سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۸ - Feb 1, 2005
گزارش روز گراميداشت ورود تاريخي امام به كشور
هاشمي رفسنجاني: مردم، پايه جمهوريت و ايمان به خدا،
ركن اسلاميت نظام است
سيدحسن خميني: بدون تكيه به خودباوري و خداباوري
انقلاب را به گورستان برده ايم
گروه سياسي: ديروز بسياري از خانواده هاي شهدا در كنار اقشار مختلف مردم و برخي مسئولان، در ساعاتي كه امام در سال ۱۳۵۷ به ايران وارد شدند، گردهم آمدند و به اين ترتيب نخستين جشن از آيين هاي گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد.
صبح ديروز درحالي كه از بلندگوهاي فضاي حرم و بهشت زهرا، سرودهاي خاطره انگيز اول انقلاب پخش مي شد و گاهي نيز حاضران بخش هايي از سخنان امام در اين روز رأي مي شنيدند، جايگاه اين سخنراني تاريخي، مزار مرحوم آيت الله طالقاني و شهداي هشت سال دفاع مقدس نيز گلباران شد.براساس گزارش خبرنگار همشهري ديروز همچنين يك هزار موتورسوار مسير فرودگاه را تا حرم امام طي كردند و اين در حالي بود كه سرودهايي نظير «خميني اي امام» و «بوي گل و سوسن و ياسمن آيد» را به صورت دسته جمعي مي خواندند. اين گروه موتورسوار تصاويري از امام و پرچم هاي ويژه دهه فجر را با خود حمل مي كردند. مسير حركت امام تا بهشت زهرا هم گل باران شد.
در همين حال مراسم ويژه اي نيز در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد كه طي آن دادستان كل كشور و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان خاطراتي از روزهاي پيروزي انقلاب ياد و خاطره آن را گرامي داشتند.
در اين مراسم دادستان كل كشور حجت الاسلام دري نجف آبادي باتوجه به جانفشاني هاي ملت در طول سال هاي پس از انقلاب اشاره كرد و تصريح كرد كه ايرانيان سرنوشت سال هاي آينده خود را «با قدرت» در انتخابات پيش رو رقم خواهند زد.
سيدحسن خميني: بدون تكيه به خودباوري
و خداباوري، انقلاب را به گورستان برده ايم
حجت الاسلام سيدحسن خميني كه به مناسبت آغاز جشن هاي دهه فجر در حرم مطهر امام خميني(ره) و در ميان جمع كثيري از مردم سخنراني مي كرد، با تبريك آغاز ايام دهه فجر اظهار داشت: پيروزي انقلاب در جهاني آلوده به دروغ، بزرگترين معجزه است.وي با اشاره به فريب خوردگان شعارهاي دروغين آمريكايي تأكيد كرد كه «تلخ ترين مسئله اين است كه بعضي از ما عاشق قاتلان خود مي شويم.»
سيدحسن خميني تصريح كرد: رمز بقاي انقلاب در تكيه بر دو اصل خودباوري و خداباوري است؛ هر حركتي به نفي يكي از اين دو عامل بينجامد، انقلاب را به گورستان مي برد.
هاشمي رفسنجاني خواستار حضور يكپارچه مردم
در راهپيمايي ۲۲ بهمن شد
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيزكه صبح ديروز همزمان با آغاز جشن هاي دهه ي فجر و سالروز ورود حضرت امام خميني به كشور، در ميان جمع كثيري از مردم در حرم بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي سخنراني مي كرد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز انقلاب ما آسيب ناپذير شده، ولي هميشه با چالش روبه رو هستيم. البته كساني كه هميشه در صحنه هستند، آمادگي روبه رو شدن با چالشها را دارند.
 هاشمي رفسنجاني گفت: معمولا رهبران بزرگ دنيا هميشه از خطر دوري مي كنند، تا آسيب نبينند ولي امام هميشه اعلام مي كرد هر وقت مانع حضور در ميان مردم برطرف شود، در ايران حضور خواهد يافت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري شجاعت و شهامت امام (ره) به ايمان و اعتقاد به خدا و تكيه ايشان به مردم اشاره كرد و افزود: مردم پايه جمهوريت هستند و ايمان به خدا نيز ركن اسلاميت نظام است.وي در ادامه سخنانش، جنگ تحميلي را عاملي براي از بين بردن بنيان نظام اسلامي برشمرد و گفت :از درون جنگ، نسل جديد سنگرنشيني ظهور كرد كه امروز مانند يك ارتش كم توقع و بي هزينه در سراسر ايران از كشور دفاع مي كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تهديدات اخير آمريكايي ها عليه ايران افزود: من در برابر اين تهديدات فقط يك سوال مي پرسم كه جواب آن را همه مي دانند و آن سوال اين است؛ روزي كه ايران انقلاب كرد و با انقلاب پيروز شد، آمريكا چه وضعي داشت؟ آن روز آمريكايي ها بر همه جا مسلط بودند ولي مردم آنها را با ذلت از ايران بيرون كردند. الان آمريكايي ها به چه اميدي ايران را تهديد مي كنند؟ مردم نشان داده اند كه هميشه در خدمت انقلابند و نيروهاي نظامي و امكانات تسليحاتي ما نيز حرف زيادي براي گفتن دارند. تهديدات كاخ سفيد واقعا به پررويي و فراموشي نياز دارد.
وي همچنين از مردم خواست تا قوي تر از گذشته راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال را برگزار كنند.

دكتر لاريجاني:
براي مقابله با تهاجم فرهنگي بايد به تنوع فرهنگي رو آورد
فارس: كانديداي احتمالي اصولگرايان در انتخابات گفت: براي مقابله با تهاجم فرهنگي، بايد تنوع فرهنگي جامعه را مبناي كار فرهنگي قرار داد و براي سليقه هاي مختلف محصول فرهنگي مناسب ارائه كرد.
علي لاريجاني در ابتداي سفر يك روزه خود به اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه هاي محلي و سراسري با اشاره به سابقه تاريخي و فرهنگي اصفهان گفت: بر اساس روايات ديني سلمان فارسي كه نماد فكر ايراني و آزاديخواه و طالب انديشه هاي نو بوده از منطقه جي كه همان اصفهان است برخاسته است. لاريجاني در پاسخ به سؤالي در خصوص توليد و پيشرفت تكنولوژي در كشور گفت: اصولاً چرخه آموزش، پژوهش و فناوري و توليد و بازار به نحو دقيقي مهندسي نشده است و به همين دليل است كه رابطه  دقيقي بين پژوهش و توليد و تقاضاي علم وجود ندارد. لاريجاني با بيان اين كه حجم زياد مقررات و انباشتگي آن طي ادوار مختلف معضل هايي را در راه پيشرفت توليد ايجاد كرده است، بيان داشت: جوانان فارغ التحصيل براي توليد با موانع زياد اداري مواجه هستند كه عملا ابداع و خلاقيت آنها را از بين مي برد از طرفي انحصارات در كشور مانع ديگري براي حركت شتابنده توليد كشور است و موجب فساد و رانت خواري مي شود كه بايد اين انحصارات شكسته شود. كانديداي احتمالي اصولگرايان در پاسخ به اين سؤال كه اگر نامزد نهايي اصولگرايان شما نباشيد، چه مي كنيد با اشاره به اين كه به حركت وحدت آميز در انتخابات عقيده داريد، تأكيد كرد: اگر آبادگران روي فردي به نتيجه برسند من نيز حمايت خواهم كرد و ترديدي در اين مورد نداشته باشيد. وي آمدن و نيامدن خود در انتخابات را منوط به تصميم آبادگران و اصولگرايان دانست. وي با اشاره به توسعه كمي و كيفي صدا و سيما در دوران تصدي رياست اين سازمان بيان داشت: ما در صدا و سيما مي خواستيم به تنوع خواسته هاي مردم احترام بگذاريم كه اين يك حركت كيفي است.در آن زمان خلأهايي در راديو و تلويزيون بود كه تا حد زيادي پر شد.
مثلاً در مورد سلامت خانواده، اصلا برنامه اي در تلويزيون وجود نداشت اما اكنون حدود پنج ساعت در روز به شبكه هاي ملي و ۳۰ ساعت در شبكه هاي استاني به بحث سلامت رواني و جسمي اختصاص دارد كه اين خود يك اقدام كيفي است همچنين برنامه كودك ۳ برابر شد و بخش عمده اي انيميشن توليد شد كه اين نيز يك حركت كيفي بود.
لاريجاني در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص راهكارهاي پيشنهادي وي براي ايجاد ثبات اقتصادي با اشاره به اين كه تا زماني كه نگاه مسئولان به سمت توليد با بهره وري بالا نرود، اشتغال و درآمد كافي ايجاد نخواهد شد، افزود: بايد دولت را كوچكتر اما چابك تر نمود. عضو شوراي عالي امنيت ملي در مورد برنامه هاي خود در زمينه سياست خارجي گفت: انقلاب ما به دليل ايده الهام بخشي خود باعث گسترش توان ملي ما شد.
براي ارتقاي اين توان و دستيابي به موقعيت ژئواستراتژيك بايد با استراتژي صلح آميز در منطقه و جهان، از عنصر الهام بخشي انقلاب صيانت نمود. همچنين دغدغه اصلي سفارتخانه هاي ما در خارج از كشور بايد اين موضوع باشد. وي تأكيد كرد: بايد همه چيز و از جمله ديپلماسي در خدمت توسعه كشور باشد.
لاريجاني در پاسخ به اين كه آيا سياست اقتصاد آزاد را پيش مي گيريد يا به سمت تثبيت قيمت ها مي رويد، بيان داشت: در فضاي سوسياليستي نمي توان پيشرفتي داشت.خدا نيز انسانها را آزاد آفريده است اما مهار قيمت ها نيز به معناي اقتصاد سوسياليستي نيست. وي اظهار داشت: در توسعه اختيارمند دولت مي تواند در يك اقتصاد آزاد قيمت هايش را كنترل كند كه اكنون نيز مجلس تنها در مورد سوخت چنين تصميمي گرفته است و اين از اختيارات دولت است كه با كاهش قيمت كالاها و خدمات خود بر بازار تأثير گذارد. لاريجاني در ادامه در پاسخ به سؤالي هاشمي  رفسنجاني را شخصي ممتاز و منشا اثر خواند و بيان داشت: آنقدر كه من اطلاع دارم ايشان تاكنون تصميم نگرفته اند و البته ترجيح ايشان اين است كه به صحنه انتخابات نيايند، مگر آن كه شرايط خاصي پيش بيايد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سوال ديگري با بيان اين كه در جريان پرونده هسته اي ايران به اروپايي ها خوش بين نبوده و نيست، بيان داشت: نوع تصميم و موفقيت ما بستگي به اين دارد كه تا چه حد توان ملي را پشت اين مسئله بياوريم.

انتخاب نهم
«اقبال» روزنامه معين
روزنامه اقبال به صاحب امتيازي و مديرمسؤولي مرتضي فلاح، با مشي اصلاح طلبي و گرايش نزديك به حاميان دكتر معين در انتخابات آتي رياست جمهوري، به زودي به جرگه مطبوعات كشور مي پيوندد.
يكي از دست اندركاران اين روزنامه ضمن اعلام انتشار قريب الوقوع آن گفت: نبودن تريبوني كه مواضع و سخنان دكتر معين و حاميان ايشان را در جامعه تبيين كند، از مدت ها پيش كاملا احساس مي شد، از اين رو اقبال روزنامه اي است كه تلاش مي كند اين خلأ را جبران كند.گفتني است اين روزنامه قرار است با قيمت ۵۰ تومان و در ۸ صفحه منتشر شود.
محسن رضايي: بايد به راه امام برگرديم
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: توصيه من به خودم و مسئولان كشور اين است كه راه امام(ره) و شهدا را ادامه دهيم و به نوعي بازگشت به امام(ره) را در دستور كار خود قرار دهيم.
وي گفت: انقلاب محصول تلاش جدي نسل اول، پيروزي در جنگ تحميلي محصول تلاش نسل دوم و تمام هم و غم من نيز اين است كه نسل سوم را از طريق دخالت در تحول فرهنگي و مديريتي به صحنه بياورم.
نيامدنم از روي عافيت طلبي نيست
ايرنا: هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به دعوت آنها از وي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري گفت: تمايلم به نيامدن در صحنه هاي اجرايي عافيت طلبي نيست، بلكه معتقدم بايد به ديگران ميدان داد تا در اين صحنه ها وارد شوند و از اين جهت شاهد باشيم كه براي نظام و انقلاب جاي نگراني نيست.وي  افزود: زماني  كه  عده اي  درصدد تغيير قانون  اساسي  براي  تمديد مدت رياست  جمهوري  بودند به  همين  اعتقاد مقدس  و باارزش  به  شدت  مخالفت  كردم . رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  تأكيد كرد: نبايد با تنگ  نظري  و بستن راه  ديگران ، موجبات  نزول  شأن  انقلاب  و نظام  را فراهم  كنيم  كه  احدي  چنين  وضعيتي  را تحمل  نخواهد كرد.
هاشمي بيايد درباره ادامه حضور فكر مي كنم
ايرنا: سيد رضا زواره اي  نامزد احتمالي  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري گفت  كه  اگر هاشمي رفسنجاني  بطور قطعي  وارد صحنه  انتخابات  شود، من  هم  درباره  ادامه  حضور خود در انتخابات  فكر مي كنم .
وي  احتمال  نامزدي   هاشمي  رفسنجاني  را در انتخابات  نهم  ضعيف  دانست  و افزود: در حال  حاضر، حضور من  در انتخابات  به عنوان  نامزد مستقل  جدي  است  و دليلي  براي  نيامدن  من  وجود ندارد.
زواره اي  گفت : با قاطعيت  مي گويم ، اگر در ميان  افرادي  كه  تاكنون  داوطلب  انتخابات  شده اند، فرد قدرتمندي  براي  حل  مشكلات  كشور وجود داشت ، شايد نامزد نمي شدم .
اعتراض به نابرابري در پوشش اخبار كانديداها
ايسنا: علي تاجرنيا با اعتقاد به ناعادلانه بودن امكانات تبليغاتي كه كانديداهاي مختلف مطرح براي انتخابات رياست جمهوري در اختيار دارند، مدعي شد: برنامه ريزي و سياست گذاري در مورد انتخابات صورت گرفته كه در عين سعي در حفظ پز دموكراتيك و عادلانه، در برخي بخش ها، به شكل ظريف و با توجه به كارهاي كارشناسي انجام شده، مباحث كاملا يكطرفه را مطرح مي كنند.
نماينده سابق مشهد به آنچه اختلافات در جريان مقابل جبهه اصلاحات مي ناميد، اشاره كرد و گفت: از آنجا كه در اردوگاه محافظه كاران، اختلافاتي افتاده است، اين اختلافات به نوعي در پوشش هاي تلويزيوني قابل مشاهده است كه احساس مي كنم كه اين فضا براي انتخابات مناسب نيست.
كروبي مي تواند مشكلات اصلاح طلبان را حل كند
ايسنا: مسئول روابط عمومي طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت، با بيان اين كه اين تشكل دانشجويي اعتقاد دارد كه در حال حاضر، كروبي، تنها فردي است كه مي تواند مشكلات اصلاح طلبان را حل كند، گفت: در عين حال تصميم گيري نهايي اتحاديه در مورد انتخابات رياست جمهوري در اواخر اسفندماه انجام خواهد شد. فائزه علي اكبري با بيان اين كه با توجه به نظرسنجي هاي صورت گرفته از دانشجويان، اين تشكل تصميم نهايي اش را در مورد انتخابات خواهد گرفت، گفت: تصميم گيري در مورد اين موضوع بر عهده شوراي عمومي  اتحاديه است.
عبدالله رمضانزاده كانديدا مي شود
مهر: فراكسيون كرد مجلس ششم و جمعي از فعالان سياسي و فرهنگي كرد و اهل سنت كشور عبدالله رمضانزاده را به عنوان كانديداي كردها و اهل سنت در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي كردند.
در قسمتي از نامه فراكسيون كرد مجلس ششم و جمعي از فعالان سياسي و فرهنگي كرد و اهل سنت آمده است: پس از كار كارشناسي و مشورت و رايزني فراوان دكتر عبدالله رمضانزاده را واجد شرايط دانسته و وي را به عنوان كانديداي كردها و اهل سنت در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي مي نماييم.
هيچگاه فضاي انتخاباتي كشور به اين پيچيدگي نبوده است
فارس: يك استاد علوم سياسي دانشگاه با بيان اين كه ظرف ۲۵ سال گذشته هيچگاه فضاي انتخاباتي كشور به اين پيچيدگي و تا اين حد غيرقابل پيش بيني نبوده است، گفت: اما در اين انتخابات تكليف نامزدهاي اصلي جناح ها مشخص نشده و معلوم نيست آراي مردم به كدام سمت و سو اقبال بيشتري نشان دهد.
صادق زيبا كلام با اشاره به اينكه كلاف انتخابات بسيار پيچيده و سر درگم است، گفت: در گذشته چهره اصلي از همان ابتداي مبارزه انتخاباتي مشخص و تا نود درصد قابل پيش بيني بود و در نهايت نيز هفتاد تا هشتاد درصد آرا را به خود اختصاص مي داد.
زيبا كلام ادامه داد: اين نشان دهنده اين است كه جامعه ما از يك حالت ساده و خطي خارج و به تدريج وارد يك توسعه يافتگي سياسي شده است.
طيف علامه دفتر تحكيم وحدت با كروبي و معين ديدار مي كنند
فارس: اعضاي شوراي مركزي طيف علامه دفتر تحكيم وحدت اواخر هفته جاري با مهدي كروبي و مصطفي معين ديدار انتخاباتي برگزار مي كنند.
امير پاكزاد عضو شوراي مركزي طيف علامه دفتر تحكيم وحدت با اعلام اين خبر افزود: اين ديدار با هدف بيان نظرات، ديدگاه ها و مطالبات دانشجويان از كانديداهاي احتمالي اصلاح طلبان و آشنايي با برنامه هاي آنان صورت مي گيرد.
ميرمحمد صادقي كانديداتوري را پذيرفته است
ايسنا: سخنگوي «ائتلاف فارغ التحصيلان اروپا و آمريكا» گفت: اين ائتلاف در ديدارهايي كه با حسين ميرمحمدصادقي داشته،  او را به عنوان كانديداي خود انتخاب كرده و ميرمحمد صادقي نيز كانديداتوري را پذيرفته است.
همايش گفت وگوي جنبش دانشجويي
با كانديداهاي رياست جمهوري
ايسنا: همايش گفت وگوي جنبش دانشجويي با كانديداهاي رياست جمهوري در روزهاي ۱۴ و ۱۵ بهمن سال از سوي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور برگزار مي شود.
پرويز اميني، دبير تشكيلات اين تشكل دانشجويي با اعلام اين خبر گفت: در اين همايش آقايان محمود احمدي نژاد، احمد توكلي، محسن رضايي، علي لاريجاني و مهدي كروبي سخنراني خواهند كرد.
ريش سفيدان جبهه دوم خرداد نظر دهند
ايسنا: رئيس شوراي عالي حزب همبستگي، اظهار داشت: جبهه اصلاحات مي تواند با تشكيل هيات مصلحت سنجي از ريش سفيدان اين جبهه  مانند ميرحسين موسوي، سيدمحمد خاتمي، آيت الله توسلي، آيت الله موسوي خوئيني ها و آيت الله موسوي بجنوردي در جهت ايجاد اجماع در انتخابات رياست جمهوري استفاده كند.
خباز ادامه داد: در كشور ما به دليل اعتقاداتي كه مردم به بزرگان دين و ريش سفيدان دارند، عموما در برخي امور كه به بن بست مي رسند به اين افراد مراجعه و از تجربيات آنها استفاده مي كنند تا مشكلشان را حل كنند و در جبهه اصلاحات نيز با توجه به تعدد كانديداها اين جبهه مي تواند با تشكيل هيات مصلحت سنجي اين مشكل را حل و از ميان كانديداهاي متعدد يك كانديدا را انتخاب كند.

سخنگوي دولت :
نقشي براي آمريكا در مذاكرات هسته اي قائل نيستيم
ايسنا: صراحتاً اعلام مي كنيم كه اقدامي كه در بستن سايت ها، توسط كمپاني هاي آمريكايي به دستور دولت آمريكا انجام شده، به شدت مخالف جريان آزاد اطلاعات در دنياست و از نظر هيچ جريان حقوقي در دنيا قابل دفاع نيست؛ اين امر از زورگويي هاي خاص دولت آمريكا نشان دارد.
عبدا... رمضان زاده، طي سخناني در پاسخ به سئوال خبرنگاران در جلسه هفتگي خود آغاز مراسم دهه فجر را كه يادآور تلاش جمعي همه ايرانيان براي استقرار نظام جمهوري اسلامي و آزادي براي كشور ايران است از طرف دولت تبريك گفت و افزود: همه ما بايد در راه استقرار كامل استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي در كشورمان كوشا باشيم.
رمضان زاده در ادامه با بيان اينكه دولت آرزو دارد انتخاباتي با مشاركت حداكثري شكل بگيرد، گفت: نشانه هايي از بازگشت مردم براي راي دادن مشاهده مي شود و اميدواريم دست اندركاران انتخابات در اين جهت تلاش كنند.
رمضان زاده گفت: اگر كانديداها در جهت دفاع از حقوق يكديگر و قانون اساسي، ميثاقي را امضا كنند، گامي نو در انتخابات است.سخنگوي دولت در ادامه با اشاره به انتخابات عراق گفت: ما از ابتدا اعلام كرده بوديم كه معتقديم مردم اين كشور بايد بتوانند در شرايطي آزاد، انتخاباتشان را برگزار كنند و از برگزاري اين انتخابات خوشحاليم، اما از سوي ديگر متاسفيم كه عده اي از مردم بي گناه عراق در اين روز جان خود را از دست دادند.وي ادامه داد: دولت آينده عراق به مردم عراق مربوط مي شود و ما در تصميم مردم عراق دخالتي نخواهيم كرد، تصميم آنها براي ما قابل احترام است و با آن دولت از هر گرايشي همكاري خواهيم داشت.
سخنگوي دولت در ادامه با بيان اينكه نقشي را براي آمريكا در مذاكرات هسته اي قائل نيستيم، گفت: چشم انداز رابطه ما با آمريكا به تغيير مواضع آنها برمي گردد، ولي به نظر نمي رسد اين اتفاق افتاده باشد.
سخنگوي دولت در ادامه درباره تصويب قرارداد ترك سل و شرايطي كه براي آن تعيين شده، گفت: عدم تصويب به موقع قرارداد حداقل نزديك به ۵۰۰ ميليارد تومان كسري بودجه فراهم كرد.
رمضان زاده ادامه داد: در بودجه جاري كشور با توجه به مصوبات مجلس با كمبود منابع براي ارسال آينده رو به رو شديم و تلاش كرده ايم در بخش عمراني ضرري وارد نشود. وي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره هياتي كه همراه آقازاده به بروكسل رفته است، گفت: مذاكرات هسته اي در سطوح گوناگون هم در سطح فناوري هم بحث هاي سياسي انجام مي شود.اين هيات در بخش فناوري در مباحث شركت كرده و وزارت خارجه در بخش ديگر به مذاكره مي پردازد.
وي در ادامه درباره امكان رد صلاحيت كانديداها گفت: از نظر دولت همه كانديداها واجد صلاحيت مطروحه در قانون هستند. از نظر ما كسي ردصلاحيت نخواهد شد و ردصلاحيت هر يك به معناي نخواستن مشاركت حداكثري است كه با حضور رقباي هم فكر تحقق نمي يابد، بلكه همه جناح هاي سياسي بايد نماينده اي براي رقابت داشته باشند.سخنگوي دولت در مورد پذيرش مذاكرات در زمينه  رژيم حقوقي درياي خزر با الهام علي اف در تهران هم گفت: ديدگاه رئيس جمهور آذربايجان در اين زمينه بسيار مثبت بود، برخلاف چند سال قبل در بحث مذاكرات رژيم حقوقي درياي خزر، نشانه هاي كامل حسن نيت همه طرف ها را مي بينيم و مذاكرات از نظر ما به خوبي در حال پيشرفت است، اما باز هم اعلام مي كنيم كه دستيابي به نتيجه كامل در اين مذاكرات قطعا طولاني مدت خواهد بود.
سخنگوي دولت در پاسخ به سئوالي در مورد دلايل كسري بودجه و جبران آن خاطرنشان كرد: يكي از منابع درآمدي كه پيش بيني كرده بوديم رقمي نزديك ۶۶۰ ميليارد تومان از محل عوارض بر واردات خودرو بود كه از اين رقم حداكثر بر اساس آخرين آمار فقط حدود ۱۸ ميليارد تومان داشته ايم. همچنين از محل خريد سربازي پيش بيني ۳۰۰ ميليارد تومان درآمد براي دولت كرده بوديم كه نتوانستيم مجوزهاي لازم را اخذ كنيم. همچنين پيش بيني كرده بوديم از محل ماليات بر قرارداد ترك سل رقمي نزديك به ۳۰۰ ميليارد تومان در سال جاري درآمد داشته باشيم و نيز فروش ۱۷۶ ميليارد تومان خط تلفن همراه از طريق اپراتور دوم كه اين كار تحقق پيدا نكرده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |