سه شنبه ۲۹ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۶ - Jan 18, 2005
شهرداري تهران برگزار مي كند
نخستين دوره بازي هاي زنان كشورهاي اسلامي و آسيايي در تهران
۸۰۰ ورزشكار از ۲۰ كشور در اين دوره از مسابقات كه روز چهارم بهمن ماه گشايش مي يابد شركت مي كنند
000330.jpg
گروه ورزشي- نخستين دوره بازيهاي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي از روز يكشنبه چهارم بهمن ماه در سالن ۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي با حضور ۸۰۰ ورزشكار از ۲۰ كشور دنيا به ميزباني شهرداري تهران آغاز مي شود. اين بازيها براي اولين بار در قالب رشته هاي مختلف و با حضور قهرمانان زبده كشورهاي مسلمان و آسيايي انجام خواهد شد. اسفنديار رحيم مشايي معاون اجتماعي شهردار تهران و رئيس ستاد برگزاري اين مسابقات در يك مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني گفت: هدف ما تقويت ورزش بانوان در كشور و ايجاد ميداني بين المللي براي رقابت زنان كشورهاي اسلامي است. وي افزود: با انجام اين مسابقات، موقعيتي براي زنان منطقه و ورزشكار خودمان فراهم خواهيم نمود تا استعدادهاي خود را در زمينه قهرماني بروز دهند. وي با بيان اينكه در زمينه تاسيس و ساخت مجموعه هاي ورزشي نيز برنامه هايي را آغاز كرده ايم گفت: به دستور مقام معظم رهبري ۲۰ مجموعه ورزشي كه زمين هايش توسط رهبري به اين امر اختصاص يافته است تا پايان سال ۸۴ آماده خواهيم كرد.
گروه ورزشي ـ جهانگير كوثري: شهرداري تهران،نخستين دوره بازي هاي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي را از روز يكشنبه چهارم بهمن ماه در مجموعه ورزشي آزادي سالن
۱۲ هزار نفري آغاز مي كند. اين بازي ها كه براي اولين بار در تهران با حضور ۲۰ تيم خارجي و ۸۰۰ ورزشكار در ۱۴ رشته انجام مي شود، مي تواند بدعت گذار حركتي باشد براي زنان كشورهاي مسلمان و كشورهاي آسيايي و ميداني كه زنان مسلمان بتوانند در عرصه ورزش با معيارهاي اسلامي توانمندي هاي خود را همپاي مردان نشان دهند و بدين وسيله زنان در جامعه اسلامي بيشتر از گذشته به ارزش هاي واقعي خود كه بر آن طي قرون گذشته سرپوشي نهاده شده بود پي ببرند. زنان امروز راه تحصيل علم، هنر، ورزش و صنعت را شناخته اند و دريچه هاي اجتماعي به روي آنان گشوده شده است.
آنچه در نخستين دوره بازي هاي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي از اهميت بيشتري برخوردار است، همايش اتحاد و همبستگي بين زنان مسلمان است. واقعيت مسئله آن است كه وضعيت ورزشي بانوان در جهان به گونه اي است كه زنان مسلمان نمي توانند با حفظ معيارهاي  اسلامي و كرامت نفساني در مسابقات ورزشي بانوان جهان شركت كنند. اين مسابقات مي تواند عرصه حضور زنان مسلمان را در مسابقات ورزشي با معيارهاي اسلامي فراهم نمايد. روز گذشته رئيس ستاد بازي هاي بانوان كشورهاي اسلامي و دبيركل مسابقات در كنفرانسي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني اهداف و نحوه اجراي اين مسابقات را تشريح نمودند.
اسفنديار رحيم مشايي رئيس ستاد برگزاري مسابقات گفت: بيش از ۲۰كشور خارجي از اين مسابقات استقبال كرده اند. دو تيم از تهران و احتمالا يك تيم از شهرداري نيز در اين بازي ها حضور خواهند داشت. بيش از ۸۰۰ ورزشكار زن كه پنجاه درصد آنها خارجي هستند، در چهارده رشته در ۱۴ سالن، در نقاط مختلف شهر تهران به رقابت خواهند پرداخت. بازي ها از روز جمعه دوم بهمن ماه (عيد قربان) آغاز و در روز شنبه دهم بهمن ماه (عيد سعيد غديرخم) به پايان مي رسد. افتتاحيه مسابقات روز يكشنبه چهارم بهمن خواهد بود. مراسم افتتاحيه مسابقات با هنرنمايي دانش آموزان آموزش و پرورش تهران انجام خواهد شد. در پايان هر مرحله و به اتمام رسيدن يك رشته مدال هاي آنها توزيع خواهد شد. تنديس ها و كاپ ها در مراسم اختتاميه اهدا مي شود. مراسم اختتاميه در هتل شيان و در روز دهم بهمن ماه در نظر گرفته شده است.
كشورهاي قطر، ارمنستان با بيشترين ورزشكار در اين مسابقات شركت خواهند كرد. شهرداري تهران با برگزاري اين مسابقات به دنبال اجراي طرح ها و برنامه توسعه ورزش زنان تهران است. در رشته واليبال محلات بيش از ۱۵ هزار زن شركت كرده بودند كه يك ركورد محسوب مي شود.
اسفنديار رحيم مشايي اضافه كرد: المپياد محلات در برنامه هاي شهرداري تهران قرار دارد تا بتوانيم به گونه اي فاصله زنان و مردان را در ورزش از بين ببريم. در المپياد محلات زنان در ۱۵ رشته و مردان در ۱۸ رشته شركت خواهند كرد. شهرداري تهران با تأكيد بر ورزش زنان و خانواده محوري كه در آن سلامت، تحرك، پيروزي، شادابي زنان شكل مي گيرد، سرمايه گذاري خواهد نمود.
000327.jpg
سركار خانم مهين فرهادي زاد دبيركل مسابقات نيز گفت: از شهرداري و شهردار تهران تشكر مي كنم كه چنين شهامتي به خرج دادند و اين مسابقات مهم را پايه گذاري كردند. شهرداري به عنوان يك سازمان فرهنگ ساز در جهان فعاليت گسترده اي دارد، و ما قصد داريم در بعد قهرماني حركت هاي جدي را پي بريزيم. ابتدا ستادي تشكيل داديم و سپس دعوت از كشورها آغاز شد. خوشبختانه از اين حركت استقبال شد و ما هم بيشتر تشويق شديم.
هزينه مسابقات را شهرداري تهران با مصوبه شوراي شهر تهران تقبل نموده است كه رقمي معادل يك ميليارد تومان است.
رحيم مشايي در ادامه صحبت هاي فرهادي زاد گفت: ما پس از برگزاري اين مسابقات، المپياد محلات را انجام خواهيم داد. به دستور شهردار تهران قصد داريم ۲۰ زمين با چمن مصنوعي در ۲۰ منطقه شهر تهران بسازيم. ۵۰۰ زمين كوچك ورزشي تا سال ۸۴ آماده خواهيم نمود. ۱۲۰ سالن به روش سوله نيز در دست ساخت داريم. ما نخستين دوره مسابقات ورزشي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي را به اميد همراهي شما رسانه ها انجام مي دهيم و از تجربيات گذشته نيز بهره خواهيم برد، اميدواريم بتوانيم اين بازي ها را تداوم ببخشيم. ورزش داروي تلخ نيست، جاذبه دارد و در اين راه زنان بيشتر نيازمند شركت در آنند.

تفاهم نامه ورزشي ايران و كوبا امضا شد
گروه ورزشي : تفاهم  نامه  همكاري  ورزشي  جمهوري  اسلامي ايران  و كوبا در جهت  گسترش همكاري هاي  بين  دو كشور به  مدت  ۵ سال  به  امضا رسيد.
در اين  تفاهم  نامه  طرفين  علاقه مندي  خود را درباره  تبادل  هيأت هاي  ورزشي ، مقامات  رسمي ، كارشناسان  و متخصصان  تربيت  بدني  ابراز كردند.
اين  گزارش  حاكي  است : براساس  اين  تفاهم نامه،  طرفين مي بايست  در زمان  برگزاري مسابقات  از تيم هاي  ورزشي  يكديگر براي  شركت  در رقابت ها دعوت  به  عمل  آورده  و در زمينه  اعزام  مربي  در رشته هاي  مختلف  با يكديگر همكاري  داشته  باشند. براساس  تفاهم نامه  امضاء شده  طرفين  با تبادل  اطلاعات  در زمينه هاي  علوم ورزشي  و فعاليت هاي  دوپينگ ، يكديگر را ياري  خواهند كرد. همچنين ديروز رامون فرناندز معاون رئيس جمهور و رئيس كميته ملي المپيك كوبا با دكتر محمدرضا عارف معاون اول رئيس جمهور ديدار و گفتگو كرد.

معجزه در كشتي فرنگي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: درحالي كه قرار است ۱۵ روز ديگر كشتي گيران شركت كننده در پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي در تهران از روي باسكول وزن كشي بالا روند و يك روز بعد از آن هم اين رقابت ها با حضور نخبگان اين رشته آغاز شود، مدير تيمهاي ملي كشتي فرنگي اعلام كرده است هنوز حضور هيچ كشتي گيري از كشورمان براي شركت در اين جام قطعي و مشخص نيست! وي اين را هم اضافه كرده است كه اردوي تيم ملي تشكيل شده و هر كشتي گيري كه بتواند در اردو، نظر كادر فني تيم ملي را جلب كند، براي مسابقه هاي جام جهاني انتخاب مي شود.
كشتي فرنگي ما در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن، علي  رغم آنكه دستش از كسب مدال كوتاه ماند، اما توان و استعداد واقعي خود را به نمايش گذاشت و نشان داد با نيرو و سرمايه
خود مي تواند حرف هاي فراواني براي گفتن داشته باشد. اما متاسفانه از پايان بازي هاي
المپيك تا امروز حركت مثبت يا برنامه مناسبي براي توسعه و آمادگي بهتر و بيشتر ورزشكاران فرنگي كار ما برداشته نشده و مدت زمان مناسبي كه مي توانست در راه آماده سازي ملي پوشان كشتي فرنگي براي حضور در مبارزه هاي جام جهاني در تهران بسيار تعيين كننده و با اهميت باشد، به راحتي هدر رفته است! امروز درحالي كه بسياري از نامداران كشتي فرنگي نظير حسن رنگرز، سجاد برزي و... در ماه هاي اخير به هيچ وجه، تمرينات درست و حسابي نداشته اند و با توجه به مقررات تعيين شده از سوي كادر فني شانس حضور در اين ميدان جهاني را هم ندارند،  تيم ملي ما مي خواهد در تهران به جنگ بزرگان اين رشته برود. ما خيلي دلمان مي خواهد از اين قضيه باخبر شويم كه چگونه مدير محترم تيم هاي ملي كشتي فرنگي در شرايطي كه از تمامي زير و بم هاي ريز و درشت كشتي فرنگي با خبر است، به اين راحتي مي گويد: براي حضور در جام جهاني كشتي فرنگي مشكل خاصي وجود ندارد! شايد در اين فاصله كوتاه تا شروع اين مسابقه ها قرار است معجزه اي رخ دهد كه ما از آن بي اطلاعيم!

فوتبال مقدماتي جام جهاني
جنگ رواني شروع شد
گروه ورزشي: جنگ رواني شروع شد، خبرنگاران ژاپني را از اردوي تيم ملي كره شمالي بيرون كردند، ديلي تايمز هم گروه ايران را گروه مرگ ناميد.
ماه آينده در ديدارهاي انتخابي جام جهاني ۲۰۰۶ در آسيا، ژاپن و كره  شمالي در سياسي ترين ديدار سال به ميدان مي روند. تيم ملي ايران هم در اين گروه قرار دارد.«سپاه ژاپن را بيرون كردند» عنوان اصلي روزنامه  Nikkan Sport بود.كره  شمالي در اردوي آماده سازي در جزيره گرمسيري  هاينان به سر مي برد. سران تيم ملي اين كشور هشدار دادند خبرنگاران و روزنامه نگاران به ويژه تصويربرداران تلويزيون هاي ژاپن را از اردو بيرون خواهند كرد.مربيان كره نيز درخواست كردند ديواري به طول دو متر پيرامون جايگاه اردوي كنوني ساخته شود تا هيچ ژاپني حتي با دوربين هاي دقيق و پيشرفته به بازيكنان اين تيم دسترسي نداشته باشد. تيم كره شمالي اكنون در چين است و در سه ديدار دوستانه برابر تيم هاي ليگ اين كشور به ميدان مي رود.كره شمالي نهم فوريه در سايتاما در نزديكي توكيو برابر ژاپن به ميدان مي رود. براي كره شمالي هيچ چيز شيرين تر از پيروزي برابر ژاپني ها در خاك اين كشور نيست! خاطره هاي جنگ سرد و آدم ربايي هاي فراوان نيروهاي ويژه كره شمالي زنده است.

خبرهاي فوتبال جهان
منچستر يونايتد در هنگ كنگ
گروه ورزشي: منچستر يونايتد در هنگ كنگ به ميدان مي رود. باشگاه  فوتبال  منچستريونايتد انگليس  اعلام كرد: روز ۲۳ ژوئيه  (اول  مرداد)به  عنوان  بخشي  از برنامه  سفر آسيايي  خود، در هنگ  كنگ  به  ميدان  خواهد رفت . به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از هنگ  كنگ ، اين  مسابقه  در چارچوب  جام منچستريونايتد به  ميزباني  اتحاديه  فوتبال  هنگ  كنگ  و به  مناسبت  گراميداشت نودمين  سال  تاسيس  اين  اتحاديه  برگزار مي شود.
اندي  آنسون  مدير تجاري  باشگاه  منچستريونايتد در يك  كنفرانس  خبري اظهار داشت : هواداران  هنگ  كنگي  ما يكي  از بهترين ها در جهان  هستند و اين كه مي توانيم  با بازي  در اين  شهر از وفاداري  آنان  قدرداني  كنيم ، بسيار خوب است .
رودي  فولر در آستانه  بازگشت  به  باير لوركوزن  قرار گرفت 
رودي  فولر مربي  سابق  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  با انتشار خبري  مبني  برانتصاب  وي  به  عنوان  مدير ورزشي  باشگاه  باير لوركوزن  در آستانه  بازگشت  به  بوندسليگا قرار گرفته  است .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لوركوزن ، فولر ۴۴ ساله  پيش  از مربيگري تيم  ملي  فوتبال  آلمان  در سال  ۲۰۰۰ براي  مدت  كوتاهي  در اين  سمت  فعاليت  كرده  است .
باشگاه  بايرلوركوزن  در مدت  تعطيلات  زمستاني  مذاكراتي  را با فولر داشته و اميدوار است  طي  چند روز آينده  وي  را به  عنوان  مدير جديد ورزشي  خود اعلام كند. فولر از شش  ماه  پيش  تاكنون  يعني  پس  از كناره گيري اش  از سمت  مربيگري تيم  آلمان  وضع  آشفته اي  را پشت  سر گذاشته  است . وي  در ژوئن  ۲۰۰۴ و حذف  تيم  ملي  آلمان  از رقابتهاي  يورو ۲۰۰۴ آن هم بدون  حتي  كسب  يك  پيروزي  از سمت  خود استعفا كرد. اين  مربي  آلماني  سپس  هدايت  تيم  آ. اس  رم  ايتاليا را بر عهده  گرفت  اماپس  از ۲۶ روز از اين  سمت  نيز كناره گيري  كرد.
رئال در انديشه شكست والادوليد در برنابو
000333.jpg
رئال مادريد كه اكنون سخت در تعقيب بارسلونا در رقابتهاي لاليگاست چهارشنبه هفته جاري بايد در سانتياگوبرنابو در چارچوب جام حذفي به ميدان برود. رئالي ها اين هفته در لاليگا سه بر يك تيم زاراگوزا را مغلوب كردند و در بازي روز چهارشنبه ميزبان تيم والادوليد از دسته دوم هستند تا ديدار برگشت خود را برابر حريف برگزار كنند. در بازي رفت دو تيم به تساوي بدون گل رسيدند.
اين بازيها از امشب آغاز مي شود و طي آن تيم سويل ميزبان با ركاتيو از دسته دوم خواهد بود.
در حال حاضر، تيم هاي سرشناسي چون آتلتيكو مادريد، بتيس، آتلتيكو بيلبائو و... در اين جام حضور دارند.

ليگ برتر واليبال آماده پلي آف مي شود
داوران سرمه اي پوش در گردهمايي سوم
گروه ورزشي ـ علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران تنها دو قدم تا وارد شدن به بازي هاي پلي آف فاصله دارد. حساسيت بازي هاي اين مرحله به خصوص بازي هاي مرحله اول آن، كه حذف چهار تيم از ۸ تيم برتر دور مقدماتي را به همراه دارد، باعث شده است تا كميته داوران يك بار ديگر اقدام به فراخوان داوران نمايد. اين سومين گردهمايي قاضيان سرمه اي پوش طي يك فصل دور يك ميز خواهد بود تا آنها با وسواس بيشتري متوجه حساسيت بازي ها و سرنوشت تيم ها شوند.بي ترديد چنين اقداماتي مي تواند كاهش سليقه اي عمل كردن داوران را در اجراي قوانين واليبال به همراه داشته و آنان را وادارد تا فقط مجري قانون باشند.اين گردهمايي بلافاصله پس از پايان بازي هاي مرحله نخست در تهران برپا خواهد شد.
برق شگفتي مي آفريند
با وصف آن كه همه كارشناسان دو تيم پيكان و پگاه را بخت داران نخست فتح جام قهرماني ليگ برتر اين فصل مي دانند و بعد از اين دو تيم نيم نگاهي هم به دو تيم صنام و پاس دارند، سرپرست برق اعتقادي غير از اين دارد. دكتر نفرزاده به همشهري گفت: اگرچه تيم ما جوان و كم تجربه تر از رقباست وليكن ما به قدرت جواني آنان در خلق شگفتي  و حتي كسب مقام قهرماني اميدواريم. وي افزود: خوشبختانه با رسيدن به هفته پاياني، برق و بازيكنانش در بهترين شرايط تيمي و آمادگي بدني به سر مي برند و من از هم اكنون به همه مدعيان اعلام خطر مي كنم: با همه قدرت، توانايي خود را در مرحله پلي آف براي دستيابي به قهرماني و كسب مقامي شايسته خرج خواهيم كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |