سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۸ - Feb 1, 2005
ورزش
Front Page

انتظار چندين ماهه واليبال ايران بسر رسيد
برخورد قدرت ها درپلي آف
001386.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: انتظار چندين ماهه دوستداران واليبال به سر رسيد و از امروز آنهايي كه در عطش ديدن بازيهاي هاي ديدني و باكيفيت هم سطح  لحظه شماري مي كردند مي توانند شاهد ديدارهايي فني و زيبا در تهران و شهرهاي اروميه و ماهشهر باشند. ۸ تيم برتر راه يافته به مرحله پلي آف كه با هزار زحمت خود را به دور دوم رساندند نمي خواهند اين ميدان فرصت را به اين آساني ها از كف دهند. پنج تيم تهراني پيكان، صنام، پاس، برق و سايپا به همراه سه تيم برتر شهرستاني پگاه ، آذرپيام اروميه و پتروشيمي بندر امام همه قواي خود را براي اين مرحله بسيج كرده تا مزد زحمات يك فصل تلاش بي وقفه خود را بگيرند. بدون هيچ  شك و ترديدي موفقيت در اين مرحله از آن تيم هايي خواهد بود كه رنج و مرارت بيشتري كشيده و برنامه ريزي بهتر و قوي تري داشته اند.
در بين چهار بازي اين مرحله اگرچه سه تيم مدعي پيكان، پگاه و صنام در مصاف با آذرپيام، پتروشيمي و سايپا از هر نظر بختي پررنگ تر براي راهيابي به مرحله نيمه پاياني دارند، اما پيش بيني تيم برنده پيكار برق و پاس در «دربي» ديدني تهران بسيار پيچيده و دشوار است.
امروز در دو بازي تهران، صنام در مصاف با سايپا دل به تجربه يارانش دوخته است. صنام اگر همان تيم گيم پنجم هفته پيش مقابل پاس باشد، سايپا شانسي نخواهد داشت، در غير اين صورت حريف جوان به لطف يك بازيساز قهار و باتجربه چون «غياثي» كه به روزهاي اوج گذشته اش بازگشته مي تواند تيمي دست نيافتني باشد. در صنام همه نگاه ها به تركاشوند است، بازيكني كه اگر در شرايط مطلوب باشد، ساير هم تيمي هايش راه مي افتند و با افت او صنام هم غروب مي كند. معروف نقش مهمي در راه اندازي كاپيتان تيمش دارد. ديدار برق و پاس، جدالي برابر خواهد بود كه پاس به بازي تاكتيكي خود و برق به قدرتش مي بالد. بايد ديد كدام تيم مي تواند بازي رفت را از آن خود سازد. نقطه قوت در دستان بازيسازان دو تيم است، شريعتي با تجربه اي زياد در پاس مي خواهد توانايي هايش را به رخ همتاهاي جوان خود در برق بكشد. پزشكي و مهدوي با دو سبك مختلف دست «ست كوويچ» را در بكارگيري تاكتيك هاي متنوع باز مي گذارند. در اروميه پيكان با آذرپيام روبه رو مي شود. آذرپيام در روزي كه پگاه در ماهشهر است، با تكيه بر تماشاگر اميدوارانه به بازي با پيكان مي نگرد. پيكان باتجربه فراوان نمي خواهد دوباره در اين شهر غافلگير شود. در ماهشهر پتروشيمي تازه وارد به ليگ برتر به گفته شهنازي براي تيم همشهري اش پگاه نقشه شكست كشيده است. آيا وطن پرست و شاگردان مطرحش همچون اميرحسيني، كواچ، ماركوويچ و... تسليم نقشه هاي او خواهند شد؟
بازي هاي برگشت اين مرحله شنبه و يكشنبه آينده خواهد بود.
برنامه بازيهاي امروز تهران
(سالن ۷تير)
ساعت ۱۶: صنام - سايپا
ساعت ۱۸: پاس - برق
عكس: مجتبي جانبخش

ليگ برتر انگليس
مصاف منچستر يونايتد و آرسنال در جوي  خصمانه
001383.jpg
گروه ورزشي:«الكس  فرگوسن » سرمربي  تيم  فوتبال  منچستريونايتد انگليس  امشب  براي  قرارگرفتن  مقابل  سرسخت ترين  رقيب  خود در ديداري  كه  مي تواند اميد كسب عنوان  قهرماني  ليگ  برتر را براي  يكي  از تيمها مدفون  سازد، ميهمان  آرسنالي هاست .
منچستريونايتد در ماه  اكتبر باغلبه  بر آرسنال  به  ركورد ۴۹ مسابقه  بدون  شكست  اين  تيم  خاتمه  داد. اين ديدار حواشي  بسياري  را در پي  داشت  كه  به  جنگ  لفظي  فرگوسن  و «آرسن  ونگر» ،مربيان  دو تيم  انجاميد.آرسنال  اكنون  تنها با يك  امتياز اختلاف  بالاتر از منچستريونايتد قراردارد اما همچنان  با اختلاف  امتياز ۱۰ در تعقيب  تيم  تحت  رهبري  «مورينيو» يعني  چلسي  كه  در ۲۴ مسابقه  خود تنها ۸ گل  پذيرفته  است ، مي باشد.كسب  تساوي  در اين  ديدار تاثير چنداني  بر وضعيت  دوتيم  در جدول  نخواهد داشت  در حالي  كه  شكست  و يا پيروزي  هريك  از دو تيم مي تواند اختلاف  امتياز ميان  آنها و صدرنشين  جدول  را تغيير دهد.فرگوسن  درباره  اين  ديدار گفت : اين  مسابقه  جوي  خصمانه  دارد و تنش حاكم  بر آن  غيرقابل  تصور خواهد بود.در اين  ديدار فشار زيادي  بر ما وآرسناليها و همچنين  ديگر مسئولان  وارد خواهد شد.
تيم  منچستريونايتد با توجه  به  حذف  آرسنال  از جام  اتحاديه  باشگاه هاي انگليس  و پيروزي  ۲ بر صفر برابر اين  تيم  در ديدار ماه  اكتبر، ازنظر رواني در وضعيت  بهتري  قرار دارد.
اين  شكست  عملكرد آرسنال  را در ديدارهاي  آتي  نيز تحت  تاثير قرار داد و همچنين  جنگ  بي پايان  لفظي  ميان  مربيان  دو تيم  را در پي  داشت .ونگر در اين  مورد با تأكيد بر اينكه  قهرماني  را تسليم  نخواهيم  كرد، گفت : ما آمادگي  لازم  را داريم  زيرا پيش  از اين ، يك  مسابقه  سخت  را برگزاركرديم  كه  از نظر فيزيكي  آمادگي  خوبي  بود.
در ديگر ديدارهاي  فردا چارلتون  برابر تيم  پنجم  جدول  يعني  ليورپول  قرار مي گيرد در حالي  كه  وست  برومويچ  به  مصاف  كريستال  پالاس  خواهد رفت .
تاتنهام  به  بولتون  مي رود و پورتموث  ميزبان  ميدلزبورو است .

آخرين خبرها از تيم ملي فوتبال ايران
نويد كيا به اردو نشينان ملحق شد
001380.jpg
گروه ورزشي :تمرين آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان عصر ديروز در كمپ تيم ملي پيگيري شد.
ملي پوشان كشورمان در آغاز تمرين، به تمرينات كششي و نرمشي پرداختند و سپس در قالب دو گروه به بازي با توپ تحت فشار پرداختند. انجام حركات سرعتي و كارهاي تركيبي و تمرين شوت زني از ديگر كارهاي تمريني ملي پوشان در تمرين امروز بود. هم چنين در پايان تمرين، بازيكنان در قالب دو تيم به بازي با يكديگر پرداختند و مربيان آخرين كارهاي تكنيكي و تاكتيكي را مرور كردند.گفتني است در تمرين ديروز، ايمان مبعلي، خداداد عزيزي و ميرزاپور به دليل مصدوميت جداگانه تمرين كردند.
هم چنين محرم نويدكيا بازيكن ملي پوش تيم بوخوم آلمان نيز از ديروز به ساير ملي پوشان ملحق شد و در تمرينات شركت كرد.بدليل سردي هوا، تماشاگران كمتري نسبت به روزهاي قبل براي تماشاي تمرين ديروز در كمپ حضور داشتند، ولي در تمام طول تمرين، ملي پوشان را به شدت تشويق مي كردند.
با توجه به غيبت ساير لژيونرها در تمرين امروز، حضور آنها در ديدار برابر بوسني بعيد به نظر مي رسد.
اولين گروه از بازيكنان تيم ملي بوسني درتهران
اولين  گروه  از بازيكنان  تيم  ملي  فوتبال  بوسني  و هرزگوين  عصر روز دوشنبه  وارد فرودگاه  مهرآباد شد.
اولين  گروه  از بازيكنان  اين  تيم  كه  شامل  ۳ نفر از بازيكنان  اين  تيم  بود، راس  ساعت  ۳۰/ ۱۸ دقيقه  وارد تهران  گرديد.
طبق  اعلام  روز گذشته  مسئولان  فدراسيون  فوتبال  كه  قراربود تمامي بازيكنان تيم  بوسني  تا پايان  وقت  ديروز وارد تهران  شوند، به  دليل  تاخير در پروازها، اين  مهم  تا بامداد امروز به  اتمام  خواهد رسيد.بنابر اين  گزارش  دو گروه  بعدي  بازيكنان  تيم  بوسني  و هرزگوين  به  ترتيب در ساعات  ۳۰/۲۱ ديشب  و ۳۰/۲ دقيقه  بامداد امروز به  تهران  وارد شدند.تاخير پرواز بازيكنان  تيم  بوسني  همچنين  سبب  شد تا بازيكنان  اين  تيم نتوانند با حضور در زمين  كمپ  تيم هاي  ملي  كشورمان  اولين  جلسه  تمرين  خود رابرگزار كنند.طبق  اعلام  روز گذشته  فدراسيون  فوتبال ، ساعت  برگزاري  اين  تمرين  از ساعت ۱۷ تا ۴۵/۱۷ دقيقه  در نظر گرفته  شده  است .دو تيم  ملي  فوتبال  ايران  و بوسني  كه  خود را براي  حضور در مرحله مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در قاره هاي  آسيا و اروپا آماده  مي كنند، ساعت  ۱۶ روز چهارشنبه  هفته  جاري  در ورزشگاه  يكصد هزار نفري  آزادي  تهران به  مصاف  هم  خواهند رفت .

حرف هاي تازه، نگاه متفاوت و وعده هاي....!؟
001377.jpg
گروه ورزشي _ محمد رضا منصوريان : براي اهالي كشتي چهره تازه محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي بسيار جذاب و دلنشين است كه استوار و محكم حول محور عدالت و براي آنكه حقي از هيچكس ضايع نشود قاطعانه مي گويد: هر كشتي گيري با بهانه گيري در مسابقه هاي انتخابي تيم ملي غيبت كند، او را كنار خواهيم گذاشت. او برخلاف روش هاي گذشته اش حتي پا را از اين هم فراتر نهاده و معتقد است كه اگر حتي ۷ عضو ثابت تيم ملي هم به پيكارهاي انتخابي پشت كنند، تصميم گرفته ايم كه تيم دوم خود را روانه مسابقه هاي جهاني كنيم.
اگر فرض را بر اين بگذاريم كه طالقاني و همكارانش در فدراسيون كشتي درپي استيفاي مشروعيت رقابت هاي انتخابي و اجراي صحيح آيين نامه هاي مربوط به آن هستند، بايد يقين داشته باشيم كه پيكارهاي انتخابي تيم ملي در مراحل باقيمانده خود بسيار جدي و تعيين كننده است. البته به شرط آنكه رييس محترم كشتي كه حالا در رفتار و عملش به دنبال مدفون كردن بي قانوني در كشتي است، قاطعانه از مواضع محكمي كه اتخاذ كرده، حراست نمايد. طالقاني در نگاه ديگرش اولويت برنامه هاي كشتي را به جوانان داده و صراحتا مي گويد: نگاه جدي ما در كشتي معطوف به جوان ها ست. اين درحالي است كه اهمال و بي توجهي به جوانان و عدم تامين اعتبار مكفي در كشتي براي آنها همچنان اين قشر را آسيب پذير ساخته و كمتر ديده شده كه كسي براي حقوق از دست رفته آنها اقدامي جدي را انجام دهد! اين را ديگر همه مي دانند كه رفع مشكلات معيشتي، تحصيلي و.... جوانان ابتدايي ترين و جدي ترين نگاه به آن ها ست. حال چگونه فدراسيون كشتي كه طبق اظهارات مرد اول كشتي درحال حاضر در راستاي اجراي برنامه هاي روزانه خود بيش از ۴ ميليون ريال بدهي دارد، مي تواند نگاهي جدي به جوانان داشته باشد!؟

تكواندوكاران زن در آسيا موفق به كسب مدال خواهند شد
گروه ورزشي- رئيس  فدراسيون  تكواندو گفت : بانوان  تكواندوكار درصورت  شركت  در بازيهاي  آسيايي  دوحه  مي توانند مدالهاي  ارزشمندي  را براي  كاروان  ورزشي  ايران  كسب كنند.سيد محمد پولادگر افزود: در مسابقات  آسيايي  از مجموع  ۸ تكواندوكار، فقط ۶ورزشكار مي توانند مسابقه  دهند، اما با تلاشي  كه  كنفدراسيون  تكواندو آسياانجام  داده  اين  احتمال  مي رود كه  در مسابقات  آسيايي  در هر ۸ وزن  مسابقات برگزار شود.

۱۲ كشور خارجي در بدمينتون بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره مسابقات بين المللي بدمينتون دهه فجر طي روزهاي ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه جاري در سالن اختصاصي فدراسيون بدمينتون انجام مي شود. از ۱۲ كشور اعلام آمادگي كرده چند كشور تاكنون وارد تهران شدند و اكثر تيم هاي حاضر در هر دو قسمت بانوان و آقايان شركت كننده خواهند داشت. ايران هم ۱۲ بازيكن در مردان و ۱۳ بازيكن در رقابت هاي زنان شركت مي دهد.
بلغارستان، گواتمالا، سوريه، تركمنستان، عراق، تركيه، پاكستان، سنگاپور، اتريش، ارمنستان و قزاقستان كشورهاي شركت كننده در اين بازي ها هستند.بازهم همانند دوره پيش به جز سنگاپور خبري از كشورهاي صاحب بدمينتون در آسيا و جهان در اين مسابقات نيست.

سخنگوي سازمان تربيت بدني:
به كليه ورزشكاران مستمري ماهيانه پرداخت خواهد شد
گروه ورزشي:سخنگوي سازمان تربيت بدني مي گويد:  تمامي ورزشكاران تيم هاي ملي از سال آينده ماهيانه بين ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان مستمري دريافت مي كنند.
عيسي اسحاقي به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر و سال پاسخگويي گفت:  در سال جاري به ۳۰۰ نفر از قهرمانان المپيك، پارالمپيك، جهاني و بازيهاي آسيايي مستمري ماهيانه بين ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و در مراحل بعدي به كليه ورزشكاران تيم هاي ملي، خبرنگاران و حتي دست اندركاران ورزش مستمري ماهيانه پرداخت خواهد شد.
وي تصريح كرد:  پرداخت مستمري ماهيانه و پرداخت جوائز تا ۱۰۰ ميليون تومان به قهرمانان، گرايش جوانان را به سمت ورزش چند برابر كرده است و اين اقدامها گام مهمي در جهت تامين رفاه ورزشكاران و پيشكسوتاني بود كه سالها براي ورزش زحمت كشيده و افتخار آفريني كرده بودند و اكنون نيازمند حمايت مسئولان ورزش بودند كه با اين كار تا حدودي ورزشكاران دغدغه تامين آينده خود را ندارند و تمام فكر و ذهن آنها مشغول تمرين كردن و آمادگي بيشتر است.

تفاوت انتخابات جودو با...
گروه ورزشي:انتخابات جديد فدراسيون هاي ورزشي با اتمام دوره چهارساله مديريتي آنها در حال برگزاري است. ديروز انتخابات فدراسيون جودو انجام شد كه يك تفاوت عمده با انتخابات هفته هاي پيش داشت و آن برگزيدن نايب رئيس، دبير، خزانه دار و كارشناس خبره در كنار انتخابات رئيس و بازرس بود.
اينكه چطور در يك فدراسيون ورزشي مي شود همه اين انتخابات را در يك روز و در يك مجمع انجام داد و در فدراسيون هاي ورزشي ديگر نه، پرسشي است كه براي آن جوابي نيافتيم؟
اين تفاوت ها، سياست نامعقول را در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي در اذهان تداعي مي كند، لطفاً جواب دهيد تا ما هم روشن شويم.

«محمد درخشان» رئيس فدراسيون جودو باقي ماند
گروه ورزشي: در پايان  هفتمين  مجمع  فدراسيون  جودو، «محمد درخشان » با اكثريت آراء بار ديگر به  عنوان  رئيس  اين  فدراسيون  انتخاب  شد.
«محمد درخشان » رئيس  ۸ ساله  فدراسيون  جودو از مجموع  ۳۸ راي  ماخوذه ، ۳۷ رأي به دست  آورد و بار ديگر مسئوليت  رياست  اين  فدراسيون  را براي  چهار سال  آينده  بر عهده  گرفت .
در انتخابات  رياست  فدراسيون  جودو تنها «محمد درخشان » كانديدا شده  بود و او رقيبي  براي  احراز اين  سمت  نداشت .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |