سه شنبه ۳ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۶۳
فرهنگسراي نياوران، از امروز
ايتاليا روي كاغذهاي رنگي 
هفت بانوي ايتاليايي، با شغل نقاشي، تابلوها را به در و ديوار نگارخانه آويزان كرده اند. آيا اين يك فرصت ويژه براي تماشاست؟ شايد
023925.jpg
سپيده قاضي زاده
اين يك رويه جديد است كه مسوولان فرهنگي ايتاليا و ايران به منظور شناخت متقابل، نمايشگاه هاي مشترك هنري برگزار مي كنند. از جمله اين نمايشگاه ها، نمايشگاه آثار هنرمندان گروه دنا سا ل۲۰۰۳ در ايتاليا كه در خانه هنرمندان ايراني برگزار شد و جديدترين اين نمايشگاه ها، نقاشي هاي كاغذي هفت هنرمند زن ايتاليايي در بنياد آفرينش هاي هنري نياوران است.
روبرتو توسكانو سفير ايتاليا در ايران، برپايي نمايشگاه  آثار هنرمندان ايتاليايي در ايران را نوعي ابتكار عمل نهادهاي فرهنگي براي ايجاد پيوند و همكاري هاي مداوم دو كشور مي داند: حضور هنرمندان ايتاليايي درايران را مغتنم مي دانيم و اميدواريم اين نمايشگاه دريچه نويني به سوي همكاري هاي مداوم بگشايد و پيوندهاي فرهنگي براساس حركت هاي تازه دو كشورشكل گيرد.در اين نمايشگاه آثارپريما روزا چزادليني اسفورتزا، جان كارلافراره ، روزاناگراناتا ،  اليزا مونته سوري، آنا اونستي، سوزان سانتورو و سيلويا است وكي به نمايش درآمده است و نقاشي هاي كاغذي اين هنرمندان ديوارهاي نگارخانه فرهنگسراي نياوران را نقش داده اند.
نقاشي ها روي كاغذ است و به گفتهمري آنجلا شروت نماينده اين هنرمندان: اين نقاشي ها روي كاغذ نقش بسته تا آسان حمل ونقل شود، من اين آثار را هنر ابتدايي مي خوانم. بايد بگويم آثار دربرگيرنده نقاشي هايي است از هنرمندان نسل هاي گوناگون باتكنيك هاي متفاوت.
شروت درباره اين نمايشگاه كه با همكاري سفارت ايتاليا در تهران، وزارت امور خارجه ايتاليا و بنياد آفرينش هاي هنري نياوران و مركز هنرهاي تجسمي ايران برگزار شده است، مي گويد:ايده برقراري اين نمايشگاه بعد از دو سفر فوق العاده من به ايران شكل گرفت، يكي از اين سفرها فرهنگي بود و ديگري با هدف شركت در نمايشگاه نقاشي دو سالانه تهران صورت گرفت.
به عقيده او اين سفرها را سرآغازي مهم براي ورود به صحنه هنر ايران مي داند. ازنظر او فعاليت هنرمندان و مجموعه داران معاصر ايران در خور توجه است:هنرمندان ايراني در كارهاي خود از انواع گسترده اي از رنگ ها و تكنيك هاي هنري بهره گرفته اند. او از طرف كساني كه از خارج از كشور به هنر ايرانيان مي نگرند مي گويد: هم اكنون در اينجاي دنيا، دنياي جديدي از هنر پديدار مي شود. او سرزندگي و تمايلات روشنفكرانه را نيازي اساسي براي تمدن مهمي چون ايران مي داند: باتوجه به علاقه شديد به هنر بين المللي در ايران امكان ورود به نمايشگاه آثار هنرمندان ايتاليايي به اين كشور كاملا بهنگام به نظر مي رسيد. او حضور بانوان نقاش sala uno شهر رم را بهترين گزينه دانسته و مي گويد:اين نمادي بود از تبادل و همكاري آينده بين دو كشور.
اين هنرمندان را خانه بدوش خوانده اند و سفر مداوم آنها و گريز ازهزينه هاي سنگين حمل و نقل دليل كاغذي شدن آثار آنهاست.
كاغذ ابزاري جادويي است و هزاران بار از ابزار ديگر چون پارچه روي بوم، روغن، ابزار تركيبي، ويدئو و ابزار الكتريكي قابل انعطاف تر است.
شروت كارهاي مصريان روي كاغذ پاپيروس را سرآغاز هنر روي كاغذ مي داند: كاغذ با نوشتار، مينياتور، تصويرگري كتب و طراحي در ارتباط مستقيم است.
پريما روزا چزادليني اسفورتزا آثارش همچون طومارهاي بر ديوار رو به روي در ورودي نگارخانه نمايان است. وي درباره سفرش به ايران مي گويد: من با كنجاوي به ايران قدم گذاشتم تا هنرمندان زن ايراني كه بخشي از آنها را در رم شناختم، بيشتر بشناسم. بايد بگويم تنها از طريق كار فرهنگي است كه هنرمندان دو كشور مي توانند به يك شناخت و درك متقابل برسند. در آثار او رنگ طلايي و سرخ به وفور يافت مي شود. او روي طومارهايش نقوشي از انسان، خطوط و حيوانات را كنار هم آورده و شايد به نوعي خواسته است به معرفي انسان و اطرافش بپردازد. اين هنرمند يك جهانگرد است و علاقه او به آفريقا، اروپا و خاورميانه را مي توان در فرم هايي بلند و پربار كه در پيچ و تاب هستند و از ديوار ها به زمين مي رسند، يافت. آثار جان كارلا فراره را مي توان در ديوارهاي سمت چپي طبقه دوم نگارخانه ديد. او در آثارش از فرم هاي معماري و رنگ هاي خاكستري و سياه به وفور استفاده كرده و به نوعي به بازگويي خاطراتش پرداخته است. آثار روزانا گراناتا كه در طبقه پايين نگارخانه قرار دارد، با استفاده از فرم هاي انتزاعي و استفاده از رنگ هاي تند و خيره كننده و گرم، بيننده را مجذوب مي كند. نقاشي هاي كاغذي آنا اونستي نيز بر ديوار مقابل آثار گراناتا قرار گرفته اند. او از تكنيك گواش و مركب سومي روي كاغذ ژاپني كووشي استفاده كرده است. در اين مجموعه آثار از فرم هاي انتزاعي، خطاطي و نقوش گل ها و گياهان استفاده شده است و حال آنكه روي ديوارهاي ورودي نگارخانه سه طومار آبي رنگ با نقوش ابر و مه اثر سيلويا است وكي بيننده را جذب مي كند.
او جوانترين هنرمند گروه و تاريخدان است، درباره آب تحقيق كرده و اكنون متمركز بر رنگ آبي و موارد استفاده اش روي كاغذ است. او در اين آثار از طرح هاي ژاپني و پارسي استفاده كرده است. خب،تعريف و تمجيد و تصويرسازي كافي است. نمايشگاه آثار روي كاغذ هفت هنرمند ايتاليايي از اول آذر به مدت 14 روز در نگارخانه فرهنگسراي نياوران برپاست و اگر حوصله اش را داريد بايد خودتان يك تك پا تشريف ببريد آنجا، چائو!

يك هفته كتاب
023922.jpg
حالا تقريبا وسط هفته هستيم، فقط در صورتي كه خبرهاي هفته را به ياد داشته باشيد، اهميت جمله اول مطلب را درك مي كنيد. ما در وسط هفته مهمي به سر مي بريم اگر خبر نداريد ما برايتان مي نويسيم كه اين هفته، هفته كتاب است. دوازدهمين دور كتاب هفته از شنبه اي كه گذشت و شما خبر نداشتيد، آغاز شده. حالا بابت اين بي خبري غصه بخوريد، هنوز چند روزي تا آخر قصه باقي مانده. به هر حال هدف از برپايي هفته كتاب، ايجاد علاقه و شوق در عموم مردم به مطالعه و كتابخواني است. كتاب را هم هر وقت بخوانيد تازه است. پس چيز زيادي از دست نداده ايد.
اما برنامه هاي هفته كتاب؛ در دوازدهمين دوره هفته كتاب، بيش از 20 وزارتخانه، سازمان و انجمن هاي فرهنگي دولتي و غير دولتي حضور فعال دارند. آنها برنامه هاي متنوعي در ارتباط با كتاب و كتابخواني براي جشن ملي كتاب در نظر گرفته اند. برگزاري 26 هزار نمايش كتاب در 26 هزار مدرسه، برگزاري يازدهمين دوره كتاب دانشجويي، برپايي نمايشگاه هاي كتاب در۴۲ دانشگاه و تقدير و تجليل از خادمان فرهنگ و اطلاع رساني در زمينه كتاب، از مهمترين برنامه هاي اين دوره هفته كتاب است. البته برنامه هاي هفته كتاب به همين جا ختم نمي شود. قسمت ديگر برنامه ها به درد كساني مي خورد كه مسايل مربوط به كتاب را به شكل حرفه اي دنبال مي كنند. شما اگر جزو اين افراد هستيد اين بخش برنامه ها را بايد جدي بگيريد. برنامه هايي مثل برپايي كارگاه هاي آموزشي براي ناشران، همايش تخصصي توسعه بين المللي نشر ايران، بزرگداشت حاميان نسخ خطي، برگزاري اولين جشنواره منتقد برتر كتاب، سومين دوره جشنواره كتاب و رسانه برتر و برگزاري سومين دوره جشنواره دو سالانه ادب و پايداري. علاوه بر تمام اينها، برنامه هاي گسترده اي هم در فرهنگسرا ها، مراكز فرهنگي و مناطق 22 گانه تهران توسط شهرداري تهران اجرا مي شود. اين همه برنامه، اين همه تبليغ و هزينه تنها براي اين است كه شما لطف كنيد و با اشتياق يك كتاب را ورق بزنيد. در اين مورد به خصوص گرفتاري هاي شخصي را بهانه نكنيد كه پذيرفتني نيست.همه مي دانند كه مشكلات به ظاهر بزرگ شان با خواندن كتاب مناسب حل مي شود. پس اگر گرفتار هم هستيد، حداقل حضور در بخشي از برنامه هاي هفته كتاب را فراموش نكنيد. اگر فكر مي كنيد حوصله اين كار را هم نداريد، حداقل وقت رفتن به سوي گرفتاري هايتان يك كتاب از قفسه برداريد و با خودتان به خيابان ببريد تا در هفته كتاب شما را كتاب به دست ببينيم و دلمان خوش باشد.
راستي آخرين توصيه، اگر به فكر خودتان نيستيد به فرزندانتان فكر كنيد. اين هفته مسابقه هاي كتابخواني در گروه هاي سني 6 تا 11 سال برگزار مي شود، مي توانيد در پايان هفته كتاب به موفقيت فرزندانتان افتخار كنيد.

ستون شما
تماس ها براي جذامخانه
پس از چاپ گزارش جذامخانه در روز پنج شنبه همانطور كه پيش بيني هم مي شد تماس هاي زيادي با دفتر روزنامه گرفته شد. خيلي ها آدرس پستي را مي خواستند، خيلي ها فقط تشكر مي كردند و خيلي ها هم مي خواستند كه نحوه كمك كردن به آنها را بدانند. دوستي هم تماس گرفت و گفت: مقاله جذامي ها مقاله خيلي خوبي بود، فقط خيلي سخت و سنگين بود و با كلمات بازي شده بود.
- براي گروه اول و سوم مي نويسيم كه اين جذامخانه زير نظر دانشگاه علوم پزشكي تبريز است و هر اقدامي مي خواهيد انجام دهيد بايد با آنجا هماهنگ كنيد. به گروه دوم مي گوييم خواهش مي كنيم و البته براي دوست آخر مي  نويسيم، اگر درست متوجه نشديد يكي دوبار ديگر بخوانيد، شايد مطلب را كاملا متوجه شويد.
متشكريم
گزارش هوانوردي هم از جمله گزارش هاي زنگ خور هفته گذشته بود كه همه باز يا آدرس مي خواستند يا تشكر مي كردند.
- عجب روزنامه  وزيني و عجب كاركناني. فقط قدرداني و تشكر.
قيمت هاي اشتباه
آقاي حسين پور كه گويا از كارمندان بانك صادرات بودند نسبت به صفحه دخل و خرج ما كه 21/8/83 چاپ شده بود اعتراض داشتند. اين دوست عزيز گفتند كه قيمت تلويزيون ها همه و همه اشتباه بود.من خودم خريدم اصلا از اين خبرها نيست.
- براي جواب اين دوست هم فقط مي توانيم عذرخواهي كنيم و از بر و بچه هاي خوب دخل و خرج هم قول بگيريم كه بيشتر حواسشان را جمع كنند و با دقت بيشتري اين اعداد و ارقام را چاپ كنند.
ماكسيما كجا بود!!
دو تماس هم داشتيم مشابه و هر دو در خصوص يك موضوع .آقا اينكه مي گويند زمين در شمال خريد و فروش مي شود و زمينداران، ماكسيما مي خرند اينها همه دروغ محض است و اطلاعات دروغ و غلط به مردم داده مي شود.
- اصلا كي گفته كه اين آقايان ماكسيما خريده اند؟ واقعا ما هم نمي دانيم ريشه اين صحبت از كجا آمده و اين آقايان اصلا چرا اين صحبت را كرده اند.
به هر حال همه بدانند كه اين عزيزان ماكسيما ندارند و اصلا تا به حال ماكسيما سوار هم نشده اند، اصلا  ماكسيما چيه؟

جعبه
تكان زمين 
مجموعه تلويزيوني تكان زمين به مناسبت سالگرد زلزله بم از تلويزيون پخش مي شود. اين مجموعه تلويزيوني در قالب 5 قسمت 28 دقيقه اي در گروه مستند شبكه چهار سيما تهيه شده است.
اما خبر ديگر اينكه، دست اندركاران برنامه صندلي داغ كه هر هفته جمعه ها از شبكه دوم پخش مي شود اين هفته و در هفته بسيج دست به كار جالبي زدند و پخش اين برنامه را در طول هفته، همانطور كه حتما مشاهده هم كرده  ايد به صورت روزانه درآورده اند. دست اندركاران اين برنامه سعي دارند در طول اين هفته كه سه روز ديگر از آن باقي است با دعوت از بسيجيان شاخص و برجسته و همچنين خانواده هاي شهيدان بسيجي به معرفي اين افراد بپردازند. اين برنامه هر شب ساعت 45:21 از شبكه دوم پخش مي شود.
امروز ساعت 15:13 مي توانيد به تماشاي تكرار سريال مردان كوچك بنشينيد از شبكه دوم سيما، تكرار مجموعه من يك مستاجرم هم ساعت 40:13 از شبكه سوم سيما پخش مي شود. زمان پخش تكرار سريال دايره ترديد ساعت۱۰:15 خواهد بود از شبكه اول سيما. اما امشب مي توانيد سريال قهر و آشتي را مانند هر سه شنبه شب ساعت 19 از شبكه تهران تماشا كنيد. باجناق ها امشب ساعت 20 از شبكه تهران پخش مي شود. ماموران پرونده هاي راكد را هم مي توانيد ساعت 15:20 از شبكه سوم تماشا كنيد. سه شنبه شب و فيلم سينمايي شبكه دوم، تماشاي آن را فراموش نكنيد. همانند هر سه شنبه سريال شبكه اول سيما مجموعه پرستاران است. زمان پخش آن هم ساعت 15:22 از اين شبكه است.
امشب مسابقات قهرمانان اروپا برگزار مي شود و ديداري كه احتمالا  امشب در نظر گرفته شده و پخش مي شود، ديدار تيم هاي رئال مادريد و لوركوزن است، 15:23 زمان آغاز اين مسابقه خواهد بود.

فرهنگ۱
سوالات حقوقي و برنامه غذايي
قرار است امروز همايشي درباره سوالات حقوقي قبل از ازدواج در فرهنگسراي خانواده برگزار شود. اين همايش زير نظر مشاور حقوقي و به صورت رايگان برگزار مي شود و در آن درباره انواع مهر شامل مهرالمسمي - مهر المثل ومهر المتعه - نفقه - شر ط هاي قبل از عقد و... صحبت مي شود. اين همايش از ساعت 2 تا 4 بعدازظهر برگزار مي شود و براي شركت در آن مي توانيد به نشاني: نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه يا براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 7819468 تماس بگيريد. همچنين فرهنگسراي سلامت براي آموزش و افزايش آگاهي عمومي، كارگاه طراحي و تنظيم برنامه غذايي مناسب هفتگي براي خانواده برگزار مي كند. اين كارگاه با حضور متخصصان و كارشناسان تغذيه امروز در سالن اجتماعات فرهنگسراي سلامت برگزار مي شود. در واقع هدف از برگزاري اين كارگاه: 1- تنظيم برنامه غذايي مناسب براي تمام گروه هاي سني باتوجه به جنس و نوع فعاليت 2- تنظيم برنامه غذايي با استفاده از هرم غذايي 3- ايجاد عادات غذايي مناسب براي افراد خانواده 4- جايگزين كردن مواد غذايي در گروه هاي غذايي مختلف است. براي شركت در اين كارگاه و كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به روابط عمومي فرهنگسرا مراجعه يا با شماره تلفن 7491491 تماس بگيريد.

نمايشگاه
ساحل چمخاله در عكس ها
گاهي عكس ها مي توانند آنقدر جذاب و ديدني باشند كه ما را به دنياي خودشان ببرند. دليل آن هم اين است كه در حقيقت عكس  همان واقعيت هايي است كه در زمان محدود شده اند. حالا اگر به واقعيت هاي زيباي مناظر شمال مخصوصا ساحل چمخاله علاقه داريد مي توانيد به نمايشگاهي كه از عكس هاي ساحل و درياي چمخاله درگالري هفت ثمر برگزار شده برويد. براي ديدن اين عكس ها كه متعلق به حسن رجبي نژاد هستند، تا تاريخ چهارشنبه 11آذرماه فرصت داريد هر روز از ساعت 4 تا۸ عصر به نشاني: خيابان مطهري، خيابان كوه نور، خيابان پنجم، شماره 25 مراجعه كنيد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 8731403 تماس بگيريد. همچنين خانه فرهنگ هدف براي آشنايي بيشتر با هنر كاريكاتور، نمايشگاهي از آثار دو هنرمند آقايان محترمي و خرم برگزار كرده است. اين نمايشگاه تا 9آذر ادامه دارد و براي بازديد از آن مي توانيد هر روز از ساعت 9 تا 18 به نشاني : ميدان رسالت، خيابان آيت الله مدني، بعد از چهارراه گلبرگ، كوچه پارك فدك برويد يا با شماره 7813002 تماس بگيريد.

صحنه
هفت اقليم بعد از هفت پيكر
ميتينگ در تئاتر شهر برگزار شده است. اين نمايش نوشته كليفورد اودتس و ساخته محسن ابراهيمي است كه دكتر قطب الدين صادقي ترجمه و محسن ابراهيمي بازنويسي آن را انجام داده است. اين نمايش هر روز به جز شنبه ها 6بعدازظهر در تالار سايه تئاترشهر روي صحنه مي رود و در آن ناصر عرفانيان به همراه مجيد جعفري، حسن رجايي دوست، پگاه خسروي، نيلوفر عبدالملكي، شيدا مرادي، احسان رحيميان، چياباباميري، كامران علمدهي و حميدرضا اسدي بازي مي كنند. همچنين قرار است نمايش هفت اقليم كاري از نادر رجب پور از 20 آذر ماه در تالار وحدت روي صحنه برود. اين نمايش كه براساس منظومه هفت پيكر نظامي آماده اجرا شده، قبلا در بخش ويژه بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در تالار وحدت روي صحنه رفت كه به خاطر همين اجرا هم توانست عنوان بهترين نمايش را از نگاه تماشاگران بگيرد. در اين نمايش اصغر فريدي ماسوله، سعيد دلخ، بهزاد جاودان فر، محسن گودرزي، علي براتي، حميد اصغر تتماج و... بازي مي كنند و طراحي حركات موزون آنها به عهده خود نادر رجب پور است. ضمنا كار انتخاب موسيقي اين نمايش را جهانسوز فولادي انجام داده است.

فرهنگ۲
آموزش خوشنويسي و نگارگري
فرهنگسراي سالمند براي ترويج هنرهاي سنتي دوره هاي آموزش خوشنويسي را براي گروه هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار كرده است. در واقع با شركت در اين دوره ها مي توانيد با اصول نگارش شيوه هاي تحريري و نستعليق آشنا بشويد.
همچنين اين فرهنگسرا براي توسعه زبان هاي بين المللي دوره هاي آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي برگزار كرده است. براي شركت در اين دوره ها مي توانيد به نشاني: ميدان امام حسين، خيابان 17شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنيد يا با شماره  تلفن هاي 9-3358688 تماس بگيريد. فرهنگسراي اقوام هم براي ارج گذاشتن به هنرهاي دستي ايراني كلاس هاي آموزش نگارگري برگزار كرده است. در اين كلاس ها مينياتور، تذهيب و طراحي فرش زير نظر استاد كوهپايه آموزش داده مي شود. براي ثبت نام در اين كلاس ها فقط تا 15آذر فرصت داريد تا به نشاني: ميدان ابوذر،  خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران مراجعه كنيد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 6237470 تماس بگيريد.

هوا
مثل ديروز، سردتر از ديروز
پديده قابل ذكر براي امروز آنطور كه از شواهد امر پيداست چيز خاصي نيست الا همان چند لكه ابري كه ديروز هم از آن صحبت كرديم. همان لكه ابرهايي كه در آسمان آبي شهر البته اگر آلودگي هوا آن را خاكستري نكرده باشد به اين طرف و آن طرف مي روند. فقط تفاوت اصلي آن با روز گذشته تعداد آنهاست. اما امروز يك تفاوت ديگر هم با روز گذشته دارد و آن سردتر شدن هوا نسبت به ديروز است. امروز و امشب دماي هواي تهران در گرمترين و خنكترين ساعات بين 16 و 6 درجه سانتيگراد نوسان خواهد داشت، كم كم مي  توانيم بگوييم كه هوا سرد شده است مخصوصا شب ها.

امروز
قدم زدن
023919.jpg
هميشه عادت كرده ايم اگر قرار باشد كاري انجام دهيم اين كار را به آخر هفته موكول كنيم. معمولا سعي مي كنيم رفتن به پارك، پياده روي و قدم زدن در آن را به روزهاي پنج شنبه و جمعه موكول كنيم. حتما متوجه شده ايد كه امروز قصد داريم چه پيشنهادي به شما و البته به خودمان بدهيم. مي خواهيم پيشنهاد بدهيم كه فكر كنيد امروز يكي از آن دو روز آخر هفته است. براي چند دقيقه هم كه شده لباس هايتان را تنتان كنيد و از خانه بيرون برويد. فرقي نمي كند اگر صبح تان خالي است، صبح يا اگر بعد از ظهرتان خالي است بعدازظهر. كار را بهانه نكنيد و براي چند لحظه هم كه شده قدم زدن را فكر اصلي خود قرار دهيد.
لطفا خستگي و بي حالي را هم بهانه نكنيد. قرار شد كه امروز متفاوت باشيم و فكر كنيم كه امروز آخر هفته است. هوا هم كه خوب است. نه فراموش نكرديم كه سرد شده، بله سرد شده، اما لباس مناسب بپوشيد و فقط چند دقيقه، فقط چند دقيقه را به راه رفتن، اختصاص دهيد.
فراموش نكنيد كه براي چند دقيقه راه رفتن، تنفس كردن و به چيزي فكر نكردن، نياز به امكانات زيادي نداريد، پس يا همين الان يا آخر شب وقتي را براي متفاوت بودن امروزتان قرار دهيد.

ورود
سه شنبه رويايي 
چه بنويسيم كه برايتان بماند؟ سه شنبه يادآور هزار خاطره است و اين كمتر از يك وجب جاي خالي، جاي هزار حرف نگفته كه هميشه جا براي گفتنشان كم ميآيد. جا كم است و فرصت كمتر، پس حرفي اگر هست كمتر باشد، براي همه چه بهتر.
امروز سه شنبه است، يك سه شنبه رويايي. حداقل ما كه اينطور فكر مي كنيم گرچه فكر ما در توهم استاد است.

ذهن زيبا
اي خداوندان نعمت! اگر شما را انصاف بودي و ما را قناعت، رسم سوال از جهان برخاستي.
سعدي 
قوي ترين چيز در دنيا، فكر و ايده است؛ كافي است فكر خوبي به كسي القا شود تا يك شبه ره صدساله بپيمايد.
اليوروندل هولمز
هر چقدر كمتر ثروت جمع كني، كمتر ديگران را غمگين مي كني.
ضرب المثل بلغارستاني 

خروج
آخر شب
اين ستون براي مطالعه در آخر شب ساخته شده. پس تصور مي كنيم كه شما يك روز عالي از هر نظر را پشت سرگذاشته ايد و حالا بين شما و يك خواب راحت، تنها يك استكان چاي فاصله است. سه شنبه روز خوبي بود. كاش فقط وقتش را كمي بيشتر مي كردند.

شاتر
023916.jpg
عكس : گلناز بهشتي
اين يك چرخه اقتصادي است. چسباندن آگهي تبليغاتي، كندن آگهي ها و...؛ برنده واقعي بيرون از چرخه نشسته است!

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |