چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۰ - Sep 29, 2004
اينترنت، بازار و سال نو ميلادي
002208.jpg
گروه دانش- سها دادمند: با نزديك شدن به سال نو ميلادي، بازار خريد و فروش اينترنتي (Online Sales) رونق خاصي يافته است و بسياري از شركت هاي بزرگ تجاري و حتي شركت هاي خصوصي و سايت هاي مختلف اينترنتي خود را براي فرا رسيدن سال نو ميلادي آماده مي كنند.
تجربه سال هاي گذشته نشان مي دهد دو سوم از خريدهاي اينترنتي، از يك ماه مانده به سال نو ميلادي و تا هفته هاي آغازين سال نو رونق خاصي داشته و اين مدت را مي توان اوج رونق بازار خريد و فروش كالاهاي مختلف از طريق اينترنت دانست.
براساس پيش بيني هاي انجام شده، امسال (۲۰۰۴) ميزان فروش اينترنتي كالاهاي مختلف ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته ميلادي (۲۰۰۳) افزايش يافته و به مرز ۵/۱۸ بيليون دلار خواهد رسيد.
از هم اكنون و اندكي مانده به آغاز سال نو ميلادي (۲۰۰۵)، بعضي از سايت هاي اينترنتي نظير shopping,com، Bizrate.com و Nextag.com از فروش بالايي برخوردار بوده اند. اين ۳ سايت، رقباي سرسخت تجاري يكديگر در سال ۲۰۰۴ بوده اند و براي سال نو ميلادي (۲۰۰۵) نيز تدابير خاصي انديشيده اند كه از هم اكنون نتايج فعاليت آنها براي كسب بازار فروش اينترنتي مشخص است.
در اين بين يكي از مهم ترين اهداف شركت هاي مختلف اينترنتي، جلب اعتماد مشتريان خود در ارايه خدمات بهتر، برتر و ارزانتر است. از سوي ديگر آنها سعي در جلب اعتماد شركت هاي بزرگ و كوچك تجاري، شركت هاي خصوصي و حتي خرده فروش ها كه اغلب به صورت انفرادي فعاليت مي كنند، دارند. از اين رو حتي براي جلب نظر شركت هاي بسيار كوچك و خرده فروش ها، بخش كوچك و ارزاني از سايت اينترنتي خود را براي تبليغ اين گروه در نظر گرفته و آن را بخش Aq نام گذاري كرده اند. شركت هاي كوچك و خرده فروش ها نيز مي توانند با هزينه اي بسيار اندك كالاهاي خود را در سايت هاي مختلف اينترنتي تبليغ كنند.
تحليلگران اقتصادي معتقدند بازار فروش كالاهاي اينترنتي در هفته هاي آغازين سال ۲۰۰۵ ميلادي نسبت به سال ،۲۰۰۴ رونق خاصي خواهد داشت چرا كه بسياري از سايت هاي اينترنتي نظير yahoo و Google كه براي فروش اينترنتي كالاهاي مختلف برنامه ريزي دقيقي نداشتند، امسال وارد گردونه رقابت شده و از هم اكنون به تبليغ كالاهاي مختلف پرداخته اند. از سوي ديگر در ماه هاي پاياني امسال (۲۰۰۴) فروش اينترنتي كالاهاي مختلف، ۲۴ درصد نسبت به سال قبل (۲۰۰۳) افزايش نشان مي دهد به طوري كه ميزان فروش به مرز ۶۵ بيليون دلار رسيده است و اين مسأله نشان دهنده اهميت و جايگاه ويژه فروش محصولات مختلف از طريق اينترنت است.
براساس آمار ارايه شده توسط مركز بين المللي تجارت جهاني كالاهايي چون لوازم منزل شامل مبلمان، پرده، وسايل آشپزخانه و سرويس اتاق خواب، لباس به ويژه انواع لباس هاي جين، لباس بچه گانه، ديسك هاي موسيقي و بازيهاي كامپيوتري، به ترتيب از بالاترين ميزان فروش اينترنتي (Online sales) برخوردار بوده اند.
اما نكته مهم در اين بين ركورد بازار فروش اينترنتي در سال ۲۰۰۶ است. به عقيده بسياري از تحليل گران اقتصادي با فرا رسيدن سال ۲۰۰۶ ميلادي و پس از آن به دو دليل عمده، بازار فروش محصولات مختلف از طريق اينترنت دچار ركود خواهد شد. دليل نخست اين كه توليد كالاهاي مختلف و تنوع آنها چشمگير بوده و امكان تبليغ همه كالاها وجود ندارد و دوم اين كه براي تسخير بازار و جلب نظر كليه شركت ها و يا حداقل تعداد زيادي از آنها، نياز به صرف هزينه است كه بي شك بسياري از سايت هاي اينترنتي از عهده تأمين چنين هزينه هاي گزافي بر نخواهند آمد و اين مسايل سرآغاز ركود بازار فروش اينترنتي خواهد بود.
با اين همه بسياري از شركت هاي بزرگ اينترنتي و شركت هاي بزرگ و كوچك تجاري بخش عمده اي از فعاليت هاي خويش را به شكست رقبا و تسخير بازار فروش online اختصاص داده اند. از مهم ترين تحولات مي توان به تغييرات ظاهري سايت هاي مختلف اينترنتي اشاره كرد.

مايكروسافت جريمه شد
002205.jpg
سينا: كميسيون اروپا در ماه مارس شركت مايكروسافت را به جرم سوءاستفاده از نفوذ خود در بازار، به عرضه نرم افزارهاي ويندوز بدون پخش كننده هاي رسانه اي محكوم و به پرداخت ۴۹۷ ميليون يورو معادل ۳۳۸ ميليون پوند جريمه كرد.
به گزارش رويترز، عرضه نرم افزارهاي ويندوز مايكروسافت بدون پخش كننده هاي رسانه اي به دنبال تقاضاي كميسيون اروپا دال بر ايجاد تغييرات در سيستم ويندوز مايكروسافت انجام مي گيرد.
برند اسميت مشاور عمومي شركت مايكروسافت اظهار داشته است، اين شركت در ابتدا در مقابل اين خواسته كميسيون اروپا بسيار مقاومت كرد و بر آن بود تا با پرداخت جريمه نقدي بالاتر، كميسيون را از تصميم خود باز دارد اما كميسيون اروپا حاضر به قبول اين پيشنهاد نشده است و ملزم مي داند كه مايكروسافت به علت سوءاستفاده هاي بسيار از موقعيت  خود در بازارهاي اروپا به عرضه نرم افزارهاي ويندوز بدون مديا پلير بپردازد.
اسميت در ادامه گفت: اين تصميم كميسيون بسيار به ضرر مايكروسافت تمام خواهد شد و راه را براي رقباي قدر اين شركت باز خواهد كرد.
البته عرضه نرم افزار ويندوز بدون مديا پلير تنها در اروپا اعلام شده است و مايكروسافت مي  تواند نسخه  هاي كامل نرم افزار هاي ويندوز خود را در سرتاسر جهان به فروش برساند و مايكروسافت تنها بازارهاي اروپا را از دست خواهد داد.
گزارش هاي دريافتي حاكي از اين است كه كميسيون اروپا از مايكروسافت خواسته است مدارك و اسناد خود را روي نرم افزار سرور شبكه لينوكس ارائه دهد و اين به اين معناست كه استفاده از لينوكس براي مايكروسافت تنها در صورت ارائه مدرك روي سرور شبكه امكان پذير خواهد بود.
اسميت گفت: مايكروسافت براي جبران ضرر وارده به محصولاتش مجبور است تا محصولات خود را با قيمتي بالاتر به فروش برساند تا از رقباي تجاري خود عقب نماند.

سيستم كنفرانس ويديويي در مدارس اقيانوسيه
002223.jpg
ايسنا: مدارس اقيانوسيه در راستاي توسعه  فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي در مدارس و وارد كردن هر چه بيشتر نوجوانان و جوانان به مقولات ICT سيستم كنفرانس هاي ويديويي را در مدارس اين كشور راه اندازي مي كنند.
همچنين سرويس هاي ويژه اي مانند cell phone براي دانش آموزان كشورهاي اقيانوسيه تهيه شده است تا والدين آنها از تاخير فرزندان خود نگران نشوند.
همچنين اعلام شده است توسط كنفرانس هاي ويديويي، دانش آموزان غايب مي توانند با كلاس خود ارتباط برقرار كرده و ارتباط هاي ميان مدارس و دانش آموزان كلاس هاي مختلف نيز به صورت الكترونيكي برگزار شود.
مركز توسعه  الكترونيك وزارت آموزش عالي اقيانوسيه اعلام كرده است كه اين تنها دو مثال از نوآوري هايي است كه در مدارس اين كشور انجام شده است.

كيوي، تضمين كننده سلامت قلب
002199.jpg
گروه دانش: نتايج پژوهشهاي محققان دانشگاه اوسلو در نروژ نشان مي دهد كه مصرف ۲ تا ۳ عدد كيوي در روز خطر بروز حمله قلبي را از بين مي برد.
به گزارش منابع اينترنتي، براساس اين بررسي ها به سرپرستي پروفسور آسيم دوتاروي از موسسه علوم پزشكي پايه، پس از مصرف ۲۸ روز كيوي و روزانه ۲ عدد از اين ميوه احتمال تشكيل لخته هاي خوني به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا خواهد كرد. مصرف آسپرين در حال حاضر ابتدايي ترين روشي است كه براي رقيق كردن خون بيماران مبتلا به امراض قلبي- عروقي تجويز مي شود.اين پروفسور توصيه مي كند كه كيوي مي تواند در اين زمينه جايگزين آسپرين شود. وي در اين خصوص تاكيد كرد نتايج اين مطالعه كاملا قابل اطمينان است و نشان مي دهد كه كيوي انتخاب فوق العاده اي براي افرادي  است كه سعي مي كنند از طريق رژيم غذايي مناسب سلامت قلب خود را حفظ كنند.اين محققان همچنين اعلام كردند كه با اين وجود تاثير مثبت كيوي با توجه به گزارشهاي پيشين بسيار بيشتر از اين مورد بوده است.

با يك صد هزار پوند به فضا سفر كنيد
002214.jpg
بي.بي.سي: ريچارد برنسون، رئيس مجموعه شركت هاي «ويرجين» با امضاي قراردادي ۱۴ ميليون پوندي با يك شركت آمريكايي نخستين گام براي راه اندازي يك خط مسافربري به فضا را برداشته است.
اين سرمايه گذار بريتانيايي سفارش ساخت پنج «فضاپيماي مسافربري» را به تيم سازنده «سفينه فضايي يك» (SpaceShipOne) داده است.
«سفينه فضايي يك» در ماه ژوئن به نخستين فضاپيماي خصوصي بدل شد كه از ارتفاع ۱۰۰ كيلومتري زمين، كه مرز رسمي فضا محسوب مي شود، بالاتر رفت.
برنسون كه طرح تازه خود را روز دوشنبه در لندن فاش كرد، مي گويد: سفر به فضا براي هر مسافر يكصد هزار پوند هزينه خواهد داشت.
وي به بي.بي.سي گفت: «ما تحقيقات مفصلي انجام داده ايم. فكر مي كنيم امروز تقريبا ۳ هزار مشتري بالقوه براي رفتن به فضا وجود داشته باشد. اگر اين طرح موفقيت آميز باشد، مايليم پس از آن مسافران را به گردش در مدار زمين ببريم و پس از آن در صورت امكان حتي يك هتل در فضا بسازيم.»
گام «تاريخي»
برنسون اين قرارداد را با شركت «ماجراهاي هوافضايي موهاوي» (Mojavi Aerospace Ventures) براي بهره برداري از فن آوري به كار گرفته شده در «سفينه فضايي يك» بسته است.
اين شركت را «برت روتان»، از پيشتازان صنايع هوانوردي جهان و پل الن، از بنيانگذاران شركت مايكروسافت تاسيس كرده اند.
«سفينه فضايي يك» يكي از بيش از ۲۰ وسيله نقليه پرنده است كه براي ربودن جايزه ۱۰ ميليون دلاري «انساري-اكس پرايز» تلاش مي كنند. اين جايزه به نخستين تيمي كه بتواند يك وسيله نقليه پرنده سه نفره و غيردولتي را به ارتفاعي بيش از يكصد كيلومتر برساند و همين دستاورد را ظرف مدت دو هفته تكرار كند تعلق خواهد گرفت.
روتان روز دوشنبه هنگام اعلام اين خبر در كنار برنسون حضور داشت. آن دو قبلاً بر سر پروژه «ويرجين گلوبال فلاير»، يك هواپيماي جت كه براي انجام يك پرواز بدون توقف دور زمين بدون سوختگيري طراحي شده است كار كرده اند.
برنسون، مؤسس «گروه ويرجين» گفت: «ويرجين از ابتداي سال جاري با پل الن و برت (روتان) سرگرم گفت وگو بوده است و در نخستين ساعات صبح روز شنبه قراردادي تاريخي براي كسب پروانه استفاده از فن آوري سفينه فضايي يك به منظور ساخت نخستين فضاپيماي خصوصي جهان كه خدمات تجاري ارائه خواهد داد را امضا كرد.»
ديويد اشفورد، مدير يك شركت خصوصي در بريتانيا BristolSpaceplanes Limited))كه در رقابت «انساري- اكس پرايز» شركت دارد گفت: درهاي فضا بالاخره در حال گشوده شدن به روي افراد عادي است.
وي گفت: «نبايد شك داشت كه هزينه (سفر به فضا) پايين خواهد آمد.»
«اكس- پرايز در دستيابي به هدف اوليه خود موفق شده است. انديشه اوليه در پس اين جايزه شكستن قالب هاي فكري موجود و شكستن انحصار ناسا بر سياست هاي فضايي بود. فضاگردي بايد سال ها پيش از اين تحقق مي يافت.»
طراحي، ساخت و آزمايش
شركت «ماجراهاي هوافضايي موهاوي» قرار است به سفارش ريچارد برنسون نمونه بزرگ تر «سفينه فضايي يك» را كه «سفينه فضايي ويرجين» (وي.اس.اس) نامگذاري خواهد شد توليد كند.
در حالي كه ظرفيت سفينه فضايي يك، دو نفر است، فضاپيماي جديد پنج مسافر را به فضا خواهد برد.
طرح نهايي فضاپيماي جديد بايد تا سال ۲۰۰۵ آماده شود و در مراحل بعدي ساخته و آزمايش خواهد شد.
002211.jpg
برنسون گفت: «هر مسافر از منظره خارق العاده اي بهره خواهد برد. فضاپيما داراي پنجره هاي بزرگ و صندلي هاي تجملي خواهد بود.»
به گفته وي سفرهاي اوليه از صحراي موهاوي در مجاورت لس آنجلس انجام خواهد شد و هر سفر سه ساعت به طول خواهد انجاميد و مسافران بايد از يك هفته قبل از پرواز، در كلاس هاي آموزشي و تمريني شركت كنند.
«گروه ويرجين» در طيف وسيعي از صنايع از جمله قطارهاي مسافربري، نوشيدني هاي غيرالكلي، محصولات موسيقي، تلفن هاي همراه، برنامه هاي سياحتي و خودرو دست دارد.

آن لاين
۱۳‎/۵ميليارد دلار، ارزش بازار IT خاورميانه
002217.jpg
موج: كارشناسان پيش بيني مي كنند ارزش بازار IT خاورميانه تا سال ۲۰۰۸ ميلادي به ۵/۱۳ ميليارد دلار بالغ شود.
مؤسسه بين المللي ديتا اعلام كرد: با توجه به رشد روز افزون بازار IT در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، انتظار مي رود ارزش اين بازار از ۶ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار در سال ۲۰۰۳ ميلادي به ۵/۱۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۸ ميلادي بالغ شود.
طبق اعلام مؤسسه ديتا در اين مدت بازار IT كشورهاي عربستان سعودي و مغرب از بيشترين ميزان رشد برخوردار خواهند شد.
بنابراين گزارش هم اكنون بازار IT خاورميانه و شمال آفريقا پس از بازار كشورهاي هند و چين داراي سريع ترين ميزان رشد در جهان است.
اين گزارش حاكي است بازار روبه رشد خاورميانه سبب جذب بسياري از شركت هاي بزرگ IT به اين منطقه شده است.
آمار ارائه شده توسط مؤسسه ديتا نشان مي دهد بازار IT خاورميانه و شمال آفريقا طي سه سال گذشته از رشدي ثابت برابر ۱۰ درصد برخوردار بوده است.
اعطاي رايانه هاي شخصي رايگان به دانش آموزان نيازمند آمريكايي
002202.jpg
گروه دانش: شركت هاي DELL و آمريكن آنلاين رايانه رايگان در اختيار دانش آموزان نيازمند قرار مي دهند.
دو شركت آمريكن آنلاين و DELL در راستاي اجراي برنامه TechKnow شركت DELL ، امسال ۵ هزار رايانه PC را به دانش آموزان دبيرستاني كه از خانواده هاي نيازمند هستند، اعطا مي كند.به گزارش موج در طرح TechKnow شركت DELL علاوه بر اعطاي PC به دانش آموزان نيازمندي كه در سال تحصيلي گذشته نمرات بالايي كسب كرده اند، كلاس هايي نيز براي آموزش نحوه عملكرد داخلي رايانه براي اين دانش آموزان برگزار مي شود.
اين كلاس هاي ۴۰ ساعته هر روز پس از پايان مدرسه برگزار شده و چگونگي ساخت رايانه، مشكلات احتمالي سخت  افزار و تعميرات سخت افزار و نيز نحوه نصب نرم افزار و كار با اينترنت را به دانش آموزان آموزش مي دهد.
براساس اين گزارش شركت آمريكن آنلاين نيز نرم افزار رايگان اتصال به اينترنت و به مدت يك سال اينترنت رايگان در اختيار اين دانش آموزان قرار مي دهد.
طبق اعلام اين دو شركت رايانه هاي PC اعطايي به دانش آموزان نيازمند در برخي موارد تنها ماشين الكترونيكي موجود در خانه هاي آنان است.
طرح TechKnow شركت DELL از سال ۱۹۹۸ در ۲۱ ايالت آمريكا اجرا مي شود.

همايش ها و سمينارهاي علمي
ششمين همايش ساليانه انرژي درماني
(بررسي انرژي درماني، نكته ها، يافته ها)

۱- تاريخ برگزاري: ۱۳-۱۱ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: كانادا/ تورنتو
۳- مسئولين برگزاري : مركز بين المللي روان شناسي مريدين تورنتو
۴- صفحه الكترونيكي : http://www.meridianpsych.com/epc.htm
۵- نيم نگاه: امروزه انرژي درماني به عنوان روشي جديد در درمان بيماري هاي رواني مطرح شده است. اين همايش به منظور بررسي اين علم نو از ابعاد مختلف شامل يافته هاي جديد، اثرات آن،  تئوري ها و نكات قابل توجه در روش اجراي آن برگزار مي شود.
دومين همايش بين المللي درياها و اقيانوس ها
۱- تاريخ برگزاري: ۲۴-۲۰ سپتامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: لهستان
۳- پست الكترونيكي: icso@wsm.szcze in.pl
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www. wsm.szcze in.pl/iirm/kongres/index.html
۵- نيم نگاه: همايش به منظور بررسي آب هاي كره خاكي با تأكيد بر وضعيت درياها و اقيانوس ها از جهت شيميايي، زيستي، فيزيكي،  تحولات ايجاد شده در آنها، آلودگي ها و روش هاي دفع آن،  صيد و اثرات مخرب آن،  حمل و نقل دريايي، سازماندهي صحيح حريم آب ها براي جلوگيري از تخريب و آلودگي آن مخصوصاً سواحل درياها و اقيانوس ها در زمان سياحت گردشگران و استفاده از سواحل درياها و اقيانوس ها به عنوان مراكز تفريحي برگزار مي شود.
بيست و ششمين همايش بين المللي مرداب ها زيستگاه پرندگان و گياهان
۱- تاريخ برگزاري: ۱۰-۵ ژوئن ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا / چالستون
۳- مسئولين برگزاري : SWS(مركز علوم و تحقيقات آتلانتيك جنوبي)
۴- صفحه الكترونيكي : http://www.sws.org/charleston2005
۵- نيم نگاه: در اين همايش بررسي وضعيت اكولوژيكي، حفظ و نگهداري از مرداب ها به عنوان زيستگاه پرندگان و گياهان نادر، تأثيرات آلودگي محيط زيست مانند افزايش Co2 و كربن بر روي اين مرداب ها، وضع قوانين به منظور ممنوعيت استفاده از اين مناطق به عنوان مراكز سياحتي و تفريحي برگزار مي شود.
همايش بررسي سلامت و رژيم درماني
۱- تاريخ برگزاري: ۲۰- ۱۸ فوريه ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا / پاسادنا
۳- پست الكترونيكي : marc@thefitexpo.com
۴- صفحه الكترونيكي : http://www. thefitexpo.com
۵- نيم نگاه: كنترل وزن، تغذيه مناسب، ورزش و مصرف ميزان متعادلي از مواد غذايي مختلف و به عبارتي توجه به توصيه هاي متخصصين تغذيه، گام هايي در جهت حفظ سلامتي و طول عمر است، اين همايش با پيام فوق آغاز شده و جمعي از استادان و متخصصين تغذيه با ارائه مقاله به راهكارهاي جديد براي حفظ سلامت از طريق تغذيه مناسب اشاره خواهند كرد و در اين زمينه به بحث و گفتگو مي نشينند.
تهيه و تنظيم: مهتاب.ص.خسروشاهي

معجزه تبليغات در فروش محصولات اينتل
002220.jpg
رويترز: شركت تجاري اينتل با ايجاد يك عرصه تبليغاتي وسيع براي ريزپردازنده هاي رايانه هاي كيفي centrino منجر به تشديد فروش محصولات يكي از بزرگترين سازندگان ريزپردازنده هاي دنيا و توليد درآمدي بيش از ۳ ميليارد دلار براي آن شد.
اينتل تاكنون به طور مستقيم محصولي را به مشتريانش ارائه نكرده است اما فشارهاي تبليغاتي فراوان باعث شد كه محصولات اين شركت با فروش بسيار بالا رقيب مؤسسات پيشرفته اي نظير Advanced Micro Devices به شمار آيند.
سال گذشته شركت اينتل مبلغي حدود ۳۰۰ ميليون دلار براي معرفي و عرضه centrino در عرصه هاي تبليغاتي و تجاري به عنوان محصولي كه موجب بهبود وضعيت شبكه هاي بي سيمي و تداوم عمر باتريها مي شود، هزينه كرد.
مدير مسئول تبليغات جهاني شركت اينتل اظهار كرد، اين شركت براي ارائه محصولات تجاري خود به كليه ترفندهاي تجاري از قبيل شبكه هاي آن لاين تبليغاتي، مجله هاي تبليغاتي، وب سايتها و بيل بوردها توسل مي شود.
ريزپردازنده هاي sentrino شركت اينتل شامل سه نوع محصول جانبي و سرويس در سيستمهاي رايانه اي تحت عنوان يك ريزپردازنده پنتيوم ام، يك دستگاه ريزپردازنده حامي و يك دستگاه ريزپردازنده اينترنتي است.
به نظر مي رسد كه با گسترش محصولات حيطه فناوري اطلاعات و ارتباطات شركتهايي در عرضه محصولاتشان موفق تر عمل مي كنند كه از پشتوانه جادوي تبليغات بهره مند باشند.

كنفرانس ملي فناوري اطلاعات و صنعت ايران برگزار مي شود
گروه دانش: اولين كنفرانس ملي فناوري اطلاعات و صنعت ايران با پيام رئيس جمهور و با حضور دبير كل بورس فلزات كشور، دكتر شفيعي، معاون تحقيقات و آموزش وزارت ICT، و پروفسور فضل الله رضا رييس دانشگاه اتاوا ۱۵ مهر ماه آغاز به كار مي كند.
به گزارش ايسنا، ۱۸ مقاله براي ارائه در اين كنفرانس پذيرفته شده است كه طي دو روز ارائه خواهد شد. همچنين كارگاه هاي آموزشي در محورهاي سيستم مديريتي پروژه هاي صنعتي، مديريت دانش فراگيري، مباني آموزش الكترونيكي و كاربردهاي آن در صنعت و به كار گيري نرم افزار MATLAB در شناسايي و طراحي سيستم هاي كنترل صنعت و سيستم برنامه ريزي منابع سازماني و طرح جامع فناوري اطلاعات بر پا مي شود.
نمايشگاه تخصصي تجارت الكترونيك، اطلاع رساني و اينترنت نيز در حاشيه  اين كنفرانس برگزار خواهد شد.
علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي www.itis2004.com مراجعه كنند.

عكس هاي ديجيتالي، راه جديد انتقال ويروس
موج: به تازگي گزارش شده بود كه به دليل وجود يك حفره امنيتي در كدهاي سيستم عامل ويندوز، كاربران مي توانستند فايل هاي مخصوص JPEG را در رايانه هاي خود ببينند.
هم اكنون متخصصان معتقدند با استفاده از اين حفره، هكرها مي توانند ويروس هاي خود را در عكس هاي ديجيتال رايانه جا دهند و آنها را براي ساير كاربران اينترنت بدون آن كه هيچ گونه شكي در آنها به وجود بيايد، بفرستند.

نمايش بزرگترين مانيتور جهان در جيتكس
آي تي ايران- شركت ال جي امسال بزرگترين غرفه را در نمايشگاه جيتكس به خود اختصاص داده ضمن اين كه بزرگترين مانيتور ال سي دي LCD جهان به اندازه ۴۲ اينچ نيز در اين غرفه به نمايش در مي آيد.
مانيتورهاي tablet LCD و دي وي دي رايترهاي چند فرمته خارجي ( (extern D وِ۵۱۲۰ GSA و تبلت پي سي و موبايل نيز از ديگر محصولاتي هستند كه امسال در غرفه جيتكس به نمايش در مي آيد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |