چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۷ - Oct 6, 2004
ديدار قهرمانان المپيك
و پارالمپيك با مقام معظم رهبري
مقام معظم رهبري : ورزشكاران  قهرمان نماد شخصيت
و هويت  ملي و اسلامي مردم  هستند
002928.jpg
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي : قهرمانان  و مدال  آوران  بازيهاي  المپيك  و پارالمپيك  يونان  ديروز در فضايي  صميمي  با حضرت  آيت الله  خامنه اي  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ديدار و از نزديك  با ايشان  گفت  وگو كردند.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  در اين  ديدار با تشكر و قدرداني  از تلاشهاي  ورزشكاران  و قهرمانان  بازيهاي  المپيك  و پارالمپيك  تاكيد كردند: ورزشكاران  قهرمان  نماد شخصيت  و هويت  ملي  و اسلامي مردم  ايران  هستند، لذا هر اقدامي در جهت  گسترش  ورزش  قهرماني  بسيار باارزش  است .
ايشان  يكي  از فوائد ورزش  قهرماني  را ايجاد انگيزه  در ميان  مردم  بويژه جوانان  براي  روي  آوردن  به  ورزش  دانستند و افزودند: يكي  از زواياي  باارزش تلاش  قهرمانان  ملي  كشور در عرصه هاي  ورزشي ، نشان  دادن  دينداري  و پايبندي به  ارزشهاي  اسلامي است .
مقام  معظم  رهبري  با اشاره  به  برخي  حركات  قهرمانان  ملي  بعد از پيروزي در ميدانهاي  ورزشي  از جمله  شكر خداوند متعال  و يا بر زبان  آوردن  نام بزرگان  دين  خاطرنشان  كردند: اينگونه  حركات  و يا حضور بانوان  باحجاب  اسلامي  در ميدانهاي  ورزشي  در واقع  بيان كننده  پيام  معنوي  به  دنيايي  است  كه تلاش  گسترده اي  براي  مقابله  با معنويت  و ارزشهاي  ديني  در آن  انجام  مي گيرد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  با تشكر از اقدام  ارزشمند آرش  ميراسماعيلي  قهرمان  جودو كشور در حمايت  از ملت  مظلوم  فلسطين  خاطرنشان  كردند: در اين قضيه  جوسازي  فراواني  شد تا اين  اقدام ، محكوم  شود ولي  اين  جوان  مؤمن ايراني  توانست  آنها را در انفعال  و در مقابل  عمل  انجام  شده  قراردهد.
ايشان  در پايان  ضمن  قدرداني  از مربيان  و مديران  كاروانهاي  ورزشي  در بازيهاي  المپيك  و پارالمپيك ، ورزشكاران  را به  تقويت  روحيه  معنوي  توصيه كردند.
ورزشكاران  و قهرمانان  نماز ظهر و عصر را نيز به  امامت  حضرت  آيت الله  خامنه اي  اقامه  كردند.

هاشمي رفسنجاني:
قدرت پرتاب موشك
با برد دو هزار كيلومتر را داريم
002931.jpg
همايش فضا و امنيت ملي روز گذشته با حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افتتاح شد.
آقاي هاشمي رفسنجاني در مراسم افتتاحيه گفت: جمهوري اسلامي ايران به لطف تلاش نيروهاي متخصص خود در آستانه ورود به باشگاه كشورهاي داراي تكنولوژي ماهواره اي مستقل است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، آيت الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اينكه بايد در فضا حضور جدي داشته باشيم، افزود: ما بايد در ايران يك حركت عميق و پايدار را در اين زمينه برنامه ريزي كنيم.
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران امروز مي تواند در دريا صاحب حق باشد و از اعماق دريا و منابع آن استفاده كند و بايد در مورد فضا نيز وضعيت خود را بهبود بخشيم و حرفي براي گفتن داشته باشيم. وي با اشاره به پيشرفت كشورهاي صنعتي دنيا در بهره برداري از فضا، گفت: اين طبيعي است كه ما با آنها فاصله زيادي داريم اما اين به معناي آن نيست كه ما فعاليت خود را انجام ندهيم و خود را از آنها كمتر بدانيم.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به دوران جنگ تحميلي و حملات موشكي دشمن به شهرها، گفت: ما وقتي مورد حملات موشكي قرار گرفتيم، به فكر ساخت موشك افتاديم و از صفر شروع كرديم.وي افزود: امروز ما صاحب تكنولوژي موشكي هستيم و اگر دست ما را نمي بستند و بر سر راه موفقيتهاي ما مانع ايجاد نمي كردند، از اين هم جلوتر بوديم.هاشمي رفسنجاني ادامه داد: ما امروز قدرت پرتاب موشك تا برد دوهزار كيلومتر را داريم و اهل فن مي دانند كسي كه اين را دارد يعني تمام مراحل بعدي را نيز مي تواند داشته باشد.وي اضافه كرد: با همان قدرت موشكي است كه ما امروز مي توانيم از ماهواره مستقل صحبت كنيم و بايد سعي كنيم مانند هشت كشور صاحب تكنولوژي ساخت ماهواره باشيم.
هاشمي رفسنجاني يادآور شد: دانش پايه ساخت ماهواره را در كشور داريم، پرتاب كننده و دريافت كننده را هم داريم و با تلاش جوانهاي متخصص و پرتلاش اين كشور و مسئولان پرتلاش وزارت دفاع به تكنولوژي ساخت ماهواره نيز دست خواهيم يافت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از وزير دفاع و همكاران وي در اين وزارتخانه به خاطر تلاش در اين زمينه قدرداني كرد و دستيابي به موفقيت هاي بيشتر را براي اين مجموعه خواستار شد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز قبل از سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در سخناني گزارشي از فعاليتها و موفقيتهاي اين وزارتخانه در حوزه هوا و فضا را ارائه كرد.همچنين هاشمي رفسنجاني در جريان بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي بخش هوا - فضا در همايش فضا و امنيت ملي، در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در خصوص تهديد ايران از سوي آمريكا و اسرائيل به حمله نظامي،گفت: شك نداريم كه آنها دشمن ما هستند و اگر بتوانند به هر نحوي مزاحم ايران مي شوند، اما فكر نمي كنم مرتكب اين اشتباه شوند.وي گفت: ما نمي خواهيم اين اتفاق بيافتد،  اما اگر آمريكا وارد ايران شود، دنيا يك مقدار عوض مي شود.رفسنجاني افزود: امروز تركيبي از پيشرفت هاي موشكي، ساخت ماهواره، پرواز و گيرنده هاي ماهواره در روزي زمين را در اين نمايشگاه ديديم و خيلي خوشحال هستيم كه وزارت دفاع، البته به كمك وزارت علوم و تحقيقات، ما را به مرحله اي مي رسانند كه بتوانيم در دانش استفاده از ماهواره ها آن هم به صورت مستقل در بخش ساخت، پرتاب، هدايت و دريافت از ماهواره بهره بگيريم.

خاتمي :
ما به جهاني امن و مردمسالار مي انديشيم
آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران،  كه در صدر هياتي بلند پايه در خارطوم پايتخت سودان بسر مي برد صبح ديروز در مجلس ملي سودان سخنراني كرد. رئيس جمهوري كه از روز دوشنبه در ادامه سفر دوره اي به چند كشور عربي و آفريقايي به سودان سفر كرده ا ست امروز سودان را به مقصد مسقط پايتخت عمان ترك خواهد كرد. آقاي خاتمي قبل از سودان از كشور الجزاير ديدن كرده بود.
خاتمي در پارلمان سودان
آنان كه به نام آزادي و امنيت، سرزمين ها را اشغال و ملتها را سركوب مي كنند و آنان كه به نام دين خشونت مي ورزند و ترور را توجيه و ترويج مي كنند، در خلق موقعيت هاي مخاطره آميز مقصرند. رئيس جمهوري در جمع نمايندگان مجلس ملي سودان اظهارداشت: ما خشونت، خودكامگي و تروريسم را نه تنها خطرهاي بزرگ ملي كه تهديدهاي اساسي منطقه اي و بين المللي مي دانيم.
آقاي خاتمي گفت: ما به جهاني عاري از جنگ، سلطه و تبعيض و منطقه اي امن و دور از تنش و جوامعي آزاد و آباد و مردمسالار مي انديشيم و در اين راه از گونه تلاش و اقدام استقبال مي كنيم.
آقاي خاتمي گفت: اكنون زمان آن فرارسيده است تا مسئولان ايران و سودان تلاش هاي خود را معطوف به همكاري هاي وسيعتر منطقه اي و بين المللي كنند.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش بحران دارفور در سودان را صرف نظر از عوامل و انگيزه هاي پيدايش آن، نگران كننده خواند و گفت: دولت سودان مي تواند و بايد بلوغ و عزم دموكراتيك خود را در حل مسالمت آميز اين بحران نشان دهد و با عوامل خشونت و رفتارهاي غيرانساني و غيراسلامي برخورد قاطع داشته باشد.
آقاي خاتمي با تاكيد بر حاكميت ملي و تماميت ارضي سودان اظهار داشت: ما آماده ايم در كنار كمك هاي دوستانه به منطقه دارفور، در جهت حل بحران وتأمين حقوق و آزاديهاي مردم آن منطقه به دولت و ملت سودان كمك كنيم.
رئيس جمهوري از تمامي احزاب، گروهها، نخبگان و شخصيت هاي سياسي سودان دعوت كرد تا با اتحاد، انسجام، همدلي و مدارا در روند حل مشكلات داخلي گامهاي نو بردارند و از طريق گفت و گوهاي مسالمت آميز بر مشكلات موجود فائق آيند. پيش از سخنراني خاتمي در مجلس سودان احمد ابراهيم طه رئيس مجلس سودان با آقاي خاتمي رئيس جمهوري ديدار كرد.
ديدار معاون اول رئيس جمهور سودان با رئيس جمهوري
علي عثمان طه معاون اول رئيس جمهوري سودان نيز روز گذشته در محل اقامت آقاي خاتمي با رئيس جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد.
رئيس جمهوري در اين ديدار با بيان اينكه عزت و عظمت كشور برادر سودان عزت و عظمت ايران است از حضور در اين كشور و ديدار با مقامات و مردم سودان ابراز خرسندي كرد. خاتمي گفت: بايد كوشيد تا راههايي براي حل اختلافات و از بين بردن نزاع جستجو كرد و اگر در سطح دنياي اسلام اين شيوه رعايت شود ما به يكي ازقدرتمندترين قطب هاي عالم مبدل خواهيم شد.
رئيس جمهوري گفت: دو كشور مي توانند هم به صورت دوجانبه و هم از طريق مجامع بين المللي نظير سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل در جهت صلح در منطقه و جهان تلاش كنند. علي عثمان طه معاون اول رئيس جمهوري سودان نيز دراين ديدار با تاكيد بر علاقمندي كشورش براي گسترش مناسبات با تهران گفت: جمهوري اسلامي ايران الگوي كشور ماست و ما سعي مي كنيم با حفظ كرامت و عزت خود در اين مسير حركت كنيم.
دبير كل حزب كنگره سودان با آقاي خاتمي ديدار كرد
احمد عمر دبيركل حزب كنگره سودان نيز با حضور در محل اقامت آقاي خاتمي در خارطوم با رئيس جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد.
آقاي خاتمي در اين ديدار اظهار اميدواري كرد كه اين سفر موجب تقويت همكاريهاي دو كشور در همه زمينه ها شود.

حدادعادل:
مجلس از سرمايه گذاري خارجي حمايت مي كند
هنري يوريان دفريس، سفير جديد هلند در تهران، پيش از ظهر ديروز با دكتر غلامعلي حداد عادل ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديداررئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:مجلس هفتم در عرصه  اقتصادي از سرمايه گذاري خارجي در كشورمان استقبال مي كند و در داخل كشور مساعي خود را براي محدود كردن دخالت هاي دولت در امر اقتصاد و گسترش فعاليت بخش خصوصي به كار خواهد گرفت.حدادعادل با اظهار خرسندي از فعاليت هاي شرق شناسي و اسلام شناسي در هلند، از شهر لايدن به عنوان مركز اسلام شناسي اروپا ياد كرد و خواستار افزايش مراودات فرهنگي دو كشور شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهتمام جمهوري اسلامي ايران به گسترش روابط با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در سياست خارجي كشورمان، افزود: ما از هلند كه رياست دوره اي اتحاديه اروپايي را بر عهده دارد انتظار داريم كه با درك فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، در هدايت كشورهاي عضو اتحاديه به اخذ موضعي مستقل از مواضع كينه توزانه  آمريكا تلاش كند.
در ادامه  اين ديدار، سفير جديد هلند با ابراز خرسندي از حضور در جمهوري اسلامي ايران، گفت: اراده اي قوي در اتحاديه  اروپايي براي گسترش همكاري هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي با ايران وجود دارد.

خرازي از منطقه جنگ زده دارفور بازديد كرد
ايرنا - سيد كمال  خرازي  وزير امور خارجه  كه  از سوي  سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري  براي  بازديد از منطقه  دارفور در جنوب  سودان  به  اين  منطقه  سفركرده  بود، روز گذشته با عثمان  يوسف  استاندار دارفور ديدار و در مورد اوضاع  اين  منطقه  با وي  گفت  و گو كرد.
خرازي  در اين  ديدار كه  در مركز دارفور شمالي  انجام  شد، ضمن  تأكيد بر ضرورت  كمك هاي  بين المللي ، كشورهاي  آفريقايي  و اسلامي به  مردم  اين  منطقه ، حمايت  ايران  را از برقراري  امنيت  و ثبات  در منطقه  دارفور اعلام  كرد.
وزير امور خارجه  ايران  با ابراز تاسف  از كشته  شدن  شمار زيادي  از مردم  بي  گناه  دارفور اظهار اميدواري  كرد: دولت  سودان  با توسعه  امنيت  در اين منطقه ، شرايط بازگشت  روستاييان  به  محل  زندگي  خود را فراهم  آورد.

اخبار كوتاه
وزير دفاع: ماهواره فضايي ايران پرتاب مي شود
فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از پرتاب ماهواره فضايي جمهوري اسلامي ايران و در مدار فضا قرارگرفتن آن در سال آينده خبر داد.
امير دريابان علي شمخاني كه صبح ديروز در همايش فضا و امنيت ملي سخن مي گفت، افزود: براي ملت بزرگ ايران شايسته نيست كه در عرصه ماهواره و فضا حرفي براي گفتن نداشته باشد.رييس سازمان جغرافيايي وزارت دفاع نيز در اين همايش اظهارداشت: با بهره گيري از ماهواره سپهر مي توانيم از فاصله ۵ متري تصوير بگيريم. درحقيقت اين ماهواره چشم ايران در منطقه است.
سردار عيسي گل وردي گفت: پروسه طرح فراسازماني ماهواره در كشور براساس تدابير وزير دفاع آغاز شد كه باتوجه به روابط مشترك ايران با كشورهاي دوست، منجر به راه اندازي ايستگاه ماهواره اي سپهر شده است.
رييس سازمان جغرافيايي وزارت دفاع اظهارداشت: ايستگاه سپهر چشم انداز ايران در منطقه مي باشد كه محدوده پوشش آن ۵ هزار و ۵۰۰ كيلومتر و ۴۹ كشور است و از سه فاصله ۵ ، ۲۰ و ۲۴۰ متر تصوير دريافت مي كند كه در كشف منابع طبيعي و كشاورزي و زمين شناسي از آن استفاده مي شود.
گل وردي گفت: براي اولين بار نقشه هاي برون مرزي را تهيه كرده ايم و ۶۰ درصد از كشور عراق را تحت پوشش قرار داده ايم.
سيدحسن خميني:
حفظ تعادل امنيتي هدف تشكيل وزارت اطلاعات بود

ايسنا: در آستانه بيستمين سالگرد تأسيس وزارت اطلاعات، وزير، معاونان و مديران كل اين وزارتخانه با حضور در مرقد مطهر رهبر كبير انقلاب و نثارگل و قرائت فاتحه، با آرمان هاي امام خميني (س) تجديد ميثاق كردند.
در اين مراسم سيد حسن خميني ضمن تمجيد از وزير و پرسنل وزارت اطلاعات كه با تدبير و درايت توانستند بحران هاي ناپسندي كه كليت اين وزارتخانه را به شدت تهديد مي كرد پشت سر بگذارند، گفت: تعادل در فضاي امنيتي شرط ثبات كشور است.
نوه حضرت امام(ره) به تشكيل وزارت اطلاعات در اوان انقلاب اشاره كرد و ادامه داد: در فضايي كه گروهي به خاطر عملكرد بد و ناپسند ساواك، به انحلال دستگاه امنيتي حكم مي دادند و گروهي ديگر فضاي كشور را به شدت امنيتي و پليسي مي خواستند، تأسيس وزارت اطلاعات كار بزرگي بود كه هدفش ايجاد امنيت و حفظ تعادل امنيت در كشور بود.
حجازي: حضور تاو در فرودگاه امام مشكل امنيتي ايجاد مي كرد
فارس: فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: مشكل ما در فرودگاه امام(ره) بحث امنيت آن بود و با حضور شركت تاو، اين فرودگاه مشكل امنيتي پيدا مي كرد.
سيد محمد حجازي ديروز در جمع خبرنگاران پارلماني با بيان اين كه احمد خرم در دفاع از انتقادات نمايندگان بحث امنيت فرودگاه را مطرح نكرد، اظهار داشت: برخي آقايان گفتند كه به دليل مشكل آيين نامه اي، جوابيه ستاد كل نيروهاي مسلح به اظهارات احمد خرم در جريان استيضاح قرائت نشد.
وي با بيان اين كه مشكل فرودگاه امام(ره) مسئله پارتيشن نبود، تصريح كرد: در حاليكه فرودگاه داراي مشكل امنيتي بود اما مشكل پارتيشن مطرح شد.
وزير خارجه روسيه ۱۹ مهر به تهران مي آيد
ايسنا: وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد، سرگئي لاوروف به منظور ديداري كاري در تاريخ ۱۰ و ۱۱ اكتبر برابر با ۱۹ و ۲۰ مهرماه به ايران سفر مي كند.
وزارت امور خارجه روسيه ادامه داد: مذاكراتي كه قرار است طي سفر دو روزه سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه به تهران انجام بگيرد، طيف گسترده اي از مسايل مربوط به همكاري هاي تهران - مسكو و همچنين مسائل بين المللي و منطقه اي را شامل مي شود.
بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي وارد تهران شدند
فارس: دو تن از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بامداد روز گذشته وارد تهران شدند.اين هيات ماموريت خود را از ظهر ديروز آغاز كرد.
براساس اين گزارش پيگيري مسائل حائز اهميت باقي مانده موضوع اين بازرسي است. براساس برخي از اخبار اين بازرسان از مجتمع نظامي پارچين در جنوب شرق تهران نيز بازديد خواهند كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |