سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۸ - Feb 1, 2005
امام باقر(ع): هركس زبانش راست گويد، عملش پاكيزه شود، و هر كس نيتش نيك باشد، رزقش زياد گردد، و هر كس با خانواده خود، خوشرفتاري كند، عمرش دراز مي شود.
تحف العقول / ص ۲۹۵
امروز با حافظ
دعاي پير مغان ورد صبحگاه من است
منم كه گوشه ميخانه خانقاه من است
نواي من به سحر آه عذر خواه من است
گرم ترانه چنگ صبوح نيست، چه باك
سفر آ ثار جايزه جهاني هنر و نيايش به دور دنيا
آثار برگزيده جايزه هنر و نيايش در كشورهاي ديگر هم به نمايش درخواهد آمد.
دكتر ايماني خوشخو،  معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: اگر هنرمندان كشور بتوانند با يك جامعه شناسي دقيق از طريق آثار هنري احساسات خود را در بين عموم جامعه اشاعه دهند آن هنگام هنرمندان به سمت و سوي معنويت رهسپار خواهند شد. هنرمندان بايد به طريقي حركت كنند كه در بين جامعه ملموس تر شوند.
معاون هنري ارشاد دليل محدودبودن استقبال كنندگان در نمايشگاه هاي هنري را عدم ارتباط نزديك مردم با هنر دانست و افزود: متاسفانه در اين چند سال اخير ما به گونه اي حركت كرديم كه نتوانستيم هنر را در جامعه شناسانده و گسترش دهيم.
براساس اين گزارش، آيت قاسمپور دبير اجرايي جايزه جهاني هنر و نيايش در جمع خبرنگاران گفت: ما براساس برنامه هاي از پيش طراحي شده و به دعوت مراكز داخلي و چند كشور اروپايي و آسيايي قرار است آثار اين نمايشگاه را در مراكز بين المللي نيز به نمايش بگذاريم.
وي همچنين افزود: در سال آتي جايزه جهاني هنر و نيايش در بخش ادبيات داستاني و شعر به همراه عكس برگزار خواهد شد و ما اكنون از تمام رسانه هاي داخلي و خارجي مي خواهيم تا با پيشنهادات و نظرات ارزشمند خويش در هرچه پربارتر برگزاركردن اين جايزه در بخش هاي ديگر ما را ياري دهند.
جايزه جهاني هنر و نيايش با به نمايش گذاشتن ۱۸۰ اثر در بخش مسابقه از ۱۱۱ عكاس و ۱۰۰ اثر در بخش جنبي تا ۲۰ بهمن ماه سال جاري در دو نگارخانه فرهنگسراي نياوران و نگارخانه آيينه شهر داير بوده و علاقه مندان مي توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ جهت بازديد به اين مراكز مراجعه نمايند.

۳۰ نمايش آئيني در تئاتر شهر به صحنه مي آيد
خبرگزاري فارس: همزمان با برگزاري نخستين همايش سراسري آئين هاي عاشورايي و فرا رسيدن ايام محرم مجموعه تئاتر شهر، از سي گروه نمايش آئيني از سراسر كشور ميزباني مي كند.
به گزارش مديريت ارتباطات همايش سراسري آئين هاي عاشورايي، اين گروه ها در بخش تعزيه و آئين هاي نمايشي همايش آئين هاي عاشورايي حضور دارند.
بر پايه اين گزارش گروه هاي شركت كننده در بخش تعزيه و آئين هاي نمايشي به اجراي ده ها برنامه مذهبي مي پردازند كه همگي با موضوع واقعه كربلا و روايت مصائب خاندان عصمت و طهارت است.
در اين گزارش مهم ترين برنامه هايي كه در اين بخش به اجرا در مي آيند به اين ترتيب آمده است: پرده خواني و شمايل گرداني، سنج و دمام نوازي، نوحه خواني، كرنا نوازي، مناجات خواني، مناقب خواني، قنبر خواني، چاووش خواني، سرنا نوازي، روايت خواني مذهبي و چكچك خواني علاوه بر اين آئين  هاي نمايشي، ده ها برنامه پژوهشي، علمي و سخنراني و تحليل و نمايشنامه خواني و جلسات بررسي متون كلاسيك و مدرن در همايش سراسري آئين هاي عاشورايي به اجرا در مي آيد.
نخستين همايش سراسري آئين هاي عاشورايي توسط مجموعه تئاتر شهر و با حمايت مركز هنرهاي نمايشي از هجدهم بهمن تا سوم اسفند در تهران برگزار مي شود.
نخستين همايش سراسري آئين هاي عاشورايي از هجدهم بهمن تا سوم اسفند ماه در سالن اصلي تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

بهارستان
پرنده كوچك من! تو براي عقاب توانا ساخته نشده اي! چرا بلندپرواز مي كني؟
نامه ها _ نيما يوشيج

حديث انتظار منتشر شد
آلبوم «حديث انتظار» كه حاوي شيوه اي تازه از تواشيح خواني است، توسط مركز موسيقي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي منتشر شد. قطعات اين آلبوم با همراهي سازهاي آكوستيك و الكترونيك و با استفاده از ملودي هاي معروف كشورهاي اسلامي اجرا شده و در آن كلام فارسي و عربي با هم تلفيق شده است. آهنگساز اين آلبوم اميد فتح اللهي است و گروه ليله القدر در آن اشعاري از شيخ محمد حسين اصفهاني، نزار محمد علوي، شيخ احمد عباسي الازهري، اديب سلام الدين، حبيب چايچيان، عباس ترجمان، صالح دريايي و مهدي فلاح را اجرا مي كنند.

نمايشي براي كودكان
نمايش موزيكال «الاغ پردردسر» از امروز در تالار هنر به صحنه مي رود. اين نمايش ويژه كودكان را پرويز جعفري نوشته و ليلي رضايي كارگرداني كرده است. ماجراي نمايش در مزرعه بي بي گلنسا مي گذرد كه حيوانات مختلف در آن به خوبي زندگي مي كنند. فقط يك الاغ كوچك در اين ميان از زندگي خود راضي نيست بنابراين مي كوشد مانند ديگران رفتار كند...
اين نمايش هر روز به جز شنبه ها از ساعت ۴۵/۱۸ در تالار هنر واقع در خيابان ورزنده، جنب استاديوم شيرودي، اجرا مي شود.

نقد دو مجموعه داستان
در يكصد و پنجاه و هفتمين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه دو مجموعه داستان «وسوسه هاي ارديبهشت» نوشته علي قانع و «من مجردم خانوم» نوشته مرتضي كربلايي لو با حضور نويسندگان دو اثر يادشده و با حضور دكتر حسين پاينده در مقام منتقد مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.اين نشست در ساعت ۱۷ امروز (سه شنبه ) در محل خانه كتاب برگزار
مي شود.

آثار هنرمندان اماراتي در دوسالانه نقاشي جهان اسلام
نقاشي هاي سيزده هنرمند اماراتي در سومين دوسالانه بين المللي نقاشي جهان اسلام حضور دارد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، آثار سيزده هنرمند از كشور امارات براي سومين دو سالانه بين المللي نقاشي جهان اسلام انتخاب شد.
طلال معلا، ساعر هلال، اسماعيل العريف، سونيا توسي، وفاخزندر، خالد ال بونا، عبدالله الحمير، احمد شريفي، حسن عبدالله، محمد الستا، محمد القصاب، اسلام العريف و محمد يوسف ديوب نقاشان اماراتي هستند كه آثارشان در سومين دوسالانه نقاشي جهان اسلام حضوردارد، علاوه بر هنرمندان كشور امارات هنرمندان ۲۵ كشور جهان نيز در اين دوسالانه حضور خواهند داشت.
سومين دو سالانه بين المللي نقاشي جهان اسلام با هدف ايجاد ارتباط ميان هنرمندان در ارائه ويژگي هاي نقاشي معاصر جهان اسلام در جهت تبادل تجربيات هنري معاصر و بررسي دستاوردها و تجربه هاي نقاشي هنرمندان جوامع اسلامي و تأكيد بر زمينه هاي هويت معنوي هنر اسلامي برگزار مي شود.اين همايش بزرگ بين المللي توسط فرهنگستان هنر با همكاري مركز فرهنگي هنري صبا از نوزدهم بهمن ماه جاري در تهران آغاز مي شود.

كارگاه نقد فيلم در حوزه هنري
بيست وهشتمين كارگاه نقد فيلم به همت پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي حوزه هنري، سه شنبه ۱۳ بهمن برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در اين نشستها منتقدان و صاحب نظران درباره تاريخ و تئوري سينما مطالبي را بيان مي كنند.
اين برنامه ساعت ۱۶ روز يادشده در سالن شماره ۲ تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابانهاي حافظ و سميه برگزار مي شود و ورود براي عموم علاقه مندان آزاد است.

عبد الله كوثري و ميراث ماشادو دآسيس
عبد الله كوثري مترجم صاحب نام در يكصد و پنجاه و هشتمين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه آثار ماشادو دآسيس نويسنده برزيلي كه برخي از منتقدان و صاحبنظران وي را بزرگترين نويسنده قرن نوزدهم در امريكاي لاتين مي دانند را مورد نقد و بررسي قرار مي دهد . در اين نشست فتح الله بي نياز نيز حضور دارد. از آسيس تاكنون دو كتاب «روانكاو» و «خاطرات پس از مرگ براس كوباس» به قلم عبدالله كوثري به فارسي ترجمه و در سال ۱۳۸۲ منتشر شده است.اين نشست در ساعت ۱۷روز هفدهم بهمن در محل خانه كتاب برگزار ميشود.

برگي از تاريخ
طرح وحدت اروپا ۲۰۶ ساله شد، ولي...
اول فوريه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۵۸۷ اليزابت اول پادشاه انگلستان معروف به «ملكه باكره» دستور اعدام ماري استيوارت پادشاه سابق اسكاتلند و مادر پادشاه وقت آن سرزمين را امضا كرد و ملكه ماري گردن زده شد. در سال۱۶۵۰ «رنه دكارت» فيلسوف بزرگ فرانسوي و نويسنده فرمول جامعه كه معادله اي جاويدان است درگذشت. در سال ۱۶۶۲ چينيان، هلندي ها را از تايوان بيرون راندند و دژي را كه در آنجا ساخته بودند ويران ساختند. در سال ۱۹۴۶ قانون اساسي يوگسلاوي كه بر پايه آن اين سرزمين به صورت يك كنفدراسيون سوسياليستي اداره شود به اجرا در آمد ولي بيش از ۴۵ سال عمر نكرد. در سال ۱۹۵۸ مصر و سوريه اعلام كردند كه به توافق رسيده اند در هم ادغام شوند و جمهوري متحد عرب را تشكيل دهند. درسال ۱۹۶۸ چند ساعت پس از آغاز تعرض همه جانبه نيروهاي كمونيست به يكصد شهر در ويتنام جنوبي از جمله شهر سايگون و حمله و محاصره همزمان مراكز استقرار نيروهاي آمريكايي در ويتنام كه به تعرض «تت» معروف شده است، سران نظامي آمريكا متوجه شدند كه غافلگير شده اند و كمونيست ها (ويت كنگ ها) نيرومندتر از آنند كه آنان تصور مي كردند. قبلاً گمان نمي رفت كه نيروهاي كمونيست بتوانند با اين حجم از جنگل خارج شوند و همانند يك ارتش منظم و طبق نقشه و هماهنگ دست به تعرض بزنند.
اينك برگ امروز: سناي روم اول فوريه يك سال پيش از ميلاد (۲۰۰۶ سال پيش در روزي چون امروز) با تصويب قطعنامه اي كه متن آن موجود است اعلام كرد كه اروپا تحت رياست و رهبري روم (ايتاليا) به صورت واحد در آمده و از اين پس قوانين روم بايد در سراسر اروپا اجرا شود. سناي روم در اين قطعنامه استدلال كرده بود، از آنجا كه وحدت قوانين، تكاليف و نظامات را به صورت واحد در مي آورد بهترين عامل وحدت ملل اروپايي است. همين مصوبه كه روح آن زنده مانده بود ۱۹۵۵ سال بعد باعث عقد پيمان تشكيل بازار مشترك اروپا در همان شهر «رم» شد كه بعداً به صورت اتحاديه اروپا با پول واحد در آمده و تاكنون بسياري از قوانين اعضاي اتحاديه، مخصوصاً در زمينه امور اجتماعي، كار و اقتصاد يكسان شده، مقررات مرزي از ميان رفته كه وحدت سياسي پس از تصويب قانون اساسي اتحاديه و نيز وحدت نظامي محتمل است. اين اتحاديه با ۲۵ عضو سريعاً همه اروپا را فرا مي گيرد، البته اين بار از راه مسالمت. پاپ ها، شارلماني و ناپلئون هم درصدد تحقق اين آرزو بر آمده بودند، ولي به طرق ديگر و برتري يك كشور بر ساير كشورها. اروپايي ها در طول تاريخ خود، اتحاديه هاي متعدد پشت سر گذارده اند و معلوم نيست كه اتحاديه تازه تا چه زمان ادامه داشته باشد. از آنجا كه اين اتحاديه روسيه را كه بزرگترين كشور اسلاونژاد اروپا است و قدرت نظامي وسيع دارد كنار گذاشته و بسياري از كشورهاي اروپاي جنوبي و مركزي اسلاو هستند و تحت نفوذ روسيه بوده اند، دوام اتحاديه قابل پيش بيني نيست. به علاوه، اين اتحاديه به مواد خام وارداتي از ساير قاره ها و بازار فروش براي كالاي ساخته شده خود نياز دارد كه چين و هند دارند اين مواد را جذب و بازارها را پر مي كنند.

پاسخ به پرسش پزشكي
زنگ هاي خطر بيماري ها
دكتر روزنفلد در پاسخ به يك سئوال تأكيد كرده است كه مردها با هرگونه ضعف و تغييري كه در توان جنسي خود احساس كنند بايد آن را سريعاً به اطلاع دكتر برسانند زيرا كه اين تغيير، زنگ خطر چند نوع بيماري از جمله مشكلات قلب و عروق است. سال هاست كه دكتر ها علاوه بر مشاهده ناخن ها و زبان و شنيدن صداي قلب و ريه و اندازه گيري فشار خون و نبض و وزن و مقايسه آنها با مراجعات قبلي، از هر بيمار مرد در باره توان جنسي و بيماران هر دو جنس، وضعيت خواب و اشتها و علاقه مندي به كار و احساس خستگي و درد را مي پرسند تا به بيماري پي برند و براي كشف دقيق تر آن دستور آزمايش و عكسبرداري بدهند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
سالروز انتشارعكسي كه جهان را منقلب كرد
همزمان با تهاجم «تت» ، اول فوريه ۱۹۶۸ عكسي در روزنامه ها انتشار يافت و خشم عمومي را در سراسر جهان بر ضد حاكمان ويتنام جنوبي برانگيخت و صداي اعتراض آمريكايي ها را كه چرا دولتشان از چنين رژيمي حمايت مي كند بلند كرد و تظاهرات ضد جنگ ويتنام شدت يافت. از آن پس هر سال در چنين روزي چاپ اين عكس در روزنامه ها به عنوان يادآوري تكرار مي شود. اين عكس، رئيس پليس شهر سايگون را نشان مي دهد كه در ميان خيابان مغز يك ويت كنگ دست بسته را با تپانچه خود هدف قرار داده است. اين فرد را كه توسط مأموران دستگير شده بود نزد رئيس پليس كه در خيابان بود برده بودند تا بگويند كه اعتراف نمي كند و كسب تكليف كنند كه رئيس پليس كه درجه سرهنگي داشت در همانجا و در ملاء عام او را كشت. اين عكس به تنهايي چنان در افكارعمومي تاثير گذارد كه از آن پس كسي جرأت نكرد مانند گذشته از ادامه جنگ ويتنام جانبداري كند. اين عكس در عين حال اهميت حضور خبرنگار بي طرف در صحنه رويدادها را ثابت كرده و نفوذ وسيع رسانه ها را در شكل گيري افكارعمومي منعكس ساخته است كه اسناد روز را براي نگارش تاريخ به دست مي دهند.
بازجويان اغواگر در گوانتانامو
بانو «مورين داود» مقاله نگار منتقد نيويورك تايمز در ستون خود در شماره سي ام ژانويه اين روزنامه ضمن اشاره به كتاب «اريك سعار» ، مترجم زندان گوانتانامو كه صدها عامل و هوادار القاعده در آنجا زنداني بوده اند، نوشته است: طبق نسخه دستنويس اين كتاب، در بازجويي از برخي از اين زندانيان از زناني با دامن هاي كوتاه كه حركات و الفاظ اغواگرانه به كار مي بردند استفاده شده است تا درجه اعتقادات اسلامي زندانيان به دست آيد. بانو «داود» كه ايرلندي تبار و مسيحي است ضمن انتقاد شديد از اين اقدام كه مغاير خواست افكارعمومي آمريكايي ها است، نوشته است كه زندانيان گوانتانامو در موارد بسيار به روي اين زنان نگاه نكردند و به صورت آنان آب دهان انداختند و حاضر به دادن پاسخ به آنان نشدند و به اين ترتيب برنامه بازجويي به اين صورت شكست خورد ولي در تاريخ آمريكا به عنوان كاري بد باقي خواهد ماند.
سومين روزنامه نگار خريداري شده آمريكايي
روزنامه هاي آمريكا ديروز از خريداري شدن سومين روزنامه نگار اين كشور توسط سازمان هاي دولتي خبر دادند. هر سه اين روزنامه نگاران مقاله نويس هستند كه رسانه ها معمولاً كار مقاله نويسي (نظر) را به كسي كه كمتر از ده سال تجربه روزنامه نگاري دارد و در جامعه به عنوان يك امين و دلسوز مردم شناخته شده نباشد، نمي دهند. روزنامه نگار سوم «مايك مك مانوس» است كه مقالات او از سوي سنديكاي مربوط ميان همه رسانه ها توزيع مي شود. وي همانند بانو «مگي گالاگان» از وزارت بهداشت و امور انساني آمريكا پول گرفته است تا برنامه هاي اين آژانس دولتي را در داخل مقالات خود و به گونه اي مؤثر و نامحسوس تبليغ كند. مبلغ دريافتي اعلام نشده ولي يك قلم آن ده هزار دلار بوده است. نخستين مقاله نگار از اين دست، آرمسترانگ ويليامز بود كه از وزارت آموزش و پرورش آمريكا دويست و چهل هزار دلار گرفته بود و به همين سبب سنديكاها و بيشتر رسانه ها او را تحريم كردند. در پي اين افشاگري ها، با اين كه جورج بوش هر گونه پرداخت ديگري را به روزنامه نگاران ممنوع ساخته است، بسياري از روزنامه نگاران پژوهشگر سرگرم تحقيق براي كشف روزنامه نگاران دولتي ديگر شده اند و ستون هاي «روزنامه نگار براي فروش نيست» داير شده است. رسانه ها به اين وسيله مي خواهند در درون خود دست به تصفيه بزنند و اعلام كرده اند كه اين كار را دنبال خواهند كرد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
[Table 9]نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
بدقول
آمد، نبودم. نوشت: «بدقول» !
حسن واشقاني فراهاني

گشتي در دنياي خبرها
كارت قرمز داور به خودش
لندن: يك داور فوتبال در انگليس به خود كارت قرمز نشان داد و از زمين خارج شد. وي پس از اين كه با دروازه بان يكي از تيم ها درگيري شديد لفظي و فيزيكي پيدا كرد به خودش كارت قرمز نشان داد و در دقيقه ۶۳ بازي، زمين چمن را ترك كرد.
اين داور پس از اين كه از عمل خود پشيمان شد گفت: روز قبل از بازي پدر همسرم از دنيا رفت و پزشكان اعلام كردند، همسرم مبتلا به سرطان است. همچنين در روز بازي يكي از نزديك ترين دوستانم جان باخت به همين دليل از لحاظ رواني آمادگي لازم براي قضاوت را نداشتم.
گاز زدن سيب حين خدمت
لندن: يك مأمور پليس در انگليس به اتهام ميل كردن سيب هنگام رانندگي با خودرو خدمت تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.اين مأمور زن در حين رانندگي سيب گاز مي زد و يكي از شهروندان با دوربين عكاسي خود از وي عكس گرفت و تصوير را به اداره پليس فرستاد. قرار است وي در دادگاه محاكمه بشود.
ملت نق زن
رم: هفته گذشته بارش سنگين برف در جنوب ايتاليا منجر به مسدود شدن بزرگراه هاي اين بخش از كشور شد. شدت بارش برف به حدي بود كه رانندگان ساعت ها در برف و توفان اسير شدند به همين دليل حزب مخالف دولت خواهان استعفاي وزير حمل و نقل ايتاليا شد.در پي انتشار اين خبر، وزير گفت: ما بايد بيماري بچه گانه مردم ايتاليا را كه همان نق زدن است درمان و ريشه كن كنيم. با توجه به اين كه در اغلب مواقع، هواي كشور ايتاليا آفتابي است به همين دليل مردم انتظار دارند كه مقامات، به سرعت برف ها را آب كنند در صورتي كه بارش سنگين برف در اختيار دولت نيست.
كروكوديل در استخر
داروين: وجود يك كروكديل در استخري عمومي واقع در شهري در استراليا باعث هراس شناگران شد. هنگامي كه ۴ نفر داخل اين استخر مشغول شنا كردن بودند متوجه اين كروكوديل يك متري شدند و پا به فرار گذاشتند. مأموران باغ وحش پس از حضور در محل، كروكوديل را به دام انداخته و به باغ وحش انتقال دادند.
شليك به بازيكن اخراجي
لندن: يك بازيكن فوتبال در انگليس پس از اخراج از زمين مسابقه مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت.
در جريان يك بازي فوتبال در ليگ آماتوري فوتبال انگليس، داور ميدان، يك بازيكن خاطي را از زمين اخراج كرد. اين بازيكن اخراجي پس از دريافت كارت قرمز به داخل خودروش رفت و در آن نشست. البته اين پايان ماجرا نبود چون يك مرد مسلح به خودرو نزديك شد و چند گلوله به بازيكن اخراجي شليك كرد و سپس پا به فرار گذاشت.
صيد كيف دستي
پاريس: سه هفته پيش يك خانم براي تماشاي نهنگ ها با يك كشتي تفريحي به اقيانوس اطلس رفت اما در جريان اين سفر ناگهان هوا طوفاني شد و وزش بادهاي شديد منجر به سقوط كيف دستي اين خانم به داخل اقيانوس گرديد.
در آن زمان خانم مورد نظر تصور نمي كرد كه مجددا به كيف دستي خود دست يابد اما ديروز كيف دستي وي با تمام محتويات آن به تور ماهيگيران افتاد.داخل كيف وي ۲۵۰ پوند پول نقد، سوييچ خودرو و مقدار زيادي لوازم آرايشي وجود داشت.
ضعف ثروتمندترين مرد جهان
داووس: هفته گذشته در جريان يك مجمع اقتصادي در داووس سوئيس، روانشناسان و كارشناسان خط، دست نوشته هايي را روي يكي از ميزهاي اين گردهمايي يافتند كه گمان مي رفت متعلق به توني بلر، نخست وزير انگليس است. آنها مدعي شدند كه دست نوشته هاي نخست وزير نشان مي دهد كه او در علم مديريت بسيار ضعيف است.اما ديروز اعلام شد كه اين دست نوشته ها متعلق به نخست وزير انگليس نبود بلكه دست نوشته هاي بيل گيتس، ثروتمندترين مرد جهان بود.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۲ و ۱۹ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۷ و ۵۱ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۳۷ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۷ و ۰۳ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
گالري فرامرزي: نمايشگاه طراحي گروهي / ۱۴ تا ۱۷ بهمن / ميدان ونك، خيابان ونك، خيابان ارم، پلاك ۵۴ / تلفن: ۸۷۹۶۸۰۹.
گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي مهشيد كاوه / ۱۷ تا ۲۱ بهمن / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم،  پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵.
نگارخانه سبك: نمايشگاه گروهي نقاشي / ۱۷ تا ۲۱ بهمن / خيابان گاندي شمالي، پلاك ،۹ واحد ۲ / تلفن: ۸۸۸۲۴۵۷.
گالري باران: نمايشگاه نقاشي پرستو باستاني / تا ۱۶ بهمن / ميدان دركه، خيابان احمدپور، پلاك ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲.
خانه هنرمندان: نمايشگاه «آغاز دشوار» آثار انجمن هنرمندان نقاش ايران / ۱۵ تا ۲۵ بهمن / خيابان طالقاني، موسوي، باغ هنر.

گل و گياه
گل سپاس كوهستاني
001344.jpg
نام علمي: Gentiana septemfida
خانواده: GENTIANACEAE
گياه دائمي علفي به بلندي ۲۰-۱۵ و گستردگي ۳۰ سانتي متر است. داراي برگهاي بيضي شكل بوده و گلهاي زنگوله اي شكل آن به رنگ آبي يا آبي مايل به بنفش در اواخر تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان پر نور و خاك غني از هوموس و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر به محض رسيدن بذر و تقسيم گياه در بهار امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |