چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۷ - Oct 6, 2004
افزايش ميزان ذخيره DVD
002889.jpg
ايتنا - محققان دانشگاه لندن در حال ابداع روشي هستند كه مي تواند روي دي. وي. دي هاي فعلي تا ۱۰۰۰گيگابايت اطلاعات ذخيره كند.
دكتر پيتر تُرُك در كنفرانس ادوات ذخيره سازي ۲۰۰۴ تايوان اين تكنيك را معرفي كرد.
دي. وي. دي ها يكي از موفق ترين محصولات بازار هستند.بيشتر آنها دولايه هستند و مي توانند تا ۵/۸ گيگابايت اطلاعات ذخيره كنند. كار بر روي نسل بعدي بسيار پيشرفت كرده است. يكي از تكنولوژي ها، به نام HD-DVD (مخفف High Definition DVD) مي تواند تا ۳۰ گيگابايت ذخيره كند، در حالي كه رقيب ديگر به نام Blu-ray تا ۵۰ گيگابايت جلو رفته است.
تكنيك دانشگاه لندن مي تواند اطلاعات بسيار بيشتري روي يك دي. وي. دي بگنجاند. محققان بر اين باورند كه با اين تكنيك مي توان ديسك هاي ۴ لايه توليد كرد كه هر لايه ۲۵۰ گيگابايت اطلاعات (معادل ۴۷۲ساعت فيلم) ذخيره مي كند. اين تكنيك مانند روش هاي فعلي از ليزر استفاده مي كند.
در روش فعلي از انعكاس ليزر از روي پستي و بلندي هاي ديسك استفاده مي شود و هر كدام به يك بيت تعبير مي شود. ولي با استفاده از برآمدگي هاي زاويه دار مي توان رفتار نور را تغيير داد و ۱۰ برابر بيشتر اطلاعات ذخيره كرد.
دكتر تُرُك مي گويد كه اين ايده را از چند سال پيش داشته اما روشي براي عملي كردن آن در اختيار نداشته است. به همين دليل روشي براي محاسبه دقيق نور منعكس شده ابداع كرد كه بخشي از آن حاصل تلاش پيتر مونرو دانشجوي دكترايش بوده است. در اين روش تلفيقي از تكنيك هاي عددي و تحليلي استفاده شده است.
بازار موبايل به شدت به دنبال ديسك هايي كم حجم با قابليت ذخيره سازي زياد است. اينجا است كه اين ديسك ها مي توانند خلاء موجود را پر كنند. البته براي اين كه اين تكنولوژي راه خود را به خانه هاي ما باز كند، زمان لازم است. ۵ سال طول خواهد كشيد تا تكنيك تكميل شود و بسته به ميزان سرمايه گذاري شايد تا سال ۲۰۱۰ وارد بازار شود.

اتصال دوربين هاي ديجيتال به رايانه آسان مي شود
002895.jpg
موج: مايكروسافت با طراحي برنامه هاي جديد در تلاش است كار اتصال دوربين هاي ديجيتال به رايانه هاي PC را تسهيل كند.
مايكروسافت قصد دارد با طراحي برنامه اي جامع در سيستم عامل ويندوز انتقال تصاوير از دوربين هاي ديجيتال به رايانه هايي كه با سيستم عامل ويندوز ايكس پي كار مي كنند را تسهيل كند.
بنابر اين گزارش، برنامه جديد مايكروسافت كه پروتكل انتقال تصوير دوربين هاي ديجيتال يا MTP نام دارد، به صورت رايگان در اختيار كاربراني كه از دوربين هاي ديجيتال ساخت شركت هاي بزرگ استفاده مي كنند، قرار مي گيرد.
مايكروسافت اعلام كرده بسياري از شركت هاي سازنده دوربين هاي ديجيتال از طراحي اين برنامه پشتيباني كرده اند.كاربران سيستم عامل ويندوز ايكس پي مي توانند برنامه MTP را در نسخه به روز رساني شده اين سيستم عامل كه بر سايت مايكروسافت قرار داده مي شود، دان لود كنند.از ويژگي هاي اين برنامه اين است كه كاربران مي توانند شمار وسيعي از دوربين هاي ديجيتال با مارك هاي متفاوت را بدون نياز به نصب برنامه اي ويژه به رايانه PC خود متصل كنند.
تاكنون شركت هاي كونيكا، كانن، كوداك و فوجي حمايت خود را از برنامه جديد مايكروسافت اعلام كرده اند.مايكروسافت همچنين در تلاش است با طراحي برنامه هاي جديد امكان اتصال بي سيم ميان رايانه هاي PC و دوربين هاي ديجيتال را نيز فراهم كند.

راه اندازي سايت عرضه آنلاين موسيقي توسط AT&T
002886.jpg
موج: شركت اپراتور AT&T براي مشتركين خود سايت عرضه موسيقي آنلاين ايجاد مي كند.
از اين پس مشتركين شركت اپراتور AT&T مي توانند با استفاده از گوشي موبايل خود موسيقي محبوب خود را از سايت اين شركت خريداري كرده و سپس آن را بر روي رايانه خود دان لود كنند.
بنابر اين گزارش تاكنون خريد موسيقي توسط گوشي همراه در آمريكا تنها براي استفاده در زنگ هاي موبايل ها انجام مي گرفت.
اين گزارش در سايت ارائه موسيقي شركت AT&T موسوم به mMode Music بيش از ۷۵۰ هزار قطعه موسيقي و به كاربران عرضه مي شود.
بر اساس اين گزارش  بهاي دان لود يك ترانه از اين سايت ۹۹ سنت و بهاي دان لود يك آلبوم ۹ دلار و ۹۹ سنت اعلام شده است.كاربران مي توانند توسط گوشي تلفن همراه خود به جستجوي ترانه مورد نظر خود پرداخته و به ۳۰ ثانيه از اين موسيقي گوش دهند.
در سايت mMode music آهنگ هايي نيز به منظور استفاده در زنگ موبايل ها فروخته مي شود.
اين گزارش حاكي است بهاي موسيقي هاي خريداري شده به مبلغ فيش تلفن همراه مشتركين AT&T افزوده مي شود. كاربران مي توانند ترانه هاي خريداري شده را به منظور استفاده در موسيقي پلي يرهاي متحرك بر روي CD رايت كنند.
AT&T در تلاش است با همكاري با شركت هاي ديگر امكان دان لود كامل موسيقي توسط گوشي تلفن همراه را فراهم آورد.

آن لاين
اولين Thinkpad بيومتريك جهاني در جيتكس
002901.jpg
ايسنا: كمپاني بزرگ رايانه IBM اولين Thinkpad بيومتريك جهان مجهز به يك سيستم شناسايي اثر انگشت با هدف افزايش امنيت بيشتر اين صنعت براي رايانه هاي شخصي كيفي را در جيتكس به نمايش گذاشت.
به گزارش منابع اينترنتي، اين فناوري بيومتريك كه هم در بازارهاي خاورميانه و هم در بازارهاي اروپايي ارائه شده است، دسترسي به اطلاعات شخصي و مالي، وب سايت ها، اسناد و پست الكترونيكي را همراه با ارائه سطوح غيرقابل ملاحظه اي از حفاظت داده ها را تسهيل مي كند.
اين Thinkpad بيومتريك تركيبي از يك نرم افزار خواننده اثر انگشت با يك زيرسيستم امنيتي است. به اين ترتيب امنيت در تمام قطعات و تجهيزات از رايانه هاي شخصي گرفته تا سرور نرم افزارهاي ميانه و شبكه هاي بي سيمي ايجاد مي شود.
رقابت علمي چين و كره جنوبي
002898.jpg
موج: طي دو سال آينده چين در زمينه فناوري كره جنوبي را پشت سر مي گذارد.
كارشناسان پيش بيني مي كنند چين از دو سال آينده فاصله علمي و تكنولوژيكي خود را در زمينه ۹۹ تجارت راهبردي با كره جنوبي از ميان مي برد.
براساس گزارش پارلمان كره جنوبي هم اكنون اين كشور به لحاظ علمي ۸/۵سال از ايالات متحده آمريكا عقب تر بوده و تنها ۱/۲سال از چين جلوتر است.
اين در حالي است كه كره در زمينه فناوري فضايي نزديك به چهار سال از چين عقب تر است.
اين گزارش حاكي است در زمينه فناوري توليد انرژي هاي جديد نيز كره شمالي يك سال از كره جنوبي جلوتر است.بنابراين گزارش پارلمان كره جنوبي به دولت اين كشور هشدار داد در صورت ادامه روند كنوني پيشرفت علمي در اين كشور، چين تا دوونيم سال آينده در زمينه توليد تلويزيون هاي ديجيتال، ربات هاي هوشمند و نسل آينده نيمه رساناها از كره پيشي مي گيرد.در مقابل كره جنوبي براي دستيابي به جايگاهي برابر با آمريكا در ده تجارت برتر به چهارونيم سال زمان نياز دارد. هم اكنون چين موفق به دستيابي به ۷۰صنعت از ميان ۹۹صنعت راهبردي كره جنوبي شده است.

افزايش دريافت ريز مكالمات تلفن از طريق ايميل و اينترنت
گروه دانش: ۲ هزار مشترك از طريق ايميل و سايت مخابرات استان تهران از ابتداي سال ۸۲ تاكنون ريز مكالمات و صورتحساب تلفن خود را دريافت كردند.
به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران طي ۶ ماهه نخست سال جاري ۱۰ هزار مشترك از طريق سايت شركت مخابرات استان تهران و ۴ هزارو ۶۸۷ مشترك از طريق ايميل ريز مكالمات و صورتحساب تلفن خود را دريافت كردند.استفاده از ايميل و اينترنت در جهت دريافت ريزمكالمات و صورتحساب در ۶ ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد ۱۶۳ درصدي برخوردار است.

جايزه ۱۰ ميليون دلاري انصاري
002892.jpg
بي بي سي : نخستين فضاپيماي خصوصي جهان موسوم به «سفينه فضايي يك» براي دومين بار طي يك هفته گذشته، از ارتفاع ۱۰۰ كيلومتري زمين فراتر رفته و جايزه ۱۰ ميليون دلاري «انصاري اكس-پرايز» را نصيب خود ساخته است. مبلغ جايزه را خانواده ايراني الاصل انصاري تامين كرده است.
برايان بيني، به عنوان خلبان آزمايشي، اين بار هدايت سفينه فضايي يك (SpaceShipOne) را به عهده داشت. هواپيما هفته قبل توسط مايك ملويل هدايت شده بود.سفينه فضايي يك بر فراز صحراي موهاوي در كاليفرنياي آمريكا مستقيماً به سوي فضا پرتاب شد كه در اين پرواز ركورد تازه اي به جا گذاشت.
انصاري اكس-پرايز (Ansari X-prize) ابتكار عملي با هدف تشويق بخش خصوصي براي انجام سفر به فضا بود.
اين جايزه را بنياد اكس-پرايز مستقر در ايالت ميسوري آمريكا اهدا مي كند. پيتر ديامانديس، رئيس اين بنياد تيم سازنده سفينه فضايي يك را به خاطر اين دستاورد ستود.وي گفت: ما افتخار مي كنيم كه مي توانيم اعلام كنيم سفينه فضايي يك، دوپرواز به ارتفاع ۱۰۰ كيلومتري انجام داده و جايزه انصاري اكس-پرايز را برده است.
او افزود: پس از ۴۰ سال انتظار شاهد آغاز انقلابي در زمينه پروازهاي فضايي توسط افراد (از بخش خصوصي) هستيم.
داده هاي مقدماتي كه توسط رادارها تهيه شده است نشان مي دهد كه سفينه فضايي يك، به ارتفاع بي سابقه ۶۴/۱۱۴ كيلومتر رسيد كه فراتر از آن چيزي است كه هواپيماي آزمايشي اكس-۱۵ بيش از ۴۰ سال قبل بدان دست يافته بود.
احساس رهايي و شگفتي
برايان بيني سفر كم نظير خود به فضا را اينگونه توصيف كرد: منظره اي كه از بالا شاهد بودم خارق العاده و با احساسي غيرواقعي همراه است. آن بالا به آدم احساس رهايي و شگفتي دست مي دهد كه به عقيده من همه بايد تجربه كنند. اين سفينه فضايي يك را برت روتان، از پيشتازان صنايع هوانوردي، طراحي كرده است.
او و پل الن، از بنيانگذاران شركت مايكروسافت، مشتركا شركت ماجراهاي هوافضايي موهاوي را كه سازنده سفينه فضايي يك است بنيان گذاشته اند.
پرواز روز دوشنبه طبق روال سابق انجام شد و سفينه فضايي يك ابتدا به وسيله يك هواپيماي حامل به نام شواليه سفيد (White Knight) به ارتفاع ۱۵ كيلومتري منتقل شد.سفينه فضايي يك پس از آن از هواپيماي حامل جدا شد و با روشن كردن موتور خود به ارتفاع ۱۱۴ كيلومتري رسيد.بيش از ۲۰ تيم مختلف از سراسر جهان براي ربودن اين جايزه با يكديگر رقابت مي كردند.شركت ماجراهاي هوافضايي موهاوي هفته قبل با ريچارد برنسون، رئيس مجموعه شركت هاي ويرجين براي ساخت يك نمونه مسافربري از سفينه فضايي يك ، قراردادي ۱۴ ميليون پوندي امضا كرده بود.
بنابه گزارش ها مبلغ جايزه ۱۰ ميليون دلاري را انوشه انصاري، متولد ايران و خانواده اش كه ساكن شهر دالاس آمريكا هستند تامين كرده اند.
انوشه انصاري، ۳۷ ساله، از بنيانگذاران و مدير كل شركت فن آوري هاي تله كام (Telecom Technologies) است.

استفاده از تمبر شخصي ممنوع
002883.jpg
گروه دانش- سها دادمند: سازمان پست آمريكا، استفاده از تمبرهاي شخصي و يا به عبارتي طراحي و استفاده از اين تمبرها را براي مردم آمريكا ممنوع اعلام كرد.
سازمان پست آمريكا در تجربه اي كوتاه مدت به مردم عادي اجازه داده بود تا با طراحي تصوير حيوانات خانگي، تصوير فرزندان، تصاوير اشخاص و يا هر تصوير ديگر، براي خود تمبر طراحي كرده و از آن در ارسال نامه ها استفاده كنند. سايت اينترنتي stamps.com در سانتا مونيكا نيز هفته گذشته اعلام كرد، طراحي تمبرهاي ويژه افراد تا اطلاع ثانوي ممنوع است چرا كه سازمان پست آمريكا در حال تجديد نظر در قوانين گذشته و وضع قانون جديد براي طراحي تمبرهاي شخصي است.
كن مك پيرو، رئيس سايت stamps.com در اين خصوص مي گويد: «اگرچه تخلفات فراواني در طراحي تمبرهاي شخصي ديده مي شود اما اميدواريم ممنوعيت آن، زمان زيادي ادامه نيابد كه مسئله به فراموشي سپرده شود چرا كه سال نو ميلادي در راه است!»
قانون آزادي طراحي «تمبر شخصي» از ماه آگوست سال ۲۰۰۴ ميلادي در آمريكا به مرحله اجرا گذاشته شد. به اين ترتيب مردم اجازه يافتند تا طرح هايي چون عكس خود، فرزندان، مراسم ازدواج، تولد و فارغ التحصيلي خود را به«سايت انتخابي» فرستاده و سپس از روي عكس ارسالي، تمبر طراحي شده و اين تمبر بر روي نامه ها الصاق شود. اين قانون به مردم اجازه مي داد تا با طراحي تمبري خاص، دوستان، آشنايان و نزديكان را به مراسمي همچون ازدواج، تولد و فارغ التحصيلي دعوت كنند.
اما ماه گذشته، بسياري از سايت هاي اينترنتي، خواستار تجديد نظر سازمان پست آمريكا در زمينه طراحي «تمبرهاي شخصي» شدند؛ چرا كه در بين تصاوير ارسالي تصاوير مناسبي چون صحنه هاي خشونت و تصاوير خلاف عفت ديده مي شد كه اين امر باعث ناخوشنودي مردم و طراحان تمبرها شده بود.
به دنبال اين مسئله، سايت اينترنتي stamps.com ، دريافت چنين تصاويري را ممنوع كرده و تصاويري از اين دست، به ارسال كننده برگشت داده مي شد. اما به دليل تداوم اين مسئله، سازمان پست آمريكا، تصميم به ممنوعيت استفاده از تمبر شخصي گرفته و استفاده و طراحي چنين تمبرهايي را تا اطلاع  ثانوي ممنوع اعلام كرد.
در ماه هاي گذشته استفاده از «تمبر شخصي» طرفداران فراواني يافته بود به طوري كه طي هفت هفته گذشته، درست پيش از اعلام ممنوعيت استفاده از تمبر شخصي، ۲ ميليون قطعه تمبر شخصي به نامه هاي مختلف الصاق شد.
با اعلام ممنوعيت استفاده از اين نوع تمبر، ارزش سهام سايت هاي مختلف اينترنتي كه اقدام به طراحي تمبر شخصي مي كردند، كاهش چشمگيري يافت به طوري كه سهام سايت stamps.com ، يكي از معروف ترين اين سايت ها، ۷۹ سنت كاهش يافته و به ۰۹/۱۴ دلار رسيد.
سازمان پست آمريكا استفاده از تمبر شخصي را تا اطلاع ثانوي و تا زمان وضع قوانين جديد در اين خصوص ممنوع اعلام كرده است.

همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آيينه علوم انساني برگزار مي شود
مهر: همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آيينه علوم انساني ارديبهشت سال آينده در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار مي شود.
جلب توجه دانشگاه ها، صاحبنظران و نخبگان علوم انساني و اجتماعي نسبت به مديريت و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات،  آگاه سازي جامعه علمي و مديريتي كشور نسبت به اهميت عوامل انساني و اجتماعي در مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات و توسعه آن در كشور اهداف برگزاري اين همايش است.

امكان بهره برداري مجدد از قطعات آسيب ديده كامپوزيتي
ايسنا: دستگاه تست ضربه ثقلي با قابليت اندازه گيري ميزان جذب انرژي قطعات كامپوزيتي براي نخستين بار كشور توسط محققان دانشگاه علم و صنعت طراحي و ساخته شد.
فتح الله طاهري بهروز، دانشجوي دكتري و همكار اصلي در ساخت اين دستگاه اظهار داشت: اين دستگاه براي اندازه گيري انرژي شكست يا توانايي جذب انرژي قطعات كاربرد داشته و با بهره گيري از آن مي توان منحني نيرو با زمان و از طريق اين منحني انرِژي شكست را محاسبه كرد.
وي امكان تست قطعات كامپوزيتي با اشكال متعدد و اندازه  گيري انرژي شكست تا ۲۴۰ ژول، مطالعه رفتار مواد كامپوزيتي بعد از ضربه كه به وسيله اين آزمايش امكان استفاده مجدد از قطعات آسيب ديده، از جمله بدنه هواپيماي كامپوزيتي در كشور ميسر مي شود.
وي همچنين اندازه گيري منحني نيرو با زمان در دقت هاي بسيار بالا و زمان هاي بسيار پايين را از جمله قابليت هاي اين دستگاه عنوان كرد.

جايزه پزشكي نوبل به آمريكايي ها رسيد
بي بي سي: دو پژوهشگر آمريكايي به دليل كشف اسرار حس بويايي در انسان و نحوه تشخيص و به خاطر سپردن بوهاي مختلف به دريافت جايزه پزشكي نوبل سال ۲۰۰۴ نايل آمده اند.
اين دانشمندان يك خانواده بزرگ ژن ها، متشكل از يكهزار ژن مختلف را شناسايي كرده اند كه توليد گيرنده هاي حسي را سازمان مي دهند.
اين گيرنده ها در سلول هايي يافت مي شوند كه سطح كوچكي واقع در قسمت بالاي بيني را پوشانده و قادر به تشخيص مولكول هاي حاوي بو هستند كه در اثر استنشاق بخار مواد شيميايي وارد بيني مي شود.هريك از اين سلول ها تنها شامل يك گيرنده است و هر گيرنده تنها مي تواند معدودي از مواد شيمايي را تشخيص دهد.سلول ها پس از دريافت محركه ناشي از ورود مواد شيميايي اطلاعات خود را از طريق رشته هاي بسيار كوچك عصبي به پياز بويايي در مغز مي رسانند كه منطقه خاص تشخيص بوهاست.
از اين قسمت، اطلاعات ارسالي به ساير نقاط مغز منتقل مي شود و در آنجا اطلاعات ارسالي توسط چندين گيرنده بويايي در هم ادغام شده و در نهايت انسان يك بوي خاص را تشخيص مي دهد.ريچار اكسل و ليندا باك براي نخستين بار نظريه خود را در مقاله اي در سال ۱۹۹۱ منتشر كردند.
ارزش جايزه نوبل در رشته پزشكي معادل ۳/۱ ميليون دلار است كه بين اين دو پژوهشگر تقسيم مي شود.

همايش  ها و سمينارهاي علمي
همايش بين المللي بررسي شوك هاي عاطفي - رواني ۲۰۰۵
۱- تاريخ برگزاري: ۲۶-۲۵ فوريه ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ كلرادو
۳- مسئولين برگزاري : مجله علمي Whiplash و مركز بين المللي اعصاب و روان كلرادو در آمريكا
۴- پست الكترونيكي : welkins@spinalinjuryfoundation.org
۵- صفحه الكترونيكي :
http://www. Spinalinjurfyfoundation.org/iwtc_2005.htm
۶- نيم نگاه: اين همايش به منظور بررسي اثرات شوك هاي عاطفي- رواني، روش هاي درمان، برخورد با بيماران مبتلا به اين مشكل، روان درماني، داروهاي مورد نياز براي اين بيماران و ... برگزار مي شود. در اين همايش محققان ۱۹ مركز تحقيقاتي از سراسر جهان، ۱۳ دانشگاه از ۱۳ كشور مختلف و بسياري از اساتيد دانشگاه هاي آمريكا با ارائه مقاله در زمينه هاي ذكر شده حضور دارند.
ششمين همايش ساليانه انرژي درماني (بررسي انرژي درماني، نكته ها، يافته ها)
۱- تاريخ برگزاري: ۱۳-۱۱ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: كانادا/ تورنتو
۳- مسئولين برگزاري : مركز بين المللي روان شناسي مريدين تورنتو
۴- صفحه الكترونيكي : http://www.meridianpsych.com/epc.htm
۵- نيم نگاه: امروزه انرژي درماني به عنوان روشي جديد در درمان بيماري هاي رواني مطرح شده است. اين همايش به منظور بررسي اين علم نو از ابعاد مختلف شامل يافته هاي جديد، اثرات آن،  تئوري ها و نكات قابل توجه در روش اجراي آن برگزار مي شود.
دومين همايش بين المللي درياها و اقيانوس ها
۱- تاريخ برگزاري: ۲۴-۲۰ سپتامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: لهستان
۳- پست الكترونيكي: icso@wsm.szcze in.pl
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www. wsm.szcze in.pl/iirm/kongres/index.html
۵- نيم نگاه: همايش به منظور بررسي آب هاي كره خاكي با تأكيد بر وضعيت درياها و اقيانوس ها از جهت شيميايي، زيستي، فيزيكي،  تحولات ايجاد شده در آنها، آلودگي ها و روش هاي دفع آن،  صيد و اثرات مخرب آن،  حمل و نقل دريايي، سازماندهي صحيح حريم آب ها براي جلوگيري از تخريب و آلودگي آن مخصوصاً سواحل درياها و اقيانوس ها در زمان سياحت گردشگران و استفاده از سواحل درياها و اقيانوس ها به عنوان مراكز تفريحي برگزار مي شود.
تهيه و تنظيم: مهتاب.ص.خسروشاهي

همكاري دانشگاه خواجه نصير و دانشگاه تكنولوژي فضايي مسكو
موج:  همكاري جدي با دانشگاه تكنولوژي فضايي مسكو آغاز شده است.
دكتر خالقي صديق رئيس دانشگاه خواجه نصير طوسي در نشست فضا و مهندسي ژئوماتيك، با بيان اين مطلب افزود: قرارداد لازم با دانشگاه فضايي مسكو امضا شده و براي اولين بار در مهر ماه امسال ۴۰ نفر دانشجوي كارشناسي تكنولوژي فضايي مي گيريم.وي گفت: توجه به نقش ماهواره ها با توجه به نقش استراتژيك اين ابزار بسيار حائز اهميت است.

عينك «ضدخواب»
ايسنا: نخستين «عينك ضدخواب» جهان به همت يك مخترع ايراني طراحي و ساخته شد.
مخترع «عينك ضد خواب» درباره ويژگي هاي اين عينك گفت: اين عينك در واقع يك دستگاه هشدار دهنده حواس پرتي و خواب آلودگي است كه وضعيت چشم ها و حالت سر را به طور هوشمند كنترل مي كند و در صورت بروز اين حالات با نواختن بوق هشدار دهنده فرد را مطلع مي كند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |