سه شنبه ۲۹ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۶ - Jan 18, 2005
حداد عادل در پاسخ به احتمال كانديداتوري رياست جمهوري:
ترجيح مي دهم به مسائل مجلس بپردازم
000309.jpg
گروه سياسي: در پي درج خبرهايي در برخي روزنامه هاي كشور درخصوص احتمال كانديداتوري غلامعلي حداد عادي در انتخابات رياست جمهوري، روز گذشته خبرنگاران در حاشيه تشكيل نخستين جلسه كميسيون تلفيق بررسي بودجه سال ۸۴ كل كشور از حداد عادل در اين خصوص سئوال كردند كه وي گفت: ترجيح مي دهم به مسائل مجلس بپردازم.
حداد عادل با تأكيد بر اين كه وظيفه سنگين تري برعهده دارد اظهار داشت: فكر مي كنم تأثير اين وظيفه در انتخابات آينده و وضع كشور بيشتر باشد تا دخالت در اين امور. خبرنگاري از رئيس مجلس پرسيد: حسين موسويان رئيس كميته سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي گفته است، ايران حاضر است فراتر از پروتكل الحاقي به اروپا تضمين بدهد. آيا بيش از اين مي خواهيم به اروپا امتياز بدهيم؟
حداد عادل در پاسخ گفت: تصور مي كنم مقصود آقاي موسويان اين است كه ما هر اقدامي كه لازم باشد، در راه اعتمادسازي جامعه جهاني انجام خواهيم داد و اگر منظور وي چنين باشد، سخن درستي است.
رئيس مجلس افزود: اما اگر منظور غير از اين باشد، بايد با اجازه دولت و تصويب مجلس باشد.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه پرسيد هم اكنون چند نفر از نمايندگان مجلس در سفر حج به سر مي برند، گفت: ۳۰ نفر از نمايندگان مجلس به سفر حج مشرف شده اند.
خبرنگار پرسيد: چند نفر حج واجب داشته اند؟
حداد عادل پاسخ داد: ۱۱ نفر حج واجب داشتند و بقيه نيز مسئوليت هايي در كاروان ها داشتند كه در لحظات آخر امكان پيدا كردن جانشيني در كاروان ها بجاي آنها وجود نداشت.همان خبرنگار پرسيد، آيا قصد نداريد راهي پيدا كنيد تا كساني كه مسئوليت اجرايي در كشور دارند، با سفر حج يك ماه كار مردم در دست آنها نماند؟حداد عادل در پاسخ گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي بايد اين مسئله را رعايت كنند، اما راهي را پيدا خواهيم كرد كه بتوانيم تعداد سفرهاي حج افراد را ثبت شده داشته باشيم.
رئيس مجلس در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اين كه محورهاي مورد نظر مجلس در لايحه بودجه سال آينده چيست؟ گفت: توجه به حل مشكلات معيشتي مردم، رشد متوازن اقتصادي، رعايت صرفه جويي و تقويت اين فرهنگ، افزايش بهره وري، خودداري از منطقه گرايي، خارج نكردن بودجه از حالت ملي و اولويت دادن به طرح هاي ناتمام از مهم ترين محورهاي مجلس است.
با صرفه جويي بايد درآمد بودجه ۸۴ را
افزايش داد
بنا بر اين گزارش غلامعلي  حدادعادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : مجلس  هفتم  بايد واقع بيني  خود را در تنظيم  بودجه  سال  آينده  اثبات  كند وبودجه اي  را به  تصويب برساند كه  قابل  تحقق  باشد.
حداد عادل  كه  روز دوشنبه  در اولين  جلسه  كاري  كميسيون  تلفيق  بودجه  سال  ۱۳۸۴ كل  كشور در مجلس  حضور يافته  بود، افزود: مجلس  اعتقاد خود به  حل  مشكلات  مردم  را در طرح  تثبيت  قيمت ها به اثبات رساند و اكنون  بايد اين  اعتقاد خود را در تنظيم  بودجه  به  اثبات  برساند. وي  تأكيدكرد: لايحه  بودجه  سال  ۱۳۸۴ كه  اولين  لايحه بودجه  برنامه  چهارم و نيز اولين  بودجه اي  است  كه  در مجلس  هفتم  تصويب  مي شود و دولتي  غير از دولت  فعلي  آن را اجرا خواهدكرد، ميدان  آزمايشي  براي  اصولگرايي  است .
حدادعادل  با تأكيد بر رعايت  صرفه  جويي  درهمه  دستگاههاي  حكومتي ، گفت : بايد جلوي  خرجهاي  زائد را دردستگاههاگرفت  و فرهنگ  صرفه  جويي  را تلقين كرد. رئيس  مجلس  بابيان  اين كه  عظمت  كشورها به  زرق  و برق  ساختمانها نيست ، گفت : البته  با توصيه  و نصيحت  اخلاقي  نمي شود صرفه  جويي  را دربودجه  محقق كرد، بلكه  بايد راههاي  اعمال  صرفه  جويي  را پيدا كرد.
الياس نادران:
مجلس بهره مالكانه موجود در بودجه ۸۴ را
رد خواهد كرد
نايب رئيس كميسيون تلفيق بودجه گفت: مجلس اعمال نرخ بهره مالكانه در بودجه سال ۸۴ را رد خواهد كرد.الياس نادران اظهار داشت: وجود نرخ بهره مالكانه در بودجه پنهان نيست، بلكه آشكار بوده و مجلس اين امر را نمي پذيرد.
مجلس از توضيحات وزير نفت در خصوص دلايل وجود بهره مالكانه در بودجه ۸۴ قانع نشد
نماينده مردم تهران گفت: مجلس از توضيحات وزير نفت در خصوص دلايل گنجاندن بهره مالكانه در بودجه ۸۴ قانع نشده است.
غلامرضا مصباحي مقدم اظهار داشت: با توجه به گنجاندن بهره مالكانه در بودجه سال آينده علي رغم رد شوراي نگهبان، نمايندگان مجلس موارد را با وزير نفت در ميان گذاشتند. وي افزود: وزير نفت طي دو جلسه با حضور در مجلس نسبت به مسايل و ابهامات مطرح شده در خصوص بهره مالكانه توضيحاتي داد كه هنوز مجلس درباره آنها قانع نشده است.
نماينده تبريز: بودجه سال ۸۴ پراشكال ترين
بودجه است
نماينده مردم تبريز گفت: بودجه سال ۸۴ پراشكال ترين بودجه طي ۷ سال گذشته مي باشد كه دولت تقديم مجلس كرده است.
عشرت شايق، اولين و كليدي ترين اشكال بودجه سال ۸۴ را عدم رعايت اصل ۵۳ ، ۴۵ و ۴۴ قانون اساسي عنوان كرد.
نماينده لنجان: وزارت راه، مدير متخصص مي خواهد
نماينده  لنجان  در مجلس  شوراي  اسلامي گفت : براي  تصدي  وزارت  راه  و ترابري  وهر وزارتخانه  ديگري در شرايط مديريتي  مساوي ، انتخاب  فردي  متخصص  ارجح  است . محسن  كوهكن   در گفت وگو با خبرنگاران  در مورد ويژگي هاي  وزيرآينده  راه  و ترابري  گفت : براي  چنين  پستي  شرايطي  نظير تدين ، تعهد و پايبندي  به  اصول  و موازين  نظام  اسلامي ، قانون  مداري  و توانايي هاي  مديريتي  از ضرورت هاي  اوليه  و عمومي  است .

سرپرست وزارت راه:
فرودگاه امام (ره) را راه اندازي مي كنم
ايسنا: يك عضو كميسيون عمران مجلس به نقل از سرپرست وزارت راه و ترابري گفت: فرودگاه امام (ره) را در سمت سرپرست راه اندازي مي كنم.
«حبيب الله اسماعيل زاده» به جلسه روز گذشته كميسيون با سرپرست وزارت راه و ترابري، شركت فرودگاه هاي كشور، سازمان هواپيمايي كشور و مديرعامل شركت زيرساخت هاي حمل و نقل اشاره كرد و افزود: در اين جلسه درباره كل اعتبارات فصل راه و ترابري ،بودجه سال ۸۴ و سهم هريك از زيربخش هاي اين دستگاه بحث شد.
وي با بيان اين كه اعتبارات بودجه سال ۸۴ اين دستگاه نسبت به سال ۸۳ رشدي نداشته است آن را در حدود هزار ميليارد تومان عنوان كرد و در ادامه درباره راه اندازي فرودگاه امام خميني (ره) گفت: در گفت وگويي كه پس از جلسه كميسيون با سرپرست وزارت راه و ترابري داشتم، ايشان بر راه اندازي فرودگاه در زمان سرپرستي شان اصرار و تاكيد كردند.

لاريجاني: عضويت ما در آژانس بهترين تضمين عيني است
لاريجاني كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران محلي در اروميه گفت: روند مذاكرات با اروپايي ها از حالت حاد و فوق العاده خارج شده است و هم اكنون در مسير گفتگو و ارتباط با آنها هستيم.
وي هدف از سفر خود به استان آذربايجان غربي را ديدار با مردم فرهنگ دوست اين استان و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران اين استان درخصوص مسائل كشور اعلام كرد و گفت: اين استان مي تواند قطب صنايع پاك ايران باشد. وي افزود: استان آذربايجان غربي به دليل موقعيت ژئوپوليتيكي و ترانزيتي خود در منطقه، وسعت زياد، منابع آب فراوان، زمينهاي حاصلخيز و معادن سرشار يكي از استانهاي مهم كشور محسوب مي شود و از نظر باروري اقتصادي و موقعيت امنيتي نيز جايگاه حساسي در كشور دارد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي كشور در خصوص روند مذاكرات هسته اي نيز اظهار داشت: روند مذاكرات با اروپايي ها از حالت حاد و فوق العاده خارج شده است و هم اكنون در مسير گفتگو و ارتباط با آنها هستيم.
لاريجاني افزود: با تشكيل ۳ كميته اقتصادي، امنيتي و اتمي مباحث ما با اروپايي ها در حال بررسي است كه با برگزاري يك جلسه تا قبل از آغاز سال نو ميلادي، مباحث كماكان ادامه دارد و تاكنون كميته ها نتايج كارشان را براي جمع بندي كميته راهبردي ارائه نكرده اند.
وي خاطر نشان كرد: اروپايي ها به دنبال تضمين عيني براي ادامه فعاليتهاي فناوري اتمي ايران هستند، در صورتي كه خود عضويت ما در آژانس انرژي اتمي بهترين تضمين عيني است و راه را براي نظارتها و بازرسي هاي آژانس هموار كرده است.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور:
اظهارات كميسارياي سازمان ملل دخالت در امور داخلي ايران است
فارس: مدير كل اتباع خارجي وزارت كشور گفت: اظهارات كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مربوط به حضور غيرقانوني اتباع افغاني، دخالت در امور داخلي ايران است.
احمد حسيني مشاور وزير و مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور كه ديروز در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با ابراز تاسف از اظهارات رود لوبرز كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان كه در گفتگو با خبرگزاري فرانسه در كابل، ايران را متهم به اجبار در بازگرداندن آوارگان افغاني كرده است، افزود: لوبرز براي اولين بار ما را متهم به اجبار در بازگشت آوارگان افغاني كرده است و اين با توجه به تلاشهاي انسان دوستانه ايران در ۲۰ سال گذشته نسبت به آوارگان افغاني جاي تاسف دارد.
وي گفت: ما هنوز به متن مصاحبه كميسارياي عالي سازمان ملل متحد با خبرگزاري فرانسه در كابل به طور دقيق دست نيافته ايم، ولي اگر خبر نقل شده درست باشد نشان مي دهد كه نمايندگان اين سازمان در تهران كه سالانه بيش از ۸ ميليون دلار هزينه اقامت و فعاليت آنها در تهران است، نتوانسته اند گزارش دقيقي به وي ارائه دهند.
وي تأكيد كرد: اگر نمايندگان اين سازمان در ايران نتوانند گزارش درستي به كميسارياي عالي سازمان ملل متحد ارائه دهند، ايران مجبور به تجديد نظر در فعاليت اين دفاتر در ايران خواهد بود.
مشاور وزير كشور گفت: پس از سه سال كه دولت مستقل در افغانستان تشكيل شده، ولي افغاني ها در ايران به مدرسه و دانشگاه مي روند و از يارانه هاي شهروندان ايراني بهره مند مي شوند اين اظهارات جاي تاسف دارد.
وي با اشاره به اين كه جلوگيري از ورود غيرقانوني اتباع افغاني حق ايران است، گفت: ايران به طور جدي با حضور افغان هايي كه به طور غيرمجاز در ايران هستند برخورد مي كند و تاكنون ۱۴۰ هزار نفر از آنها را كه مرتكب تخلفات اقتصادي و امنيتي نيز شده اند دستگير كرده و ميان اين افراد با مهاجرين قانوني هم تفاوت قائل هستيم.
حسيني افزود: برخورد با مهاجرين غيرقانوني در ايران از وظايف و اختيارات ما مي باشد و كميسارياي عالي سازمان ملل در اين زمينه هيچ حق دخالت و اظهار نظر ندارد و اين به معني دخالت در امور داخلي ايران است.

گزارش سفير عراق از اوضاع اين كشور در ديدار با ناطق نوري
سفير عراق در تهران روز گذشته در ديدار با علي اكبر ناطق نوري مشاور مقام معظم رهبري گزارشي از وضعيت انتخابات، مشكلات امنيتي و تدابير دولت درخصوص حل اين مشكلات را ارائه نمود.
ابراهيم شيخ در اين ديدار گفت:۱۲۳۰۰۰۰۰ نفر در داخل عراق و ۱۳۰۰۰۰۰ نفر در خارج عراق واجد رأي هستند.
وي افزود: ۷۴۰۰ كانديدا در ۱۱۱ ليست براي تصاحب ۲۷۵ كرسي رقابت خواهند نمود.
شيخ در اين ديدار افزود: دولت عراق مايل است هرچه زودتر نيروهاي خارجي، عراق را ترك كنند.وي با اشاره به اتهامات وزير دفاع دولت موقت عراق گفت: همان طور كه رئيس جمهور ما نيز اظهار داشت سخنان الشعلان نظر شخص ايشان است و موضع دولت عراق نمي باشد. در اين ديدار مشاور مقام معظم رهبري بر اهميت روابط دو كشور با توجه به سوابق تاريخي و وجود عتبات عاليات اشاره نمود.
ناطق نوري از ترور شخصيت ها و كانديداهاي انتخاباتي ابراز نگراني كرد و گفت: با وجود فشارهاي ساير كشورهاي منطقه و خارج منطقه دولت عراق نبايد تسليم خواست آنها در خصوص تعليق انتخابات گردد.وي افزود: ما خواهان عراقي منسجم و يكپارچه و مستقل هستيم و اين مطلوب جمهوري اسلامي ايران است.
مشاور مقام معظم رهبري با اظهار خوشبيني نسبت به اين كه اگر انتخابات خوب و سالم برگزار شود اوضاع رو به عادي شدن مي رود گفت: در آن صورت نهادهاي قانوني شكل مي گيرد و مشكلات ايجاد شده توسط اشغالگران كمتر مي شود.
وي با اشاره به نقش پربركت حضور آيت الله سيستاني گفت: سياستگذاريهاي ايشان مي تواند در انجام انتخابات سالم نقش داشته باشد. وي سپس نسبت به قاچاق اسلحه از عراق به ايران اظهار نگراني  كردند.

موسويان نقل قول روزنامه آلماني را تصحيح كرد
ايسنا: حسين موسويان با اشاره به خبري كه روزنامه فرانكفورتر آلگمانيه آلمان به نقل از وي منتشر كرده مبني بر اين كه ايران حاضر به دادن تضمين هايي فراتر از پروتكل الحاقي به اروپاييهاست، آن را كاملا خلاف واقع دانست.
حسين موسويان، دبير كميته  سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به آخرين گفت وگويش با روزنامه فرانكفورتر آلگمانيه گفت: در اين گفت وگو اعلام كردم كه از نظر ما همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي، معاهده عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي (NPT)، همكاري با آژانس، موافقتنامه پادمان و پروتكل الحاقي بهترين تضمين هاي عيني جهت اطمينان از عدم انحراف چرخه سوخت ايران به سمت ساخت سلاح هاي هسته اي است؛ اما چنانچه اينها از نظر اروپايي ها كافي نباشد حاضريم پيشنهادات آنها را بشنويم.
وي با انتقاد از نحوه ترجمه اين مصاحبه افزود: اين كه اگر اروپاييها پيشنهاد ديگري غير از NPT، پادمان يا پروتكل به عنوان تضمين عيني دارند ايران آماده شنيدن است، با اين كه ايران آماده دادن تضمين هايي فراتر از پروتكل مي باشد تفاوت فاحشي دارد. طبيعي است در هر مذاكره اي دو طرف آماده شنيدن پيشنهادات و نظرات يكديگر هستند، اما اين الزاما به معني پذيرش نظر طرف مقابل نيست.

نرخ بيكاري در كشور كاهش يافت
واحد مركزي خبر: نرخ  بيكاري  در آبان ماه  امسال  به  ۳/۰ ۱ درصد رسيد.
مركز آمار ايران  ديروز با اعلام  نتايج  طرح  آمارگيري  از ويژگي  هاي  اشتغال  و بيكاري  در آبان  امسال  افزود: نرخ  بيكاري  در جامعه  نمونه  در آبان  امسال  نسبت  به آبان  سال  گذشته  ۵/۱ درصد كاهش  نشان  مي دهد.
همچنين  نرخ  فعاليت  در ميان  جمعيت ۱۰ساله  و بيشتر جامعه  نمونه 
۶/ ۳۸ درصد بوده  است . اين  شاخص  در آبان  سال  گذشته ۱/ ۳۸ درصد بود.
مركز آمار ايران  افزود: در آبان  ۸۳ ميزان  اشتغال  در بخش  كشاورزي ۹/ ۲۲ درصد، در بخش  صنعت  ۱/۳۰درصد و در بخش  خدمات  ۴۷ درصد بوده است . همچنين  درصد شاغلان  بخش  خصوصي  ۱/ ۷۷ درصد برآورد شده  است .

زائو زيانگ درگذشت
000303.jpg
آخرين تصويري كه از زيانگ به ياد جهان و مردم چين مانده، تصوير روز ۱۹ مه سال ۱۹۸۹ است كه بلندگو به دست و در حالي كه اشك مي ريخت از دانشجويان خواست كه تيان آن من را ترك كنند. پس از اين سخنراني او ديگر در مجامع عمومي ديده نشد.
«زائو زيانگ» از رهبران مغضوب و اصلاح طلب چين و دبيركل بركنار شده حزب كمونيست اين كشور بعد از ۱۶ سال حبس خانگي ديروز صبح در سن ۸۰ سالگي درگذشت.
خبرگزاري شين هوا ديروز در يك خبر چهار جمله اي مرگ «رفيق زيانگ» را اعلام كرد. در پي پخش اين خبر اطراف ميدان تيان آن من كه در نزديكي محل زندگي زيانگ هم قرار دارد، تدابير امنيتي ويژه اي برقرار شد. پسر زائو به خبرگزاري رويتر گفت كه رهبران كشور چين با حضور در بيمارستان از پدرش عيادت كرده بودند.
در سال ۱۹۸۹ بعد از واقعه ميدان تياآن من و سركوب خونين تظاهرات دانشجويان در اين ميدان، دولت چين با اعلام اينكه «زيانگ با ايجاد اختلاف درون حزب مرتكب اشتباه بزرگي شده» ، او را مسئول وقايع پيش آمده خواند و به طور تلويحي، حبس خانگي او را اعلام كرد.
آخرين تصويري كه از زيانگ به ياد جهان و مردم چين مانده، تصوير روز ۱۹ مه سال ۱۹۸۹ است كه بلندگو به دست و در حالي كه اشك مي ريخت از دانشجويان خواست كه تيان آن من را ترك كنند. پس از اين سخنراني او ديگر در مجامع عمومي ديده نشد.
زيانگ از طراحان اصلاحات اقتصادي و باز شدن فضاي اقتصادي و تا حدي سياسي چين است. مخالفان در تبعيد و داخلي چين خواستار برگزاري تشييع جنازه علني براي زيانگ شده  اند.

وزير دفاع:
بازرسان آژانس از بيشتر بخشهاي پارچين بازرسي كردند
مهر: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد: بازرسي آژانس محدود به فضاي سبز پارچين نبوده و بيشتر بخش هاي آن مورد بازرسي قرار گرفته است.
امير دريابان علي شمخاني، روز گذشته درحاشيه جشن اختتاميه نخستين دوره آموزشي متدولوژي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درگفتگو باخبرنگاران افزود:بازرسان آژانس روز پنجشنبه بازرسي هاي خود را از مجتمع پارچين انجام دادند اما اين بازرسي ها نتيجه اي براي آنها نداشت.
وي خاطرنشان كرد: گرچه آنها هنوز نتايج بازرسي هاي خود را اعلام نكرده اند، اما من بزودي اين نتايج را اعلام خواهم كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از بهبود بودجه دفاعي سال آينده كل كشور در مقايسه با بودجه سال جاري خبر داد.
دريابان شمخاني درخصوص بودجه دفاعي كشور در سال ۸۴ گفت: قرار بر اين است كه كسري هاي سال ۸۳ بخش دفاع رفع شده و رشد عمومي بودجه در بودجه دفاعي سال ۸۴ اعمال شود. وي افزود: اين كار تا اندازه اي انجام شد، اما كسري ۸۳ به صورت كامل رفع نشد و من فكر مي كنم كه وضع بودجه سال ۸۴ نيروهاي مسلح مي تواند بهتر از سال گذشته باشد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در خصوص حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري و نقش آن در بازدارندگي بيان داشت: به طور قطع يكي از مؤلفه هاي بزرگ بازدارندگي حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري است چنان كه در فرمايشات مقام معظم رهبري پنج نكته در مورد انتخابات ديده مي شود كه يكي از آنها اين است كه مردم ايران بايد بدانند كار بزرگي مي خواهند انجام دهند و بزرگي اين كار انعكاسي از شرايطي است كه در آن به سر مي بريم.

آخرين اطلاعات از روند رسيدگي به پرونده مدرسه سفيلان
قوه قضائيه هنوز رأي نهايي را صادر نكرده است
گروه علمي فرهنگي: پرونده مرگ دلخراش ۱۳ كودك بختياري در ميان شعله هاي آتش مدرسه روستاي سفيلان همچنان توسط كارشناسان و بازرسان قوه قضائيه در حال رسيدگي بوده و هنوز رأي نهايي درخصوص عامل اصلي اين حادثه اعلام نشده است.
اكبر سعيدي رئيس سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در گفت وگويي با همشهري، ضمن ارائه گزارشي از آخرين اخبار اين حادثه گفت: هنوز كارشناسان قضايي به تحقيقات خود در خصوص شناسايي عوامل اصلي ادامه مي دهند، به طوري كه همه روزه با حضور در سازمان، اسناد و مدارك موردنياز را مورد بررسي قرار مي دهند و تاكنون بازجويي هاي لازم را از مدير و معلم مدرسه و رئيس اداره انجام داده اند.
وي گفت: در حال حاضر مدير مدرسه و معلم آن آزاد هستند و معلم مصدوم در يكي از بيمارستانهاي خوب آلمان بستري شده است.
اكبري همچنين افزود: آخرين پيگيري هاي ما حكايت از آن دارد كه از ظهر ديروز تيمي از پزشكان و متخصصان برجسته آلماني براي مداواي اين معلم مصدوم تشكيل شده و خوشبختانه به محض اطلاع از اين كه شغل وي معلمي است، مراقبت هاي ويژه و بهتري از وي به عمل آورده اند. علاوه بر آن كه سفير ايران در آلمان نيز از وي عيادت به عمل آورده است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اعلام اين كه بخشي از اعتبارات يك ميليارد ريالي هيأت دولت براي مدرسه سازان در منطقه، صرف احداث مدرسه اي در روستاي سفيلان خواهد شد گفت: ديروز كلنگ احداث مدرسه اي ۵ كلاسه در اين منطقه طي مراسمي با حضور مسئولان محلي و امام جمعه لردگان در زميني به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع به زمين خورده شد كه در صورت مساعد بودن شرايط جوي تا ۴ ماه ديگر كار احداث آن به پايان خواهد رسيد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |