سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۳۴
مديرعامل فروشگاه هاي شهروند به همشهري گفت:
گوشت خوب مي فروشيم ولي كمي گرانتر
در تهران به ازاي هر 8 خانواده يك سوپرماركت وجود دارد ،در حالي كه نياز جامعه بسيار كمتر از اين ميزان است. اين شبكه گسترده باعث گراني كالا و خدمات در جامعه مي شود
029421.jpg
محمدآقا، بقال سر كوچه همه كار انجام مي دهد. اهالي محل براي پيدا كردن مربي خصوصي زبان يا گيتار، خريد زمين در شمال، اجاره خانه، شنيدن آخرين اخبار محله و كشور و... به وي مراجعه مي كنند، اما اين دليل نمي شود كه بتوان اجناس مورد نياز را با قيمت و كيفيت مناسب از وي خريد. در واقع وقتي به مغاز او مي رويد، انتخاب مارك محصول و قيمت مورد نظر را بايد به او واگذار كنيد.
در مقابل محمدآقا، فروشگاه زنجيره اي هم هست كه حدود۲۵۰۰ متر تا خانه فاصله دارد و مي توان اجناس متنوع تري را پس از مشاهده كردن از آن خريداري كرد، اما ماجراي فروشگاه هاي زنجيره اي و سوپرماركت ها و مقايسه آنها به همين چيزها محدود نمي شود.براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر به سراغ مديرعامل فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند رفتيم.
احمدصيفي كاران، ليسانس كشاورزي و فوق ليسانس برنامه ريزي اقتصاد دارد. او كه از نيروهاي وزارت جهادسازندگي سابق است، فعاليت هاي اجرايي خود را از سيستان و بلوچستان و شهرستان زابل شروع كرده. مدتي رئيس سازمان دامپروري كل كشور و زماني معاون وزير جهادكشاورزي و مشاور وزير جهاد بوده، همچنين تا ابتداي بهمن ماه سال 80 مديرعامل شركت پشتيباني امور دام بوده و از مهرماه سال پيش مديرعامل فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند است.
به نظر شما فروشگاه هاي زنجيره اي و سوپر ماركت ها چه نقشي در نظام توزيع دارند؟ كدام يك مي  تواند نقش بهتري در تامين نيازهاي جامعه داشته باشد؟
قبل از اينكه مبحث رقابت بين فروشگاه هاي شهروند و فروشگاه هاي كوچك يا بخش سنتي مطرح شود، بايد مساله را از اين زاويه مطرح كرد كه مصرف كالا و خدمات در جوامع شهري بيشتر از جوامع ابتدايي و ساده تر و جوامعي كه حالت توليدي تر دارند، است.
شهرنشينان نيازمند نظام و شبكه اي براي توزيع كالا و خدمات هستند كه بايد متناسب با شرايط اقتصادي و ارزش هايي كه هر حكومت و هر نظام به آن معتقد است تعريف شود. شبكه اي كه كارا باشد و سرويس و خدمت رساني را به موقع و منظم براي آن جامعه و كساني كه در آن زندگي مي كنند ارايه دهد.
به نظر من در سالهاي گذشته در كشور ما، شبكه هاي سنتي شناخته نشده اند و اينكه ما امروز تابلويي از ناهنجاري ها و ناكارايي ها را ملاحظه مي كنيم به اين دليل است كه هنوز مشخص نيست چه طرحي و چه شبكه اي را براي رفع نيازهاي كالايي و خدماتي اين جوامع در نظر گرفته ايم. حضور الگوهاي مختلفي از سيستم عرضه كالا و خدمات در كنار هم، مثل فروشگاه هاي بزرگ، پاساژ، مراكز تجاري، فروشگاه هاي زنجيره اي، سوپر ماركت ها و شبكه سنتي نيز به همين دليل است.
طبق آمارهايي كه از سالهاي گذشته ارايه مي شود، به ازاي هر 5 تا۱۰ خانواده يك مغازه يا يك واحد توزيع كالا و خدمات وجود دارد كه مطمئنا اين شبكه با چنين گسترد گي ، هزينه رساندن كالا و خدمات را به دست مصرف كننده بالا مي برد و در نهايت، توليدكننده و مصرف كننده، هر دو دچار مشكل خواهند شد. قطعا خرج هاي اين مجموعه با هزينه اي كه دارد، رضايت مردم را فراهم نمي كند. به رغم سرمايه هاي زيادي كه در اين بخش توسط دولت يا بخش هاي عمومي و خصوصي صرف شده، اين شبكه مطلوبيت و رفاه لازم را به جامعه نمي دهد و مديريت شهري را نيز هر روز پيچيده تر مي كند.
مساله بعدي آن است كه خريداران بايد هنگام خريد كالاهاي مورد نظرشان، بتوانند لذت ببرند، يعني به ازاي پولي كه يك خريدار مي دهد، فقط كالا دريافت نكند، بلكه بتواند مطلوبيتي بالاتر از آن چيزي كه هزينه مي كند كسب كند. اگر اين اتفاق بيفتد به آرامش روحي و رواني جامعه كمك زيادي خواهد شد.
خريداران بايد هنگام خريد كالاهاي مورد نظرشان، بتوانند لذت ببرند. يعني به ازاي پولي كه يك خريدار مي دهد، فقط كالا دريافت نكند، بلكه بتواند مطلوبيتي بالاتر از آن چيزي كه هزينه مي كند كسب كند
شبكه و نظام توزيع كالا و خدمات بايد مبتني بر دسترسي راحت تر مردم و دريافت كالا و خدمات به صورت هرچه متمركز تر باشد، همچنين بايد قابليت رفت و برگشت اطلاعات در شبكه توزيع به راحتي صورت بگيرد تا مسوولان واحدهاي توليدي و سياستگذاران بتوانند به راحتي براي تامين نيازمندي ها برنامه ريزي كنند. اين شبكه مجموعه اي از مكان هاي فروشگاهي، محل هاي عرضه كالا و خدمات در كنار مقررات، نرم افزارها و ساختارهاي اطلاعاتي است.
با اين انتقادهايي كه به نظام توزيع سنتي داريد فكر مي كنيد آيا كارنامه فروشگاه هاي زنجيره اي قابل دفاع تر است؟
متاسفانه در كشور ما هنوز تعريف شفاف و روشني در مورد سيستم توزيع كالا و خدمات نداريم. وقتي چنين تعريف و سياستي مشخص نيست، نمي توانيم سنجش درستي از كارايي مجموعه زنجيره اي يا فروشگاه هاي بزرگ يا شبكه سنتي و حتي شبكه مدرن تر داشته باشيم. بنابراين امروز طرح اين پرسش كه چه كسي رقيب چه كسي است؟ شاخصه خوبي براي قضاوت و ارزيابي نيست.
اگر قصد مقايسه نداريد، پس چرا در كنار سيستمي كه وجود داشت، فروشگاه هاي زنجيره اي ساخته شد؟
هدف از تاسيس فروشگاه هاي زنجيره اي اعم از آنهايي كه قبل يا بعد از انقلاب تاسيس شده اند كه جديدترينشان، فروشگاه هاي شهروند و رفاه است، اين بوده كه بتوانند دسترسي به كالاها و خدمات را سهل تر كنند و باتوجه به اينكه در نقاط جغرافيايي تعريف شده اي يا جاي خاصي كه خيابان را شلوغ نكند و بي هدف جمعيت زيادي را از يك نقطه شهر به نقطه ديگري نكشاند، در هر محله يا منطقه احداث مي شوند تا كالا و خدمات را با يك استاندارد سراسري ارايه دهند.
فروشگاه هاي زنجيره اي ابزاري براي مديريت شهري هستند تا بتوانند مديريت شهري را تسهيل كنند. هركدام از اين فروشگاه ها در مقاطعي با هدف هاي خيلي بلند و عالي شروع به فعاليت كرده اند كه متاسفانه در ميانه راه به دلايل مختلف يا كند شده، يا متوقف يا بعضا منحرف شده اند. در اين مسير تعدادي نيز منحل و جمع  شده اند. يك تعداد در وضعيت سرگرداني اند و تعدادي هم تلاش مي كنند بتوانند به آن نقطه مطلوب كه در آغاز تعريف كرده اند دست پيدا كنند. مجموعه فروشگاه هاي شهروند نيز، با اين هدف بزرگ كه بتواند سطح رفاه و مطلوبيت زندگي شهري را بالا ببرد، ايجاد شد، ولي در يك دوره از فعاليتش، اين روند متوقف شد. خوشبختانه در دوران مديريت جديد شهرداري و شوراي شهر، مجددا روند توسعه اي آغاز شده و ما اميدواريم كه ظرف حداكثر 2 سال آينده بتوانيم به هدف هاي اصلي كه از تاسيس اين مجموعه ها در نظر بوده، جامه عمل بپوشانيم.
با اين توصيف رابطه شما با شبكه سنتي چه طور تعريف مي شود؟
ما هيچ وقت خود را رقيب مجموعه هاي كوچكتر نمي  دانيم، بلكه اين مجموعه ها را در حال حاضر يك سيستم مكمل مي دانيم.
در حال حاضر شهروند چند شعبه دارد؟
۱۰ شعبه كه همگي در تهران هستند.
برنامه اي براي شهرستان ها نداريد؟
در حال حاضر، در حال مكان يابي در 3-2 مركز استان هستيم، ولي اولويت اولمان تهران است.
محل استقرار فروشگاه ها را براساس چه مكانيزمي انتخاب مي كنيد؟
طرح اوليه شهروند اين بوده كه در هر منطقه، يك مجموعه فروشگاهي قرار گيرد كه اين كار بستگي به فراهم بودن امكاناتي نظير زمين و فضاي مناسب دارد.
گردش مالي شهروند چقدر است؟
گردش مالي شهروند، در سال جاري چيزي حدود 160 تا 170 ميليارد تومان بوده، ولي حدود 95 تا 100 ميليارد تومان فروش داشته ايم.
از اين 100 ميليارد چقدر نقدي و چقدر به صورت بن خريد بوده؟
تقريبا بين 45 تا 50 درصد به صورت بن و بين 50 تا 55 درصد فروش نقدي داشته ايم.
در واقع از طريق اين بن ها قصد داشتيد مشكل فروشتان را حل كنيد؟
خير، موضوع بن مقوله اي است كه در همه جاي دنيا مطرح است و معمولا سازمان ها و دستگاه ها سعي مي  كنند بخشي از حمايت ها و كمك هايي كه مي  خواهند به پرسنلشان بدهند، از طريق بن هايي باشد كه با تمركز روي يكسري كالاهاي خاص است. يك جنبه بن ها هم از بعد ملي است.
هر چقدر كه گردش مالي را از طريقي به جز نقدينگي ساماندهي كنيم، به كنترل تورم كمك مي شود. به همين دليل است كه برخي سازمان ها براي تهيه لباس سازماني پرسنل خود يا كمك هايي كه صرف خريد مواد غذايي، پوشاك يا لوازم خانگي مي شود، با ما قرارداد مي بندند تا اين كمك ها به صورت بن يا حواله در اختيار پرسنلشان قرار گيرد.
برخي از مردم ادعا مي كنند كه قيمت بعضي از كالاها در شهروند بين 5 تا 20 درصد بالاتر از قيمت بازار آزاد است و در اختيار داشتن بن ها در واقع قدرت خريد آنها را محدود مي كند.
اولا شما بايد ببينيد كه اين مقايسه ارزاني يا گراني با كجاست؟ آيا يك مرجع رسمي اعلام مي     كند كه قيمت فلان كالا 100 تومان است و ما 120 تومان يا 105 تومان مي     فروشيم؟ ناهنجاري و مشكلي كه در حال حاضر در سطح جامعه وجود دارد، اين است كه كسي كه مي گويد قيمت من پايين تر است، توضيح نمي دهد به چه دليلي اين قيمت پايين تر است. در حال حاضر در مقايسه با بخش سوپري كه 65 درصد فروش كالاهاي ما مشابه اين بخش است، قيمت كالاهاي ما اگر پايين تر از بيرون نباشد، معادل بيرون است، چون اكثرا قيمت مصوب دارند. مثلا فلان ماكاروني يا رب يا فلان روغن روي آن قيمت زده شده و همه جا آن را با همين قيمت مي فروشند.
در مورد بخشي از كالاها مانند كالاهاي پروتئيني، نظر ما بر اين است كه مواد موجود در شهروند با كيفيتي بالا عرضه مي شود كه بايد با كالاي هم كيفيت خود مقايسه شود. در شهروند كيفيت، اولويت دارد. گوشت، گوشت است ولي اينكه چه نوع گوشتي را بيرون با اين قيمت مي فروشند مهم است. ما همواره در شهروند يك كيفيت و استاندارد خاصي را مطرح مي كنيم.
در بخش لوازم خانگي نيز برنامه ريزي كرده ايم كه در سال جاري مرتبا كنترل قيمت صورت بگيرد. حتي اعلام كرده ايم كه اگر كسي كالايي را از ما خريد و بيرون توانست از نمايندگي رسمي اين كالا، قيمت پايين تري بياورد،ما آن اضافه قيمت را به او پرداخت مي كنيم و حتي اگر مشتري خواست كالا را مي گيريم و پولش را مي پردازيم. موارد بسيار زيادي هم بوده كه اين امر صورت گرفته است.
در بخش پوشاك هم عمدتا بحث مدل مطرح است. مثلا ممكن است يك بلوز با طرح و مدل مختلف، قيمت متفاوتي داشته باشد، ولي در مجموع تلاشمان بر اين است كه قيمت هايمان زير قيمت مصوب باشد. در حال حاضر شايد قريب به 400 تا 500 باركد كالايي است كه قيمت هاي ما حتي پايين تر از قيمت روي جنس است.
بخش ديگري هم هست كه قيمت هاي ثابتي دارد و از طرف دولت مشخص مي شود، مثل لبنيات كه شما در هر نقطه اي كه بخواهيد خريد كنيد قيمت يكساني دارد و پايين تر از آن نخواهد بود.
در مجموع من منكر اين نيستم كه در قسمت لوازم خانگي و پوشاك بعضي از اقلام ممكن است به خاطر مدلشان يا شرايط شان قيمت هاي متفاوتي نسبت به بيرون داشته باشند، ولي بايد در كنار قيمت به كيفيت هم توجه كرد.
روش ارزيابي شما در انتخاب كالاها چيست؟
بحث اول در كالايي كه انتخاب مي كنيم، كيفيت آن است.
چطور كيفيت را ارزيابي مي كنيد؟
كيفيت يا از طريق تاييد مجوزهايي است كه از مراجع رسمي كشور دارند؛ مثل استاندارد، وزارت بهداشت، سازمان دامپزشكي و ... يا از طريق كنترل تيم هاي كنترل كيفي خودمان.
با توجه به اينكه در نقاط مختلف شهر سطح تقاضاهاي مختلفي وجود دارد، آيا محصولات عرضه شده در اين فروشگاه ها تفاوت دارد؟
بله، مثلا ممكن است در يك منطقه، يك رقم از كالاي ما كه قيمتش متفاوت تر است خريدار بهتري داشته باشد و در يك منطقه كمتر خريدار داشته باشد. به هر حال ما همه رقم كالا را عرضه مي  كنيم. چون در هر منطقه اقشار مختلفي زندگي مي  كنند، ولي چون درصدهاي خريد يك نوع كالا ممكن است متفاوت باشد، ميزان عرضه آنها هم متفاوت است.
دوره هاي تخفيف را چطور تعيين مي كنيد؟
ما يك چيزعام داريم به نام سبد كالا كه به مناسبت هاي مختلف عرضه مي شود. به طور متوسط هر 45 روز يك بار اين سبد كالا را داريم. آخرين سبد كالاي ما به مناسبت دهه فجر بود. علاوه بر اين، فروش هاي فوق العاده اي هم داريم كه مثلا به مناسبت بازگشايي مدارس يا فروش بهاره پايان سال است.
آيا قصد نداريد به نوسازي تجهيزات و امكاناتي كه در فروشگاه هاي شهروند وجود دارد بپردازيد؟
تمام تجهيزاتي كه از گذشته در فروشگاه هاي شهروند استفاده مي  شده، داخلي بوده است و هرچند سال يكبار از نظر تغيير رنگ و بازسازي، تغييرات اساسي پيدا مي كند. برنامه اي را نيز از امسال شروع كرده ايم و دو فروشگاه را به طور كامل نوسازي كرديم. يك فروشگاه جديد هم افتتاح شد كه كلا وسايل آن نو است و در برنامه مان است كه تا پايان سال آينده دكوراسيون و چيدمان فروشگاه ها را نوسازي كنيم.
در مورد عرضه محصولات فرهنگي در فروشگاه هاي شهروند چه برنامه اي داريد؟
با توجه به اينكه شهرداري، شهر كتاب را ايجاد كرده، توزيع كالاهاي فرهنگي در آنجا متمركز شده و ما در اين زمينه، چون آن مجموعه فعال است، خيلي دخالت نمي   كنيم و كار ما فقط حداقلي بوده است. البته مذاكره هايي كرده ايم تا بتوانيم اين امكان را گسترش دهيم، ولي تا به حال خيلي در اين زمينه موفق نبوده ايم.
قصد دخالت در توليد را كه نداريد؟
اصولا سياست ما اين نيست كه مستقيما در بحث توليد دخالت كنيم، چون توليد نيازمند تخصص است. البته ممكن است در آينده، شهروند در يك بخش توليدي مشاركت مالي بكند يا سهام بخرد ،ولي به هيچ ترتيب، خودمان نمي      خواهيم در بحث توليد، مستقيم وارد شويم، چون دامنه كار در بخش توزيع و تخصص هايي كه مي طلبد، آنقدر گسترده است كه به بحث توليد نمي   توان رسيد، ولي به طور جدي در بحث مالي توليد مشاركت كرده و وارد مي شويم، كما اينكه الان هم هستيم.

يارانه هاي دانشجويي نقدي مي شود
در حال حاضر يارانه هاي دانشجويي به 2 صورت نقدي و غيرنقدي به دانشجويان عرضه مي شود كه يارانه هاي غير نقدي به صورت كالا و مواد سوبسيددار كه عمدتا مواد خوراكي هستند ارايه مي شود، ولي سعي بر اين است كه هر چه سريعتر بخش غير نقدي يارانه ها نيز نقدي  شود. اين امر تا حدودي محقق شده و يارانه هاي قند، شكر و پنير نقدي شده است.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات وفن آوري با اعلام مطلب فوق افزود: به دليل اينكه هنوز دولت و وزارت بازرگاني به نماينده امور يارانه هاي دانشجويي در وزارت علوم تضمين لازم را در خصوص تامين اعتبارات بر اساس تورم سالانه نداده اند، مرحله دوم پرداخت يارانه هاي نقدي به خود دانشجويان هنوز به مرحله اجرا نرسيده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در سال جاري حدود 330 ميليارد ريال يارانه هاي نقدي و غير نقدي از طرف دولت به دانشجويان ارايه شده است.
در حال حاضر بخش قابل ملاحظه اي از يارانه هاي دانشجويي به صورت مواد غذايي ارايه مي شود كه همين مساله باعث كاهش كيفيت و قدرت انتخاب دانشجويان مي شود.

اخبار متناقض از بازار اينترنت
029424.jpg
مديران برخي از ISP ها اعلام كرده اند كه پس از تصميم نهادهاي مسوول مبني بر فيلتر شدن سايت هايي نظير اوركات، فروش روزانه كارتهاي اينترنتي آنها تا حدود 35 درصد كاهش نشان مي دهد.
به رغم آنكه ميزان استفاده هاي فانتزي از اينترنت در كشورهاي اروپاي غربي و آمريكايي كمتر از اين رقم است، با اين حال علاقه برخي كاربران ايراني به بازديد از چنين سايت هايي، ISP هاي كشورمان را با كاهش تقاضاي مصرف مواجه ساخته است.
در عين حال يك مقام مسوول در وزارت فن آوري ارتباطات به خبرنگار ما گفت: با رونق گرفتن برخي خدمات جديد اينترنتي نظير فروشگاه هاي اينترنتي، افت هاي منطقي كه در بازار اينترنت ايجاد شده است برطرف خواهد شد. وي ادامه داد: استفاده از اينترنت هم مانند خيلي از پديده هاي جديد در آغاز با مشكلاتي همراه است، ولي به مرور و با اصلاح فرهنگ استفاده از آن به جزئي از زندگي شهروندان تبديل شده و در چنين حالتي، برخورد يا كنترل قانوني برخي سايت ها، تاثير خاصي در بازار نخواهد داشت.
اين مقام مسوول در عين حال ادامه داد: رقم 35 درصدي كه براي كاهش ترافيك ارتباط هاي اينترنتي بيان مي شود، اغراق آميز است و اين رقم حداكثر درصدي يك رقمي است كه خيلي زود اصلاح خواهد شد.
از عدم حضورISP ها در بازار بورس، به عنوان علت اصلي عدم مشخص شدن ميزان دقيق افزايش يا كاهش عرضه و تقاضا در اين حوزه ياد مي شود.

خريد عيد از نمايشگاه بهاره يا پاساژهاي رنگارنگ؟
زياد دلتان را به خريد از نمايشگاه بهاره خوش نكنيد، چون ظاهرا امسال خبري از برگزاري اين نمايشگاه نيست.
به گزارش خبرنگار ما، در حالي كه روساي برخي اصناف از توافق با مسوولان براي برگزاري اين نمايشگاه خبر مي دهند، مسوولان نمايشگاه از احتمال منتفي شدن برگزاري آن خبر مي دهند.
عباس ملكي يكي از فعالان صنف پوشاك در اين باره مي گويد: هر ساله در نمايشگاه بهاره غرفه داشتيم كه در كنار سود قابل توجه ما، مردم نيز با تنوع پوشاك مورد نظرشان روبه رو بودند و با منتفي شدن نمايشگاه بهاره با اينكه ما هم متضرر مي شويم مردم ضرر كننده اصلي هستند.
وي مي افزايد: پيراهن بهاره كه در پاساژهاي رنگارنگ تهران 5 هزار تومان فروخته مي شد را ما در نمايشگاه 3 هزار و 500 تومان به فروش مي رسانديم و دليل اصلي آن فروش پررونق ما بود، در حالي كه در مغازه مان چنين فروشي نداريم.
وي از مسوولان خواست تا با برگزاري نمايشگاه بهاره رونق فروش را به فروشندگان پاساژهاي رنگارنگ تهران بازگردانند.
امينايي يكي از فعالان بازار كفش هم نمايشگاه فروش بهاره را جزيي از برنامه سالانه فروشندگان اين صنف دانسته و خاطرنشان مي كند: ما و هم صنفي هايمان روي اين نمايشگاه كه هر سال برگزار مي شود حساب كرده ايم. او اين سوال را مطرح كرد كه چه كسي مخالف خريد ارزان و با كيفيت مردم است؟

قيمت سيمان آزاد مي شود
در حال حاضر ارزانترين كالا پس از انرژي در كشور ما سيمان است كه اين وضع دوام چنداني نخواهد داشت. چون به احتمال قوي با انعقاد پيمان منطقه آزاد تجاري بين ايران و اتحاديه اروپا در ماه هاي آينده، قيمت سيمان كه جزو 29 قلم كالايي است كه به وسيله بازار تعيين قيمت نمي شوند با قيمت سيمان در بازار جهاني يكسان مي شود و قيمت گذاري دولتي آن حذف خواهد شد.
بر اين اساس اگر قيمت سيمان در ايران از قيمت سيمان در ارزانترين كشورهاي همسايه بيشتر باشد واردات جايگزين توليد داخلي خواهد شد.
برخي پيش بيني ها حاكي از آن است كه با آزادسازي قيمت، سيمان افزايش قيمتي بيش از 2 برابر سطح موجود خواهد داشت.

فروشگاه
قيمت انواع لوازم خانگي در فروش ويژه
فروشگاه هاي شهروند. از تاريخ۱۱‎/۱۲ لغايت 24/11
قيمت تومان
نوع محصول
۳۵۷۰۰
اتو 20 تفال پركيش
۴۱۳۰۰
اتو 70 تفال پر كيش
۲۶۷۷۰
روندو 500 پيركس تفال پركيش
۶۶۲۴۰
پلوپز 2/3 ليتر در پيركس تفال پركيش
۶۲۴۸۰
پلوپز فلاسكي تفال پر كيش
۲۶۸۷۰
مخلوط كن يك سرعته تفال پركيش
۳۱۴۷۰
مخلوط كن يك سرعته جديد تفال پركيش
۳۹۹۰۰
مخلوط كن سه سرعته 67921 تفال پركيش
۹۳۰۰۰
چرخ گوشت 1500 وات تفال پركيش
۵۵۴۰۰
بخارپز آكواتايمر 6571 تفال پركيش
۹۴۸۰۰
غذاساز كالئو تفال پركيش
۳۵۷۰۰
همزن گوشت كوب تفال پر كيش
۴۳۲۰۰
همزن كاسه گردان 81431 تفال پركيش
۲۰۶۰۰
گوشت كوب 300 دبليو سونيگ تفال پركيش
۳۶۶۰۰
توستر 2 خانه 87، مدل 87437 تفال پركيش
۳۴۲۹۰
توستر دلفيني 53966 پركيش
۳۵۷۰۰
توسترنال آليستو HS تفال پر كيش
۴۵۵۰۰
قهوه ساز اولوتيو تفال پركيش
۷۲۳۰۰
سرخ كن پريما ورا پركيش
۱۰۵۲۰۰
سرخ كن اسمارت سفيد پركيش
۱۱۵۵۰۰
سرخ كن ليمويي ويزياليز پركيش
۳۲۴۰۰
ترازو 5 كيلو گورمت پركيش
۴۳۶۰۰
ساندويچ ساز در پيركس  پركيش
۵۴۴۰۰
جاروبرقي 2900 سي وي 1500 وات هيتاچي پركيش
۶۳۸۰۰
جارو برقي 1600 وات 885 هيتاچي پركيش
۵۹۱۰۰
جارو دسته استيل 1400 وات 880 هيتاچي پركيش
۳۱۸۵۰
جارو شارژي 4324 توئين برد پركيش
۱۹۷۰۰
جارو شارژي 4305 توئين  برد پركيش
۴۶۵۰۰
جارو شارژي 640030 توئين برد پركيش
۴۶۵۰۰
اتو بخار مدل 80 تفال پركيش
۲۸۱۰۰
سشوار 532 رونتا پركيش
۱۵۰۰۰
سشوار 091 رونتا پركيش
۱۰۸۰۰۰
جارو برقي 1400 وات نئو 53420 پركيش
۳۵۲۰۰
جارو شارژي 355 رونتا پركيش
۴۱۳۰۰
اتو 132 رونتا پركيش
۳۴۷۰۰
اتو 118 رونتا پر كيش
۵۷۳۰۰
كباب پز پايه دار 39228 جديد تفال پركيش
۱۶۲۵۰
سشوار 100 HS- HDتي هاردستون زرين الكتريك كيش
۷۵۵۸۰
جارو برقي 1600 وات۱۰۰ HS- VC هاردستون زرين الكتريك كيش
۲۸۳۷۰
پلوپز 5/1 ليتري 100 HS - RC هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۳۶۱۰
اجاق دو شعله۲۰۰ HS- ST هاردستون زرين الكتريك كيش
۱۹۹۰۰
ساندويچ ميكر دو خانه۱۰۰ HS- SM هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۵۷۰۰
ساندويچ ميكر چهار خانه 300 HS- SM هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۹۸۰۰
آرام پز 5 ليتر۱۰۰ HS - SC هاردستون زرين الكتريك كيش
۲۰۹۰۰
قهوه جوش۲۰۰ HS- CM هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۹۸۵۰
چاي ساز۱۰۰ HS- TR هاردستون زرين الكتريك كيش
۲۶۲۶۰
ترازو۱۰۰ HS- HS هاردستون زرين الكتريك كيش
۴۱۹۰۰
بخارپز چهار طبقه 100 HS- HS هاردستون زرين الكتريك كيش
۲۲۰۴۰
بخاري روميزي 200 HS- THV هاردستون زرين الكتريك كيش
۱۸۹۰۰
مخلوط كن۱۰۰ HS-HB WH هاردستون زرين الكتريك كيش
۱۷۰۰۰
اتو شارژي 200 HS- SI هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۲۵۶۰
آبميوه گيري 200 HS- JR هاردستون زرين الكتريك كيش
۳۷۹۳۰
سرويس 7 پارچه اينيسيا ايران سب
۴۷۷۸۰
سرويس 9 پارچه اينيسيا ايران سب
قيمت سبد اجناس فوق از 6 تا 16 درصد پايين تر از قيمت قبلي كالا است.

درد دل
معوقه هاي جانبازان سازمان بازرسي 
معوقه هاي 3 سال پيش جانبازاني كه در سازمان بازرسي كار مي  كنند هنوز پرداخت نشده است.
احمدي، حسيني، سجاديان 

شيرآلات غيربهداشتي چيني 
از چين شيرآلات غيربهداشتي وارد كرده اند كه جنس آن از سرب است و روي آن را آب برنج داده اند كه مشخص نمي  كند اين شيرها از سرب است و غيربهداشتي اند و واردات اين كالاها باعث بيكاري بسياري از كساني شده كه در اين كار فعاليت مي  كنند. همچنين واردات آنها به صورت قطعه است و در ايران مونتاژ مي  شود كه هزينه هاي گمركي ندارند.
راستي توليد كننده شيرآلات

گواهينامه صادر نشده 
حدود 2ماه پيش از آموزشگاه مهتاب واقع در تهران  نو موفق به گذراندن دوره آموزش پايه 2 شده ام ،اما هنوز گواهينامه خود را دريافت نكرده ام. از طرف آموزشگاه به ما گفته بودند حداكثر يك ماه ديگر گواهينامه صادر مي  شود.
خان دوست 

معطلي پرداخت وام خوداشتغالي 
متقاضيان وام خوداشتغالي كه قرار بود تا سقف 3 ميليون تومان پرداخت شود، سرگردانند. اگر نمي  خواهند كار مردم را راه بيندازند، چرا شماره  تلفن سركاري به مردم مي  دهند تا به اميد دريافت يك وام 6 ماه بيهوده دوندگي كنيم.
همداني از تهران 

آزمون استخدام ادواري 
آزمون استخدام ادواري، سبب شده ابتكار عمل ازسازمان هاي دولتي گرفته شود و جوانان بيكار يك سال معطل مي  شوند تا نتيجه اين آزمون مشخص شود و ممكن است در مدت اين يك سال فرصت هاي فراواني را به دست آورند كه چون  آزمون استخدام ادواري نداده اند، اين فرصت ها را از دست مي  دهند.
جمالي 

نظارت بر حراجي
چرا دولت بر كار حراجي ها نظارت ندارد. لباس كه قيمت آن روز پيش 150 هزار تومان بود، در حراج به 80 يا 100 هزار تومان فروخته مي شود. سوال اينجاست آيا آقاي فروشنده ناگهان 50 هزار تومان تخفيف داده يا زماني كه لباس را به قيمت اوليه مي فروخته، چقدر به خريدار اجحاف مي كرده است.
عليزاده

وعده وام دانشجويي
مسوولان هرچند وقت يكبار برا ي ازدواج هاي دانشجويي دست به تبليغات مي زنند و جوانان را با وعده وعيدهايي كه هيچ گاه عمل نمي شود به عقد و ازدواج يكديگر در مي آورند. حال آنكه همه زندگي به همان يك شب جشن و سكه اهدايي ختم نمي شود و مشكلات اصلي بعد از اين مراسم است.

بلاتكليفي معلمان
در مورد فرهنگيان حق التدريسي و اينكه بالاخره تكليف آنها چه خواهد شد، گفت وگويي با مسوولان اين امور انجام دهيد. ما همچنان بلاتكليف هستيم.
فرهنگي حق التدريسي

اتلاف وقت
در حال حاضر بيكاري معضل بزرگي براي جوانان شده و دو سال سربازي و اتلاف وقت براي گذراندن اين دوره خود موجب انحرافاتي گرديده است. پيشنهاد مي كنم دولت از طريق قرعه كشي يا معافيت مازاد، تكليف اين دسته از جوانان را معلوم كند تا آنها هرچه زودتر شاغل شده و ازدواج جوانان هم رونق گيرد.

داد شهرستاني ها
مي خواستم بگويم هر وقت صحبت از آلودگي هوا مي شود، مسوولان فقط تهران را مد نظر قرار مي دهند و در پي چاره انديشي براي رفع آلودگي تهران هستند، حال آنكه بسياري از شهرستان ها دست كمي از تهران ندارند، بداد ما شهرستاني ها هم برسيد.

بازتاب
توضيح 
به دليل عدم دسترسي به روزنامه همشهري در اهواز از مفاد دقيق مصاحبه ورزشي 16/10/83 در شماره۳۶۰۳ مطلع نبوده ام. اخيرا آن شماره را مطالعه كرده كه در اين مصاحبه، مصاحبه گر محترم از درآمد شخصي سوال فرمودند كه بنده عرض كردم قريب يك ميليون تومان درآمد جانبي و غير اداري دارم و علاوه بر اين قريب 700 هزار تومان مجموع حقوق ماهيانه در آن ماه خاص است كه فيش آن همراهم است كه متاسفانه در متن مصاحبه هر دو رقم كه ارتباطي به يكديگر نداشتند با هم جمع شده و يكجا به عنوان حقوق اداري درج گرديده است. استدعا دارم اين توضيح را به چاپ برسانيد تا رفع شبهه گردد.
هوشنگ نصيرزاده
اشاره :گفت و گو با دوست عزيزمان جناب نصير زاده آنقدر جذاب بود كه توجه به برخي جزئيات مهم از خاطرمان رفت. از جمله اشتباهي كه در مورد ميزان دستمزد ماهانه ايشان رخ داد كه اميدواريم از اين بابت پوزش مارا بپذيرند.
مشكل خيابان مولوي
عطف به مطلب مندرج در مورخ 1/11/83 در خصوص مشكل خيابان مولوي به اطلاع مي رساند:
طبق اظهارات رياست خدمات شهري منطقه عوامل سد معبر، به مغازه داران خيابان مولوي مركزي حد فاصل چهارراه مولوي تا ميدان محمديه تذكر لازم در خصوص رفع سد معبر و آزادسازي پياده رو را داده و مقاديري از اجناس آنها نيز جمع آوري و صورتجلسه گرديده است. در ضمن كنترل مستمر نيز صورت خواهد گرفت.
شهرداري منطقه 12 تهران
احداث خط تاكسيراني
پيرو مطلب مندرج در تاريخ 13/10/83 باستحضار مي رساند اين شهروند محترم مي تواند درخواست تاسيس خط و كروكي محل مورد نظر را جهت بررسي و اقدام به حوزه انتظامي واحد كنترل خطوط تاكسيراني ارايه دهد.
سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران  الكتريك كيش
احتراما، عطف به نامه شماره 5600/11 مورخ 7/10/83 در ارتباط با درج مطلبي در ستون خوانندگان روزنامه همشهري از قول يكي از كاركنان قسمت مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هما به استحضار مي  رساند:
حدودا 80 درصد از كاركنان قسمت مهندسي و تعميرات كه داراي طبقات شغلي 9 به بالا هستند، 110 تا 145 درصد حقوق مبنا و 20 درصد مابقي كه در طبقات شغلي كمتر از 9 شاغل هستند، 80 تا 100 درصد حقوق مبنا را تحت عنوان فوق العاده شغل دريافت مي  دارند.
علاوه بر اين به تمامي كاركنان قسمت مهندسي و تعميرات 20 تا 40 درصد در مجموع مبالغ حقوق پايه و فوق العاده شغل تحت عنوان فوق العاده شرايط محيط كار پرداخت مي  گردد.
روابط عمومي هما

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |