پنجشنبه ۱۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۷ - Dec 30, 2004
واشنگتن تايمز:
رابطه ايران و اروپا در سال ۲۰۰۵ بهبود مي يابد
مهر: روزنامه واشنگتن تايمز سال ۲۰۰۵ را دوره جديدي در رابطه ايران و اروپا دانسته و نوشت: اخيرا نشانه هايي در روابط ايران و اروپا ديده مي شود كه به نظر مي رسد تعاملات دو طرف رو به بهبود رفته است.
پس از ۱۴ ماه گفتگوهاي تنگاتنگ درباره مسائل هسته اي در نهايت ۲۵ عضو اتحاديه اروپا برخي شرايط ايران را پذيرفتند و ايران نيز اعلام كرد فصل جديدي را در رابطه خود با اتحاديه اروپا مي گشايد وهردوطرف خواهان ارتقاء روابط سياسي، اقتصادي، تكنولوژيك و هسته اي شدند.
موضوعات تجاري يكي از موضوعات مورد علاقه ميان اتحاديه اروپا و ايران است و قراراست در نيمه ماه ژانويه درباره اين موضوع گفتگو كنند.
در سال ۱۹۹۷ پاره اي گفتگوهاي سياسي و اقتصادي ميان ايران و اروپا انجام شده بود كه اين گفتگو ها درسال ۲۰۰۳ به دليل افزايش يافتن نگراني درباره برنامه هاي هسته اي ايران متوقف گرديد.
البته از آن زمان به بعد هم گفتگو ميان ايران و اروپا متوقف نشد اما با موضوع سلاحهاي هسته اي ادامه پيدا كرد.
آمريكا بسيار نگران بود كه برنامه هاي هسته اي ايران به توليد سلاح هسته اي بيانجامد.
به نوشته واشنگتن تايمز، اتحاديه اروپا درهفته هاي اخير بارها از ايران درخواست كرده است كه برنامه هاي هسته اي خود را متوقف كند تا روابط سياسي و به ويژه اقتصادي از سرگرفته شود.
اين موضوع نشان دهنده اشتياق اروپا براي روابط اقتصادي با ايران است.
سولانا رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا چندين بار تاكيد كرده است كه چنانچه ايران خط قرمزي براي فعاليت هاي هسته اي خود تعيين كند در برنامه ريزي سال ۲۰۰۵ سياست خارجي اتحاديه اروپا جايگاه ويژه اي براي اين كشور تعيين خواهد شد.
ايران نيز به اين درخواست ها سيگنال هاي مثبت نشان داده است.
اين روزنامه آمريكايي دربخش ديگري نوشت: اگر اين شواهد و قرائن را كنار هم قرار دهيم در مي يابيم كه ايران و اروپا در سال جديد دوره اي تازه از روابط خود را آغاز خواهند كرد وبه اين ترتيب تهران در رديف مخاطبان اروپايي براي روابط تجاري و اقتصادي قرارخواهد گرفت.

معاون راهنمايي و رانندگي ناجا:
مجلس در حال بررسي «لايحه قانون اخذ جرايم» است
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خبر داد: آيين نامه راهنمايي و رانندگي، لايحه الزام موتورسواران به استفاده از كلاه ايمني، الزام همه سرنشينان خودروها به بستن كمربند ايمني و دستورالعمل مربوط به آموزشگاههاي رانندگي در دست بررسي در هيأت دولت است.
به گزارش خبرنگار شهري خبرگزاري دانشجويان ايران سردار محسن انصاري در هشتمين نشست معاونان كميته حمل و نقل و ترافيك كلان شهرهاي كشور اظهار داشت: در صورت تصويب آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي در هيأت دولت، صدور گواهينامه و شيوه آموزش تغيير كرده و بر اين اساس گواهينامه هاي آزمايشي در سال اول ارايه مي شود.
وي با اشاره به اين كه بررسي لايحه قانون اخذ جرايم در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قراردارد، خاطرنشان كرد: با نصب دوربين هاي كنترل سرعت در سال ۸۲ تا كنون، ۲۰۰ هزار عكس خودروهاي متخلف برداشته و به درب منازل آنها ارسال شده است.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تأكيد كرد: استفاده از كلاه ايمني در بين موتورسواران به نحو چشمگيري افزايش يافته و تقصيرات موتورسواران در تصادفات از ۴/۷ درصد در سال گذشته به ۵/۴ درصد در سال جاري رسيده است.
وي افزود: بر اساس نظرسنجي انجام شده، ۹۳درصد مردم شهر تهران اظهار كرده اند كه در بزرگراهها و داخل شهر از كمربند ايمني استفاده مي كنند.
به گزارش ايسنا سردار انصاري با اشاره به اين كه راهنمايي و رانندگي در سال جاري در زمينه انتظام بخشي و اعمال قاطع قوانين بر روي ۱۰ تخلف در شهرها و ۱۲ تخلف در جاده ها تمركز كرده است، گفت: اين در حاليست كه انتظار همگاني از راهنمايي و رانندگي اعمال قاطعانه قانون و گذشت نداشتن ماموران نسبت به تخلفات صورت گرفته است.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در پايان تصريح كرد: در راستاي طرح تعويض پلاك خودروها و تغيير سيستم شماره گذاري خودروها از اسفند سال ۸۲ تا كنون، ۷۶۰ هزار خودرو پلاك جديد در كشور تردد مي كنند كه پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال به يك ميليون پلاك برسد.

سخنگوي وزارت امور خارجه:
اصلاحات مؤسسه نشنال جئوگرافي كافي نيست
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات به عمل آمده پيرامون تحريف نام خليج فارس گفت:  از همان ابتدا وزارت امورخارجه از ۲ مجاري حقوقي و سياسي اين موضوع را دنبال كرد و با ارسال نامه اعتراض آميز به مدير اين موسسه خواستار جبران اين خطا و اصلاح آن گرديد.
همچنين وزير امورخارجه نيز اعلام كرد: اين موسسه بايد عذرخواهي كرده و اشتباه خود را جبران كند.
حميدرضا آصفي افزود: علاوه بر آن چند دور مذاكره توسط نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در نيويورك با مسئولين اين موسسه صورت گرفت و همچنين محدوديت هايي براي فعاليت هاي اين موسسه در ايران اعمال شد. نتيجه اين اقدامات منجر به ارسال نامه اي از سوي رييس اين موسسه شد كه در آن با عذرخواهي به آمادگي موسسه براي جبران اين اشتباه اشاره شده بود.
به گزارش اداره كل اطلاعات وزارت امورخارجه، سخنگوي اين وزارتخانه افزود: با اقدامات متعدد به عمل آمده سياسي و حقوقي در روزهاي پاياني هفته گذشته مسئولين موسسه پذيرفتند تا به واقعيت هاي تاريخي خليج فارس توجه كرده و اصلاحاتي را به عمل آورند كه البته هنوز نتيجه كار آنچنان كه مي بايد مورد رضايت نيست و اين تلاش ها هم چنان ادامه دارد.
حيمدرضا آصفي گفت: لازمست از كليه ايرانيان در داخل و خارج از كشور كه با حساسيت لازم اين موضوع را دنبال كرده و وزارت خارجه را ياري كردند قدرداني و سپاسگزاري شود.

پاول: شيعيان در مجمع ملي عراق
اكثريت را تشكيل مي دهند
كالين پاول، وزير امور خارجه آمريكا در گفت و گو با شبكه خبري فاكس نيوز با ذكر اين مطلب افزود: انتخابات عراق بر اساس قوانين اجرايي دولت موقت عراق اجرا خواهد شد كه تصديق مي كند شيعيان در هر مجمع ملي اكثريت را تشكيل مي دهند، اما حقوق اقليت ها نيز محفوظ است.وي در ادامه با متهم كردن ايرانيان به بنيادگرايي، مدعي شد: شيعيان عراقي و ايراني كاملاً با يكديگر متفاوتند. شيعيان عراقي به بنيادگرايي كه در ايران وجود دارد تمايلي ندارند.وي افزود: آنها شيعه و مومن هستند، اما در زمان تهيه پيشنويس قانون دولت موقت عراق تصديق كردند كه مذهب و سياست در جامعه هر يك جايگاه خود را دارند و آنها مجبور خواهند بود كه ميان نيازها، تمايلات و خواسته هاي اقليتها هماهنگي ايجاد كنند.

معاون سازمان انرژي اتمي:
كارخانه آب سنگين اراك به زودي افتتاح مي شود
ايسنا: معاون سوخت سازمان انرژي اتمي ايران از افتتاح كارخانه آب سنگين اراك در آينده نزديك خبر داد.
دكتر محمد قنادزاده مراغه اي، معاون سوخت سازمان انرژي اتمي ايران كه در جمع دانشجويان دانشكده مهندسي دانشگاه شيراز سخن مي گفت، افزود: هم اكنون يك سوم مساحت كشور تحت اكتشافات اورانيوم قرار گرفته است؛  در حالي كه معادن عظيم ما در ايران مركزي قرار دارد و چشم انداز خوبي در منطقه خشومي از حيث وجود ذخائر اورانيوم وجود دارد.
وي ادامه داد: در اوايل سال ۸۵ از معادن اورانيوم ساغند به طور كلي بهره برداري مي شود و با راه اندازي كارخانه اردكان سالانه ۶۷ تن اورانيوم توليد خواهيم كرد.
دكتر محمد قنادزاده مراغه اي با بيان اين كه هم اكنون ايران از اكتشاف اورانيوم تا مديريت پسمانداري را انجام مي دهد خاطرنشان كرد: پس از آن كه چيني ها حاضر به انجام تعهدات خود براي اجراي پروژه تاسيسات فرآوري اورانيوم (UCF) در اصفهان نشدند هيچ كشور ديگري نيز حاضر به همكاري با ايران نشد تا اين كه در سال ۷۹ گروه هاي علمي و دانشمندان كار را شروع كردند و همه دنيا نيز به ما گفتند كه قادر به راه اندازي UCF اصفهان نخواهيد بود اما با كمك هاي دولت و اخذ خسارت از چين توانستيم اين پروژه را اجرا و در عيد سال ۸۳ به بهره برداري برسانيم.
معاون سازمان انرژي هسته اي ايران تصريح كرد: يكي از بزرگترين افتخارات ايران اين است كه براساس نظر آژانس هاي بين المللي، ما از نظر زمان هشتمين كشور و از نظر ظرفيت هفتمين كشور در توسعه فناوري هسته اي هستيم.
حبشي زاده، مدير كارخانه ZPP توليد زيركونيوم اصفهان هم در جمع دانشجويان دانشگاه شيراز با اشاره به خواص فلز زيركونيوم گفت: با ايجاد كارخانه ZPP اصفهان و توليد فلز زيركونيوم تمامي راكتورهاي هسته اي قدرتي و تحقيقاتي از واردات اين فلز بي نياز شده است.
وي ادامه داد: هم اكنون زيركونيوم با خلوص ۹۳ درصد مطابق با استانداردهاي جهاني در ZPP اصفهان توليد مي شود.
حبشي زاده با بيان اينكه توليد زيركونيوم بسيار پيچيده است، خاطرنشان كرد: براي توليد اين فلز به فلز منيزيم نياز داشتيم كه براي اولين بار در ايران و به روش الكتروليز موفق به توليد منيزيم شديم.
مدير كارخانه ZPP اصفهان ادامه داد: ۵/۱ سال است كه ايران منيزيم را با خلوص ۹۹/۹۹ درصد به صورت كريستال و در ميزان انبوه توليد مي كند.

انتخاب نهم
ناطق نوري با هاشمي ديدار مي كند
ايسنا: «مصباحي مقدم» سخنگوي جامعه روحانيت مبارز خبر داد: ناطق نوري با هاشمي رفسنجاني ديدار خواهد داشت اما از اينكه اين ديدار امروز باشد يا بعدا، بي اطلاعم.وي با اعلام اين خبر درباره محورهاي مورد بررسي در اين جلسه گفت: در اين ديدار مسائل انتخابات رياست جمهوري آينده مطرح خواهد شد و اينكه آيا آقاي هاشمي رفسنجاني كانديداي جدي اين عرصه خواهند بود يا خير؟
هاشمي رفسنجاني جزو كانديداهاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب نيست
فارس: نماينده مردم تهران در مجلس گفت: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي پنج كانديدا براي رياست جمهوري دارد كه هاشمي رفسنجاني جزو اين افراد نيست.
حسين نجابت در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: فعلا در فضاي انتخاباتي قرار نداريم و آقاي هاشمي رفسنجاني نيز قبل از نزديكي به اواخر زمان انتخابات موضع خود را مشخص نمي كند.وي افزود: آقاي هاشمي رفسنجاني اول فضاي سياسي را ارزيابي مي كند و بعد اقدام خواهد كرد. فعلا فرض بر اين است كه آقاي هاشمي در عرصه انتخابات حاضر نمي شود.
اصولگرايان بعد از اعلام رسمي هاشمي با وي ديدار مي كنند
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين، پيش بيني كرد كه در صورت اعلام آمادگي هاشمي رفسنجاني براي شركت در انتخابات، برخي از نمايندگان طيف اصولگرا با وي ديدار خواهند كرد.شهرياري، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين، با اعلام اين خبر تعيين زمان اين ديدار را با زماني كه هاشمي نسبت به شركت در انتخابات، رسما اعلام آمادگي كند، مرتبط دانست.
كانديدا نخواهم شد
ايسنا: حبيب الله بي طرف، وزير نيرو با اشاره به تحركات گروههاي سياسي براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: تصور مي كنم هنوز صحنه رقابت گرم نشده است، اما در روزهاي آينده از سوي گروه هاي سياسي شاهد اين اتفاق خواهيم بود.وي درباره ورود خود به عرصه انتخابات رياست جمهوري نهم گفت: به هيچ وجه قصد ورود به اين عرصه را ندارم.
فعاليت هاي انتخاباتي جبهه دوم خرداد با معين و كروبي آغاز شد
مهر: مصطفي درايتي عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با اشاره به تصميمات جبهه اصلاحات در خصوص كانديداتوري معين و كروبي و ادامه اقدامات براي انتخابات گفت: در جبهه اصلاحات بدليل اينكه كانديداهاي مطرح فعلا معين و كروبي هستند بايد استارت كار انتخابات به سرعت خورده شود و اين معطلي هايي كه در حال حاضر صورت گرفته برطرف شود زيرا كه مصلحت نيست كه در زمان همين طور تأخير ايجاد شود.عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در اين خصوص كه در صورت پذيرش كروبي براي حضور در انتخابات بطور مشخص كانديداي جبهه مشاركت كداميك از دو نفر خواهد بود گفت: گزينه مشاركت اول آقاي دكتر معين هست و تا انتها نيز خواهد بود زيرا كه اين احتمالات از قبل هم مطرح بود، با توجه به اينكه روند تصميم گيري در مشاركت روندي خاص است اين تصميم اصولا در كنگره قبلي جبهه مشاركت تصويب شده بود و طبيعتاً دست اندركاران جبهه مشاركت نيز بايد روي اين تصميم پافشاري مي كردند.
تبليغات استاني معين هفته آينده آغاز مي شود
هادي قابل رئيس دفتر جبهه مشاركت قم گفت: بحث حضور هاشمي رفسنجاني به گرمي انتخابات مي انجامد و انتخابات از هيجان و حرارت بيشتري برخوردار مي شود و اين حضور تحرك انتخاباتي ايجاد خواهد كرد.وي تأكيد كرد: نيروهاي طرفدار كروبي در انتخابات براي سخنراني و رايزني و گفتگو با مجموعه فعالان سياسي استان ها عازم شده اند، هواداران جناب آقاي معين نيز به همين شكل فعاليت خود را آغاز كرده اند.قابل با تاكيد بر اينكه بحث حضور معين در انتخابات جدي و ديدارها با وي آغاز شده است، گفت: برنامه هايي نيز براي مذاكره با فعالان سياسي در استان ها در دست تدارك است كه از هفته آينده آغاز مي شود.
جامعه اسلامي فرهنگيان با هاشمي، احمدي نژاد و رضايي
ديدار كردند
ايسنا: اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي فرهنگيان در راستاي ديدار با كانديداهاي احتمالي انتخابات آينده با هاشمي رفسنجاني، احمدي نژاد و رضايي ديدار كردند.ابوالقاسم رئوفيان دبير كل جامعه اسلامي فرهنگيان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به آنكه در هفته هاي گذشته نيز با لاريجاني،  ولايتي و توكلي ديدار داشتيم، اميدواريم بتوانيم تا پايان دي ماه نظرمان را درباره كانديداي متبوع جامعه اسلامي فرهنگيان اعلام كنيم.
حمايت شوراي مركزي سازمان مجاهدين از معين
ايسنا: تعدادي از اعضاي شوراي مركزي و دفتر سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي طي ديداري با دكتر مصطفي معين حمايت خود را از كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري را اعلام كردند.محسن آرمين با اعلام اين خبر گفت: در ابتداي اين نشست دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و بهزاد نبوي عضو شوراي مركزي اين تشكل به بيان دلايل خود در حمايت از كانديداتوري دكتر معين پرداختند و پس از آن نيز دكتر معين به تشريح مواضعش درباره پذيرش دعوت برخي گروهها مبني بر كانديدا شدن در انتخابات پرداخت.
به دنبال يك كانديداي ولايي و ارزشگرا هستيم
ايسنا: مسئول ستاد انتخاباتي حزب «دفاع از ايثارگران و قانون اساسي» ، گفت: به دنبال يك كانديداي «ولايي، ارزشگرا،  اصول گرا و اهل مقاومت» بوده و معتقديم؛ رئيس جمهور آتي بايد توان حل چالش هاي موجود در عرصه هاي داخلي و خارجي را داشته باشد.علي سيدي ركني با بيان اينكه تا امروز با همه افراد در مظان كانديداتوري صحبت كرده و رايزني با رضايي،  احمدي نژاد، ولايتي، هاشمي رفسنجاني، لاريجاني را در دستور كار دارند، افزود: رايزني با احمد توكلي، نيز در برنامه هاي آينده ماست چرا كه وي به ديدگاه هاي حزب بسيار نزديك است.وي افزود: علي رغم اينكه شخصا هاشمي رفسنجاني را از همه لحاظ لايق پست رياست جمهوري مي دانم اما هنوز حمايت از وي و يا افراد ديگر از سوي حزب رسماً اعلام نشده است.
نطق نادران اهانت به هاشمي نبود
فارس: علي رياض عضو كميسيون اصل ۹۰ در جمع خبرنگاران گفت: آنچه كه در نطق نادران مطرح شد، نادرست نبود.رياض در پاسخ به اين سئوال مبني بر اينكه آيا نطق تبليغاتي از تريبون مجلس خلاف نيست؟ گفت: تريبون مجلس، تريبون تبليغاتي نيست اما تريبون آزاد است و نماينده مي تواند تحليل خود را از شرايط روز و مسايل سياسي عنوان كند.وي همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا نطق نادران نظر فراكسيون اكثريت است تصريح كرد: اين نطق شخصي آقاي نادران بود اما فكر مي كنم اصول گرايان همين را تاييد كنند. وي با اشاره به اينكه در نطق نادران اهانتي به هاشمي رفسنجاني نشده است،  تاكيد كرد: ما هاشمي رفسنجاني را از خود مي دانيم اما ديدگاه اصول گرايان نسبت به ايشان با تحريف بيان مي شود.
تشكيل ستاد ويژه در استانداري خراسان رضوي
براي انتخابات رياست جمهوري
فارس: استاندار خراسان رضوي از تشكيل ستاد ويژه اي در استانداري اين استان براي مشاركت حداكثري در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري خبر داد.«سيد حسن رسولي» افزود: ما درصدد اجراي طرحها و پروژه هاي مختلفي در اين زمينه هستيم.
حمايت ۵۰ تشكل از رفسنجاني
ايرنا: جمعيت ايران فردا از حمايت بيش از ۵۰ تشكل سياسي و صنفي از نامزدي احتمالي «اكبر هاشمي رفسنجاني» خبر داد.اين جمعيت در اطلاعيه خود نامي از ۵۰ تشكلي كه از «هاشمي رفسنجاني» حمايت كرده اند، نبرد، اما نوشت: حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري نويد بخش روزهاي خوبي براي ايران است.

اشتغال زايي براي ۷۵ هزار نفر از گروه پزشكي
گروه اجتماعي: وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، از سال  ۱۳۸۱ تاكنون  براي  ۷۵ هزار نفر از جويندگان  كار گروه  پزشكي  اشتغال زايي  انجام  داده  است .
به  گزارش   روابط عمومي  وزارت  بهداشت ، در مدت  اين  دو سال  بالغ  بر ۲۴۳ ميليارد و ۱۵۰ ميليون  ريال  تسهيلات  براي  ۸ هزار طرح  به  جويندگان كار گروه  پزشكي  پرداخت  شده  است .
براساس  اين  گزارش ، ستادهاي  اشتغال  در دانشگاه ها و دانشكده هاي  علوم  پزشكي  و خدمات  بهداشتي  درماني  سراسر كشور، آماده  ثبت  نام  از جويندگان  كار گروه  پزشكي  و راهنمايي  آنان  هستند و وام هاي  اشتغال زايي  به  كليه  جويندگان كار گروه  پزشكي  با اولويت  خانواده هاي  شهدا، ايثارگران  و تعاوني هاي  خدمات  بهداشتي  - درماني  تعلق  مي گيرد.

برپايي كنفرانس بين المللي زلزله درباره بم
ايرنا: نشست  ويژه  كنفرانس  بين المللي  زلزله  درباره  بم  ديروز  در دومين  روز از برگزاري  اين  كنفرانس  درتالار وحدت  دانشگاه  شهيد باهنر كرمان  برگزارشد.
معاون  امور عمراني  استاندار كرمان  آوار برداري  ۹۰ درصد ساختمانهاي  شهرستان بم  را بخش  بزرگي  از برنامه  بازسازي  اين  شهرستان  عنوان  كرد و گفت : مابقي  آواربرداري  نه  به  دليل  مشكلات  اجرايي  بلكه  به  واسطه  مسائل  حقوقي  به  تاخير افتاده  است . دكتر محمد جواد فدايي  حفظ هويت  فرهنگي ، مشاركت  مردم  و مقاوم سازي  را از اصول  بازسازي  شهرستان  بم  بيان  كرد.
دكتر محمد ستايش  با بيان  اين  كه  عرصه  مناسبي  براي  پژوهش هاي  اجتماعي در بم  پديد آمده  است  افزود: آنچه  كه  به  وضعيت  فعلي  اين  شهرستان  كمك  مي كند انجام  همين  پژوهش ها توسط دانشگاههاست .
وي  گفت : سازمان  بهزيستي  مجموعه  اطلاعات  و داده هاي  مهمي را از حيث  جامعه شناسي  و روان شناسي  بم  در اختيار دارد.
از سوي ديگر فرماندار بم  اعلام كرد:در صورتي  كه  سازندگان  كانكس ها  در بم  اقدام  به  رفع نواقص  نكنند ضمن  كسر ۱۰ درصد از مبلغ  قرارداد آنها با آنها برخورد قانوني  مي شود.

شمار خسارت ديدگان ناشي از بارندگي در زابل
به ۲۰۰ خانوار رسيد
ايرنا: معاون  عمراني  فرمانداري  زابل  اعلام  كرد: بر اثر بارش  باران  شديد روزهاي  اخير تاكنون  ۲۰۰ خانوار روستايي  و شهري  منطقه  سيستان  خسارت  ديده اند.
«نظر ديودل» روز چهارشنبه  به  خبرنگار ايرنا گفت : اين  خانوارها براي  امداد و كمك  رساني  به  بنياد مسكن  و جمعيت  هلال  احمر زابل  معرفي  شده اند.
به  گفته  او، محل  سكونت  روستاييان  و برخي  از ساكنان  شهر زابل  به  دليل  بارش  باران  بين  ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت  ديده  است .
رئيس  اداره  بنياد مسكن  زابل  هم  گفت : در روزهاي  اخير ۱۶۴ خانوار روستايي  براي  تعيين  خسارت  و دريافت  كمك  به  اين  اداره  مراجعه  كرده اند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |