پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۳ - Apr 14, 2005
گشايش تازه در ترافيك جنوب غرب تهران
بخش شرقي مجموعه ترافيكي شهيد حق شناس
به بهره برداري رسيد
003978.jpg
گروه شهري: رمپ شرقي پل شماره ۴ بزرگراه نواب در ميدان حق شناس گشايش يافت. ابعاد اين رمپ شامل شاخه ورودي و خروجي هر كدام با سه خط عبور به طول ۲۳۱ متر به حلقه اصلي پل متصل شده است.
به گزارش خبرنگار ما، اجراي اين رمپ در ميدان حق شناس اين امكان را فراهم مي سازد كه بزرگراه يادگار امام با استفاده از رمپ هاي شرقي و غربي و حلقه اصلي پل حق شناس ترافيك را به بخش هاي شمالي و جنوبي بزرگراه نواب هدايت كند و با تأثيرگذاري مثبت بر ترافيك بزرگراه يادگار امام تسهيلات چشمگيري را در ترافيك اين منطقه از شهر به وجود آورد.
بنابراين گزارش، مهندس علي آبادي معاون فني و عمراني شهرداري تهران، در حاشيه مراسم بهره برداري از اين پروژه گفت: اين پروژه با هزينه اي معادل ۶۰ ميليارد ريال اجرا شده كه از اين ميزان ۴۳ ميليارد ريال براي خريد املاك معارض، ۷۴۸ ميليون ريال براي رفع معارضين تأسيساتي و ۱۳ ميليارد ريال براي ساخت رمپ هزينه شده است.
علي آبادي در خصوص زمان بهره برداري از تونل رسالت خاطرنشان ساخت: عمليات اجرايي اين تونل به دليل شرايط خاص آن از جمله برخورد با دورگه آب، با مشكلاتي مواجه شد، با اين همه با تلاش و همت متخصصان داخلي و دست اندركاران عمليات اجرايي انتظار مي رود مطابق با اعلام قبلي، كار اجرايي تونل تا پايان خردادماه جاري به اتمام برسد.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران در خصوص تكميل بزرگراه يادگار امام به عنوان يكي از شريان هاي حياتي شهر تصريح كرد: با توجه به اهميت اين بزرگراه برنامه خاصي براي آن پيش بيني شده كه براساس آن، در ۳ بخش متفاوت در اين بزرگراه كار شده است. بخش نخست پلي بود كه با هزينه اي نزديك به ۵ ميليارد تومان به اتمام رسيد و پاسخگوي ترافيك محلي است. بخش دوم، حد فاصل خيابان آزادي تا خيابان امام خميني است كه در دست اجرا مي باشد. بخش سوم، از فرحزاد تا تقاطع سئول _ نيايش و پل سئول _ نيايش را شامل مي شود كه طبق برنامه هاي از پيش تعيين شده، ظرف ماه آينده عمليات اجرايي اين پروژه ها آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به گشايش رمپ شرقي پل شماره ۴ بزرگراه نواب افزود: از آن جا كه اين بزرگراه در ادامه به ميدان راه آهن وصل مي شود، براساس برنامه هاي عمراني، با تعريض خيابان دشت  آزادگان، بزرگراه تندگويان امتداد يافته به ميدان بهداري متصل خواهدشد و با انجام اين پروژه، شبكه ترافيكي بزرگراهي اين منطقه از شهر نيز كامل مي شود. همچنين بزرگراه نور در اين منطقه، ظرف يك ماه آينده به بهره برداري مي رسد و به اين ترتيب ارتباط شهروندان تهراني از طريق اين بزرگراه با بهشت زهرا، فرودگاه امام و منطقه جنوب تقويت خواهد شد.
علي آبادي در ادامه گفت: بزرگراه صياد شيرازي و يادگار امام در اولويت قرار گرفته و براساس يك برنامه ويژه، شهرداري تلاش مي كند در سال جاري كليه املاك معارض باقي مانده در محدوده اين دو بزرگراه را خريداري كند تا امكان عمليات اجرايي فراهم آيد، همچنين براي بزرگراه امام علي برنامه ويژه اي در نظر گرفته شده كه متعاقبا اعلام مي شود.

وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج
003966.jpg
گروه شهري: وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج تا ۲۲ فروردين ماه ۱۳۸۴ از سوي ستاد اجرايي پيوند آسماني به شرح زير اعلام شده است: اطلاعات مربوط به ۱۲۸۹۳۹ نفر از متقاضيان وام در شبكه ثبت گرديده و در همين مدت براي ۷۸۱۳۷ نفر از متقاضيان دعوتنامه فرستاده شده است. در اين مقطع زماني ۶۵۴۵۹ نفر براي دريافت حواله وام به ستاد مراجعه كرده اند. همچنين به ۶۱۳۱۶ نفر از متقاضيان وام پرداخت گرديده است. بنابه همين گزارش پرداخت وام به متقاضياني كه تاريخ عقد آنها سال ۸۲ و سه ماهه اول سال ۸۳ بوده، پايان يافته و پرداخت وام به متقاضيان مربوط به سه ماهه دوم سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

۱۲ ليسانسيه در ميان كارتن خواب ها
003963.jpg
مهر: مدير امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران از جمع آوري بيش از ۸۲۵ كارتن خواب در چهار ماه آخر سال گذشته خبرداد.محمد رضا فردين با بيان اين مطلب افزود: اين افراد بوسيله دو گروه از گشت هاي جمع آوري طي ساعات ۲۰ شب تا ۴ بامداد جمع آوري شدند كه شامل بيماران رواني مزمن، سالمندان، معلولان جسمي حركتي و ذهني و افراد بي سرپرست يا بدسرپرست (معتادين، زنان ويژه، نوجوانان و..) مي شوند. به گفته وي، نكته جالب توجه در مورد اين افراد سطح سواد برخي از كارتن خواب هاست؛ به طوري كه سطح تحصيلات ۷۰ نفر متوسطه، ۹۰ نفر ديپلم، ۱۷ نفر فوق ديپلم و ۱۲ نفر نيز ليسانس و بالاتر است.

بهره برداري از بخش شرقي مترو
003972.jpg
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به انجام روزانه ۵/۱ ميليون سفر با مترو گفت: ۹ كيلومتر از بخش شرقي متروي تهران تا دردشت در سال جاري تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد. مهندس محسن هاشمي افزود: طي شش سال گذشته ۷۰۰ ميليون سفر با مترو انجام شده كه با اين تعداد سفر ۵۰۰ ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه جويي شده است. مهندس هاشمي با اشاره به اضافه شدن مسير ۱۰ كيلومتري كرج _ گلشهر به متروي تهران افزود: اين مسير در اسفندماه سال گذشته تهران تا كرج را به يكديگر متصل و امكان دسترسي ساكنان غرب شهرستان كرج را به كرج و تهران فراهم كرده است.

نوسازي ناوگان تاكسيراني تهران شتاب مي گيرد
مديرعامل سازمان تاكسيراني با اشاره به وجود ۱۵۰۰ دستگاه تاكسي فرسوده با عمر بالاي ۱۵ سال در ناوگان تاكسيراني شهر تهران، گفت: از آغاز اجراي طرح نوسازي ناوگان تاكسيراني در سال گذشته تا كنون فقط ۳ هزار دستگاه تاكسي سمند جايگزين تاكسي هاي فرسوده شده اند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران امير محمود دهلوي با بيان اين مطلب افزود: قرار بود از ابتداي اجراي اين طرح، مجوز ورود ۱۵ هزار تاكسي سمند به ناوگان تاكسيراني كشور كسب شود كه در سال گذشته فقط در۵ هزار دستگاه تحقق يافت و مابقي به سالهاي بعد موكول شد.
وي با اشاره به كندي روند نوسازي ناوگان تاكسيراني كشور و بخصوص شهر تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه، ناوگان تاكسيراني بايد هر ۵ سال يكبار نوسازي شود اما كند بودن اين حركت بيانگر اين امر است كه با روش فعلي نوسازي ناوگان زمان زيادي خواهد برد.
دهلوي تصريح كرد: در همين راستا، در حال حاضر مشغول بررسي وضعيت موجود و مذاكره با كارخانجات سازنده هستيم تا بتوانيم با ارائه تسهيلات بيشتر به رانندگان تاكسي به منظور تعويض تاكسي هايشان، به اين روند سرعت بيشتري بخشيم و گام هاي بلندتري در جهت نوسازي ناوگان تاكسيراني برداريم.

در روزهاي آينده
دفع غيربهداشتي زباله در تهران متوقف مي شود
003957.jpg
گروه شهري: يك مقام مسئول در سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران به بهره برداري از سه خط هزار تني تبديل زباله به كمپوست در كهريزك طي روزهاي آتي اشاره كرد و گفت: با اجراي اين طرح ديگر هيچ زباله خانگي بطور مستقيم در كهريزك دفع نخواهد شد.
حسين گل بخش افزود: هم اكنون سه هزار تن از زباله هاي تهران روزانه به كمپوست تبديل مي شود كه با اضافه شدن اين سه هزار تن ديگر مجموعاً روزانه شش هزار تن از زباله هاي پايتخت به كمپوست تبديل خواهد شد.
وي اظهار داشت: همزمان با فرا رسيدن دوم ارديبهشت به مناسبت روز زمين پاك عمليات اجرايي استحصال گاز متان از محل دفع زباله هاي منطقه كهريزك آغاز مي شود.
وي گفت: با اجراي اين طرح ۱۰ ميليون تن گاز متان ناشي از انباشت ۲۰ ميليون تن زباله دفع شده ساليان قبل در منطقه كهريزك استحصال مي شود.
مدير روابط عمومي و بين الملل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران ادامه داد: در مرحله اول از اجراي اين طرح كه به مدت شش ماه طول مي كشد، استخراج آزمايشي گاز متان صورت مي گيرد.
گل بخش با بيان اينكه مرحله دوم اجراي اين طرح بين ۶ تا ۸ سال به طول مي انجامد، گفت: با اجراي اين پروژه مشكلات ناشي از دفع ۴۰ ساله زباله در منطقه كهريزك پايان مي يابد.
وي يادآور شد كه هزينه اجرايي اين پروژه را كه ۱۲ ميليون دلار مي باشد، بانك جهاني پرداخت مي كند.

راه اندازي گروه هاي امداد محلي
ستاد مديريت بحران شهرداري منطقه ۱۱ تهران، گروه هاي امداد محلي ايجاد مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۱: ستاد مديريت بحران اين منطقه در نظر دارد با هماهنگي مركز پيشگيري و ستاد مديريت بحران شهر تهران نسبت به راه اندازي و آموزش گروه هاي امداد محلي اقدام كند.
اين اعضا از سوي شوراي سلامت محلات انتخاب و با همكاري معتمدين محل و همكاري نواحي منطقه مورد آ موزشهاي امداد و نجات قرار خواهند گرفت.
اين گروه ها نه تنها در بحران هاي طبيعي، بلكه در حوادث شديد غيرقابل پيش بيني منازل مثل آتش سوزي ها، انفجارهاي ناشي از انتشار گاز و اتفاق هاي مشابه مي توانند به سرعت وارد عمل شده و جزو اولين گروه هاي امداد رساني باشند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ديدار با شهروندان منطقه ۱۵:
كاركنان شهرداري مردم را مانند خود بدانند
گروه شهري: در ديدار خانم دكتر معتمدي آذر عضو شوراي اسلامي شهر تهران با شماري از شهروندان منطقه ۱۵ مسايل و مشكلات ساكنان اين منطقه بررسي شد.
بنابر گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۱۵ در ديدار مسايل و مشكلاتي نظير درخواست تخفيف و تقسيط بلندمدت عوارض، تسريع يا تجديد نظر در توافق به عمل آمده درباره اراضي موجود در طرحهاي شهرداري، مازاد تراكم و... توسط شهروندان مطرح شد.
دكتر معتمدي آذر مشكلات منطقه ۱۵ را به سه دسته تقسيم كرد و گفت: دسته اول، املاك قديمي است كه بدون مجوز ساخته شده اند و به دليل اينكه بخشي از منطقه در سابق وابسته به شهرداري ورامين بوده و سابقه اي از آنها در شهرداري منطقه وجود ندارد، مي بايست مشكل آنها را با توافق شهرداري و اسنادي كه خود شهروندان در دست دارند، حل كنيم.
وي افزود: دسته دوم املاك خارج از حريم است كه در اين منطقه وجود دارد و ساخت و ساز فراواني به صورت غيرمجاز در سالهاي قبل در آنجا انجام شده ولي در حال حاضر اجازه ساخت و ساز داده نمي شود، درخواست در اين ارتباط بسيار زياد است ولي به لحاظ قانوني كاري براي آنها نمي توانيم انجام دهيم.
دكتر معتمدي آذر دسته سوم را شهرونداني اعلام كرد كه توانايي پرداخت عوارض و جريمه هاي مربوط به ساخت  و سازهاي خود را ندارند. وي افزود: در اين زمينه، سعي مي كنيم مساعدت و كمك لازم را در چارچوب قانون به اين شهروندان داشته باشيم.
بنابراين گزارش، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر بحث تكريم ارباب رجوع و شفاف بودن برخوردها با شهروندان گفت: از بدنه شهرداري مي خواهم كه مردم را مانند خودشان بدانند نه طرف مقابل و ضوابط شهرداري و منافع شهر را به آنها گوشزد نمايند و از آنان بخواهند كه از خواسته هاي خارج از ضوابط چشم پوشي كنند. اگر با مردم اينگونه رفتار شود خيلي زود متقاعد شده و همكاري مي كنند.

مجموعه بزرگ تفريحي - ورزشي شمال تهران
در آستانه گشايش
003954.jpg
شهردار منطقه ۳ تهران از گشايش و بهره برداري بزرگترين مجموعه تفريحي _ ورزشي در شمال تهران طي روزهاي آينده خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، دكتر علي اصغر تهراني در حاشيه ملاقات عمومي با شهروندان منطقه گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مجموعه ورزشي _ تفريحي نشاط به عنوان يكي از بزرگترين مراكز فراغتي تهران با حضور مقامات و مديران ارشد تهران، گشايش و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با بيان اين مطلب كه به رغم تمام تلاش هايي كه در سال هاي اخير انجام شده، سرانه فضاهاي ورزشي همچنان با شاخصه هاي پذيرفته شده فاصله بسيار دارد. ازاين رو ساخت مجموعه هاي ورزشي و استفاده بهينه و چندمنظوره كردن بوستان ها در برنامه هاي شهرداري قرار گرفته است.
وي گفت: مجموعه ورزشي _ تفريحي نشاط واقع در بزرگراه شهيد حقاني، داراي يك سالن ورزشي سرپوشيده به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع و دو پيست دوچرخه سواري ويژه آقايان و بانوان به طول ۳۶۰۰ متر و سالن تيراندازي با كمان، محوطه بازي كودكان و پاركينگ اختصاصي مي باشد.
دكتر تهراني تصريح كرد: مسير پياده روي و تندرستي به طول حدود ۴ كيلومتر در حاشيه اين مراكز نيز احداث شده است.

جلوگيري از خرد شدن زمين هاي بزرگ در شمال غرب تهران
ايرنا: با تمهيدات  انديشيده  شده ، شهرداري  منطقه ۲۲ تهران از خرد شدن  زمين هاي  بزرگ  و ساخت  و سازهاي  بي رويه  در منطقه  جلوگيري  مي كند.
علي محمد شاعري  افزود: مساحت  اين  منطقه ۱۰ هزار هكتار است  و فقط ۱۰ درصد آن كاربري  مسكوني  دارد.
وي  خاطرنشان  كرد: ساخت  و سازهاي  اين  منطقه  زير نظر دانشكده  شهرسازي دانشگاه  تهران  و كميسيون  شهرداري  منطقه  انجام  مي شود. اين نظارت موجب  شده  الگويي  از توسعه  پايدار در منطقه  به  وجود  آيد و طرح هاي  ساختماني  اين  منطقه  به  عنوان  طرح هاي  نمونه وزارت  مسكن  و شهرسازي  شناخته  شود.
شاعري ، منطقه  ۲۲ را مجري  بزرگترين  طرح  زيست  محيطي  كشور ذكر كرد و گفت : اراضي  شهرداري  اين  منطقه  از زمان  اجراي  طرح  جامع  نخست  تهران ، اراضي  خاص با توانمندي  ويژه  بوده  است .
شهردار منطقه  ۲۲ تهران  گفت : بايد با تشكيل  شوراياري ها در محلات  مختلف كلان  شهر تهران ، به  دنبال  سياست هاي  جديد شهرداري  و تقويت  تعامل  و مشاركت ميان  مردم  و شهرداري  باشيم .
شاعري  يادآور شد: در ۱۰ محله  اين  منطقه  طي  يك  سال  اخير، شوراياري ها تشكيل  شده  است  و در تصميم گيري ها و برنامه ريزي هاي  اجتماعي  و شهري  تعامل خوبي  با مردم  داشته ايم .

مدير كل برنامه و بودجه سازمان شهرداريها :
كاهش ۲۰درصدي كمك دولت به شهرداري ها
ايسنا: مديركل برنامه و بودجه سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور از كاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدي رديف هاي ملي جهت كمك دولت به شهرداري ها در بودجه سال ۸۴ خبر داد.
مهندس سيد مناف هاشمي با اشاره به كاهش ۲۰ درصدي اعتبارات عمراني تخصيص يافته سال جاري از سوي دولت به شهرداري ها در رديف هاي ملي نسبت به سال گذشته تصريح كرد: عليرغم چشم انداز قوي برنامه چهارم توسعه با كسري بودجه عمراني در اولين سال اجراي اين برنامه روبرو هستيم.
به گفته وي چنانچه دولت اعتبارات ملي را طي سالهاي بعد برنامه چهارم توسعه جبران نكند، با مشكل كاهش كمك به شهرداريها مواجه خواهيم شد.
هاشمي در خصوص تحقق بودجه سال ۸۳ گفت: سازمان شهرداريها توانست بين ۸۸ تا ۵/۹۳ درصد اعتبارات جاري در قالب رديف هاي ملي را سال گذشته از خزانه دولت وصول كند.
وي به اختصاص ۱۴۱ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان از صندوق ذخيره ارزي كشور به سازمان شهرداريها براي خريد اتوبوس و ميني بوس اشاره كرد و به ايسنا گفت: موافقتنامه دريافت اين مبلغ در سال گذشته بين اين سازمان و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مبادله شده و سازمان شهرداريهاي كشور در تلاش است تا اين رقم را از خزانه كل كشور وصول كند.

بعد از انقلاب اسلامي ۱۲۷ پارك جنگلي
به پارك هاي كشور اضافه شده است
آسمان آبي ايران: طي فعاليت هاي صورت گرفته در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ۱۲۷ پارك جنگلي به پارك هاي موجود در كشور اضافه شده است.
تعداد پارك هاي جنگلي موجود در كشور قبل از انقلاب اسلامي ۳۵ پارك بوده است كه اين ميزان به ۱۶۲ پارك جنگلي در حال حاضر رسيده است به طوري كه سازمان جنگل ها اعلام كرد اين پارك ها مساحتي نزديك بر ۱۴ هزار و ۵۲۷ هكتار مساحت دارند كه از اين ميزان ۱۲ هزار و ۱۳۸ هكتار اين پارك ها در طي سال هاي ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۶ به اين مساحت اضافه شده است.
اين گزارش حاكي است، توليد نهال نيز در قبل از انقلاب بالغ بر ۳۲ هزار و ۸۰۰ اصله نهال بوده است كه بعد از پيروزي انقلاب به ۷۱۶ هزار و ۹۲۳ اصله نهال رسيده است.
گفتني است، اجراي طرح هاي مديريت منابع جنگلي، صيانت و توسعه جنگل هاي زاگرس، بهره برداري از محصولات فرعي، طرح طوبي، تهيه نقشه پوشش جنگلي از جمله طرح هايي است كه بعد از سال ۱۳۵۷ توسط سازمان جنگل ها در كشورمان به اجرا درآمده است.

تردد خبرنگاران در محدوده طرح ترافيك
تا تعيين تكليف نهايي، آزاد است
فارس: سرپرست نيروي انتظامي  گفت: تا رسيدگي نهايي، تردد خبرنگاران با اتومبيل در محدوده طرح ترافيك با كارت خبرنگاري آزاد است.
سردار عبدالهي افزود: در خصوص ساماندهي تردد خبرنگاران در طرح ترافيك هيچگونه بحثي وجود نداشته و اين كار بايد در آينده نزديك انجام شود.
وي افزود: نيروي انتظامي پيشنهاد داده تا جهت ساماندهي تردد خبرنگاران در طرح ترافيك هيچگونه مبلغي از آنها اخذ نشود و بعيد مي دانم كه در اين خصوص مخالفتي نيز وجود داشته باشد.
سرپرست نيروي انتظامي افزود: هم اكنون اخذ مبلغ ۱۰ هزار تومان جهت صدور مجوز ورود به طرح ترافيك جهت خبرنگاران مطرح شده است كه نيروي انتظامي  ضمن مخالفت با اين موضوع پيشنهاد داده تا هيچگونه مبلغي در اين خصوص اخذ نشود.
آمادگي براي صدور كارت تردد
همچنين بازرس انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران گفت: انجمن آماده است كارتهاي غيرقابل جعل براي اعضاي خود صادر كند يا كارتهايي را كه خود نيروي انتظامي  تهيه مي كند در اختيار خبرنگاران قرار دهد.
رامين رادنيا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: قبول داريم كه كارتهاي تقلبي زيادي در دست عده اي با جعل عنوان خبرنگار وجود دارد اما انجمن آماده است كارتهاي غيرقابل جعل براي اعضاي خود صادر كند يا كارتهايي را كه خود نيروي انتظامي  تهيه مي كند در اختيار خبرنگاران قرار دهد تا شوراي شهر بتواند قانون مشخصي براي ورود خبرنگاران به طرح در اختيار سازمانهاي حمل و نقل و ترافيك و راهنمايي و رانندگي قرار دهد.
وي يادآور شد: برخورد با ورود خبرنگاران به طرح ترافيك تاكنون سليقه اي بوده است و فقط قانونگذاري از طريق مصوبات شوراي شهر مي تواند جلوي سليقه اي عمل كردن را در اين باره بگيرد.

پروژه هاي ترافيكي منطقه ۲۰ تهران اعلام شد
003969.jpg
گروه شهري: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ،۲۰ طرح هاي ترافيكي سال جديد در اين منطقه را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۲۰ ايرج ولي نژاد احداث و تكميل قطعه نهايي كمربندي شهر ري حد فاصل خيابان هاي ابن بابويه، شهيد غيوري و فدائيان اسلام و اصلاح هندسي در تقاطع هاي خيابان فدائيان اسلام با خيابان هاي امام حسين و خيابان شهيد غيوري با خيابان مالك اشتر را از مهمترين طرح هايي برشمرد كه در جهت روان سازي معابر اصلي منطقه تأثير به سزايي خواهد داشت.
مهندس ولي نژاد در ادامه از احداث ۲ دستگاه پل عابر پياده مكانيزه در ميدان شهرري و مقابل فروشگاه رفاه و ۱۰ دستگاه پل عابر پياده عادي در نقاط مختلف شهر به منظور ايمني عابرين خبر داد. معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه ۲۰ احداث راستگرد از جنب پل عبدالرحمن صوفي را باعث سهولت و امكان دسترسي شهروندان از غرب به شرق كمربندي شهرري عنوان كرد و احداث ميدان در تقاطع سلمان فارسي و ميثم و بلوار قدس با خيابان شهيد مرادي را از ديگر برنامه هاي سال جديد برشمرد. وي با اشاره به اينكه نصب تابلوهاي مسير و اسامي، چراغ هاي راهنمايي و سرعت گير، بهسازي معابر جهت، سالمندان و معلولين و آرام سازي معابر در سال جديد تكميل خواهد شد ابراز اميدواري كرد پروژه بزرگ احداث پل روگذر بر روي ريل راه آهن واقع در تقاطع خيابانهاي شهرداري و شهيد رجايي كه با مشاركت شركت راه آهن و شهرداري تهران در حال انجام است در سال جاري به بهره برداري برسد.

افزايش ۱۳۲ هكتار به مساحت بوستان هاي تهران
003960.jpg
مديرعامل  سازمان  پاركها و فضاي  سبزشهرداري  تهران  گفت :پارسال  ۱۱۸بوستان به  مساحت  ۱۳۲هكتار به  فضاي  سبز تهران  اضافه  شد.
مختاري  در مصاحبه  با خبر راديو تهران  افزود : ساخت  بوستان  هاي  محله  اي ، منطقه اي  و فرامنطقه اي  در دستور كار است  .وي  با اشاره  به  اينكه  هر شهروند داراي  سرانه  فضاي  سبزي  است  كه  بايد درمنطقه  سكونتش  باشد گفت :اولويت  ساخت  بوستان  با مناطق  پرجمعيت  است  كه باتملك  بافتهاي  فرسوده  بوستانهاي  دو تا سه  هزار متري  در آن  مناطق  ساخته مي  شود.
مختاري  با اشاره  به  گشايش  بزرگترين  بوستان  فرامنطقه اي  كشور در جنوب  شرق تهران  افزود: ساخت  بوستان  هاي  فرامنطقه  اي  در تمام  منطقه  هاي  تهران  به دليل  ارزش  افزوده  زمين  امكان  ندارد.

شانزدهمين كنگره بين المللي جامعه
پزشكان متخصص داخلي برگزار مي شود
شانزدهمين كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با حضور بيش از يكهزار و پانصد متخصص داخلي و فوق تخصص همراه با نمايشگاه بزرگ تجهيزات پزشكي جانبي ۱۰ تا ۱۳ ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود.
دكتر ايرج خسرونيا رييس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با اشاره به محورهاي موردبحث در اين همايش خاطرنشان كرد: جديدترين دستاوردهاي پزشكي در زمينه بيماري هاي قلبي _ كليوي _ ريوي _ غدد _ خون _ سرطان دستگاه گوارش _ اندوسكوپي دستگاه گوارش _ برونكسكوپي و اسپيرومتري محورهاي مورد بحث اين همايش را تشكيل مي دهند.
وي با اعلام اين خبر افزود: چهار سخنراني جامع، هشت سمپوزيوم، ۴ كارگاه، ۶۲ سخنراني و چهل پوستر از برنامه هاي اين كنگره است.
دكتر خسرونيا خاطرنشان كرد: اهداف برگزاري اين كنگره عبارتند از آشنانمودن همكاراني كه در شهرستان ها مستقر هستند و ارتباط محدودي با مراكز علمي تحقيقاتي دارند و يا اصلا ارتباطي ندارند.
همچنين ايجاد حس همكاري در برگزاري كنفرانس ها توسط پزشكان جوان و به طور كلي ايجاد همكاري بين نسل هاي مختلف پزشكان ازجمله ديگر محورهاي اين همايش مي باشد.
وي در ادامه با اشاره به مشكلاتي كه پزشكان با آن روبه رو هستند خاطرنشان كرد: در اين كنگره سعي خواهد شد مشكلات پزشكان از قبيل تعرفه _ ماليات _ مسائل پزشكان و سازمان هاي بيمه گر مورد گفت وگو قرار گيرد.
ارتقاء سطح امتيازها، تغييرات در نحوه برگزاري كنگره و افزايش جلسات پرسش و پاسخ از امتيازات كنگره امسال نسبت به كنگره سال گذشته است.

قطع ۱۵ درخت براي توليد يك تن كاغذ
آسمان آبي ايران: براي توليد هر تن كاغذ بايد ۱۵ درخت تنومند سبز قطع شود.
تحقيقات نشان مي دهد مساحت جنگل هاي متنوع ايران ۱۲ ميليون هكتار است و اين در حالي است كه هر ساله حدود ۴۵ تا ۹۰ هزار هكتار از مساحت جنگل هاي كشور كاسته مي شود.
بررسي ها مشخص كرده است بيش از نيمي از تخريب جنگل ها به علت نياز كشور به چوب انجام مي گيرد؛ به طوري كه در تهران روزانه ۱۰۸ اصله درخت كهنسال نابود مي شود و اين در حالي است كه در تهران و ساير شهرهاي كشور مشكل آلودگي هوا وجود دارد و تنها درخت ها هستند كه مي توانند از آلودگي موجود بكاهند.
گفتني است، با آزادي و حذف تعرفه واردات چوب مي توان اقدامي مناسب براي كاهش فشار بهره برداري از جنگل هاي كشور انجام داد؛ به طوري كه صنايع سلولزي و واحدهاي خرده چوب نياز خود را از طريق واردات تأمين كنند.

نهمين همايش سراسري وقف
با پيام رئيس جمهوري گشايش يافت
گروه علمي فرهنگي: نهمين همايش سراسري وقف روز چهارشنبه با پيام رييس جمهوري و در آخرين روز هفته گراميداشت وقف در مشهد برگزار شد.
رييس جمهوري در پيام خود با تجليل از واقفان، خواستار توجه مسوولان و برنامه ريزان به گسترش فرهنگ ايثار و انفاق در جامعه اسلامي شد.
سيد محمد خاتمي در اين پيام تلاش درجهت تقويت روحيه ايثارگري و توسعه فرهنگ نوع دوستي را از اهداف هميشگي نظام جمهوري اسلامي دانسته و خاطرنشان كرد: بايد از طريق صدور دستورالعمل ها و آيين نامه هاي مناسب، موانع انجام امور خيريه را برطرف و با وضع قوانين راهگشا، زمينه خدمات رساني نهادهاي خيريه و مردمي را فراهم ساخت.
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه نيز در مراسم افتتاح همايش وقف، گسترش فرهنگ وقف را مرهون ترويج و فرهنگ سازي علماي اسلام دانست.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نظام زاده افزود: در طول تاريخ هزاران سند وقفي توسط علما تنظيم شده و آنها علاوه بر تشويق ديگران، خود از بزرگترين واقفان زمان خود بودند.وي گفت: وقفنامه هاي متعددي با موضوعات مختلف در كشور وجود دارد كه تامين لباس نيازمندان، اماكن تفرجگاهي، كاشت درخت، احداث بيمارستان و مدرسه علميه ازجمله كاربرد موقوفات مي باشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |