دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۳ - Nov 1, 2004
هشدار جديد كارشناسان:
مراقب ايميل هاي با مزه باشيد
005325.jpg
گروه انفورماتيك: كارشناسان شركت هاي امنيت شبكه به كاربران هشدار دادند تا مراقب ايميل هاي ويروسي با سوژه هاي طنز باشند.
به گزارش بي بي سي، ويروسي كه خود را در قالب ايميل هاي بامزه نشان مي دهد، امروزه به سرعت در شبكه هاي رايانه اي در حال پخش است.
شركت هاي سازنده ضد ويروس درباره نسخه هايي از برنامه ايميل Bagle كه به نظر مي رسد تعداد زيادي از كاربران را گرفتار خواهد كرد، هشدار مي دهند.
اين ويروس آدرس هاي اينترنتي را از برنامه Outlook مايكروسافت مي گيرد و آدرس خود را مي فرستد تا قربانيان جديدي را بگيرد.
اين گونه از Bagle اگر وارد رايانه بشود، تمامي سيستم هاي امنيتي را كه رايانه هاي شخصي را كنترل مي كنند، مختل خواهد كرد.
گونه هاي جديد اين ويروس با نام هاي Bagle.BB ، Bagle.ATو Bagle.AU هستند كه اين ويروس ها از طريق عبارت هاي جوك(joke )يا قيمت(price) وارد صندوق پست الكترونيكي مي شوند.
اين ويروس به رايانه هايي كه نرم افزار ويندوز ۹۸ ، ۹۵ ،  ،۲۰۰۰ nt، me، xp دارند، حمله مي كند.
خبرگزاري بي بي سي پنج هشدار درباره اين ويروس از شركت هاي امنيتي دريافت كرده است. همچنين، شركت فنلاندي F-secure اين ويروس را دومين خطر براي خود برشمرده است. ميكوهيپونن، سرپرست تحقيقات در مورد آنتي ويروس براي شركت F-secure، گفت: ما گزارش هاي زيادي در مورد اين ويروس از تمام نقاط دنيا دريافت كرده ايم.
شركت هاي سازنده ضد ويروس، كاربران را ملزم كرده اند كه نسبت به آدرس هاي الكترونيكي غيرمنتظره هوشيار باشند و نرم افزارهاي خود را براي مقابله با اين ويروس ارتقا دهند تا اطمينان يابند كه از جديدترين تهديد دنيا در امان هستند.
حمله جديد
خبرگزاري ها همچنين از حمله چندين گونه از ويروس Bagle طي يك روز به سيستم هاي مختلف در سراسر جهان خبر داده اند.
به گزارش پي سي ورلد در آخرين روز هفته گذشته چندين گونه مختلف از ويروس مشهور Bagle با فاصله هاي زماني كوتاه ظهور كرد.
سرعت انتشار اوليه آنها به اندازه اي بود كه اغلب شركت هاي ضد ويروس به سرعت به اعلام هشدار و ارائه فايل هاي به روز رساني جديد براي شناسايي اين گونه هاي جديد Bagle پرداختند.
در حال حاضر سه گونه جديد نام هاي Bagle bb، Bagle.bc، Bagle.bd انتشار يافته اند كه در اين ميان، درجه خطر دوگونه bb و bd به سطح متوسط افزايش يافته است.
اين گونه هاي جديد شباهت بسيار زيادي به يكديگر دارند و عملكردي مشابه ندارند كه ساير گونه هاي Bagle را از خود نشان مي دهند.

قاتل سوني خودكشي كرد
گروه انفورماتيك:زماني بازي «Killzone» آخرين اميد Playstaion2 به حساب مي آمد. اگر چه PS2 در زمان هاي نه چندان دور فرمانرواي مطلق امپراتوري دستگاه هاي بازي بود ولي كودتاي xbox سرانجام توانست اين محصول محبوب شركت sony را از اريكه قدرت به زير بكشد. سلاح مخفي و كارآمد xbox براي اين پيروزي بازي Halo بود.
به گزارش پي سي مگ خشونت و فناوري چنان در اين بازي به هم آميخته است كه مديران سوني سرانجام متوجه شدند براي نجات PS2 به جاي توسعه زيرساخت هاي سخت افزاري بايد روي محصولات نرم افزاري سرمايه گذاري كنند. حاصل قدم گذاشتن PS2 به ميدان رؤيت بازي هاي رايانه اي هم همين Killzone بود. در اين بازي شما نقش يك تك تيرانداز حرفه اي را برعهده داريد كه در شهر آمستردام ساكن است و براي مأموريت هاي ضدتروريستي به اقصي نقاط جهان اعزام مي شود. غير از لشكري از قاتلان كه به دنبال مأمور امنيتي هستند. مسئوليت سنگين ديگري هم روي شانه قهرمان اين بازي سنگيني مي كند؛ نجات پلي استيشن. مشكل اينجاست كه حتي گيم بازي هاي حرفه اي هم از روند كلي بازي Killzone راضي نيستند.
رسوايي
شايد بسياري از منتقدين Killzone خودشان هم نفهميده بودند مشكل كار كجاست تا آنكه تيم نرم افزاري طرف قرارداد با سوني هفته گذشته دست مديران اين شركت را روكرد. اين تيم كه طراحي بازي Killzone را برعهده داشت اعلام كرد در حقيقت بازي را نه براي سوني كه براي رايانه هاي شخصي توليد كرده بود و پروژه تكميل آن از زمان بندي چهار ساله برخوردار است. ولي طراحان با اعمال فشار سوني مجبور شده اند Killzone را تغيير كاربري داده و ظرف فقط ۱۸ ماه به بازار عرضه كنند.
شايد در نگاه اول درك نكنيد كه رسوايي اين قضيه در كجاست ولي در عمل بايد تأكيد كرد كه بازي طراحي شده براي يك دستگاه بازي (كنسول) بسيار با بازي هاي طراحي شده براي رايانه هاي شخصي متفاوت است.
هنگامي كه شما پشت يك كامپيوتر هستيد كنترل بسياري از جزئيات بازي را در دست داريد. براي مثال مي توانيد سلاح عوض كنيد، زوم كنيد و دستگاه هاي نمايشگر و رادارهاي متعدد را خاموش و روشن كنيد ولي در يك كنسول بازي چون پلي استيشن يا حتي xbox از اين جزئيات خبري نيست.
ضمن آنكه قابليت هاي ترافيكي يك رايانه شخصي استاندارد برتري هاي قابل ملاحظه اي نيست به PS2 دارد و همين امر اجراي بازي Killzone روي PS2 را كند مي كند.
درود بر Halo
هالو(Halo) بازي به مراتب كلاسيك تري و در واقع امتداد منطقي بازي محبوبي چون مدال شجاعت (Medal of Honer) محسوب مي شود. صحنه هاي مبارزه در هالو متنوع تر است و حضور دشمنان يونيفورم پوش خاطره افسران نازي را زنده مي كند. در اين بازي دست مخاطب بسيار باز گذاشته شده به گونه اي كه اگر براي مثال نخواهيد يك مرحله را طي كنيد ناچار به گذراندن آن براي رفتن به مرحله بالاتر نيستيد. در مجموع به نظر مي رسد با نزديك شدن Halo2 به توزيع جهاني خود سوني بايد با همين موفقيت محدود Killzone هم خداحافظي كند.

AOL 9.0 با ضد ويروس اضافه
005328.jpg
گروه انفورماتيك:شركت آمريكن آنلاين، اعلام كرده است كه ويرايش جديد نرم افزار خود را به همراه يك ضدويروس قوي از مك آفي در ماه آينده ميلادي ارائه خواهد كرد.
اين شركت، ويروس ياب شركت مك آفي را به صورت آنلاين و بدون هيچ گونه هزينه هاي اضافي براي مشتريان dial-up خود، در دسترس قرار خواهد داد و سرويس هايي كه داراي هزينه هاي اضافي براي پشتيباني ضد ويروس هستند، حذف خواهد كرد.
اين نرم افزار به اعضاي شركت آمريكا آنلاين امكان مي دهد تا از اشتراك هاي AOL خود پشتيباني و حفاظت كرده و ديسك هاي سخت كامپيوترهاي خود را از لحاظ وجود ويروس ها بررسي كنند و نيز فايل هاي آلوده را قرنطينه و آلودگي آنها را برطرف سازند.
مشترياني كه با ويرايش امنيتي ۹‎/۰ AOL روزآمد شده اند، قادر خواهند بود ويروس ياب را پس از تكميل به روزرساني AOL داونلود و فعال سازند. اعضاي AOL كه از ويرايش هاي قديمي تر نرم افزار‎/۰ ۹ استفاده مي كنند، مي بايد نرم افزار ياد شده را به صورتي جداگانه از طريق وب سايت شركت آمريكا آنلاين، داونلود كنند.
آمريكا آنلاين، از آوريل سال ،۲۰۰۳ در حال ارائه ويروس ياب به عنوان سرويسي افتخاري براي كاربران نرم افزار ۷‎/۰ AOL و ‎/۰ ۸است. هزينه اين سرويس سابقاً ‎/۹۵ ۲ دلار ۶۰ ۱‎/پوند در هر ماه بوده است. اين هزينه، به دليل اندك بودن، مشتريان را قادر به استفاده از ويروس ياب و نرم افزارهاي دوره اي و نيز روزآمدسازي هاي ويروس ها مي سازد.
مشترياني كه به فهرست استفاده كنندگان از پشتيباني ضد ويروس ملحق شده اند، به طور مداوم از خدمات بهره مند خواهند شد، اما هزينه اي بابت اين خدمات پرداخت نمي كنند.
علاوه بر پشتيباني ضد ويروس desktop شركت آمريكا آنلاين، فايل هاي ضميمه ورودي و خروجي ايميل ها را نيز بررسي و كنترل مي كند. AOL به امنيت آنلاين علاقه و توجه نشان داده و در حال بهبود امنيت به عنوان مزيتي كليدي و اصلي در عضويت AOL است.
در ماه سپتامبر، RSA Security و آمريكا آنلاين، سرويس جديدي را با عنوان كد عبور AOL Pass Code ارائه كرده اند كه به مشتريان شركت آمريكا آنلاين امكان مي دهد از رمزهاي عبور ايمن و مطمئن براي پشتيباني و حفاظت از اطلاعات account خود استفاده كنند.
اين شركت در نتايج حاصل از تحقيق و مطالعه اي كه با همكاري Natinal Cyber Security Alliance انجام داده، اعلام كرده است كه ۲۰ درصد از كامپيوترهاي خانگي توسط ويروس ها و كرم ها آلوده شده و بر روي ۸۰ درصد از سيستم ها، نرم افزار جاسوسي وجود داشته اند.
اين بررسي  درباره كامپيوترهاي خانگي و مالكان آنها همچنين نشانگر اختلاف بسيار زياد ميان تهديدها و خطرات اينترنتي و درك كاربران از وجود آنهاست. اين نتيجه از  آنجايي ناشي مي شود كه دوسوم از كاربران كامپيوترهاي خانگي گفته اند كه تصور آنان بر اين بوده كه در مقابل خطرات آنلاين ايمن هستند.

نرم افزار منبع آزاد در خدمت بخش دولتي
گروه انفورماتيك: نتايجي كه از پياده سازي اوليه نرم افزار open-source در بخش هاي مختلف دولت در اوايل امسال به دست آمده است، نشان مي دهد كه نرم افزارهاي open-source مي توانند صرفه جويي را براي بخش دولتي،  به خصوص در ارتباط با تقويت سرور به همراه داشته باشند.
به گزارش همكاران سيستم OGC در اين باره گفته است: نرم افزار open-source، بدون ايجاد مسايلي درباره ارتباط ميان سخت افزار و نرم افزارها، جانشين قابل اتكا و مطمئني براي desktop است.
از سوي ديگر چنين نرم افزاري موجب ايجاد سود از طريق بقا و دوام سخت افزار به همراه منابع كمتري مي شود كه براي توليد سخت افزارهاي جديد مصرف مي شوند و نيز مشكلات كمتري در كنترل و اراده ماشين هاي قديمي را باعث مي شوند.
مدير اجرايي OGC جان اوتن گفته است: «اين پياده سازي هاي اوليه، مدارك با ارزشي نرم افزار open-source براي ما فراهم ساخته اند.»
وي همچنين اضافه كرده است كه اين پياده سازي ها مي توانند با ارايه راهكارهاي مؤثر و كم هزينه IT، از بخش هاي مختلف دولتي پشتيباني كنند. استفاده مؤثر از IT، جزيي بسيار مهم در مدرنيزه كردن برنامه هاي دولت است.
اين برنامه هاي اوليه با همكاري شركت هاي آي بي ام و سان مايكرو سيستمز صورت گرفته اند و امكان دسترسي به سود و قابليت هاي نرم افزار open-source را در محيطي زنده براي تعدادي از بخش هاي عمومي فراهم ساخته اند.

مدير عامل شركت پست ايران:
براي راه اندازي دفاتر خدمات ارتباطي مشكل فيبر نوري داريم
گروه انفورماتيك:تجهيز و راه اندازي خدمات ارتباطي نيازمند كشيده شدن خطوط E1 (اي وان) تا مراكز مربوط است، در حالي كه در شرايط فعلي براي انجام اين كار مشكل فيبر نوري وجود دارد.
سعيد فائقي، مدير عامل شركت پست ايران درباره آخرين وضعيت ميزان فعاليت دفاتر خدمات ارتباطي اظهار داشت: زير ساخت مورد نياز براي تجهيز دفاتر خدمات ارتباطي هنوز آماده نشده و مشكل نبود فيبر نوري تا اين دفاتر وجود دارد و ما نيز نيازهاي مربوطه را به شكل زير ساخت منعكس كرده و اميدواريم ظرف ۶ يا ۸ ماه آينده اين مشكل برطرف شود.
وي، با اشاره به پروژه پيشخوان دولت الكترونيكي يادآور شد: در صورت فعال شدن دفاتر خدمات ارتباطي، در راستاي انجام اين پروژه، مردم مي توانند تمام نيازمندي هاي اداري خود را از طريق پست و اين دفاتر انجام دهند كه در اين صورت نياز به مراجعه حضوري آنها به ادارات از بين خواهد رفت، همچنين در اين پروژه ۳ ميليارد تومان براي كل طرح به ما اختصاص داده شده است و تا پايان برنامه سوم و چهارم، توسعه كامل طرح، هر ساله به حدود ۱۰ ميليارد تومان نياز خواهد داشت.

سرمايه گذاري در IT ايران پنج برابر شده است
گروه انفورماتيك: دبير شوراي عالي اطلاع رساني ميزان سرمايه گذاري فعلي در عرصه فناوري اطلاعات ايران را ۵ برابر گذشته اعلام كرد.
به گزارش ايلنا، نصرالله جهانگرد نماينده ويژه رئيس جمهور در حوزه IT گفت، انتظار دولت اين است كه با توسعه فناوري اطلاعات هم در بهر ه وري نهادهاي اقتصادي و نيروي كار ارزش افزوده و هم در نحوه خدمت به مردم كيفيت و سرعت بيشتري ايجاد شود.او افزود: براي دستيابي به اهداف معين اجرايي تعريف شده در طرح تكفا، از سال ۱۳۸۱ تاكنون نزديك به ۱۰۰ موافقت نامه با دستگاه هاي مختلف اجرايي مبادله كرده ايم، دستگاه ها هم در اين مدت توانسته اند با جذب امكانات بخش خصوصي حدود ۲ هزار پروژه را به حركت بيندازند.به گفته جهانگرد هدف اين است كه در اين مرحله ما با حداقل تجهيزات سيستم هاي اداري و اجرايي به يك حركت سازمان يافته و سريع در برنامه چهارم برسيم. جهانگرد عدد دو رقمي مصوب براي بودجه فناوري اطلاعات را براي اجراي اهداف تعيين شده جهت توسعه ICT ناكافي دانست.وي با اشاره به اين كه سقف سرمايه گذاري بازار در زمينه IT نسبت به قبل ۴ تا ۵ برابر شده است گفت: اين به معني آن است كه داشتن هدف و برنامه و همچنين ثبات در برنامه و اجرا در مديريت كشور باعث جلب و جذب سرمايه گذاري بقيه بخش ها، اعم از مديران تصميم گيرنده در دولت و بخش خصوصي شده است كه اگر خوب عمل كنيم از اين هم بهتر خواهد شد.

آن لاين
اختصاص ۴۰ ميليارد تومان به پروژه هاي تحقيقاتي it
گروه انفورماتيك: ۲ درصد از بودجه شركت هاي زيرمجموعه مخابرات كه معادل ۴۰۰ ميليارد ريال است به پروژه هاي تحقيقاتي و آموزشي اختصاص مي يابد.
شفيعي، معاون آموزش تحقيقات فناوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين باره به ايلنا گفت: با تفاهم نامه اي كه در اين خصوص با وزارت علوم امضا شده در خصوص رشته هاي IT و ICT تعداد دانشجوهاي پذيرفته شده مورد حمايت مالي قرار خواهند گرفت. او افزود: اميدواريم با حمايت هايي كه انجام مي دهيم IT وICT كه علاوه بر مسائل تئوري، مسائل فني و مهارتي را هم آموزش مي دهد، رشد و توسعه يابد. به گفته شفيعي در لايحه برنامه چهارم ، بندي وجود دارد كه ۲ درصد از بودجه شركت ها را به اقدامات تحقيقاتي و آموزشي اختصاص مي دهد، كه اين اعتبار حدود ۴۰۰ ميليارد ريال است، كه ساليانه حدود ۱۰۰ ميليارد ريال در قالب قرارداد حمايت از كارشناسي ارشد، دكترا و پروژه هاي مختلف صورت مي گيرد.
بزرگترين كنفرانس فناوري آسيا در هند
گروه انفورماتيك: بزرگترين كنفرانس نمايشگاه فناوري آسيا تحت عنوان Bangalore IT ۲۰۰۴ با حضور ۱۵ كشور از يكم تا پنجم نوامبر در هند برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين كنفرانس بزرگ كه از سوي دولت كارناتاكا در انجمني با همكاري پارك هاي فناوري نرم افزاري هند(STPI) سازمان دهي شده است، كشورهاي شركت كننده پيشرفت ها و توليدات فناوري خود را به معرض ديد علاقه مندان خواهند گذاشت.
همچنين يك هيأت نمايندگي استراليايي با ۶۰عضو به سرپرستي وزير فناوري اطلاعات و ارتباطات اين كشور در اين كنفرانس شركت خواهند كرد.
ساير كشورهاي شركت كننده شامل بلژيك، چين، جمهوري چك، آلمان، مالزي، عمان، روسيه، سنگاپور، اسپانيا، سريلانكا، تايوان، ايالات متحده و انگليس خواهند بود.اين كنفرانس در واقع هفتمين برنامه از مجموعه كنفرانس هاي IT.COM است كه طي آن از ۲۹۰ كمپاني بين المللي شامل مايكروسافت، اينتل، AMD، موسر بيبر، APC، ريلاينس، سات يام، كانسالتينگ و آني ماستر دعوت به عمل آمده است.
حضور فعال شركت هاي IT مالزي در سبيت
گروه انفورماتيك: شركت هاي فعال مالزي در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباط براي حضور در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵ به مؤسسه توسعه صادرات و تجارت اين كشور(matrade)  جواب مثبت دادند.
به گزارش ايسنا، سي وانگ  فونگ مدير اجرايي ماتريد در اين باره گفت: تمامي شركت هاي ارتباطي و اطلاعاتي مالزي نيز بايد با همكاري ماتريد كه ستاد اجرايي و هماهنگ كننده  شركت هاي مالزيايي در سبيت ۲۰۰۵ خواهد بود قدرت خود را در اين زمينه به جهان نشان دهند.
فونگ، گفت: از آنجايي كه نمايشگاه سبيت سال ۲۰۰۴ با داشتن ۴۸۹ هزار بازديدكننده پرمخاطب ترين نمايشگاه ICT جهان بود و انتظار مي رود كه سبيت ۲۰۰۵ نيز نسبت به سال ۲۰۰۴ بازديدكننده بيشتري داشته باشد شركت هاي مالزيايي آخرين و بهترين دستاوردهاي خود در زمينه سخت افزار، نرم افزار، سيستم هاي امنيتي، سيستم هاي تلفن ثابت، همراه و ماهواره اي و سيستم هاي صوتي و تصويري را در سبيت سال آينده عرضه كنند.

آف لاين
چاپگرها مي توانند اسرار مدارك را آشكار كنند
گروه دانش: محققان به راهكار جديدي دست يافته اند كه با آن مي توانند چاپگرهايي كه در چاپ مدرك مختلف به كار رفته است را شناسايي كنند.
به گزارش سي نت، دانشمندان دريافتند كه هر كدام از چاپگرها آثار خاصي بر مدرك چاپي خود بر جاي مي گذارند.
آنها روشي را نيز يافتند كه با آن مي توانند چاپگرهاي ليزري شخصي را رديابي كنند كه اين كار مي تواند به يافتن چاپگرهايي كه براي جعل اسناد بانكي، پاسپورت و ساير مدارك مهم به كار مي روند كمك كند.پيش از اين تصور مي شد كه تفاوت بين چاپگرهايي كه توليد انبوه مي شوند آنقدر كافي نيست كه بتوان آنها را از هم تشخيص داد، ولي با انجام اين تحقيقات دانشمندان معتقدند كه آنها نه تنها قادرند مدل چاپگر را تشخيص دهند بلكه مي توانند چاپگر خاص را نيز شناسايي كنند.
چهره تايتان آشكار شد
گروه دانش: چهره متنوع سطح تايتان براي نخستين بار با تحليل تصاوير داده هاي راداري كاسيني آشكار شد.
به گزارش بي بي سي، فضاپيماي كاسيني ۵ آبان از فاصله ۱۲۰۰ كيلومتري سطح تايتان گذر كرد و علاوه بر تصويربرداري در نور به بررسي راداري سطح اين قمر پرداخت و توانست براساس آن ساختار متنوع سطحي اين قمر را آشكار كند.فضاپيماي كاسيني در خلال گذرهاي بعدي خود از فراز تايتان نقشه ماهواره اي از اين قمر تهيه خواهد كرد.
تخصيص ۸۰ ميليارد ريال اعتبار به تحقيقات نانوفناوري
گروه دانش: دبير كميته استان نانو فناوري آذربايجان شرقي از اختصاص۸۰ ميليارد ريال از بودجه ستاد نانو فناوري كشور به پروژه هاي تحقيقاتي در بخش نانو خبر داد.
به گزارش ايسنا، بهزاد پورعباس با بيان اين مطلب در جلسه نانوفناوري استان آذربايجان شرقي ايجاد انگيزه در دانشجويان به پژوهش در بخش نانو، برگزاري كارگاه هاي آموزشي با حضور متخصصان خارجي و اعزام دانشجو به خارج براي تحصيل در دوره دكتري نانو فناوري را از جمله راهكارهاي توسعه منابع انساني در زمينه نانوفناوري برشمرد.
او افزود: تقويت و ترويج بستر فكري، توسعه منابع انساني و اجراي طرح هاي كوتاه مدت براي شتاب بخشيدن به روند گرايش مراكز علمي پژوهشي به فناوري نانو ضروري است.
به گفته پورعباس اولويت دادن به طرح هاي مربوط به نانوفناوري در كشور از ضرورت هاي دستيابي به توسعه است.پورعباس در پايان با بيان اين كه۸۰ درصد هزينه طرح هاي مربوط به نانو فناوري از سوي ستاد نانو فناوري كشور تأمين مالي مي شود بر لزوم اقبال مراكز علمي، پژوهشي به ويژه دانشگاه ها به انجام تحقيقات در اين زمينه تأكيد كرد.
سرمايه گذاري هند در ازبكستان
گروه دانش: هند كه پيش از اين شركت هاي معتبر جهان آن را به عنوان محل مناسبي براي سرمايه گذاري در عرصه فناوري اطلاعات مي دانستند، هم اكنون سرمايه گذاري در كشورهاي آسيايي را آغاز كرده است.
به گزارش اي و يك، كشورهاي آسياي ميانه، پاكستان و بنگلادش اهداف اصلي هند را براي سرمايه گذاري تشكيل مي دهند.هند در آخرين اقدام خود در اين زمينه، مبلغ ۳۰ ميليون روپيه براي تأسيس يك مركز فناوري اطلاعات در ازبكستان سرمايه گذاري كرده است. اين قرارداد در قالب يادداشت تفاهمي ميان وزراي كشور هند و ازبكستان به امضا رسيد.

دو دانشجوي هكر آكسفورد محكوم شدند
مسئولان دانشگاه آكسفورد دو دانشجوي خود را به جرم هك كردن كامپيوترهاي اين دانشگاه محكوم كردند. پاتريك فاستر و راجر وايت با قبول اين اتهام در دادگاه آكسفورد گفتند كه اين كار را انجام داده اند تا نشان دهند سيستم IT دانشگاه تا چه حد ضعيف است. پاتريك ۲۰ ساله و راجر ۲۱ ساله به ترتيب تا ماه مه و ژانويه سال آينده از حضور در دانشگاه محروم شده اند. اين دو دانشجو تا ۹ نوامبر فرصت دارند كه نسبت به حكم صادر شده اعتراض خود را اعلام كنند.

ياهو تغيير چهره داد
نماي صفحه اصلي ياهو به دنبال رقابت شديد سايت هاي اينترنتي مخصوصاً اقدامات اخير شركت گوگل، تغيير كرد. پس از به اوج رسيدن رقابت ميان دو ابرقدرت اينترنتي يعني گوگل و ياهو، مسئولان اين دو شركت سعي مي كنند تا با تغييرات در بخش هاي مختلف طراحي و يا ارايه خدمات، كورس رقابت را از ديگري بربايند.در اقدام جديد ياهو، چگونگي قرار گرفتن آيكون ها، فونت هاي نگارش و همچنين شيوه گنجاندن عكس هاي ياهو تغيير كرده است، اما مسئولان ياهو اعلام نكرده اند كه اين تغيير تا چه زماني ادامه دارد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |