چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۰ - Sep 29, 2004
با انتشار دو گزارش ويژه عملي شد
نخستين گام براي برخوردبا بازارگرمي هاي غيرواقعي در بورس
002196.jpg
گروه بورس: سازمان بورس اوراق بهادار در نخستين گام براي برخورد با بازارگرمي در بازار سهام با انتشار يك «گزارش ويژه» اطلاعات مالي دو شركت گاز لوله و توس گستر را به صورت شفاف در اختيار فعالان بازار سهام قرار داد.
به گزارش خبرنگار ما براساس تصميم هيأت مديره بورس، اين سازمان از اين به بعد موظف شده براي حفظ منافع سهامداران و اطمينان از فاصله نگرفتن قيمت سهام از ارزش ذاتي، در هنگام بسته بودن نماد شركت ها، اطلاعات مالي شركت ها را شفاف سازد.
براساس اين گزارش نماد شركت هاي مورد بررسي حداقل ۷۲ ساعت پس از انتشار اين گزارش ها باز مي شود.
در اين گزارش ويژه آمده است: براساس اطلاعات منتشر شده، ارزش بازار شركت گاز لوله در حدود ۲۹ برابر ارزش ويژه سهام اين شركت است. از اين رو بين ارزش روز دارايي هاي شركت و ارزش جاري سهام آن تفاوت قابل ملاحظه اي وجود دارد.
طبق اين گزارش مصرف كننده محصولات گاز لوله شركت آب و فاضلاب و شركت هاي گاز استان ها هستند. بدين ترتيب در شرايط رقابتي، ريسك تجاري فعاليت شركت به شدت افزايش پيدا مي كند.
از سوي ديگر سود فروش سرمايه گذاري هاي گاز لوله هر سال بيش از سود عمليات اين شركت است و پيش بيني سود و زيان بر مبناي مجموع مقادير توليد و فروش گاز لوله و شركت هاي تابع صورت گرفته است.
ضمناً با توجه به اين كه بخش عمده اي از سود شركت از محل فروش سرمايه گذاري تأمين مي شود و گاز لوله نيز يك شركت توليدي است، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها، سود مستمر تلقي نمي شود.
براساس پيش بيني مديريت گاز لوله، در صورتي كه فرض كنيم در سال ۸۶ توليد گاز لوله به ظرفيت كامل يعني ۱۲۶ هزار و ۵۵۸ تن برسد و باز هم فرض كنيم كل توليد شركت عيناً به فروش رود و براي رسيدن به چنين ظرفيتي (كه ۵ برابر ظرفيت فعلي است) منابع جديد مالي نياز نباشد، يعني نه تسهيلات بانكي اخذ شود و نه سرمايه شركت افزايش پيدا كند، سود عملياتي هر سهم شركت در سال ،۸۶ دو هزار و ۴۴۵ ريال خواهد بود.
در اين گزارش به اين نكته اشاره شده كه در كليه پيش بيني هاي شركت گاز لوله فرض شده، فعاليت هاي شركت با هيچ گونه رقابتي مواجه نشود. با اين حال به نظر مي رسد روند تغييرات نرخ فروش محصولات شركت، حاكي از پيش بيني شدت رقابت بازار از سال ۸۵ به بعد است.
حوزه نظارتي سازمان بورس در ادامه به تحليل وضعيت سهام توس گستر پرداخته و آورده است: دو سهامدار از سه سهامدار عمده توس گستر، شركت هاي سرمايه گذاري ساختمان با ۱۱ درصد و سرمايه گذاري مسكن با ۶ درصد بودند كه سرمايه گذاري ساختمان تا تيرماه ۸۳ كليه سهام خود را به فروش رساند و سرمايه گذاري مسكن نيز مالكيت خود را به كمتر از يك درصد كاهش داد.
پيش بيني درآمد هر سهم توس گستر براي سال هاي مالي ۸۳ و ۸۴ به ترتيب مبلغ ۳۱۱ ريال و ۴۸۳ ريال اعلام شده است.
سازمان بورس اوراق بهادار توجه سهامداران و فعالان بازار را به برخي مشكلات موجود در پروژه هاي در دست اجراي شركت توس گستر جلب كرده و از آنان خواسته در داد و ستدهاي خود به اين نكات توجه داشته باشند.

پذيرش چهار كالاي جديد در بورس كشاورزي
فارس: هيأت مديره بورس كالاي كشاورزي با ورود چهار كالاي ديگر به اين بورس موافقت كرد.
احمد كبيري با بيان اين مطلب اظهار داشت : قرار است تا از روز چهارشنبه هشتم مهرماه سال جاري، امكان عرضه ذرت، شكر، دانه هاي روغني و كنجاله ها نيز در بورس مذكور فراهم شود.
دبيركل بورس كالاي كشاورزي گفت: چهار كالاي ياد شده مراحل مطالعاتي خود را پشت سر گذاشته و به زودي قابل عرضه در بورس كالاي كشاورزي مي شوند.
وي در تبيين دلايل عرضه كالاي ياد شده اظهار داشت: حجم بالاي توليد و مصرف اين كالاها و همچنين ارزش اقتصادي آنها در بخش كشاورزي و صنايع، از جمله علل اين عرضه محسوب مي شود.
دبير كل بورس كالاي كشاورزي اضافه كرد: از بين كالاهاي مذكور، ورود كنجاله و شكر به بورس كه به نوعي توليد صنعتي به حساب مي آيند، اقتصادي تر از ساير كالاها است.وي از امكان عرضه پنبه در بورس مذكور ياد كرد و گفت: پنبه مراحل مطالعاتي خود را براي ورود به اين بورس مي گذراند و پس از انجام بررسي هاي لازم و البته در آينده اي نه چندان دور، وارد بورس كالاي كشاورزي خواهد شد.
كبيري روند فعاليت و آينده كاري اين بورس را مثبت ارزيابي كرد و افزود: علي رغم نوپابودن بورس كالاي كشاورزي، شاهد چندين معامله واقعي در اين بورس بوده و انتظار مي رود تا پس از ارتباط گيري هاي لازم، روند فعاليت هاي آن از سرعت بيشتري برخوردار شود.

ركود تابستاني در بازار سهام روغن نباتي
چشم انداز سهام روغن نباتي در تابستان امسال
تعداد خريدار
تعداد سهام مبادله شده
شركت
۷۸۵
۷۷۲۷
صنعتي بهشهر
۴۳۹
۱۵۹۶۵
مارگارين
۱۴
۵۶
روغن نباتي پارس
۱
۲
روغن نباتي جهان
۷۸۵
۷۹۰۶
بهپاك
گروه بورس: سهامداران شركت هاي توليد كننده روغن نباتي تابستان امسال را با ركود سپري كردند.
به گزارش خبرنگار ما در حالي كه طي زمستان پارسال و بهار امسال نبض بازار سهام تهران در اختيار چند شركت توليد كننده روغن نباتي قرار داشت، اين شركت ها نتوانستند روند رو به  صعود دو فصل گذشته در تابستان سال جاري را تكرار كنند.
به طوري كه ارزش دارايي هاي سهامداران ۳ شركت حاضر در گروه روغن نباتي در بورس تهران افت قيمت سهام خود را تجربه كردند، ضمن اين كه بازار سهام يك شركت نيز با ركودي كلي مواجه بود.
براساس اين گزارش طي دوره ياد شده بيشترين حجم توجه بازار در گروه روغن نباتي به سوي ۳ شركت زير مجموعه توسعه صنايع بهشهر معطوف شده بود.
در ۳ ماه گذشته بيش از دو هزار نفر با مراجعه به شركتهاي كارگزاري مالكيت ۳۱ ميليون سهم از سهام ۳ شركت ياد شده را به نام خود تغيير دادند.
اين درحالي بود كه مجموع كل سهام داد و ستد شده در گروه روغن نباتي طي دوره ياد شده معادل ۳۱ ميليون و ۶۵۸ هزار سهم و تعداد خريداران اين سهام دو هزار و ۲۴ نفر ارزيابي شده است. ارزش كل معاملات صورت گرفته در اين گروه طي تابستان امسال معادل ۱۸۵ ميليارد ريال بود.
در ادامه آمده است: در اين دوره بالاترين رشد ارزش قيمت سهام نصيب سهامداران صنعتي بهشهر شد، ارزش سهام اين شركت در پايان تابستان ۳ درصد بالا رفت. در اين دوره ۷۸۵ نفر معادل ۷/۷ ميليون سهم صنعتي بهشهر را به ارزش ۴/۴۸ ميليارد ريال خريدند.
ضمن اين كه ۴۳۹ نفر نيز با پرداخت ۴/۹۶ ميليارد ريال مالكيت حدود ۱۶ ميليون سهم مارگارين را به نام خود ثبت كردند. ارزش سهام مارگارين در جريان اين داد و ستدها كمتر از يك درصد بالا رفت.
براساس اين گزارش در تابستان امسال ۷۸۵ نفر در دو هزار نوبت با مراجعه به كارگزاران خود براي ۹/۷ ميليون سهم بهپاك دستور خريد صادر كردند. ارزش كل مبادلات صورت گرفته بر اين سهام به ۴۰ ميليارد ريال رسيد.
در ادامه تأكيد شده، بازار سهام روغن نباتي پارس و روغن نباتي جهان با ركود كلي مواجه بود به طوري كه فقط ۱۵ نفر در اين دوره متقاضي سهام دو شركت ياد شده بودند.

استفاده از كد ملي از آبان ماه در بورس اجباري مي شود
گروه بورس: به منظور تعيين هويت صحيح و مطمئن سهامداران و سرمايه گذاران بورس، استفاده از شماره ملي ده رقمي (كد ملي) از اول آبان ماه سال جاري اجرا مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در اجراي ماده ۲ قانون الزام اختصاص شماره ملي و كد پستي براي كليه اتباع ايراني سازمان بورس و اوراق بهادار تهران نيز تصميم گرفته است از اين امكان ملي استفاده كند تا هويت صحيح و واقعي سهامداران را در مركز اطلاعات بورس ثبت نمايد.
براساس اين گزارش كارشناسان سازمان بورس با هماهنگي سازمان ثبت احوال امكاني را فراهم كرده اند تا سهامداران و يا مشترياني كه تازه متقاضي ورود به بازار هستند در اسرع وقت شماره ملي خود را دريافت كنند. استفاده از شماره ملي علاوه بر تسهيل در شناسايي مشترياني كه به كارگزاري هاي سازمان مراجعه مي كنند و سرعت در شناسايي آنان هرگونه جعل و سوءاستفاده از هويت سهامداران شناسايي و با آن برخورد خواهد شد و امكان ارايه اطلاعات متعدد از سوي مشتريان را كه سبب ايجاد كد معاملاتي متعدد براي يك فرد مي شده است به طور كلي منتفي مي شود.
علاوه بر اين با استفاده از اين روش امكان ارايه مشخصات متعدد از سوي يك نفر كه منجر به شناسايي وي در كدهاي معاملاتي بورس به عنوان افراد متعدد مي شد به طور كلي از بين برود.

۴۳ ميليون سهم دولتي، خصوصي شد
عملكرد خصوصي سازي درنيمه نخست سال ۸۳
مبلغ (ميليارد ريال)
تعداد سهام (هزار سهم)
نام سازمان عرضه كننده
۸/۳۷۰
۲۲۲۱۲
سازمان توسعه معادن
۱
۵۹۸
سازمان صنايع ملي
۵/۴۷
۱۹۱۷۷
سازمان گسترش
۴/۷
۱۳۸۸
ساتكاب
۴/۰
۴۷
شركت ملي پتروشيمي
گروه بورس: پنج سازمان دولتي در نيمه نخست امسال بيش از ۴۳ ميليون سهم متعلق به خود را از طريق بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار كردند.
به گزارش خبرنگار ما در ۶ماه گذشته ۴۳ ميليون و ۴۲۴ هزار سهم دولتي در مجموع به ارزش ۴۲۷ ميليارد ريال به بخش خصوصي فروخته شد.
در اين دوره سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني بيشترين فعاليت را در خصوصي سازي واحدهاي زيرمجموعه انجام داد به طوري كه ۲۲ ميليون و ۲۱۲ هزار سهم از شركت هاي متعلق به سازمان ياد شده، از طريق بورس خصوصي شد. ارزش كل واگذاري هاي صورت گرفته در اين حوزه معادل ۳۷۱ ميليارد ريال برآورد مي شود.
اين گزارش حاكي است: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز رتبه دوم خصوصي سازي را در نيمه نخست سال به خود اختصاص داد.اين سازمان طي دوره ياد شده ۲/۱۹ ميليون سهم در اختيار خود را با قيمتي معادل ۵/۴۷ ميليارد ريال در بورس تهران فروخت.
در ادامه آمده است: سازمان صنايع ملي ايران نيز آخرين سهام واحدهاي تابعه خود را پيش از انحلال كامل در اين دوره واگذار كرده، اين سازمان ۵۹۸ هزار سهم را به ارزش يك ميليارد ريال به فروش رسانده است.
ساتكاب هم ۴/۱ ميليون سهم را به بخش خصوصي واگذار كرد، ارزش اين واگذاري ها معادل ۴/۷ ميليارد ريال بود، از سوي ديگر شركت ملي صنايع پتروشيمي در اين دوره فقط ۴۷ هزار سهم خود را خصوصي كرد كه از اين محل ۳۶۴ ميليون ريال درآمد به دست آمد.

۵۱ درصد سهام سرمايه گذاري شيميايي واگذار شد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري آتيه دماوند روز گذشته ۱۸/۵۱درصد ازكل سهام سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران را به طور يكجا در بورس تهران فروخت.
به گزارش خبرنگار ما قيمت پايه فروش نقدي سهام اين شركت براي معامله در تالار بورس اوراق بهادار، برابر نرخ تابلوي بورس بود و بالاترين قيمت پيشنهادي به عنوان بهاي نقدي مبناي تعيين قيمت كل معامله قرار گرفت.
براين اساس ۳۰درصد از مبلغ معامله به صورت نقد و مابقي در ۱۲قسط مساوي، وصول خواهد شد.
ضمناً سود فروش اقساطي نسبت به مبلغ تسويه نشده براساس ۲۴درصد در سال طي هر قسط محاسبه مي شود و تا زمان تسويه نهايي سهام در وثيقه شركت باقي خواهد ماند.

برنامه اي براي كوپن سهام ارائه نشده است
فارس: دبير كل بورس اوراق بهادار تهران اعلام كرد: تاكنون دولت برنامه اي براي كوپن سهام ارايه نداده است.
حسين عبده تبريزي يادآور شد: در حال حاضر يك طرح گسترش مالكيت مطرح است كه از گذشته در وزارت امور اقتصادي و دارايي مطرح بوده و در صورت تأييد و تصويب آن مي توان افراد بيشتري را در بازار سرمايه سهيم كرد كه اين طرح با موضوع سهام كوپني متفاوت است.
عبده تبريزي توضيح داد: طرح كوپني به اين معنا است كه تمامي شركت ها و كارخانه هاي دولت را در بازار سرمايه عرضه كرده و سهام آنها را به نسبت مساوي در بين مردم ايران تقسيم كنيم.

صنايع بسته بندي ، هيأت مديره جديد را شناخت
گروه بورس: شركت صنايع بسته بندي ايران اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس آقايان محمدتقي كاظمي مجرد به عنوان مديرعامل، ابوالحسن الطافي به عنوان رئيس هيأت مديره و قائم مقام مدير عامل و محمد غلامحسين زاده ماسوله به عنوان نايب رئيس هيأت مديره انتخاب شدند.
همچنين سيد ابراهيم فرزاد كيش و پرهام سيدين اعضاي هيأت مديره اين شركت هستند.

«توليد دارو» ۱۰۰ درصد افزايش سرمايه داد
گروه بورس: شركت توليددارو گزارش مجمع عمومي فوق العاده خود را كه دهم خردادماه ۸۳ برگزار شده بود، منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه كه به منظور افزايش سرمايه برگزار شده بود۹۹، درصد از سهامداران حضور داشتند.
از جمله سهامداران حاضر در جلسه شركت سرمايه گذاري البرز با ۹/۷۵ درصد و بنياد پانزده خرداد با ۷/۲۲ درصد از كل سهام شركت بودند.
براساس اين گزارش در جلسه ياد شده مجمع تصويب كرد كه سرمايه شركت از مبلغ ۴/۲۹ ميليارد ريال به ۸/۵۸ ميليارد ريال افزايش يابد. اين افزايش سرمايه۱۰۰ درصدي از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران تأمين مي شود.

دادوستد سهام دو شركت متوقف شد
گروه بورس: طي دادوستدهاي روز گذشته بورس اوراق بهادار نماد دو شركت باز و نماد يك شركت بورسي به حال توقف درآمد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز دادوستد سهام شركت سرمايه گذاري رنا پس از افزايش سرمايه و برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه از سرگرفته شد. براساس اين گزارش ديروز سهامداران شركت بوتان تا زمان برگزاري مجمع فوق العاده براي افزايش سرمايه، از دادوستد سهام اين شركت دست كشيدند. ضمناً روز گذشته شركت سيمان هرمزگان به منظور برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده براي تصميم گيري در مورد ذخيره بهينه سازي به طور موقت از چرخه معاملات بورس خارج شد.

انتقال مخاطره، مهمترين اصل در بازار سرمايه است
ايرنا : يك كارگزار بورس تهران، مهمترين اصل در بازار سرمايه را سياست هاي اتخاذشده در آن براي انتقال مخاطره دانست.
«نصرالله برزني» گفت: با تقويت زيرساخت هاي اين بازار و درك جايگاه بخش خصوصي در آن مي توان به بورسي كارآ و كارآمد دست يافت.
وي با اشاره به اينكه فرآيند عملكرد بورس، علمي و براساس تكنيك هاي مالي است، گفت: اولين گام براي ايجاد بورس كالايي، انجام معامله به صورت نقدي است كه سازمان ها، ارگان ها، مؤسسه هاي مالي و بانك ها نيز مي توانند در گسترش آن نقش ايفا كنند.

دلايل تعديل سود شيشه همدان اعلام شد
گروه بورس: شركت شيشه همدان شايعه تعديل پيش بيني سود به دليل سرمايه گذاري خارجي در شركت، توليد شيشه هاي دارويي و بستن قراردادهاي كلان با مشتريان خارجي در بازار را تكذيب كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت تنها دليل تعديل پيش بيني درآمد هر سهم از مبلغ ۵۰۶ ريال به ۸۰۶ ريال را واگذاري يك قطعه زمين مزروعي واقع در شهرستان همدان به سازمان تأمين اجتماعي اين استان اعلام كرد.

«ايرانا» ۷۹ ميليارد ريال كاشي و سراميك فروخت
گروه بورس : شركت چيني ايران (ايرانا) در بهار امسال از محل فروش انواع كاشي و سراميك ۷۹ ميليارد ريال درآمد كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته تنها با ۳درصد افزايش توانست ۲۰ درصد بودجه سال جاري را پوشش دهد.براساس اين گزارش ايرانا در مدت يادشده دو ميليون و ۷۱۲ هزار متر مربع انواع كاشي و سراميك توليد كرده كه نسبت به دوره مشابه پارسال ۶درصد رشد داشت و ۲۲ درصد بودجه را نيز محقق ساخت.

شنيده هاي بازار
كارگزاران مشهدي
شنيده شده سازمان بورس اوراق بهادار فهرست ۱۰ كارگزار جديد را كه براي شهر مشهد مورد تأييد قرار گرفته اند به شوراي بورس ارسال داشته است.
به اين ترتيب نخستين گروه از كارگزاران فعال در مراكز استان ها پس از تصويب نهايي در شوراي بورس فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.
در اين بين نام يك شركت كارگزاري متعلق به آستان قدس نيز به چشم مي خورد.

شاخص
سياست، شاخص ها را منفي كرد
گروه بورس : روند افت شاخص هاي بورس تهران كه از روز دوشنبه تحت تأثير مسائل سياسي با كاهش مواجه شده ديروز نيز ادامه داشت.
گفته مي شود تحولات منطقه ا ي و پاره اي موضوعات سياسي بين المللي و ادامه مباحث سياسي داخلي به ويژه مباحث اخير ميان دولت و مجلس بر شاخص هاي بورس تهران تاثير منفي داشته است.
ديروز نيز شاخص كل قيمت سهام ۵/۳۶ واحد پايين آمد و در مرز ۱۳ هزار و۷۰۰ واحد ثابت ماند. در تالار اصلي نيز شاخص عملكرد تا ۴۴ واحد منفي شد.
در جريان مبادلات روز سه شنبه شاخص صنعت همزمان با افت ارزش سهام شركت هاي فعال صنعتي در بورس تهران ۴/۲۶ واحد پايين آمد و بار ديگر روي ارقام زير ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد قرار گرفت. از سوي ديگر شاخص واسطه گري هاي مالي نيز افتي ۱۲۲ واحدي را تجربه كرد. اين شاخص در پايان وقت معاملات ديروز رقم ۴۴ هزار و ۲۳۶ واحد را نشان مي داد.

نبض بازار
پارس الكتريك در صدر جدول تقاضا
گروه بورس: روز گذشته در حالي كه پارس الكتريك بيش از چند هفته صدر جدول عرضه را اشغال كرده بود، ناگهان نام اين شركت در بالاي فهرست جدول تقاضاي بورس اوراق بهادار قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۱۹۵ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد يك ميليون و ۷۸۰ هزار سهم پارس الكتريك به قيمت يك هزار و ۵۰ ريال دستور خريد صادر كردند.
ديروز، در مجموع ارزش تقاضاهاي موجود براي سهام پارس الكتريك ۹/۱ ميليارد ريال برآورد شد.
براساس اين گزارش در اين روز كاري همچنان طرفداران سهام هپكو براي خريد سهام اين شركت صف كشيدند.
بر اين اساس ۳ هزار و ۱۶ نفر براي خريد ۲۹ ميليون و ۹۶۶ هزار و ۹۷۹ سهم از سهام هپكو در مجموع به ارزش ۴/۹۸ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
طي روز گذشته در كفه عرضه ۳۳ نفر از سهامداران سايپا ديزل درخواست فروش براي ۱۵۳ هزار و ۱۱۴ سهم خود صادر كردند. ارزش برگه سهام عرضه شده سايپا ديزل ۸/۱ ميليارد ريال بود.
اين گزارش حاكي است روز گذشته فعالان بازار در صدر جدول عرضه شاهد حضور شركت هايي چون سيمان كارون، سيمان سپاهان، كاشي سينا و لعابيران بودند.
ديروز در مجموع ۳۸ نفر براي فروش سهام سيمان كارون و سيمان سپاهان اقدام كردند.
تعداد سهام عرضه شده سيمان كارون روز گذشته ۵۰ هزار و ۴۷۳ سهم به ارزش ۳۹۸ ميليون ريال و سيمان سپاهان ۱۴ هزار و ۵۷۵ سهم جمعاً به ارزش ۲۷۲ ميليون ريال بود.
براساس اين گزارش در جريان دادوستدهاي روز گذشته سقف ۵ درصدي قيمت توسط تعدادي از شركت هاي دارويي پر شد.
طي اين روز قيمت سهام شركت هاي البرز دارو، داروپخش، داروسازي اكسير و داروسازي زهراوي ۵ درصد افزايش يافت.
همچنين شركت هاي رازك، نساجي بروجرد، پاكسان و پارس متال از جمله شركت هايي بودند كه سقف ۵ درصدي افزايش قيمت را نشانه رفتند. از سوي ديگر ۳ شركت سيمان اصفهان، سرمايه گذاري رنا و قطعات فولادي ديروز بيش از ۲۰ درصد كاهش قيمت را تجربه كردند. ضمن اين كه قيمت سهام افست، پتروشيمي اراك، نسوزآذر، سيمان تهران و سيمان اروميه نيز هر كدام ۵ درصد كاهش يافت.

تغييرات قيمت سهام
P/E
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۶.۶۲
۵۰
۱,۰۵۰
نساجي بروجرد
۷.۷۸
۶۵
۱,۳۶۵
پارس متال
۳.۶۱
۵۰
۱,۰۵۰
پارس الكتريك
۸.۸۸
۳۲۵
۶,۸۲۸
داروسازي زهراوي
۶.۸۴
۲۱۲
۴,۴۵۴
پاكسان
۷.۰۱
۳۶۴
۷,۶۵۰
البرز دارو
۸.۸۰
۴۱۰
۸,۶۱۷
دارو پخش
۵.۷۶
۷۹۹
۱۶,۷۹۳
رازك
۶.۲۴
۵۱۶
۱۰,۸۴۵
داروسازي اكسير
۷.۸۴
۱۸۶
۳,۹۱۰
ليزينگ ايران
۷.۲۶
۴۴۳
۹,۳۱۴
داروسازي فارابي
۷.۲۶
۳۶۴
۷,۶۵۳
پارس دارو
۲۰.۱۰
۵۵۲
۱۱,۶۰۸
سرمايه گذاري ساختمان
۸.۲۷
۴۲۷
۸,۹۸۰
جابربن حيان
۷.۸۳
۱۱۸
۲,۴۸۲
شيمي دارويي داروپخش
۷.۰۹
۲۸۳
۵,۹۵۳
آبگينه
۷.۳۴
۱۵۶
۳,۲۸۲
هپكو
۸.۵۵
۱۹۸
۴,۱۶۶
مس شهيد باهنر
۷.۰۴
۹۷
۲,۰۴۱
صنعتي آما
۵.۷۸
۱۶۴
۳,۴۵۱
كف
۸.۹۸
۲۶۸
۵,۶۴۰
كارخانجات دارو پخش
۵.۲۵
۲۸۸
۶,۰۶۱
جوشكاب يزد
۱۲.۶۷
۲۸۰
۵,۸۹۳
نيروترانس
۱۱.۲۳
۳۹۰
۸,۲۰۹
حمل و نقل توكا
۵.۱۱
۲۵۶
۵,۳۸۹
داروسازي اسوه
۳.۷۳
۱۸۲
۳,۸۳۳
مهركام
۱۸.۳۳
۲۵۴
۵,۳۵۰
داده پردازي ايران
۸.۸۷
۲۳۵
۴,۹۵۳
كارتن البرز
۳.۴۸
۱۴۱
۲,۹۷۲
مهرام
۱.۹۶
۶۴
۱,۳۴۹
ارج
۱۲.۴۶
۱۳۴
۲,۸۲۵
ماشين آلات تراكتورسازي
۶.۳۴
۱۹۱
۴,۰۲۸
تراكتورسازي
۲.۷۵
۱۳۵
۲,۸۴۸
چيني ايران
۴.۱۲
۱۹۶
۴,۱۳۵
كابل سازي ايران
۷.۸۷
۷۹
۱,۶۶۸
بسته بندي ايران
۷.۷۱
۱۳۶
۲,۸۷۴
معدني دماوند
۵.۷۶
۱۴۰
۲,۹۵۹
لاستيك كرمان
۱۵.۳۶
۹۶
۲,۰۳۱
ماشين سازي اراك
۴.۳۹
۱۰۴
۲,۲۰۲
گروه صنعتي بوتان
۴.۰۵
۱۰۳
۲,۲۳۰
قند ثابت
۴.۱۰
۸۸
۱,۹۳۰
فارسيت دورود
۱۱.۹۹
۵۵۹
۱۵,۹۵۰
پتروشيمي خارك
۲۲.۸۵
۳۲۱
۹,۴۴۰
اقتصاد نوين
۱۰.۰۶
۲۲۱
۷,۳۰۰
معادن منگنزايران
۲۱.۰۴
۴۸۹
۱۹,۰۰۱
پتروشيمي آبادان
۵.۷۱
۹۷
۴,۳۴۹
كمباين ايران
۶.۲۰
۵۲۰
۲۶,۵۰۰
نفت بهران
۸.۶۲
۱۶۵
۸,۴۱۰
ايران ترانسفو
۱۴.۷۵
۱۹۰
۱۰,۱۱۵
بانك كارآفرين
۶.۷۶
۱۱۵
۶,۱۹۹
تامين ماسه
۱۸.۱۵
۱۲۹
۸,۰۸۰
سرمايه گذاري مسكن
۴.۳۵
۳۲
۲,۰۵۴
آبسال
۱۷.۷۵
۴۱
۳,۶۰۹
صنعتي پيام
۴.۵۴
۲۰
۱,۹۹۴
لاميران
۱۷.۲۲
۳۱
۳,۰۹۷
گالوانيزه سپاهان
۳.۰۵
۲۰
۲,۳۹۴
محور سازان
۲۴.۷۰
۴۱
۵,۰۳۰
توسعه فارس
۸.۸۵
۲۰۱
۳۵,۰۰۰
خدمات انفورماتيك
۱۱.۶۸
۵۴
۱۰,۱۰۰
كربن ايران
۱۳.۰۴
۶۷
۱۳,۷۰۴
صنايع شيميايي
۷.۰۷
۳۹
۸,۵۲۵
تولي پرس
۹.۵۸
۳۹
۸,۹۰۰
كالسيمين
۴.۴۷
۶
۱,۴۲۹
توليدي گرانيت بهسرام
۱۵.۴۴
۲۴
۶,۰۹۰
معادن روي
۴.۷۲
۱۸
۴,۷۰۰
دارويي لقمان
۵.۰۸
۷
۱,۹۲۱
قند مرودشت
۵.۸۸
۲۲
۶,۵۷۵
خدمات كشاورزي
۶.۵۸
۱۰
۳,۳۰۰
سرمايه گذاري ملت
۲۶.۵۷
۴۴
۱۵,۲۴۳
گروه صنعتي سديد
۴.۶۸
۱۲
۴,۲۹۱
صنعتي پارس مينو
۵.۵۶
۱۱
۴,۶۸۰
اروسازي امين
۲۱.۶۲
۲۵
۲۴,۲۱۹
سيمان اردبيل
۵.۲۶
۴
۴,۷۵۲
فروسيليس
۶.۹۳
۱۱
۱۳,۲۵۶
آلومتك
۳.۹۰
۱
۲,۰۰۰
پارس شهاب
۱۳.۵۲
۳
۸,۶۰۱
توكا فولاد
۵.۳۴
۱
۳,۱۱۰
دشت مرغاب
۶.۸۱
۶
۲۲,۴۷۷
سينا دارو
۶.۶۵
۱
۶,۳۲۲
كيميدارو
۱۷.۵۹
۲
۲۴,۵۰۵
سيمان هرمزگان
۴.۹۵
۰
۱۰,۷۱۷
كاشي نيلو
۵.۰۳
۰
۱,۶۸۶
كاشي سعدي
۷.۲۴
۰
۶,۰۰۰
صنعتي سپاهان
۴.۸۱
۰
۳,۰۴۸
موتورسازان تراكتور
۷.۲۹
۰
۶,۲۳۹
لنت ترمز
۷.۱۴
۰
۷,۲۰۰
كاربراتورايران
۶.۵۳
۰
۱۱,۶۵۶
چرخشگر
۳.۹۶
۰
۱,۵۳۷
سرما آفرين
۴۳.۶۷
۰
۵,۶۳۴
تكنو تار
۹.۲۷
۰
۱۸,۸۰۱
مواد اوليه داروپخش
۷.۵۰
۰
۵,۲۸۸
ايران دارو
۴.۱۰
۰
۱,۹۹۹
گلتاش
۱۳.۷۱
۰
۲۷,۴۱۸
دوده صنعتي
۱۰.۹۱
۰
۱,۲۰۰
درخشان تهران
۲۷.۰۳
۰
۱,۰۰۰
توليدي تهران
۷.۲۷
۰
۵,۵۶۰
لبنيات پاك
۸.۴۵
۰
۶,۹۷۱
پگاه اصفهان
۹.۴۵
۰
۱۱,۴۶۳
نگين طبس
۲.۹۹
۰
۱,۴۴۴
قند شيرين
۵.۵۴
۰
۲,۲۱۶
شيميايي سينا
۸.۶۴
۰
۷,۴۴۸
حمل و نقل پتروشيمي
۱۵.۹۷
۷-
۶۵,۵۴۰
سيمان قاين
۱۴.۸۹
۶-
۲۹,۷۹۷
سيمان غرب
۸.۱۱
۲-
۷,۵۸۶
معدني املاح
۱۲.۲۲
۵-
۱۷,۱۴۰
داروسازي سبحان
۱۲.۵۰
۲-
۳,۴۹۹
ساختمان اصفهان
۱۲.۰۴
۴۴-
۳۲,۵۷۰
سيمان شرق
۹.۱۳
۳۰-
۱۵,۹۷۰
صنعتي دريايي(صدرا)
۱۸۶.۸۸
۵-
۱,۴۹۰
لاستيك البرز
۳۰.۷۹
۶۳-
۱۳,۳۰۰
گل گهر
۴.۲۵
۱۸-
۳,۶۹۵
موتوژن
۳.۱۷
۱۲-
۲,۴۰۰
ماشين سازي نيرو محركه
۸.۹۶
۳۴-
۵,۳۴۸
صنعت و معدن
۱۶.۰۲
۴۳-
۵,۵۶۴
سرمايه گذاري بازنشستگي
۱۸.۰۲
۸-
۱,۰۱۹
صنعتي ملاير
۱۶.۸۳
۶۶-
۸,۳۵۰
معادن و فلزات
۵.۹۲
۶۵-
۷,۹۰۰
فولاد كاويان
۹.۰۷
۴۷-
۳,۹۰۰
بهپاك
۱۰.۸۵
۴۵-
۳,۴۲۷
سرمايه گذاري بيمه
۱۵.۱۶
۴۲۰-
۲۹,۰۰۰
سيمان شمال
۱۴.۱۷
۴۵۶-
۳۱,۳۰۰
سيمان شاهرود
۶.۴۰
۵۷-
۳,۷۲۹
سرمايه گذاري بوعلي
۱۳.۰۶
۲۵۳-
۱۵,۴۲۴
سيمان فارس وخوزستان
۱۶.۲۷
۱۵۴-
۹,۳۴۹
سرمايه گذاري پتروشيمي
۸.۰۶
۵۳-
۳,۱۷۰
سرمايه گذاري سپه
۹.۷۹
۱۰۹-
۶,۰۰۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۵.۸۹
۱۱۳-
۶,۱۰۰
صنعتي بهشهر
۶.۹۶
۶۸-
۳,۵۰۰
پارس توشه
۴.۹۷
۱۷۳-
۸,۵۲۹
زامياد
۴.۰۴
۱۴۲-
۶,۳۴۰
كنتورسازي ايران
۱۰.۸۳
۱۵۰-
۶,۴۰۲
سرمايه گذاري البرز
۱۰.۶۸
۱۲۶-
۵,۳۰۰
مخابراتي راه دور
۴.۱۵
۶۰-
۲,۲۰۰
سايپا شيشه
۶.۶۷
۵۷۵-
۲۰,۹۰۰
نفت پارس
۱۱.۲۹
۱۶۵۱-
۵۳,۰۰۲
سيمان كرمان
۷.۶۲
۲۸۴-
۸,۹۰۰
گروه بهمن
۱۵.۱۷
۹۱-
۲,۷۰۰
سرمايه گذاري آذربايجان
۶.۲۸
۱۴۳-
۴,۱۰۰
لوله وماشين سازي
۳.۷۳
۱۳۲-
۳,۷۵۲
ايرانيت
۱۱.۱۸
۱۸۸-
۵,۰۰۰
نورد آلومينيم
۱۴.۶۶
۳۶۷-
۹,۷۵۰
چادر ملو
۱۴.۸۲
۷۷۸-
۲۰,۳۰۵
پتروشيمي اصفهان
۲۵.۵۱
۲۶۰-
۶,۴۵۰
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱۰.۶۸
۷۶-
۱,۸۷۹
پارس خودرو
۷.۱۸
۴۳۳-
۱۰,۵۰۱
فرآوري مواد معدني
۱۵.۱۹
۴۰۱-
۹,۷۰۰
سيمان هگمتان
۸.۳۶
۳۴۸-
۸,۰۰۰
سرمايه گذاري ملي
۴.۹۰
۱۱۳-
۲,۵۶۶
روغن نباتي پارس
۲۱.۹۱
۱۰۸۵-
۲۳,۹۷۵
پتروشيمي فارابي
۴.۹۰
۲۳۵-
۵,۰۰۸
ايران خودرو
۱۳.۸۱
۱۰۵-
۲,۰۹۰
آريا الكترونيك ايران
۲.۸۱
۴۱۸-
۸,۳۰۰
سايپا آذين
۵.۲۰
۷۹-
۱,۵۱۷
بلبرينگ ايران
۳.۴۳
۱۱۲-
۲,۱۴۹
تكسرام
۵.۷۵
۸۶-
۱,۶۴۴
رينگ مشهد
۴.۷۶
۱۰۵-
۲,۰۰۵
قند تربت جام
۹.۵۲
۱۱۹-
۲,۲۷۱
فنرسازي خاور
۴.۸۳
۲۰۰-
۳,۸۱۱
شهد ايران
۶.۸۶
۱۵۴-
۲,۹۳۴
ايران مرينوس
۹.۷۵
۲۳۸-
۴,۵۳۰
نيروي زنگان
۵.۶۵
۱۹۷-
۳,۷۴۹
شيشه قزوين
۶.۶۶
۶۰۹-
۱۱,۵۸۹
سايپا ديزل
۸.۷۱-
۱۳۷-
۲,۶۰۷
معادن بافق
۸.۴۸
۱۰۹۵-
۲۰,۸۲۳
افست
۱۵.۶۳
۹۸۰-
۱۸,۶۳۰
سيمان سپاهان
۵.۴۰
۳۱۸-
۶,۰۴۵
سايپا

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |