پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۳ - Apr 14, 2005
ظهور نسل جديد هكرها در جنگ سرد اينترنتي
چگونه با هكرهاي جديد مقابله كنيم؟
003891.jpg
گروه دانش- امير بهادري نژاد: فرض كنيد كه شما مشغول رانندگي در يك آزاد راه هستيد كه ناگهان يكي از مسافران فرمان را در دست مي گيرد. اين اقدام غيرمنتظره مسافر، هم باعث عصباني شدن شما و هم باعث منحرف شدن خودرو از آزاد راه مي شود.
چنين حادثه اي كم و بيش هر روز در شبكه جهاني اينترنت براي كاربران رخ مي دهد. هنگامي كه مشغول كار كردن با اينترنت هستيد متوجه مي شويد كه يك يا چند نفر به صورت غيرقانوني وارد كامپيوتر شخصي شما شده اند و كار شما را مختل مي كنند.
يك كاربر ۳۱ ساله در مورد تجربه اخير خود از دخالت غيرقانوني هكرها مي گويد: هنگامي كه صفحه اينترنت را باز كردم متوجه شدم كه نمي توانم به سايت هايي كه آدرس آنها را تايپ كرده بودم بروم و در عوض مرا به سايت هاي ديگر متصل مي كنند.
البته اين پديده يك پديده نوظهور است كه به سرعت در حال گسترش مي باشد كه كارشناسان حوزه اينترنت آن را «جنگ سرد اينترنتي» مي نامند. در اين جنگ سرد، هكرها به صورت غيرقانوني وارد كامپيوترهاي شخصي افراد مي شوند و علاوه بر به سرقت بردن اطلاعات محرمانه آنان، كاربران را به سايت هايي مشخص هدايت مي كنند.
كاسپرسكي، رئيس مركز پژوهش هاي كامپيوتر در مسكو مي گويد: نسل جديد هكرها بيشتر در شوروي سابق مستقر هستند كه هدف آنان ورود به كامپيوتر شخصي افراد است تا علاوه بر سرقت اطلاعات محرمانه كاربران، متوجه شوند كه آنها بيشتر به كدام سايت ها مراجعه مي كنند. اين هكرها سپس، اطلاعات سرقت شده را به قيمت هاي بسيار بالا به شركت هاي تبليغاتي مي فروشند، تا اين شركت ها در سايت هايي كه مراجعه كننده بيشتري دارند به آگهي كردن بپردازند. البته داستان به اينجا ختم نمي شود، چون نسل جديد هكرها مي توانند با بهره از نرم افزارهاي جاسوسي به سرقت اطلاعات بانكي كاربران بپردازند و با ورود به حساب بانكي  آنها، پول قابل توجهي برداشت كنند.
اخيراً يك شركت ارائه كننده خدمات اينترنت در انگليس اقدام به بررسي كامپيوترهاي شخصي مشتركان خود نمود كه مشخص شد،  بيش از ۸۰ درصد مشتركان اين شركت مورد حمله هكرها قرار گرفته اند كه هكرها براي ورود به كامپيوتر اين افراد از سه نرم افزار جاسوسي جديد استفاده كرده بودند.حتي كاربراني كه از نرم افزارهاي ضد ويروسي متنوع در كامپيوتر خود استفاده مي كنند نمي توانند با اين هكرها مقابله كنند. يك نوجوان ۱۷ ساله كه انواع و اقسام برنامه هاي ضد ويروسي را روي كامپيوتر خود نصب كرده مي گويد: يك بار به محض باز كردن صفحه اينترنت، متوجه شدم كه ۴۰۰ سايت ديگر روي صفحه مانيتور در حال باز شدن است كه اين صفحات، كامپيوتر مرا از كار انداخت.
كند شدن سرعت كامپيوتر، نمايان شدن تبليغات متعدد روي صفحه،  پديدار شدن سايت هاي ناخواسته و همچنين تغيير ناخواسته (Home Page) كامپيوتر از جمله نشانه هاي ورود هكرها به كامپيوتر كاربر مي باشد.
اين روزها كاربران سؤال مي كنند، چه كساني اقدام به هك كردن كامپيوترها مي نمايند؟
بسياري از مردم بر اين باورند كه ويروس ها، برنامه ها و نرم افزارهاي جاسوسي ساخته هكرهاي شخصي و كوچك است كه اين كار را براي سرگرمي انجام مي دهند؛ اما اين تصور آنها غلط است چون اين هكرها در حقيقت، كارمندان برخي از شركت هاي بزرگ تجاري هستند.
البته مقامات اين شركت ها همواره تلاش كرده اند تا همكاري با هكرها را تكذيب كنند، اما تكذيب آنها را نبايد باور كرد چون شركت هاي تجاري مبالغ كلاني به هكرها مي پردازند تا به تبليغ محصولات آنان در كامپيوترهاي شخصي افراد بپردازند. به عنوان مثال اگر يك كاربر، سايت هاي مرتبط با كشور كنيا را در كامپيوتر شخصي خود باز كند، آنگاه هكرهاي استخدام شده توسط شركت هاي تجاري، انواع و اقسام تبليغات مرتبط با كشور كنيا را روي كامپيوتر شخصي كاربر مورد نظر ارسال خواهند كرد.يك كارشناس حوزه كامپيوتر مي گويد: «كاربران بايد در حين ورود به اينترنت بسيار باهوش باشند و اگر در شبكه جهاني نرم افزاري رايگان ارائه شد از دانلود كردن آن بپرهيزند و از خود سؤال كنند؛ ارائه رايگان اين نرم افزار چه سودي براي شركت توليد كننده آن دارد و يا سهيم شدن در استفاده از اين نرم افزار با كاربران ديگر باعث به خطر افتادن امنيت اطلاعات شخصي نخواهد شد؟
به هر حال تنها راه مبارزه با نسل جديد هكرها، عمل كردن به توصيه هاي كارشناسان كامپيوتر است چون از لحاظ قانوني نمي توان با آنها به مقابله پرداخت.

تأمين امنيت خانه با ربات ها
003888.jpg
گروه دانش: عرضه گسترده ربات هايي كه مانند انسان ها قادر به راه رفتن هستند در ژاپن آغاز شد.
اين نوع ربات ۵/۲ كيلوگرم وزن و ۳۹ سانت قد دارد كه به قيمت ۵۴۵۰ دلار به فروش مي رسد. البته قيمت اين ربات با تزئينات جانبي به ۸۲۰۰ دلار خواهد رسيد.
ربات مورد نظر علاوه بر راه رفتن، قابليت عمل كردن به فرمان هايي چون برو به چپ، بايست، دور بزن و... را دارد و به گوشي تلفن همراه نيز متصل مي شود.
با توجه به اين كه داخل سر اين ربات، دوربين ديجيتال نصب شده، صاحب ربات مي تواند در حين دور بودن از خانه از طريق تلفن همراه خود با ربات ارتباط برقرار كند و تصاويري را كه ربات با دوربين ديجيتال از محيط خانه شكار كرده روي صفحه گوشي تلفن مشاهده نمايد.
پيش بيني مي شود كه امسال ۲۳۰۰ دستگاه از اين ربات به فروش برسد كه مردم بيشتري براي حفظ امنيت منازل خود از اين ربات استفاده خواهند كرد.

بيو تكنولوژي
استفاده از سلول سوخت به جاي باتري در لپ تاپ
003885.jpg
گروه دانش: شايد در آينده اي نزديك بتوان به مدت ۸ ساعت متوالي با لپ تاپ ها به كار پرداخت و در اين مدت باتري آن را شارژ نكرد.
دو شركت توليدكننده لوازم كامپيوتري در حال طراحي نوعي لپ تاپ هستند كه برق مورد نياز آن توسط يك باتري تركيبي تأمين مي شود. اين باتري تركيبي شامل باتري هاي معمولي و يك سلول سوخت متانول است. گفته مي شود كه اين نوع باتري تركيبي در پايان سال ۲۰۰۶ و يا حداكثر تا اوايل سال ۲۰۰۷ به بازار خواهد آمد.
سلول سوخت متانول با استفاده از متانول و اكسيژن به توليد برق خواهد پرداخت كه در آينده اين تكنولوژي جايگزين باتري هاي فعلي خواهد شد. براي شارژ مجدد باتري تركيبي كافي است كه به آن متانول افزود.
در همين حال، يك شركت كامپيوتري ديگر در ژاپن مدعي شده، در آينده اي نزديك يك سلول سوخت به بازار عرضه كرد كه با استفاده از اين سلول در باتري لپ تاپ مي توان به مدت ۴۰ ساعت متوالي با دستگاه به فعاليت پرداخت.

نرم افزار
003894.jpg
سيستم عامل جديد اپل
گروه دانش: شركت اپل، تازه ترين سيستم عامل Mac osx را تا چند روز ديگر به بازار عرضه خواهد كرد. در پي انتشار اين خبر، قيمت سهام اين شركت در حدود ۲ درصد افزايش يافت.
اين سيستم عامل كه (Tiger) نام دارد به قيمت ۱۲۹ دلار به اشخاص حقيقي و ۱۹۹ دلار به اشخاص حقوقي فروخته خواهد شد.در سيستم عامل تايگر بسيار راحت تر مي توان به جست وجوي فايل ها، نامه هاي الكترونيكي، تصاوير و برنامه ها پرداخت.

سيستم عامل ارزان قيمت ويندوز
گروه دانش: شركت مايكروسافت در آينده اي نزديك سيستم عامل ويندوز ارزان قيمت خود را در برزيل عرضه خواهد كرد تا از اين طريق با فروشندگان نرم افزار تقلبي ويندوز مقابله كند.پيش از اين شركت مايكروسافت اقدام به عرضه سيستم عامل مشابه در كشورهاي تايلند، مالزي، اندونزي، روسيه و هند كرده بود.
با استفاده از اين نرم افزار ارزان قيمت، كاربر تنها قادر است به طور همزمان از سه برنامه استفاده بكند و نوع تصاوير گرافيكي آن نيز پايين مي باشد.

عرضه نگارش جديد نرم افزار «آدوب  ريدر»
گروه دانش: شركت «آدوب سيستم» نگارش هفتم از نرم افزار ويژه نمايش فايلهاي رايانه اي داراي فرمت «پي دي اف» (PFF)براي سيستم عامل «لينوكس» را در هفته جاري عرضه مي كند.
نگارش هفتم از نرم افزار «ريدر» شركت «آدوب» به كاربران سيستم  عامل لينوكس امكان مي دهد كه فايلهاي داراي پسوند «پي دي اف» را باز كرده و در صورت تمايل آن را چاپ كنند. شركت «آدوب» تا پيش از اين، نگارش هاي ويژه سيستم عامل «لينوكس» از نرم افزارهاي معروف خود نظير «فوتوشاپ» كه در رايانه هاي شخصي مورد استفاده قرار مي گيرند را ارائه نكرده است اما به ارائه نگارش هاي ويژه لينوكس نرم افزارهاي مورد استفاده در رايانه هاي سرور اقدام كرده است.

حمايت ياهو از سايت دانشنامه wikipedia
ايلنا: ياهو به دنبال گوگل حمايت خود را از سايت دانشنامه اينترنتي Wikipedia اعلام كرد.
اين شركت اعلام كرد: در آينده نزديك سايت ياهو از طريق شورت كات  هايي كاربران را به سايت اين دانشنامه اينترنتي هدايت خواهد كرد.
طبق اخبار ياهو، اين سايت محتواي Wikipedia را در بالاي نتايج جستجوهاي كاربران نشان خواهد داد، طبق برنامه قرار است اين مشخصه ظرف چند هفته آينده در ايالات متحده و چند كشور اروپايي و آسيايي و در بخشي از آمريكاي لاتين به سايت ياهو اضافه شود.
دانشنامه اينترنتي Wikipedia از سوي بنياد ويكي  پديا كه يك سازمان غير انتفاعي است بنيان  گذاري شده و درحال حاضر گروه گسترده  اي از متخصصان اينترنتي و دانشنامه  نويسان به صورت داوطلبانه از سراسر جهان با اين سايت همكاري مي  كنند.
بنيانگذاران اين دانشنامه اميدوارند در آينده يك مرجع اطلاعاتي بسيار گسترده و كامل را براي جواب  گويي به جستجوهاي كاربران فراهم كنند.
اين دانشنامه آنلاين برپايه فناوري Wiki استوار است كه با هدف فراهم كردن امكان همكاري افراد مختلف در يك پروژه طراحي شده است؛ به عبارت ديگر به كمك فناوري Wiki هر فردي مي  تواند از طريق يك نرم افزار مشترك به دانشنامه مذكور بيفزايد و آن را ويراش كند.
گفتني است؛ چند ماه پيش گوگل نيز حمايت خود را از اين دانشنامه اعلام كرد.

مبارزه با دانلود غيرقانوني فايل هاي موسيقي
گروه دانش: شركت هاي فعال در صنعت موسيقي كشور انگليس عليه ۹۶۳ نفر كه در ۱۱ كشور جهان اقدام به دانلود كردن فايل هاي موسيقي به صورت غيرقانوني مي كنند، شكايت كرده اند.
اين براي سومين بار طي ۶ ماه اخير است كه صنعت موسيقي كشور انگليس عليه اين افراد سودجو اقدام قانوني انجام داده است.
در مرحله اول، ۲۶ نفر كه در ميان آنها چند دانش آموز و حتي مدير يك شركت IT نيز به چشم مي خورد هريك محكوم به پرداخت ۲ هزار پوند جريمه شدند.
در پي دانلود كردن غيرقانوني فايل هاي موسيقي، فروش سي دي هاي موسيقي در انگليس از سال ۱۹۹۹ تاكنون بيش از ۵۰ درصد كاهش يافته است.
چندي پيش هم يك شركت عرضه كننده سي دي هاي موسيقي در آمريكا، مبلغ ۲ هزار پوند غرامت از خانواده يك دختر ۱۲ ساله دريافت كرد. اين دختر بچه به صورت غيرقانوني اقدام به دانلود كردن فايل هاي موسيقي پرداخته بود.

رونق IT در سال ۲۰۰۵
گروه دانش: بيشتر شركت  هايIT سالي موفق را براي خود در اين زمينه پيش  بيني مي  كنند.
نتايج يك بررسي كه از سوي موسسه Nett Results در مورد بازار بين  المللي IT در سال ۲۰۰۵ انجام شده نشان مي  دهد كه شركت  هاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات در مورد سالي كه پيش رو دارند خوش بين هستند.
به گزارش ايلنا اين بررسي نظر مديران اجرايي ۲۳۳ شركت IT را در سطح جهان جويا شده و نتايج به دست آمده نشان مي دهد، ۸۴ درصد از اين مديران انتظار دارند در سال ۲۰۰۵ درآمدهايشان افزايش يابد و ۴۴ درصد پيش  بيني مي  كنند در سال جاري ميلادي شغل  هاي ايجاد شده و استخدام در صنعت فناوري اطلاعات افزايش يابد. تنها ۴درصد پيش  بيني كردند كه كاركنان بعضي شركت  ها اخراج شوند.
پيش  بيني مي  شود؛ چين در ۳ سال آينده بيشترين ميزان ايجاد شغل در حوزه IT را داشته باشد.

علائم ورود هكرها به كامپيوتر
* ظهور ناخواسته سايت هاي متعدد پس از باز كردن صفحه اينترنت
* كند شدن قابل توجه سرعت كامپيوتر حتي در حين استفاده از برنامه هاي آف لاين
* وزوز كردن مداوم دستگاه
* تغيير ناخواسته Home Page
* ظهور نتايج غيرمرتبط با جستجوي شما در سايت هاي جستجو
* ظهور لينك هاي ناخواسته
* نمايان شدن تبليغات متعدد روي مانيتور
چگونگي مقابله با ورود هكرها
* خودداري از شركت در آزمون تست IQ. شركت در اين آزمون باعث دانلود شدن خودكار نرم افزارهاي جاسوسي مي شود.
* خودداري از دانلود كردن فايل هاي مشاركتي
* نصب نرم افزارهاي ضد جاسوسي هرچند كه قابل اطمينان نيستند
* خودداري از دانلود كردن نرم افزارهاي رايگان

سخت افزار
مدل جديد دستگاه ipod
موج: شركت HP مدل جديدي از دستگاه هاي موسيقي ديجيتالي پرفروشiPod را معرفي مي كند.
شركت Hewlett-Packard ،يكي از بزرگترين توليد كنندگان چيپ جهان، اعلام كرد مدل جديدي از دستگاههاي موسيقي ديجيتالي iPod  را معرفي مي كند كه قابليت حمل ترك هاي موسيقي بيشتر و ذخيره و مشاهده عكس ها را دارد.
اين دستگاه با نام «Apple iPod from HP» معرفي مي شود و داراي دو مدل ۶۰ گيگا بايتي و ۳۰ گيگا بايتي است كه هر كدام از اين دستگاه ها قابليت ذخيره بيش از ۲۵۰۰۰ عكس ديجيتالي با رزوليشن(وضوح تصوير) بالا و صفحه نمايش رنگي دارا هستند.
شركت HP ورژني از دستگاه هاي iPod را كه توسط شركت رايانه اي Apple ساخته مي شوند ،به فروش مي رساند.اين شركت قيمت فروش مدل ۳۰ گيگا بايتي خود را ۳۴۹ دلار و قيمت فروش مدل ۶۰ گيگا بايتي خود را ۴۴۹ دلار اعلام كرد.HP همچنان مدل ۲۰ گيگا بايتي خود را با قيمت ۲۹۹ دلار به فروش مي رساند.

حمايت روزنامه ها از سه بلاگ نويس
گروه دانش: مديران ۸ روزنامه و خبرگزاري در آمريكا، حمايت خود را از سه بلاگ نويس كه شركت اپل از آنها شكايت كرده، اعلام كردند.
چندي پيش، اين سه بلاگ نويس اطلاعات محرمانه محصولات آينده شركت اپل را منتشر كردند و به همين دليل شركت اپل عليه آنان شكايت كرد. در نهايت قاضي پرونده راي داد كه شركت شاكي مي تواند براي يافتن منبع انتشار اسرار محرمانه شركت به بررسي سابقه نامه هاي الكترونيكي بلاگ نويس بپردازد.

دستبرد سارقان اينترنتي به ۳۱۰ هزار فايل شخصي
گروه دانش: مجرمان اينترنتي، اطلاعات محرمانه موجود در ۳۱۰ هزار فايل يك شركت داده پردازي را در آمريكا به سرقت بردند.
اين شركت اطلاعات محرمانه ۳۱۰ هزار نفر از شهروندان شامل مشخصات شناسنامه اي، آدرس منزل، شماره گواهينامه رانندگي و دفترچه بيمه نگهداري مي كرد كه هكرها از سال ۲۰۰۳ تاكنون ۵۹ بار وارد سيستم كامپيوتري اين شركت شدند و به سرقت اطلاعات پرداختند.

ايران
ساخت دستگاه نقاشي ديجيتال
ايسنا: يك مخترع جوان ايراني موفق به طراحي و ساخت دستگاه «نقاشي ديجيتال» شد.
موحد رستمي گيوي، دانش آموخته رشته طراحي صنعتي از دانشگاه تهران و مخترع دستگاه نقاشي ديجيتال با اشاره به ثبت اختراع اين دستگاه گفت: اين دستگاه كه براي نخستين بار در كشور ساخته شده قابليت نقاشي بر روي ديوار با استفاده از انواع رنگها را دارد.
نبود محدوديت در محل و اندازه چاپ آن و قابليت استفاده از رنگهاي مختلف براي نقاشي بر روي زمينه هاي متفاوت، كاغذهاي معمولي، مقوايي و ديوارهاي داراي رنگ روغن از مزاياي اين دستگاه به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه اين دستگاه در كمتر از سه ماه ساخته شده، خاطرنشان كرد: دستگاه نقاشي ديجيتال طوري طراحي شده است كه دارندگان مدرك ديپلم گرافيك مي توانند به راحتي از آن استفاده كنند.
اين مخترع «كوثري» در پايان با انتقاد از عدم حمايت مسئولان شهرستان از اين طرح، تصريح كرد: در صورت حمايت هساي مالي مسئولان ذي ربط مي توان اين دستگاه را به توليد انبوه رساند.

اختراع
لباس رباتيك
نيوساينتيست: مخترعي  ژاپني  پس  از ده  سال  لباس  رباتيكي ساخته  است  كه  به  حركت  و فعاليت  بهتر افراد مسن  و معلول  كمك  مي كند و آنها را قادر مي سازد اشياي  سنگين  را بلند كنند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  نيوساينتيست ، اين  لباس  رباتيك  قرار است  در نمايشگاه  بين  المللي  اييشي  ژاپن  به  نمايش  گذاشته  شود. به  گفته  كارشناسان  اين  لباس  تا پايان  امسال  با كمي  تغيير به  توليد انبوه  خواهد رسيد.
يوشيوكي  سانكايي  از دانشگاه  تسوكوباي  ژاپن ، اين  لباس  را با تركيب  علوم  مختلف  مكانيك ، الكترونيك ، بيونيك  و رباتيك  و ايجاد شاخه  جديد سيبرنيك  ساخته  است . در قسمت  پشت اين  وسيله  رايانه اي  با قابليت  اتصال  بي  سيم  به  شبكه  نصب  شده  است  باتريهاي  دستگاه  نيز روي  كمربند قرار مي گيرد قسمت  پايين  اين  لباس  رباتيك  پاهاي  فرد مسن  يا معلول  را پوشش  مي دهد و شبيه  اسكلتي  خارجي  كه  داراي  موتورهاي  حركت  دهنده  است  به  حركت  پاها كمك  مي كند.
حساسه هاي  الكتريكي  نصب  شده  روي  پوست  پا، فرمانهاي  الكتريكي  مغز را كه  به  ماهيچه ها ارسال  مي شوند دريافت  مي كنند و به  رايانه  دستگاه  مي فرستند. بدين  ترتيب  هر موقع  كه  شخص  حركتي  را اراده  مي كند دستگاه  به طور خودكار آن  را انجام  مي دهد بخش  بالايي  دستگاه  نيز به  دستان  فرد متصل  مي شود و او را قادر مي كند تا چهل  كيلوگرم  بيشتر از حد معمول  وزنه  بلند كند.

آف لاين
شناسايي انواع مختلف كرم اينترنتي mytob
گروه دانش:  آنتي ويروس پاندا موجي از انواع مختلف كرم اينترنتي mytob را شناسايي كرد.
۲۲گونه از اين كرم در همين ماه منتشر شده و به احتمال زياد اين تعداد در چند روز آينده بيشتر هم مي شود. شواهد نشان مي دهد كه افزايش اين كرم در اين مدت كوتاه برنامه اي از پيش تعيين شده بوده است.
به گزارش شركت آنتي ويروس پاندا، «لوئيز كرونز» مدير لابراتوار پاندا در اين زمينه مي گويد: از آنجا كه تاكنون كدهاي اين كرم در اينترنت منتشر نشده است، بر اين باوريم كه اين كرم به همراه همه گونه هاي خود توسط يك شخص و يا يك گروه سازمان يافته نوشته شده است. وي مي افزايد: تمام سعي نويسنده آن، اين است كه گونه هاي متنوع و زيادي از اين كرم را منتشر كند تا احتمال آلوده شدن رايانه ها به حداقل يكي از گونه هاي اين كرم افزايش يابد. همه گونه هاي ي Mytob داراي مشخصات مشتركي مانند باز كردن درهاي پشتي سيستم آلوده شده هستند.
از اين مشخصه مشترك مي توان نتيجه گرفت كه احتمالا هدف نويسنده آن ايجاد شبكه اي از رايانه ها است كه توسط آن بتواند همه كامپيوترهاي آلوده شده را در يك زمان كنترل كند؛ در نتيجه هكر مي تواند فعاليت هاي مخرب زيادي مانند ارسال هرزنامه ها، حمله به كامپيوترهاي ديگر يا دزديدن اطلاعات محرمانه به منظور كلاهبرداري هاي اينترنتي را انجام دهد. بررسي لابراتوار پاندا در اين زمينه نشان مي دهد كه اين كرم اينترنتي شباهت زيادي به كرم معروف ي Mydoom دارد.
Mytobنيز مانند Mydoom از آسيب پذيري LSASS استفاده مي كند، به احتمال زياد كدهاي اصلي Mydoom با كمي تغيير در نوشتن كدهاي اوليه Mytob استفاده شده است. از آنجا كه احتمال آلوده شدن به يكي از انواع مختلف اين كرم اينترنتي بسيار زياد است، توصيه پاندا به كاربران به روز كردن آنتي ويروس هايشان است.
براي اطلاعات بيشتر در مورد كرم اينترنتي Mytob مي توانيد به نشاني اينترنتي زير مراجعه كنيد.
http://www.pandasoftware.com/virus_info/encyclopedia

اينترنت
هزينه تماس هاي اينترنت پر سرعت كاهش مي يابد
موج: تا پيش از اين در انگلستان برقراري تماس هاي اينترنت پهن باند و پر سرعت از تماس هاي اينترنتي معمولي گران تر بوده و افراد كمتري از اين خدمات اينترنتي بهره مند مي شدند.
شركت هاي خدمات رساني اينترتي اعلام كردند ، كاربران انگليسي مي توانند از اين پس به آساني از خدمات اينترنت باند پهن و پر سرعت استفاده كنند زيرا هزينه هايي كه افراد بابت برقراري اين گونه تماس ها بايد بپردازند كاهش پيدا كرده است.
بسياري از كاربران انگليسي علي رغم علاقه خود به استفاده از خدمات اينترنت باند پهن ترجيح مي دهند به علت كمتر بودن هزينه هاي پرداختي از خطوط اينترنت معمولي استفاده كنند. مسئولان اعلام كردند، قصد دارند از اين پس اينترنت باند پهن را با قيمتي پايين تر در اختيار كاربران خود قرار دهند به طوري كه تنها با پرداخت ماهانه ۱۰ پوند مي توانند از مزاياي اين خدمات بهره مند شوند.اين خدمات در اختيار ۴ ميليون خانوار انگليسي قرار خواهد گرفت.سرعت اين اينترنت هاي پرسرعت ۵۱۲ كيلو بايت در ثانيه است اما بزودي براي جلب نظر كاربران اينترنتي بر سرعت اينترنت باند پهن افزوده مي شود.
ارتقاي خدمات MSN
گروه دانش: كاربران MSN Messenger ابزارهاي اين سايت را با كارآيي بهتري به كار مي گيرند.
به گزارش ايلنا، مايكروسافت نسخه هاي جديدي را از سرويس هاي پيام فوري و وبلاگ را به همراه مشخصه هايي ويدئويي، جست وجو و تبليغات آنلاين ارتقا يافته منتشر كرد.اكنون MSN Messenger قابليت هاي كنفرانس ويديويي تمام صفحه را به همراه فناوري جديدي به كاربران ارائه مي دهد، كه امكان برقراري ارتباط بهتر بين افراد از جمله در سطح ديوارهاي آتشين را فراهم مي كند.
كاربران MSN Messenger اكنون مي توانند نتايج جست وجو در فناوري جست وجوي خصوصي، مايكروسافت را در پنجره IM در اختيار هم قرار دهند.
همچنين مشتركان MSN Messenger مي توانند پيام هاي SMS بي سيم را براي كاربران گوشي هاي همراه ارسال كنند، حتي براي آنهايي كه از MSN Messenger استفاده نمي كنند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |