چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۷ - Apr 6, 2005
هشدار به صاحبان تلفن همراه
هكرها آماده يورش مي شوند
003201.jpg
گروه دانش- اميربهادري نژاد: هكرها و نويسندگان برنامه هاي ويروسي همواره به دنبال اهداف ضعيف و كم مقاومت براي ضربه زدن به آنها هستند پس جاي تعجب نيست كه برنامه بعدي اين هكرها، حمله به گوشي هاي تلفن همراه است البته گوشي هايي كه قابليت اتصال به اينترنت را داشته باشند.
دين ترنر، محققي كه در حوزه امنيت الكترونيكي به تحقيق و مطالعه مي پردازد مي گويد: هكرها همواره به دنبال اهداف كم مقاومت هستند كه تلفن همراه يكي از اين هدف هاي كم مقاومت به شمار مي آيد اين هكرها مي توانند در فاصله چند متري صاحب گوشي تلفن همراه مستقر بشوند و با استفاده از تكنولوژي بلوتوث تمام ويروس ها را به گوشي مورد نظر منتقل كنند و يا اطلاعات موجود در گوشي را هك نمايند.
هكرها حتي در برخي مواقع در گوشه اي از سالن ترانزيت فرودگاهها كمين مي كنند و از راه دور به هك كردن اطلاعات موجود در گوشي تلفن همراه سياستمداران مسافر مي پردازند.
به همين دليل اگر صاحبان تلفن همراه مراقب امنيت گوشي خود نباشند به احتمال بسيار زياد به اطلاعات موجود در آن دستبرد زده خواهد شد.
در جريان برگزاري مراسم اسكار يك شركت كامپيوتري واقع در لوس آنجلس كه در زمينه امنيت الكترونيكي به مشتريان خود مشاوره مي دهد، تصميم گرفت به صورت آزمايشي، اطلاعات موجود در تلفن همراه ميهماناني را كه به مراسم اسكار دعوت شده بودند، هك بكند.
در نهايت كاركنان اين شركت موفق شدند با استفاده از يك لپ تاپ و يك آنتن ساده، به اطلاعات موجود در تلفن همراه ۱۰۰ نفر از ميهمان دسترسي پيدا كنند.
يك هكر حرفه اي مي تواند با ورود به تلفن همراه يك شهروند به خواندن نامه هاي الكترونيكي، پيام هاي كوتاه، آدرس ها، شماره تلفن ها و حتي شنيدن پيام هاي صوتي موجود در گوشي بپردازد.
البته هكرها، علاقه  اي به هك كردن اطلاعات موجود در گوشي هاي تلفن همراه معمولي ندارند. به همين دليل در حال حاضر، خطر چنداني صاحبان گوشي هاي معمولي و ارزان قيمت را تهديد نمي كند.
اما با توجه به اين كه چهره هاي سرشناس اغلب از گوشي هاي گرانقيمت كه قابليت اتصال به اينترنت را دارد استفاده مي كنند، اغلب هكرها براي دستيابي به اطلاعات محرمانه اين افراد مهم، به هك كردن اطلاعات گوشي آنان مي پردازند تا اين اطلاعات ارزشمند را با قيمت بالايي به فروش برسانند.
به عنوان مثال ماه گذشته يك هكر وارد تلفن همراه صاحب هتل هيلتون شهر پاريس شد و تمام شماره تلفن هاي موجود در گوشي اين خانم را منتشر كرد.
به هر حال كارشناسان امنيت الكترونيك توصيه مي كنند، صاحبان گوشي هاي تلفن همراه براي صفحه كليد گوشي خود رمز عبور در نظر بگيرند تا اين كه اگر زماني گوشي خود را داخل تاكسي و يا ساير اماكن عمومي جا گذاشتند، افراد سودجو نتوانند به اطلاعات داخل آن دسترسي پيدا كنند.
همچنين نصب نرم افزارهاي امنيتي در گوشي توصيه مي شود تا هكرها حتي در صورت شكستن رمز عبور صفحه كليد نتوانند به اطلاعات محرمانه داخل گوشي دست يابند.
اما اين پايان ماجرا نيست چون نويسندگان برنامه هاي ويروسي نيز وارد حوزه تلفن هاي همراه شده اند.
تابستان سال گذشته براي اولين بار، كرم «كبير» وارد گوشي هاي تلفن همراه شد كه تا پايان سال گذشته ميلادي ۱۱ نوع ديگر از اين كرم وارد گوشي هاي تلفن همراه شهروندان سنگاپور و فيليپيني شد.
به همين دليل شركت هاي توليد نرم افزار به صورت شبانه روزي در تلاش هستند تا برنامه هاي ضد ويروسي جديدي را به بازار عرضه كنند.
با توجه به اين كه هر روز بر حجم اطلاعات موجود در گوشي هاي تلفن همراه شهروندان افزوده مي شود.
كارشناسان پيش بيني مي كنند در ۶ تا ۱۲ ماه آينده ويروس هاي جديدتري وارد حوزه تلفن همراه بشوند و امنيت الكترونيكي مشتركان تلفن هاي همراه را به خطر بيندازند.

امكان مشاهده مستقيم سياره اي خارج از منظومه شمسي
سياره مورد نظر در سمت راست مشخص است
003204.jpg
گروه دانش: ستاره شناسان اعلام كردند براي اولين بار موفق شده اند تصاوير تاييد شده اي را از يك سياره در بيرون از منظومه شمسي تهيه كنند.
سايت اينترنتي «بي بي سي نيوز» ، گزارش داد كه اين سياره با ابعادي در حدود دو برابر ابعاد سياره مشتري، در مدار ستاره اي به نام «جي كيو لوپي» قرار گرفته و به عقيده دانشمندان، اين ستاره شباهت زيادي به دوران جواني ستاره خورشيد دارد.
سال گذشته نيز گروهي از محققان تصوير يك سياره و ستاره مادر آن را در خارج از منظومه شمسي منتشر كردند، اما هيچ گاه مشخص نشد كه آيا آن جسم كوچك در تصوير مذكور به راستي سياره اي در مدار ستاره موجود در عكس است و يا اينكه جرم آسماني ديگري است كه در زمينه عكس و در واقع در فاصله بسيار دور از آن ستاره قرار دارد.
بر خلاف مورد سال قبل، تصوير سياره موجود در مدار ستاره «جي كيو لوپي» به تاييد ستاره شناسان رسيده است.
دانشمندان براي تهيه تصاوير جديد، از تلسكوپ «يي اس او» اروپا، تلسكوپ «وي ال تي» در شيلي، تلسكوپ فضايي «هابل» و همچنين تلسكوپ «سوبارو» ژاپن در جزيره هاوايي استفاده كرده اند.
به گفته ستاره شناسان از آنجا كه اين سياره در نخستين مراحل شكل گيري خود است، از دماي نسبتا بالايي برخوردار بوده و اين امر امكان مشاهده آن را تحت تاثير نور و گرماي زياد ستاره مادر ميسر كرده است.
از سوي ديگر، فاصله اين سياره تا ستاره «جي كيو لوپي» بسيار زياد و در حدود صد برابر فاصله زمين تا خورشيد است و اين امر نيز به مجزا شدن نور آن از نور ستاره مادرش و در نتيجه قابل رويت بودنش، كمك كرده است.
دانشمندان تاكنون در حدود ۱۵۰سياره را در بيرون از منظومه شمسي شناسايي كرده اند، اما تقريبا تمامي آنها فقط با توجه به نشانه هايشان، نظير تاثير جاذبه آنها بر اجرام اطراف، شناسايي شده اند و هيچ كدام به غير از مورد اخير، بطور مستقيم مشاهده نگرديده اند.

جديدترين ابتكار گوگل
003207.jpg
ايسنا: جستجوگر گوگل سرويس جديدي را راه اندازي كرده است كه به كاربران امكان مي دهد بر روي منازل و شركت هاي تجاري با استفاده از تصاوير ماهواره اي متمركز شوند كه اين امر باعث افزايش نگراني هاي امنيتي و تشديد رقابت ميان رقبا مي شود. اين فناوري ماهواره اي از اواخر روز دوشنبه بر روي سايتي به نشاني: http://maps.google.com ارائه شده است. در راستاي بهره مندي از اين فناوري، گوگل با شركت keyhole قراردادي منعقد كرده است تا كاربران بتوانند به طور آزاد به نقشه هاي اين شركت كه مجهز به فناوري برتر هستند از طريق جستجوگر گوگل دسترسي پيدا كنند. جهت بهره مندي از اين سيستم، كاربران بايد در ابتدا هزينه اي معادل ۹۵/۲۹ دلار جهت دانلود كردن نسخه نرم افزار پايه keyhole پرداخت كنند. كاربران مي توانند با كليك كردن بر روي يك دكمه به يك تصوير ماهواره اي دست پيدا كنند. اين نقشه هاي ماهواره اي برخي مردم را نگران و عصبي كرده است چرا كه توسط اين فناوري حتي مي توان به نشاني هاي خاصي دسترسي پيدا كرد. اما گوگل معتقد است كه اكثر مردم از اين كه تنها با كليك كردن بر روي موشواره  رايانه بتوانند به اين تصاوير دست پيدا كنند لذت مي برند و از اين روش مي توان براي انتخاب هتل و تفريحگاه هاي ديگر براي تعطيلات يا شناسايي افرادي كه در همسايگي منزل مورد نظر شما براي اجاره كردن زندگي مي كنند استفاده كرد.

نرم افزار
ترديد در مورد نسخه جديد ويندوز
003210.jpg
گروه دانش: كمتر از ۲۰ درصد شركت هاي آمريكاي شمالي از نسخه پيشرفته ويندوز XP كه نسخه دوم اين نوع ويندوز به شمار مي آيد استقبال كرده اند.
با آن كه در اين ويندوز جديد بسياري از حفره هاي موجود در سيستم ويندوز برطرف شده اما به دليل ترديدهاي امنيتي، شركت ها استقبال چنداني از اين نرم افزار جديد نكرده اند اما پيش بيني مي شود در آينده گرايش به سمت اين برنامه بيشتر  شود.

اختراع
پنبه جذب كننده مواد سمي
گروه دانش: دانشمندان دانشكده تكنولوژي تگزاس موفق به توليد يك نوع پنبه شده اند كه اين نوع پنبه در برابر مواد سمي و شيميايي بسيار مقاوم است.
با كشيدن اين پنبه روي پوست انسان و حتي بدنه هواپيماهاي جنگي مي توان تمام مواد سمي موجود روي اين سطوح را از بين برد. در حقيقت اين نوع پنبه قابليت جذب مواد سمي را دارد و مي توان از آن در تهيه لباس فرم براي نظاميان استفاده كرد.

ژنتيك
ترميم قدرت سخن گفتن
واحد مركزي خبر: پزشكان  چيني  با استفاده  از سلولهاي  بنيادين  موفق  شدند قدرت  تكلم  يك  زن  نيوزلندي  را كه  به  علت  نوعي  بيماري  مختل  شده  بود، باز گردانند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  نيوكرالا، اين  زن  كه  به  علت  ابتلا به نوعي  بيماري  عصبي ، اعصاب  محرك  خود را در بخش  حنجره  و دهان  از دست  داده  بود و قادر به  سخن  گفتن  و ديگر فعاليت  هاي  مربوط  به  اين  بخش  نبود و تحت عمل جراحي قرار گرفت و پزشكان  جراح  سلول هاي  بنيادين  را جايگزين  سلولهاي  محرك  عصبي  آسيب  ديده  كردند و اين  زن  اينك  قادر به  سخن  گفتن  است .افزون  بر اين ، اين  زن  به  علت  آسيب  اعصاب  محرك  قادر به  خوردن  و نوشيدن  به  شكل  طبيعي  نبود و هر لحظه  خطر خفه  شدن  او را تهديد مي كرد كه  به  گفته  پزشكان  اينك  شرايط  او عادي  است .اعصاب  محرك  موتورنورون  سلولهاي  عصبي  هستند كه  با پالس  هاي  الكتريكي  دستورات  مغز را به  ماهيچه ها مي رساند و بيماري  در اين  اعصاب  باعث  بروز شرايطي  بسيار خطرناك  مي شود كه  باعث  ضعف  و تحليل  ماهيچه ها مي شود.

ميكروسكوپ هوشمند ويدئويي طراحي و ساخته شد
ايسنا: پژوهشگران ايراني موفق به طراحي و ساخت ميكروسكوپ هوشمند ويديويي شدند.
«ولي تنها» مخترع دستگاه ميكروسكوپ هوشمند ديجيتال با اشاره به ويژگي هاي اين دستگاه گفت: اين سيستم هوشمند ويديويي كه براي نخستين بار در خاورميانه ساخته شده، قابليت هاي جديد و منحصر به فردي را در اختيار كاربران قرار مي دهد و با بهره گيري از فناوري روز ويديو اپتيك عاري از معايب و محدوديت هاي سيستم هاي مشابه است. در اين ميكروسكوپ تصوير حاصله با ديد چشمي برابري كرده و به همين دليل برخلاف دستگاه هاي مشابه امكان تفسير تصاوير و مباحثه تصويري را فراهم مي آورد.
ولي تنها، با اشاره به ثبت اختراع اين دستگاه، وضوح عالي (۵ مگاپيكسل) و تفكيك رنگ بالا، قدرت زوم اپتيكال تنظيم ميدان ديد قبل از عكسبرداري، قابل اعتماد بودن براي پاتولوژيستها به جاي رويت لام، چاپ اطلس هاي رنگي با حداكثر كيفيت، قابليت به كارگيري به دو صورت بيولوژيك و لوپ به وسيله تبديل خودكار هوشمند، ميدان ديد بالا معادل ۹۵درصد براي اولين بار و قدرت تغيير ميزان بزرگنمايي ميكروسكوپي بدون تعويض عدسي هاي شيئي را از جمله ويژگي هاي اپتيكي و ديجيتالي تصاوير تهيه شده توسط اين ميكروسكوپ عنوان كرد.
وي درباره ويژگي هاي ديگر اين دستگاه نيز گفت: اين دستگاه علاوه بر قابليت كاركرد سريع و آسان با تصاوير مورد نظر و مقايسه تصاوير ميكروسكوپي، از قابليت هايي نظير بالانس و تصحيحات تصويري و فشرده سازي تصاوير ميكروسكوپي و امكان ثبت اطلاعات نوشتاري بر روي تصاوير برخوردارست.عدم نياز به كارت Capture، انتقال سريع تصاوير به كامپيوتر از طريق اتصال USB ، انتخاب و چاپ تصاوير دلخواه توسط چاپگر متصل به كامپيوتر و انتقال سريع تصوير از طريق اينترنت به سراسر جهان نيز از ويژگي هاي سخت افزاري اين دستگاه است.

درايوهاي دسك تاپ يك ترابايتي
موج: شركت هيتاچي در حال آزمايش نمونه اي ازدرايو دسك تاپ هاي يك ترابايتي (TB1) ، يا به عبارتي ۲۰ گيگا بايتي، است.
شركت هيتاچي ادعا مي كند نمونه اي از درايوها را برپايه تكنولوژي ضبط ستون وار(عمودي) آزمايش مي كند كه مي تواند درايوهاي دسك تاپي را با ظرفيت ذخيره اي يك ترابايت (۲۰ گيگا بايت) تا سال ۲۰۰۷ عرضه كند.
تحليلگران پيش بيني مي كنند تكنولوژي ضبط اطلاعات به صورت ستون وار(عمودي)تا سال ۲۰۰۷ فراگير شود.

اينترنت
۵ ميليون خط اينترنت پرسرعت در ۳ سال
گروه دانش: طبق برنامه قرار بود شركت مخابرات انگليس تا اواسط سال ۲۰۰۶ ميلادي، ۵ ميليون نفر مشتري را به خطوط پرسرعت اينترنت متصل كند كه روز گذشته اين هدف يك سال زودتر از موعد مقرر تحقق يافت.
به گفته مسئولان شركت مخابرات انگليس، در هر ۱۰ ثانيه يك مشتري به مجموع مشتريان خطوط پرسرعت اين شركت افزوده شد و ميزان تقاضاي مردم براي اين خطوط بيش از ميزان تقاضاي آنان براي تلويزيون، دستگاه هاي پخش لوح فشرده (سي دي پلير) و حتي تلفن همراه است.
سه سال پيش هنگامي كه شركت مخابرات انگليس خبرداد حداكثر تا اواسط سال ،۲۰۰۶ ۵ ميليون خط پرسرعت اينترنت در اختيار مشتركان قرار خواهد داد، اغلب كارشناسان اين هدف را غيرمنطقي اعلام كردند. به هر حال تحقق اين هدف يك سال زودتر از موعد مقرر باعث شد تا توني بلر نخست وزير اين كشور نيز به تمجيد از عملكرد شركت مخابرات بپردازد.

پزشكي
سير و كاهش فشارخون
گروه دانش: وجود ماده اي داخل سير مانع از بروز يك نوع خطرناك از فشار خون مي شود كه اين نوع فشار خون به ريه ها صدمه مي رساند و باعث مرگ انسان مي شود.
وجود ماده اي به نام (allicin) در سير مانع از افزايش فشار خون در سرخرگ هايي مي شود كه وظيفه انتقال خون به ريه ها را دارند.
زنجبيل بهتر از ويتامين ب ۶
گروه دانش: مصرف زنجبيل توسط خانم هاي باردار مانع از بروز حالت تهوع صبحگاهي در اين افراد مي شود و مهم تر اين كه، مصرف اين ماده غذايي هيچ گونه تأثير منفي بر سلامت جنين ندارد.
پيش از اين پزشكان براي خانم هاي باردار ويتامين ب ۶ و يا داروهاي ضدتهوع تجويز مي كردند اما تحقيقات دانشمندان حاكي از آن است كه تأثير زنجبيل چند برابر داروهاي ضد تهوع و حتي ويتامين ب ۶ مي باشد.
مضرات گوش دادن به موسيقي هاي بلند
گروه دانش: بسياري از نوجوانان و جوانان علاقه مند هستند به شنيدن موسيقي با صداي بلند بپردازند غافل از اين كه در درازمدت به گوش آنها آسيب خواهد رسيد.
براساس نظرسنجي صورت گرفته از ۹۶۹۳ جوان و نوجوان، ۶۱ درصد آنان اعلام كردند پس از خروج از يك كنسرت موسيقي دچار گوش درد شده اند اما تنها ۸ درصد آنان اين خطر را جدي گرفتند. در برخي از كنسرت هاي موسيقي صداهاي بسيار ناهنجاري توليد مي شود كه شدت صداهاي توليد شده معادل شدت صداي انفجار نارنجك در فاصله ۳ متري يك فرد مي باشد.
پزشكان توصيه مي كنند جوانان و نوجوانان در زمان حضور در مكان هاي پرسروصدا از محافظ هاي گوش استفاده كنند چون حضور در محيط هاي پرسروصدا در درازمدت باعث آسيب  كلي گوش مي شود.

فضا
سياه چاله اي در فضا وجود ندارد
واحد مركزي خبر:سياه  چاله  ها موضوع  بسياري از داستانهاي  علمي  تخيلي  بودند و عده  اي  گمان  مي  كردند دانشمندان  واقعاً آنها را به  شكل  غير مستقيم  ديده  اند ولي  براساس  اظهارات  فيزيكدانان  مركز ملي  لورنس  ليورمور در كاليفرنيا اين  حفره هاي  وحشتناك  در زمان  فضايي  وجود ندارند و نمي  توانند داشته  باشند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  نيوكرالا در طول  چند دهه  گذشته  مشاهده  حركت  كهكشان  ها نشان  از وجود انرژي  تاريك  و مرموزي  كه  حدود هفتاد در صد از كيهان  را در بر مي گرفت  داشت  كه  سرعت  گسترش  آن  كيهان  را بيشتر مي  كند.
به عقيده  جرج  چاپلين  فروپاشي  ستاره  هاي  بزرگ  كه  گمان  مي رفت  باعث  ايجاد سياه  چاله  شود در حقيقت  باعث  ايجاد ستاره  هايي  مي  شود كه  انرژي  تاريك  دارند و نتيجه  اين  كه  تقريباً مي  توان  اطمينان  داشت  كه  سياه  چاله اي  در فضا وجود ندارد.

ذخيره انرژي خورشيدي
گروه دانش: با آن كه كانادا كشوري سردسير به شمار مي آيد اما مقامات يكي از شهرهاي اين كشور قصد ساخت ۵۲ خانه خورشيدي را دارند تا انرژي خورشيدي در تابستان ذخيره شود و از آن در فصل زمستان استفاده گردد. قرار است از اين انرژي ذخيره شده براي گرم كردن فضاي خانه ها استفاده بشود. در صورت اجراي اين پروژه سالانه از انتشار ۲۶۰ تن گاز گلخانه اي در فضا جلوگيري خواهد شد و۹۰ درصد گرماي مورد نياز خانه ها تأمين مي شود.

افزايش فروش محصولات IT در آلمان
واحد مركزي خبر:انجمن  صنايع  آلمان  پيش بيني  كرد فروش  محصولات  رايانه اي  فنون  اطلاعاتي آلمان  در سال  جاري  افزايش  يابد.انجمن  صنايع  آلمان  موسوم  به  بيدكام  در آخرين  نظرسنجي  خود پيش بيني  كرد فروش  محصولات  رايانه اي  بخش  فنون  اطلاعاتي  موسوم  به IT در سال  ۲۰۰۵ در آلمان  افزايش يابد.توليد كنندگان  آلماني  نرم  افزار از توجه  بيشتر كاربران  رايانه  از محصولاتي  كه  امنيت  بيشتر آنها را تأمين  كند استقبال  مي كنند و فروش  شركت  هاي  توليدكننده  نرم  افزارهاي  ضدويروس  و برنامه هاي  امنيتي  آلمان  در سال  ۲۰۰۵  افزايش  خواهد يافت .

ايران
طراحي نرم افزار پيشگيري از خرابي در شبكه هاي رايانه اي
گروه دانش: براي نخستين بار در جهان روشي به منظور جلوگيري از خرابي در شبكه هاي رايانه اي به كمك تخصيص مسيرهاي پشتيبان به صورت مستقل از مسير اصلي در دانشكده مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي امير كبير ارائه شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، محمد جواد رستمي مجري طرح هدف از اجراي اين پروژه را پيشگيري از وقوع خرابي ها در شبكه و كيفيت بالا در ارائه خدمات و سرويس دهي در شبكه عنوان كرد.
وي افزود: خرابي ها مي تواند در اثر عوامل نرم افزاري، فيزيكي و طبيعي مثل سيل، زلزله، آتش سوزي و قطع شدن كابل ها تأثير بسيار بدي در عملكرد شبكه بگذارد به طوري كه باعث مختل شدن كار شبكه شود.
رستمي گفت: امروزه در برخورد با خرابي در شبكه دو روش وجود دارد كه در روش اول سعي مي شود خرابي را به نوعي برطرف كنند و در روش دوم قبل از وقوع خرابي از آن پيشگيري مي كنند.
به گفته مجري اين طرح براي جلوگيري از خرابي در شبكه يك مسير پشتيبان در نظر گرفته مي شود به اين شكل كه اگر اتفاق خاصي براي شبكه به وجود آمد مسير پشتيبان جايگزين مسير اصلي شود. اما روش هاي موجود اين توانايي را ندارند كه در صورت عدم وجود مسير پشتيبان كاملاً مستقل در مسير اصلي، مسيري با حداكثر استقلال به عنوان پشتيبان ارائه كند كه با توجه به مسيرهاي كمي كه در حال حاضر در شبكه ها وجود دارد روش ارائه شده بسيار كاربردي خواهد بود.
وي افزود: با توجه به اين كه شبكه ها روز به روز در حال گسترش هستند و در تكنولوژي هاي جديد بخصوص در بحث اينترنت سعي مي شود از اين روش ها پشتيبان استفاده مي شود.
وي در ادامه گفت: در شبكه هاي فعلي اين الگوريتم ها قابل پياده سازي است كه در صورت تأييد به صورت RFC در مي آيد و روي اينترنت قابل پياده سازي بوده و در واقع حالت نرم افزاري دارد.

پايگاه اينترنتي نوجواني راه اندازي مي شود
سينا: مسوول پايگاه اينترنتي نوجواني از راه اندازي پايگاه اينترنتي نوجواني به نشاني اينترنتي www.nojavani.com تا يك ماه آينده خبر داد.
سيد علي حيدري افزود: پايگاه اينترنتي نوجواني، پايگاهي است كه با همكاري نوجوانان فعال است و جايي براي تبادل اطلاعات آنان با ديگر نوجوانان است.
وي اظهار داشت: عضويت در اين پايگاه تنها مخصوص نوجوانان نيست و هر فردي با عضويت در پايگاه نوجواني مي تواند از مطالب و امكانات آن استفاده كند.
به گفته حيدري، اين پايگاه وابسته به مجمع فرهنگي - مذهبي منتظران است كه علاوه بر اين پايگاه، فعاليت هاي ديگري مثل برپايي مراسم فرهنگي و مذهبي، برپايي كلاس هاي آموزشي و تشكيل كانون هاي هنري مختلف دارد.
مسوول پايگاه اينترنتي نوجواني، رويكرد فرهنگي هنري براي كودكان و نوجوانان را از اهداف راه اندازي اين سايت ذكر كرد و افزود: در نظر داريم اين سايت را تا جايي كه تمام جنبه هاي زندگي نوجوانان را از نظر روان شناسي، اجتماعي و حتي سرگرمي در محيط وب در برمي گيرد، گسترش دهيم.
وي، تعامل دو طرفه ميان نوجوانان و گردانندگان سايت را از اركان اصلي اين پايگاه عنوان كرد و گفت: نبود يك پايگاه اينترنتي فرهنگي و هنري براي نوجوان حلقه مفقوده در فضاي وب و اينترنت به شمار مي رود.
حيدري افزود: با توجه به اينكه اكثر كاربران اينترنت را نوجوانان و جوانان تشكيل مي دهند، تصريح كرد: خلأ مطالب و محتواي ويژه كودكان و نوجوان در محيط وب كاملاً محسوس است.

راه اندازي حدود ۴ هزار آنتن BTS در سال ۸۳
گروه دانش: مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت ارتباطات سيار، گفت: تا پايان سال  ،۸۳ تعداد  ۳۰۰ هزار و ۸۳۲ آنتن BTS در سطح كل كشور راه اندازي شد.
«فيروز رحيمي» در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت:  شركت ارتباطات سيار در راستاي اجراي فاز اول پروژه   ۲/۲ ميليون شماره از  ۶/۵ ميليون ثبت نام صورت گرفته در اسفند ،۸۲ در سال گذشته نسبت به افزايش يك ميليون و۶۰۰ هزار شماره با افزايش سوئيچ اقدام كرد. وي ادامه داد: تا پايان عمليات نصب و راه اندازي سايت ايستگاه راديويي فرستنده و گيرنده.تا پايان سال ۸۳ ، ۶۰۰ BTS در سطح شهر تهران و ۹۶۵ BTS در سطح استان تهران نصب و راه اندازي شد.

گرد و غبار قند و پوسيدگي دندان
واحد مركزي خبر: نتايج  پژوهشي  در ايران  نشان  داد گرد و غبار قند نيز مي تواند پوسيدگي  دندان  را افزايش  دهد.
محققان  كشورمان  در پژوهشي  ، ۲۰ كارگر شاغل  در كارخانه  توليد آدامس كه  در معرض  گرد و غبار فراوان  قند هستند را با كارگران  ديگر كارخانه ها سنجيدند و دريافتند كه  بين  پوسيدگي  هاي  دندان  در گروه  مواجهه  با گروه  شاهد تفاوت  چشمگيري  وجود دارد.اين  پژوهشگران  توجه  به  بي  درد بودن  اين  عارضه  توصيه  كردند كارگران  كارخانه هايي  كه  با گرد و غبار قند و شكر مانند كارگاههاي  شيريني  سازي  سرو كار دارند در معاينات  دوره اي  مورد معاينه  دهان  و دندان  قرار گيرند تا عارضه  پوسيدگي  دندان  به  طور چشمگيري  كاهش  يابد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |