چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۳ - Apr 27, 2005
كشف جسد پسرگمشده
گروه حوادث: جسد پسر جواني كه اواسط سال گذشته خانه پدري خود را ترك كرده بود در بيابانهاي شهرستان قم كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، آبان ماه سال ۸۳ اكبر ۲۲ ساله با همراه داشتن يك ميليون تومان وجه نقد از منزل پدري خود خارج شد و پس از آن روز ، ديگر هيچ كدام از اقوام و نزديكان وي را نديدند.
خانواده اكبر كه نگران وضعيت فرزند گم شده خود بودند به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرده و از داديار سليماني خواستند تا جستجو براي يافتن پسرشان را آغاز كند .
پرونده اين پسر مفقود شده به دايره ۱۱ اداره آگاهي مركز ارجاع داده شد و كارآگاهان تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. ماهها پشت سر هم مي گذشت و هيچ اثري از اكبر بدست نمي آمد.
خانواده هر روز بر نگرانيشان افزوده مي شد. بررسي ها ادامه داشت تا اينكه خبر كشف يك جسد مجهول الهويه كه در بيابانهاي حوالي شهرستان قم توسط ماموران گشت آگاهي آن شهرستان يافت شده بود به اطلاع ماموران آ گاهي تهران رسيد.
خانواده اكبر براي شناسايي جسد به آگاهي مراجعه كردند. وقتي عكس جسد متفعن شده را به والدين اكبر نشان دادند آنها فرزند خود را شناسايي كردند و بدين ترتيب پرونده تشكيل شده در دايره ۱۱ آگاهي كه روند جستجو براي پيداكردن اكبر را طي مي كرد وارد مرحله جديدي  شد.
بررسي ها بر روي جسد اكبر نشانگر اين بود كه حداقل ۱۵ روز از مرگ او مي گذرد و تعفن جسد مانع از كشف علت تامه مرگ در مراحل اوليه بعد از پيداشدن جسد بود. تحقيقات پزشكي براي مشخص شدن علت اصلي مرگ اين پسر جوان در مركز پزشكي قانوني كشور ادامه خواهد يافت.
ماموران در ابتدا تصور كردند كه شايد علت مرگ اكبر تزريق بيش از اندازه مواد مخدر باشد ولي مادر وي به ماموران گفت: «پسرم حتي سيگار نمي كشيد. روزي كه خانه را ترك كرد، يك ميليون تومان با خود همراه داشت، اكبر مدتي بود كه با مردي كه در قاچاق انسان فعاليت داشت ارتباط پيدا كرده بود و احتمال دارد پسرم را اعضاي آن باند به دلايلي كه من نمي دانم كشته باشند زيرا اكبر زمان ترك خانه تلفن همراهش را با خود نبرده بود و چند روز بعد از گم شدن او مردي با تلفن همراهش تماس گرفت وقتي يكي از پسران فاميل تلفن را برداشت مرد فكر كرد خود اكبر است و به او گفت :ما فكر مي كرديم تو مرده باشي و جسد تو در سردخانه باشد. اين مرد بلافاصله بعد از بيان اين مطلب تلفن را قطع كرد و به احتمال زياد از خيابان و به وسيله تلفن عمومي اين تماس برقرار شده بود.
ماموران آگاهي در حال حاضر بررسي بر روي اين پرونده را زير نظر بازپرس سليماني ادامه مي دهند ، دستور دستگيري فردي كه مادر اكبر به عنوان قاچاقچي انسان به آ نان معرفي كرده بود صادر شده است .
بررسي بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

عليزاده:
پرونده وبلاگ نويسان با دخالت رئيس قوه قضائيه به جاي
خوبي رسيده است
000660.jpg
گروه حوادث: رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: امروز مطبوعات ما همه در جهت تحكيم مباني اسلامي حركت مي كنند و نظام به آنها توجه دارد و تشكيلات قضايي از آنها حمايت مي كند. دستگاه قضايي نه تنها با مطبوعات برخورد نمي كند بلكه حمايت هم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام  والمسلمين عباسعلي عليزاده در حاشيه ي ديدار مردمي اين هفته ي خود در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در پرونده ي متهمان سايت هاي اينترنتي و وبلاگ نويسان ۴ متهم باقي مانده چه كساني هستند و دادگاه آنها چه زماني تشكيل مي شود؟ اظهار داشت: طبق دستور رئيس قوه ي قضاييه هياتي براي بررسي ادعاهاي اين افراد تشكيل شد و در آخرين رسيدگي كه دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز حضور داشت به اين نتيجه رسيديم كه به جزء اين ۴ نفر سايرين مجرم نيستند زيرا كه آنها كارمند بودند و از مسايل اطلاع نداشتند و اگر اطلاع داشتند هم به آنها ربطي نداشته است.وي ادامه داد: بر اساس بررسي ها پذيرفته شد كه بايد براي اين ۴ نفر كيفرخواست صادر شود و بنا بر اين است كه هرچه سريع تر دادگاه آنها برگزار شود البته چهار متهم باقي مانده در اين پرونده نيز نبايد مجرم اصلي قلمداد شوند.
رئيس كل دادگستري استان تهران درباره اينكه اتهامات اين افراد در چه دادگاهي رسيدگي مي شود؟ گفت: در دادگاه عمومي به اتهام اين افراد رسيدگي مي شود، البته يكي از متهمان كه اقرار به جاسوسي داشته است در دادگاه انقلاب محاكمه خواهد شد. ما بايد قانون را رعايت كنيم.
وي گفت: حنيف مزروعي كه يكي از متهمان اين پرونده بوده، تبرئه شده است.
عليزاده درباره اتهام ضابطاني كه در اين پرونده تخلف كرده اند چگونه رسيدگي مي شود؟ تصريح كرد: رئيس قوه ي قضاييه حساسيت نشان دادند كه مساله اينترنتي بوده، چرا دنبال جرايم ديگر رفتيد و چرا سوالات بي ربط پرسيده شده و چرا از قانون تخطي شده است، و مطرح كردند كه اين مساله پرونده را از مسير اصلي خارج كرده است. البته نيروي انتظامي و ضابطان خودشان مي دانستند كه برخي از سوال هايي كه كردند در موضوع نبوده است. پرونده با دخالت شخص آيت الله  هاشمي شاهرودي به جاي خوبي رسيده است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه وضعيت پرونده ي انفجار گاز در افسريه را پرسيد گفت: علاوه بر افسريه اين اتفاق در جاده ي كرج نيز رخ داد و ما را بر اين واداشت كه ممكن است مجددا از اين اتفاق ها رخ دهد پس بايد عميق تر كار  كرد و دستور دادم كه كارشناسان مربوطه همراه با قضات بررسي كنند.
عليزاده درباره ي پرداخت ديه جانباز رجبي ثاني، اظهار داشت: هنوز بودجه  ابلاغ نشده است ،ابلاغ شود ديه پرداخت خواهد شد.
رئيس كل دادگستري استان تهران همچنين با تصويب طرح هيات منصفه در مجلس دادگاه هاي مطبوعات از چه زماني شروع به كار مي كنند؟ خاطرنشان كرد: مطبوعات امروز ما با مطبوعات زمان قبل فرق مي كند. آن زمان كه با مطبوعات برخورد مي شد، شرايطي بود كه برخي از مطبوعات ما ناخواسته در جهت براندازي كار مي كردند و ممكن بود متوجه نباشند.
لذا مطبوعات امروز كه در جهت نظام حركت مي كنند و سعي مي كنند تخطي نكنند هرچند كه ممكن است كسي تخلفي كند، اما ممكن است در اين خلاف سوء نيت نباشد و با تذكر حل شود. پس به دادگاه مطبوعات و هيات منصفه نيازي نيست.
ضمن اين كه بايد دادگاه مطبوعات و رعايت مقررات وجود داشته باشد.وي گفت: انصافا مطبوعات به ما كمك كردند.دستگاه قضايي هرچه قدرتمندتر شود و رسانه ها بيشتر حمايت كنند بيشتر مي تواند احقاق حق كند.
از شما مي خواهيم بهتر از سال گذشته با ما همكاري كنيد طبق قانون، ما هم متعهد هستيم هركس در طريق قانون عمل كند از او حمايت كنيم.مطبوعات بايد آزاد باشند و انتقاد كنند اما انتقاد سازنده.
رئيس كل دادگستري استان تهران يادآور شد: هياتي كه براي بازديد از زندان ها و بازداشتگاه ها تشكيل شده به دليل ارسال دو گزارش نامناسب بود و مابه اين نتيجه رسيديم كه حقوق شهروندي رعايت نشده و بنا شد اين هيات روز گذشته و امروز بررسي هاي داشته باشند و نتيجه را اعلام كنند.
عليزاده در پايان درباره برنامه هاي دستگاه قضاي براي برخورد با متخلفان در انتخابات گفت: در انتخابات دادگستري بايد بر اجراي صحيح قانون و برخورد با متخلفان دقت داشته باشند و اميدوارم با تعهد كانديداها خلافي صورت نگيرد و كانديداها هم به اطرافيان خود تذكر دهند، اما اگر تخلفي واقع شود برخورد مي كنيم.

در دادسراي فرودگاه:
شكايت مسافران بوئينگ ۷۰۷ از شركت ساها
000666.jpg
گروه حوادث: پرونده حادثه فرودگاه مهرآباد براي انجام بررسي هاي تكميلي به دادسراي فرودگاه انتقال يافت.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز دوشنبه تمامي مسافران هواپيماي ساها بويينگ ۷۰۷ با مراجعه به دادسراي فرودگاه و طرح شكايت خواستار رسيدگي به اين پرونده شدند.
در اين حادثه كه شامگاه چهارشنبه ۳۰ فروردين ماه امسال به وقوع پيوست، به دلايل نامعلوم هواپيما هنگام فرود در فرودگاه دچار سانحه شد و دو نفر كشته و يك پسربچه ۴ ساله به نام آرين ناپديد شدند.
از زمان وقوع حادثه فرودگاه، تا درج خبر، به گفته مسئولان پيگيري هاي زيادي درباره وقوع اين حادثه، صورت گرفته است. به طوري كه در آخرين خبرها رئيس كميسيون عمران عنوان كرده پس از قرائت جعبه سياه هواپيماي بويينگ علت حادثه فرودگاه مهرآباد مشخص خواهد شد.
علي اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس در خصوص حادثه فرودگاه مهرآباد و پيگيري آن در كميسيون عمران گفت: روز يكشنبه رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به همراه مسئول استاندارد در كميسيون عمران حضور داشت و گزارش حادثه را ارائه كردند.
وي افزود: رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گزارش هاي لازم را به كميسيون ارائه داد. هواپيماي بوئينگ نيز با وجود اينكه ساخت ۱۹۷۶ است، اما از نظر پروازي بيش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ ساعت پرواز ندارد. از اين جهت هواپيما نو بوده است ولي خلبان هنگام فرود در باند فرودگاه هم از نظر سرعت و هم از نظر كنترل هواپيما مشكل داشته است.
آقايي ادامه داد: احتمال وجود نقض فني در موتور، جدا شدن چرخ جلوي هواپيما و ميزان سرعت از عواملي هستند كه بايد بررسي شود.
رئيس كميسيون عمران گفت: بايد مكالمات برج مراقبت و مكالمات كابين و جعبه سياه هم CVR و FBR پياده شود و بعد از بررسي همه عوامل، كميسيون اظهار نظر كند. با تمامي اين اظهار نظرها اما تلاش براي پيدا كردن آرين ۴ ساله همچنان ادامه دارد. صبح ديروز پدر آرين كوچولو در گفتگويي تلفني درباره اينكه هنوز براي پيدا كردن آرين به هيچ سر نخي نرسيده ايم به خبرنگار ما گفت: در تمام اين مدت پيگير ماجرا بوديم. بعد از اينكه آرين ناپديد شد تيمي از آتش نشاني و هلال احمر اقدام به گشتن چند ساعته كردند اما چون به نتيجه خاصي نرسيدند فرداي آن روز آب نهر را منحرف كردند و به جستجوي سطحي پرداختند. زير كانال ها حفره هايي از آب بود كه احتياج به غواص داشت. ما با اصرار فراوان درخواست غواص كرديم. تعدادي غواص از هلال احمر اقدام به جستجو كردند و بعد تعدادي سگ زنده ياب، شروع به گشتن كردند.سپس يك بار ديگر چند گروه از هلال احمربه همراه ما قسمت هاي ابتداي آب و كانال را گشتيم. چون بدون نتيجه مانده بوديم با نقشه هايي كه بستگان و آشنايان تهيه كرده بودند حد فاصل پل و جاده قديم و اتوبان آزادگان را جستجو كرديم.
روز سوم بود كه مجدداً تيمي از هلال احمر و آتش نشاني از ساعت ۵/۹ صبح تا ساعت ۱۳ شروع به جستجو كردند. يك هليكوپتر ساعت ۱۲ بدون داشتن دوربين هاي پيش رفته اقدام به گشت زني كردند و مدعي بودند هليكوپتر در سطح نزديك به زمين شروع به جستجو كرده و با سوژه مشكوكي روبه رو نشده اند.
پدر آرين ۴ ساله در ادامه گفت: با اين كه ۶ روز از ناپديد شدن پسرم مي گذرد اما ما هنوز از پيدا كردن او قطع اميد نكرده ايم اميدوارم آرين پيدا شود. شايد كسي او را از آب گرفته باشد. مادر آرين  حال خوشي ندارد. ما تنها اين كودك چهارساله را داشتيم.
وي در پايان افزود: من هم مثل تمام پدرهاي دنيا يك پدرم. از همه مردم و ارگان هايي كه مي توانند به من و همسرم در پيدا كردن آرين كمك كنند، درخواست كمك دارم. ما هنوز به هيچ ارگاني براي پيدا كردن فرزندم شكايتي نكرده ايم. و تنها اميدوارم پسرم دوباره به آغوش من و بالاخص مادرش برگردد.

قتل مهمان در يك درگيري لفظي
پليس: جواني كه براي ديدن دوستانش به مهماني رفته بود بر اثر ضربات چاقو، جان باخت.
با پيدا شدن يك جسد در خيابان دانشگاه شهرستان زاهدان، ماموران انتظامي براي بررسي كارشناسانه حادثه به محل اعزام مي شوند.در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود كه نام مقتول سيد اسماعيل است كه بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو يا شيء برنده اي از پاي درآمده است.
برهمين اساس، تحقيقات بعدي درخصوص شناسايي و يافتن قاتل يا قاتلان انجام گرفت، از طرفي نظريه پزشك قانوني از اين امر حكايت داشت كه مقتول ساعاتي قبل از فوت، با شخص يا اشخاصي درگيري داشته كه آثار آن بر روي بدن مقتول مشخص است.
اين امر باعث شد تا پليس، چند تن از دانشجويان و هم كلاسي هاي مقتول را مورد بازجويي قرار دهد كه در اين بازجويي مشخص شد، سيد اسماعيل، با تني چند از دانشجويان ساكن در خيابان مذكور درگيري داشته است.
پنج تن از دانشجويان كه مورد ظن پليس بودند، بازداشت و براي انجام پاره اي تحقيقات به اداره آگاهي شهرستان زاهدان انتقال يافتند.
تا اينكه سرانجام يكي از آنها به نام حشمت به قتل سيد اسماعيل با چاقو اعتراف مي كند.
حشمت درمورد اتفاقات شب حادثه گفت: «... اون شب با چهار تا از دوستام دور هم جمع شديم و مشروبات الكلي مصرف كرديم... بعد از مدتي كه داشتيم به خوابگاه برمي گشتيم به چند تا دانشجوي اهل جيرفت و سيرجان برخورد كرديم... وقتي مي خواستيم از كنارشون رد بشيم... دوستام با اونها درگيري لفظي پيدا كردند... كار بالا گرفت و دعوامون شد... همه با چوب و سنگ و چاقو به جون هم افتادن و اين وسط من با چاقو يكي از اونها رو گير انداختم و زدمش... نمي دونستم دارم چي كار مي كنم... حال طبيعي نداشتم... وقتي به خودم اومدم، ديدم غرق به خونه... براي همين از ترس فرار كردم...»
بر اساس اين گزارش، مقتول يا همان سيد اسماعيل، آن شب را به عنوان ميهمان در كنار دوستانش به سر مي برد و چون هنگام درگيري موفق نشده بود فرار كند يا از خود دفاع نمايد، مورد اصابت چاقو قرار گرفته و فوت كرده است.
گفتني است، در بازرسي از محل سكونت متهمان، آلت قتل، چوب و تبري كه در شب حادثه مورد استفاده قرار گرفته بود، كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي استان تهران اعلام كرد:
دستگيري باندهاي سرقت به عنف، جعل مدرك قاچاق
محموله مرفين و پليسهاي دروغين
000657.jpg
گروه حوادث: فرمانده انتظامي تهران از دستگيري باند بزرگ سرقت به عنف، دستگيري باند جاعلان مدارك تحصيلي، كشف محموله بزرگ مرفين و دستگيري تعدادي از پليسهاي دروغين كه در استان تهران اقدام به سرقت مي كردند، خبرداد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار رضا زارع در جمع خبرنگاران در محل ستاد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ واقع در كرج اعلام كرد: با توجه به مشاهده روند رو به رشد سرقت به عنف در سال ۸۳ و با پيگيريهاي ماموران پليس آگاهي گروهي از سارقان به عنف كه متشكل از ۱۵ مرد و سه زن در محدوده هاي تهران بزرگ، كرج و شهريار اقدام به سرقت دختران و زنان جوان و تجاوز به آنها مي كردند، دستگير شدند.
وي افزود: اين افراد با استفاده از هفت دستگاه خودرو پيكان به رنگهاي مختلف و در پوشش مسافركشي اقدام به سرقت به عنف مي كردند و تاكنون به ۶۰ فقره سرقت به عنف اعتراف كرده اند.
وي اضافه كرد: همه عوامل اين باند دستگير شده اند و با قرارهاي سنگين تا يكصد ميليون تومان در زندان و در اختيار مقامات قضايي هستند.
زارع گفت: شگرد فعاليت اين باند به اين ترتيب بود كه خانمي را از همدستان خود در جلو خودرو سوار مي كردند تا اعتماد مسافر جلب شود سپس به بهانه تلفن زدن يا مسدود بودن جاده، به مسير انحرافي مي رفتند و با بستن دست و پا و دهان زن او را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند و پس از سرقت پول و طلاهاي وي او را رها مي كردند.
وي همچنين از دستگيري باند جاعلان مدارك تحصيلي خبر داد و اضافه كرد: اين باند نيز متشكل از ۹ مرد و دو زن با جعل مهرهاي آموزش و پرورش اقدام به صدور مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي به همراه ريز نمرات مي كردند، بيشتر مشتريان اين افراد نيز يا افرادي بودند كه قصد استخدام در شركتهاي خصوصي به خصوص شركتهاي خودرو سازي را داشتند يا افرادي بودند كه قصد خواستگاري و ازدواج داشتند.
فرمانده انتظامي استان تهران افزود: اين گروه با معرفي آدرس اينترنتي و توزيع كارت ويزيت مشغول به كار بودند كه همه عوامل آن دستگير شده اند.
زارع همچنين از دستگيري باند بزرگ سرقت در استان تهران خبر داد و گفت: اين باند بزرگ تاكنون به ۱۲۰فقره سرقت از منزل و مغازه در محدوده ورامين، كرج، اسلامشهر فعاليت مي كرد كه همه افراد آن شامل ۲۰ نفر سارق و دو نفر مالخر دستگير شدند.
وي گفت: از ۱۲۰ سرقتي كه تاكنون افراد اين گروه اعتراف كرده اند۶۰ مورد فقط در كرج و به خصوص منطقه آق تبه، مهر شهر و قزل حصار بوده است كه حدود ۸۰ درصد اموال مسروقه كشف شده است.
وي تصريح كرد: باند بزرگ ديگري نيز در شهرستان كرج با عنوان مامور پليس در اطراف كلانتريها، دادگستري ها و مراكز قضايي با استفاده از كارت و تجهيزات پليس مردم نيازمند را كه به اين مراكز مراجعه مي كردند اغفال مي كردند و اموال آنها را مي ربودند.
وي اضافه كرد: رئيس اين باند شش نفره شخصي است به نام هادي كه سابقه دار است، همه اعضاي اين باند نيز با قرارهاي ۱۰ تا ۱۰۰ ميليون در زندان به سر مي برند.
وي گفت: از اين باند ۱۲ قبضه سلاح كلت جنگي كشف شده است،از اعضاي اين باند ۱۵ فقره اموال سرقتي كشف شده است اما پرونده آنها هنوز مفتوح است و شناسايي موارد ديگر سرقت آنان در حال پيگيري است.
زارع همچنين به دستگيري يك باند سه نفره سرقت مسلحانه خودرو در منطقه ساوجبلاغ اشاره كرد و افزود: اين باند كه به سرقت ۴ دستگاه خودرو اعتراف كرده اند دستگير شده اند و فقط يك نفر ديگر آنها فراري و تحت تعقيب پليس است.
فرمانده انتظامي استان تهران اضافه كرد: باند ديگري نيز به سردستگي عادل و مسعود غول كه از سارقان معروف استان تهران هستند دستگير شدند، افراد اين باند در مجموع به ۲۵ فقره سرقت از منزل و مغازه اعتراف كرده اند و ۱۵نفر از مالباختگان نيز شناسايي شده اند.
زارع همچنين از دستگيري باند قاچاق مشروبات الكلي و تجهيزات ماهواره اي خبر داد و گفت: افراد اين باند پنج هزار قوطي انواع مشروبات الكلي را از كشور تركيه و از طريق استانهاي غربي به هشتگرد و مهر شهر منتقل كرده اند، علاوه بر آن۳۰۰ دستگاه رسييور ماهواره نيز قاچاق كرده بودند كه همه اين اموال كشف و افراد اين باند دستگير شدند.
وي همچنين از كشف يك محموله يكصد كيلوگرمي مرفين در شهرستان كرج خبرداد و گفت: اعضاي اين باند قاچاق كه ۴ مرد و دو زن بودند، دستگير شده   اند.
زارع با اشاره به اخبار منتشره مربوط به كودك آزاري توسط يك نفر دارنده باشگاه بيليارد با تكذيب اين خبر گفت: متاسفانه صدر تا ذيل اين خبر دروغ بود و در واقع شخص خاطي يك ورزشكار تكواندو بود كه حتي مجوز باشگاه نداشت، وي با برقراري ارتباط عاطفي با چند نوجوان ۱۳ تا ۱۵ ساله، به بهانه مسابقات رزمي آنان را به شهرستانهاي مختلف مي برد و متاسفانه از اين نوجوانان سوء استفاده مي كرد.وي گفت: موضوع اين فرد به كلي با مسئله كودك آزاري بيچه چنانكه يكي از روزنامه ها به آن پرداخته بودتفاوت دارد، پرونده اين فرد خاطي نيز كه با شكايت خانواده هاي نوجوانان در شهر شيراز دستگير شد در اختيار مراجع قضايي است.
سردار زارع همچنين به اجراي ارتقاي ايمني، نظم و انظباط اجتماعي در سطح استان تهران در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: بر اساس اين طرح در مرحله اول اجراي دقيقتر قوانين راهنمايي و رانندگي به خصوص موارد دهگانه شامل سرعت غير مجاز، سبقت غير مجاز، عبور بر روي خط كشي، گردش به چپ، عبور از چراغ قرمز، رعايت نكردن حق تقدم و نيز برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ايمني يا مدارك لازم و پلاك موتور و نيز الزام استفاده از كمربند ايمني در شهرها علاوه بر جاده ها وهمچنين جلوگيري از مظاهر فساد به خصوص در اماكن عمومي  اقدامات ويژه اي انجام مي شود.
وي ادامه داد: پليس به هيچوجه در صدد ايجاد محدوديت به خصوص براي جوانان كه خواهان شيك پوشي و تفريح هستند، نيست بلكه با مظاهر فساد به  خصوص در اماكن عمومي  برخورد مي كند زيرا توجه به امنيت اخلاقي و حفظ عفت عمومي  يكي از خواستهاي عموم مردم است و پليس نيز بنابر وظيفه ذاتي خود به اين مهم توجه مي كند و نمي تواند نسبت به اين مسئله بي تفاوت باشد.
زارع گفت: براي حفظ امنيت نواميس و اصول اخلاقي طرحهايي تدوين شده و طرحهاي ديگري نيز در حال بررسي و مطالعه است كه به خصوص در مراكز تفريحي جاده چالوس با استقرار نيروهاي اگاهي و انتظامي در كنار پليس راه اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: به هيچوجه در صدد مزاحمت و ايجاد محدوديت براي مردم نيستيم و حتما قبل اجراي اين طرحها اطلاع رساني كافي انجام مي شود.

غروب زندگي براي يك جنايتكار
گروه حوادث: محمد فرانكي كه با تشكيل باند شرارت در شهر تهران مرتكب جرايم متعددي شده بود امروز به دار آويخته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد .ب معروف به محمد فرانكي مرد مسلحي كه چندي پيش به اتهام سرقت، كيف قاپي و آزار و اذيت در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، بعد از محارب شناخته شدن و صدور حكم اعدام بامداد امروز در زندان رجايي شهر به دارآويخته خواهد شد.
محمد فرانكي بهمن ماه سال گذشته در پي شكايت هاي متعدد و انجام سرقت هاي مسلحانه تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفت و در نهايت توسط كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي مركز دستگير شد. محمد فرانكي به همراه اعضاي شبكه اش پس از دستگيري، تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفتند و به جرايم مختلف از جمله كيف قاپي اعتراف كردند. حكم اعدام اين متهم بعد از صدور به تأييد ديوان عالي كشور رسيد و براي اجرا به اجراي احكام ارسال شد.

حادثه در جهان
مرگبارترين حادثه قطار در ۴۰ سال گذشته در ژاپن
000663.jpg
ايسنا: در حالي كه مردم ژاپن در كنار قطار واژگون شده اين كشور به دنبال اعضاي خانواده شان در ميان ۷۳ كشته اين حادثه  مي گردند، پليس ژاپن ديروز (سه شنبه) با بررسي اتاق لوكوموتيوران به دنبال سرنخ هايي از علت اين حادثه است.
به نقل از خبرگزاري رويتر، تحقيقات بر روي سرعت حركت اين قطار در پيچ و زماني كه در حومه اوزاكا در غرب ژاپن از خط خارج شده، متمركز است.
پليس ژاپن اعلام كرد، آنها در حال تحقيق درخصوص مسامحه حرفه اي در اين حادثه هستند.
خبرگزاري كيودو به نقل از يك شركت رسمي اعلام كرد، تاكاشي كاكيوچي، رئيس دفاتر ريلي غرب ژاپن پس از قبول مسئوليت اين فاجعه كه در آن ۷۳ تن كشته و ۴۴۲ تن مجروح شدند، استعفا مي دهد.
در همين حال سه تن از مسافران اين قطار صبح ديروز (سه شنبه) از لاشه هاي به جامانده از قطار زنده بيرون آورده شدند اما پليس اعلام كرد هنوز مشخص نيست كه آيا كسي در زير توده هاي آهن به دام افتاده است يا خير.
نيروهاي تحقيقي پليس اعلام كردند علت دقيق اين سانحه هنوز مشخص نيست اما بازماندگان اين قطار و راهنماي اين ترن اعلام كردند آنها معتقدند اين قطار بيش از حد معمول سرعت داشته است.
خبرگزاري كيودو به نقل از پليس ژاپن اعلام كرد راننده ۲۲ ساله اين ترن با ۱۱ ماه سابقه كار صبح ديروز از ميان آهن پاره هاي اين ترن بيرون آورده شد.
از سال ۱۹۶۳ تاكنون اين حادثه ريلي وخيم ترين حادثه در اين كشور بوده است.
وزارت ترابري ژاپن نيز اعلام كرد سيستم توقف اتوماتيك اين قطار از قديمي ترين نوع آن بوده و توانايي انجام ترمز اتوماتيك در اين سرعت را نداشته است.
دادگاه تك تيرانداز مجنون
سي . ان. ان: والدين تك تيرانداز زنجيره اي ايالت اوهايو كه در فاصله سال هاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ حداقل دوازده نفر را هدف تك تيراندازي هاي خود قرار داده بود روز گذشته با حضور در دادگاه در مقابل اعضاي متين هيئت منصفه همكاري خود با پليس در راستاي دستگيري متهم را تشريح كردند.
چارلز مك لوي و همسر سابق وي آزويت مك لوي براي هيئت منصفه تشريح كردند كه چگونه در فاصله ماه آگوست سال ۲۰۰۳ تا فوريه ،۲۰۰۴ چهار قبضه اسلحه را از ميان وسايل شخصي پسرشان كه وي نيز نام پدر را دارد پيدا كرده و در نهايت آن ها را به پليس تحويل داده اند.
البته هيچ كدام از والدين چارلز اعلام نكردند كه از مدت ها پيش از دستگيري وي متوجه شده بودند كه پسر ۲۹ ساله شان در جريان تك تيراندازي هاي اوهايو نقشي داشته است.
چارلز مك لوي در حال حاضر در خصوص دوازده مورد تك تيراندازي ايالت با بيست و چهار مورد اتهام مختلف رو به رو است. چارلز كه از بيماري اسكيزوفرني شديد رنج مي برد هرگز دخالت در اين تيراندازي ها را تأييد يا تكذيب نكرده است اما به احتمال قوي به دليل جنون از مجازات قضايي تبرئه خواهد شد.
وكيل مدافع متهم پس از پايان جلسه دادگاه در خصوص اين پرونده گفت: با وجود آن كه از جزييات و ميزان دخالت موكلم  در اين تك تيراندازي ها اطلاعات دقيقي ندارم اما تصور مي كنم كه بايد اعتراف كرد كه وي در اين جريانات دست داشته است.
چارلز روز گذشته زماني كه والدينش در حال تشريح نحوه كمك خود به پليس بودند هيچگونه عكس العملي از خود نشان نداد و اين در حالي بود كه يك جلسه پيش از اين به محض فراخوانده شدن مادرش به جايگاه شهود با صداي بلند گريست. وي در تمام طول مدت صحبت هاي والدينش يا نگاهش را به نقطه اي خيره كرده و يا چشمهايش را بسته بود.
مادر چارلز زماني كه دادستان از وي سؤال كرد: زماني كه اسلحه ها را يافتيد از چارلز در خصوص علت نگهداري آنها هم پرسيديد يا خير؟ پاسخ داد: بله. اما وي پاسخ داد كه قصد دارد با پدرش به شكار برود.
پليس اوهايو پس از آن كه دو شاهد عيني هنگام تيراندازي شاهد ارتكاب جرم توسط چارلز بودند وي را مظنون اعلام كرد.
تشكيل دادگاه مجدد آدمخوار آلماني
سايت جنايي: دادگاهي در آلمان روز گذشته اعلام كرد كه قصد دارد با به راه انداختن مجدد پرونده آدمخوار آلماني وي را به مجازاتي سنگين تر از آنچه كه يك دادگاه محلي براي وي تعيين كرده بود محكوم كند.
دادگاهي در شهر كاسل آلمان سال گذشته آرين مويس را به هشت سال و نيم حبس محكوم كرده بود. آرين متهم است كه در سال ،۲۰۰۱ دوست اينترنتي خود به نام برند براندز ۴۳ ساله را در حالي كه زنده بوده است خورده و اين به تقاضاي خود مقتول انجام گرفته است.
دادستان جديد پرونده اعتقاد دارد كه مجازات صادر شده براي آرين با نوع جرم انجام گرفته تناسب نداشته و وي بايد به اتهام قتل عمد  به حبس ابد محكوم شود.
دادگاه فدرال با اعلام موافقت با اين درخواست پرونده را به دادگاه جديد ارجاع داده است. تاكنون تاريخ و محل تشكيل دادگاه جديد مشخص نشده است. آرين پس از دستگيري صراحتاً به قتل و خوردن اعضاي بدن دوستش اعتراف كرد. البته وي ادعا كرد كه اين امر به دليل اصرارهاي مقتول بوده است. و وي تنها خواسته دوستش را براي خورده شدن برآورده كرده است. به گفته آرين وي و دوستش از طريق اينترنت با هم آشنا شده و سپس برنورد براي خورده شدن از برلين به منزل آرين در روتنبرگ آمد. آرين در دادگاه در اين خصوص گفت: برنورد اشتياق فراوان براي خورده شدن توسط من از خود نشان داد. آرين در دادگاه با بيان اين كه از عمل خود پشيمان است گفت: من يك بار به آرزوي خود دست يافته و لذت بردم. بنابراين هيچ احتياجي به تكرار اين تجربه ندارم. بسياري از كارشناسان رواني كه آرين را مورد معاينه قرار دادند اعلام كردند كه وي از لحاظ رواني از سلامتي كامل برخوردار است. البته دادستان پرونده ادعا كرده است كه آرين از لحاظ جنسي وحشي و بيمار است.
وكيل مدافع آرين در دادگاه ادعا كرد كه آرين براي تنها پاسخ دادن به خواسته مقتول اين كار را كرده كه مورد قبول دادگاه قرار نگرفت.
كشف اجساد خواهر و برادر مفقود شده
سايت جنايي: پليس ايالت جورجيا، اجساد دو خواهر و برادر خردسالي را كه از اوائل هفته گذشته مفقود شده بودند در نزديكي محل سكونتشان پيدا كرد. اجساد نيكول پاين ۲ ساله و جوآن پاين ۳ ساله در درياچه اي در چند مايلي محل سكونتشان پيدا شد.
مامور تحقيق پرونده در اين خصوص گفت: ترس ما از اين بود كه اين كودكان را زنده پيدا نكنيم كه متأسفانه اين ترس بسيار به جا بود. پيش از اين نيروهاي پليس چندين بار اين درياچه را جستجو كرده بودند اما هيچ نشانه اي از آن ها يافت نشده بود. البته صبح روز گذشته يك عابر رهگذر متوجه جسمي بالا آمده بر روي سطح آب شد كه با حضور نيروهاي پليس ابتدا جنازه باد كرده نيكول و سپس جنازه خواهرش پيدا شد. پليس با نشان دادن عكس گرفته شده از اجساد به پدر كودكان، هويت آنها را رسماً اعلام كرد. پليس جنازه هر دو كودك را براي تعيين علت دقيق مرگشان به يك آزمايشگاه جنايي فرستاده است. مأمور تحقيق پرونده در اين خصوص گفت: ما در حال جستجوي گوشه به گوشه منزل مقتولان و تمامي مناطق حوالي محل كشف جسد آنها هستيم. در حال حاضر تا رسيدن جواب دقيق پزشكي قانوني هر گونه اظهار نظر در اين زمينه غيررسمي خواهد بود. والدين اين كودكان نيز در مصاحبه مطبوعاتي كه در اين زمينه تشكيل شده بود شركت كردند، اما از هر گونه صبحت يا اظهار نظري خودداري كردند.
به گفته مأمور تحقيق پرونده روز پنج شنبه زماني كه مادر كودكان به حمام رفته بود هر دو كودك به طرز مشكوكي مفقود شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |