دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۳ - Nov 1, 2004
سيستم معاملات بورس تهران نوسازي مي شود
005322.jpg
گروه بورس: مسئولان بورس اوراق بهادار تهران از نصب و راه اندازي سيستم جديد معاملات سهام تا پايان امسال خبر دادند.
به گزارش خبرنگار ما دبيركل بورس تهران در اين باره گفت: تجهيز بازار سهام به سيستم جديد معاملات و هماهنگ سازي ساختار سازماني براي اجراي لايحه بازار سرمايه از اولويت هاي بورس تهران تا پايان سال جاري است.
حسين عبده تبريزي افزود: متأسفانه سيستم معاملاتي بورس با ادامه روند فزاينده دادوستدها تا پايان سال جوابگوي متقاضيان نخواهد بود هم اكنون اين سيستم روزانه ۱۸ هزار معامله را ثبت و انجام مي دهد كه ظرفيت آن بيش از ۲۰ هزار دادوستد نيست و با شتاب فعلي رشد بازار سرمايه، تا پايان سال جاري قطعاً به ظرفيت هاي بالاتر از اين نيازمنديم.
وي تأكيد كرد: با وجود مانع تحريم هاي آمريكا، مذاكرات نهايي براي خريداري سيستم و نرم افزار جديد معاملات بورس در حال انجام است و نرم افزار جديد تا پايان سال نصب و به بهره برداري خواهد رسيد.
براساس اين گزارش يك عضو شوراي بورس نيز اعلام كرد: اين شورا در حال بررسي آيين نامه اي است كه بر مبناي آن سيستم معاملات فعلي بورس روز آمد شده و سيستم دادوستدها تغيير خواهد كرد.
ويدا مجتهدزاده گفت: در صورت تصويب اين آيين نامه كه از سوي سازمان بورس ارائه شده، بخش عمده اي از مشكلات كنوني سيستم معاملات بورس تهران برطرف خواهد شد.
وي افزود: به دنبال كشف نيازها و نارسايي هاي سيستم معاملاتي كه منجر به ايجاد برخي مشكلات در دادوستدهاي روزانه مي شود شوراي بورس مصمم است شرايطي فراهم كند كه سيستم معاملات بورس مطابق استانداردهاي ديگر بازارهاي دنيا كاملاً به روز و كارآمد شود.
مجتهدزاده ادامه داد: با توجه به توسعه بازار از سه سال گذشته به اين طرف نياز به روز آمد سازي سيستم معاملات كاملاً احساس شده و براساس آن سيستم جديد جايگزين سيستم قديمي خواهد شد. وي تأكيد كرد: با توجه به پذيرش قريب الوقوع ابزارهاي مالي جديد در بورس تهران لازم است سيستم جايگزين از توانايي پاسخگويي به نيازهاي توسعه بازار سرمايه برخوردار باشد.
عضو شوراي بورس گفت: پس از اجرايي شدن طرح انتشار و فراهم آمدن امكان دادوستد اوراق مشاركت شركت ها و سبد سهام، شرايط انتشار ساير ابزارهاي مالي نيز در شوراي بورس بررسي خواهد شد.
وي اعلام كرد: بورس تهران براساس دستورالعمل اجرايي انتشار اوراق مشاركت پس از تصويب شوراي بورس موظف خواهد شد، در كنار تابلو معاملات سهام، تابلو معاملات اوراق مشاركت و سبد سهام را نيز نصب كند.

شوك «بن لادن» بر بورس هاي آمريكا
رويترز: اگر چه بورس هاي آمريكا تعطيلات آخر هفته خود را سپري مي كند، اما كارشناسان پيش بيني مي كنند پخش اظهارات جديد بن لادن شوك تازه بر اين بورس ها در آغاز هفته كاري آينده وارد كند.
به گزارش رويترز، در آخرين روز هفته كاري قيمت سهام در بورس هاي معتبر آمريكا با سوددهي به كار خود پايان دادند كه در اين ميان رشد ارزش سهام شركت هاي فعال در بخش انرژي از همه چشم گيرتر بود.
اما در عين حال، احتياط سرمايه گذاران نسبت به پيامدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا سه روز آينده در اين كشور باعث به وجود آمدن محدوديت هايي نيز شده است. در چنين شرايطي، پخش اظهارات بن لادن كه در آن آمريكا را نسبت به تكرار حملاتي مشابه حملات ۱۱ سپتامبر تهديد كرده بود، بر احتمال افت ارزش سهام در آغاز هفته كاري اضافه مي كند.
فاصله ايجاد شده در تعطيلات پايان هفته باعث شده بازار با شوك شديدي مواجه نشود و در اين فاصله، سرمايه گذاران خبر ياد شده را بهتر هضم كنند. به گفته تحليل گران، پخش اظهارات بن لادن در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا، مي تواند به نفع بوش باشد، زيرا پخش اين اظهارات علاوه بر اين كه زنده بودن بن لادن را تأييد مي كند، گرايش مردم را نسبت به انتخاب دوباره بوش تقويت خواهد كرد؛ چرا كه او كسي است كه در زمينه مبارزه با بن لادن تجربه دارد.تحليل گران معتقدند: اين باور در ميان مردم آمريكا وجود دارد كه نبايد در ميانه جنگ «ژنرال» را عوض كرد.

كارگزاري بانك ملي دوره آموزش بورس برگزار مي كند
گروه بورس:در پي استقبال بيش از يك هزار نفر از برگزاري دوره هاي آموزش مقدماتي سرمايه گذاري در بورس، شركت كارگزاري بانك ملي ايران دوره هاي تخصصي سرمايه گذاري در بورس را برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، اين دوره ها به منظور تعميق بازار سرمايه، استفاده سهامداران از ابزارهاي سرمايه گذاري در بورس، جلوگيري از شايعات و آموزش روش هاي مؤثر در بازار ايران برگزار مي شود.
بر اين اساس سرمايه گذاران مي توانند بدون تأثيرپذيري از شايعات موجود در بازار سرمايه و از طريق مدل ها و روش هاي سرمايه گذاري در بورس اقدام به خريد و فروش سهام كنند و از اين طريق ضمن كاهش ريسك سرمايه گذاري، به بازدهي يكسان و تثبيت شده در طول ساليان متمادي دست يابند.
در حال حاضر با توجه به نياز سهامداران به شناخت ارزش حقيقي يك سهم،  استفاده از پارامترهاي تأثيرگذار در كاهش ريسك و افزايش بازدهي، اين دوره ها ضمن معرفي اين پارامترها، مدل هاي كارا در بازار سرمايه را آموزش مي دهد.
بر اساس اين گزارش علاقه مندان مي توانند جهت حضور در اين دوره هاي آموزشي كه به صورت رايگان از هفتم آبان ماه برگزار مي شود، به شركت كارگزاري بانك ملي ايران واقع در خيابان خالد استامبولي، روبه روي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مراجعه كنند.

آغاز رايزني ها براي حضور سرمايه گذاران عرب در بورس فلزات تهران
005319.jpg
گروه بورس: رايزني ها براي حضور سرمايه گذاران عرب در بورس فلزات تهران همزمان با سفر مسئولان اين سازمان به دبي آغاز شد.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي طي هفته  گذشته تعدادي از كارگزاران بورس فلزات تهران براي رايزني و جذب سرمايه گذاران عرب راهي دبي شدند.
نصرا... برزني نايب رئيس هيأت مديره بورس فلزات تهران گفت: اين سفر به منظور راه اندازي مراكز بازسازي و به كارگيري ابزار و معاملات آتي صورت گرفته است. وي گفت: بورس فلزات در حال حاضر در وضعيت مناسبي به سر مي برد و توانايي جذب سرمايه گذاران، خريداران و فروشندگان خارجي را دارد؛ به اين منظور و براي جذب چنين سرمايه گذاراني بورس فلزات در صدد راه اندازي مراكز بازسازي در اين كشور برآمده و كارگزاران بورس نيز دفاتر كارگزاري خود را راه اندازي خواهند كرد. برزني استفاده از ابزارها و معاملات آتي را يكي ديگر از اهداف راه اندازي مركز بازارسازي دبي دانست و افزود: با راه اندازي مركز بازارسازي دبي استفاده از اين ابزارها نيز تحقق مي يابد.
فرزاد هيبتي كارگزار بورس فلزات گفت: بورس فلزات در جهت بين المللي شدن گام برمي دارد از اين رو مركز بازارسازي دبي اولين قدم در اين جهت به شمار مي رود.
بورس فلزات اصفهان كه حدود ۴ ماه از آمادگي آن براي راه اندازي به عنوان يك مركز بازارساز مي گذرد هنوز نتوانسته مجوز لازم را براي آغاز به كار دريافت كند ضمن آن كه كارگزاران بورس فلزات از اظهارنظر در اين خصوص امتناع كردند.

بررسي دلايل ناكامي خصوصي سازي در مجلس
مهر: شركت هاي سرمايه گذاري بزرگ قصد دارند با زد و بند و تباني، سهام شركت هاي دولتي را با قيمت پايين خريداري كنند.
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص آينده وضعيت سهام عرضه شده توسط سازمان خصوصي سازي، گفت:  به دليل اين كه تحليل و پيش بيني وضعيت آتي اين سهام به مجموعه اي از عوامل بستگي دارد نمي توان به طور قطع در مورد آينده اين سهام قضاوت كرد.
دكتر محمد خوش چهره با بيان اين كه اقدامات سازمان خصوصي سازي چندان تأثيرگذار نخواهد بود، افزود: به نظر مي رسد يكي از دلايل فروش نرفتن سهام در مهر ماه سال جاري، زد و بند و تباني بين شركت هاي سرمايه گذاري بوده است كه قصد دارند با اين اقدامات، قيمت سهام را كاهش داده و آن را با قيمت بسيار پايين خريداري كنند كه اين امر از سوي مجلس پيگيري خواهد شد.

تدبير ،سهام لاستيك البرز را مي فروشد
گروه بورس: سرمايه گذاري تدبير ۴/۱۵ درصد سهام لاستيك البرز را براي فروش عرضه كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت اعلام كرد: در نظر دارد ۸/۹ ميليون سهم لاستيك البرز را با قيمت پايه اي معادل ۲۸۵ تومان در تالار فرعي بورس تهران عرضه كند.
اين ميزان سهام در تاريخ ۱۸ آبان ماه جاري و به صورت نقدي و يكجا فروخته خواهد شد.

مهركام پارس ۳/۱ درصد سهام بانك پارسيان را دراختيار دارد
گروه بورس: شركت مهركام پارس طي اطلاعيه اي در خصوص ميزان سرمايه گذاري سهام در بانك پارسيان توضيح داد.
به گزارش خبرنگار ما تعداد ۹/۲۶ ميليون سهم از دو ميليارد سهم بانك پارسيان در مالكيت شركت مهركام پارس است.اين تعداد سهم معادل ۳/۱ درصد سهام اين بانك پارسيان است و اين شركت قصد دارد سهام يادشده را حفظ كند.

تشكيل كميته توسعه فعاليتهاي بورس كالاي كشاورزي
فارس: دبير كل بورس كالاي كشاورزي گفت: كميته اي براي توسعه فعاليتهاي اين بورس، با مسئوليت قائم مقام وزير و مدير عامل بانك كشاورزي و برخي معاونين در وزارت جهاد كشاورزي تشكيل مي شود.
احمد كبيري افزود: اين كميته وظيفه بررسي و رفع موانع توسعه فعاليت بورس كالاي كشاورزي را برعهده خواهد داشت.
وي به جلسه اخير وزير جهاد كشاورزي با مسئولان اين بورس اشاره كرد و اظهار داشت: در اين جلسه سعي شد تا اقداماتي كه مي تواند به رونق بيشتر بورس كالاهاي كشاورزي منجر شود، در قالب پيشنهاد طرح و مورد بررسي قرار گيرد.
دبير كل بورس كالاي كشاورزي افزود: قائل شدن تخفيفهايي در ميزان عوارض گمركي و سود بازرگاني براي وارد كنندگاني كه كالايشان در بورس عرضه مي شود، از اين جمله است.
وي به اولويتهاي كاري كميته مذكور اشاره كرد و گفت: پيگيري معافيت مالياتي براي فعالان بورس كالاي كشاورزي از ديگر مواردي است كه كميته درخصوص تحقق آنها تلاش خواهد كرد.
كبيري افزود: با توجه به تصويب شور اول لايحه قانوني بازار اوراق بهادار در مجلس شوراي اسلامي، مقرر شد تا پيشنهادهاي اصلاحي بورس كالاي كشاورزي به نمايندگان ارائه شود تا موارد مربوط به فعاليت بورس مذكور در اين لايحه لحاظ شود. انجام خريدهاي تضميني و حمايتي دولت از بورس كالاي كشاورزي از ديگر پيشنهادهاي اين بورس به وزير جهاد كشاورزي است.

سهامداران ايران خودرو ديزل ۱۰۰ درصد سود خالص را به خانه مي برند
گروه بورس: ايران خودرو ديزل امسال ۱۰۰ درصد سود خالص را بين سهامداران را خود پخش مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت در نيمه نخست امسال ۳/۱۹۸ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به هر سهم شركت نيز ۲۰۴ ريال سود تعلق گرفت كه با توجه به پيش بيني سود ۵۰۴ ريالي اين رقم ۴۱ درصد بودجه را محقق ساخته است. بنابراين گزارش ايران خودرو ديزل در مدت ياد شده دو هزار و ۸۳۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۱۵ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۵۴/۲۰۱ ميليارد ريال هزينه مالي داشته است. در اين مدت سود عملياتي شركت ۵/۳۳۹ ميليارد ريال و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن نيز دو هزار و ۳۷۶ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش حاكي است :ايران خودرو ديزل در سال گذشته ۴ هزار و ۴/۳۸۴ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۷۶۹ ميليارد ريال سود عملياتي و ۳۴۰ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم خود نيز ۵۲۵ ريال سود كنار گذاشته است.
براساس اين گزارش اين شركت در ۳۲ ميليون سهم يك هزار ريالي از دو ميليارد سهم بانك پارسيان سرمايه گذاري كرده است. براين اساس ايران خودرو ديزل ۶/۱ درصد سهام اين بانك را در اختيار دارد.

«معدني املاح» در نيمه نخست امسال ۲۱ ميليارد ريال سود كرد
گروه بورس: سود خالص شركت معدني املاح ايران طي نيمه نخست امسال به رقم ۲۱ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس به هر سهم شركت ۴۱۶ ريال سود تعلق گرفته كه نسبت به پيش بيني سود ۹۳۶ ريالي، اين رقم در مدت ياد شده ۴۴ درصد بودجه را محقق ساخته است.
بنابر اين گزارش معدني املاح طي ۶ ماه نخست امسال ۶/۴۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۳ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۲۲ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش حاكي است شركت يادشده در سال مالي گذشته ۷/۹۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵/۳۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴ ميليارد ريال هزينه و ۳/۴۹ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
ميزان سود خالص اين شركت در سال گذشته ۶/۴۴ ميليارد ريال بوده و به ازاي هر سهم نيز يك هزار و ۱۳ ريال سود خالص كنار گذاشته است.
پيش بيني عملكرد امسال شركت نسبت به عملكرد واقعي سال قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۱۳ درصد افزايش، بهاي تمام شده ۲۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۲ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۵ درصد افزايش داشته است.

افزايش سرمايه پيام رأي نياورد
گروه بورس: مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت صنعتي پيام با حضور ۶۵ درصد سهامداران روز شنبه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع موضوع افزايش سرمايه شركت به تصويب نرسيد. هيأت مديره پيشنهاد كرده بود سرمايه پيام از ۶۰ ميليارد ريال به ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش يابد.
هدف از اين افزايش سرمايه خريد ۵۱ درصد سهام آزمايش اعلام شده بود. بازرس قانوني انجام اين افزايش سرمايه را بلامانع دانسته بود.

مجمع حمل و نقل پتروشيمي برگزار شد
گروه بورس: براساس تصميم مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده شركت حمل و نقل پتروشيمي، اعضاي جديد هيأت مديره اين شركت معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس شركت هاي بازرگاني پتروشيمي ايران، بازرگاني پتروشيمي بين الملل و پتروشيمي تبريز و محمد حسن مقارني و داريوش روندي به مدت دو سال به عنوان اعضاي هيأت مديره شركت انتخاب شدند.
بنابر اين گزارش جلسه ياد شده با حضور نمايندگان شركت ملي صنايع پتروشيمي با ۵/۸۷ درصد از كل سهام شركت برگزار شد.

شاخص
ادامه افت شاخص ها در بورس تهران
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام براي دومين روز پياپي روندي نزولي را طي كرد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز شاخص كل بورس تهران ۷۶ واحد كاهش يافت و زير ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد ايستاد مسائل بين المللي به عنوان مهم ترين دليل افت شاخص اعلام شده است.
روز يكشنبه شاخص عملكرد تالار اصلي ۸۰ واحد پايين آمد و به رقم ۱۳ هزار و ۴۱۱ واحد رسيد. شاخص تالار فرعي نيز افتي ۴۸ واحدي را تجربه كرد.
روند كاهش شاخص ها در بورس تهران ديروز دامن گير شاخص صنعت نيز شد. اين شاخص روز گذشته ۴۰ واحد افت را تجربه كرد و در مرز ۹۸۰۰ واحد جاي گرفت.
از سوي ديگر شاخص مالي كه نشان دهنده عملكرد سهام شركت هاي سرمايه گذاري است ۳۷۹ واحد افت كرد اين شاخص در حال حاضر بار ديگر به مرز ۴۱ هزار واحد رسيده است.
ديروز در گروه هاي صنعتي نيز شاخص قيمت سهام به طور كلي كاهش يافت و فقط گروه هاي استخراج معادن با ۷/۲ رشد شاخص و چوب و محصولات چوب با ۲/۱۲ واحد افزايش سهامداران را راضي به خانه فرستادند.

نبض بازار
۵شركت، سقف ۵درصدي را پر كردند
گروه بورس: ديروز در جريان معاملات تالارهاي بورس اوراق بهادار قيمت سهام ۵شركت رشد ۵درصدي قيمت را تجربه كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس روز گذشته، داروسازي كوثركابلسازي تك،پمپ سازي ايران، پلاستيران و توسعه فارس سقف ۵درصدي رشد قيمت را پر كردند.
از سوي ديگر ديروز سهام ۴شركت پتروشيمي آبادان، قند بيستون، داروسازي عبيدي و تكنوتار با ۵درصد افت قيمت مواجه شد.
بنابراين گزارش روز گذشته آونگان و كابلسازي تك براي چندمين روز متوالي صدرنشين جدول تقاضا شدند.
در اين روز ۱۶۸ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد يك ميليون و۵۳۸هزار و۷۲۱سهم آونگان به ارزش كل ۲/۶ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
همچنين ديروز۴۱نفر نيز براي خريد ۳۰۱هزارو۵۴۱سهم كابلسازي تك در مجموع به ارزش ۸۷۶ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
اين گزارش حاكي است روز گذشته ۲۳۹نفر از سهامداران سرمايه گذاري پتروشيمي يك ميليون و۹۸۴هزارو۳۱۷سهم خود را براي فروش عرضه كردند.
ارزش سهام عرضه شده از سوي اين تعداد سهامدار ديروز۲/۱۵ميليارد ريال برآورد شد.
در اين روز كاري ۱۳۶هزارو ۸۴۶سهم گاز لوله توسط ۵۹نفر براي فروش عرضه شد كه در مجموع ۱/۴ميليارد ريال ارزش داشت.
شركتهاي عمران شهرهاي جديد وارد بورس مي شوند
فارس: وزير مسكن و شهرسازي گفت: تا پايان سال جاري دو يا سه شركت عمران شهرهاي جديد وارد بورس مي شود و به دنبال آن بقيه شركتهاي عمران شهرهاي جديد نيز به اين بازار وارد خواهند شد.
علي عبدالعلي زاده كه در سومين مجمع عادي كانون كاردانهاي فني استان ساختمان تهران سخن مي گفت، اظهار داشت: در سال ۸۲ معادل ۶۰ هزار ميليارد ريال در امر ساخت و ساز مسكن شهري سرمايه گذاري شده است.
وزير مسكن و شهرسازي شركتهاي سرمايه گذار در بخش مسكن را موفق ارزيابي كرد و افزود: حضور بخش خصوصي در بورس جنبه انتخابي دارد؛ ليكن سياست وزارت مسكن، تشويق شركتهاي ساختماني بخش خصوصي براي عرضه سهام در بورس و تبديل اين شركتها به شركتهاي بزرگتر مي باشد.

تغييرات قيمت سهام
يكشنبه ۱۰ آبان
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۹
۲۱۲
۴,۴۶۴
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۱۳۸
۲,۹۰۵
كابلسازي تك
۴.۹۸
۱۲۹
۲,۷۱۷
پمپ سازي ايران
۴.۹۵
۹۶
۲,۰۳۶
پلاستيران
۴.۹۲
۲۸۱
۵,۹۸۷
توسعه فارس
۴.۸۷
۷۴
۱,۵۹۲
شكر شاهرود
۴.۳۲
۴۷
۱,۱۳۶
آزمايش
۴.۲۹
۲۴۵
۵,۹۶۰
جوشكاب يزد
۳.۹۷
۱۳۳۱
۳۴,۸۵۹
خدمات انفورماتيك
۳.۵۶
۷۲
۲,۰۹۷
قند مرودشت
۲.۷۴
۱۸۲
۶,۸۱۶
قند پيرانشهر
۲.۳۹
۷۰
۳,۰۰۲
چيني ايران
۱.۰۸
۴۳
۴,۰۲۵
معدني دماوند
۱.۰۴
۱۴
۱,۳۶۳
ارج
۱
۲۴
۲,۴۱۷
سرمايه گذاري آذربايجان
۰.۹۲
۱۳
۱,۴۳۳
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۸۷
۲۶
۳,۰۱۷
شيمي دارويي داروپخش
۰.۸۱
۲۵
۳,۱۰۰
ساختمان اصفهان
۰.۷
۱۵
۲,۱۶۷
صنعتي بوتان
۰.۵۹
۱۵
۲,۵۵۶
شيميايي سينا
۰.۵۳
۱۱
۲,۱۰۶
فيبرايران
۰.۴۹
۸
۱,۶۳۷
بلبرينگ ايران
۰.۴۷
۱۰
۲,۱۵۰
آبسال
۰.۴۱
۲۵
۶,۱۹۰
تامين ماسه
۰.۲۸
۵
۱,۸۱۶
پارس خودرو
۰.۲۷
۱۵
۵,۶۶۹
پارس سوئيچ
۰.۲۷
۹
۳,۳۸۱
داروسازي داملران
۰.۱۷
۹
۵,۱۷۴
آهنگري تراكتورسازي
۰.۱۳
۲
۱,۵۹۷
پارس متال
۰.۱۱
۶
۵,۲۷۶
آلومينيوم پارس
۰.۱
۸
۷,۹۹۲
زامياد
۰.۰۸
۸
۹,۵۵۲
سيمان هگمتان
۰.۰۷
۵
۶,۷۳۷
معادن منگنزايران
۰.۰۷
۲
۲,۹۶۳
ايران مرينوس
۰.۰۶
۳
۴,۸۲۴
سامان گستراصفهان
۰.۰۶
۱
۱,۵۴۱
سرما آفرين
۰.۰۵
۳
۵,۴۷۵
الكتريك شرق
۰.۰۱-
۱-
۹,۲۷۵
داروسازي فارابي
۰.۰۱-
۱-
۸,۲۸۱
دارو پخش
۰.۰۱-
۱-
۱۳,۵۳۴
كاشي الوند
۰.۰۲-
۲-
۸,۱۸۰
البرز دارو
۰.۰۲-
۱-
۴,۲۲۰
صنعتي پارس مينو
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۴۰
لبنيات پاك
۰.۰۳-
۲-
۷,۸۶۸
سيمان كارون
۰.۰۳-
۷-
۲۳,۴۷۷
سيمان اصفهان
۰.۰۳-
۲۲-
۸۱,۶۸۱
سيمان صوفيان
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۰۵
لاستيك كرمان
۰.۰۴-
۳-
۷,۳۹۳
داروسازي زهراوي
۰.۰۵-
۸-
۱۶,۰۷۸
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۱۳
تكسرام
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۷۶
لاميران
۰.۰۶-
۲۲-
۳۵,۲۳۱
سيمان شرق
۰.۰۷-
۲۳-
۳۳,۰۸۵
سيمان غرب
۰.۰۷-
۵-
۶,۸۵۲
پگاه اصفهان
۰.۰۷-
۲-
۳,۰۱۶
نوش مازندران
۰.۱-
۴-
۳,۹۵۰
تراكتورسازي
۰.۱-
۱۶-
۱۶,۱۱۱
سيمان تهران
۰.۱۲-
۴-
۳,۲۸۳
كاشي سينا
۰.۱۲-
۴۴-
۳۵,۹۴۵
سيمان شاهرود
۰.۱۲-
۴-
۳,۴۴۲
شهد ايران
۰.۱۴-
۸-
۵,۸۷۱
سايپا
۰.۱۶-
۱۴-
۸,۷۸۱
جابربن حيان
۰.۱۸-
۳۴-
۱۹,۱۳۴
پتروشيمي اصفهان
۰.۱۸-
۱۵-
۸,۱۷۵
كاشي اصفهان
۰.۱۹-
۱۱-
۵,۷۰۶
قند نقش جهان
۰.۲-
۱۶-
۸,۰۵۱
سايپا آذين
۰.۲۲-
۱۲-
۵,۴۰۲
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۲۳-
۱۰-
۴,۳۴۸
ايرانيت
۰.۲۳-
۴۴-
۱۹,۱۳۰
سيمان بجنورد
۰.۲۵-
۲۶-
۱۰,۳۶۳
سايپا ديزل
۰.۲۵-
۸۰-
۳۲,۱۷۲
نفت بهران
۰.۲۶-
۵-
۱,۹۵۳
پارس شهاب
۰.۲۸-
۸-
۲,۸۹۸
كف
۰.۲۹-
۱۰-
۳,۳۸۴
پارس توشه
۰.۳۲-
۱۶-
۴,۹۱۶
صنعت و معدن
۰.۳۲-
۲۶-
۸,۱۳۴
تولي پرس
۰.۳۲-
۱۷-
۵,۳۵۳
نيروترانس
۰.۳۲-
۲۸-
۸,۷۰۱
چادر ملو
۰.۳۵-
۷۱-
۲۰,۴۹۸
افست
۰.۳۶-
۲۰-
۵,۵۴۴
سرمايه گذاري غدير
۰.۳۶-
۲۹-
۸,۰۲۸
سرمايه گذاري پتروشيمي
۰.۳۷-
۸-
۲,۱۷۴
نيرومحركه
۰.۳۹-
۴۱-
۱۰,۴۶۱
اقتصاد نوين
۰.۴۱-
۱۰۷-
۲۶,۱۵۳
دوده صنعتي
۰.۴۴-
۷۱-
۱۶,۰۰۸
سيمان فارس وخوزستان
۰.۴۴-
۱۵-
۳,۴۱۱
موتوژن
۰.۴۶-
۸-
۱,۷۲۲
آذرآب
۰.۵-
۱۷-
۳,۳۹۷
بهپاك
۰.۵۳-
۴۱-
۷,۷۰۲
سرمايه گذاري ملي
۰.۶۱-
۱۱-
۱,۷۸۴
رينگ مشهد
۰.۶۳-
۵۲-
۸,۲۰۰
ايران ترانسفو
۰.۶۵-
۱۲-
۱,۸۲۱
ماشين سازي اراك
۰.۶۵-
۴۷-
۷,۱۴۴
فولاد كاويان
۰.۷۳-
۱۸-
۲,۴۵۱
مهرام
۰.۷۴-
۱۹-
۲,۵۴۰
معادن بافق
۰.۸-
۶۲-
۷,۶۶۳
سرمايه گذاري مسكن
۰.۹۲-
۲۹۰-
۳۱,۲۹۰
گاز لوله
۱.۰۱-
۴۳-
۴,۲۰۰
توسعه صنايع بهشهر
۱.۰۶-
۸۵-
۷,۹۳۶
سرمايه گذاري بانك ملي
۱.۰۹-
۵۲-
۴,۷۳۱
مس شهيد باهنر
۱.۱-
۲۳-
۲,۰۷۰
نيرو كلر
۱.۱۳-
۳۰-
۲,۶۱۶
ماشين سازي نيرو محركه
۱.۱۴-
۴۳-
۳,۷۲۷
سرمايه گذاري رنا
۱.۲-
۷۸-
۶,۴۰۰
كاغذ سازي كاوه
۱.۲۴-
۱۳۳-
۱۰,۵۹۴
سرمايه گذاري ساختمان
۱.۳۸-
۱۵۰-
۱۰,۷۱۰
بانك كارآفرين
۱.۳۸-
۱۴۵-
۱۰,۳۳۶
فرآوري مواد معدني
۱.۴۱-
۵۹-
۴,۱۱۱
لوله وماشين سازي
۱.۴۳-
۵۷-
۳,۹۳۷
پاكسان
۱.۵۵-
۱۱۶-
۷,۳۷۴
معادن و فلزات
۱.۶۲-
۶۴-
۳,۸۹۲
ايران خودرو ديزل
۱.۶۴-
۵۳-
۳,۱۷۳
جام دارو
۱.۸-
۲۷۵-
۱۵,۰۱۵
پتروشيمي خارك
۱.۸۱-
۳۸-
۲,۰۵۸
آبفر
۱.۸۵-
۱۸۳-
۹,۷۱۴
پارس دارو
۱.۸۹-
۲۶۶-
۱۳,۸۲۴
پتروشيمي اراك
۲.۱۸-
۷۱-
۳,۱۸۶
هپكو
۲.۲۳-
۵۵-
۲,۴۱۰
شيشه وگاز
۲.۳۹-
۸۱-
۳,۳۱۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۲.۵۳-
۷۶-
۲,۹۲۶
سرمايه گذاري سپه
۲.۶۳-
۱۵۸-
۵,۸۵۸
سرمايه گذاري صنعت نفت
۲.۹۱-
۹۵-
۳,۱۷۲
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۹۹-
۸۸-
۲,۸۵۹
صنعتي آما
۳.۰۹-
۶۶-
۲,۰۷۳
گلتاش
۳.۰۹-
۶۱۳-
۱۹,۲۵۲
پتروشيمي فارابي
۳.۲۱-
۲۶۳-
۷,۹۳۳
كربن ايران
۳.۲۴-
۳۳-
۹۸۵
صنعتي ملاير
۳.۲۷-
۳۶۴-
۱۰,۷۵۴
توليدي قطعات اتومبيل
۳.۶۴-
۵۵-
۱,۴۵۸
نورد ولوله اهواز
۳.۶۷-
۴۵-
۱,۱۸۰
درخشان تهران
۳.۶۸-
۱۰۹-
۲,۸۵۲
محور سازان
۳.۹-
۱۱۳-
۲,۷۸۷
موتورسازان تراكتور
۳.۹۱-
۱۱۹-
۲,۹۲۷
سرمايه گذاري ملت
۳.۹۲-
۱۰۱-
۲,۴۷۸
توسعه صنعتي
۳.۹۲-
۳۱۳-
۷,۶۷۲
مخابراتي شهيد قندي
۴.۰۴-
۲۴۰-
۵,۷۰۶
معادن روي
۴.۳۶-
۲۳۳-
۵,۱۱۴
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۴.۴۴-
۱۶۱-
۳,۴۶۳
نيروي زنگان
۴.۴۸-
۳۴۴-
۷,۳۳۷
كنتورسازي ايران
۴.۵۱-
۳۸۰-
۸,۰۳۸
سرمايه گذاري توس گستر
۴.۸-
۲۸۳-
۵,۶۱۰
سرمايه گذاري البرز
۴.۸۱-
۱۰۳-
۲,۰۴۰
فارسيت دورود
۴.۸۳-
۲۲۸-
۴,۴۸۸
داده پردازي ايران
۴.۹۹-
۲۲۷-
۴,۳۲۳
تكنو تار
۴.۹۹-
۵۴۰-
۱۰,۲۷۷
داروسازي عبيدي
۵-
۷۴۸-
۱۴,۲۱۷
پتروشيمي آبادان
۵-
۱۴۷-
۲,۷۹۵
قند بيستون
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |