پنجشنبه ۱۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۷ - Dec 30, 2004
ورود مجلس هفتم
به انتخابات رياست جمهوري
010272.jpg
گروه سياسي:نطق پيش از دستور الياس نادران نماينده تهران در خصوص به نقد كشيدن عملكرد حزب كارگزاران و نام بردن از اعضاي شاخص اين حزب مانند هاشمي رفسنجاني، كرباسچي، مهاجراني و عبدا... نوري مورد اعتراض فراكسيون اقليت و اعتراض تعدادي از نمايندگان فراكسيون اكثريت قرار گرفت.
الياس نادران عضو فراكسيون اكثريت روز گذشته با انتقاد شديد از عملكرد حزب كارگزاران و سياستهاي گراني مسكن به دست كرباسچي، واكنش فراكسيون اقليت و اعتراض اسماعيل جبارزاده (عضو فراكسيون كارگزاران)، قدرت ا... عليخاني، اسماعيل گرامي مقدم، سيدحسين هاشمي و نهايتاً محمد ميرمحمدي (رئيس فراكسيون وفاق و كارآمدي) را دربرداشت.
حداد عادل نيز بعد از اظهارات نادران و در اعتراض به واكنش هاي نمايندگان به نطق نادران تأكيد كرد: نمايندگان در نطق هاي قبل از دستور خود آزاد هستند تا آراء و نظر خود را بيان كنند.
وي افزود:اگر عده اي از نطق آقاي نادران اين استنباط را دارند كه ايشان قصد اهانت به آقاي هاشمي را داشته، من از اينجا به اطلاع مردم و نمايندگان مي رسانم چنين چيزي نيست و ايشان نزد همه مردم و مجلس هفتم عزيز هستند و نقد روشها به معني هتك حرمت نيست. رئيس مجلس در ادامه به وضعيت مجلس ششم اشاره كرد و گفت: كساني كه مي خواهند در خصوص نطق آقاي نادران تذكر دهند در مجلس ششم هم حضور داشتند و مي دانند در آن زمان سخت ترين نطق ها عليه آقاي هاشمي صورت گرفت اما مجلس ششم اعتراض نكرد.در ادامه ميرمحمدي نماينده قم نيز از حداد خواست از تبديل شدن تريبون مجلس به نطق هاي انتخاباتي و ساختارشكن جلوگيري كند.
ميرتاج الديني عضو هيأت رئيسه فراكسيون اصول گرايان تأكيد كرد: عده اي مي خواهند مسئله را به نفع خود مصادره كنند كه به آنها مي گويم آقاي هاشمي در قلب همه اصولگرايان جاي دارد.
اسماعيل جبارزاده عضو فراكسيون اقليت نيز تأكيد كرد: درست است كه نمايندگان در نطق خود آزاد هستند اما در هيچ دوره اي تريبون مجلس تبديل به تريبون انتخاباتي نشده است.
چند تن از چهره هاي شاخص جناح اصولگرا در پاسخ به پرسش خبرنگار سياسي همشهري در مورد رويداد ديروز مجلس گفتند: آنچه يكي از نمايندگان مجلس در نطق پيش از دستور خود بيان كرد، ديدگاه فراكسيون اصولگرايان مجلس نيست و نظر فردي اين نماينده است.
طرح يك فوريتي اصلاح ماده ۳
به ۲۰ دي ماه موكول شد
در اين جلسه، همچنين بررسي طرح يك فوريتي اصلاح ماده ۳ قانون برنامه چهارم توسعه كه به طرح تثبيت قيمت ها موسوم شده بود در جلسه روز گذشته مجلس نيز پايان نيافت و با طولاني شدن مذاكرات، ادامه بررسي اين طرح به جلسه بعدي در ۲۰ دي ماه موكول شد.
جلسه غيرعلني مجلس
مجلس روز گذشته در خصوص مسائل امنيتي و حفاظتي تشكيل جلسه غيررسمي داد. در اين جلسه كه ساعت ۱۱:۳۰ آغاز شد در مورد مباحث حساس و مهم امنيتي با مسئول حراست مجلس جلسه اي برگزار شد.
محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس در اين خصوص گفت: سوءاستفاده از نام هيأت رئيسه و نمايندگان صورت گرفته كه منجر به دستگيري و بازداشت عده اي نيز شده است.
واكنش حداد عادل نسبت به عملكرد دولت فرانسه
رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد كه دوران خودباختگي مسلمانان در برابر غربي ها سپري شده است. وي در ابتداي جلسه روز گذشته با محكوم كردن ممنوعيت حجاب دختران دانش آموز در فرانسه گفت: دولت فرانسه بعد از تصويب و ممنوعيت ورود دختران محجبه به مدارس اين قانون را به اجرا درآورده است و دهها دانش آموز دختر را از تحصيل محروم كرده است.
وي در ادامه با محكوم كردن اقدامات دولت فرانسه خاطرنشان كرد: امروز نيز بار ديگر اين اقدام دولت فرانسه كه مغاير با آزادي و نقض حقوق بشر است را محكوم مي كنيم.
وي تصريح كرد: دولتمردان فرانسه استدلال مي كنند چون سكولاريسم در قانون فرانسه آمده است بنا بر اين حجاب به عنوان تبليغ دين تلقي مي شود و بايد با آن مقابله كرد اما اين قانون درست نيست. وي در پايان افزود: من از متفكران فرانسه دعوت مي كنم اين قانون ظالمانه را محكوم كنند.
برخورد با تيم تحقيق و تفحص
از حفاظت اطلاعات دستگاه قضايي
تيمورعلي  عسكري نايب رئيس كميسيون اصل نود مجلس، خبر برخورد با تيم تحقيق و تفحص مجلس خبرگان از حفاظت اطلاعات دستگاه قضايي را تأييد كرد.وي روز گذشته گفت: من تكذيبيه سخنگوي قوه قضائيه در اين زمينه را تكذيب مي كنم.
وي تأكيد كرد: حفاظت اطلاعات اين قوه با اعضاي تيم تحقيق و تفحص برخورد كرده و دو نفر از اعضاي اين تيم را بازداشت كرده است ولي خانم عشرت شايق كه از اعضاي اين تيم بوده اند را نگه نداشته اند. وي با اعلام اين كه كميته اي در اين كميسيون مأمور بررسي اين موضوع شده است، گفت: اين كميته اظهارات اعضاي تيم را شنيده است و اظهارات آنها در كميسيون اصل نود موجود است. وي تأكيد كرد وضعيت خانم شايق در آن زمان نشان دهنده اين بود كه تحت آزار و اذيت روحي و رواني قرار گرفته است.
010284.jpg
حضور هاشمي رفسنجاني
در انتخابات را
براي ادامه سهم خواهي
در حاكميت مي خواهند
الياس نادران با بيان انگيزه اش از ايراد نطق پيش از دستور خود در جلسه امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: اولين هدف من اين بود كه بگويم تيم هايي كه سياست هاي تعديل و سياست هاي برنامه سوم و چهارم را كه اجرا شد يا بناي اجراي آنها بود به صورت غير علني هدايت مي كردند قصد خدمت به مردم را نداشتند و مشكلاتي را كه هم اكنون راجع به قيمت ها و عدم تعادل هاي داخلي و خارجي در اقتصاد شاهد هستيم، حاصل نوع تفكر ليبرال سرمايه داري است كه وضع معيشتي مردم را خراب كرده است.
وي افزود: برخي كه از هاشمي رفسنجاني مي خواهند وارد انتخابات شود سعي مي كنند تا با تجميع سياست هاي مالي و تشكيلاتي و حمايت هاي اينچنيني از هاشمي در حاكميت سهمي داشته باشند.
رئيس فراكسيون ايثارگران مجلس افزود: دغدغه ديگر من اين است كه كار بسياري از افرادي  كه امروز از  هاشمي  رفسنجاني مي خواهند كه وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شود از سرخيرخواهي نيست. نماينده مردم تهران افزود:  هاشمي  رفسنجاني از چهره هاي بارز و شاخص نظام و امين رهبري در مشاوره هاي عالي است و الان در سمتي انجام وظيفه مي كند كه تدوين سياست هاي كلي نظام در آنجا صورت مي گيرد و روساي قوا در چارچوب همين سياست ها و قوانين عمل مي نمايند.
نادران با بيان اين كه مجمع تشخيص مصلحت نظام در نتيجه تلاش هاي  هاشمي و حضور وي هويت و نقش واقعي خود را داراست، تصريح كرد: اگر هاشمي رفسنجاني اين سنگر را رها كند و دوباره به عرصه اجرايي كشور بازگردد مجمع توانمندي كنوني خود را از دست خواهد داد و اين ظرفيت ايجاد شده در مجمع تشخيص مصلحت نظام ناكام خواهد ماند و در تدوين سياست هاي كلي و هماهنگي جناح ها و گروه هاي مختلف توفيق نخواهد داشت.
وي با اشاره به سن و تجارب مديريتي  هاشمي رفسنجاني گفت: مصلحت اين است كه نيرويي جوان تر و پرانرژي تر امور لجستيكي كشور را برعهده گيرد.
نادران تصريح كرد: حمايت  هاشمي  رفسنجاني از كانديداهاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي موجب توانمندتر شدن مجموعه خواهد بود. وي با يادآوري اينكه در زمان مديريت اجرايي  هاشمي  رفسنجاني برخي از افرادي كه خود را به وي نزديك ساخته بودند عملكردي غيرقابل دفاع داشتند، گفت:  اگر آن مديريت ها دوباره تكرار شود جايگاه والاي هاشمي مخدوش شده و مجبور مي شود تا از كارهاي غير قابل دفاع، دفاع كند.
نادران بيان داشت: بنابراين ترجيح اين است كه  هاشمي  وارد رقابت هاي مستقيم در جريان انتخاب آينده رياست جمهوري نشود بلكه با نفوذي كه در ميان جريانهاي مختلف دارد در انتخاب مدير اجرايي كارآمد به شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي كمك كند چه اين كه كانديداهاي رياست جمهوري غالباً از وزراي سابق وي هستند.

تكليف طرح تثبيت قيمت كالا و خدمات
به جلسه بعد مجلس موكول شد
ايرنا: مجلس  شوراي  اسلامي در نشست  ديروز خود، بررسي  جزئيات  طرح  تثبيت  قيمت  كالاها و خدمات  را ادامه  داد. در جلسه  علني  ديروز  مجلس  تعداد ديگري  از پيشنهادات  نمايندگان  در خصوص  اين  طرح  كه  همان  طرح اصلاح  ماده  (۳) قانون  برنامه  چهارم  توسعه  است ، مطرح  شد كه  پيشنهاد حذف تبصره  (۵) از مجموع  هشت  تبصره  اين  طرح  تصويب  شد.
پيشنهاد حذف  اين  تبصره  را احمد مهدوي  نماينده  ابهر ارايه  كرد.
در تبصره  (۵) نيروي  انتظامي از نيمه  دوم  سال  اول  برنامه  چهارم  مجاز به  شماره گذاري  خودروهايي  كه  امكان  استفاده  از حداقل  دو نوع  سوخت  را داشته باشند، شده  بود.
در اين  تبصره  همچنين  آمده  بود كه  نيروي  انتظامي مجاز به  شماره گذاري خودروهايي  است  كه  استانداردهاي  تعيين  شده  توسط سازمان  حفاظت  محيط زيست در مورد ميزان  و نحوه  سوخت  موتور خودروها را رعايت  كرده  باشند.
اسماعيل  جبارزاده  نماينده  تبريز نيز پيشنهاد حذف  عبارت  آب شرب  را از تبصره  چهارم  ارايه  كرد، كه  تصويب  شد. در اين  تبصره  آمده  بود كه  براي  كاهش  مصارف  غير ضروري  و صرفه  جويي  در مصرف  آب  شرب ، برق ، گاز به  شركت هاي  آب ، برق  و گاز اجازه  داده  مي شود از مصرف كنندگان  غير توليدي  با مصارف  بالاتر از الگوي  مصوب ، جريمه  مقطوع دريافت  و به  درآمد عمومي خزانه  واريز كنند. همچنين  كميسيون  عمران  پيشنهاد جايگزين  كل  اين  طرح  را ارايه  كرد اما به  تصويب  نرسيد.
كليات  اين  طرح  در جلسه  علني  دوم  ديماه  به  رغم  مخالفت  دولت  به  تصويب رسيد.

حضرت  آيت الله خامنه اي:
بم بايد به گونه اي ساخته شود كه جلوه اي
از زيبايي، سنت و استحكام گردد
010281.jpg
فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار رئيس بنياد مسكن و ستاد بازسازي بم و چند تن از دست اندركاران بازسازي شهر بم تأكيد كردند: بم را به گونه اي بسازيد كه ضمن تأمين نيازهاي مختلف مردم، جلوه اي از زيبايي، سنت و استحكام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از توجه دست اندركاران بازسازي بم به سه اصل «مشاركت مردم»،«حفظ هويت» و «استحكام ساخت و ساز بم» افزودند: اين شهر تاريخي بايد بر اساس همين قاعده صحيح و اساسي، كاملاً بازسازي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به انتظار مردم بم براي تسريع در بازسازي اين شهر افزودند: بايد همه امكانات لازم را براي تحقق اين خواست مردم به كار گرفت.
ايشان افزايش امنيت اجتماعي و تأمين نيازهاي روحي و فرهنگي ساكنان بم را مهم برشمردند و افزودند: دستگاه هاي فكري، فرهنگي مي توانند در اين روند فعال شوند.
در اين ديدار، محمد سعيدي كيا رئيس ستاد بازسازي بم در گزارشي از روند بازسازي اين شهر گفت:  بم را با توجه به سه اصل مشاركت مردم،  هويت بم و استحكام در ساخت و ساز، دوباره مي سازيم.

ولايتي: شخصي كه انتخاب مي شود
بايد توان، عزم و تجربه كار كردن داشته باشد
010287.jpg
ايسنا: دكتر ولايتي در گفتگو با خبرگزاري دانشجويان ايران در خصوص معيار انتخاب افرادي كه در صورت انتخاب شدن ترجيح مي دهد با آنان كار كند گفت: معيارهاي ما معيارهاي ملي و معيارهاي نظام ماست يعني اعتقاد به اسلام، انقلاب، ولايت فقيه و رهبري به عنوان اركان چهارگانه نيروهاي ارزشي در كنار موضوع بسيار مهم كارآمدي مطرح است در همين حال شخصي كه انتخاب مي شود بايد توان، عزم و تجربه كاركردن را نيز داشته باشد.
وي درمورد ارزيابيش از حضور كروبي و معين از جبهه دوم خرداد گفت من حدود چهل سال است كه آقاي كروبي را مي شناسم و ايشان را فردي محترم و خدوم مي دانم كه براي انقلاب تلاش زيادي كرده است اما سابقه آ شنايي من با معين زياد نيست. ايشان هم خدماتي كرده اند اما شايد شانس كروبي بيشتر باشد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در خصوص رابطه با  آمريكا گفت: حكومت ما در دنيا حرف نوي را مطرح كرده كه براي آنها كه موازنه  هاي موجود را در دنيا تنظيم مي كنند غيرقابل قبول است اين ديدگاه نو مردم سالاري ديني است كه به شدت موجب واهمه آنها شده تا آنجا كه شيراك دستور مي دهد روسري از سر دختران مدرسه بردارند. آنها نگران ارزشهايي هستند كه ۲۰۰ سال پاي علم آن تحت عنوان ليبرال دموكراسي سينه زده اند وساده لوحانه است كه بدون ارزيابي ريشه اي اين موضوع و ناديده گرفتن اين اعتقاد بحث رابطه مطرح شود. يك بار از دريچه كار افغانستان و در دنباله مذاكرات من اين گفتگو صورت گرفت اما وسط مذاكره آمريكائيها چهار شرط عدم مخالفت با صلح خاورميانه، رعايت حقوق بشر، دست برداشتن از توسعه  سلاحهاي كشتار جمعي و عدم فعاليت صلح آميز هسته اي را مطرح و مذاكره را ناتمام گذاشتند.
وي افزود: اين مذاكره تنها از يك نظر مثبت بود و آن هم تاييد پيش بيني ما درباره مذاكره با آمريكا بود. بنده گفته بودم كه اين ما نيستيم كه در رابطه با آمريكا بي منطقي نشان مي دهيم بلكه آمريكائيها هستند كه با تعيين پيش شرط درصدد تخفيف ما در جهان اسلام مي  باشند؟

آيت الله فاضل لنكراني:
قوه قضائيه با عدم بدرفتاري با زندانيان
جلوي اتهامات را بگيرد
فارس: آيت الله فاضل لنكراني گفت: با تقليل تعداد زندانيان و عدم خشونت و بدرفتاري با آنها مي توان جلوي بسياري از اتهامات را گرفت.وي كه روز گذشته در ديدار مسئولان زندان هاي كشور سخن مي گفت،  با بيان اينكه در زمان حاضر بيش از زمان اول انقلاب در معرض اتهامات دشمنان قرار گرفته ايم، تلاش در مسير اصلاح جامعه و خدمت به انقلاب را عبادت دانست.
آيت الله فاضل لنكراني به لزوم توجه بيشتر به مسايل تربيتي در زندان ها اشاره كرد و گفت: زندان هاي جمهوري اسلامي بايد با آموزش مسايل اخلاقي، قرآني و برپايي نمازهاي جماعت در اصلاح اخلاقي مجرمين بكوشند.وي از برنامه مرخصي زندانيان ابراز رضايت كرد و گفت: مرخصي زندانيان،  برنامه خوبي است كه مانند ساير امتيازات زندان هاي ايران، در هيچ جاي دنيا وجود ندارد. زندانيان مي توانند با رفتن مرخصي به خانواده خود سركشي كنند كه مسئله مهمي است.
آيت الله فاضل لنكراني بر وجود اصل زندان در دين اسلام تأكيد كردند و گفتند: اصل زندان در دين اسلام وجود دارد. البته لازم است تا حد امكان، تعداد زندانيان را كاهش دهيم.

اخبار كوتاه
حداد عادل آغاز سال نو ميلادي را به روساي مجالس جهان تبريك گفت
گروه سياسي: حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، به مناسبت آغاز سال نو ميلادي و ميلاد حضرت عيسي(ع) پيام تبريكي به روساي مجالس كشورهاي جهان ارسال كرد.به گزارش اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي متن پيام به اين شرح مي باشد: صميمانه ترين تبريكات خود و همكارانم را به مناسبت فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت عيسي(ع) و سال جديد ميلادي به جنابعالي و نمايندگان، دولت و ملت كشورتان ابراز مي دارم.
اميدوارم در سايه همكاري و همزيستي مسالمت آميز بين دولتها و ملتها شاهد سالي آكنده از صلح و ثبات و رشد و شكوفايي در جهان باشيم.بي ترديد مجالس براساس وظايف خطيري كه به عهده دارند، مي توانند نقش مهمي را در تحقق اين امر و رشد و توسعه روابط بين دو كشور در تمام زمينه ها ايفا نمايند.
موشك هاي شهاب ۳ ايران براي دفاع از كشور ساخته شده است
فارس: نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:ساخت موشك هاي شهاب۳ براي دفاع از كشور ضرورت داشته و كشورهاي ديگر و از جمله تركيه نبايد هيچگونه نگراني در اين زمينه داشته باشند.به دنبال اعلام موضع يك نماينده پارلمان تركيه مبني بر اين كه توان هسته اي و موشك هاي شهاب ايران براي كشورها نگران كننده است. محمد نبي رودكي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن رد اين اظهارات به خبرگزاري فارس گفت: موشك هاي شهاب جمهوري اسلامي ايران يك سلاح تدافعي و بازدارنده است و تهديد كننده امنيت هيچ كشوري نيست. وي افزود: كاربرد دانش هسته اي ايران فقط در چارچوب اهداف صلح آميز و مقررات بين المللي است و اصولاً نظامي نيست كه تهديدكننده باشد.
بروجردي: غرب بايد توان درك واقعيت هاي جمهوري اسلامي ايران را داشته باشد
فارس: رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: غرب بايد توان درك واقعيت هاي جمهوري اسلامي ايران را داشته باشد و اعتماد سازي يك جاده دوطرفه است. علاءالدين بروجردي در ديدار سفير نروژ در ايران با ابراز خرسندي از روند رو به رشد روابط بين  جمهوري اسلامي ايران و نروژ اظهار داشت: ما از گسترش همكاري هاي فيمابين در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي حمايت مي كنيم. وي مبناي اين همكاري ها و گسترش روابط دو جانبه را احترام و منافع متقابل دانست و خاطرنشان ساخت: ما معتقديم غرب بايد توان درك واقعيت هاي جمهوري اسلامي را داشته باشد و اعتماد سازي يك جاده دو طرفه است.
بروجردي همكاري هاي جمهوري اسلامي با كشورهاي اروپايي را در زمينه  فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان در همين راستا ارزيابي كرد و افزود: جمهوري اسلامي، تمام همكاري هاي لازم را به طور شفاف با سازمان بين المللي انرژي اتمي انجام داده است. وي همچنين گفت: برخورداري از دانش و فن آوري صلح آميز هسته اي حق مسلم جمهوري اسلامي است.
خرازي: حضورم در كنفرانس همسايگان عراق احتمالا منتفي است
ايسنا: كمال خرازي برگزاري كنفرانس وزيران امور خارجه كشورهاي همسايه عراق در شرايط حاضر را بي معني تلقي كرد و ادامه داد كه به احتمال زياد وي در اين كنفرانس شركت نخواهد كرد. سيد كمال خرازي، وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: ما اساسا اين كنفرانس را در اين شرايط خيلي معنادار نمي بينيم.
وي افزود: بايستي ديد هدف اين كنفرانس چيست، به هر صورت قرار است انتخاباتي در ۳۰ ژانويه برگزار شود، بايد ديد كه چه چيزي به برگزاري اين انتخابات كمك مي كند. خرازي ادامه داد: با توجه به نظرهايي كه در كشورهاي همسايه وجود دارد، فكر نمي كنم اين كنفرانس كمكي به برگزاري انتخابات در عراق بكند.
وزير امور خارجه كشورمان با اظهار اين كه ايران هنوز اطلاع ندارد كه چه كشورهايي براي شركت در كنفرانس اردن پاسخ مثبت داده اند، اظهار داشت: مشغول بررسي شركت مان در اين كنفرانس هستيم. وي با بيان اين كه به احتمال زياد، خود در اين كنفرانس حضور نخواهد يافت، تأكيد كرد: هنوز پاسخ مثبت به اين كنفرانس نداده ايم.
آصفي: اصلاحات مؤسسه نشنال جئوگرافي كافي نيست
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات به عمل آمده پيرامون تحريف نام خليج فارس گفت:  از همان ابتدا وزارت امورخارجه از ۲ مجاري حقوقي و سياسي اين موضوع را دنبال كرد و با ارسال نامه اعتراض آميز به مدير اين موسسه خواستار جبران اين خطا و اصلاح آن گرديد.
همچنين وزير امورخارجه نيز اعلام كرد: اين موسسه بايد عذرخواهي كرده و اشتباه خود را جبران كند.حميدرضا آصفي افزود: علاوه بر آن چند دور مذاكره توسط نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در نيويورك با مسئولين اين موسسه صورت گرفت و همچنين محدوديت هايي براي فعاليت هاي اين موسسه در ايران اعمال شد. نتيجه اين اقدامات منجر به ارسال نامه اي از سوي رييس اين موسسه شد كه در آن با عذرخواهي به آمادگي موسسه براي جبران اين اشتباه اشاره شده بود.
به گزارش اداره كل اطلاعات وزارت امورخارجه، سخنگوي اين وزارتخانه افزود: با اقدامات متعدد به عمل آمده سياسي و حقوقي در روزهاي پاياني هفته گذشته مسئولين موسسه پذيرفتند تا به واقعيت هاي تاريخي خليج فارس توجه كرده و اصلاحاتي را به عمل آورند كه البته هنوز نتيجه كار آنچنان كه مي بايد مورد رضايت نيست و اين تلاش ها همچنان ادامه دارد.

سفير عراق خواستار حضور ايران در نشست اردن شد
سفير عراق در تهران خواستار حضور و شركت ايران در اجلاس وزيران امور خارجه  كشورهاي همسايه عراق در اردن شد.
عباس شيخ، سفير عراق در تهران گفت: ما شركت ايران را در اين اجلاس ضروري مي دانيم و اگر ايران در اين نشست شركت نكند، نقصي براي تفاهم و توافق ميان كشورهاي همسايه  عراق به حساب خواهد آمد، پس اميدواريم ايران در اين نشست حضور يابد.

معاون سياسي وزير كشور:
تخريب دستاوردهاي ملي و ايجاد يأس
نسبت به آينده كاهش مشاركت را در پي دارد
گروه سياسي: معاون سياسي وزارت كشور گفت: راهبرد دولت در سال پاياني كار خود، حفظ عزت و اقتدار و ادامه سياست ها و برنامه هايي است كه بر سر آن با مردم ميثاق بسته است.به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، سيدمرتضي مبلغ در همايش فرمانداران منطقه غرب و شمال غرب كشور افزود: اطلاع رساني نسبت به دستاوردهاي عظيم سال هاي گذشته و مبارزه با سستي، فترت و انفعال در مديران از راهبردهاي دولت در آخرين سال كار خود است.مبلغ افزود: راهبرد انتخابات رياست جمهوري نهم، همانند انتخابات مجلس هفتم، مشاركت حداكثري و انتخابات آزاد و سالم است و همه دستگاه ها و مسئولان حكومتي و گروه هاي سياسي بايد در جهت تحقق اين راهبرد تلاش كنند.وي ادامه داد: شعارها و اقدام هاي سطحي تخطئه دستاوردها، بزرگ نمايي و برجسته سازي مشكلات، ايجاد اختلال در روند برنامه ريزي كشور، برجسته سازي چالش هاي سياسي و امثال آن، اگرچه عمدتاً با هدف انتخاباتي دنبال مي شود، اما محصول مستقيم آن تخريب دستاوردهاي ملي، ايجاد يأس و بدبيني نسبت به آينده و بروز بي اعتمادي نسبت به حكومت در مردم است و نتيجه قطعي آن كاهش مشاركت در انتخابات خواهد بود.معاون سياسي وزارت كشور افزود: امروز براي تحقق مشاركت حداكثري بايد اقدام هاي جدي دوسويه انجام پذيرد كه متضمن جلوگيري از روند تخريبي از يك سو و ايجاد و تقويت اعتماد عمومي و اميد به آينده و نشاط انتخاباتي از سوي ديگر باشد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |