دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۳ - Nov 1, 2004
مهندس چمران: به پيمانكار پروژه ترن هوايي اطمينان داريم
احداث خطوط ترن هوايي تهران با نظارت
يك شركت خارجي مجرب انجام مي شود
شوراي اسلامي شهر تهران ديروز طرح ساماندهي وضعيت توزيع ميوه و تره بار در اماكن و ميادين تره بار شهرداري را تصويب كرد.به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر در پايان جلسه شورا گفت: به موجب اين مصوبه، شهرداري موظف است ظرف مدت ۲ ماه آئين نامه ها و دستور العمل هاي مربوط به نحوه بهره برداري از ميادين ميوه و تره بار، چگونگي واگذاري غرفه ها، دستورالعمل هاي كنترل كيفي محصولات ارائه شده با رعايت شاخص هاي بهداشتي و همچنين چگونگي تاثيرگذاري جهت شكست قيمت ها و توزيع عادلانه و مناسب محصولات و فرآورده هاي كشاورزي در شرايط خاص را تهيه و براي تصويب به شوراي شهر ارائه كند.
وي با بيان اينكه شهرداري در رابطه با ميوه صرفا از طريق مراكز وابسته به سازمان ميادين و تره بار خدمات رساني مي كند و بر كار آنها نظارت دارد، نقش اصلي در اين رابطه را بر عهده وزارت جهاد كشاورزي و وزارت بازرگاني دانست و از آنها خواست به وظايف خود در اين رابطه عمل كنند.
رئيس شوراي شهر همچنين با ابراز تاسف از وضعيت به وجود آمده براي حريم تهران كه هر از چند گاهي شاهد جداشدن بخش  هايي از آن و ايجاد شهرك هاي تازه در كنار پايتخت مي باشيم گفت: متاسفانه بحث حريم و ابهامات مربوط به آن، مردم را نيز سرگردان كرده است.وي افزود: حتي در صحبت هايي كه با وزير كشور داشته ايم ايشان هم موافق اين گونه كارها نبودند.
به گفته رئيس شوراي شهر، ديدگاهي بر اثر فشارهاي وارده به دولت مي خواهد با جداشدن بخش هايي از حريم تهران و تبديل آ نها به شهرك هاي جديد از درآمدهاي بيشتري برخوردار شود.
چمران با اشاره به مصوبه چند سال پيش مبني بر ايجاد شهرك هاي جديد كه هم اكنون براي انتزاع بخش هايي از حريم تهران مورد استناد قرار مي گيرد گفت: ۱۰ سال از تصويب اين قانون مي گذرد و حالا به فكر اجراي آن افتاده اند.رئيس شوراي شهر افزود: اگر آن قانون وجود دارد كه چنانچه در نقطه اي جمعيت به مرحله اي رسيد كه مي توان آنجا را به شهر تبديل كرد قانوني هم وجود دارد كه حريم تهران را مشخص و تثبيت كرده است.
وي افزود: حريم تهران قبلا از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري به عنوان مرجع قانوني تصويب و ابلاغ شده است.
وي در عين حال قوانين مربوط به حريم شهر تهران را داراي ابهاماتي دانست كه بايد توسط قانونگذار اصلاح شود و به گفته وي در اين خصوص وزارت مسكن خواستار تغيير قوانين مربوط به حريم شده است.چمران خاطرنشان كرد كه احداث شهرك هاي پيرامون تهران بدون در نظر گرفتن سرانه هاي خدماتي فاجعه اي بزرگ براي تهران به شمار مي رود.وي فاجعه پاكدشت را نمونه اي آشكار از احداث شهرك هاي پيرامون تهران بدون در نظر گرفتن مسايل اجتماعي، اقتصادي و غيره دانست.رئيس شوراي شهر همچنين اين گونه تصميم گيري ها را با استراتژي و سياستي كه براساس آن جمعيت تهران نبايد تا سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۴ ميليون نفر فراتر رود مغاير دانست و گفت: اضافه شدن شهرك هاي جديد در حريم تهران منجر به افزايش جمعيت در آن مناطق و برهم خوردن تعادل زيست محيطي پايتخت مي شود.
رئيس شوراي شهر همچنين با اشاره به انتقاد به برخي اعضاي شوراي شهر به نحوه اجراي پروژه قطار هوايي (مونوريل) در مسير صادقيه _ فرودگاه مهرآباد گفت: آنچه شوراي شهر مي گويد، بحث نظارت كمي و كيفي بيشتر بر روي اين پروژه است.
چمران با تأكيد بر اين كه شوراي شهر به صداقت پيمانكار اطمينان دارد گفت: پيمانكار ترن هوايي در دوران دفاع مقدس تجربيات موفقي را در پرونده كاري خود دارد و ما از اين بابت به او اعتماد داريم.
وي در ادامه از ارائه گزارشي مستند از سوي شهرداري به شوراي شهر درخصوص چگونگي اجراي مونوريل خبر داد و گفت: براساس توافق به عمل آمده قرار است يك شركت خارجي با تجربه و آگاه ضمن بازديد از اين پروژه بر انجام كار نظارت داشته باشد.

شهردار تهران در همايش سفيران سبز:
امكانات رفاهي و درماني كارگران خدمات شهري بايد فراهم شود
عكس : مسعود خامسي پور
005382.jpg
گروه شهري: دكتر احمدي نژاد شهردار تهران در همايش سفيران سبز كه در مرقد مطهر امام خميني(ره) برپا شده بود، ضمن تجليل از خدمات ارزنده كارگران خدمات شهري تهران، گفت: خدمتگزاري در تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران، بزرگترين افتخار هر انسان است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهردار تهران در اين مراسم كه با حضور كارگران خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري ترتيب يافته بود، با اشاره به اين كه كارگران خدمات شهري پرزحمت ترين كار را در تهران بر عهده دارند و با جانفشاني، محيط زندگي عمومي را حفظ مي كنند، خطاب به آنان گفت: به سهم خود از همه شما سپاسگزارم و دستان پرتوان شما را مي بوسم.
دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر تأمين نيازها، امكانات رفاهي و درماني اين كارگران گفت: بايد شرايطي فراهم شود كه كارگران با اطمينان خاطر و امنيت به خدمات خود ادامه دهند.
شهردار تهران با اشاره به اهميت همكاري مردم در حفظ نظافت و پاكيزه نگاهداشتن شهر خاطرنشان كرد :همكاري آحاد مختلف جامعه، در كاهش هزينه هاي مربوط به حفظ پاكيزگي، محيط زيست و بهداشت شهري نقش مؤثري دارد.

نگاه
داوود كاظمي
005385.jpg

۲۲۰ سقاخانه براي تهران
005373.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران، اعلام كرد: احداث بنا، تأمين آب، برق و سيستم سردكننده، تعمير و نگهداري هر واحد سقاخانه در تهران، ۵ ميليون تومان هزينه دارد. مهندس محمد جواد محمدي زاده، معاون خدمات شهري شهرداري تهران، در گفت  و گو با ايلنا، گفت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته قرار اين است كه براي هر محله تهران حداقل ۱۰ سقاخانه احداث شود. وي افزود: طبق اين آمار در كل تهران ۲۲۰ باب سقاخانه احداث خواهد شد. به گفته محمدي زاده، در حال حاضر يكصد واحد سقاخانه در تهران در حال احداث است كه تا پايان سال اين تعداد بيشتر مي شود.

بازآفريني ياد و خاطره شهيدان كردستان
005379.jpg
شهرداري منطقه ۶ تهران به منظور گراميداشت ياد شهدا و همچنين گسترش فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن دوران هشت سال دفاع مقدس، كه در راستاي ساماندهي تبليغات محيطي و زيباسازي شهر انجام مي شود، تابلوي بزرگي از تصاوير سرداران و فرماندهان سپاه كردستان در ابتداي بزرگراه كردستان نصب كرده است.به گفته مهندس عزت الله فرجي شهردار منطقه ۶تهران ، تابلو سرداران كردستان نخستين تابلوي ثابت ويژه شهدا در سطح شهر مي باشد.وي تاكيد كرد : فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن ياد شهدا، نياز نسل جوان امروز جامعه رو به توسعه و پيشرفت است .

جنگلكاري در جنوب آزاد راه كرج
005376.jpg
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران گفت: يازده ورودي شهر تهران با ايجاد فضاي سبز و چشم اندازهاي زيبا تا پايان امسال ساماندهي مي شوند. مختاري گفت: اين اقدام علاوه بر زيبا سازي شهر در توسعه فضاي سبز و افزايش سرانه آن نيز مؤثر خواهد بود.
وي افزود: در آزاد راه كرج، وردآورد ۱۰۰۰ هكتار از زمين هاي اطراف بزرگراه براي افزايش فضاي سبز و استفاده شهروندان از اين فضاها جنگلكاري شده است.
مختاري در پايان اضافه كرد بازسازي و بسترسازي شمال غرب آزاد راه كرج آغاز شده و جنوب اين بزرگراه نيز در آينده نزديك جنگلكاري مي شود.

تجليل مديريت شهري تهران از مدال آوران پاراليمپيك آتن
با حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، از مدال آوران پاراليمپيك آتن در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن تجليل مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين مراسم كه جمعي از مديران و معاونان شهرداري تهران، شهرداران مناطق، روساي فرهنگسراهاي تهران، مسؤولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان و پيشكسوتان ورزشي نيز حضور دارند، از ۶۷ ورزشكار، مربي و سرپرست شركت كننده در پاراليمپيك آتن تجليل خواهد شد.
بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم، اختتاميه مسابقات فوتبال گل كوچك محلات شهرداري تهران (جام دوستي) نيز به صورت همزمان برگزار شده و به تيم هاي اول تا سوم رده هاي مختلف سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسابقات فوتبال گل كوچك كه از اسفندماه ۸۲ تا مهرماه سال جاري در ۲۲ منطقه شهرداري با حضور ۱۵ هزار تيم و ۱۶۰۰ ورزشكار برگزار شده جوايز و حكم هاي قهرماني اهدا مي گردد.

نهر فيروزآباد ديگرطغيان نمي كند
تونل بهمنيار براي رهايي جنوب غرب تهران از خطر سيلاب به بهره برداري رسيد
معاون  فني  و عمراني  شهردار تهران  گفت : نهر فيروزآباد در جنوب  غرب تهران  از شبكه  جمع آوري  آب هاي  سطحي  خارج  مي شود.
محمد علي آبادي  روز يكشنبه  در گفت  وگو با ايرنا افزود: تونل  بهمنيار در جنوبي ترين  نقطه  پايتخت  به  طول  شش  هزار و۲۵۰ متر مربع  احداث  شده  و با آبگيري  آن در ماه  جاري  مشكلات  نهر فيروزآباد رفع  خواهد شد.
وي  گفت : ساكنان  منطقه  ۹ و ۱۰ تهران  به  دليل  وجود نهر فيروزآباد در محل سكونت  خود، سال ها با مشكلات 
زيست  محيطي  بسياري  روبه رو بودند و راه اندازي  تونل  بهمنيار مشكلات  آنان  را برطرف  خواهد كرد.
معاون  شهردار تهران ، قطر اين  تونل  را ۷/ ۳ متر ذكر كرد و گفت : اين  تونل آب هاي  سطحي  مناطق  غرب  و جنوب  غرب  تهران  را جمع آوري  كرده  و به  طور مستقيم به  جنوب  تهران  انتقال  مي دهد.
علي آبادي  خاطرنشان  كرد: اين  تونل  طي  مدت  ۱۰ ماه  و با كمترين  هزينه  احداث  شده  است . وي  با بيان  اين كه  طرح  ساماندهي  جمع آوري  آب هاي  سطحي  تهران  درحال  اجراست ، افزود: رشد شهرنشيني  در تهران  در سال هاي  گذشته ، همگام  با گسترش خدمات  نبوده  است  و بايد با اقدامات  عمراني  سريع  و اساسي ، خدمات  اوليه مطلوب  را به  مردم  ارائه  دهيم . وي  همچنين  از احداث  پل  مغان  در بزرگراه  صياد شيرازي  خبر داد و گفت : اين پل  هم اكنون  مراحل  پاياني خود را طي  مي كند و با افتتاح  آن در هفته هاي  آينده ، مشكلات  تردد در اين  بزرگراه  برطرف  خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |