چهارشنبه ۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۹ - Dec 22, 2004
هاشمي رفسنجاني:
روحانيت ستون فقرات استقلال و استحكام جامعه است
009537.jpg
فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روحانيت را ستون فقرات استقلال و استحكام جامعه خواند و بيان داشت: روحانيون در مواقع خطر به ميدان آمدند و هر جا كه احساس خطر كردند، بدون توقع و هزينه وظيفه خود را انجام داده اند.
اكبر  هاشمي رفسنجاني كه صبح ديروز در «هفتمين همايش سراسري روحانيون عقيدتي - سياسي ارتش» سخن مي گفت، با بيان اين كه مسئوليت روحانيون ارتش تبيين مسايل عقيدتي و سياسي براي حافظان كشور و انقلاب است، افزود: آرامش و استقلال و توسعه مردم بستگي به آمادگي نيروهاي مسلح دارد و آنها بايد با اعتقاد و ايمان از عهده مسئوليت سنگين خود برآيند.
هاشمي رفسنجاني با يادآوري فداكاري نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس گفت: ما تنها با ارتش بعث مواجه نبوديم، بلكه آمريكا و اروپا و ارتجاع منطقه و ضد انقلاب همه در برابر ما ايستاده بودند اما نيروهاي مسلح و ارتش به خوبي مقاومت كردند. وي با بيان اين كه دشمنان از ادامه جنگ و پشتوانه نظامي ما مي ترسيدند گفت: به همين دليل سازمان ملل تلاش كرد تا به جنگ خاتمه دهد.
هاشمي رفسنجاني با يادآوري اين كه ارتش در رژيمي تولد يافت كه آن را براي اهداف خود تربيت مي نمود، افزود: با اين وجود ارتش پس از انقلاب دست نخورده ماند و به زودي هم وارد جنگ شد و اقدام به دفاع كرد كه اين خود افتخاري براي ارتش است.
وي گفت: يكي از دلايلي كه رژيم شاهنشاهي صحنه را خالي كرد، اين بود كه ديد نمي تواند به ارتش اتكا كند.
هاشمي رفسنجاني همكاري برخي از چهره هاي ارتش در تاسيس سپاه پاسداران را يادآور شد و گفت: امام، ارتش را حفظ كردند و نگذاشتند كه دست بخورد.
وي حضور روحانيان در ارتش و فطرت انساني نيروهاي ارتشي را عامل حفظ ارتش در كنار انقلاب دانست و بيان داشت: روحانيت در تقويت و استحكام اين سرمايه كشور، نقش زيادي داشته است.
هاشمي رفسنجاني در ادامه به نقش مراجع و روحانيون در عراق را خاطرنشان ساخت و گفت: در مناطقي كه آنها حضور دارند زندگي در سطح قابل قبولي است و آنها براي آرام نگه داشتن فضا تلاش مي كنند. وي انفجارهاي نجف و كربلا را نهايت قساوت خواند و افزود: در اين هياهو روحانيت مردم را آرام و براي انتخابات شرايط را آماده مي كنند و اين بسيار مهم است كه مراجع راه درست را به موقع انتخاب مي كنند.

در يك اقدام سياسي
مجمع عمومي سازمان ملل قطعنامه اي
عليه ايران تصويب كرد
گروه سياسي: مجمع عمومي سازمان ملل روز دوشنبه با ۷۱ راي موافق، ۵۵ راي مخالف و ۵۵ راي ممتنع قطعنامه اي را در مورد وضعيت حقوق بشر تصويب كرد كه در آن از آنچه محدوديت هاي ايجادشده در مورد آزادي بيان در جمهوري اسلامي ايران خوانده شد، انتقاد شده است.
اين قطعنامه ضمانت اجرايي ندارد و الزام آور نيست. اين قطعنامه كه پيشنهادكننده آن كانادا بود و ۳۳ كشور از آن حمايت كردند، ايران را بطور كامل محكوم نكرده، بلكه در آن به نگراني اعضا از يك سلسله محدوديتها اشاره شده است.مناسبات كانادا با ايران از زمان مرگ زهرا كاظمي در ايران و كيوان تابش در كانادا تيره شد. در اين قطعنامه ادعا شده است كه ايران عرف و موازين بين المللي را در زمينه عدالت رعايت نمي كند.
اردن تنها كشور عربي است كه به اين قطعنامه راي مثبت داده است. امارات متحده عربي نيز به اين قطعنامه راي ممتنع داد. در اين قطعنامه كه با فاصله اندك آرا تصويب شد، از جمهوري اسلامي ايران به اتهام اقدام اعدام در ملاء عام، اجراي مجازات شلاق و سنگسار و عدم رعايت كامل معيارهاي بين المللي قضايي انتقاد شده است.
در ابتداي اين قطعنامه از تعهد جمهوري اسلامي به بهبود وضعيت حقوق بشر و پايبندي به قانون در اين كشور استقبال شده است و از ايران خواسته شده است كه فرد بي طرفي را به دادستاني منصوب كند و خواستار نظارت و بازرسي كميسيون حقوق بشر سازمان ملل و نماينده ويژه دبيركل از ايران شده  است.
آصفي: قطعنامه به دور از واقعيات است
سخنگوي وزارت امور خارجه قطعنامه پيرامون وضعيت حقوق بشر در ايران را سياسي و غيرواقعي خواند. وي اظهار داشت: اين قطعنامه غيرمستند و دور از واقعيات موجود ايران است و با استفاده و براساس منابع غيرموثق، مخدوش و عاري از صحت تنظيم گرديده و فاقد اعتبار است.
دكتر آصفي گفت: اين قطعنامه در جهت اغراض سياسي معدود كشورهايي كه در روابطشان با جمهوري اسلامي ايران دچار افسردگي سياسي شده اند، تنظيم گرديده و به هيچوجه منعكس كننده واقعيتهاي سياسي _ اجتماعي جامعه امروز ايران نيست.سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به وضعيت آراء و نگرش متفاوت كشورها به قطعنامه گفت: آراء مختلف و وضعيت كمي آراء نشانگر اين واقعيت است كه اكثريت قابل توجهي از كشورها مخالفت خود را با سوءاستفاده سياسي از مكانيزم هاي حقوق بشري اعلام كرده اند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه گفت: حمايت و ارتقاء وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران يك راهبرد مهم كشور است كه از طريق ايجاد بسترها، ظرفيت سازي و تقويت ساز و كارهاي مبتني بر اصول قانون اساسي همواره مورد اهتمام بوده است.
كبورك وارتانيان، نماينده ارامنه شمال كشور درخصوص قطعنامه  مجمع عمومي سازمان ملل عليه ايران به ايسنا گفت: بحثي كه هر از چند گاهي از سوي سازمان ملل مطرح مي شود تازگي نداشته و موضع گيري  اين سازمان نسبت به ايران مشخص است.اين نماينده ارامنه شمال كشور در خانه ملت ابراز داشت: در كشور ما مشكلاتي وجود دارد، اما سعي مي كنيم از طريق مجاري قانوني آن را حل كنيم كه تاكنون نيز حل شده و يا در حال حل شدن است، اما اين مشكلات آنقدر بزرگ نيست كه به محافل بين المللي كشيده و در آنجا حل شود.وارتانيان ابراز داشت: وقتي زندگي و شرايط خود را با ديگر كشورها مقايسه مي كنيم به عنوان نماينده اي از اقليت هاي مذهبي در كشور، شرايط و آزادي هاي ما بسيار بيشتر از ديگر كشورهاي اروپايي و آسيايي است. بنابراين بيان اين مساله با اهداف سياسي است.
صباح زنگنه، كارشناس مسائل بين المللي در گفت وگو با ايسنا درخصوص قطعنامه  اخير كانادا عليه وضع حقوق بشر در كشورمان اظهار داشت: اين قطعنامه و اقدام كانادا براي ما تازگي ندارد، اين دومين سالي است كه كانادا پيشنهاد قطعنامه اي را مي دهد و سپس اتحاديه اروپا و كشورهاي اروپايي هم به او ملحق مي شوند و در مجمع عمومي و كميته سوم سازمان ملل متحد به تصويب مي رسد.
زنگنه همچنين گفت: هر چند كه مصوبات مجمع عمومي الزام آور نيست، ولي قطعا دلسوزي خود جمهوري اسلامي ايران براي حقوق بشر و حقوق شهروندانش بيش از كانادا و اروپايي هاست و در برابر چنين فشارهايي هم تحت تاثير قرار نمي گيرد و آنها را فشارهايي با منشاء سياسي مي داند.
حميدرضا حاجي بابايي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به قطعنامه  اخير كانادا عليه وضعيت حقوق بشر در كشورمان كه در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيد، اظهار داشت: ما كشورهايي مانند كانادا را در خصوص مسائل حقوق بشر در مورد جمهوري اسلامي ايران هم پيمان آمريكا و رژيم صهيونيستي مي دانيم و كارهايي كه طي ۲۵ سال گذشته شكل گرفته و همواره شاهد آن بوده ايم حاكي از اين است كه در موقعيت هايي حساس بحث حقوق بشر ايران معمولا از جانب آمريكا شكل مي گيرد.
يونان بت كليا گفت: رعايت حقوق بشر و اقليت هاي ديني در ايران الگويي عملي براي كشورهاي منطقه است.
يوناتن بت كليا نماينده آشوريها و كلداني ها در مجلس شوراي اسلامي هم به ايسنا گفت: ايران طليعه دار گفت و گوي تمدن ها و اديان، از نادر كشورهاي جهان است كه انواع اديان و اقوام در صلح و آرامش در آن به سر مي برند.
وي تاكيد كرد: رعايت حقوق بشر و حقوق اقليت هاي ديني در ايران بدون شك الگويي قابل پيشنهاد و عملي براي كشورهاي منطقه علي الخصوص حاكمان و غاصبان عراق است.

سياست ايران عدم مداخله در امور عراق است
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران ديروز ادعاهاي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا عليه ايران را شايعه پراكني خواند و گفت: مقامات آمريكا عادت كرده اند از تريبونها اتهامات بي ربط عليه ديگران منتشر كنند.
ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز گذشته نسبت به «مداخله ايران در امور داخلي عراق» ابراز نگراني كرد.
«حميد رضا آصفي» به مقامات آمريكايي توصيه كرد از اين رويه خود دست بردارند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: ما همواره گفته ايم اگر مدركي در اختيار دارند، ارائه دهند و جالب است كه مدرك معتبر آنها «همسايگي ايران و عراق» است.
آصفي خاطرنشان كرد: عليرغم اتهامات و دخالتهاي نابجاي آمريكا، سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران دخالت نكردن در امور داخلي عراق و كمك به ايجاد ثبات و امنيت در اين كشور است.

مجتهدزاده:
هدف تغيير نام خليج فارس ، «ايران زدايي» است
ايرنا: رئيس مركز پژوهشي «يوروسويك» لندن گفت: طرح تغيير نام «خليج فارس» به خليج عربي، صداي دلارهاي نفتي است كه با هدف «ايران زدايي» طراحي شده است.
«پيروز مجهتدزاده» عصر ديروز در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرضا، انگيزه تغيير نام خليج فارس را «سياسي» دانست و گفت: تا قرن ۱۹ هيچ كشوري جزء ايران در منطقه خليج فارس وجود نداشته است و جغرافي دانان و مورخين عرب نيز به اين موضوع معترف هستند و مطالب زيادي در اين مورد نوشته اند. عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس تصريح كرد: اولين زمزمه تغيير نام خليج فارس را نماينده سياسي انگليس در بحرين سر داد و در ادامه نيز رژيمهاي عراق و مصر دنباله رو اين موضوع شدند.
وي همچنين تغيير نام خليج فارس و جزاير كيش و لاوان را قابل پيگيري حقوقي دانست و گفت: تغيير نام جزاير كيش و لاوان در موسسه جغرافيايي آمريكا بدون ادعاي هيچ كشور عربي صورت گرفته است.

سردار قاليباف:
ورود به محدوده طرح ترافيك تهران
با كارت خبرنگاري آزاد است
ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي گفت: ورود خبرنگاران به محدوده طرح ترافيك تهران با ارائه كارت خبرنگاري همچنان بلامانع است.
سردار محمد باقر قاليباف در گفت وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران افزود: به مأموران راهنمايي و رانندگي كنترل محدوده طرح ترافيك اعلام شده ممنوعيت تردد خبرنگاران به داخل طرح را اعمال نكنند.
اين درحاليست كه به گفته بهبهاني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ارائه كارت خبرنگاري بدون مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك، حق ورود براي خبرنگاران ايجاد نمي كند. در همين زمينه رئيس مركز صدور مجوز طرح ترافيك نيز با اشاره به معتبر نبودن كارت خبرنگاري براي ورود به محدوده طرح ترافيك گفت: تعداد خبرنگاران داراي خودروي شخصي ۱۵۰۰ نفر بوده در حالي كه هم اكنون ۲۰ هزار كارت خبرنگاري جعلي در اختيار مردم است و از آن براي تردد آسان در محدوده طرح ترافيك استفاده مي كنند كه اين امر علاوه بر ايجاد مشكل براي مأموران راهنمايي و رانندگي و هرج و مرج در محدوده، موجب افزايش خريد و فروش كارت هاي خبرنگاري جعلي توسط افراد سودجو نيز شده است.

روزنامه نگاراني كه بهترين مقاله درباره مسائل
مطبوعات كشور بنويسند به سفر علمي مي روند
ايسنا: سه تن از روزنامه نگاراني كه بهترين مقاله را در زمينه مسائل مربوط به مطبوعات بنويسند، براي سفر علمي هشت روزه  به يكي از كشورهاي اروپايي يا منطقه خاورميانه اعزام مي شوند. دبيرخانه سومين سمينار مسائل مطبوعات ايران، با موافقت معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از ميان روزنامه نگاراني كه از آغاز امسال مقاله يا گزارشي درباره مسائلي كه مطبوعات ايران با آن مواجهند، نگاشته و در يكي از نشريات كشور منتشر كرده  و يا حداكثر تا تاريخ ۲۰ بهمن ماه سال جاري اين كار را انجام دهند، پس از داوري، سه نفر را براي اين سفر انتخاب خواهند كرد. روزنامه نگاران فرصت دارند حداكثر تا ۲۵ بهمن ماه، مقاله يا گزارش خود را به دبيرخانه سمينار واقع در مركز مطالعات و تحقيقات رسانه ها، خيابان پاكستان، كوچه دوم پلاك ۱۲ ارسال كنند؛ اسامي روزنامه نگاران انتخاب شده در مراسم پاياني سمينار اعلام خواهد شد.

انتقال زايران تهراني به عربستان از
هفتم دي ماه آغاز مي شود
گروه علمي فرهنگي: مدير سازمان  حج  و زيارت  استان  تهران  گفت : پرواز زايران  تهراني  به  كشور عربستان  از هفتم  دي  ماه  آغاز مي شود.
علي  ليالي  روز سه شنبه  در گفت  وگو با ايرنا مركز استان  تهران افزود: امسال  زايران  مدينه  اول  به  طور مستقيم  از فرودگاه  تهران  به  جده انتقال  خواهند يافت .وي ، تعداد زايران  تهراني  بيت ا...  الحرام  را در سال  جاري  ۲۴ هزار و۵۰۰ نفر اعلام  كرد.
مدير حج  و زيارت  استان  تهران  خاطرنشان  كرد: پروازهاي  رفت  زايران  تهراني در قالب  ۱۱۴ پرواز و ۱۳۹ كاروان  انجام  مي شود.
ليالي  گفت : زايران  مدينه  اول  از تهران  به  جده  با هواپيماهاي  سعودي  وهما در قالب  ۵۳ پرواز انتقال  مي يابند و بقيه  زايران  در مدينه  دوم  مستقيم از تهران  به  مكه  اعزام  مي شوند.
وي  ادامه  داد: امسال  علاوه  بر زايران  استان  تهران ، ۱۵ هزار زاير از استان هاي  قم ، قزوين ، زنجان ، سمنان ، لرستان ، مركزي ، كردستان  و همدان  از طريق  فرودگاه  تهران  به  عربستان  مي روند.

انتخاب نهم
حمايت دانشجويان دانشگاه شريف از كانديداتوري احمدي نژاد
مهر: بيش از ۲۰۰ تن از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف با صدور بيانيه اي ضمن اشاره به موضوع انتخابات و ضرورت روي كار آمدن مديريتي انقلابي و تحول گرا، حمايت تلويحي خود را از كانديداتوري محمود احمدي نژاد، اعلام كردند.
هر چند در اين نامه، از محمود احمدي نژاد نام برده نشده است، اما اصرار دانشجويان بر ضرورت «مديريت انقلابي و تحول گرا» اذهان مخاطبان را به سمت شهردار تهران، هدايت مي كند از آنجا كه دانشجويان در اين نامه ضمن مقايسه دو نوع مديريت حاكم بر كشور، خواهان مديريت «خدمت محور» شدند و به احزاب توصيه كردند تا در انتخابشان كساني كه به اين شيوه مديريت اعتقاد دارند را مد نظر خود قرار دهند.
در نامه بيش از ۲۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف آمده است : چندي است شاهد هياهوي سياسي و تبليغاتي گروههايي هستيم كه بارها امتحان خود را پس داده اند و بازهم پا به عرصه انتخابات گذاشته اند تا از موضع قدرت و نه خدمت، مناصب و مسئوليت ها را در اختيار خود بگيرند، كساني كه ارزشهاي انقلاب را پديده هايي كهنه مي پندارند و به جاي تكيه بر مردم كه صاحبان اصلي انقلابند، به سرمايه داران و منفعت پرستان رو نهاده اند.
اين نامه مي افزايد : در اين فضا، رويش مديران جوان، كارآمد و نسل دومي از فرزندان پاك نهاد ملت مسلمان ايران و مومن به ارزشهاي اصيل انقلاب، اميد به انجام اصلاحات انقلابي در بخش مديريت را در ميان مردم بوجود آورده و چند صباحي است كه ظهور مديريت «انقلابي، تحولگرا و كارآمد» كام مردم را شيرين كرده است.
اين نامه مي افزايد : وام دار نبودن به گروه ها و جناحهاي قدرت طلب، مهر تاييدي بر شهامت و كفايت اين دسته از مديران در برخورد با سوء استفاده كنندگان از بيت المال مسلمين و طمع ورزان به مناصب قدرت است و بدون ترديد مردم مسئوليت خطير رياست جمهوري را به كساني جز اين افراد نخواهند سپرد.
جمع بندي جلسه جمعه ،گرايش به ولايتي و لاريجاني بود
عضو فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي، گفت: اصولگرايان در عدم حمايت از هاشمي رفسنجاني براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري علاوه بر انجام خطايي استراتژيك، عجله كردند. حجت الاسلام «علي عسگري» با اشاره به همايش انتخاباتي جمعه گذشته اصولگرايان افزود: جمع بندي ها در اين جلسه بيشتر حكايت از گرايش اصولگرايان به ولايتي و لاريجاني داشت.
شتابزده عمل نمي كنيم
واحد مركزي خبر: دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: افزايش گمانه زني هاي برخي مطبوعات و بالاگرفتن موج تبليغات تخريبي عليه نامزدهاي انتخاباتي اصولگرا نشاندهنده آنست كه جناح رقيب درپي وسوسه كردن نيروهاي اصولگراست تا از اين فضا براي ايجاد شكاف و اختلاف در بدنه نيروها استفاده كند.
محمدرضا باهنر با اشاره به اينكه درحال حاضر موقعيت خوبي براي گرم كردن فضاي انتخاباتي، تهييج مردم و حصول سياست حضور حداكثري مردم در انتخابات به دست آمده است، گفت: جناح مخالف با روشهاي گوناگون در صدد تحميل سناريوهاي تخريبي به جريان اصولگراست و گاهي با طرح بحث تاخير ادعا مي كند اختلافات درون جناحي بالا گرفته است تا با وسوسه كردن برخي طيف هاي درون جريان را به شتابزدگي براي اعلام گزينه نهايي وادار كرده و پس از آن به مقصد نهايي خود يعني تخريب نامزدها و به دست گرفتن مديريت فضاي تبليغات انتخابات برسند.
ائتلاف حداكثري در مورد هاشمي رفسنجاني ايجاد مي شود
ايلنا: دبير سياسي حزب اسلامي كار گفت: با توجه به نظرسنجي هاي صورت گرفته و جمع بندي گروههاي مختلف سياسي و همين طور شخصيت فراجناحي هاشمي رفسنجاني، به نظر مي رسد در نهايت يك ائتلاف حداكثري در بين گروه هاي سياسي در مورد كانديداتور وي ايجاد شود.محسن سرخو با بيان اينكه مصطفي معين، مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني به عنوان كانديداي جبهه اصلاحات مطرح هستند، خاطرنشان كرد: تاكنون كميته انتخابات جبهه اصلاحات جلسه اي را تشكيل نداده و در مورد افراد مطرح تصميمي نگرفته است.
كنار رفتن چهار كانديدا به نفع يك كانديدا مسئله نهايي كار است
مهر: حميد رضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: در حال حاضر هر ۵ كانديداي مطرح شده از سوي اصولگرايان از شانس مساوي برخوردار هستند.
ترقي در خصوص معرفي يك گزينه از ميان ۵ گزينه مطرح اصول گرايان گفت: كنار رفتن چهار كانديدا به نفع يك كانديدا در انتخابات رياست جمهوري مسئله نهايي كار است كه پس از اعلام شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب انجام خواهد شد.
كروبي زندگي خود را وقف نظام و انقلاب كرده است
فارس: عضو ارشد فراكسيون اقليت مجلس درباره حضور كروبي در انتخابات رياست جمهوري گفت: ايشان در همه حال زندگي خود را وقف نظام و انقلاب كرده و شخصيتي بسيار مورد احترام دارد.محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان افزود: آقاي كروبي از اركان نظام است.وي درباره حضور كانديداهاي مختلف از دو جناح و نقش هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: جناح راست هم اكنون در حال خوف و رجا به سر مي برد زيرا شايد آقاي هاشمي حلال مشكلات باشد.وي افزود: جناح راست منتظر است تا ببيند، هاشمي رفسنجاني حضور خود در انتخابات رياست جمهوري را چه زماني اعلام مي كند.
هاشمي داراي انباشت تجربيات سياسي است
ايسنا: سخنگوي حزب اعتدال و توسعه، انباشت تجربه سياسي را عامل مهمي در اتخاذ تصميمات منطقي و اصولي عنوان كرد و افزود: هاشمي رفسنجاني داراي اين ويژگي هست.
غلامعلي دهقان با بيان اينكه ضرر و زيان براي انقلاب و نظام زماني است كه صاحبان انديشه انقلاب و نظام به اشكال مختلف از حضور در صحنه هاي سياسي حذف و يا منصرف شوند، ادامه داد: حضور هاشمي رفسنجاني با تجربه نيم قرن مبارزات سياسي در عرصه انتخابات نهم رياست جمهوري امري بسيار ارزشمند است زيرا وي با تجربيات سياسي خود مي تواند بيش از گذشته در صحنه  سياسي كشور موفق باشد چرا كه انباشت تجربه سياسي عامل مهمي در اتخاذ تصميمات منطقي و اصولي است.
هنوز به نقطه مطلوبي نرسيده ام
دبير كل مجمع روحانيون مبارز خاطرنشان كرد: گفته بودم به زودي نظر خود را درباره كانديداتوري اعلام مي كنم اما هنوز به نقطه مطلوبي نرسيده ام و قبول دارم كه اعلام اين امر قدري به تأخير افتاده است. كروبي با بيان اينكه هنوز مشورت در اين باره ادامه دارد، گفت: انشا الله به زودي آنچه مورد نظرم باشد را اعلام مي كنم.
حمايت حزب رفاه ايران از رضايي
فارس: اعضاي حزب رفاه ايران، در جلسه توجيهي مسئولان نمايندگي شهرستان هاي اين ائتلاف، حمايت خود را از كانديداتوري محسن رضايي و يكي از اعضاي خود در نهمين انتخابات رياست جمهوري اعلام داشتند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |