يكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۷ - Feb 27, 2005
رهبر انقلاب اسلامي درگذشت امام جمعه مشهد را تسليت گفتند
ايرنا: در پي  درگذشت  حجت الاسلام  والمسلمين  حاج  سيد مهدي  عبادي  امام  جمعه  مشهد، روز گذشته  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي پيام  تسليتي  صادر كردند.
در اين پيام آمده است: درگذشت  تاسف بار روحاني  عاليقدر و مجاهد جناب  حجت الاسلام  والمسلمين آقاي  حاج  سيد مهدي  عبادي  «رحمت  ا... عليه » را به  عموم  مردم  عزيز و وفادار مشهد مقدس  و حوزه  علميه ، علماء اعلام  و به ويژه  به  خاندان  گرامي و معزز و همسر مكرم  و اخوان  و فرزندان  و نيز ارادتمندان  ايشان  صميمانه  تسليت  عرض مي كنم .
اين  عالم  خدمتگزار كه  شهادت  دو جوان  برومندش  در جبهه هاي  دفاع  مقدس را صبورانه  و شكرگزارانه  تحمل  مي كرد، خود از دير باز در شمار مبارزان راه  اسلام  و خدمتگزاران  به  ملت  بود و سالهاي  متمادي  پرچم  ارشاد و هدايت مردم  و جوانان  را در سنگر امامت  جمعه  در مشهد و زاهدان  بر دوش  داشت .
خدمات  با ارزش  اين  روحاني  پرتلاش  فراموش  نشدني  است .
از خداوند متعال  رحمت  و مغفرت  و حشر با اجداد طاهرينش  را براي  اين سيد بزرگوار مسئلت  مي كنم .

در بوشهر
قرارداد هسته اي ايران و روسيه امروز امضا مي شود
روحاني: هر دولتي توقف دائمي غني سازي را بپذيرد همان روز سقوط مي كند
دور نخست گفت وگوهاي مسئولان سازمان انرژي اتمي ايران و روسيه روز گذشته در تهران برگزار شد.
در اين نشست رئيس سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران و همتاي روسي وي درباره جزييات قرارداد بازگشت سوخت مصرف شده نيروگاه اتمي  بوشهر تبادل نظر كردند.دور بعدي اين گفت وگوها امروز با حضور مسئولان انرژي اتمي دو كشور در بوشهر برگزار مي شود.
در نشست بوشهر، پس از توافقي نهايي درباره قرارداد بازگشت سوخت مصرف شده، امضاي اين قرارداد با حضور غلامرضا آقازاده و الكساندر روميانتسف صورت خواهد گرفت.دو هيات مذاكره كننده ايران و روس امروز براي بازديد از پيشرفت فيزيكي نيروگاه اتمي بوشهر و روند تكميل و راه اندازي اين نيروگاه به بوشهر سفر خواهند كرد.
در اين سفر هم چنين زمانبندي دقيق فرآيند راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر تعيين خواهد شد.
اين در حالي است كه كنفرانس خبري كه قرار بود صبح روز گذشته با حضور رؤساي سازمان هاي انرژي ايران و روسيه در محل سازمان انرژي اتمي كشورمان در تهران برگزار شود، لغو شد.اين كنفرانس به دليل طولاني شدن مدت مذاكرات دو طرف لغو شد.
هم چنين خبرگزاري آسوشيتدپرس ادعا كرد، ايران و روسيه به طور ناگهاني امضاي قرارداد بازگرداني سوخت هسته اي به مسكو را به تعويق انداختند و مقامات دو كشور در حال برگزاري مذاكراتي جديد به منظور حل اختلافاتي هستند كه در آخرين لحظات پيش آمده است.
اين خبرگزاري آمريكايي ادامه داد: انتظار مي رفت اين قرارداد شنبه با توافق طرفين به امضا برسد، اما بعد از چند ساعت تاخير يكي از مسئولين سازمان انرژي اتمي ايران به خبرنگاران گفت: مذاكرات طولاني شده
است و مشخص نيست اين قرارداد چه زماني به امضا مي رسد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس همچنين به نقل از ديپلمات هاي وين گزارش داد: ايران و روسيه پيشتر نيز امضاي اين قرارداد را قريب الوقوع خوانده بودند، اما چنين كاري صورت نگرفته بود.
اختلاف در زمينه زمان ارسال سوخت
معاون امور بين الملل و برنامه ريزي سازمان انرژي اتمي به ايرنا گفت: قرارداد بازگرداندن پسماند سوخت هسته اي بين ايران و روسيه، يكشنبه(امروز) در سفر روميانتسف رييس سازمان انرژي اتمي روسيه به امضاي دو كشور مي رسد.
محمد سعيدي افزود : اين قرارداد شامل سه سند است. در امضاي سند اصل، پروتكل است كه مشكلي وجود ندارد، و ديگري قرارداد مسايل مالي است كه آن هم مشكلي براي امضا ندارد.
وي خاطرنشان كرد: سند سوم مربوط به تعيين تاريخ ارسال سوخت است كه بايد نهايي شود و اكنون بحث بر سر زمان و اختلاف يك يا دو ماه است كه بايد زودتر حل شود.
سعيدي خاطرنشان كرد : روس ها بايد انعطاف از خود نشان دهند و قرار است امشب (شنبه شب)مسايل و مشكلات موجود حل شود و فردا قرارداد در بوشهر به امضا برسد.
وي مذاكرات صورت گرفته بين دو كشور را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: در اين مذاكرات بر سر واحد دوم نيروگاه بوشهر توافقي براي ادامه كار حاصل شد.
معاون امور بين الملل سازمان انرژي اتمي تصريح كرد : هر دو طرف روي اين مساله كه زمان بندي واحد اول بايد به حداقل برسد، تاكيد دارند و كارشناسان ايراني و روسي بايد در چند شيفت كار كنند تا زودتر از موعد مقرر نيروگاه وارد مدار شود.
سعيدي از تشكيل گروه كاري واحد دوم نيروگاه بوشهر خبر داد و گفت: قرار شده اين گروه فني و كاري گزارش جامعي در ۶ ماه آينده تنظيم كند تا پس از آن روي گزينه برتر واحد دوم و محل آن مذاكره صورت گيرد.
آمريكا اعتراضي ندارد
الوطن به نقل از وزير دفاع روسيه نوشت: آمريكا به همكاري روسيه با ايران اعتراضي ندارد.
اين روزنامه چاپ عربستان به نقل از سرگئي ايوانف، وزير دفاع روسيه افزود: در نشست اخير طرف آمريكايي درباره نظام منع تكثير سلاح هاي هسته اي در جهان به ويژه درباره آنچه كه به ايران مربوط است، اعتراضي به روسيه نداشته است.
همكاريها محدود نمي شود
الكساندر روميانتسف رييس سازمان انرژي اتمي روسيه در بدو ورود به تهران تاكيد كرد: دليلي نمي بينم كه همكاري ما با ايران محدود شود؛ چرا كه همكاري ما تحت كنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و اين همكاري براساس حقوق بين المللي و معاهده منع گسترش سلاحهاي كشتار جمعي تنظيم شده است.
به گزارش مهر، رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه در بدو ورود به تهران در پاسخ به سئوالي درباره اهميت اين سفر با توجه به اينكه مذاكرات هسته اي ايران و اروپا نيز در جريان است، گفت: اينكه مي گوييد شرايط خاصي است را قبول دارم اما دليلي نمي بينم كه همكاري ما با ايران محدود شود؛ چرا كه همكاري ما تحت كنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و اين همكاري براساس حقوق بين المللي و معاهده منع گسترش سلاح  هاي كشتار جمعي تنظيم شده است.
وي با اشاره به اينكه اين گونه سفرها مي تواند به اجراي تعهدات سرعت بيشتري ببخشد ، تاكيد كرد : آنچه را كه ما متعهد شده ايم ساخت نيروگاه بوشهر است و اين موضوع تحت تاثير مذاكرات ايران و اروپا و فشارهاي ديگران قرار نمي گيرد.

هشدار قرقيزستان به آمريكا
واحد مركزي خبر: دولت  قرقيزستان  ناخشنودي  خود را از اظهارات  اخير سفير آمريكا درباره  برگزاري  نحوه  انتخابات  در اين  كشور اعلام  كرد و هشدار داد كه  دخالت  آمريكا در امور داخلي  اين  جمهوري  عواقب  غير قابل  پيش بيني  در پي  خواهد داشت .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از بيشكك ، وزير خارجه  قرقيزستان  در واكنش  به  اظهارات  اخير سفير آمريكا در اين  كشور گفت:  چنين  اظهاراتي  تأسف   بار است . چرا كه  دولت  قرقيزستان  براي  اصلاحات  سياسي  در اين  كشور تلاش  مي كند و تدابير لازم  را براي  برگزاري  انتخابات  آزاد و عادلانه  كه  طبق  هنجارهاي  دموكراتيك  بين  المللي  باشد در نظر گرفته  است .

بررسي سرنوشت امام موسي صدر در كميسيون اصل نود
فارس: عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به شكايت خانواده امام موسي صدر از نامشخص بودن سرنوشت وي گفت: اين كميسيون با حضور نمايندگان وزارت اطلاعات و خارجه وضعيت امام موسي صدر را بررسي و مشخص مي كند.
قدرت الله ايماني امام موسي صدر را يكي از شخصيت هاي بزرگ سياسي مذهبي دانست و خاطرنشان كرد: خانواده امام موسي صدر اطلاعاتي مبني بر زنده بودن وي در اختيار دارند، اما برخي شواهد نيز نشان مي دهد كه امام موسي صدر به شهادت رسيده است.
نماينده خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: خانواده امام موسي صدر در شكايت خود خواستار شدند تا سرنوشت امام موسي صدر مشخص شود اگر زنده است وضعيت فعلي وي چگونه است و اگر به شهادت رسيده كي و كجا به خاك سپرده شد.

يونسي : نگراني ها و تقاضاهاي مردم را صادقانه به اطلاع مسئولان مي رسانيم
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين علي يونسي طي سخناني در حاشيه  نمايشگاه روابط عمومي ها، گفت: وزارت اطلاعات عكس اظهار نظرهايي كه درباره ارتباط نداشتن آن با مردم بيان مي شود، از طريق تقويت بخش روابط عمومي اش روابط رسمي و آشكاري را با مردم پي ريزي كرده است.
يونسي ادامه داد: وزارت اطلاعات وظيفه خود مي داند نگراني ها، نارضايتي ها و تقاضاهاي مردم را به طرق گوناگون به اطلاع مسئولان برساند و در حال حاضر نيز اين مسئله از طريق نظرسنجي ها و مراجعات مردم به ستادهاي خبري اين وزارتخانه ايفا مي شود. وي همچنين با تأكيد بر اين كه خواست ها و اعتراضات مردم بدون هيچ گونه كم و كاست در اختيار مسئولان قرار مي گيرد، اضافه كرد: وزارت اطلاعات امن ترين و صادق ترين كانال انتقال نظرات مردم به دولت و مسئولان است. وزير اطلاعات همچنين در پاسخ به سوالاتي درباره عملكرد اين وزارتخانه در حوزه خنثي كردن تبليغات رسانه هاي بيگانه در بحث رفراندوم، اظهار داشت: مسئله رفراندوم بايد از طريق نظام جمهوري اسلامي برگزار شود، تا به حال نيز جمهوري اسلامي بصورت متوسط سالي يك انتخابات برگزار كرده است و در حال حاضر نيز براي برگزاري انتخابات آزاد و مستقل آماده مي شود.
وي امنيت انتخابات آتي رياست جمهوري را تضمين شده دانست و گفت: براي انتخابات رياست جمهوري هم مردم در فضايي كاملا امن پاي صندوق هاي رأي حاضر مي شوند. وي همچنين در بيان برآيند فعاليت وزارت اطلاعات در تحقق شعار از مردم براي مردم گفت: مردم رضايتمندي خود را به شيوه هاي مختلف نسبت به عملكرد وزارت اطلاعات اعلام كرده اند و ما نيز اين تشكيلات را خدمتگزار مردم مي دانيم.

سخنگوي شوراي نگهبان: شورا وارد مناقشات سياسي نمي شود
ايرنا: سخنگوي شوراي نگهبان، رفتار و عملكرد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را يكي از ملاكهاي داوري براي «احراز صلاحيت» آنها دانست.
غلامحسين الهام كه روز گذشته با خبرنگاران رسانه ها گفت و گو مي كرد، اين سخنان را در پاسخ به سئوالاتي درخصوص عملكرد نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در تبليغات پيش از موعد و استفاده آنها از امكانات دولتي در تبليغات انتخاباتي بيان كرد.
الهام افزود: اگر مشخص شود كه فردي كاري انجام داده كه مخل تقوا، ارزشها و صلاحيتهاي او مي باشد، طبيعي است كه اين كارها در داوري در مورد او ملاك قرار گيرد.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين درخصوص استفاده برخي از نامزدهاي احتمالي از امكانات دولتي در تبليغات انتخاباتي و اقدامات شوراي نگهبان در اين خصوص، گفت: چون هنوز از نظر قانون انتخابات در زمان رسمي فعاليتهاي انتخاباتي نيستيم.
اما به هر حال استفاده از امكانات دولتي در تبليغات انتخاباتي ممنوع است و در صورت تشخيص چنين مسئله اي، موضوع از طريق مراجع قانوني قابل پيگيري است، اما به شوراي نگهبان مربوط نمي شود.
وي درخصوص دامن زدن به مسايل و اختلافات قومي و قبيله اي توسط برخي نامزدهاي احتمالي انتخابات و برخورد با اينگونه رفتارها، گفت: اگر عملي واجد جنبه كيفري و جرم باشد و مخل مسايل امنيت ملي تلقي شود در همه زمانها از جمله انتخابات، توسط سازمانهاي ذيربط امنيتي و قضايي قابل پيگيري است.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به سئوالي درخصوص معيارهاي تعيين رجال سياسي، گفت: معيارهاي ثابتي براي اين منشور مشخص نيست و فعاليت مستمر و مؤثري با حضور كارشناسان براي اين منظور ادامه دارد.وي در پاسخ به سئوالي مبني بر احتمال تأييد صلاحيت برخي نامزدها به دليل شرايط خاص داخلي و خارجي و برخي شرايط از سوي شوراي نگهبان گفت: مسلماً افرادي از سوي شورا احراز صلاحيت خواهند شد كه شرايط اصل ۱۱۵ قانون اساسي را داشته باشند.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين درخصوص جوسازي برخي از افراد و گروه ها مبني بر رد صلاحيت يك نامزد خاص، گفت: شوراي نگهبان خود را وارد مناقشه هاي قبل از انتخابات و درگيري هاي سياسي گروه ها و افراد نمي كند.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه آيا معرفي برخي افراد توسط نامزدهاي احتمالي رياست جمهوري به عنوان معاون اول و يا عضو كابينه تأثيري در احراز صلاحيت نامزدها خواهد داشت، گفت: ملاك شوراي نگهبان براي احراز صلاحيت افراد اصل ۱۱۵ قانون اساسي و تطبيق شرايط اين اصل با وضعيت نامزدها است.
سخنگوي شوراي نگهبان با تأكيد بر اين كه بايد مطالبات قانوني از انتخابات داشته باشيم، گفت: انتخابات مجلس هفتم بسيار خوب و درست برگزار و اميدوارم انتخابات بعدي نيز به همين سلامت و درستي برگزار شود.الهام درخصوص ارائه نرم افزار شمارش ماشيني آرا از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان نيز گفت: هنوز چنين نرم افزاري به شورا ارائه نشده است و فكر مي كنم نبايد اميدي به آن داشته باشيم.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين قبل از پاسخگويي به سئوالات خبرنگاران مصوبات جلسات هفته گذشته شوراي نگهبان را تشريح كرد. الهام گفت: اعضاي شوراي نگهبان در جلسات گذشته خود لايحه تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي را كه با اصلاحاتي از سوي مجلس به شورا ارائه شده بود، بررسي كردند.
وي افزود: شوراي نگهبان اصلاحات انجام شده توسط نمايندگان مجلس درخصوص اين لايحه را نافي ايرادات قبلي شورا ندانست و اين لايحه را كماكان مغاير اصول ۸۵ و ۶۰ قانون اساسي دانست.
الهام اظهار داشت: شوراي نگهبان لايحه معاضدت قضايي در امور كيفري بين ايران و الجزاير را مغاير شرع و قانون اساسي ندانست، اما موافقتنامه معاضدت و روابط قضايي در موضوعات مدني و جزايي بين ايران و قزاقستان را مغاير شرع تشخيص داد.

اخبار كوتاه
امام جمعه مشهد درگذشت
آيت الله سيدمهدي عبادي، امام جمعه مشهد، جمعه شب گذشته دارفاني را وداع گفت.آيت الله عبادي كه ۶۹ سال سن داشت، به علت عارضه قلبي فوت كرد.حجت الاسلام معادي، رئيس دفتر امام جمعه مشهد در گفت وگو با ايسنا، اعلام كرد: «آيت الله عبادي بعد از مرخصي از بيمارستان به علت تصادف رانندگي، روز جمعه را بدون هيچ مشكلي سپري كرد اما بطور ناگهاني به علت عارضه قلبي دارفاني را وداع گفت.»وي افزود: «مراسم تشييع پيكر آيت الله عبادي روز يكشنبه (امروز)از مقابل دفتر امام جمعه مشهد در خيابان امام رضا (ع) به سوي حرم مطهر امام رضا (ع) انجام خواهد شد.»شايان ذكر است آيت الله عبادي هفته گذشته در جاده تربت حيدريه در يك سانحه رانندگي مصدوم شد و مدتي را در بيمارستان بستري بود.به دنبال انتشار خبر درگذشت آيت الله عبادي، استاندار خراسان رضوي در پيام تسليتي ۳ روز عزاي عمومي در اين استان اعلام كرد.
مجلس از اقتصاددانان و مردم دعوت كرد در مباحث بودجه شركت كنند
ايرنا: هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در اطلاعيه اي از اقتصاددانان دانشگاهي كشور دعوت كرد در صورت تمايل، به هنگام بررسي لايحه بودجه سال آينده، در جلسات علني مجلس شوراي اسلامي حضور داشته باشند.
محسن كوهكن، سخنگوي هيات رئيسه مجلس در اين اطلاعيه از محققان، پژوهشگران، كارشناسان، دانشجويان و استادان دانشگاه ها در رشته اقتصاد و شاخه هاي مربوط دعوت كرد در صورت تمايل، با حضور در مكان استقرار ميهمانان صحن علني مجلس، از روند تصويب لايحه بودجه سال آينده كل كشور مطلع شوند. همچنين روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در اطلاعيه اي، آمادگي خود را براي دريافت نظرات، انتقادات و پيشنهادهاي هموطنان عزيز درباره مسائل مختلف مجلس اعلام كرد.
سه شماره تلفن هشت رقمي ۳۹۹۳۲۴۷۴ و ۳۹۹۳۲۴۷۵ و ۳۹۹۳۲۴۷۶ روابط عمومي مجلس به صورت تمام  وقت و در همه ساعات شبانه روز آماده دريافت نظرات هم ميهنان است.
تعدادي از اعضاي القاعده دركرمان دستگير شدند
فارس: رئيس كل دادگستري كرمان از دستگيري تعدادي از عناصر گروهك تروريستي القاعده در استان كرمان و انتقال آنان به تهران خبر داد.
غلامحسين حيدري با بيان اين كه تعدادي از عناصر القاعده در استان كرمان دستگير و به تهران منتقل شده اند، افزود: اين افراد به دستور دادستان كرمان و توسط وزارت اطلاعات دستگير شده اند. وي افزود: تمامي افراد دستگير شده جهت رسيدگي به وضعيتشان به تهران منتقل شده اند. حيدري گفت: موضوع دستگيري اين افراد توسط وزارت اطلاعات و با هماهنگي قوه قضائيه انجام شده است. رئيس كل دادگستري كرمان در پاسخ به سؤالي در خصوص تعداد اين افراد گفت: از تعداد دقيق آنها اطلاع ندارم، ولي تعداد زيادي نبوده است. پيش از اين نيز رئيس كل دادگستري استان كردستان خبر از دستگيري برخي از اعضاي گروههاي انصارالاسلام و القاعده در اين استان داده بود. رئيس كل دادگستري استان كردستان تعداد اين افراد را كمتر از پنج نفر عنوان كرده بود.
باهنر: نمايندگان نسبت به انتقادات وارده بر مجلس حساس هستند
ايرنا: محمدرضا باهنر، نايب رئيس اول مجلس گفت: نمايندگان نسبت به انتقادات وارده بر مجلس هفتم حساس هستند. باهنر افزود: ما به عنوان نمايندگان مجلس از قوه قضاييه و شوراي نگهبان خواستاريم كه انتقادات وارده بر مجلس را به هيات رئيسه اعلام كنند. وي تصريح كرد: در روزهاي اخير انتقاداتي بر مجلس هفتم وارد شده و اين انتقادات به صورت كلي مطرح شده است.
نايب رئيس مجلس افزود: اگر انتقاد خاصي از مجلس وجود دارد به ما به عنوان نمايندگان مردم در مجلس تذكر بدهند. باهنر گفت: اگر انتقادات وارده بر مجلس صحت داشته باشد، ما درصدد حل اين مشكلات و انتقادات هستيم.
خبر برگزاري كنفرانس هسته اي تهران در روزنامه آلماني
ايسنا: كنفرانس بين المللي فن آوري هسته اي و توسعه پايدار در تاريخ ۱۵ و ۱۶ اسفندماه جاري در مركز پژوهش ها و تحقيقات استراتژيك كشورمان برگزار مي شود.روزنامه آلماني زبان دي ولت نيز با انتشار اين خبر نوشت، اين كنفرانس علمي درباره فن آوري هسته اي با حضور صدها كارشناس داخلي و خارجي برگزار خواهد شد و شخصيت هاي برجسته بسياري در آن حضور خواهند داشت.اين روزنامه چاپ آلمان نوشت، تهران اين پيام را به جهان خارج مي فرستد كه ما فن آوري هسته اي را در اختيار داريم و بسيار پيشرفت كرده ايم.
اين گزارش حاكي است، سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور، كمال خرازي، وزير امور خارجه و غلامرضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در اين كنفرانس سخنراني خواهند كرد. حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسئول پرونده هسته اي ايران نيز رياست اين كنفرانس را بر عهده خواهد داشت. در حاشيه اين كنفرانس قرار است جلسات محرمانه اي نيز تشكيل شود.
شمخاني:براي توليد و افزايش قدرت دفاعي حد و مرزي نمي شناسيم
فارس: وزير دفاع كشورمان با اشاره به اينكه امروز دشمن به اشكال مختلف در حال افزايش توان نظامي خود مي باشد،گفت: ما نيز نبايد حد و مرزي براي توليد و افزايش قدرت دفاعي قائل شويم. به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، علي شمخاني در جريان بازديد از آخرين دستاوردها و آمادگي هاي سازمان صنايع هوافضا طي سخناني در جمع مديران و متخصصان اين سازمان اظهار داشت: صنايع موشكي مهمترين بخش قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران را تشكيل مي دهد.

تدوين سياست هاي كلي توسعه علمي در مجمع تشخيص مصلحت ادامه يافت
ايسنا: ششمين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام به منظور ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي نظام براي رشد و توسعه علمي و تحقيقاتي كشور ديروز تشكيل شد.
در اين جلسه كه علاوه بر وزرا و كارشناسان مربوطه از مراكز علمي و آموزش عالي و نمايندگي ولي فقيه در امور دانشگاهها، مدير حوزه علميه قم نيز حضور داشت؛ پس از بحث و تبادل نظرهاي مبسوط اعضاء، دو بند مهم اين سياستها درمورد ساختار مناسب وحدت حوزه و دانشگاه به اين شرح تصويب شد:
۱-ايجاد ساختار مناسب براي تحكيم پيوند حوزه و دانشگاه و تقويت همكاريهاي مستمر راهبردي در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، علمي و تحقيقاتي با تأكيد بر نظريه پردازي علمي، به ويژه در علوم انساني، تبادل استاد و دانشجو، ايجاد مراكز علمي شامل بين رشته اي، دوره ها و پژوهشهاي مشترك و نظريه پردازي علمي در زمينه الگوهاي توسعه و رابطه علم و دين با هدف تحقق آرمانهاي انقلاب اسلامي.
 ۲- ساماندهي به نظام آمار و اطلاعات علمي و پژوهشي دولتي و غير دولتي شامل حوزه هاي علميه و ايجاد ساختارهاي لازم براي تبديل نتايج فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي به تجربه هاي انباشته و قابل دسترسي.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |