پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۳ - Mar 17, 2005
ليگ قهرمانان آسيا
سپاهان در سد العين ماند
002853.jpg
سپاهان يك - العين يك
گلها : ادموند بزيك در دقيقه ۳۶ براي سپاهان و احمد مبارك در دقيقه ۴۹ براي العين
داور : محمد كوسا
سپاهان: سيد مهدي رحمتي، رضا حسن زاده، مسعود خادمي،  محسن بنگر، هدايت شهرياري، سعيد رمضاني، اصغر طالب نسب، عباس آقايي،  ادموند بزيك، رسول خطيبي و مهرداد ميناوند.
سرمربي: استانكو پوكله پوويچ
العين: وليد سالم سليمان، جمعه خاطر فيل، جمعه عبدالله، هميد فاخر، حسين مجيد، عبدالله علي مصباح، علي مسري راشد عبدالله، هلال سعيد هميد سعيد، سبيت خاطر، فيل خميس، شهاب احمد سالم علي، احمد مبارك عبيد المحيجري و ديلسون سيلوا فريرا.
سرمربي: ميلان ماچالا
تيم فوتبال سپاهان در دومين ديدار خود با انجام يك بازي ضعيف و دور از انتظار در مقابل تيم العين امارات به تساوي يك بر يك رسيد. نوسان بازي سپاهان كمي عجيب به نظر مي رسد. سپاهان در دقايقي از نيمه اول بسيار منظم و گروهي حمله مي برد و براي اجراي تاكتيك هاي خود برنامه مشخصي داشت. ريتم بازي سپاهان در نيمه اول بسيار حساب شده و منظم بود، اما در نيمه دوم انگار قالب تهي كرد و بازي را به حريف واگذار كرد و يك گل خورد.
سپاهان مي توانست از گل دقيقه ۳۶ ادموند بزيك دفاع كند و بازي را نيز در يك سوم زمين حريف در اختيار بگيرد، اگرچه العين در نيمه دوم دست به خشونت زد اما سپاهان نبايد در اين دام حساب شده مي افتاد و جريان بازي را به سمت درگيري و جنجال مي برد. قضاوت محمد كوسا از سوريه كه يكي از باتجربه ترين داوران آسياست اجازه نداد العين با اين ترفند بازي را بيشتر متوقف كند. احمد مبارك در همان آغاز نيمه دوم گل تساوي العين را زد، تا اين تيم اماراتي پس از پيروزي در مقابل الوحده با اين تساوي جمع امتيازات خود را به چهار برساند و سپاهان با دو تساوي صاحب دو امتياز شد.
به نظر مي رسيد سپاهان در اين بازي به ويژه در نيمه دوم بدون تاكتيك و برنامه به ميدان آمده است و عجيب اينكه از يك مربي حرفه اي بنام استانكو بعيد بود كه سپاهان را اينگونه راهي ميدان كند. با وجود گماردن سه مهاجم استانكو به دنبال پيروزي در اين ميدان بود، اما چگونه و با چه برنامه اي؟ عدم تعادل در خط مياني سپاهان و در هم ريختگي خط دفاع روي موقعيت مهاجمان نيز تأثير منفي گذاشته بود، به گونه اي كه بارها كريمي، بزيك و خطيبي، حتي آقايي بدون تغذيه و حمايت از جانب خط مياني در ميدان سرگردان بودند و نتوانستند از داشته هاي خود بهره لازم را ببرند. سپاهان با اين شيوه و اينگونه تاكتيك راه به جايي نخواهد برد. از بازي اول سپاهان در مقابل الشباب تا اين بازي فاصله بسيار بود. اميدواريم سپاهان در بازي سوم چون بازي اول باشد.

عملكرد تربيت بدني دانشگاه آزاد در سال ۸۳
002850.jpg
اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي كه مديركل آن دكتر بهرام قديمي هفته گذشته به پاس تلاش هاي يك ساله اين اداره كل در مراسم تجليل از برترين هاي ورزش در سال ۸۳ جايزه ويژه اي دريافت كرد در پايان سال با ارايه بيلان عملكرد خود اعلام كرد: در سال ۱۳۸۳ قهرمانان ورزشي اين دانشگاه موفق به كسب ۱۸ عنوان قهرماني، ۸عنوان نايب قهرماني و ۵ عنوان سومي در رشته هاي مختلف شده اند كه در ميان رشته هاي گوناگون نفرات شاخصي نظير حسين رضازاده، هادي ساعي، علي دايي، مسعود مصطفي جوكار، يوسف كرمي، شادي پريدر، مسعود هاشم زاده، احسان قائم مقامي، محمدحسين برخواه، شاهين نصيري نيا، عليرضا حيدري و عليرضا رضايي ديده مي شوند.در بخش اعزام تيم ها به مسابقات برون مرزي و تورنمنت هاي بين المللي نيز اين اداره كل اعلام كرده است در سال جاري ۲۷ تيم از دانشگاه آزاد اسلامي در مسابقات حضور يافته اند كه از اين رهگذر صاحب ۱۰ عنوان قهرمان، ۱۰ عنوان نايب قهرماني و ۵ عنوان سومي گرديده اند.

به قهرماني دوباره صنام در آسيا مي انديشم
002847.jpg
گروه ورزشي : به قهرماني دوباره صنام در باشگاه هاي آسيا بسيار مطمئن هستم ولي اين موفقيت راحت حاصل نخواهد شد. مصطفي كارخانه با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: چنين تفكري ما را واداشت تا با به خدمت گرفتن ياران كمكي در انديشه دفاع از اعتبار واليبال ايران باشيم. وي در مورد حريفان صنام در مسابقات اسلام آباد با اشاره به حضور همه قدرت هاي قاره مي گويد: بي ترديد قهرماني به يكي از نمايندگان ايران، كره جنوبي، چين يا ژاپن تعلق خواهد گرفت. وي در مورد حريفان تداركاتي گفت: خيلي دوست داشتيم كه با تيم هاي خارجي قبل از مسابقات بازي مي كرديم و حتي حاضريم كه نيمي از هزينه را ما و نيمي ديگر را فدراسيون مي پرداخت و تيم خارجي هم با تيم صنام بازي مي كرد و هم با تيم هاي بزرگسالان و جوانان.

ليگ قهرمانان اروپا در قرق ايتاليايي ها
002844.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال اينتر با پيروزي قاطع مقابل پورتو با نتيجه سه بر يك گام به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا گذاشت و سهميه ايتاليا را در اين مرحله به عدد ۳ رساند. پيش از اينتر تيم هاي يوونتوس و آ.ث.ميلان نيز به مرحله يك چهارم نهايي راه يافتند.در اين بازي آدريانو به تنهايي سه بار دروازه ويتور بايا را گشود و تنها گل پورتو توسط يورگ كاستا به ثمر رسيد.پورتو فصل پيش عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود.
قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا فردا در شهر نيون سوئيس برگزار مي شود. در اين قرعه كشي آ.ث.ميلان، اينترميلان، يوونتوس، بايرن مونيخ، چلسي، ليورپول، ليون و آيندهوون حضور دارند. در اين مرحله قرعه كشي به صورت آزاد برگزار مي شود و احتمال برخورد تيم هاي ايتاليايي با يكديگر بسيار زياد است.
رائول از رئال مي رود؟
به گزارش ايرنا «رائول» كاپيتان  تيم  فوتبال  رئال  مادريد گفت  كه  خواستار ادامه  فعاليت خود در اين  تيم  است  اما در صورت  نياز، حاضر است  خود را قرباني  باشگاه كند.آب  ث  نوشت : قرارداد رائول  كه  يك  اسپانيايي  است  تا سال  ۲۰۱۰ ميلادي  است  و قصد وي  ادامه  فعاليت  در رئال  مادريد و خاتمه  دوران  فوتبالش  در اين باشگاه است .اما رائول  گفت  كه  برايش  واضح  است  نمي خواهد آفتي  براي  تيم  محبوبش  باشد و اگر مقامات  تيم  از او و بازدهي اش  خرسند نيستند حاضر به  ترك  رئال  مادريد است .رائول  به  اين  صورت  از مقامات  باشگاه  خواسته  است  اگر نمي خواهند كه  به فعاليت  خود در رئال  مادريد ادامه  دهد با وي  صحبت  كنند.

مراسم اختتاميه مسابقات ورزشي رسانه ها
مهر: مراسم اختتاميه مسابقات ورزشي كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران با حضور جمعي از مسئولان، پيشكسوتان روزنامه نگاري و تيم هاي شركت كننده برگزار شد.
در پايان اين مراسم نيز جوايز و هداياي تيم ها و نفرات برتر اهدا شد. در مسابقات فوتسال تيم راديو ورزش به عنوان قهرماني دست يافت و تيم هاي اميد ورزش، شرق و همشهري ديگر تيم هاي برتر اين مسابقات بودند.محسن زماني، مصطفي مميز، بهرام مهرپيما، مهدي هنروري و غلامرضا سليماني داوران مسابقات فوتسال نيز مورد تقدير قرار گرفتند. در برگزاري مسابقات فوتسال علي مودت، جمشيد بيرامي، سياوش عليمرداني و صدرالدين آقاجاني كميته تربيت بدني را كمك كردند.مسابقات فوتسال اين جشنواره ورزشي با حضور ۶۰ تيم برگزار شد و قرار است از سال آينده مسابقات جشنواره ورزشي كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران با نظم و برنامه ريزي منسجم تر و به صورت ليگ برگزار شود.

تبعيض و تهديد
گروه ورزشي: در حاليكه سازمان تربيت بدني تاكنون ۹۲۰ ميليون تومان به باشگاه پرسپوليس اهدا كرده _ البته تا ديروز، چرا كه قرار است امروز نيز سازمان تربيت بدني مبالغ ديگري به باشگاه پرسپوليسي واريز كند- اما ديگر تيم متعلق به سازمان تربيت بدني _ استقلال _ حتي ۳۰۰ ميليون تومان نيز دريافت نكرده است. روز گذشته باشگاه استقلال ضمن تهديد به كناره گيري از ليگ بيانيه اي صادر كرده كه مي خوانيد:«نظر به اينكه در چند روز اخير از سوي مقامات محترم سازمان تربيت بدني در جرايد مختلف نقل گرديده كه مبلغ هفت ميليارد ريال از محل بند« چ »تبصره (۷) قانون بودجه تاكنون به باشگاه استقلال پرداخت گرديده است، به جهت تنوير افكار عمومي اعلام مي دارد در سال ورزشي ۸۴-۸۳ با احتساب وجوهي كه بابت تسويه حساب ديون مربوط به مربي آلماني سابق استقلال و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي از محل بند« چ »كه به باشگاه استقلال پرداخت گرديده به نيمي از مبلغ ارائه شده از سوي سازمان مزبور نيز نمي رسد!!
از اين رو بايد گفت كه اعداد ارايه شده از سوي سازمان، به هيچ وجه صحت نداشته و انتظار اين است كه اعداد ارايه شده از سوي سازمان در كمال صحت و سلامت باشد.
از سازمان مسئول ورزش كشور كه در عين حال مسئوليت مجمع باشگاه استقلال را نيز عهده دار است انتظار داريم در جهت حمايت از باشگاه و برقراري ثبات بيشتر تلاش نمايد و....
رقابت هاي بسكتبال را سه داور قضاوت مي كنند
گروه ورزشي: رقابت هاي بسكتبال از فصل آينده با سه داور انجام مي شود. محمود مشحون با اعلام اين مطلب گفت: در سال جديد استفاده از سه داور نخست به صورت آزمايشي در رده هاي سني نونهالان،  نوجوانان انجام و سپس در ليگ برتر به اجراء درخواهد آمد.رئيس فدراسيون بسكتبال در گفتگو با ايرنا با قبول جواب ندادن سيستم دو گروهي در ليگ برتر عنوان داشت: شيوه جديدي منطبق با شرايط بسكتبال كشور بايد طراحي شود.وي ضمن تاييد عملكرد ۱۶ تيم حاضر در ليگ برتر گفت: چينش تيم ها بايد تغيير كند.

مديرعامل پرسپوليس خبر داد:
۵/۱ ميليارد بدهكاريم
ايسنا: «حجت الله خطيب» مديرعامل باشگاه فرهنگي، ورزشي پرسپوليس در گفت وگويي به تشريح فعاليت ها و مشكلات اين باشگاه در دوران تصدي اش در اين پست پرداخت.
فرازهاي مهم اين گفتگو را مي خوانيد.
- آن چيزي كه بايد براي باشگاه فراهم مي كرديم ساختار مناسب بود، نخست كادر جديد هيأت مديره را برگزيديم كه اين كادر اكنون هر هفته جلساتي را برگزار مي كند كه در اين جلسات درباره تمامي موارد بحث و تبادل نظر مي شود.
- آن چيزي كه در اين باشگاه صورت گرفته است، كار فردي نبوده بلكه كاري گروهي بوده است كه با حمايت رئيس جمهوري و پيگيري هاي وي تاكنون انجام شده است.
- باشگاه مشكل حقوقي داشت كه با حكمي كه قوه قضائيه به سود سازمان تربيت بدني صادر كرد، اين باشگاه در اختيار سازمان قرار گرفت.
- باشگاه پرسپوليس نخستين باشگاه در ايران خواهد بود كه وارد بازار بورس مي شود.اين در حالي است كه اين باشگاه در حال حاضر ۱‎/۵ ميليارد بدهكار است.
- با مصوبه اي كه هيأت دولت از تصويب گذرانده است ما مي توانيم ۱۰۰ درصد سهام اين باشگاه را به فروش برسانيم ولي مسئولان سازمان تربيت بدني اكنون در نظر دارند، ۵۱ درصد سهام اين باشگاه را در اختيار داشته باشند و ۴۹ درصد آن را در اختيار خريداران قرار بدهند.

جوانان كشتي بلاتكليفند
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: درپي لغو سفر تداركاتي تيم كشتي جوانان به كشور يونان ديروز باخبر شديم كه سفر اين تيم به كشور لتوني هم لغو شده و نفرات حاضر در اردو نيز دست از پا درازتر روانه خانه هايشان شده اند. اين درحالي است كه تيم  جوانان ايران خرداد و تيرماه سال آينده بايستي در دو ميدان قهرماني آسيا (قطر) و جهاني (لتوني) شركت كند. در همين رابطه اكبر فلاح سرمربي اين تيم با اظهار نارضايتي از اين امر و اين كه به دليل دير اقدام كردن فدراسيون كشتي ويزاي نفرات اعزامي اخذ نشده است گفت: تاكنون فدراسيون كشتي براي جوانان كار مثبتي انجام نداده و انتظارات را به درستي برآورده نكرده است. فلاح اضافه كرد: در طول مدت فعاليتم در تيم ملي جوانان آنقدر از فدراسيون دروغ شنيده ام كه خسته شده ام و انگيزه كافي براي ادامه كار ندارم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |