سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۲ - Sep 21, 2004
اظهار نظر مقامات كشوري در مورد حادثه پاكدشت
نيروي انتظامي بايد پاسخگو باشد
001380.jpg
يونسي: اين فاجعه خيلي بزرگ است
و هر نهادي كه در اين زمينه كوتاهي
كرده بايد پاسخگو باشد
001374.jpg
حداد عادل:براي جلوگيري از تكرار
اين گونه حوادث بايد اقدامات
وسيع تري انجام دهيم 
001377.jpg
موسوي لا ري: هياتي به سرپرستي
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور
مامور بررسي دقيق اين فاجعه شده
و بايد منتظر گزارش هيات باشيم 
وزير اطلاعات با بيان اينكه فاجعه كشتار كودكان در پاكدشت خيلي بزرگ است، گفت: نيروي انتظامي بايد در مقابل اين فاجعه پاسخگو باشد.
لي يونسي وزير اطلاعات، در زمينه جنايت پاكدشت و تعلل صورت گرفته از سوي مقامات انتظامي، امنيتي و قضايي اظهار داشت: اين فاجعه خيلي بزرگ است و هر نهادي كه در اين زمينه كوتاهي كرده بايد پاسخگو باشد. وزير اطلاعات افزود: پليس تهران از مردم عذرخواهي كرده و بايد اين كار را انجام مي داد.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ كس براي فرار از مسووليت حق ندارد ديگري را متهم كند، در خصوص وظيفه وزارت اطلاعات در اين زمينه گفت: وزارت اطلاعات در اين فاجعه وظيفه اصلي وزارتي نداشته و وظيفه جانبي دارد و البته نمايندگان مجلس در اين باره از من سوال كرده اند كه در وقت لازم توضيحات را ارايه خواهيم كرد. يونسي تصريح كرد: اگرچه نيروي انتظامي خدمات بزرگي در كشور انجام داده، اما بايد در اين فاجعه پاسخگو باشد. وي ضمن ابراز همدردي گفت: مسووليت برقراري امنيت اجتماعي با نيروي انتظامي است و ما با خانواده هاي مقتولان ابراز همدردي مي كنيم. وزير اطلاعات در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه وقوع اين فاجعه با آنچه كه وزارت اطلاعات در زمينه امن بودن جامعه تاكيد كرد در تناقض است، اظهار داشت: وظيفه اصلي ما تامين امنيت اجتماعي نيست، ما مسوول امنيت ملي كشور هستيم كه در اين زمينه پاسخگو خواهيم بود.
مشكلات ساختاري
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اظهار تاسف از حادثه پاكدشت گفت: براي جلوگيري از تكرار اين گونه حوادث بايد اقدامات وسيع تري انجام دهيم.
غلامعلي حداد عادل، با تاكيد بر رسيدگي سريع و صحيح حادثه پاكدشت به خبرنگاران گفت: يكي از علل وقوع اين حوادث حاشيه نشيني،گسترش شهرها و مهاجرت به شهرها است چون فضايي فاقد انضباط شهري ايجاد مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد از طرق مختلف به فكر جلوگيري از تكرار اين حوادث باشيم.
وي افزود: اگر به قربانيان اين حادثه نگاه كنيم مي بينيم كه 10 نفر از آنها افغان بوده اند و اين نشان  دهنده اين است كه ما با يك مشكل ساختاري مواجه هستيم.
منتظر گزارش هستيم
وزير كشور نيز فاجعه پاكدشت را بسيار تلخ و ناگوار خواند و گفت: به منظور رسيدگي به اين حادثه هياتي به سرپرستي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور مامور بررسي دقيق اين فاجعه شده و بايد منتظر گزارش هيات باشيم.
عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه جنايت پاكدشت چقدر شما را آزرده كرد، گفت: همانطور كه همه مردم را آزرده ساخت مرا بيشتر متاثر كرد و بلافاصله تيم هايي را مامور بررسي مساله كردم.
دادگاه به زودي تشكيل مي شود
معاون امور زندان ها در قوه قضائيه گفت : در صورتي كه قرار مجرميت و كيفر خواست متهمان سريعا صادر شود جلسات دادگاه اين افراد به زودي تشكيل خواهد شد .
معاون امور زندان ها در قوه قضائيه افزود: موضوع جنايت هاي پاكدشت در حال حاضر در دست بررسي است، اما زماني كه قرار مجرميت و كيفر خواست صادر شود به زودي جلسات دادگاهي و محاكمه اين افراد تشكيل خواهد شد .
محمود سالار كيا افزود : موضوع قتل هاي پاكدشت به اطلاع نيروي انتظامي رسيده بوده و دادگاه آن منطقه پيگير موضوع بوده است و دستورات قضائي لازم را صادر كرده و نمي توان گفت كه پيگير قضايا نبوده اند .
اما به لحاظ گستردگي منطقه و پنهان كردن اجساد و به لحاظ اينكه وقوع جرم در محلي خارج از شهر و در بيابان صورت مي گرفته باعث شده تا شناسايي و دستگيري متهمان با تاخير انجام شود .
وي يكي ديگر از عوامل تاخير در كشف قتل هاي پاكدشت را منطقه وقوع جرم دانست و گفت : منطقه وقوع جرم به دليل اينكه حواشي شهر و از دسترس نيروي انتظامي خارج بوده است و كمتر نيرو به آنجا اعزام مي شود وبه گونه اي دسترسي به اين منطقه كمتر بوده است و همين عاملي شده تا وقوع جرم در اين منطقه با تاخير كشف شود.
وي افزود : متاسفانه مردم اين مناطق از فرهنگ نسبتا پاييني برخوردار هستند و پيگير صحيح قضايا نبوده اند و در صورتي كه فرزندشان مفقود مي شده بايد به موقع اطلاع مي دادند و پليس را در جريان مي گذاشتند كه به موقع همكاري لازم را با نيروي انتظامي نداشتند.
سالاركيا، تصريح كرد : در صورتي كه افراد محل همكاري مناسبي با نيروي انتظامي و دستگاه قضائي داشتند ، در زمان كوتاه تري اين جنايت ها كشف مي شد و پليس زودتر به نتيجه لازم دست پيدا مي كرد و سريعتر جلوي جنايات بعدي گرفته مي شد .
وي افزود : متهمان در حال حاضر در بازداشت به سر مي برند، اما با مشخص شدن ميزان جنايات و ارايه تمامي شكايت ها از سوي شكات محاكمه اين افراد به زودي انجام مي شود.
جنايت پاكدشت درشوراي تامين استان
يك منبع آگاه گفت: جنايت پاكدشت در دستور كار شوراي تامين استان تهران قرار گرفته و بنا بر پيشنهاد صورت گرفته در روز سه شنبه هفته جاري اين موضوع مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد.
بر اساس پيشنهادهاي صورت گرفته مقرر شد جزئيات قتل چندين كودك در پاكدشت امروز در جلسه شوراي تامين مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد تا جوانب مختلف اين جنايت بيشتر روشن شود.
وي اظهار داشت: درجلسه شوراي تامين استان وضعيت قضائي و انتظامي اين جنايت بررسي شده و هر يك از اين بخش ها بايد پاسخگوي حادثه روي داده باشند.
دستگاه قضايي مقصر نيست 
داديار مجتمع قضائي اطفال با تاكيد بر اينكه دستگاه قضائي در تاخير كشف و دستگيري قاتلان پاكدشت مقصر نيست ، گفت : بيشترين مسووليت قتل هاي پاكدشت با نيروي انتظامي است و اين نيرو بايد پاسخگو باشد .
داديار مجتمع قضائي اطفال با بيان اين مطلب افزود: بر اساس گزارش رئيس پليس استان تهران، تا كنون تمامي خانواده هاي مقتولان شكايت خود را ارايه نكرده اند و فقط تعداد محدودي از خانواده ها شكايت خود را ارايه كرده اند .
مسعود عالي پور افزود : مسايل امنيتي كشور با پليس است و بايد متهم به دادگستري معرفي شود تا از سوي دستگاه قضائي محاكمه شود،بنابراين كشف جرم با وجود اينكه برعهده دادگستري است، اما جزو وظايف كارآگاهان اداره آگاهي است كه متهمان اين جرايم را كشف و دستگير كنند.
وي گفت : مشخص كردن مكان وقوع جرم بر عهده دادگستري نيست ، بنابراين بايد جرمي به وقوع پيوسته باشد و شاكي وجود داشته باشد تا دادگستري آن را مورد بررسي قرار دهد .
001383.jpg
وي تصريح كرد : بايد پرونده قتل هاي پاكدشت مورد بررسي دقيق قرار گيرد تا مشخص شود كه به چه دليل اين جنايات پس از مدت زمان طولاني كشف شده و مقصر اصلي در تاخير كشف جرم مشخص شود .
وي همچنين يكي از علت هاي تاخير در كشف اين جنايت ها را عدم شكايت از سوي خانواده هاي قربانيان دانست و گفت : علاوه بر عدم اطلاع خانواده ها از مفقود شدن فرزند خود، مشخص نبودن حوزه هاي كلانتري جهت بررسي اين جنايات از عوامل تاخير در كشف اين جنايت ها بوده است .
داديار مجتمع قضائي اطفال خاطر نشان كرد: نيروي هاي پليس در كشور ما هنوز بايد آموزش هاي بسياري را فرا گيرند تا بتوانند تمامي مشكلات جامعه و مردم را جوابگو باشند ، بنابراين با در اختيار داشتن چنين نيروهايي نبايد انتظار داشته باشيم كه تمامي مشكلات جامعه حل شود.

آمار كشته شدگان تصادف در محور
شيراز - زاهدان به 22 نفر رسيد
در پي تصادف جاده زاهدان-شيراز كه روز۲۹ شهريور ماه رخ داد، 6نفر از مصدومان دچار ضربه مغزي شده اند.
دكتر توفيقي معاون عملياتي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اسامي زخمي شدگان اين حادثه را به شرح ذيل اعلام كرد:
۱- سكينه حيدري 18 ساله آسيب ديدگي از ناحيه پشت، 2- محمود زنگنه ضربه مغزي، 3- عبدالرحمن وديع شكستگي بازو و ران ، 4- نعمت الله پشنه 18 ساله ضربه مغزي 5- محمد پشنه 30 ساله ضربه مغزي، 6- احسان گلگون 22 ساله شكستگي هردو پا 7- حميدرضا جهاني 20 ساله ضربه مغزي 8- محمدعلي حسين جيلو 45 ساله ضربه مغزي ، 9- احمد مشايخ 17 ساله آسيب ديدگي دست راست. 10- سيدعبدالرضا ارجمند 50 ساله شكستگي فك ، 11- زكيه ارجمند 18 ساله آسيب ديدگي صورت و شكستگي فك . 12- سعيد اوليايي 19 ساله ضربه مغزي، 13- مرتضي رجايي 30 ساله آسيب ديدگي فك.
دكتر توفيقي با بيان اينكه هويت 4 نفر از زخمي شدگان اين حادثه نيز نامعلوم است،  افزود: 3 نفر از اين افراد به بيمارستان نمازي شيراز منتقل شده اند و زخمي شدگان ديگر در بيمارستان شهيدبهشتي فسا به سر مي  برند.
همچنين پزشكي قانوني شيراز نيز با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد به دليل شدت تصادف امكان تشخيص هويت كشته شدگان تاكنون فراهم نشده است .
در اين اطلاعيه از بستگان كشته شدگان اين حادثه درخواست شده است براي تعيين هويت جان باختگان به پزشكي قانوني شيراز مراجعه كنند.
تصادف بعدازظهر يكشنبه در محور شيراز به فسا بر اساس آخرين آمار عنوان شده 22 كشته و حدود۲۰ زخمي برجاي گذاشت .
در اين حادثه يك دستگاه اتوبوس ولوو كه از شيراز عازم زاهدان بود و يك  دستگاه كمپرسي كه از نيريز به سمت شيراز در حركت بود و يك دستگاه پيكان با يكديگر برخورد كردند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي فارس يكشنبه شب با اعلام اين خبر به ايرنا افزود : انحراف به چپ و سبقت كمپرسي عامل اين حادثه بوده است.
حوالي ساعت سه بعدازظهر يكشنبه در۱۰ كيلومتري محور شيراز به فسا بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو، 18 نفر از مسافران اتوبوس در محل حادثه كشته شده و۲۲ نفر زخمي شدند كه به بيمارستان هاي شيراز انتقال يافتند.
رئيس پليس راه فارس افزود : روزانه از اين محور۲۲ هزار وسيله نقليه تردد مي كنند و وضعيت جاده از استاندارد خارج است .
وي اظهار داشت : به دليل از بين رفتن صورت وضعيت اتوبوس، تاكنون موفق به تعيين هويت دقيق جان باختگان نشده ايم .
مديركل راه و ترابري استان فارس نيز گفت: منطقه تصادف روز يكشنبه در محور شيراز-فسا جزو نقاط حادثه خيز استان نبوده است و عامل انساني مهمترين دليل اين تصادف بود.
مهندس سيدجليل حجازي مدير كل راه و ترابري استان فارس افزود: پيگير جذب اعتبارات براي چهاربانده كردن محور شيراز- فسا هستيم.
وي با بيان اين نكته كه وضع جاده در منطقه بروز سانحه از لحاظ علايم و خط كشي مشكلي نداشته است، تصريح كرد: اگر اعتبارات لازم براي چهارخطه كردن اين محور تخصيص يابد سرعت اجرايي طرح بالا مي  رود و به تبع آن از حوادث اين محور كاسته خواهد شد.
مهندس حجازي اعتبار لازم براي اجراي 20 كيلومتر محور چهارخطه شيراز - فسا را 2 ميليارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: در شرايط فعلي تنها 400 ميليون تومان از اين مبلغ تامين شده است كه با اين ميزان اعتبار اين طرح امسال به سرانجام نمي  رسد، اما اگر اعتبار لازم تخصيص يابد سال آينده اين پروژه انجام مي  شود.
وي در ادامه گفت: ما هم اكنون مشغول مذاكره براي جذب اعتبارات هستيم كه وزارت خانه با پرداخت آن موافقت كرده و موضوع در سازمان مديريت و برنامه ريزي درحال پيگيري است.

روزنامه وزين همشهري
با سلام و احترام، عطف به خبر چاپ شده در آن روزنامه محترم در مورخ هشتم شهريور ماه مبني بر سرقت از شعبه حسينيه ارشاد اين بانك به اطلاع مي رساند مطالب عنوان شده در خبر مذكور در چند مورد، با واقعيت همراه نبوده است.
لذا خواهشمند است دستور فرماييد به منظور آگاهي افكار عمومي و بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج اصلاحيه خبر در آن روزنامه محترم طبق موارد عنوان شده در ذيل اقدام لازم را مبذول فرمايند.
۱- در سرقت از شعبه حسينيه ارشاد بانك تجارت هيچگونه وجهي به سرقت نرفته و سارق بانك مبلغ 4 ميليون تومان چك مسافرتي را كه از دست مشتري ربوده است در هنگام فرار روي زمين ريخته و متواري شده است. لذا تمامي چك هاي مسافرتي مشتري بدون كم و كاست به وي عودت گرديده است.
۲- ماموران پليس 110 پس از تماس تلفني انجام شده حداكثر ظرف مدت 5 دقيقه خود را به محل حادثه رسانده اند وليكن سارقان توانسته اند با موتور سيكلتي كه از قبل آماده بود، اقدام به فرار نمايند.
طبق اظهارات مسوول شعبه بانك ايشان با هيچ خبرنگاري در رابطه با اين حادثه مصاحبه ننموده است و مطالب عنوان شده از قول مسوول شعبه بانك صحت ندارد.

روانشناس قلابي دستگير شد
زن جوان در حالي كه به شدت عصبي بود وارد دايره 20 اداره آگاهي مركز شد. در دستانش حكم جلب يك پزشك قلابي قرار داشت.
زن به ماموران آگاهي گفت: متهم فراري وحيد نام دارد. او به دروغ خود را كارمند يكي از ادارات دولتي مهم معرفي كرد و عنوان كرده بود كه مدرك دكتراي روانشناسي نيز دارد. او به همين طريق با من طرح دوستي ريخته و با ترفند خاص تحت اين عنوان كه با دريافت 100 هزار تومان قادر به حل مشكلات روحي من است، اين مبلغ را از من دريافت كرد. سپس متواري شده و ديگر هيچ خبري از او ندارم.
پرونده زير نظر افسران دايره 20 تحت بررسي قرار گرفت. جست وجو براي يافتن مخفيگاه اين پزشك قلابي ادامه يافت تا اين كه ماموران موفق شدند ردي از وي حوالي خيابان جمهوري كشف كنند. عمليات مراقبت از محل مذكور صورت گرفت و در نهايت وحيد طي يك عمليات پليسي غافلگيرانه بازداشت شد.
وي در مراحل اوليه بازجويي به چندين فقره اخاذي با روش مذكور از زنان شهر تهران اعتراف كرد.
بررسي براي شناسايي اين پرونده ادامه دارد.

اخاذي با سرنگ پراز خون
جوان مبتلا به ايدز در هنگام اخاذي دستگير شد. پسر 27 ساله اي در يكي از كوچه هاي خيابان شوش جلوي زن و مرد جوان را گرفت.
سرنگ در دستانش مي لرزيد. رو به مرد كرد و گفت: من تازه ايدز گرفته ام . اگر به من پول ندهيد سرنگ را به شما مي زنم. زن ترسيده بود و نمي توانست حرف بزند، مرد دست توي كيف دستي اش كرد و داشت پول ها را به او مي داد. 480 هزار تومان ناقابل در دستان دزد جوان بود كه پليس از راه رسيد. مرد و زن هر دو يك صدا پليس را صدا كردند و به طرفه العيني دستبند در دستان مرد جاخوش كرد. پرونده اين پسر جوان در دايره يك اداره آگاهي تشكيل شد. او در بازجويي هاي صورت گرفته اعتراف كرد كه تا به حال چندين بار از اين طريق از مردم شهر اخاذي كرده است.

آنجا
قاتل ژاپني دو كودك را به رودخانه انداخت 
سارق ژاپني پس از ربودن دو كودك خردسال از شهراوياما آنها را به داخل رودخانه انداخت و كشت.
به گزارش روزنامه ديلي يوميوري، يك مرد 39 ساله ژاپني كه پس از ربودن دو كودك خردسال آنها را به رودخانه انداخته بود دستگيرشد.
آكي هيروشيموياما، هفته گذشته دو كودك سه و چهار ساله را از شهر اوياما ربود و براي فرار از محل 10 ساعت يكسره رانندگي كرد، تا اينكه به پلي رسيد و براي رفع خستگي روي آن توقف كرد. در همين حال او از عمل خود پشيمان شد و كودكان را كه از شدت خستگي خوابيده بودند داخل رودخانه انداخت.
ماموران تجسس، جسد كودك سه ساله را در دو كيلومتري و جسد كودك چهار ساله را در 9 كيلومتري پل پيدا كردند.

پرستاران مرد
اگر تا به حال به مطب پزشكان و يا درمانگاهي مراجعه كرده باشيد، حتما تابلوي سكوت را ديده ايد. در اين تابلوها معمولا خانمي جوان يا دختر بچه اي كه لباس پرستاري بر تن دارد درحالي كه انگشت اشاره اش را جلوي بيني اش نگاه داشته همگان را به سكوت دعوت مي كند. اما به تازگي بيمارستان نبرسكا دست به نوآوري جديدي زده است. اكنون مدتي است كه اين بيمارستان براي كسب درآمد و كمك به كادر پرستارانش، هر سال تقويمي ديواري منتشر مي كند كه در آن تصاوير پرستاران زن قرار دارد. امسال مسوولان بيمارستان تصميم گرفتند به جاي تصويربرداري از بانوان، پرستاران مرد را براي اين كار انتخاب كنند. علت اين كار آن است كه شغل پرستاري همواره با تصويري زنانه تداعي مي شود حال آنكه بسياري از پرستاران كار آزموده مرد هستند. خلاصه 65 پرستار مرد براي اين كار داوطلب و از بين آنها۱۲ نفر كه خوش عكس تر بودند انتخاب شدند.

گوش كيلويي چند؟!
ظاهرا گوش هم به ليست غذاهاي لذيذ دنيا افزوده شده است. روزي در شهر هانتي مانسيسك سيبري مردي اهل اوكراين براي خريد ميوه و سبزي به مغازه ميوه فروشي شهر سري مي    زند. او كه به شدت گرسنه بود از مغازه دار تقاضا مي   كند تا يك خربزه به او بدهد البته به رايگان. پسر مغازه دار از اين كار سرباز مي  زند و با مرد وارد جروبحث مي  شود. مرد گرسنه هم از كوره در مي  رود و با يك جهش كانگارويي، خود را به آن سوي دخل مي  رساند. او در يك چشم بر هم زدن گوش پسرك را به دندان مي  گيرد و آن را از ته مي  كند. پس از اين حادثه پليس در محل حاضر شد و مرد گوشخوار را به زندان منتقل كرد. البته در جست وجوهاي ماموران گوش اين پسر پيدا نشد. اين احتمال وجود دارد كه مرد مهاجم گوش پسرك را بلعيده باشد. به تازگي مرد روسي هم به خاطر گاز گرفتن گوش راننده اتوبوسي كه با او سر كرايه چانه زده بود به 4 سال زندان محكوم شد.




تحقيقات وسيع 
مدتي است تصميماتي كه گرهارد شرودر صدراعظم آلمان براي وضعيت اقتصادي اين كشور گرفته است. نگراني هاي زيادي را بين مردم ايجاد كرده است. براساس اين سياست ها تعداد زيادي كار خود را از دست مي دهند به همين خاطر ده ها هزار آلماني براي نشان دادن اعتراض خود دست به اعتصاب زده اند. هفته گذشته يك مرد، گوجه اي را به سمت يكي از نمايندگان سوسيال دموكرات پرتاب كرد و پس از آن توسط پليس دستگير شد. بعد از اين حادثه گزارش جالبي از سوي اداره پليس آلمان صادر شد. در اين گزارش آمده است كه كارشناسان جرم شناس پس از تحقيقات وسيع! گوجه را از نوع زردرنگ تشخيص داده اند. بنا بر عقيده اين استادان اگر مجرم از گوجه قرمز استفاده مي كرد صدمه كمتري به قرباني وارد مي شد و اگر هم او گوجه كال سبزرنگ را انتخاب مي كرد خسارات جدي به نماينده وارد مي شد. در نتيجه، نظر كارشناسي اين افراد آن است كه مجازات فرد بين مجازات پرتاب گوجه سبز و پرتاب گوجه قرمز انتخاب شود.

جن گير در دايره 11اداره آگاهي
فالگير جواني كه معروف به جن گير بود و با شگردي خاص از دختران جوان اقدام به كلاهبرداري مي كرد توسط ماموران دايره 11 اداره آگاهي تهران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از يك ماه قبل در پي شكايت هاي متعدد از سوي دختران و زنان جوان در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. يكي از شاكيان پرونده در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: حدود يك ماه قبل به پيشنهاد يكي از دوستانم پيش يك فالگير در غرب تهران رفتيم. وي پس از مدتي صحبت كردن به من، پيشنهاد داد كه مي تواند ظرف چند روز آينده برايم همسر مناسبي انتخاب كند. ولي مي بايست بابت اين كار مبلغ 300 هزار تومان به وي پرداخت كنم.
من كه از بابت اين موضوع بسيار خوشحال شده بودم، قبول كردم تا اين مبلغ را به حساب وي واريز كنم.
اما بعد از مدت كوتاهي وقتي دوباره به سراغش رفتم از وي خبري نبود و پس از مدتي متوجه شدم كه مرد جن گير به طرز مشكوكي ناپديد شده است. بنابراين با طرح شكايت خواهان دستگيري وي هستم.
پس از طرح شكايت هاي متعدد شناسايي و دستگيري مرد 35 ساله در دستور كار قرار گرفت و تيم ويژه اي از كارآگاهان دايره 11 مامور دستگيري وي شدند تا اينكه ماموران با رديابي هاي ويژه توانستند، مرد 35 ساله را كه معروف به جن گير بود در حوالي ميدان نور در منطقه غرب تهران در حاليكه مشغول فالگيري و اغفال دختران بود شناسايي و دستگير كنند.
متهم پس از دستگيري ضمن اعتراف به ارتكاب جرم و كلاهبرداري هم اكنون در اختيار كارآگاهان قرار دارد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

اينجا
آخرين آمارسيل زدگان گلستان
مسوول روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان گلستان در خصوص آخرين آمار آسيب ديدگان سيل در استان گلستان طي دو روز گذشته گفت: تاكنون بر اثر اين سيل پنج نفر غرق و هشت نفر مجروح شده اند.
فرهاد ميقاني افزود: بر اثر سيلي كه از دو روز پيش يعني 28 شهريورماه اتفاق افتاد، به 21 روستاي اين استان نظير روستاهاي …تك لر” از توابع شهر گنبد كاوس، … مراوه تپه” و حوزه مركزي آن خسارت وارد شده است.
وي با بيان اينكه همچنين جاده كلاله به مراوه تپه نيز از پنج نقطه دچار آبديدگي و سيل شد، ادامه داد: پنج منزل مسكوني بر اثر اين سيل به صورت كامل تخريب و به 22 منزل مسكوني ديگر خسارت جزئي وارد شد.
وي با بيان اينكه هم اكنون سيل فروكش كرده و هنوز احتمالي مبني بر وقوع سيل مجدد در اين استان پيش بيني نشده است، گفت: بر اثر اين سيل به مناطق مزروعي در دو نقطه جاده اصلي استان گلستان به خراسان خسارات قابل توجهي وارد شده است.


سارق جواهرات
سارق جواهرات۲۰ كودك قمي كه به صورت حرفه اي اقدام به سرقت مي كرد، دستگير شد.
به دنبال سرقت هاي متعدد در رابطه با ربودن بيش از 20 مورد النگوي دختران كم سن و سال در سطح شهر قم در حوزه  استحفاظي كلانتري 25 پانزده خرداد، عوامل نيروي انتظامي اقدام به شناسايي سارقان و دستگيري آنها كردند. بر پايه اين گزارش، پس از تحقيقات و ارايه مشخصات از طرف شاهدان و افرادي كه سارق را در زمان سرقت ديده بودند، فرد مورد نظر توسط عوامل كلانتري 25 شناسايي شد. بنا به اين گزارش به دنبال دستگيري سارق مشخص شد وي با همراه همسر و فرزند خردسال خود با موتورسيكلت در معابر و كوچه ها پرسه  زده و در فرصت مناسب با به صدا در آوردن زنگ منازل و حضور اطفال ، اقدام به ربودن گردنبند و النگوهاي آنان مي كرده كه اغلب اين سرقت ها به زخمي شدن دست اطفال انجاميده است.


قاتل فراري پس از دو روز به دام افتاد
مردي كه دو روز قبل در نهاوند ، فردي را به قتل رسانده بود، ديروز توسط ماموران آگاهي در تهران بازداشت شد.
دو روز پيش، مردي به نام شرفعلي در يك درگيري، فردي به نام فرشاد را در شهرستان نهاوند به قتل رساند و متواري شد. مامو ران انتظامي شهرستان نهاوند در تحقيقات اوليه دريافتند متهم فراري مشغول كار در يك پروژه ساختماني در تهران است.به اين ترتيب باارجاع نيابت قضايي از دادسراي نهاوند به دادسراي ويژه نيابت ناحيه 23 تهران، پرونده به اداره دهم آگاهي تهران ارجاع شد. بعدازظهر يكشنبه ماموران اداره آگاهي تهران و ماموران انتظامي شهرستان” نهاوند”، با مراجعه به محل كار متهم واقع در پروژه ساختماني پاسارگاد تحقيقات خود را آغاز كردند. آنها در يك عمليات غافلگيرانه … شرفعلي” را كه با خيال را حت در اتاق كارگران مشغول استراحت بود، شناسايي و بازداشت كردند. او به ما موران گفت :” روز حادثه به خاطرخصومت شخصي كه با مقتول داشتم به سراغش رفته و با انگيزه انتقام جويي او را به قتل رساندم”.

دو عروس، مادر شوهر خود را آتش زدند!
با اعتراف دو عروس در يكي از روستاهاي بستان آباد آذربايجان شرقي پرده از راز قتل مادر شوهر برداشته شد. در پي مرگ مشكوك زني به نام فضه پور ايمان در روستاي الوار بستان آباد آذربايجان شرقي و آغاز تحقيقات پليس، مشخص شد كه دو عروس اين خانواده در پي اختلافات خانوادگي مادرشوهر خود را به طرز فجيعي به قتل رسانده اند.
مريم و صفانه -ج عروس هاي 20 و 30 ساله اين زن كه خواهر يكديگر نيز هستند در بازجويي ها به مشاجره و درگيري مدام با مادر شوهرشان اعتراف كردند و افزودند : در درگيري روز گذشته كه با يكديگر داشتيم، ناگهان او به روي زمين افتاد و ديگر هيچ واكنشي از خود نشان نداد. دو خواهر كه از اين موضوع وحشت زده شده بودند با ريختن نفت روي وي، او را به آتش كشيديم. پس از اعتراف اين دو عروس، ماموران اداره آگاهي آنان را تحويل مراجع قضائي دادند تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت مي گيرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
شهري
داخلي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  داخلي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |