته و مشكل را رفع كنند.صدوقي تصريح كرد: حدود ۴ تعميرگاه مجهز تهران راه اندازي شده كه تعداد آنها به ۱۰ تعميرگاه افزايش مي يابد؛  به اين ترتيب تا حد زيادي مشكل هزينه تجهيزات و تعمير رانندگان تاكسي برطرف خواهد شد.

خط صادقيه- فرودگاه هم اكنون در دست اجراست
تأكيد شوراي شهر بر احداث خطوط يازده گانه قطار هوايي در تهران
000618.jpg
گروه شهري- عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران ساخت و راه  اندازي مونوريل را بهترين گزينه براي بهبود ترافيك تهران عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس اميررضا واعظي آشتياني ديروز در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: براي فائق آمدن بر مشكلات تهران راهي جز احداث قطار هوايي (مونوريل) پيش رو نداريم چرا كه در دنيا ديگر ساخت ترن زميني منسوخ شده است و كسي دنبال آن نيست، خزانه دار شوراي شهر با انتقاد از اعلام لغو مصوبه احداث مونوريل در هيات حل اختلاف گفت: آيا صحيح است كه منافع ملي تحت نام كارشناسي فداي نگاههاي سياسي شود.
وي برخورد قهري با اين موضوع را رد كرد و آن را نوعي ستيز با آسايش و آرامش مردم دانست و گفت: مردم تا كي بايد شاهد اين موضوع باشند كه سرمايه هاي كشور از بين مي رود و برخي دعواي كارشناسي سياسي داشته باشند.
وي گفت: مسايل ترافيكي مرتبط با شهر تهران ارتباطي به شوراي عالي ترافيك ندارد و شوراي حمل ونقل و ترافيك شهر تهران مسئول رسيدگي به اين گونه موارد است.
وي افزود: به استناد قانون مي گوئيم كه احداث مونوريل در تهران هيچ ربطي به شوراي عالي ترافيك ندارد.
وي گفت: وقتي هيچ رقمي از سوي شوراي شهر در خصوص ميزان اجرايي شدن پروژه اعلام نشده است چگونه تشخيص داده ايد كه رقم تصويب شده بالاتر از اختيارات شوراي شهر و شهرداري است؟
آشتياني گفت: اعلام خبر ابطال مصوبه مونوريل و ابراز خوشحالي از آن براي چيست؟ چرا پروژه هايي را كه براي مردم مفيد است لغو مي كنيد؟
عضو شورا ي شهر در عين حال گفت: پروژه مونوريل با استناد به قانون شروع شده و به كار خود ادامه مي دهد.وي افزود: اجراي مسير ۱۱ كيلومتري مونوريل از ميدان صادقيه تا فرودگاه آغاز شده و تا پايان سال ستون هاي آن احداث خواهد شد.

معابر عمومي جنوب شرق تهران ساماندهي شد
گروه شهري: شهردار منطقه ۱۵ تهران ديروز اعلام كرد: درپي درخواست هاي مردمي و انجمن شوراياري، طرح ساماندهي معابر جنوب شرق تهران و محله افسريه اجرا شد.
مهندس نصري با بيان مطلب فوق اظهار داشت: در راستاي تحقق اهداف اين طرح همكاري، مشاركت و نظارت مستمر شهروندان و اطلاع رساني به موقع به مديريت شهري بسيار موثر بوده است و شهرداري منطقه مطابق با قوانين جاري جهت ايفاي حقوق شهروندان با تخلفات احتمالي در اين زمينه اقدام و با دست فروشان و عاملين سد معبر برخورد مي كند.شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اينكه محله افسريه خصوصا خيابان بيست متري با توجه به بافت تجاري بسيار پرتردد است اظهار داشت: متاسفانه برخي كسبه اقدام به ايجاد سد معبر و چيدن بساط در پياده رو مي كردند و بارفروشان دوره گرد نيز شرايط را به گونه اي ايجاد كرده بودند كه عملا تردد شهروندان در اين نقطه از شهر بسيار دشوار صورت مي گرفت و در اين راستا شكايتهاي فراواني را نيز دريافت نموديم. شهرداري منطقه بر حسب وظيفه قانوني خود با همكاري عوامل انتظامي اقدام به پاكسازي و ساماندهي محل نمود كه با اقبال خوب شهروندان مواجه شد.

جزئيات دستگيري قاتلان ۲۳ كودك در پاكدشت
تنها ۱۵ جسد كشف شده است
000624.jpg
گروه حوادث:فرمانده انتظامي استان تهران جزئيات جديدي از شيوه دستگيري دو متهم به قتل ۲۲ كودك ۸ تا ۱۲ ساله در منطقه پاكدشت را اعلام كرد.اين دو متهم به نام هاي محمد ۲۴ ساله معروف به بيجه و علي ۳۰ ساله پس از عمليات گسترده پليسي در منطقه شهرري و ورامين دستگير شدند.
سردار زارعي گفت: در پي مفقودشدن تعدادي از كودكان ۸ تا ۱۲ ساله طي سالهاي ۸۱ تا ۸۳ ماموران اداره آگاهي تحقيقات خود را در اين زمينه متمركز كردند.در بررسي موضوع از سوي ماموران انتظامي مشخص شد كه عمده مفقوديتها در حوالي شهر تهران و در محدوده بخش هاي حاشيه نشين و مهاجرنشين افغاني مناطق قيام دشت و پاكدشت رخ داده است. به گفته وي با شكايت ۶ خانواده از ساكنان اين مناطق، تحقيقات پليسي كارآگاهان تهران شدت بيشتري گرفت و در نتيجه فردي مظنون به دست داشتن در اين قتل ها در سال ۸۲ دستگير شد. ولي پس از مدتي از او رفع مظنونيت شد و آزاد شد.فرمانده انتظامي استان تهران اضافه كرد: با ادامه پيگيري ماموران آگاهي و تحقيقات گسترده تر درباره اين پرونده و شكايت چند نفر ديگر كه توانسته بودند از دست قاتلان جان سالم به در ببرند، اقدامات لازم در مورد چهره نگاري قاتل انجام شد و در ادامه مشخص شد كه مظنون دستگير شده در سال ۸۲ مي تواند همان قاتل اصلي باشد.
سردار زارعي گفت:  با توجه به وجود اطلاعات لازم در مورد شخص مظنوني كه قبلا دستگير و با رفع مظنونيت آزاد شده بود، اين مظنون مجددا دستگير شد و به همراه همدست هاي ديگرش به ارتكاب قتل اعتراف كردند.
علي پس از دستگيري در حالي كه به شدت دچار لكنت زبان شده بود گفت: من او را مي شناسم. او انساني بي رحم است او از ديدن خون انسان لذت مي برد، نامش محمد است اگر بفهمد او را به شما معرفي كرده ام، مرا خواهد كشت.
ماموران انتظامي بلافاصله دستور قضايي لازم را كسب كرده و بعد از چندين ساعت مراقبت ويژه در بيابانهاي اطراف متهم را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه بازداشت كردند.محمد براي ماموران اعتراف كرد كه ۶ مرد و يك زن را نيز با ترفند و حيله به بيابان هاي آن منطقه كشانده و بعد از آزار و اذيت به قتل رسانده است.
سردار زارعي در مورد متهم اصلي پرونده كه باند چهارنفره كفتار را تشكيل داده بود اعلام كرد: «او در دوران كودكي توسط فردي ۲۲ ساله مورد اذيت و آزار جنسي قرار گرفته بود كه اين موضوع موجب بروز عقده در وي شد. او هم در سن ۲۲ سالگي شروع به عقده گشايي كرد و با اذيت و آزار كودكان حاشيه شهرها كه عمدتا افراد مستضعف و اتباع بيگانه بودند ، آنان را در كوره پز خانه ها و مكان هاي دور افتاده به قتل مي رساند . »
او در مورد عدم اطلاع رساني مفقودان سال هاي گذشته گفت: « با توجه به اين كه بيشتر مقتولان از كودكان افغاني مهاجر داراي اقامت غير مجاز ساكن حاشيه شهرهستند، متاسفانه موضوع را به پليس اعلام نكرده اند. در واقع با شناسايي و دستگيري قاتلان، پرده از راز اين جنايات برداشته شد .» او ادامه داد: « حتي بعضي از اين خانواده ها نيز بعد از گذشت دو سال از مفقوديت بستگان خود ، تازه موضوع را طي چند روز گذشته به پليس اعلام كرده اند. »
سردار زارعي از عموم خانواده ها خواست كه ضمن رعايت نكات ايمني و گزارش موارد مشكوك به پليس، بر رفت و آمد هاي فرزندان نظارت بيشتري داشته و آنان را نسبت به رفتار مشكوك افراد غريبه هشيار نمايند. وي در پايان اين گفت و گو از عموم شهروندان استان تهران خواست كه هر گونه اطلاعات خود را در باره اين موضوع و موارد مشابه به اداره آگاهي استان تهران و يا شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |