يكشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۴ - Sep 12, 2004
محمد سليماني و آرش صادقياني بهترين شدند
000596.jpg
گروه ورزشي:بهترين هاي  دوازدهمين  دوره  مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  آسيا معرفي شدند كه  در ميان  آنان  دو بازيكن  ايراني  مشاهده  مي شود. در ميان  بهترين هاي  اين  مسابقات  كه  جمعه شب  در دوحه  قطر به  پايان  رسيد محمد سليماني  و آرش  صادقياني  به  عنوان  بهترين  اسپكر و توپگير معرفي  شدند. اسامي  بهترين هاي  دوازدهمين  دوره  مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  آسيا به  شرح  زير است :
بهترين  بازيكن : تات  سويا فوكوزاوا از ژاپن 
بهترين  اسپكر: محمد سليماني  از ايران 
بهترين  توپگير: آرش  صادقياني  از ايران 
بهترين  پاسور: يو كووان  وو از كره  جنوبي
 بهترين  دفاع : محمد جمعه  از قطر
بهترين  سرويس : مون  سونگ  مون  از كره  جنوبي 
بهترين  دريافت : سالم  منصور از قطر .
مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  آسيا جمعه  شب  با قهرماني  تيم  كره جنوبي  در دوحه  قطر به  پايان  رسيد و تيم هاي  ايران ، قطر و ژاپن  در رده هاي  دوم  تا چهارم  قرار گرفتند.

طالقاني امروز به مكه مي رود
مجوز حضور كشتي گيران جوان در تركيه صادر شد
خبرنگار همشهري: در حالي كه محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي همچون سال هاي قبل امروز راهي مكه مكرمه مي شود، در سرزمين كشتي خيز ما بار ديگر اين ورزش دوره تازه اي از حيات خود را آغاز مي كند. كشتي در فرم و محتوي تازه اش نيازمند توجه بيشتر و جدي تر به جوانان است و به همين دليل بلافاصله بعد از برگزاري پيكارهاي كشتي آزاد جوانان كه با درخشش كشتي گيران مازندراني به پايان رسيد، متوليان خدمت به اين قشر عكس العمل هاي ويژه اي از خود نشان داده اند كه براي توسعه و ترقي بهتر و بيشتر بايد همه آن ها را به فال نيك گرفت. بالاخره با گزينش اصلح از ميان منتخبين همين جوانان است كه مي توان آينده خوبي را براي كشتي در نظر گرفت. اكبر فلاح سر مربي تيم كشتي آزاد جوانان مي گويد: سرمايه هاي جوانان ما همين كشتي گيران هستند و بايد با آن ها كار كرد. وي مي افزايد: تيم فعلي جوانان ما بي تجربه است و اگر بخواهيم آن ها را به مسابقات جهاني اعزام كنيم، بايد از همين حالا زير نظر باشند. محمد انصاري سرپرست تيم كشتي آزاد جوانان هم اعتقاد دارد: نفرات فعلي جوان و خام هستند كه بايد با حضور در ميدان هاي مختلف آبديده شوند. او مي گويد: حضور اين جوانان در جام جمهوريت تركيه اولين گام ما در اين راه است.وي افزود: همين ديروز مجوز آن را از طالقاني گرفته ايم.

۶۰۰ هزار دلار براي يك فصل
عليرضا واحدي نيكبخت به الاهلي جواب منفي داد
000588.jpg
گروه ورزشي: در حالي كه باشگاه الاهلي امارات و ايلي بيلاچي سر مربي رومانيايي اين تيم شديدا خواهان حضور عليرضا واحدي نيكبخت در اين تيم شده اند، اما حضور واحدي در الاهلي با مخالفت باشگاه استقلال و امير قلعه نويي مواجه شد. باشگاه الاهلي براي جذب واحدي نيكبخت به مدت يكسال مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پيشنهاد داده بود اما اين نقل و انتقال كه مي توانست بزرگترين نقل و انتقال سال امارات باشد با جواب رد استقلاليها منتفي شد. البته استقلاليها براي انتقال نيكبخت به امارات در نيم فصل ليگ برتر مشكلي ندارند، چرا كه بازار نقل و انتقالات ايران در نيم فصل داغ مي شود و استقلاليها در آن زمان داود حقي و مهرزاد معدنچي را در اختيار خواهند گرفت.
خبر جالب اينكه روز گذشته باشگاه امارات كلاب نيز مبلغ پانصد هزار دلار براي نيكبخت قيمت گذاشت و باعث شد تا تيم الاهلي براي جذب واحدي تا پرداخت ۶۰۰ هزار دلار نيز راضي شود. با توجه به منتفي بودن حضور نيكبخت در الاهلي اين بازيكن فردا با پيراهن استقلال به ديدار استقلال اهواز مي رود.ديگر بازيكن خارجي الاهلي، علي كريمي است.

«بكن باوئر» به ايران مي آيد
«فرانس  بكن  باوئر» نايب  رئيس  فدراسيون  فوتبال  آلمان  به منظور تفسير و ارزيابي  ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي  فوتبال  آلمان  و ايران  كه  روز ۹ اكتبر(۱۸ مهر) در تهران  برگزار مي شود، به  ايران  سفر خواهد كرد. يك  منبع  نزديك  به  شبكه  زد. دي. اف  شبكه  دو تلويزيون  آلمان  كه  نخواست  نامش  ذكر شود، روز شنبه  به  خبرنگار ايرنا در برلين  افزود: بكن  باوئر كه تحليلگر ورزشي  اين  شبكه  نيز مي باشد، قرار است  ديدار دوستانه  تيم هاي  ايران  و آلمان  در تهران  را با حضور در ايران  ارزيابي  و تفسير نمايد.
شبكه  زد. دي. اف  آلمان  قصد دارد ديدار دوستانه  آلمان  و ايران  را به  طور زنده  پخش  كند. اين  منبع  همچنين  گفت : ديدار دوستانه  تيم هاي  آلمان  و ايران  براساس توافقي  كه  بين  بكن  باوئر و مصطفي   هاشمي طبا رئيس  كميته  ملي  المپيك  ايران انجام  شده  بود، برگزار مي شود.

اعلام حمايت جامعه وزنه برداري از «علي مرادي»
گروه ورزشي: تني چند از رؤساي هيات هاي وزنه برداري، پرورش اندام، پاورليفتينگ و قوي ترين مردان سراسر كشور به همراه نمايندگاني از پيشكسوتان و داوران با حضور در سازمان تربيت بدني، با انتشار نامه اي خطاب به مهندس مهرعليزاده، حمايت خود را از رئيس فدراسيون وزنه برداري علي مرادي اعلام كردند.در بخشي از اين نامه آمده است: ما رؤساي هيات هاي سراسر كشور و اعضاي مجمع فدراسيون از آن مقام محترم كه بي شك قدر سربازان بي ادعا را به خوبي مي دانند تقاضامنديم ضمن جلوگيري از دلسردي و يأس هر چه بيشتر خانواده بزرگ اين فدراسيون با فراهم آوردن امكانات بيشتر و در خور شأن اين فدراسيون پهلواني و دلجويي از مرد پر كوشش وزنه برداري كه اظهارات غير كارشناسانه او را دل آزرده كرده، ترتيبي اتخاذ فرماييد تا رياست فدراسيون وزنه برداري بيش از پيش در خدمت ورزش كشور باشند.

استقلال در يك بازي فاميلي در استاديوم آزادي
چهارمين ليگ برتر فوتبال فردا آغاز مي شود
000590.jpg
خبرنگار همشهري : فوتبال مسير خود را پيدا كرده است. مقام سومي در جام ملت هاي آسيا، قدرت نمايي در مسابقات مقدماتي جام جهاني و شكست اردن در امان، درخشش تيم نوجوانان در رقابت هاي قهرماني آسيا همه را مي توان در ظرف خود ارزيابي كرد و به آينده اميدوار بود كه در سايه اين موفقيت ها فدراسيون فوتبال نيز درحال پالايش شدن است.
محمد دادكان به واقعيت رسيده، او هم اكنون كمتر تن به حاشيه مي دهد و وقتي در مصاحبه با تلويزيون صحبت از وفاق نمود بيشتر مي توان معناي واقعي آنرا حس كرد. تغيير و تحول در كميته داوران، جا به جايي در پست دبيركلي فدراسيون و مقاومت در مقابل كساني كه درصدد تحميل نامزد مورد نظرشان بودند و همچنين استقلال روابط عمومي علائمي است كه خود را بروز داده تا به فوتبال اميدوار باشيم.
و حالا دو رويداد مهم در پيش است.ابتدا آغاز چهارمين دوره ليگ حرفه اي و سپس ديدار دوستانه ايران و آلمان كه بار ديگر به فوتبال ما ابعاد جهاني مي بخشد.
چهارمين دوره ليگ برتر ويژگي هاي متفاوتي نسبت به گذشته دارد. حضور ۱۶ تيم، تحولات بسيار در نقل و انتقالات و نوع آماده سازي تيم ها كه با گذشته _ از لحاظ كيفي و نگاه حرفه اي _ فرق بسيار كرده ازجمله تحولاتي است كه در ليگ چهارم ديده مي شود. اما تك تك تيم ها را بايد در كوران ليگ ديد و سپس ارزيابي و طبقه بندي كرد .از شموشك گرفته كه هنوز مديرانش فضاي حرفه اي را نشناخته اند تا صباباتري، پاس و سپاهان كه فراتر از گنجايش فوتبال ايران پول خرج كرده اند.
فردا از هفته اول ليگ برتر شش بازي برگزار مي شود .صبا باتري با ستاره هايش به نوشهر مي رود. خريدهاي ميليوني با نوع مديريت همخواني دارد؟ شايد دايي هدايتگر اصلي صبا شود. او اين توان را دارد البته به شرط آنكه آبي هايي كه مظلومي جمع كرده _ همداني، زرينچه، محمودي، طباطبايي، نوازي و... - اجازه دهند.
شموشك هنوز ناشناخته است اما مي گويند يك مهاجم دارد به نام محمدرضا جبارپور كه فوق العاده است. بايد ديد!
ملوان و فجر جدال بي بضاعت هاست، پيكان ميزبان پگاه است، برق درپي خلق شگفتي مقابل قهرمان دوره قبل( پاس تهران) و ذوب آهن با ابومسلم چهره اي متفاوت از سال گذشته جدالي برابر دارند.
در آخرين بازي فردا، استقلال تهران ميزبان استقلال اهواز است. براي اين بازي ديگر نمي شود قصه هاي تكراري تعريف كرد.
براي دو استقلال بايد داستان تازه اي نوشت، مثل قصه جنگ برادراني كه بر سر گنج به جان هم افتادند. اين جنگ هنوز ادامه دارد. شديدتر و در تمام سطوح...
برنامه بازي ها
دوشنبه ۲۳/۰۶/۸۳
*ساعت ۳۰/۱۶، شموشك نوشهر _ صباباتري تهران (شهداي نوشهر)
*ساعت ۳۰/۱۶، ملوان انزلي _ فجر سپاسي شيراز (تختي انزلي)
*ساعت ۳۰/۱۶، پيكان تهران _ پگاه گيلان (پيكان شهر)
ساعت ۳۰/۱۶، برق شيراز _ پاس تهران (حافظيه شيراز)
*ساعت ۳۰/۱۶، ذوب آهن اصفهان _ ابومسلم خراسان (فولادشهر)
*ساعت ۳۰/۱۸، استقلال تهران _ استقلال اهواز (آزادي)

ونگر: دوران فوتبال فرانسه به پايان رسيده است
مربي فرانسوي تيم فوتبال آرسنال گفت: فرانسه بيش از اين قدرت مطلق فوتبال اروپا نخواهد بود و اين تنزل در بازيكنان فرانسوي تيم آرسنال نيز مشهود است.
به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن، «آرسن ونگر» گفت: زماني فرانسه در اوج بود ولي اين موضوع هميشگي نيست و اين تيم در حال حاضر مجددا به سوي ارايه نمايشها و كسب نتايج ضعيف روي آورده است.
وي افزود: در گذشته همه چيز به آرامي در جريان بود اما در حال حاضر وضعيت آنگونه كه فرانسوي ها مي خواهند، نيست.ونگر معتقد است تيم ملي فوتبال فرانسه بايد از نو ساخته شود.وي با اشاره به اين كه هم اكنون مشكلاتي در اردوي تيم ملي فرانسه وجود دارد، گفت: اين تيم تعدادي از بازيكنان خود را به دليل بازنشستگي از دست داده و با يك سرمربي جديد و روشي نو روبروست.

ويتالي كليچنكو و دني ويليامز به روي رينگ مي روند
000594.jpg
ويتالي كليچنكو بوكسور اوكرايني براي دفاع از عنوان قهرماني سنگين وزن حرفه اي خود كه از سوي شوراي جهاني بوكس آن را بدست آورده است مقابل «دني ويليامز» بوكسور انگليسي در ماه دسامبر به روي رينگ مي رود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، اين مبارزه در آمريكا انجام خواهد شد اما هنوز محل و تاريخ دقيق آن اعلام نشده است. كليچنكو براي اولين بار به دفاع از عنوان قهرماني خود مي پردازد. دني ويليامز ۳۱ سال دارد و پيشتر در سي ام ژوئيه مايك تايسون بوكسور سنگين وزن آمريكائي را با ضربه فني در راند چهارم مسابقه وادار به قبول شكست كرده است. كليچنكو با اشاره به اين كه دني ويليامز توانسته است تايسون را شكست دهد، مبارزه اش را با اين بوكسور انگليسي دشوار توصيف كرده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |