سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۹ - Mar 1, 2005
مرگ خاموش زن جوان در فيروزكوه
001488.jpg
گروه حوادث: پرونده مرگ زن جواني كه توسط افراد ناشناس به قتل رسيده، توسط مسئولان قضايي شهرستان فيروزكوه در دست بررسي و تحقيق است.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي شهرستان فيروزكوه قرار گرفت كه شامگاه ۲۶ بهمن ماه امسال از طريق مسئولان بيمارستان امام خميني اين شهرستان به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد پيكر زن جواني كه ظاهراَ در اثر خفگي با روسري يا طناب به قتل رسيده به اين بيمارستان انتقال يافته است. پس از اعلام گزارش، بلافاصله مأموران انتظامي به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه حضور يافتند و بعد از بررسي مشخص شد كه جسد متعلق به زن ۲۱ ساله اي به نام سولماز. م است كه ظاهراً خفه شده است.
به اين ترتيب، دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر شد و همسرش به نام حميد.ج كه پيكر بي جان سولماز را به بيمارستان انتقال داده بود، تحت بازجويي قرار گرفت و خانواده سولماز از دامادشان به اتهام قتل فرزندشان به دادگاه شكايت كردند. پدر سولماز در اين باره به خبرنگار ما گفت: حدود ۲ ماه قبل دخترم براي ملاقات ما به شهرستان شهريار آمده بود و حميد (همسرش) با او نيامده بود. بعد از چند روز دخترم به خانه اش برگشت و همان شب طي تماس تلفني در حالي كه بسيار ناراحت بود از من خواست تا به خانه اش بروم. وقتي به آن جا رفتم او به من گفت همسرش را در شرايطي نامناسب در خانه ديده و قصد شكايت از وي را دارد. دخترم وقتي از اين ماجرا مطمئن شد از همسرش شكايت كرد و حميد بازداشت شد. اما بعد از بازجويي مقدماتي با قرار وثيقه آزاد شد و حميد بعد از آزادي دائماً دخترم را تهديد به مرگ مي كرد تا اين كه روز ۲۵ بهمن ماه دامادم به اتهام رابطه نامشروع محاكمه شد. در طول برگزاري جلسه حميد دائماً دخترم را به مرگ تهديد مي كرد اين موضوع خيلي باعث نگراني  ما شده بود. از دخترم خواستم تا به خانه ما بيايد اما قبول نكرد و با فرزندش به خانه رفت. فرداي آن روز يك غريبه از بيمارستان با خانه ام تماس گرفت و گفت براي دخترم اتفاقي افتاده و سريع خودمان را به بيمارستان برسانيم. وقتي به فيروز كوه رفتيم متوجه شدم دخترم خفه شده است.
پدر سولماز افزود: وقتي از قاضي شعبه ۱۰۱ دادگاه فيروزكوه در مورد مرگ دخترم پرسيدم، گفت دامادمان مدعي است: زماني كه از محل كار به خانه آمدم با پيكر حلق آويز شده سولماز روبه رو شدم. سريع او را به پايين كشيده و به بيمارستان بردم اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند.وي در پايان ادامه داد: پزشكي قانوني علت اصلي مرگ را خفگي اعلام كرده است.
بر پايه اين گزارش، تحقيق در اين زمينه از سوي پليس جنايي براي شناسايي عامل يا عاملان قتل ادامه دارد.

با اعلام نظريه كميسيون پزشكي قانوني
بيماري رواني عامل قتل سلطان آباد تأييد شد
001479.jpg
گروه حوادث: كميسيون پزشكي قانوني، بيماري رواني زن جواني را كه مرتكب قتل همسرش شده و مدعي بود كه داراي بيماري رواني است تأييد كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين زن جوان كه نرگس ۲۴ ساله نام دارد، متهم به مباشرت در قتل عمدي همسرش يدالله است. اين حادثه در تاريخ ۵ آذرماه سال ۸۲ در حالي اتفاق افتاده است كه روز حادثه زماني كه نرگس از مهماني به منزل مسكوني اش در سلطان آباد برمي گشت متوجه شد همسرش به همراه پسر خواهرش در حال كشيدن سيگار و استعمال ترياك است.
به همين خاطر، با يدالله درگيري لفظي پيدا مي كند. درگيري باعث مي شود يدالله با چاقويي كه در دست داشته به طرف همسرش حمله ور شده و او نيز كه به شدت از اين موضوع عصباني شده با چاقويي كه در اختيار داشته، ضربه اي را به سمت چپ مقتول وارد كرده است.
پس از اين حادثه، نرگس از شدت عصبانيت از خانه بيرون مي آيد و به پايگاه بسيج ناحيه رفته و عنوان كرد، همسرش در خانه در حال مصرف مواد مخدر و نوشيدن مشروبات الكلي است. زماني كه ماموران بسيج به همراه زن جوان به محل سكونت آنها مي روند با پيكر يدالله كه غرق در خون بود روبه رو شدند.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارشناسان علت تامه مرگ را اصابت چاقو به ناحيه سينه چپ يدالله اعلام كردند. به اين ترتيب نرگس به اتهام قتل همسرش بازداشت و پس از بازجويي روانه زندان شد.برپايه اين گزارش، نرگس در آخرين دفاعيات خود مدعي شده بود بيماري اعصاب دارد و از حدود ۱۰ سال پيش قرص آرامبخش مصرف مي كند. وي گفته بود، مدتي نيز بيماري ام شدت گرفته و در بيمارستان بستري شدم.
قاضي صولتي- رئيس شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان- با توجه به اظهارات متهم، وي را براي بررسي ادعايش در خصوص سابقه بيماري رواني راهي پزشكي قانوني كرد. صبح ديروز نظريه كميسيون پزشكي قانوني به شعبه ارسال شد و بيماري رواني نرگس تأييد شد. اما هم اكنون كارشناسان پزشكي قانوني در حال تحقيق در خصوص اين موضوع هستند كه آيا نرگس در زمان وقوع جنايت اختيار داشته يا خير؟ بنابر اين پس از ارسال نتيجه اين تحقيق، حكم در خصوص پرونده صادر خواهد شد.

حكم اعدام مرد شكاك تأييد شد
001485.jpg
گروه حوادث: حكم اعدام مرد جواني كه همسر خود را با ضربات چاقوي ميوه خوري به قتل رسانده بود از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اواسط سال ۸۲ خبر كشته شدن يك زن جوان به نام مرضيه به اطلاع مأموران دايره ۱۰ آگاهي مركز رسيد. مقتوله كه مرضيه نام داشت در منزل مسكونيش به قتل رسيده بود.
جسد اين زن به دستور قاضي جواد اسماعيلي به پزشكي قانوني انتقال يافت تا تحقيقات لازم پزشكي بر روي آن صورت گيرد.
مأموران آگاهي به عنوان اولين مظنون «محام» همسر مرضيه را دستگير كردند. وي در جريان بازجويي به قتل همسرش اعتراف كرد. وي در خصوص انگيزه ارتكاب اين جنايت مدعي شده كه همسرم دچار فساد اخلاقي بود و من نيز او را با ضربات چاقوي ميوه خوري كشتم.
مادر مرضيه در خصوص ادعاي متهم به قاضي پرونده گفت: «محام دخترم را كتك مي زد و مرضيه چندين بار بعد از دعوا با همسرش به قهر به خانه خاله اش رفته بود اما محام كه مردي شكاك بود به وي مظنون شده و او را كشت.»
جلسات دادرسي بر روي اين پرونده در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران برگزار شد. اولياي دم مرضيه در جلسه اول دادگاه درخواست اعدام محام را از قاضي اسماعيلي خواستار شدند.
محام نيز در جريان دادرسي به طور صريح به قتل همسرش اعتراف كرد. در نهايت حكم قصاص نفس متهم صادر شد. اين حكم بعد از گذشت زمان قانوني به ديوان عالي كشور ارسال شد و روز گذشته از سوي شعبه ۲۰ ديوان تأييد و به اجراي احكام ارجاع داده شد.

حادثه در جهان
001482.jpg
۳ هفته فرصت براي بازگشت به زندگي
سي ان ان:  پدر دختري كه به دنبال يك ايست ناگهاني قلبي دچار آسيب مغزي شده و در كما به سر مي برد اعلام كرد كه طبق آخرين حكم صادره از سوي قاضي فدرال پزشكان بايد سرم هاي خوراكي و ساير تجهيزات پزشكي را روز هجدهم مارس از دخترش جدا كنند.
پدر تري شياوو در مصاحبه با سي ان ان در اين خصوص گفت: خوشحالم كه حداقل سه هفته تا زماني كه قانون با بي عدالتي دخترم را كشته و از ما جدا سازد فرصت داريم.
قاضي دادگاهي كه حكم نهايي را صادر كرده اعلام كرده كه با طولاني كردن جلسات بررسي اين پرونده مخالف است اما فرصت سه ماهه اي را براي خانواده تري قائل شده تا بتوانند در صورت نياز تقاضاي تجديد نظر كنند. در مقابل وكيل مدافع خانواده تري رسماً  اعلام كرد كه ظرف چند روز آينده قطعاً  تقاضاي تجديدنظر خود را تسليم دادگاه خواهد كرد. ديويد گيب در اين خصوص گفت: اين حكم تري را از ابتدايي ترين حق يك انسان كه همان زندگي كردن است محروم مي كند.تري در سال ۱۹۹۰ به دنبال ايست قلبي ناگهاني به حالت كما رفت. وي از آن زمان هيچ عكس العمل قابل توجهي از خود نشان نداده است.
وكيل مدافع تري در مصاحبه اي مطبوعاتي در اين خصوص گفت: تعداد بسياري از شهروندان مخالف حكم صادره هستند. همگي ما تلاش خواهيم كرد تا زندگي تري را به وي بازگردانده و مانع از مرگ وي در هجدهم مارس شويم.
به گفته پزشك تري كه از زمان ايست قلبي در بيمارستان در فلوريدا بستري است تنفس وي ارادي است اما براي ادامه زندگي بايد از طريق سرم به وي آب و غذا داده شود.
مايكل شياوو- همسر تري- كه از مدافعان حكم صادره است بارها پيش از اين اعلام كرده بود كه تري علاقه اي به زندگي به طور مصنوعي نداشته و هميشه از اين طرز زندگي متنفر بوده است.با اين وجود مادر و پدر تري اعتقاد دارند مايكل كه از چند سال پيش با دختر ديگري زندگي مي كند قصد دارد براي دريافت حق بيمه تري وي را از زندگي محروم ساخته و به زندگي با عشق تازه اش بپردازد. مادر تري در آخرين جلسه دادگاه در اظهاراتي پرشور از قاضي دادگاه خواست كه اجازه ندهد داماد قصي القلبش تري را از زندگي محروم سازد.
پيش از اين نيز دادگاهي محلي در اكتبر ۲۰۰۳ حكمي مبني بر جداسازي سرم غذايي از تري صادر كرد كه شش روز پس از جداسازي سرم ازتري استاندار محلي با استفاده از حق قانوني خود دستور وصل مجدد تجهيزات پزشكي را به تري صادر كرد. البته مدتي پس از اين قضيه دادگاه عالي فلوريدا اعلام كرد كه استاندار حق دخالت در اين قبيل پرونده ها را ندارد. خانواده تري در تمامي جلسات دادگاه اعلام كردند كه تري تمايل فراواني براي ادامه روند درمان از خود نشان مي دهد و علاوه بر اين وي يك كاتوليك است و طبق قوانين مذهبي مرگ از روي خيرخواهي مغاير با دستورات ديني وي است.
قتل در دفاع از خواهر
سايت جنايي: دادگاه فلوريدا دختر ۱۵ ساله اي را كه به دنبال دعوا با دوست دوران كودكيش گلوي وي را بريده بود با اتهام قتل عمد روبه رو كرد.
هيأت منصفه دادگاه عالي پس از چهار ساعت بحث و تبادل نظر كريستين روگر ۱۵ ساله را در قتل عمد اشلي هاروي در سال ۲۰۰۳ گناهكار تشخيص داد. در صورتي كه دادستاني بتواند در دادگاه نهايي كه ۲۳ مارس برگزار مي شود اتهامات وارده را اثبات كند كريستين با امكان حبسن ابد روبه رو خواهد شد. به گفته مأمور تحقيق پرونده كريستين و اشلي روز حادثه مشغول آتش بازي با يكديگر بودند كه ناگهان كريستين به اشلي حمله كرده و به كمك يك چاقو گلوي وي را بريد. كريستين در دادگاه ادعا كرد كه اشلي فشفشه خود را به خواهر كوچكتر وي نزديك كرده بود و قصد داشته با اين كار وي را بترساند كه كريستين نيز در دفاع از خواهر كوچكترش به وي حمله كرده است.
دستگيري فروشنده فسيل دايناسور در اينترنت
پليس تايلند به تازگي موفق به كشف صدها استخوان فسيل دايناسور شده است و در همين زمينه مردي را به جرم فروش اين فسيل ها بر روي وب سايت مشهور مزايده آنلاين
e-Bay دستگير نموده است.
اين مرد ۲۵ ساله تايلندي كه با همكاري مقامات گمرك آمريكا دستگير شده است، از تجار اين كشور بوده و استخوان هاي ياد شده را با هدف فروش آنها در نزد خود مخفي كرده بود.گمرك آمريكا اولين بار زماني متوجه اين مسأله شد كه از ورود فسيل هاي ياد شده به خاك ايالات متحده از تايلند جلوگيري كرد. اما مقامات آمريكايي معتقدند كه بخشي از اين فسيل ها به انگلستان، كانادا، هنگ كنگ، چين و ژاپن هم فرستاده شده است.
گفتني است كه بررسي اين پرونده ۸ ماه به طول انجاميده است. حراج آنلاين فسيل ها در سايت e-Bay نيز با قيمت پايه ۵۲۸ پوند (معادل با هزار دلار) آغاز شده بود. هرچند دانشمندان آنها را بي ارزش دانسته بودند.گفتني است كه اين فرد تايلندي فسيل ها را از روستايي در شمال تايلند خريداري كرده بود. وي در صورت محكوميت به ۷ سال زندان و پرداخت ۷۰۰ هزار  بات جريمه محكوم خواهد شد.
تشكيل دادگاه كودك آزاران فرانسوي
يورونيوز: فرانسه براي برگزاري بزرگترين محاكمه در تاريخ معاصر خود در ارتباط با اذيت و آزار جنسي كودكان خردسال آماده مي شود.
شبكه تلويزيوني يورونيوز روز دوشنبه افزود: قرار است در اين هفته دادگاهي واقع در شهر «آنژه» فرانسه به پرونده ۶۶ نفر(۳۹ مرد و ۲۷ زن) كه به اذيت و آزار جنسي كودكان متهم شده اند، رسيدگي كند.
در اين دادگاه كه ۶۰ وكيل مدافع شركت خواهند داشت، برخي از ۴۵ قربانيان با تشريح ماجراي خوف انگيز آزار جنسي، هيأت منصفه را ناگزير خواهند كرد تا از تيم پزشكي مدد جويد.براساس اين خبر، برخي از كودكان اين پرونده كه بعضاً شيرخواره بوده و بين ۶ ماه تا ۱۲ سال سن داشتند، توسط والدين خود مورد آزار جنسي قرار گرفتند و يا در قبال دريافت مبلغ ناچيزي به فروش رسيدند.
گفته مي شود متهمان اين پرونده از قشر محروم و كم سواد جامعه فرانسه بودند.

مجتمع قضايي قدوسي تخليه شد
گروه حوادث: در پي تماس تلفني مشكوك به مجتمع قضايي شهيد قدوسي مبني بر بمب گذاري، اين مجتمع كاملاً  تخليه شد.
به گزارش خبرنگار ما بشيري راد (مسئول روابط عمومي دادگستري استان تهران) با اعلام اين خبر گفت: صبح روز يكشنبه فرد ناشناسي با تماس تلفني به مجتمع قضايي شهيد قدوسي مدعي شد كه اين مجتمع توسط افرادي بمب گذاري شده است. با اطلاع از اين موضوع با صدور دستور قضايي تحقيقات مقدماتي در اين زمينه آغاز شد. بنابراين در نخستين اقدام براي پيشگيري از هرگونه حادثه اي، مجتمع كاملاً  از كارمندان و مراجعه كنندگان تخليه شد. وي افزود: متأسفانه چندي قبل نيز چنين تهديداتي توسط افراد ناشناس به مجتمع قضايي بعثت شده است.
همچنين محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ در اين باره گفت: به دليل تهديدهاي مكرر و جدي اشخاصي كه هويت آنها هم اكنون در دست شناسايي است، نيروهاي خنثي سازي براي جلوگيري از هرگونه انفجار در محل قضايي حاضر شدند، اما هيچ گونه بمبي در محل مذكور پيدا نكردند.وي خاطرنشان كرد: اين مجتمع در چند روز اخير در موارد متعددي تهديد به بمب گذاري و اقدامات خرابكارانه شده بود. پرونده اين گونه تهديدها توسط نهادهاي ذي ربط در دست پيگيري است.

سردار طلايي:
ما هر لحظه بر جرايم اشراف داريم
ايرنا: فرمانده  انتظامي  تهران  بزرگ  گفت : مهاجرت ، حاشيه  نشيني  و گسترش  جمعيت  از مولفه هاي  وقوع  جرم  هستند و مجموعه  اين  شرايط  بستر وقوع  تخلف  را فراهم  مي  كند.
سردار «مرتضي  طلايي» روز سه شنبه  در جمع  خبرنگاران  در برنامه  هفتگي  ارتباط  مستقيم  مردم  با مسوولان  ناجا از طريق  تلفن  ۱۹۷ دفتر نظارت  همگاني  ناجا، افزود : بيشترين  مراجعات  مردم  حول  محورهاي  ماموريتي  و عملكرد مثبت  يا منفي  مامورين  ناجا بوده  است .وي  با اشاره  به  انطباق  نداشتن  برخي  خواسته هاي مردم  با حوزه  وظايف  ناجا در مراجعه  به  كلانتري  ها افزود: در مواردي  كه  خواسته  مراجعه كنندگان  با وظايف  ناجا مرتبط  نيست  آنها را راهنمايي  مي كنيم  و در برخي  موارد نيز دستور تسريع  در كار افراد مراجعه كننده  را به  مسوولان  ذي ربط  مي دهيم .
فرمانده  انتظامي  تهران  بزرگ  در پاسخ  به سوال  خبرنگار ايرنا پيرامون تعداد افراد مراجعه كننده  حضوري  و تلفني  گفت : امروز بالغ  بر ۱۰۰ درخواست  حضوري  و تلفني  مردم  پاسخ  گفته  شد.وي  در پاسخ  به  سوالي  مبني  براينكه  آيا سارقان  در تهران  قلمرو و منطقه  خاص  دارند، تصريح  كرد: منطقه  خاصي  براي  سارقان  وجود ندارد چراكه  شكل  جرايم  مانند گذشته  نيست  و جرايم  پيچيده  و بعضا سازماندهي  شده  و شگردها تفاوت  كرده  است .
فرمانده  انتظامي  تهران  بزرگ  با اعلام  اينكه  ما هميشه  با سارقان  در تقابل هستيم  افزود : هر جا كه  خلايي  از سوي  ما و يا خود كنترلي  و خود حفاظتي  توسط  شهروندان  وجود نداشته  باشد، سرقت  رخ  مي دهد.سردار طلايي  در خصوص  تعداد وانواع  سرقتهاي  روزانه  در تهران  گفت  : روزانه  ۱۵ مورد سرقت  خودرو، ۱۵ تا ۲۰ مورد سرقت  منزل  ،شش  تا هشت  مورد سرقت  مغازه  ، ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد سرقت  لوازم  خودرو ، ۱۰ تا ۱۵ مورد كيف  قاپي  و ۱۲ تا ۱۵ مورد سرقت  موتورسيكلت  در اين  شهر رخ  مي دهد.وي  با اشاره  به  وقوع  برخي  جرم  ها در برخي  مناطق  تهران  افزود : ما به  طور لحظه اي  بر جغرافياي  جرم  ، نوع  جرم  و زمان  جرم  اشراف  داريم .

دو سرقت مسلحانه از بانك در ۴۸ ساعت
گروه حوادث: سارقان مسلح در مدت ۴۸ ساعت دو بانك شهر بزرگ تهران را مورد حمله قرار دادند و چندين ميليون به سرقت بردند.
سرقت مسلحانه اول
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته چهار مرد مسلح در حالي كه كلاه ايمني موتورسواري بر سر داشتند وارد بانك صادرات شعبه خيابان هلال احمر شدند. مردان مسلح با تهديد و اقدام به تيراندازي موفق به ربودن يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد از بانك مذكور شده و به سرعت از محل گريختند. مسئولين بانك بعد از فرار سارقان مسلح مأموران انتظامي را در جريان وقوع اين حادثه قرار دادند. مأموران در محل حاضر شده و تحقيقات پليسي براي شناسايي سارقان و دستگيري آنان آغاز شد.پرونده اين سرقت مسلحانه براي انجام بررسي هاي بيشتر به دايره ۱ اداره آگاهي مركز انتقال يافت.
سرقت مسلحانه دوم
مأموران دايره ۱ در حال بررسي سرقت مسلحانه صبح روز يكشنبه بودند كه خبر وقوع يك سرقت مسلحانه ديگر از بانك به كارآگاهان اين دايره داده شد.
اين سرقت مسلحانه از بانكي در منطقه سعادت آباد تهران رخ داده بود. اين بار سه سارق مسلح در حالي كه سوار بر يك خودرو پژو بودند مقابل در ورودي بانك متوقف شدند. سارقان مسلح بدون درنگ وارد بانك شده و با تهديد سلاح گرم سه ميليون تومان از بانك سرقت كرده و قصد فرار داشتند كه مأموران پليس خود را به محل رساندند و عمليات تعقيب و گريز براي دستگيري اين سارقان آغاز شد،اما در نهايت سارقان مسلح توانستند با استفاده از شلوغي خيابانها بگريزند.

دستگيري زورگيران كيانشهر
ايسنا: اعضاي يك باند ۵ نفره كه به مدت يك ماه مشغول به زورگيري بودند، طي عمليات ۲۴ ساعته در منطقه «كيانشهر» تهران شناسايي و دستگير شدند.
اين باند كه اعضاي جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله آن، هم محلي بودند تا كنون با توجه به وجود ۶ شاكي به ۶ مورد زورگيري اعتراف كرده اند.
باند زورگيرها به عنوان مسافركش، خودرو پيكان سفيد رنگ خود را در پايانه ها، طعمه شكار شهرستاني هايي قرار مي دادند كه تازه به تهران آمده و با محله هاي اين شهر آشنايي نداشتند. اعضاي اين باند با سوار كردن مسافران غريب، پس از انحراف از مسير اصلي، با تهديد چاقو اموال آنها را به سرقت برده و در بيابان هاي اطراف يا اتوبان هاي كم تردد رها مي كردند.
سرهنگ يوسف آقازاده ، رييس شعبه ۱۵۸ كيانشهر در اين باره گفت: به دنبال شكايت ۶ تن از مالباختگان از حدود يك ماه پيش، طرح ايست و بازرسي در نقاط مشكوك اجرا شد. وي گفت: نيروهاي پليس حدود دو هفته پيش حين انجام وظيفه پيكان سفيد رنگي را مشاهده كردند كه راننده آن، مسافر را از داخل خودرو به بيرون پرت كرده و به سرعت متواري مي شود.
سرهنگ آقازاده افزود: به دنبال اين حادثه، ماموران طرح ضربتي را براي پيدا كردن سارقان اجرا كردند و در نهايت با شناسايي منزل مسكوني يكي از متهمان در كيانشهر موفق به دستگيري وي و ساير همدستانش شدند.
رييس كلانتري ۱۵۸ كيانشهر در خصوص نحوه فعاليت و زورگيري اين باند گفت: يكي از اعضاي باند كه به عنوان راننده انتخاب مي شد، كار اصلي سرقت و تهديد با اسلحه سرد را بر عهده داشت.
وي افزود: راننده خودرو زورگيران يك روز در ميان تغيير مي كرد و ساير اعضا به جز راننده براي رد گم كردن و فريب مسافران در ميان راه به عنوان مسافر ايستاده و سوار خودرو شده و با سوار كردن مسافر غريبه ديگر او را ميان دو سارق محصور و نقشه شوم خود را عملي مي كردند. رييس شعبه ۱۵۸ كلانتري كيانشهر همچنين گفت: بنا به گفته سارقان، آنها طعمه هاي خود را از ميان آقايان انتخاب مي كردند؛ زيرا زنان پس از جيغ زدن منجر به شناسايي آنها مي شدند. سرهنگ آقازاده به خبرنگار حوادث ايسنا گفت: اين باند در پايانه جنوب، سه راه افسريه ، اتوبان بعثت و بلوار آزادگان تردد مي كردند. به گفته وي تا كنون مقادير زيادي اموال مسروقه از منزل متهمان از جمله لباس  سرباز وظيفه، نامه هاي محرمانه وي، گوشي موبايل، سيم كارت و مقاديري پول كشف شده است.
رييس شعبه ۱۵۸ كلانتري با اشاره به اين كه شاكيان با متهمان مواجهه حضوري داشته و چهره آنها تأييد شده است، به ايسنا گفت: به احتمال زياد اين سارقان زورگيري هاي بيشتري نيز مرتكب شده اند. وي همچنين به وضعيت اعتياد تمامي متهمان اشاره كرد و افزود: يكي از متهمان تبعه افغانستان است.
سرهنگ آقازاده با بيان اين كه پرونده متهمان به شعبه ششم دادياري دادسراي انقلاب ارجاع داده شده است ،گفت: افرادي كه از اين افراد شكايتي دارند با مراجعه به اين شعبه مي توانند طرح دعوي كنند.
رييس كلانتري ۱۵۸ كيانشهر تصريح كرد: در فاصله زمان دستگيري اعضاي اين باند، دو باند زورگير ديگر نيز در منطقه كيانشهر شناسايي و دستگير شدند. وي با اشاره به اين كه خودرو باند زورگيران توقيف و پرونده آنها در اختيار دادستان ناحيه ۱۴ تهران قرار گرفت به شهروندان توصيه كرد، براي تردد از خودروهاي عمومي و تاكسي هاي خطي استفاده كنند.

دستگيري سارق زمان وصول چك
پليس: سارق منزلي كه قصد وصول چك سرقتي را داشت دو روز پيش در بانك كشاورزي شهرستان پاكدشت دستگير شد.
چند روز پيش فردي با مراجعه به مأموران انتظامي شهرستان ورامين آنان را در جريان سرقت از منزلش واقع در خيابان گوهردشت اين شهرستان قرار داد.
مالباخته به نام «سيد جواد- الف» در اظهاراتش گفت: سارق يا سارقان علاوه بر مقاديري لوازم منزل مبلغ ۴۰۰ هزارتومان پول نقد و دو فقره چك را نيز به سرقت برده اند.
پليس پس از اعلام به موقع مالباخته، شماره چك هاي سرقتي را به تمامي بانك هاي استان تهران اعلام كرد تا اين كه روز شنبه مسئولان يكي از شعب بانك كشاورزي شهرستان پاكدشت به مأموران اطلاع داد كه فردي با مراجعه به اين بانك قصد وصول يكي از چك هاي سرقتي را دارد.
در اين هنگام بلافاصله اكيپي از مأموران به اين بانك اعزام شدند و اين فرد را دستگير كردند. فرد ياد شده پس از دستگيري در تحقيقات انجام شده به سرقت از منزل مالباخته اعتراف كرد.

توضيح
در خبر روز ۹ اسفند ماه صفحه ۲۳ همشهري تحت عنوان «پايان گروگانگيري ۳۵۰ هزار دلاري» افسر پرونده مذكور كه سرگرد بهگذر نام داشت، به اشتباه سروان عنوان شده بود كه بدين ترتيب تصحيح مي گردد.

دردسرهاي همسر دوم مرد پولدار
گروه حوادث: مردي كه همسر صيغه اي اش از وي به اتهام تجاوز به عنف شكايت كرده بود در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه صاحب يك شركت كاريابي در تهران است صبح ديروز در مقابل قاضي عزيز محمدي ايستاد و در دفاع از خود گفت: حدود يك سال قبل با درج آگهي در روزنامه درخواست نيرو كرديم و چند روز بعد دختر جواني (۱۹ ساله) به شركتمان مراجعه كرد و به عنوان حسابدار مشغول به كار شد.
مدتي از رفت و آمد و حضور وي در شركت نگذشته بود كه با وي آشنا شدم. از طرفي چون همسر اولم داراي بيماري بود، قصد تجديد فراش داشتم تا اينكه آشنايي من با دختر مورد نظرم مريم بيشتر شد. بعد از چند ماه به وي پيشنهاد ازدواج دادم و او بعد از مطرح كردن موضوع با خانواده اش ازدواج با من را پذيرفت. دو ماه مريم را به صيغه ام درآوردم و در اين مدت هرگز پدر مريم را نديدم و هر بار كه از وي درباره پدرش مي پرسيدم،  مادر زنم مي گفت پدر مريم در شهرستان شيراز يك مغازه پارچه فروشي دارد و در آن جا زندگي مي كند. مدتي از اين قضيه گذشت تا اينكه به رفت و آمدهاي خانه مادرزنم مشكوك شدم و وقتي ماجرا را پيگيري كردم، فهميدم وي فالگير است و افراد زيادي به خانه اش رفت و آمد دارند. از طرفي همسايه ها مدعي شدند كه مادر زنم به همگي آنها گفته شوهرش مرده است. اين رابطه در حالي ادامه داشت كه در اين مدت من علاقه زيادي به مريم پيدا كرده بودم. او را به عقد خودم درآوردم. بعد از عقد اولين رابطه را با وي داشتم. اما پس از عقد متوجه شدم كه ظاهراًً مريم قبلاً ازدواج كرده و از همسرش طلاق گرفته است. اين موضوع برايم اهميتي نداشت و توجهي نكردم تا اينكه اواسط ماه مبارك رمضان، يك شب زماني كه قصد رفتن به خانه مريم را داشتم، وي به من اصرار كرد تا به آن جا نروم. مشكوك شدم و سرافطار به آنجا رفتم. فهميدم يك مرد ثروتمند به خانه آنها آمده و از مريم خواستگاري كرده است. اين موضوع باعث عصبانيت من شد و اختلافات ما شروع شد. چند روز بعد مادرزنم به من گفت بايد مبلغ ۱۵۰ ميليون تومان به اضافه مهريه دخترم كه يك هزار و ۷۰۰ سكه بهار آزادي بود به او بدهم تا او اجازه ازدواج با مريم را بدهد. به او گفتم او زن من است و قرار است با هم زندگي كنيم. اما مادر زنم زير بار نرفت و اجازه ملاقات من و مريم را نداد. وقتي احساس كردم وي قصد اخاذي از من را دارد، با مراجعه به دادسراي رسالت از وي شكايت كردم.
در ادامه دادگاه قاضي پرونده خطاب به صاحب شركت گفت: اين دختر از شما به اتهام تجاوز به عنف شكايت كرده و مدعي است كه شما بعد از خوراندن شربتي وي را در محل كار بيهوش كرده و وي را مورد آزار و اذيت قرار داده اي، در اين خصوص چه دفاعي داريد؟
متهم گفت: قاضي اين اظهارات دروغ است و هيچ يك را قبول ندارم.
قاضي: مي دانيد در صورت اثبات، حكم شما اعدام است؟
متهم: بله، اما ادعاهاي مريم دروغ است. او تحت تأثير مادرش حرف زده است.
قاضي: مادرزنت مدعي است، شب درگيري شما طلاجات وي را سرقت كرده اي در اين باره چه توضيحي داريد؟
متهم: تمامي اينها نقشه هايي است كه مادرزنم براي تخريب شخصيت من، كشيده است. من احتياجي به پول مادرزنم ندارم. زماني كه مادرزنم مرا تهديد كرد گفت اگر ظرف يك هفته توانستي پول را به ما بدهي كه هيچ در غير اين صورت دخترم خواستگار پولدار ديگري دارد و مطمئن باش، طلاق او را خواهم گرفت.
در ادامه جلسه دادگاه زماني كه قاضي از متهم پرسيد آيا همسرت فرزندي هم داشت يا خير؟ گفت: در روزهاي آخر كه به خانه وي مراجعه كردم، ديدم كه مريم در حال شير دادن يك پسربچه است. اما حاضر نشد تا توضيحي در اين باره به من بدهد.
قاضي عزيز محمدي و دو مستشارش از آن جايي كه احتمال مي دادند، هر دوطرف دعوا قصد انتقامجويي از ديگري را داشته باشند بعد از ختم جلسه دادگاه دستور تحقيق بيشتر در خصوص پرونده را صادر كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |