چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۳ - Apr 27, 2005
شهردار تهران:
مدير اسلامي نبايد به هيچ گروه و حزبي وابسته باشد
ايسنا: شهردار تهران تاكيد كرد كه يك مدير اسلامي نبايد به هيچ حزب، گروه، دسته، جبهه و يا جناحي وابسته باشد، بلكه فقط بايد به خاطر خدمت به مردم و اسلام در صحنه حضور داشته باشد.
محمود احمدي نژاد طي سخناني در جمع جامعه  اسلامي دانشجويان دانشگاههاي اصفهان و علوم پزشكي افزود: اگر به نتيجه برسم كه حضورم در انتخابات مفيد است، قطعا بدون در نظر گرفتن ملاحظات سياسي شركت خواهم كرد.
وي در بخشي از سخنان خود درباره  آمريكا، اظهار داشت: آمريكا زماني احساس كرد اگر با ما قطع رابطه كند ضربه مهلكي وارد كرده است و به طور يكطرفه اين كار را كرد، در حال حاضر نيز به اين نتيجه رسيده است كه اگر رابطه برقرار كند مي تواند به ما ضربه بزند. كساني كه فكر مي كنند با برقراري ارتباط با آمريكا شرارت ها تمام و سيل سرمايه ها به سمت ما سرازير مي شود، سخت در اشتباهند.
وي ادامه داد: آمريكايي ها فكر مي كنند بدون رابطه با آنها هيچ كشوري حق نفس كشيدن ندارد، ولي ما با اقتدار ايستاده ايم.
وي خاطرنشان كرد: سياست خارجي عرصه  حركت بر اساس امنيت و منافع ملي است و اين دو محقق نمي شود مگر اينكه آنقدر پيشرفت كنيم تا در همه  عرصه هاي فرهنگي، علمي، اقتصادي و غيره حرفي براي گفتن داشته باشيم و تا آن روز بايد با خودباوري تكيه به قدرت ملي و مصلحت انديشي از همه  فرصت هاي موجود به نفع كشور استفاده كنيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه چارچوب سياست خارجي ما مشخص است، ادامه داد: اولين اولويت ارتباط با كشورهاي همسايه، بعد كشورهاي اسلامي و در مرحله  آخر كشورهاي ديگر؛ بر خلاف تصور بعضي ها دنيا به ۲ يا ۳ كشور خلاصه نمي شود.
شهردار تهران همچنين اولويت هاي خود را دانشگاه و آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت: ما بايد ابتدا نيازهاي دانشگاه و آموزش و پرورش را تامين كنيم و بعد سراغ هزينه هاي ديگر برويم، چون اگر امروز بتوانيم مهندس و دكتر تربيت كنيم در آينده همه چيز خواهيم داشت و همين ها ضامن استقلال كشورند.

معاون سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد:
راه اندازي مؤسسات كارگزاري تأمين اجتماعي
ايسنا: معاون امور استانهاي سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: بر اساس مصوبات شوراي عالي و هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي و به منظور اجراي آيين نامه ايجاد كارگزاريهاي رسمي تأمين اجتماعي، دو مؤسسه كارگزاري در هفته جاري به صورت آزمايشي در شعب ۲۷ و ۲۸ تهران فعاليت خود را آغاز مي كنند.
علي حيدري افزود: سازمان تأمين اجتماعي با هدف تعيين و تدوين دستورالعمل هاي فرعي، ضوابط اجراي كار، طراحي نرم افزارها، فرمها و كاربرگهاي مورد نياز كارگزاريهاي رسمي، طرح آزمايشي ايجاد دو مؤسسه كارگزاري را از هفته جاري تا ۲۵ تيرماه در شعب ۲۷ و ۲۸ تهران به صورت مجازي و با استفاده از امكانات، منابع، اختيارات و نيروي انساني سازمان تأمين اجتماعي اجرا مي كند.
معاون امور استانهاي سازمان تأمين اجتماعي همچنين با اشاره به شرايط عمومي و اختصاصي متقاضيان ايجاد كارگزاري هاي رسمي سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: آگهي فراخوان مربوط به شرايط عمومي و اختصاصي متقاضيان ايجاد كارگزاريهاي رسمي از ۲۵ ارديبهشت ماه در روزنامه هاي كثيرالانتشار درج خواهد شد.
وي به ايسنا گفت: بر اساس اين فراخوان، متقاضيان واجد شرايط پس از مراجعه و ارائه مدارك به ادارات كل و مديريت هاي درماني سازمان در سطح كشور و احراز شرايط اوليه، كارت شركت در آزمون را دريافت خواهند كرد و پس از قبولي در آزموني كه شامل مباحث عمومي و تخصصي تأمين اجتماعي است و نيز موفقيت در مصاحبه به عنوان «پذيرفته شده اوليه» مكلف خواهند شد دوره آموزش كوتاهي را براي آشنايي با مسايل، ضوابط و آيين نامه هاي سازمان طي كنند تا پس از موفقيت در دوره مزبور نسبت به صدور كارت آنان اقدام شود.
حيدري زمان اعطاي مجوز ايجاد كارگزاريهاي رسمي سازمان را ۲۵ تيرماه امسال، همزمان با هفته تأمين اجتماعي اعلام كرد و افزود: به موجب مصوبه هيأت مديره سازمان، مؤسسات كارگزاري به دو بخش تقسيم مي شوند، يك بخش، كارگزاري هايي كه به صورت حلقه واسط در مناطقي كه سازمان فاقد شعبه است، جايگزين شعب خواهند شد تا از طريق شعبه سازمان تأمين اجتماعي فعاليتهاي مربوط به بيمه شدگان، مستمري بگيران، كارفرمايان و همچنين مؤسسات طرف قرارداد اين مناطق را به عهده مي گيرند.
وي ادامه داد: بخش ديگر كارگزاريها در سطح شهرهايي كه سازمان داراي شعبه و واحد اجرايي است، ايجاد مي شود كه در اين زمينه فراهم سازي امكانات و زمينه براي آغاز فعاليت به عهده كارگزار خواهد بود.

جديدترين تجهيزات الكترونيكي پليس
در نمايشگاه ايپاس ۲۰۰۵ به نمايش درآمد
گروه اجتماعي: موسسه تحقيقات و توسعه ناجا در چهارمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، امنيتي و ايمني، جديدترين و پيشرفته ترين تجهيزات الكترونيكي پليس ايران را به نمايش گذاشت.
به گزارش دفتر اطلاع رساني موسسه تحقيقات و توسعه ناجا مهندس «عليرضا چلويي» مدير عامل اين موسسه، هدف از شركت در اين نمايشگاه را آشنايي با تجهيزات مدرن و جديد روز دنيا عنوان كرد.
وي افزود: از آن جايي كه مجرمان، فناوريهاي نوين و به روز دنيا را براي رسيدن به مقاصد خود به كار گرفته اند، امروز نياز به ارتقاء و تكميل تجهيزات پليسي در هر كشوري بيشتر از هميشه احساس مي شود.
چلويي، آگاهي از علوم جديد و تجهيزات مدرني كه با حضور ۲۲۶ شركت از ۲۳ كشور جهان در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده را يكي از اهداف شركت در اين نمايشگاه عنوان كرد.
وي در ادامه افزود: از آنجايي كه عصر حاضر در جوامع بشري به عنوان عصر اطلاعات شناخته شده و هر كسي كه در اين عصر از اطلاعات بيشتري برخوردار باشد مي تواند، نفر اول باشد، لازمه چنين اطلاعاتي ارتباط با ساير توليدكنندگان و همچنين صنعتگران داخلي و خارجي در اين راستاست.
چلويي، افزود: نمايشگاه اين فرصت را به فعالان اين حوزه داده تا با بهره گيري از اطلاعات و تجربيات ساير كشورها كوتاهترين مسير را براي پيشبرد اهداف خود انتخاب كنند.وي در خصوص تجهيزات ارائه شده در اين نمايشگاه افزود: سيستم بي سيمي  پليس ۱۱۰ با هدف ارتباط يگانهاي فوريتهاي پليسي ،۱۱۰ سايت هاي مانيتورينگ، سيستم دوربين هاي مدار بسته، تجهيزات ايمني و امنيتي و شبكه مخابرات سيار از تجهيزاتي هستند كه با شعار امنيت حرفه ماست در غرفه موسسه تحقيقات و توسعه ناجا عرضه مي شوند.
نمايشگاه ايپاس ۲۰۰۵ به مدت چهار روز از تاريخ ۴ تا ۷ ارديبهشت زير نظر بنياد تعاون ناجا در حال برگزاري است.

بزرگترين قاچاقچي افغاني در آمريكا دستگير شد
مقامات آمريكايي گفته اند كه يك مرد افغان را كه گفته مي شود يكي از بزرگترين قاچاقچيان مواد مخدر است دستگير كرده اند.
به گزارش سايت فارسي بي.بي.سي مقامات آمريكايي اين دستگيري را پيروزي بزرگي عليه مبارزه با تجارت مواد مخدر از سوي قاقچيان افغان خوانده اند.به گفته مقامات آمريكايي اين فرد بشير نوروزي نام دارد.سال گذشته جورج دبليو بوش، رئيس جمهور آمريكا، نوروزي را يكي از مهمترين افراد در فهرست تحت تعقيب مقامات پليس آمريكا خواند.گفته مي شود كه نوروزي از سال ۱۹۹۰ در قاچاق مواد مخدر، كنترل مزارع خشخاش و لابراتوارهاي توليد هرويين در افغانستان و پاكستان فعاليت داشته است.
ديويد كلي، دادستان آمريكا، گفته است كه آژانسهاي مبارزه با مواد مخدر آمريكا از اين قضيه كه نوروزي در نظر دارد به آمريكا بيايد آگاه بودند و از فرصت استفاده كرده و او را دستگير كردند.مقامات آمريكايي جزئيات بيشتري ارايه نداده اما بر اساس گزارشها نوروزي قرار است در يك دادگاه فدرال آمريكا حاضر شود.
گزارشها حاكيست كه اتهام او توطئه با هدف قاچاق مواد مخدر به ارزش ۵۰ ميليون دلار به آمريكاست.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |