چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۰ - Sep 29, 2004
جزئيات دستگيري سارق مسلح بين المللي
سرقت 950 هزار دلاري 
مشخص شد سندي را كه حاتم براي قرار وثيقه پيش قاضي داده بود، با توجه به اين كه كار كارشناسي روي آن صورت گرفته بود، جعلي است
002235.jpg
جزئيات شناسايي و دستگيري رضا غول سر كرده يك شبكه سرقت مسلحانه استراليا كه توسط پليس اينترپل در ايران دستگير شد، اعلام شد.
سرهنگ كشفي معاون دوم عملياتي اداره آگاهي تهران، با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات دستگيري رضا غول در جمع خبرنگاران گفت: اوايل تيرماه سال جاري از سوي يك صراف ايراني كه مقيم كشور استراليا بود شكايتي به دادگاه تهران ارسال شد مبني بر اينكه صرافي اش توسط مرد شيادي به نام رحيم رحماني مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفته است.
با اعلام شكايت، رسيدگي به پرونده در دستور كار ويژه پليس اينترپل قرارگرفت و در نخستين بررسي ها مشخص شد، سرقت مسلحانه درست زماني در استراليا به وقوع پيوسته كه پول مورد نظر يكي از مشتريان كه همان رحيم رحماني بوده است درايران وصول شده است.
شاكي در اظهارات خود به پليس استراليا گفته بود: چند روز قبل از وقوع حادثه فردي به نام رحيم رحماني به صرافي ام آمد و از من درخواست 950 هزار دلار استراليا كرد و قرار شد كه پول دلارها را برادرم به نام محمود در ايران از برادر رحيم دريافت كند. دو روز بعد پس از گذشتن قرار ملاقات محمود با برادر رحيم وي مبلغ 50 ميليون تومان به برادرم داد و من هم پس از اطلاع از وصول پول ۹۵۰، هزار دلار استراليا را به رحيم دادم. اما هنوز دقايقي از حضور رحيم و وصول پول ها نگذشته بود كه سه مرد نقابدار وارد صرافي ام در استراليا شدند و پس از سرقت 950 هزار دلار و مقداري وجه نقد و دلار از محل متواري شدند.
با بررسي هاي مقدماتي صورت گرفته و هماهنگي پليس اينترپل، برادر رحيم در ايران شناسايي شده و پس از دستگيري تحت بازجويي قرار گرفت. سرهنگ كشفي در ادامه گفت: وي در نخستين بازجويي ها اعلام كرد اين كار را با هماهنگي محمود انجام داده و در اين سرقت بي تقصير است. بنابراين محمود نيز شناسايي و دستگير شد. در بررسي هاي كارآگاهان مشخص شد كه محمود تنها يك واسطه بوده و به دستور برادرش از استراليا حواله اي را به مبلغ 50 ميليون تومان دريافت كرده است.
از سوي ديگر از آنجايي كه رديابي هاي كارآگاهان بيانگر آن بود كه سرقت مسلحانه از صرافي با طرح نقشه قبلي بوده وخود رحيم رحماني نيز در آن دست داشته است، اعضاي اصلي اين سرقت مورد شناسايي قرارگرفتند. به طوري كه يكي از اعضاي اصلي اين سرقت به نام حاتم در حالي كه قصد خروج از ايران را داشت در فرودگاه دستگير شد.
حاتم در بازجويي هايش ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه عنوان كرد كه اين عمل مجرمانه را با همكاري سه نفر از همدستانش به نام هاي رضا شادي كه همان رحيم رحماني است و شهريار حسيني و احمد ذبيحي انجام داده است. وي در اعترافاتش گفت: نقشه اصلي سرقت را رضا شادي طراحي كرده و زماني كه مطمئن شديم دلارها در ايران تحويل داده شده صرافخانه را مورد دستبرد قرار داديم.
معاون دوم عملياتي اداره آگاهي تهران در ادامه افزود: پس از بازجويي از حاتم، قاضي مربوطه با قرار وثيقه 100 ميليون توماني وي را آزاد كرد و در حاليكه كارآگاهان و پليس اينتر پل در حال تحقيق در خصوص پرونده بودند حاتم توانست با پرداخت وثيقه 100 ميليون توماني از زندان آزاد و در فرصتي مناسب متواري شود.
پس از فرار حاتم، مشخص شد سندي را كه حاتم براي قرار وثيقه پيش قاضي داده بود، با توجه به اين كه كار كارشناسي روي آن صورت گرفته بود، جعلي است.
به اين ترتيب، سرنخ جديدي براي شناسايي عاملان اين سرقت در اختيار پليس ايران قرار گرفت و با شناسايي چهار نفر كه در كار جعل فعاليت  مي كردند و از طريق مخبرين متوجه شديم كه رضا شادي قصد ورود به ايران را دارد و تصميم دارد بلافاصله كشور را ترك كند.
بنابراين، با كار كارشناسي صورت گرفته و رديابي هاي ويژه پليس كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي با همكاري پليس اينترپل توانستند رضا شادي را پس از ورود به ايران در مخفي گاهش واقع در شميرانات دستگير كنند.
رضا شادي با اسامي مستعار شهريار، رحيم و احمد پس از دستگيري عصر دوشنبه-6 مهر ماه 83- نزد بازپرس اصغر زاده تحت بازجويي قرار گرفت و صراحتا به سرقت هاي مسلحانه در استراليا اعتراف كرد.
سرهنگ كشفي در پايان بيان داشت: در تحقيقات از متهم مشخص شد كه وي سه مرتبه انبار فرش ايراني را در استراليا مورد دستبرد قرار داده و تاكنون توانسته بود تعداد 120 تخته فرش را سرقت كند. همچنين وي و همدستانش به خاطر داشتن قدرت جسماني و درشت اندام بودن چندين مرتبه اقدام به اغتشاش، پاشيدن رنگ روي خودروها، اخاذي و سرقت كرده اند. به طوريكه در چند سال گذشته دو مرتبه عكس وي در روزنامه هاي استراليايي به چاپ رسيده است. بر پايه اين گزارش، هم اكنون حاتم و بقيه اعضاي اين شبكه تحت تعقيب قرار دارند.

پسر نوجوان عليه بيجه شكايت كرد
002232.jpg
ايسنا: محسن. خ نوجوان 15 ساله اي كه سال گذشته و پس از دزديده شدن توسط محمد معروف به بيجه توانسته بود از دست وي بگريزد، روز گذشته براي اعلام شكايت عليه متهم رديف اول جنايات پاكدشت، در دادسراي اين منطقه حاضر شد.
اين نجات يافته فاجعه پاكدشت، چگونگي ربايش و نحوه فرار خود را از دست محمد تشريح كرد و در رابطه با اقدامات خانواده اش پس از ربوده شدنش به خبرنگار ايسنا گفت: ساعت 20:8شب 21 دي ماه سال 82 بود. داشتم از سر كار به طرف خانه برمي گشتم. نزديكي هاي حصار امير ديدم يك مرد به طرف من نزديك مي شود، وقتي جلو آمد چاقو را پشت گردنم و دستانش را روي دهانم گذاشت، كشان كشان من را مي كشيد كه اورژانس 115 را ديدم سريع دستانش را گاز گرفتم و داد زدم، هول شد و با دسته چاقو به پشت گردنم زد. وقتي افتادم با چاقو به من زد. كشان كشان خودم را به سمت اتوبان كشاندم. مردم دورم جمع شدند و من را به بيمارستان بردند. 12 روز در بيمارستان بودم. بعد از آنكه از بيمارستان مرخص شدم رفتم پاسگاه مامازن -نيروي انتظامي پاكدشت- شكايت كنم اما توجه نكردند و گفتند: برو طرف را پيدا كن و بيار.
محسن كه خود را شانزدهمين طعمه محمد عنوان مي كرد، در پاسخ به اين سوال كه آيا براي شناسايي چهره ضارب از شما درخواست كمك نكردند؟ گفت: اصلاتوجه نكردند. گفتند. برو پيدايش كن، آن موقع از كسي كه تو را زده شكايت كن.
از او سوال شد كه شما شانزدهمين طعمه محمد بوديد، آيا پيش از آن اتفاق و يا بعد از فرار شما، از سوي نيروي انتظامي يا ديگر ارگان ها در رابطه با گم شدن تعدادي از كودكان پاكدشتي، اطلاع رساني شده بود؟
محسن پاسخ داد كه هيچ كس در اين باره هيچ اطلاع رساني نكرد.
مشاهدات خبرنگار ايسنا از منطقه پاكدشت و گفته هاي مردم اين منطقه حاكي از آن است كه مردم بي پناه و محروم پاكدشت كه از هر گونه كمك مسوولان و پيگيري موضوع ناپديد شدن فرزندانشان نااميد شده بودند، براي اطلاع يكديگر و هشدار به خانواده ها روي ديوارهاي محله هاشان، نوشتند اين محل آدم خوار دارد تا عابران بدانند كه هر آن بايد در انتظار تهاجم و يا حادثه اي باشند. مردم ساده و با صفاي اين محله محروم، با گله مي گويند برخي از همين هشدارهاي مردمي هم از روي ديوارها پاك شد و ما باز نوشتيم.
برخي از ساكنان مي گفتند درست زماني كه كودكان اين منطقه ناپديد مي شدند، يكي از جرايد بدون توجه به دليل اين هشدارها، آن نوشته ها را تكذيب كرد و گفت كه آدم خواري در اين محل نيست و به نقل از يكي از مسوولان، امنيت اين محدوده را خبر داد.
نوجوان 15 ساله پاكدشتي كه موفق به فرار از دست متهم پرونده پاكدشت شده بود، پس از مواجهه حضوري با بيجه، شخصي كه متهم به قتل تعدادي از كودكان پاكدشتي است، وي را شناسايي كرد.

شگرد خاص جاعلان كشف شد
جلسه بازپرسي از باند جعل عنوان و اسناد كه اعضاي آن از افراد نيروي انتظامي كشور بودند روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران زيرنظر بازپرس اصغرزاده صورت گرفت و در نهايت قرار بازداشت و قرار وثيقه براي متهمان تعيين شد.
شروع بررسي روي اين پرونده با كشف يك پرونده مختومه در كشوي يكي از نيروهاي كلانتري باغ فيض تهران آغاز شد. ماموران حفاظت اطلاعات ناجا با كشف اين پرونده پي بردند كه با اينكه طرفين دعوا رضايت خود را عنوان كرده و پرونده مختومه شده است ولي متهمان اين پرونده افرادي بوده اند كه با جعل عنوان ماموران انتظامي قصد ورود به يك خانه را داشتند كه صاحبخانه از جعلي بودن كارت آنها اطلاع يافته و در نهايت با ردگيري كه در اين خصوص در آن محل صورت گرفته بود ماموران كلانتري به آنجا آمده و هر دو طرف دعوا را بازداشت كرده بودند كه به طور مشكوكي متهمان پرونده از بازداشت حتمي به دليل جعل عنوان نيروي انتظامي رهايي يافته بودند.
تحقيقات آغاز شد تا اينكه بعد از انجام پيگيري هاي مداوم 3 نفر از متهمان به نام هاي عباس-ن، كاظم - الف و داوود - س كه از افراد نيروي انتظامي نيز بودند شناسايي شدند. در جريان دستگيري آنان يك قبضه سلاح قلابي، دستبند نيروي انتظامي و تعداد زيادي مدارك جعلي قضائي و انتظامي كشف شد.
در ميان متهمان اين باند چند زن نيز وجود داشتند كه به اتهام همدستي با اعضاي باند و روابط نامشروع بازداشت شدند. متهمان در جريان بازجويي ها به اتهامات وارده خود اعتراف كردند. نحوه ارتكاب جرايم از سوي اعضاي اين باند به اين صورت بود كه باشناسايي افراد خلافكار اقدام به اخاذي و سرقت از آنان مي كردند. مثال اينكه يك پزشك زن را كه اقدام به سقط جنين غيرقانوني مي كرد شناسايي كرده بودند و با طعمه قراردادن يكي از زنان باند، وي را وارد مطب مي كردند و چند دقيقه بعد درست زماني كه پزشك در حين ارتكاب جرم بود وي را غافلگير كرده و با تهديد از وي وجوهات نقدي زيادي را اخاذي مي كردند تا وي را به مراجع قضائي معرفي نكنند يا افرادي كه موادمخدر مي فروختند را شناسايي كرده و در يك فرصت مناسب آنان را غافلگير كرده و اخاذي مي كردند. مالباختگان به دليل مجرم بودن خودشان به مراجع انتظامي مراجعه نمي كردند و متهمان به ارتكاب جرايم خود ادامه مي دادند. اعضاي اين باند در بسياري از موارد به طور جعلي خود را سردار، سرهنگ، افسر ارشد راهنمايي و رانندگي معرفي مي كردند، در حاليكه اين درجات را نداشتند. به دليل اهميت موضوع و دلايل ديگري كه در مسير رسيدگي به اين پرونده ايجاد شده بود، به دستور دادستان تهران رسيدگي به اين پرونده به دادسراي امور جنايي تهران و بازپرس اصغرزاده ارجاع داده شد.
تمامي متهمان اين پرونده بازداشت و تحقيقات كامل از آنان صورت گرفت. روز گذشته در جلسه بازپرسي، متهمان منكر هرگونه ارتكاب جرمي شدند و در نهايت با در دست بودن مدارك و اسناد لازم، بازپرس اصغرزاده قرار بازداشت و قرار وثيقه براي آنان صادر كرد.

معاون اول قوه قضائيه خبر داد:
كمك مالي به خانواده هاي قربانيان پاكدشت انجام خواهد شد
معاون اول رئيس قوه قضائيه از مساعدت مالي دولت به خانواده هاي آسيب ديدگان حادثه پاكدشت خبر داد.
حجت الاسلام رئيسي با اعلام اين مطلب گفت: كمك مالي دولت بايد فقط يك شروع باشد. اين خانواده ها بسيار كم درآمد و با وضعيت مالي و معيشتي نامناسبي هستند. حجت الاسلام رئيسي، معاون اول قوه قضائيه ديروز به جاي سخنگوي قوه قضائيه در جمع خبرنگاران حاضر شد وگفت: تا هفته آينده سخنگوي جديد به جاي غلامحسين الهام معرفي خواهد شد.
وي در مورد حادثه پاكدشت با اشاره به اينكه گزارش چهارشنبه به رئيس قوه قضائيه اعلام خواهد شد گفت: يك سوم دادسراها در دوره اول رياست آيت الله شاهرودي تشكيل شده است و يك سوم آن در دو ماهه اخير راه اندازي شده و بقيه تا پايان سال جاري در سراسر كشور تشكيل خواهد شد. دادستان ها نقش مهمي در پيشگيري از جرايم خواهند داشت. برنامه ريزي شده است تا در تمامي دادگستري ها ستاد ويژه مبارزه با مفاسد اجتماعي و جرايم خاص ايجاد شود . در اين ستاد نمايندگاني از مسوولان امنيتي، انتظامي و قضائي هر استان حضور خواهند داشت.
وي در ادامه گفت: بخش عمده اي از مسووليت پيشگيري از جرم بر عهده دستگاه هاي اجرايي دولت است، چرا كه برخي از جرايم ريشه در مسايل اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه و افراد آن دارد ولي از آنجايي كه قانون وظيفه پيشگيري از جرم را به قوه قضائيه محول كرده است لايحه اي براي ارايه به مجلس آماده شده است كه در دبيرخانه دولت معطل مانده است. ما از آنها مي خواهيم نسبت به لوايح قضائي به صورت عام و لايحه پيشگيري از جرم به صورت خاص سريعتر تصميمي اتخاذ كنند.
رئيسي در ادامه، يكي از راه هاي مقابله با جرم را سابقه كيفري افراد دانست و گفت: در حادثه پاكدشت سابقه افراد در تشديد مجازاتشان اعمال خواهد شد، البته در اين حادثه متاسفانه دستگاه هاي قضائي و امنيتي رو به فرافكني و مقصر اعلام كردن ديگر افراد آورده اند كه اين درست نيست. بايد با آسيب شناسي حادثه پاكدشت نقاط ضعف دستگاه قضائي و امنيتي تقويت شود. البته تصميم گرفته شده است تا در مورد مقصر يا مقصران اين حادثه برخورد عبرت آموز شود. وي در مورد دليل تعجيل قوه قضائيه براي به مجازات رساندن عاملان پاكدشت گفت: براي پيشگيري از وقوع حوادثي اين چنين حتما روانكاوان و روانشناسان و جرم شناسان از جهات مختلف آنها را بررسي خواهند كرد.

دانستني هاي حقوقي
آئين دادرسي كيفري
اززمانيكهعدليه دركشورما تاسيس شد تا كنون قريب به يكصد سال مي  گذرد. درطول اين مدت تشكيلات قضائي وسيستم دادرسي و رسيدگي به دعاوي در دادسراها و دادگاه ها دچار تحولات و تغييرات فراواني شده اند.
جامعه ما، جامعه اي رو به رشد است و روابط در ابعاد مختلف در چنين جامعه اي محكوم به گسترش است - درهمين كلانشهر تهران اقوام مختلف با فرهنگ هاي مختلف روزانه در تعامل و تقابل هستند، قانون شكني و قانون گريزي و تعرض به حقوق افراد در وجوه واشكال مختلف ما و ساير جوامع مشابه رواج داشته و بعضا ملموس و مشهود است - به دلايل مختلف آمار جرايم كمتر سير نزولي داشته و اغلب متمايل به صعود است - در اين سلسله مباحثي كه ازاين شماره شروع خواهيم كرد قصد بررسي علل وقوع جرم شناخت راهكارهاي مقابله با آن را نداريم - اين كه جرم چيست و مجرم كيست- ارتباطي به مباحث فعلي ما ندارد . در اين سلسله مباحث سعي داريم به چگونگي رسيدگي به شكايت كيفري اشخاص در دادسراها و محاكم بپردازيم. يعني همان آئين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در اموركيفري كه سابقا به  آن اصول محاكمات جزايي گفته مي  شد.
آئين دادرسي كيفري يعني چه؟
استاد دكتر محمود آخوندي در جلد اول كتاب آئين دادرسي كيفري خود در تعريف آئين دادرسي كيفري چنين گفته اند از لحاظ نظري آئين دادرسي كيفري رشته اي از حقوق عمومي داخلي است كه سازمان و صلاحيت مراجع كيفري،  طرق كشف جرم و تعقيب آن، تشريفات دادرسي و نحوه اجراي احكام جزايي را بررسي مي      كند، از لحاظ عملي آئين دادرسي كيفري مجموعه قواعد و مقرراتي است كه براي كشف و تعقيب جرم و ترتيب دادرسي و اجراي احكام جزايي وضع شده است.
همانطوري كه عرض شد در طول قريب به يكصد سال فعاليت دادگستري و محاكم قضائي درايران شيوه رسيدگي به جرايم و شكايت ها دايما در حال تغيير و تحول بوده است - بايد ديد كه اين تغيير و تحولات در روند اجراي عدالت و استقرار نظم و امنيت تا چه اندازه نقش داشته اند - به هرحال قوه قضائيه مطابق قانون اساسي، مسوول تحقق بخشيدن به عدالت و احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي هاي مشروع است و اين مهم زماني كاملا محقق خواهد شد كه ابزار كار آماده باشد. يكي از اين ابزارها تسهيل و رشد كيفي در ابعاد مختلف در امر دادرسي است به نحوي كه شيوه دادرسي در محاكم ما بتواند با شيوه هاي استاندارد دادرسي در دنيا مطابقت كند.
قانون آئين دادرسي دادگاه هاي عمومي انقلاب درامر كيفري مشتمل بر 380 ماده و 84 تبصره در سال 1378 به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان رسيده كه سعي داريم نكات قابل اشاره در قانون مزبور را به ترتيب در شماره هاي آينده مورد بررسي قرار دهيم.

اينجا
متهم به قتل، به ديه محكوم شد
مرد جواني كه متهم به قتل و آدم ربايي بود پس از برگزاري مراسم قسامه به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم شد. به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي گمشدن مرد جواني به نام داود در دستور كار پليس جنايي تهران قرار گرفت. با اعلام مفقود شدن داوود از سوي خانواده اش، تيمي از كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي مامور تحقيق در خصوص پرونده شدند. رديابي ها براي شناسايي داود آغاز شد كه پس از چند روز جنازه وي در حاليكه به طرز مشكوكي به قتل رسيده بود پيدا شد. با كشف جنازه داود، خانواده وي از فردي به نام مجيد، طرح شكايت كردند و پس از دستگيري، وي تحت بازجويي قرار گرفت اما در تمام جلسات بازجويي منكر هر گونه جنايتي شد. تا اينكه با دستور قاضي پرونده - اسماعيلي - مراسم قسامه برگزار و وي به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم شد. هم اكنون حكم صادره براي تاييد به ديوانعالي كشور فرستاده شده است.
سوءقصد به جان كارشناس مفاسد اقتصادي
سوءقصد به جان كارشناس رسيدگي به پرونده مفاسد اقتصادي در كرج تاييد شد.
ايرنا - يك منبع موثق در كرج سوءقصد به جان يكي از كارشناسان رسيدگي به پرونده متهمان مفاسد اقتصادي در اين شهرستان را تاييد كرد.
اين منبع بدون اشاره به زمان وقوع اين رويداد گفت: كارشناس مذكور كه در آزاد راه تهران كرج مورد سوءقصد قرارگرفت، از اين واقعه جان سالم به در برده است.
برخي منابع غير رسمي، زمان سوءقصد به كارشناس مذكور را دو روز قبل عنوان كردند. منبع مذكور كه خواست نامش ذكر نشود، تصريح كرد: مهاجمان پس از شليك هفت گلوله به خودروي حامل اين كارشناس، از محل گريختند. وي افزود: نيروهاي امنيتي و انتظامي، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مهاجمان را آغاز كردند. ماه گذشته نيز عوامل ناشناس، چند كوكتل مولوتوف را به سمت ساختمان دايره مبارزه با مفاسد اقتصادي كرج پرتاب كردند كه به اين ساختمان خسارات جزئي وارد شد. گفته مي شود رسيدگي به پرونده هاي مفاسد اقتصادي در كرج از حدود دو ماه پيش توسط يك مرجع قضائي مستقل از دادگستري كرج آغاز شده است.
قاتلان افغان اعدام شدند
دو تبعه افغانستان به نام هاي صادق كريمي معروف به جمعه سفيد خون آشام و محمد تاجيك به جرم ارتكاب 8 فقره قتل دوشنبه در زندان مركزي ساوه به دار مجازات آويخته شدند. روابط عمومي عقيدتي سياسي منطقه انتظامي ساوه اعلام كرد: اين دو نفر به اتهام قتل 10 نفر دستگير شده بودند، اما 8 فقره قتل آنان در دادگاه عمومي ويژه قتل هاي ساوه اثبات شد. بر پايه اين گزارش، متهمان كه از اتباع افغانستان هستند. پس از قتل رانندگان مسافركش در شهرهاي ساوه، زرنديه، كرج، شهريار، تهران و ورامين، اموال و خودروي مقتولان را به سرقت مي بردند. اين روابط عمومي افزود: افراد ياد شده با تلاش پرسنل اداره آگاهي ساوه در سال 80 در شهرستان زرنديه دستگير شدند. اين گزارش حاكيست صادق كريمي معروف به جمعه سفيد خون آشام در تاريخ 28 آبان ماه سال 81، در آخرين مورد در زندان مركزي ساوه يك زنداني را با ضربات چاقو به قتل رساند. راي اعدام اين قاتلان پس از محاكمه در دادگاه ويژه قتل هاي ساوه، صادر و پس از تاييد ديوان عالي كشور صبح روز دوشنبه در محل زندان مركزي ساوه اجرا شد.
بازگشايي پرونده قتل دندانپزشك جوان
پرونده زن دندانپزشكي كه اوايل سال 79 در مطب دندانپزشكي خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رسيده بود بار ديگر به دستور قاضي پرونده در دايره 10 اداره آگاهي مركز تحت بررسي قرار گرفت. حادثه در خرداد ماه سال 79 به وقوع پيوست. مقتوله كه زن بارداري به نام هاله بود در مطب دندانپزشكي خود توسط فرد يا افراد ناشناسي خفه شده بود. جسد وي شامگاه آن روز توسط مادرش كشف شد. مراتب به اطلاع كشيك ويژه قتل رسيد. قاضي جواد اسماعيلي به همراه ماموران دايره 10 آگاهي مركز، در محل حاضر شدند. در مراحل اوليه تحقيق همسر هاله كه او نيز دندانپزشك بود بازداشت شد. تحقيقات از وي به عمل آمد، ولي ماموران به هيچ دليل قانع كننده براي متهم بودن وي نرسيدند و در نهايت آزاد شد. سپس چند مرد افغان كه در حوالي محل جنايت كار مي كردند به دليل اينكه عامل يا عاملان جنايت بعد از قتل گردنبند طلاي هاله را ربوده بودند بازداشت شدند. ولي تحقيقات از آنان نيز بي ثمر ماند. سال گذشته بار ديگر همسر هاله مورد سوءظن ماموران آگاهي چند هفته اي تحت بازجويي  دوباره قرار گرفت، ولي بار ديگر نيز تحقيقات از وي، ماموران را به دليل مناسبي نرساند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |