سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۴ - Nov 2, 2004
بي. بي. سي:
مصوبه مجلس با سياست هاي دولت خاتمي در مذاكرات هسته اي در تضاد نيست
ايسنا: بي. بي. سي با اشاره به تصويب كليات طرح الزام دولت به دستيابي به فناوري هسته اي نوشت: اصولا در بين مقامات ايران از جناح هاي مختلف در اين باره اتفاق نظر وجود دارد و همگان تأكيد مي كنند كه غني سازي اورانيوم حق طبيعي و خدشه ناپذير جمهوري اسلامي است.
اين شبكه خبري انگليسي افزود: به نظر مي رسد كه مجلس ايران با تصويب اين طرح مي خواهد اين پيام را به خارج از كشور بفرستد كه درباره برنامه هسته اي كشور سازشي صورت نخواهد گرفت.
شبكه خبري ياد شده مي افزايد: هدف ديگر اين مصوبه دادن هشداري به هيات مذاكره كننده ايراني است كه در مورد موضوع حساس غني سازي اورانيوم كوتاه نيايند.
اين نمايندگان همچنين مي خواهند بگويند كه تسليم زور نمي شوند و از برنامه هاي هسته اي كشور شديدا دفاع خواهند كرد.
اين گزارش خاطر نشان مي كند: اين مصوبه با سياست هاي جاري دولت خاتمي و هيات ايراني در مذاكرات هسته اي در تضاد نيست.

زنجيره دانشجويي پيرامون سازمان انرژي اتمي
005547.jpg
عكس: عطا طاهركناره
مهر: حدود هزار نفر از دانشجويان تهراني روز گذشته در جلوي ساختمان سازمان انرژي اتمي حلقه انساني به دور اين سازمان تشكيل دادند.
اين اقدام نمادين در حمايت از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران انجام شد.
مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران گفت: براي تشكيل اين حلقه انساني و تجمع در مقابل سازمان انرژي اتمي، بسيج دانشجويي مجوز دريافت كرده است.

حداد عادل:
مجلس گزارش رسيدگي به گراني كالا و خدمات را به اطلاع عموم خواهد رساند
005541.jpg
رئيس مجلس گفت: در آينده در زمينه گراني كالا و خدماتي كه دولت ارائه مي كند گزارش تهيه شده را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
غلامعلي حدادعادل كه صبح روزگذشته در جلسه معارفه محمدرضا رحيمي رئيس ديوان محاسبات و مهدي اميري دادستان ديوان محاسبات در محل ديوان محاسبات كشور در جمع كاركنان و مسئولين اين دستگاه سخن مي گفت، با بيان اين كه قانونگذاري بدون جنبه نظارتي معنا ندارد، گفت: ما زياد قانون وضع مي كنيم اما مانند يك طفل نوزاد آن را سر راه مي گذاريم و كسي از آن پرستاري نمي كند، پرستاري از قانون نظارت است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: گاهي اوقات در تصويب يك قانون بر سر يك كلمه بارها بحث و بررسي مي شود و دقت به خرج مي دهيم اما هنگامي كه به مرحله اجرا مي رسد به نحوه چگونگي اجراي آن چندان دقت نمي كنيم. وي اضافه كرد: ما بايد نيروي خود را تقسيم كنيم كه ۵۰ درصد آن را صرف قانونگذاري و ۵۰ درصد آن را صرف نظارت كنيم.
حدادعادل ديوان محاسبات كشور را تدبير عاقلانه اي از اجزا ي مجلس دانست و اظهار داشت: لايحه بودجه مهمترين لايحه اي است كه در طول سال به مجلس ارائه مي شود، به همين منظور قانونگذار در جمهوري اسلامي ايران ديوان محاسبات را پيش بيني كرده تا ضمانت اجرايي براي قانون بودجه و ساير قوانين در كشور باشد.
حداد عادل با يادآوري اين كه مجلس هفتم مجلس كار و خدمت رساني به مردم است، اظهار داشت: ما با خدا و مقام معظم رهبري عهد كرده ايم كه به مشكلات كشور و دغدغه مردم توجه كنيم، حال همه ما مي دانيم كه يكي از مشكلات اصلي كشور مسئله اقتصادي است، با توجه به اين كه كشور ما يك كشور ثروتمند است بايد گره كار را مشخص كرد. وي خطاب به مسئولين ديوان محاسبات تأكيد كرد: اگر در ضمن بررسي و پيشبرد امور به انحراف در دستگاه ها و يا نقض قانون پي برديد پيشنهاد اصلاح قانون را مدنظر داشته باشيد و مسايل را رها نكنيد، تا هر كسي خود تصميم بگيرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بحث پيگيري گراني كالا و خدمات از سوي مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيش از سه ماه است كه اين موضوع را بررسي مي كنند، اما من اطمينان ندارم كه همه افزايش قيمت ها طبق قانون باشد، اميدواريم كه اينگونه باشد، اما گزارش و اخبار حاكي از اين است كه احتمالا مجريان اجتهاد كردند و بايد در قيمت گذاري نظارت شود.
حدادعادل گفت: در آينده در زمينه گراني كالا و خدماتي كه دولت ارائه مي كند گزارش تهيه شده را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
حداد عادل پرهيز از تمايلات جناحي و نزاعهاي سياسي، رعايت عدل و انصاف، اولويت قراردادن امور مهم، توجه به اشكالات بزرگ، نداشتن عينك بدبيني و تضعيف نكردن دولت را از ديگر توصيه هاي خود به مسئولين و ماموران ديوان محاسبات برشمرد و گفت: دولت نبايد از برخورد ديوان محاسبات با مديران اجرايي ناراحت شده و آن را به معناي تضعيف دولت بداند، بلكه دولت بايد از آن استقبال كند، چون هدف ديوان محاسبات كمك به دولت است.
وي اظهار اميدواري كرد تا با هماهنگي و تعامل دولت و مجلس و اقدامات ديوان محاسبات در اصلاح امور مالي و حاكم شدن يك انضباط مالي بر كشور گام موثري برداشته شود و نتيجه آن افزايش اعتماد مردم به نظام باشد.
تصويب قانون التزام دستيابي به فناوري هسته اي تأثيري بر مذاكرات با اروپا ندارد
رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: مصوبه اخير مجلس درباره التزام دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي، تأثيري بر مذاكرات تهران با اروپا ندارد.
غلامعلي حداد عادل در گفتگو با شماره ديروز روزنامه اماراتي الخليج در پاسخ به سئوالي در خصوص دلايل تصويب كليات طرح يك فوريتي دستيابي دولت ايران به فناوري صلح آميز هسته اي و اين كه تصويب اين قانون چه تأثيري در مذاكرات آتي بين طرف ايراني و اروپايي دارد، گفت: «اعتقاد نداريم تصويب اين قانون در اين مذاكرات تأثيري داشته باشد زيرا رأي به اين قانون، در چارچوب معاهده ان پي تي صورت گرفته است.»
وي افزود:« مجلس از اين مذاكرات تا زماني كه از خطوط قرمزي كه رهبر انقلاب ترسيم و بيان نمودند عبور نكند، حمايت مي كند و تمام آن چيزي كه امروز در جريان است در واقع براي تأمين و تضمين منافع ملي و مردمي است و همان طور كه مي دانيد مجلس از حقوق و منافع ملت دفاع مي كند.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد:« راي به قانون جديد در واقع پيام روشني براي خارج از كشور بود كه مجلس ايران از منافع ملت حمايت و دفاع مي كند و مرعوب نمي شود و همچنين تصويب اين قانون، پيامي براي جوانان ايراني داشت كه مجلس به منظور ارتقاء سطح علمي از طريق استفاده مسالمت آميز از فناوري هسته اي از آرمان و خواسته هاي آنان حمايت مي كند و خود را در كنار آنها قرار خواهد داد.»

تحقيق و تفحص از روند بازسازي قوه قضاييه
005544.jpg
مجلس -خبرنگار همشهري: همانطور كه در اخبار چند روز اخير مطرح شد، برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ارائه طرحي خواستار تحقيق و تفحص از قوه قضاييه شدند.
اين خبر كه اولين بار توسط سيد عبدالمجيد شجاع، نماينده دشتستان در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد تاكنون حدود ۸۰ نماينده را با خود همراه كرده است.طبق اخبار شنيده شده وضعيت نابسامان قوه قضاييه، انتصاب هاي اخير، عدم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي و ... از علل اصلي اين تحقيق و تفحص مي باشد.اين اقدام مجلس از جهات بسياري حائز اهميت است. يكي از موارد قابل اهميت آن است كه شبهه عملكرد گروهي و جناحي را از نمايندگان مجلس هفتم دور خواهد كرد و نشان خواهد داد منتخبان مردم بر سر آرمان اصلي خود يعني عدالت محوري، با هيچ گروه و نهادي تعارف ندارند. نكته حائز اهميت ديگر همراهي بسياري از ليدرهاي مجلس است كه نشان مي دهد اين تحقيق و تفحص خواست سران مجلس نيز مي باشد و با حمايت آنان احتمال به نتيجه رسيدن آن بيش از پيش است.
از سوي ديگر آيت الله هاشمي شاهرودي روز گذشته طي نامه اي، جمشيدي، عليزاده و كريمي يعني سه تن از معاونان خود را براي ايجاد هماهنگي بيشتر با نمايندگان به مجلس معرفي كرد. موسي قرباني عضو هيات رئيسه در تاييد اين تحقيق و تفحص گفت مجلس مي تواند در مورد امور كلي و موضوعات مهم در قوه قضاييه تحقيق و تفحص انجام دهد كه امري قابل قبول است.
موسي قرباني عضو فراكسيون اكثريت با بيان اين مطلب افزود: نمايندگان نمي توانند در امور جزيي و رأي پرونده هاي قضايي، دخالت كنند و تحقيق و تفحص انجام دهند بلكه مي توانند در امور كلي مانند روند مبارزه با مفاسد اقتصادي و رسيدگي به شكايات مردم و روند رسيدگي به پرونده ها تحقيق و تفحص انجام دهند.
وي با بيان اينكه بايد ديد هدف از طرح تحقيق و تفحص از قوه قضاييه چه چيزي است و نمايندگان به دنبال چه چيزي مي گردند، تصريح كرد: در كل تحقيق و تفحص از وظايف نمايندگان است و اميدواريم كه موفق باشند.
از سوي ديگر حسن نوعي اقدم ديگر عضو هيات رئيسه ،تحقيق و تفحص از قوه قضاييه را باعث اقتدار، كارآمدي و صلابت مجلس و روشن شدن زواياي مختلف قوه قضاييه دانست.
وي افزود: اقدام نمايندگان مجلس در تحقيق و تفحص از قوه قضاييه نشان مي دهد كه مجلس به دنبال رفع مشكلات مردم و معضلات جامعه است و به دنبال كار سياسي و جناحي نيستند.
وي تصريح كرد: محور اصلي طرح تحقيق و تفحص از قوه قضاييه با محوريت رسيدگي به روند مبارزه با مفاسد اقتصادي و عدم رسيدگي دقيق و به موقع به شكايات مردم مي باشد و اين طرح مطمئنا به معناي دخالت در امور قوه قضاييه نيست و نمايندگان براساس وظيفه نظارتي خود عمل خواهند كرد.
نماينده مردم اردبيل با تاكيد بر اين كه استقلال قضات در قوه قضاييه كاملا محترم است و هيچكس حق دخالت در امور آنها را ندارد، افزود: آنچه كه نمايندگان انجام خواهند داد، دخالت در راي قضات نيست بلكه در جريان قرارگرفتن از روند رسيدگي به پرونده ها و عملكرد تشكيلات قوه قضاييه است.
سيد محمدرضا ميرتاج الديني عضو هيات رئيسه فراكسيون اصول گرايان نيز تحقيق و تفحص از قوه قضاييه از سوي نمايندگان را امري لازم و ضروري دانست.
او ابراز اميدواري كرد كه نتايج خوب و مثبتي را به دنبال داشته باشد.
وي افزود: انتقادات و شكايتهاي زيادي از عملكرد قوه قضاييه از سوي مردم به نمايندگان مي شود كه اين امر به علاوه عملكرد اين قوه در مبارزه با مفاسد انگيزه اصلي نمايندگان براي تحقيق و تفحص از قوه قضاييه بوده است.
وي تصريح كرد: مجلس با تحقيق و تفحص از عملكرد قوه قضاييه به دنبال حل مشكلات و خواسته هاي مردم و جلوگيري از برخي اعمال نفوذ ها در تصميمات قوه قضاييه و پرونده هاي خاص هستند كه اميدوارم به نتيجه مطلوب برسد.عضو هيات رئيس فراكسيون اكثريت، بيان داشت: طرح تحقيق و تفحص از عملكرد قوه قضاييه در راستاي تحقق انتظارات مردم براي حل معضلات جامعه و اجراي بهتر و صريح تر عدالت مي باشد و هيچ مساله سياسي در پشت آن نيست.
مخبر كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز گفت: تحقيق و تفحص از عملكرد قوه قضاييه در امور كلي و تشكيلاتي امري قابل قبول بوده و در جهت انجام وظيفه نمايندگي است. محمد دهقان  افزود: تحقيق و تفحص از جمله وظايف نمايندگان در امر نظارت مي باشد كه مطمئنا اگر در جهت درست آن باشد موفق خواهد بود. وي افزود: نمايندگان بر اساس قانون اساسي فقط مي توانند در امور تشكيلاتي، ضعف قضات، امور اداري و روند رسيدگي به مفاسد اقتصادي تحقيق و تفحص نمايند.مخبر كميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصريح كرد: نمايندگان نمي توانند براساس قانون اساسي در مسير پرونده ها و راي قضات دخالت نمايند بلكه مي توانند پيرامون شكايات و انتقادات مردم از عملكرد دستگاه قضايي و اصلاح امور تحقيق و تفحص نمايند.
دهقان در پايان گفت: تحقيق و تفحص در زمينه اطاله دادرسي سطح علمي قضات، كيفيت رسيدگي به شكايات و روند مبارزه با مفاسد اقتصادي از قوه قضاييه مي تواند موفق باشد.
نكته ديگر اين كه علي رغم همراهي و موافقت اكثر اعضاي فراكسيون اكثريت مجلس در اين تحقيق و تفحص، فراكسيون وفاق و كارآمدي و همچنين فراكسيون خط امام(ره) نيز همراهي قابل توجهي را با مطرح كنندگان اين طرح به عمل خواهند آورد. نكته پاياني اينكه در پي انتشار برخي اخبار مبني بر مذاكره دستگاه قضايي با مجلس براي حل و فصل موضوع تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه، سخنگوي قوه قضاييه، اين موضوع را تكذيب كرد.
جمال كريمي راد گفت: يكي از سياست هاي قوه قضاييه تعامل با قواست اما اين قوه درباره طرح در دست تهيه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي تحقيق و تفحص از قوه قضاييه، وارد مذاكره با مجلس شوراي اسلامي نشده است.
سخنگوي قوه قضاييه با برنامه هاي دستگاه قضايي جهت تعامل با مجلس اشاره كرد و اظهار داشت: در رابطه با لوايح قضايي و پيگيري اين لوايح و تسريع جهت تصويب اين لوايح از سوي قوه قضاييه مقرر شده است كه هياتي در اين رابطه با مجلس شوراي اسلامي همكاري كند.

اخبار كوتاه
مدير موزه لوور فرانسه با رئيس جمهوري ديدار كرد
ايرنا: «هنري لوآرات» مدير موزه لوور فرانسه با سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار خاتمي با اشاره به اهميت ميراث فرهنگي و جايگاه آن در گفت وگوي تمدنها، بر ارتباط بيشتر و گسترش همكاري ميان دست اندركاران سازمانهاي مرتبط با ميراث فرهنگي و گردشگري دو كشور متمدن ايران و فرانسه تاكيد كرد.رئيس جمهوري موزه لوور را سرمايه بشري توصيف و جايگاه اين موزه در معرفي بسياري از تمدنهاي بزرگ و برجسته جهان را خاطرنشان ساخت.
رئيس جمهور روز ملي الجزاير را تبريك گفت
ايرنا: «سيد محمد خاتمي» رئيس جمهوري در پيامي به «عبدالعزيز بوتفليقه» رئيس جمهوري دمكراتيك خلق الجزاير روز ملي و پنجاهمين سالگرد انقلاب آزاديبخش ملي اين كشور را تبريك گفت.وي در اين پيام با اشاره به «وجوه مشترك ميان دو انقلاب بزرگ ايران و الجزاير براي رهايي از يوغ استعمار و استبداد و نقش اساسي و كليدي دين مبين اسلام در گسستن زنجير وابستگي و نيل به آزادي و استقلال» ، آمادگي دولت و ملت ايران را براي گسترش روابط دوستانه و برادرانه در كليه زمينه ها و در عالي ترين سطح اعلام كرد.
سردار حجازي:
جنبش نرم افزاري و توليد علم اولويت بسيج دانش آموزي است

فارس _ فرمانده نيروي مقاومت بسيج از جنبش نرم افزاري و توليد علم به عنوان اولويت بسيج دانش آموزي در چشم انداز ۲۰ ساله كشور ياد كرد.
سيد محمد حجازي گفت: بسيج دانش آموزي برخوردار از نيروهاي دانشمند فرهيخته و در پي كسب علم و برخوردار از اخلاقيات انقلابي و معنوي و ديني است و براي ساختن چنين افرادي بايد تلاش ها و اقدامات زيادي صورت گيرد.
وي افزود: چشم اندازهاي هر كدام از بخش هاي متنوع بسيج و كل نيروي مقاومت بسيج تدوين شده است.حجازي خاطرنشان ساخت: در بسيج دانش آموزي آنچه كه بيشتر مدنظر است جنبش نرم افزاري و توليد علم است و نيز تربيت انسان هايي كه پشتوانه هايي براي آينده مديريت كشور و استقلال، امنيت و تماميت ارضي كشور باشند.حجازي بيان داشت: تصميم داريم كه آموزش و آمادگي دفاعي را بصورت كامل و قانوني اجرا و ناهماهنگي ها را برطرف كنيم و اگر بتوانيم قانون پيش بيني شده را بخوبي اجرا كنيم، اقدامي بزرگ و اساسي است.
ديدار سفير ژاپن با معاون اول رئيس جمهوري
ايرنا:  هيده  آكي  دوميچي  سفير ژاپن  در تهران  ديروز با دكتر محمدرضا عارف  معاون  اول  رئيس  جمهوري  ديدار و گفت  و گو كرد.
به  گزارش  دفتر امور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، معاون  اول  رئيس  جمهوري در اين  ديدار سياست  خارجي  جمهوري  اسلامي ايران  را توسعه  روابط با كشورهاي آسيايي  دانست  و با اشاره  به  جايگاه  ژاپن ، بر گسترش  همكاريهاي  دو كشورتاكيد كرد. دكتر عارف  ظرفيت هاي  همكاري  دو كشور را فراتر از وضعيت  موجود دانست  وگفت : ژاپن  يكي  از مهمترين  شركاي  تجاري  كشورمان  مي باشد و ما آمادگي  داريم در تمامي زمينه هاي  مورد علاقه  طرفين  از جمله  نفت ، پتروشيمي و گاز روابط خود را توسعه  دهيم . معاون  اول  رئيس  جمهوري  افزود: توسعه  روابط دوجانبه  را با نگاه  به بازار بزرگ  منطقه  مي توانيم  به  روابط چند جانبه  و سرمايه گذاري  در كشور ثالث  تبديل  كرده  و تعميق  بخشيم .
ستاد كل نيروهاي مسلح: سيزده آبان تبلور شكست مستكبران است
ايرنا: ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، با انتشار اطلاعيه اي با تبريك فرارسيدن سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، اين روز را تبلور شكست مستكبران دانست.در اين اطلاعيه آمده است: يوم الله سيزده آبان ماه تبلور سنت تغييرناپذير، شكست مستكبران است.
ستاد كل نيروهاي مسلح در اين اطلاعيه با تسليت فرا رسيدن ايام ضربت خوردن حضرت امام علي(ع) و گراميداشت «ليالي قدر» از عموم مردم به ويژه دانش آموزان و دانشجويان بسيجي دعوت كرد تا در روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه در تجمع باشكوه در مقابل لانه جاسوسي شركت كنند.

رئيس جديد ديوان محاسبات:
ديوان محاسبات در تخلفات انجام شده اغماض نمي كند
فارس:  رئيس جديد ديوان محاسبات گفت: وظيفه ما نظارت و حفظ بيت المال است و در تخلفات انجام شده يك ذره اغماض نمي كنيم.
محمد رضا رحيمي در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس جديد ديوان محاسبات كشور، تصريح كرد: از بيت المال حفاظت مي كنيم، تحت تأثير هيچ تهديدي قرار نمي گيريم، جز خدا هيچ چيز را مدنظر نخواهيم داشت و مي گوييم تخلف نكنيد اما از تخلف انجام شده نمي گذريم.
رحيمي  نتيجه طبيعي تصويب بودجه در مجلس را نظارت بر آن دانست و گفت: اين نظارت بدون نظارت، حمايت و مساعدت مجلس به جايي نمي رسد. وي ديوان محاسبات را منصوب به مجلس دانست و اظهار داشت: ما چشم مجلس در امر نظارت و دست آن در حسابرسي هستيم، بدون مجلس و مساعدت آن، ديوان نمي تواند به اهداف خود برسد.
رئيس ديوان محاسبات با بيان اين كه هر سه قوه كشور از بودجه استفاده مي كنند، اظهار داشت: ما دنبال مچ گيري و تنگ نظري نيستيم، بلكه خواهان اجراي دقيق قوانين مصوب مجلس هستيم. وي اضافه كرد: به مصرف كنندگان بودجه اطمينان مي دهيم كه در ديوان محاسبات هرگز گرايشهاي سياسي و جناحي نفوذ نخواهد كرد، چون در روز قيامت از من در پاسداري از بيت المال سئوال مي كنند نه از موضع  سياسي و جناحي.

وزير دفاع:
امضاي پيمان عدم تعرض با كشورهاي منطقه را دنبال مي كنيم
ايسنا: وزير دفاع گفت: هر گونه امتيازگيري در مقابل تعليق دايم غني سازي اورانيوم را نافي استقلال، حاكميت و خواست ملت ايران مي دانيم. دريابان «علي شمخاني» كه براي پاسخ به سئوال دو تن از نمايندگان در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور يافته بود در جمع خبرنگاران پارلماني درباره پيشنهاد اروپا براي مذاكره با ايران گفت: مجلس با تصويب مصوبه الزام دولت به دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي خواست ملت را انجام داد.
وي تأكيد كرد: ما هر اقدامي كه پيشنهاد مابه ازاء را در ذهن متبادر كند نافي استقلال، حاكميت و خواست ملت مي دانيم.
وي درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت: پيش بيني مي كنيم در صورت افزايش حجم تقلبات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا بوش برنده خواهد شد.
وزير دفاع افزود: مهم نيست كه كدام يك از نامزدهاي انتخابات آمريكا پيروز شوند بلكه مهم به حداقل رسيدن اختلاف آرا بين بوش و كري است.
وي در باره افزايش قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي گفت: قدرت بازدارندگي يك سياست است كه معادله ثابتي را طي نمي كند و در اين بين تغيير لزوما منفي نيست، بلكه مي تواند روبه رشد باشد. وي همچنين از رزمايش ارتش همانند رزمايش سپاه در ماه گذشته تا پايان سال جاري خبر داد.
شمخاني در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه در برنامه هاي وزارت دفاع رزمايش هاي مشترك با كشورهاي منطقه وجود دارد يا نه؟ گفت: ما به دنبال پيمان عدم تعرض با كشورهاي منطقه هستيم و اين يعني اين كه، نسبت به هم بر خلاف خواست نيروهاي فرامنطقه اي به يك رابطه پايدار برسيم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |