چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۰ - Sep 29, 2004
ناطق نوري:
اظهارات نسنجيده در مسايل اجتماعي القاء
محدوديت مي كند
ايسنا: علي اكبر ناطق نوري در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت: يكي از دلايلي كه موجب شد جريان اصولگرا مورد اعتماد و اقبال مردم قرار گيرد، وحدت و همگرايي اصولگرايان بود و اگر خواستار توجه بيشتر به مطالبات مردم هستيم، بايستي همگرايي اصولگرايان در نهادهايي همچون شوراها و مجلس هفتم افزايش يابد.
وي افزود: نيروهاي انقلابي و اصولگرا بنا دارند بر اساس اشتراكاتشان، برنامه ها و فعاليت هاي آينده خود را پي ريزي كنند و تحقق مطالبات مردم را جامه عمل بپوشانند. عضو جامعه روحانيت مبارز اضافه كرد: بر همين اساس ضروري است نمايندگان مجلس هفتم و اصولگرايان در اظهارنظرها و طرح ها، مسايلي را كه مطرح مي كنند مراحل كارشناسي لازم را طي كرده باشد. وي تأكيد كرد: اظهارات نسنجيده درباره مسايل اجتماعي كه به نوعي انقباض و محدوديت در مسايل اجتماعي را القا مي كند و در همين راستا ارزيابي مي شود.
ناطق نوري عملكرد مجلس هفتم را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم با اميد و انتظار فراوان، نمايندگان مجلس هفتم را برگزيدند و انتظار دارند تا آنها به مشكلات اساسي آنها اعم از مشكلات اقتصادي، بيكاري، تورم و... بپردازند.
وي افزود: بايد تلاش كنيم تا تعامل دولت و مجلس، تعاملي مثبت و سازنده باشد و از اقدامات تنش زا كه درگيري و عدم توجه به مطالبات مردم را درپي دارد، پرهيز كنيم.
عضو جامعه روحانيت مبارز درباره كانديداي مورد نظر اصولگرايان گفت: در حال حاضر، جريان اصولگرا در حال تدوين و مشخص كردن معيارهاي لازم براي كانديداي مورد نظر است.
وي افزود: معيارهاي كانديداي مورد نظر اصولگرايان توسط يك تيم كارشناسي صورت مي گيرد كه تمام جوانب را مورد ارزيابي كارشناسي قرار خواهند داد.

دو گروگان زن ايتاليايي آزاد شدند
به گزارش شبكه خبري الجزيره، دو زن ايتاليايي به نام هاي «سيمونه پاري» و «سيمونه تورتا» كه در هفتم سپتامبر (۱۷ شهريور) در عراق به گروگان گرفته شده بودند، ديروز آزاد شدند.
اين در حالي است كه گروه موسوم به «سازمان جهاد» روز پنج شنبه در يك پايگاه اينترنتي اعلام كرد دو گروگان زن ايتاليايي در عراق را اعدام كرده است.
«سيمونه پاري» و «سيمونه تورتا»
۲۹ ساله، كارمندان يك نهاد غيردولتي موسوم به «يك پل براي بغداد» بودند كه روز هفتم سپتامبر در دفتر خود در بغداد همراه با دو همكار عراقي، يك مرد
و يك زن، ربوده شدند.

هاشمي رفسنجاني: پارچين در آينده نبض
قدرت دفاعي ما خواهد بود
002277.jpg
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز دشمنان، جنگ با اسلام را جايگزين جنگ با ايران كرده اند اما با وجود همه تهديدات و فشارها، ايران محكم تر از هميشه در مقابل شياطين مي ايستد.
به گزارش ايسنا: حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني صبح ديروز در كنگره بزرگداشت ۴۵۰ شهيد شهرستان پاكدشت و منطقه پارچين اظهار داشت: بزرگداشت ياد شهدا، آثار و افكار آن ها را در جامعه ترويج مي كند.
هاشمي رفسنجاني گفت: عظمت ايثارها نمي گذارد كه حركت هاي مذبوحانه، نام مقدس پاكدشت را آلوده كند.
پس از شنيدن خبر جنايت اخير، بيشتر مصمم شدم كه به اين شهرستان بيايم.
اين حادثه هيچ ربطي به مردم خوب اين شهرستان ندارد زيرا نام مردم پاكدشت همواره با جهاد و مبارزه همراه بوده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به همسايگي منطقه پارچين در كنار پاكدشت تأكيد كرد: پارچين در زمان دفاع مقدس تكيه گاه لجستيك رزمندگان بود و دوستان و دشمنان بدانند در آينده پارچين پايگاهي خواهد بود كه نبض قدرت دفاعي ما در اين منطقه مي زند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دستگيري صدام افزود: صدام آنچنان گرفتار شد كه از يك قبر او را بيرون آوردند و اكنون هم در يك قفس محاكمه مي شود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به سرنوشت ذلت بار منافقين خاطرنشان كرد: امروز آن ها به دليل خيانت به كشورشان، كاسه ليس و نوكر امپرياليسم شده اند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنانش با اشاره به اوضاع عراق اظهار داشت: امروز آمريكايي هايي كه داعيه رهبري دهكده جهاني را داشتند در عراق ذليل شده اند به طوري كه يكي از مقامات آن ها رسما اعلام كرد كه آمريكا در باتلاق عراق گرفتار شده است.
امروز همه كشورها فهميده اند كه غول بزرگ آمريكا، خيالي است.
وي تصريح كرد: آمريكايي ها به قدري عجولانه و غلط تصميم مي گيرند كه هيچ گاه آينده خود را در نظر نمي گيرند و نمونه تصميمات غلط آن ها در افغانستان و عراق قابل مشاهده است. آمريكا هيچ وقت به اندازه امروز منفور نبوده است، ولي در مجموع حركت اسلامي مسير تكامل را طي مي كند.
همچنين رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه بازديد از مراحل توسعه سد ماملو در پارچين، در پاسخ به سوالي در مورد ادعاي آمريكايي ها مبني بر آزمايش تسليحات هسته اي در پارچين، گفت: اين ادعاي آنها مزخرف است.
در دوران جنگ در اين منطقه تست موشك داشتيم. اكنون نيز فعاليت هاي اين منطقه مخفي نيست و در فضاي باز انجام مي شود. گذشته از اين، كنار تهران و در پاكدشت جاي اين فعاليت ها نيست، متخصصان به اين ادعاي آمريكايي ها مي خندند.
هاشمي رفسنجاني در خصوص اظهارات اخير رئيس جمهور آمريكا در مورد عدم لزوم دستيابي ايران به انرژي هسته اي، اظهار داشت: خود آمريكايي ها هم نفت دارند و هم تسليحات هسته اي. لذا چنين اظهارنظري از سوي آنها مضحك و بي اساس است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به تاخير در ساخت سد ماملو، خاطرنشان كرد: ساخت اين سد بايد حداكثر در ۵ سال تمام مي شد ولي اكنون زمان ساخت آن به ۹ سال رسيده است.
من از مسئولان تقاضا دارم بودجه تكميل اين سد را زودتر بدهند تا تمام شود.

حدادعادل:
لغو سفر رئيس جمهور به تركيه منطقي بود
مجلس - خبرنگار همشهري: رئيس مجلس گفت: آقاي خاتمي در لغو سفر تركيه مصلحت انديشي منطقي كردند و كار درستي انجام دادند.
حداد عادل روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب افزود: بهتر است اين سفر به زمان ديگري موكول شود تا تكليف دو قرارداد ترك سل و تاو معلوم شود.
وي ادامه داد: ما در مجلس آماده ايم اين دو قرارداد را دريافت و بررسي كنيم تا با كار كارشناسانه آنها را به تصويب برسانيم. در اين صورت رئيس جمهور با پشتوانه و اطمينان بيشتري به تركيه خواهند رفت.
رئيس مجلس افزود: از اين قبيل موارد قبلاً هم پيش آمده است كه ابهامي درباره قراردادها ايجاد مي شود كه لغو سفر به منظور رفع اين ابهامات است. اين نه تضعيف دولت است و نه مجلس.

رييس قوه قضاييه:
مشكل جهان اسلام تهاجم فرهنگي غرب است
ايرنا: رئيس  قوه  قضائيه ، مشكل  كنوني  جهان  اسلام  را تهاجم  فرهنگي  گسترده  غرب براي  مرعوب  كردن  مسلمانان  و دور كردن  آنها از فرهنگ  اسلامي از يك  سو و بروز و ظهور حركت هاي  افراطي  در قالب  گروههايي  مانند القاعده  از سوي  ديگر دانست .
«هاشمي شاهرودي» در ديدار معاون  نخست  وزير بحرين  با وي ، هماهنگي  و همفكري  علماي  شيعه  و سني  در كشورهاي  اسلامي  و نزديكي  بيشتر كشورهاي  اسلامي  را براي  حل  مشكلات  جهان  اسلامي  خواستار شد.
رئيس  قوه  قضائيه  در اين  ديدار گفت : امروز جهان  اسلام  مورد تهاجم  قوي  و سنگين  دشمنان  اسلام  قرار گرفته  و گروه هاي  افراطي  و تعصبات  كوركورانه  نيز امنيت  فكري  و سياسي  جهان  اسلام  را نشانه  رفته  است .
هاشمي  شاهرودي  افزود: وظيفه  علماي  شيعه  و سني ، ملت ها و دولت هاي  اسلامي  است  كه  با همفكري  و همكاري  يكديگر در مقابل  اين  مشكلات  بايستند.
رئيس  قوه  قضائيه  با تأكيد بر گسترش  همكاري هاي  همه  جانبه  ايران  و بحرين  گفت : سفرهاي  مقامات  دو كشور و تبادل  تجربيات  و نظرات  مي تواند دو كشور را بيش  از پيش  به  هم  نزديك  كرده  و زمينه  ساز گسترش  هر چه  بيشتر كشورهاي  اسلامي  و مانع  از طمع  بيگانگان  به  منطقه  و جهان  اسلام  گردد.
شيخ «عبدا...  بن  خالد» معاون  نخست  وزير بحرين  نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي  از سفر به  ايران ، خواستار گسترش  همكاري هاي  دو كشور در زمينه هاي  مختلف  شد.
وي  گفت : مقامات  بحرين  از گسترش  روزافزون  روابط دو كشور بحرين  و ايران  بسيار خشنود هستند و اميدوارند كه  اين  روابط بيش  از پيش  گسترش  يابد.
معاون  نخست وزير بحرين افزود: امروز كشورهاي  اسلامي  به ويژه  كشورهاي  منطقه  با مشكلات  بسياري  ازجمله  مشكل عراق ، افغانستان  و فلسطين  روبه رو هستند.
وي  ادامه  داد: مسلمانان  و دولت هاي  اسلامي  بايد با دوري  از تفرقه هاي  موجود به عنوان  فريضه اي  ديني  به  همكاري  هرچه  بيشتر با هم  بپردازند.

۴۰ هزار معلم حق التدريسي استخدام مي شوند
مجلس - خبرنگار همشهري: نمايندگان مجلس در جلسه علني روز گذشته دولت را مكلف به استخدام چهل هزار معلم حق التدريسي كرد.
طبق ماده واحده اين طرح كه بنا بر پيشنهاد كميسيون آموزش و تحقيقات جايگزين ماده واحده كميسيون اجتماعي شد، دولت موظف شد از تاريخ تصويب اين قانون و در اجراي بند «سه» ماده «سه» قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۹ و بند «خ» تبصره هشت قانون بودجه سال ۸۳ نسبت به استخدام معلمان حق التدريسي اعم از آموزشي و پرورشي به تعداد چهل هزار نفر اقدام نمايد.
براساس مصوبه مجلس، معلمان حق التدريسي با داشتن حداقل چهارسال سابقه و حداقل دوازده ساعت تدريس در هفته با رعايت شرايط عمومي استخدامي بدون آزمون مي توانند استخدام شوند.
همچنين بقيه سقف چهل هزار نفر از بين معلمان حق التدريس با حداقل سه سال سابقه و حداقل دوازده ساعت تدريس در هفته (يا معادل آن) به شرط قبولي در آزمون تخصصي كه توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود استخدام مي شوند.
در تبصره يك اين ماده واحده نيز آمده است: قبول شدگان در آزمون ادواري با حداقل سه سال سابقه و حداقل دوازده ساعت تدريس در هفته از آزمون تخصصي معاف مي باشند.
اين تبصره در طرح مذكور نيز مي افزايد: كليه پذيرفته شدگان بدون آزمون ملزم به گذراندن دوره تخصصي كه توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود، مي باشند.
براساس تبصره سوم طرح نيز آمده است: از تاريخ تصويب اين قانون به كارگيري معلمان جديد حق التدريس براساس آئين نامه اجرايي خواهد بود كه با پيشنهاد مشترك آموزش و پرورش و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.
در بيرون از مجلس چه گذشت
معلمان حق التدريسي براي چندمين بار صبح روز گذشته نيز در مقابل مجلس تجمع كردند. اين معلمان خواستار استخدام خود در آموزش و پرورش بودند. اين تجمع كنندگان روز يكشنبه خيابان امام(ره) را بسته بودند.

ولايتي: هرگاه عقب نشيني كرده ايم دشمنان جلو آمده اند
و هرگاه جلو رفته ايم آنها عقب نشسته اند
ايسنا : علي اكبر ولايتي تأكيد كرد: ايران مي خواهد از انرژي هسته اي در چارچوب قوانين بين المللي حتما استفاده كند و ضمن اين كه به قوانين احترام مي گذارد، اما از حقوق خود نخواهد گذشت.
دكتر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، در چهارمين همايش سراسري اتحاديه تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي، در جمع دانشجويان اين دانشگاه با اشاره به مختصري از تاريخچه سلاح هسته اي گفت: ايران پيش نويس پروتكل الحاقي را امضا كرده است، اما اين قرارداد بايد در مجلس تصويب شود تا به صورت قطعي پذيرفته شود، بنابراين ما به الحاقيه NPT ملحق نيستيم، اما ايران براي نشان دادن حسن نيت خود گفت كه ما داوطلبانه آن را اجرا مي كنيم.
وي افزود: اما غربي ها معتقدند كه ايران حق ندارد به انرژي هسته اي دست پيدا كند كه اين امر خلاف قانون است، زيرا ايران عضو الحاقيه است و اين عضويت، ايران را مستلزم نمي كند كه فناوري هسته اي نداشته باشد.
ولايتي ادامه داد: غربي ها مي خواهند براي ما تعيين تكليف كنند و اين به يك موضوع خاص مربوط نمي شود بلكه مي خواهند در همه موارد دخالت داشته باشند و حدي براي خود قايل نمي شوند.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اين كه تجربه نشان مي دهد كه هرگاه ايران عقب نشيني كرد آنها به جلو آمده و هرگاه ايران جلو رفت آنها عقب نشستند، افزود: از جمله اين موارد انحصار تنباكو و ملي شدن نفت بود.
دكتر ولايتي در جمع خبرنگاران افزود: تا آن جايي كه تجربه نشان مي دهد اگر كار با آژانس با شفافيت و صداقت انجام شود، مي تواند ما را در كارمان براي حل و فصل مشكلات به پيشرفت برساند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه ارزيابي شما درباره طرحي كه گفته مي شود در مجلس براي الزام دولت جهت خروج از NPT وجود دارد، چيست؟ گفت: مجلسي ها حرفي را به صورت مشروط گفته اند كه اگر قرار باشد علي رغم پذيرش NPT و الحاقيه باز هم بخواهند به ما فشار بياورند - همان طور كه در خود قرارداد پيش بيني شده است - ايران مي تواند خارج شود. بنابراين، اين طرح به معناي آن نيست كه ايران خارج مي شود.

در حاشيه مجلس
سئوال ۵۲ نماينده از ۵ وزير
در پايان جلسه علني روز گذشته سئوال ۵۲ نماينده از وزراي اطلاعات، كشور، اقتصاد و دارايي، نيرو و فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام وصول شد.
جلسه عجيب
جلسه علني روز گذشته مجلس بدون تذكر آئين نامه اي نمايندگان برگزار شد.
اين جلسه پس از نطق كوتاه حداد عادل بلافاصله وارد دستور شد .
وزير كشور در مجلس
در جلسه مجلس، سئوال محمد باقر مقنيان نماينده بيجار در خصوص پاسخ اداره تشخيص هويت به استعلام ستاد انتخابات وزارت كشور و پخش اين اطلاعات در سطح حوزه انتخابيه از وزير كشور مطرح شد كه مقنيان از پاسخ موسوي لاري قانع نشد.
نامه اي به خاتمي با صد امضا
محمدتقي رهبر نماينده اصفهان گفت: نمايندگان در نامه اي به رئيس جمهور نسبت به افزايش قيمت برخي كالاهاي ضروري توسط شوراي عالي اقتصاد اعتراض كردند .اين نامه تا به حال به امضاي صد تن از نمايندگان رسيده است.
خطري كه از سر مجلس گذشت
يك منبع آگاه از خنثي شدن يك بمب در مقابل مجلس خبر داد: طبق اخبار واصله اين بمب روز يكشنبه و در جريان تجمع معلمان حق التدريسي كشف و خنثي شده بود. لازم به ذكر است هيچ يك از مسئولان مجلس اين خبر را رد و يا تأييد نكردند.

كوتاه از سياست
پيام تبريك خاتمي به مناسبت روز ملي چين
ايسنا: سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور در پيامي به هو جين تائو، رئيس جمهوري خلق چين، فرا رسيدن روز ملي اين كشور را به وي، دولت و مردم چين تبريك گفت. در بخشي از پيام رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه روابط مستحكم دو كشور بزرگ ايران و چين كه از پيشينه تاريخي برخوردار مي باشند، همواره بر اساس حسن تفاهم و تأمين منافع متقابل بنا گرديده و توسعه يافته است، ابراز اطمينان شده كه در آينده نيز، در پرتو اراده مشترك رهبران دو كشور، روابط في مابين هر چه بيشتر تعميق يابد.
نامه خرم به رئيس مجلس شوراي اسلامي
ايرنا : وزير راه  و ترابري  با ارسال  نامه اي  به  رئيس  مجلس  خواستار ارسال  هرچه  سريع  تر مدارك  و مستندات  مورد ادعاي  نمايندگان  شد. به  گزارش  كانون  اطلاع رساني  حمل  و نقل  وزارت  راه  و ترابري ، احمدخرم  در نامه  ديروز خود خطاب  به  غلامعلي  حدادعادل  نوشت : تصديق  خواهيد فرمود كه  در صورت  عدم  ارسال  مدارك  مستند، دفاع  اينجانب  به صورت  كامل  در جهت  رفع  ابهام  و اتهام  در فرصت  محدود قانوني  كافي  نبوده  و ابتر خواهد ماند. وي  دراين  نامه  به  مفاد مذاكرات  هيات  هفت  نفره  اشاره  كرد و افزود: ملاحظه  خواهيد فرمود كه  عليرغم  مفاد مندرج  در متن  استيضاح  دوم ، به  جز اسامي  پنج  تن  از مديران ، هيچ  گونه  مستند و دليلي  دال  بر اين  اتهامات  و يا عدم  صلاحيت  افراد به  اينجانب  ارايه  نگرديد. وزير راه  و ترابري  همچنين  از رئيس  مجلس  خواست  تا مدارك  مورد درخواست  ظرف  روز جاري  در اختيار وزارت  راه  قرار گيرد تا فضاي  عادلانه  مورد نياز طرفين  فراهم  شود.
طلايي نيك: يك سوم اعضاي فراكسيون وفاق مخالف استيضاح خرم هستند
ايسنا : مخبر فراكسيون وفاق و كارآمدي گفت: با رأي گيري كتبي مخفي فراكسيون وفاق، يك سوم حضار با استيضاح وزير راه مخالفت كردند.
رضا طلايي نيك به خبرنگاران گفت: در جلسه فراكسيون وفاق و كارآمدي كه براي بررسي استيضاح وزير راه تشكيل شد، تعدادي از اعضا و به ويژه برخي متقاضيان و امضاكنندگان از روند طي شده و تدابير نادرست برخي اعضاي هيأت رئيسه انتقاد كردند. وي افزود: طولاني شدن فرآيند استيضاح با بهانه هاي غير منطقي، موجب فرسايشي شدن استيضاح و به وجود آمدن مشكلات و هزينه هاي جانبي براي مجلس و دولت شده است.

دانستني هاي حقوقي
آئين دادرسي كيفري
اززمانيكهعدليه دركشورما تاسيس شد تا كنون قريب به يكصد سال مي  گذرد. درطول اين مدت تشكيلات قضائي وسيستم دادرسي و رسيدگي به دعاوي در دادسراها و دادگاه ها دچار تحولات و تغييرات فراواني شده اند.
جامعه ما، جامعه اي رو به رشد است و روابط در ابعاد مختلف در چنين جامعه اي محكوم به گسترش است - درهمين كلانشهر تهران اقوام مختلف با فرهنگ هاي مختلف روزانه در تعامل و تقابل هستند، قانون شكني و قانون گريزي و تعرض به حقوق افراد در وجوه واشكال مختلف ما و ساير جوامع مشابه رواج داشته و بعضا ملموس و مشهود است - به دلايل مختلف آمار جرايم كمتر سير نزولي داشته و اغلب متمايل به صعود است - در اين سلسله مباحثي كه ازاين شماره شروع خواهيم كرد قصد بررسي علل وقوع جرم شناخت راهكارهاي مقابله با آن را نداريم - اين كه جرم چيست و مجرم كيست- ارتباطي به مباحث فعلي ما ندارد . در اين سلسله مباحث سعي داريم به چگونگي رسيدگي به شكايت كيفري اشخاص در دادسراها و محاكم بپردازيم. يعني همان آئين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در اموركيفري كه سابقا به  آن اصول محاكمات جزايي گفته مي  شد.
آئين دادرسي كيفري يعني چه؟
استاد دكتر محمود آخوندي در جلد اول كتاب آئين دادرسي كيفري خود در تعريف آئين دادرسي كيفري چنين گفته اند از لحاظ نظري آئين دادرسي كيفري رشته اي از حقوق عمومي داخلي است كه سازمان و صلاحيت مراجع كيفري،  طرق كشف جرم و تعقيب آن، تشريفات دادرسي و نحوه اجراي احكام جزايي را بررسي مي      كند، از لحاظ عملي آئين دادرسي كيفري مجموعه قواعد و مقرراتي است كه براي كشف و تعقيب جرم و ترتيب دادرسي و اجراي احكام جزايي وضع شده است.
همانطوري كه عرض شد در طول قريب به يكصد سال فعاليت دادگستري و محاكم قضائي درايران شيوه رسيدگي به جرايم و شكايت ها دايما در حال تغيير و تحول بوده است - بايد ديد كه اين تغيير و تحولات در روند اجراي عدالت و استقرار نظم و امنيت تا چه اندازه نقش داشته اند - به هرحال قوه قضائيه مطابق قانون اساسي، مسوول تحقق بخشيدن به عدالت و احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي هاي مشروع است و اين مهم زماني كاملا محقق خواهد شد كه ابزار كار آماده باشد. يكي از اين ابزارها تسهيل و رشد كيفي در ابعاد مختلف در امر دادرسي است به نحوي كه شيوه دادرسي در محاكم ما بتواند با شيوه هاي استاندارد دادرسي در دنيا مطابقت كند.
قانون آئين دادرسي دادگاه هاي عمومي انقلاب درامر كيفري مشتمل بر 380 ماده و 84 تبصره در سال 1378 به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان رسيده كه سعي داريم نكات قابل اشاره در قانون مزبور را به ترتيب در شماره هاي آينده مورد بررسي قرار دهيم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |