پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۴ - Apr 28, 2005
در ۴۰ روز گذشته
۱۳هزار نفر سهام خودرو خريدند
000795.jpg
گروه بورس: تازه ترين آمار دريافتي نشان مي دهد، در۴۰ روز سپري شده از سال جديد ۱۳ هزار نفر، سهام ۲۵ شركت خودروساز و قطعه ساز را خريده اند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين دوره بخش اعظم خريداران سهام خودرو براي خريد سهام شركت هاي هم خانواده ايران خودرو و ايران خودرو ديزل صف كشيدند؛ به طوري كه در مجموع ۵۶۰۰ نفر دستورهاي خريد خود را براي ۱۶۰ ميليون سهم دو شركت ياد شده صادر كردند. در اين بين تعداد سهام مبادله شده ايران خودرو ديزل از ۱۲۷ ميليون سهم فراتر رفت،  ارزش معاملات صورت گرفته بر سهام اين دو شركت نيز در حدود ۶۰۰ ميليارد ريال برآورد شده است.
گروه خودروسازي سايپا شامل زامياد، سايپا ديزل و خود سايپا نيز ۳۳۰۰ خريدار سهام را به خود جلب كرد. در اين بين يك هزار و ۷۰۰ نفر براي خريد سهام سايپا، ۱۲۰۰ نفر براي خريد سهام زامياد و ۴۰۰ نفر هم براي خريد سهام سايپا ديزل به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند.
در اين دوره بالاترين سود از محل افزايش قيمت سهام در بازار نصيب سهامداران سرمايه گذاري رنا شد. اين شركت به عنوان يك «هلدينگ» در صنعت خودرو حضور دارد.ارزش سهام رنا در ۴۰ روز گذشته ۴/۱۹ درصد بالا رفت؛ ضمن اين كه قيمت هر سهم گروه بهمن نيز با ۱/۱۹ درصد رشد مواجه شد.
زامياد نيز با ۳/۱۶ درصد افزايش قيمت، سومين سهم سودآور در جمع خودروسازان بورس بود.
در دوره ياد شده، ارزش سهام سايپا ديزل ۶/۱۲ درصد، ايران خودرو ۳/۱۲ درصد، ايران خودرو ديزل ۹/۱۱ درصد و سايپا ۱/۱۰ درصد افزايش يافته است.
فنرسازي زر هم با توجه به رشد ۲/۷ درصدي قيمت سهام آن، سودآورترين شركت در جمع قطعه سازان به حساب آمده است.

حسين عبده تبريزي ارايه كرد:
طرح تازه براي بين المللي شدن بورس تهران
000816.jpg
گروه بورس: دبيركل بورس اوراق بهادار ظرف هفته هاي اخير مذاكراتي را با مسئولان بورس هاي اروپايي در جهت برقراري پيوند با آنان انجام داده است.
به گزارش خبرنگار ما ، حسين عبده تبريزي حدود دو هفته پيش در ديدار با رئيس بورس يورونكست به عنوان گسترده ترين بورس اروپايي به نتايج مثبتي براي قرار گرفتن نام برخي شركت هاي ايراني در تابلوي معاملات اين بورس دست يافت.
دبير كل بورس تهران براي پيشبرد سريع تر اين هدف با ارائه گزارشي به بررسي ضرورت هاي حضور سرمايه گذاران خارجي و برقراري ارتباط با بورس هاي بين المللي پرداخته، اين گزارش را در ادامه به قلم حسين عبده تبريزي مي خوانيد:
***
ضرورت سرمايه گذاري خارجي
بازار سرمايه طلايه دار اقتصاد مبتني بر بازار آزاد است و بنابراين در اقتصادي كه درهاي آن بر روي دنيا باز مي شود اولين نقطه ارتباط و تماس بازار سرمايه است. از اين روست كه امروز شاهديم بورس هاي دنيا همه به يكديگر مربوط اند و كارگزاري كه مثلاً در يك كشور اروپايي نشسته است، مي تواند سهام ۱۶۰ كشور را براي مشتري خود خريداري كند. بازار سرمايه ايران در حال حاضر با بازارهاي سرمايه منطقه و جهان پيوندي ندارد. ضرورت تغييراين وضعيت، باهدف تلفيق اقتصاد ايران در اقتصاد جهاني، عميقاًً احساس مي شود.
در شرايط امروز، بي شك ايرانيان مقيم خارج و خارجياني كه با واسطه وجوه خود را به ريال تبديل مي كنند، در بازار سرمايه كشور حضور مي يابند. اين حضور غير رسمي بدترين شكل حضور خارجيان در بازار اوراق بهادار است. اين سرمايه گذاران غير حرفه اي با بروز كمترين مشكل در بازار، شروع به فروش سهام خود مي كنند و دچار هيجانات بازار مي شوند، و بدين ترتيب به بازار صدمه مي زنند. اين حضور بايد رسمي شود و توسط سرمايه گذاران حرفه اي انجام شود؛ سرمايه گذاراني كه تجربه كافي در بازارهاي سرمايه دارند و نحوه برخورد با هيجانات و تحولات بازار را مي دانند. حضور سرمايه گذاران خارجي در بورس، از دامنه حضور غيررسمي خارجيان در بورس تهران به شدت مي كاهد.
رويكرد تدريجي
آيين نامه سرمايه گذاري خارجي در بورس اوراق بهادار كه با محافظه كاري بسيار و با محدوديت هاي عمده تهيه و به تصويب شوراي بورس رسيده است، اكنون در مرحله تنظيم نهايي بين وزارت اقتصاد و بانك مركزي است. متن اين دو نهاد بلافاصله براي دولت ارسال مي شود و اميدواريم ظرف هفته هاي آينده تصويب شود.
پيشنهاد اوليه اين است كه فقط ۱۰ درصد بازار در اختيار سرمايه گذاران خارجي قرار بگيرد.
مفهوم گسترده تر از سرمايه گذاري خارجي در بورس
ارتباط بورس ايران با جهان محدود به اين نيست كه سرمايه گذاران خارجي در بورس اوراق بهادار كشور سرمايه گذاري كنند. مسأله مهمتر حضور شركت هاي ايراني در بورس هاي منطقه اي و جهان از طريق فروش اوراق بهادار در آن بازارهاست. همان طور كه شركت هاي ايراني اكنون فراگرفته اند كه از بانك خارجي به نرخ هاي قابل قبول تسهيلات اعتباري بگيرند، آنها بايد فرابگيرند كه در بازارهاي سرمايه خارجي اوراق سهام و ساير اوراق بهادار خود را بفروشند.
بين المللي شدن بازار سرمايه ايران و تلفيق آن با بورس هاي منطقه اي و دنيا، محدود به سرمايه گذاري خارجيان در بورس تهران نيست. شركت هاي ايراني مي توانند با فروش اوراق بهادار خود و شناور كردن اين اوراق در بازارهاي منطقه اي و حتي جهان، منابع ارزان قيمت مالي به دست آورند. چنين اتفاقي به نفع تثبيت قيمت سهم در بورس كشور نيز هست و فوايد چنين سرمايه گذاري هايي كاملاً روشن است. مطالعات بسياري وجود دارد كه نشان مي دهد از نظر عملكرد و نقدينگي، اوراق بهاداري كه در بيش از يك كشور پذيرفته شده اند، عملكرد بهتري دارند.
با افزايش تعداد شركت هايي كه در عرصه بين المللي فعاليت مي كنند، فهرست شدن سهام شركت ها در بورس هاي متعدد رايج شده است. متقابلاً، بورس هاي دنيا نيز براي فهرست كردن شركت هاي بيشتر خارجي در يكديگر رقابت مي كنند. البته، شركت هايي كه در چند بورس فهرست مي شوند ابعاد بزرگتري دارند و اندازه عامل مهمي در اين زمينه است.
علت اين كه شركت هاي ايراني مايل مي شوند در بورس هاي خارجي پذيرفته شوند، آن است كه هزينه هاي معاملاتي بورس هاي ياد شده و نيز مهم تر از آن سود مورد انتظار سرمايه گذاران خارجي كمتر است؛ در ايران البته، انگيزه اصلي شركت هاي ايراني براي حضور در بورس هاي خارجي و فروش اوراق بهادار آن است كه هزينه هاي مالي خود را كاهش دهند. در قبال اين مزايا، آنها استانداردهاي حسابداري سخت گيرانه تر و شفافيت بيشتري را به ناچار خواهند پذيرفت. مزيت ديگر البته به وجود تحليلگران با دانش در آن بازارها بر مي گردد اگر شركت هاي ايراني بتوانند در بورس هاي بزرگ دنيا پذيرفته شوند، قيمت بازار آنها منعكس كننده نقطه نظرها و تحليل هاي فراواني است كه تحليلگران آن بازار بر روي قيمت سهام آنها انجام داده اند. بنابراين، براي سرمايه گذاران ايراني نيز قيمت بازار مورد وثوق و اتكاي بيشتر است.
البته، مزيت ديگر به نقدينگي بازارهاي خارجي برمي گردد. مثلاً هر بورس اروپايي به مراتب بيش از بورس تهران نقدينگي دارد. بنابراين، براي شركت ايراني در حضور در بورس هاي دنيا انگيزه نقدينگي نيز وجود دارد. به علاوه، اين حضور به شركت ايراني اجازه مي دهد كه خود را به سرمايه گذاران خارجي در كشورهاي بيگانه ارائه كند. چندان بعيد نيست كه از اين مجرا، شركت براي فروش كالاهاي خود نيز راهي بيابد، و بتواند با بازاريابي قوي تر، كالاهاي خود را در آن كشور بفروشد. به علاوه، براي آن شركت ايراني كه مثلاً در بورسي اروپايي فهرست شده است، امكان پيدا شدن شركاي خارجي به مراتب بيشتر خواهد بود.

شاخص كل قيمت سهام ۴/۱۵ واحد افزايش يافت
000813.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام ديروز پس از يك روز تعطيلي با ۴/۱۵ واحد افزايش روبه رو شد.
به گزارش خبرنگار ما اين افزايش شاخص يادشده را تا مرز ۱۲ هزار و ۷۶۱ واحد بالا برد.
بنابر اين گزارش ديروز عملكرد شركت هاي حاضر در تالار فرعي بورس به مراتب از شركت هاي تالار اصلي بهتر بود به طوري كه در پايان معاملات ديروز شاخص تالار فرعي به ۳۱ واحد رشد به رقم ۱۱ هزار و ۲۲۷ واحد رسيد.
شاخص تالار اصلي نيز روز گذشته با ۶/۱۱ واحد رشد به رقم ۱۲ هزار و ۷۹۲ واحد نزديك شد.
براساس اين گزارش ديروز شاخص صنعت ۳/۸ واحد افزايش يافت و شاخص واسطه گري هاي مالي كه بيانگر عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس است نيز با ۱۳۸ واحد رشد مواجه شد.

يادداشت
بورس در مسير توسعه
000798.jpg
بورس با وجود سابقه چندين ساله در كشورمان، هنوز براي بسياري از همشهريان نامأنوس و ناشناخته است. توسعه جغرافيايي و فيزيكي بورس در سالهاي اخير و سوددهي بالاي بازار اوراق بهادار در سال هاي گذشته توجه و نظر بسياري از مردم را به خود جلب كرده است.
براي بسياري از مردم كه پس اندازهاي خود را به صورت سنتي در ملك و ساختمان، طلا، ارز و يا بانكها ذخيره مي كنند، بورس اوراق بهادار كماكان محلي ناشناخته و در مواردي پرريسك محسوب مي شود كه در برخي مواقع جولانگاه جوانان بلندپرواز و خطرپذير نيز شده است. بدون شك گذشت زمان و توجه به فرهنگ سازي در بورس بسياري از حقايق را براي عموم مردم روشن خواهد ساخت. به نظر مي رسد بورس در ايران در حال گذار از مرحله كودكي به دوران بلوغ و پختگي و بروز رفتارهاي منطقي و خردمندانه است.
بورس مكاني است كه دغدغه هاي مادي و معنوي را همزمان رفع مي كند. سرمايه گذاري در بورس علاوه بر سهيم كردن سرمايه گذار در چرخه اقتصادي كشور و كمك به رشد و توسعه و بهبود وضعيت اجتماعي و اقتصادي كشور (اشتغال، گردش پول، ارزآوري و...)، سود متناسب و معقولي را نيز براي وي به ارمغان خواهد آورد. شناخت بورس و تصميم گيري براساس فرآيند مطلوب سرمايه گذاري، در ساده ترين حالت، سرمايه گذار را در برابر نوسانات مقطعي و كوتاه مدت، بيمه كرده و سودآوري را براي وي دلنشين تر مي سازد.
مروري بر وضعيت كلان اقتصادي در ۴ سال گذشته نشان از حركت رو به رشد اقتصادي در كشور دارد. به جدول زير دقت كنيد:
همان گونه كه در جدول بالا نشان داده شده است، طي ۵ سال از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ شاخص كل بورس اوراق بهادار به طور متوسط سالانه، بيشتر از ۴۵% رشد داشته است، در صورتي كه طي همين مدت نرخ بازده اوراق مشاركت ثابت مانده و نرخ دلار حدود ۶% رشد سالانه را تجربه نموده و نرخ سكه بهار آزادي ( طرح قديم ) حدود ۲۵% رشد سالانه داشته است. با توجه به افت محسوس قيمتها در پايان سال گذشته و نزديك شدن قيمت سهام بسياري از شركتها به ارزش ذاتي خود، انتظار بازده ۵۰ درصدي از بورس در پايان سال جاري دور از ذهن به نظر نمي رسد.
بورس اوراق بهادار، در سال ۸۴ ، يكي از حساس ترين و سرنوشت سازترين سالهاي خود را پشت سر خواهد گذاشت، با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري و احتمال تغيير تركيب تيم اقتصادي دولت در كابينه آينده، بازار بورس در حالت صبر و انتظار به سر برده و كماكان منتظر اتفاقات جديد است. عبور از اين مرحله و برقراري ثبات اقتصادي و نيز روشن شدن سياستهاي اقتصادي دولت آينده، بورس اوراق بهادار ايران را در مسير رشد و توسعه و پيشرفت مداوم و قابل اطمينان قرار خواهد داد.
منبع: WWW.Parsatinegar.com

نماد دو شركت باز شد
گروه بورس: روز گذشته سهامداران بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد سهام دو شركت را از سر گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز همزمان با ارائه اطلاعات جديد، نماد معاملاتي سرمايه گذاري مسكن و پارس الكتريك باز شد.بنابراين گزارش در پايان داد و ستدهاي ديروز بورس تهران حق تقدم سرمايه گذاري بوعلي به سبب پايان مهلت پذيره نويسي بسته شد.

۹۵ درصد از سود سرمايه گذاري مسكن امسال بين سهامدارانش پخش مي شود
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري مسكن اعلام كرد: امسال ۹۵ درصد سود خالص را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ،۸۴ مبلغ ۳۶۳ ريال پيش بيني كرده است.
بنابراين گزارش سرمايه گذاري مسكن امسال يك هزار و ۷/۱۵۰ميليارد ريال از محل فروش ساختمان و زمين درآمد كسب مي كند كه بهاي تمام شده اين واحدهاي فروش رفته ۷۶۷ ميليارد ريال برآورد شده است.
در اين مدت ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت به ترتيب به رقم ۳۶۷ ميليارد ريال و ۳۶۳ ميليارد ريال مي رسد.
پيش بيني عملكرد امسال سرمايه گذاري مسكن در مقايسه با پيش بيني عملكرد سال مالي قبل شركت به ترتيب به لحاظ فروش ۶۱ درصد افزايش، بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته ۴۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۸۸ درصد افزايش و سود خالص ۷۲ درصد افزايش نشان مي دهد.

ارائه اطلاعات جديد، قيمت پارس الكتريك را افزايش داد
گروه بورس: ديروز همزمان با بازگشت پارس الكتريك به چرخه معاملات بورس اوراق بهادار، قيمت هر سهم اين شركت ۵/۱۴ درصد افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز همچنين اطلاعيه جديدي از اين شركت منتشر شد كه نشان مي دهد پارس الكتريك امسال درآمد خالص هر سهم خود را ۱۱۰ ريال پيش بيني كرده است.بنابر اين گزارش ديروز آذريت، سپنتا، لوله و ماشين سازي، تأمين ماسه ريخته گري، معادن منگنز و دو شركت سرمايه گذاري توكا فولاد و حمل و نقل توكا سقف ۵ درصدي رشد قيمت را نشانه رفتند.

مس شهيد باهنر افزايش سرمايه را ثبت كرد
گروه بورس: شركت مس شهيد باهنر افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه اين شركت از ۱۶۰ ميليارد ريال به ۲۲۵ ميليارد ريال افزايش يافت.اين مبلغ شامل ۲۲۵ ميليون سهم يك هزار ريالي با نام است كه از محل اندوخته طرح و توسعه تأمين مي شود.

معدني دماوند به سهامدارانش ۳۳ تومان سود مي دهد
گروه بورس: شركت معدني دماوند به منظور جلوگيري از توقف نماد، خلاصه اي از نتايج مجمع عمومي عادي سالانه خود را منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه سود نقدي هر سهم اين شركت مبلغ ۳۳۰ ريال تعيين شد.
همچنين مشخص شد درآمد متعلق به هر سهم معدني دماوند در سال گذشته ۳۵۹ ريال بوده است. بنابراين گزارش مطابق صورت حساب سود و زيان معدني دماوند كه در جلسه مجمع عمومي عادي سالانه به تصويب رسيد؛ اين شركت پارسال ۵/۱۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۲/۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت نيز به ترتيب ۴ ميليارد ريال و ۶/۳ ميليارد ريال برآورد شده است.
ضمن اين كه در پايان دوره ياد شده ميزان سود انباشته معدني دماوند به رقم ۶/۱ ميليارد ريال رسيده است.

توجه بازار به سمت سهام «نوشابه سازي ها»
گروه بورس: روند حركت جدول تقاضا در بورس تهران از توجه بازار به سمت سهام «نوشابه سازي ها» حكايت دارد.
به گزارش خبرنگار ما چهارشنبه براي سومين روز پياپي، سهام ساسان در صدر جدول تقاضا جاي گرفت.
بنابر اين گزارش در اين روز ۲۳۲ نفر به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند تا براي خريد دو ميليون و ۷۷ هزار و ۹۲ سهم اين شركت به ارزش كل ۵/۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پركنند. ديروز ۳۰ نفر براي ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ سهم معادن منگنز به ارزش يك ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
براساس اين گزارش روز گذشته پس از شركت هاي يادشده حجم تقاضا براي خريد سهام توس گستر، پارس سرام، نورد آلومينيوم بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.
از سوي ديگر ديروز در كفه تقاضا ۶۸ سهامدار كابل البرز ۳۰۹ هزار و ۲۹۹ سهم اين شركت به ارزش ۲/۱ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
همچنين ۲۵ نفر براي فروش ۳۱ هزار و ۹۸۶ سهم خدمات انفورماتيك به ارزش يك ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
اين گزارش حاكي است: در جدول عرضه ديروز نام پارس خودرو، پارس خزر و پارس متال نيز به چشم مي خورد.

نخستين گام بورس فلزات براي بين المللي شدن
گروه بورس: در ديدار شهردار لندن و هيات همراه وي از بورس فلزات تهران بر همكاري بورس فلزات تهران با بورس هاي مهم دنيا از جمله بورس فلزات لندن تاكيد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، سيدعلي اكبر هاشميان در ديدار با مايكل سيوري تاكيد كرد: يكي از برنامه هاي آينده ما همكاري با بورس هاي مهم دنيا از جمله بورس فلزات لندن، بورس دبي و بورس شانگهاي است. ما در صدد هستيم به منظور گسترش هرچه بيشتر بعد بين المللي بورس فلزات تهران و ارتباط بيشتر با بورس هاي بزرگ دنيا، خودمان را با قوانين بين المللي بورس هاي جهاني كالا از جمله بورس فلزات لندن تطبيق دهيم.
وي گفت: بر همين اساس، برخي شركت هاي توليدي ايراني براي عرضه محصولات خود در بورس فلزات لندن اقدام كرده اند ولي براي ثبت هنوز با مشكل مواجه هستند كه اميدواريم هرچه زودتر اين مشكل برطرف شده و محصولات ايراني نيز در بورس فلزات لندن عرضه شود.
هاشميان در ادامه با اشاره به معاملات شش ميليارد دلاري در بورس فلزات تهران طي سال گذشته گفت: با توجه به پتانسيل۲۰ ميليارد دلاري بازار فلزات در ايران اميدواريم طي يكي دو سال آينده به اين ظرفيت برسيم. هم اكنون از ميان قراردادهاي معمول در بازار سه شكل نقد، سلف و نسيه در اين بورس اجرا مي شود و قراردادهاي آتي و اختيار معامله هم در دستور كار بورس فلزات تهران قرار دارد كه تا شش ماه آينده قرارداد آتي اجرايي خواهد شد.
هاشميان با بيان اين كه هم اكنون چهار فلز فولاد، روي، آلومينيوم و مس در بورس پذيرش شده و مورد معامله قرار مي گيرد، ابراز اميدواري كرد ، علاوه بر سرب در آينده طلا، نقره و فلزات قيمتي هم وارد اين بورس شود.
هاشميان با تاكيد بر شفافيت معاملات در بورس فلزات تهران خاطرنشان كرد: مشخصات طرف هايي كه در اين جا اقدام به معامله مي كنند، همانند بورس فلزات لندن ثبت مي شود و بر اساس ضمانت هايي كه از طرفين گرفته مي شود، آنها نمي توانند از تعهدات خود تخلف كنند.
وي از تغيير قانون بازار سرمايه ايران در آينده نزديك خبر داد و گفت: به موجب اين قانون تمام بورس هاي كالا و اوراق بهادار ما زير پوشش دستگاه نظارتي واحدي قرار مي گيرند و سيستم پاياپاي آنها يكي خواهد شد؛ ضمن اين كه از جهت نرم افزاري هم بورس هاي ما در حال تطبيق خود با نرم افزار يورو نكست هستند كه قرارداد آن اخيرا از سوي بورس اوراق بهادار منعقد شده است.

تغييرات قيمت سهام
تغييرات قيمت سهام
چهارشنبه ۷ ارديبهشت
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۱۳-
۲-
۱,۵۲۲
آبسال
۴.۶۸-
۱۳۴-
۲,۷۳۰
آبگينه
۳.۹۹
۶۶۲
۱۷,۲۴۵
آذريت
۰.۳۷
۵
۱,۳۷۱
آزمايش
۰.۸-
۳۰-
۳,۷۲۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۱۴-
۲۸-
۱۹,۶۹۶
افست
۰.۷۵-
۴۱-
۵,۴۵۴
الكتريك خودرو شرق
۰.۲۵-
۱۹-
۷,۶۷۷
ايران ترانسفو
۰.۵۴
۲۵
۴,۶۷۹
ايران خودرو
۰.۱۷-
۷-
۴,۲۲۴
ايران خودروديزل
۰.۱۱-
۹-
۸,۳۶۱
باما
۰.۰۱
۱
۸,۶۹۸
بانك اقتصادنوين
۰.۰۴-
۲-
۵,۴۶۸
بانك پارسيان
۰.۷۳-
۳۹-
۵,۳۰۸
بانك كارآفرين
۱.۷۳
۲۴
۱,۴۰۹
بسته بندي ايران
۰.۳۶
۷
۱,۹۷۸
بهپاك
۰.۹
۵۸
۶,۴۹۷
بهنوش ايران
۰
۰
۲,۲۸۸
بيسكويت گرجي
۰.۱۷-
۱۲-
۷,۰۵۳
بين المللي توسعه ساختمان
۱۷.۲۷
۱۲۵
۸۴۹
پارس الكتريك
۰
۰
۸,۷۴۷
پارس دارو
۴.۹۸
۲۴۷
۵,۲۰۴
پارس سرام
۱.۳۱-
۵۹-
۴,۴۴۳
پاكسان
۴.۹۹
۵۸۰
۱۲,۱۹۲
پايساز
۰.۰۶
۱۰
۱۵,۴۴۴
پتروشيمي آبادان
۰.۳۷
۵۰
۱۳,۶۴۵
پتروشيمي اراك
۰.۰۲
۳
۱۶,۵۸۹
پتروشيمي فارابي
۲.۸۷-
۳۲-
۱,۰۸۲
پلاستيك شاهين
۱.۳۲
۲۳
۱,۷۷۰
پمپ پارس
۴.۱۱
۴۹۷
۱۲,۶۰۴
تامين ماسه ريخته گري
۰.۲۱
۶
۲,۹۲۸
تجهيزنيروي زنگان
۴.۹۹-
۱۵۱-
۲,۸۷۸
تكنوتار
۰.۷۳-
۳۳-
۴,۵۰۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۱۱-
۱۵۱-
۷,۰۱۹
توسعه معادن روي ايران
۴.۸۸
۳۶۱
۷,۷۶۴
توليد سموم علف كش
۰.۴۶
۱۸
۳,۹۴۷
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۰.۵۹
۱۸
۳,۰۶۵
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۰.۳۸-
۵-
۱,۳۱۰
توليدي گرانيت بهسرام
۱.۱۲
۴۴
۳,۹۸۳
جام دارو
۰.۶۷-
۱۷-
۲,۵۳۷
چيني ايران
۰.۳۹
۳۵
۸,۹۶۸
حمل ونقل پتروشيمي
۴.۷۶
۵۳۴
۱۱,۷۴۷
حمل ونقل توكا
۰.۰۹
۵
۵,۷۵۸
خوراك دام پارس
۰.۳۵-
۳۱-
۸,۹۴۶
داروپخش (هلدينگ )
۰
۰
۷,۱۵۶
داروسازي اسوه
۰.۰۶
۶
۹,۷۳۱
داروسازي جابرابن حيان
۰.۷۹
۵۸
۷,۳۵۴
داروسازي روزدارو
۰
۰
۸,۶۵۴
داروسازي زهراوي
۰.۵۴
۲۵
۴,۶۱۳
داروسازي سبحان
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۲۳۷
داروسازي فارابي
۰.۰۲-
۱-
۴,۶۶۷
داروسازي كوثر
۰.۱۹
۸
۴,۲۳۹
دارويي امين
۰
۰
۱۸,۱۲۰
دارويي رازك
۰.۱۱
۵
۴,۷۰۹
دارويي لقمان
۰.۱۳-
۶-
۴,۵۳۲
داملران
۰
۰
۱,۰۴۱
درخشان تهران
۰.۴-
۱۶-
۴,۰۰۸
دشت مرغاب
۰.۲۷-
۴-
۱,۵۰۵
رادياتور ايران
۰.۳۲-
۷-
۲,۲۱۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۱
۱۰
۹,۷۷۲
زامياد
۳.۳۳-
۹۸-
۲,۸۴۳
ساختمان اصفهان
۰.۰۵
۱
۲,۰۷۴
ساسان
۰.۵۶-
۱۹-
۳,۳۸۸
سامان گستراصفهان
۰.۱۲
۷
۵,۷۲۶
سايپا
۰.۱۴-
۱۳-
۹,۰۶۰
سايپاديزل
۲.۷۳
۸۳
۳,۱۲۶
سپنتا
۰.۳۷-
۱۹-
۵,۰۹۱
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۱-
۲-
۱,۹۳۴
سرما آفرين
۰.۲۹-
۱۶-
۵,۵۶۴
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۳۴
۵
۱,۴۵۸
سرمايه گذاري بهمن
۰.۹۹
۲۱
۲,۱۴۹
سرمايه گذاري بوعلي
۰
۰
۳,۰۰۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۴۵
۲۱
۴,۷۴۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۴۷
۲۸۰
۶,۵۴۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۲۸
۵
۱,۸۰۲
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱۹-
۷-
۳,۶۸۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۳.۳۹
۴۱
۱,۲۵۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۹۴
۱۵۲
۷,۹۷۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۷-
۳-
۴,۱۲۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۲.۱۷
۹۰
۴,۲۳۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰.۰۵
۱
۲,۰۶۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۹-
۳-
۳,۱۷۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۱
۲
۲,۰۷۴
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۳۵-
۱۱-
۳,۰۹۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۴.۴۵
۱۷۴
۴,۰۸۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۲.۱
۸۵
۴,۱۳۵
سرمايه گذاري مسكن
۰.۲۳
۴
۱,۷۳۴
سرمايه گذاري ملت
۰.۶۹
۱۵
۲,۲۰۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱۱
۳
۲,۸۲۰
سرمايه گذاري نيرو
۰
۰
۲,۷۳۲
سوليران
۰.۰۱-
۴-
۵۰,۰۷۰
سيمان اروميه
۰
۰
۲۱,۷۶۰
سيمان اصفهان
۰.۸۷
۱۷۳
۲۰,۰۱۴
سيمان بهبهان
۰.۰۱-
۱-
۱۸,۱۸۶
سيمان خاش
۰.۰۱
۳
۲۸,۷۰۰
سيمان خزر
۰.۱-
۷-
۶,۶۹۲
سيمان داراب
۰.۰۳-
۶-
۱۷,۲۷۴
سيمان سپاهان
۱.۱۹
۳۴۷
۲۹,۵۲۴
سيمان شاهرود
۰.۰۱
۱
۱۶,۰۱۶
سيمان شرق
۰.۶۵-
۴۱۷-
۶۳,۹۲۴
سيمان صوفيان
۰.۱۹
۱۴
۷,۵۶۲
سيمان هگمتان
۰
۰
۷,۷۴۷
سينا دارو
۰.۵۹
۱۷
۲,۸۹۱
شهد ايران
۰.۱
۷
۷,۱۵۷
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۱۸-
۷-
۳,۸۳۷
شيشه قزوين
۰.۱۳
۶
۴,۵۴۲
شيشه همدان
۰.۴۴-
۲۰-
۴,۴۹۵
شيمي داروئي داروپخش
۰.۹۶
۳۷
۳,۸۹۸
شيميايي سينا
۰.۲۵-
۴-
۱,۶۲۷
صنايع آذرآب
۰.۳۱
۳۲
۱۰,۴۴۲
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۹-
۸-
۹,۲۸۴
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۶-
۸۳-
۱,۵۹۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۶۲
۲۹
۱,۸۲۴
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۷۲۲
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۳۱-
۸-
۲,۵۶۶
صنعتي آما
۰.۰۲-
۱-
۵,۴۶۴
صنعتي بهشهر
۰.۵۸-
۴۶-
۷,۸۴۹
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۸۲
عمران وتوسعه فارس
۰.۴۲
۷
۱,۶۷۷
فارسيت اهواز
۲.۱۴
۵۵
۲,۶۲۵
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۷۶-
۶۹-
۲,۴۳۵
فرآورده هاي نسوزآذر
۰.۳۹-
۳۰-
۷,۵۶۵
فروسيليس ايران
۲.۱۳
۳۲
۱,۵۳۳
فنرسازي خاور
۰.۰۳-
۲-
۶,۰۵۱
فولادكاويان
۰
۰
۲,۱۸۳
فيبر ايران
۲.۰۲
۲۹
۱,۴۶۶
قند پارس
۱.۲۱-
۱۹-
۱,۵۵۲
قند شيرين خراسان
۳.۰۹-
۴۸-
۱,۵۰۴
قند مرودشت
۰.۵۶-
۲۳-
۴,۰۶۸
كابل البرز
۰.۱۱
۱۰
۹,۱۹۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۷-
۵-
۶,۸۸۹
كارتن ايران
۳.۷۱
۱۰۵
۲,۹۳۴
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۱۵-
۱۴-
۹,۲۸۳
كارخانجات مخابراتي ايران
۲.۴۳
۵۹
۲,۴۸۵
كارخانه فارسيت درود
۰.۴۶-
۵۸-
۱۲,۵۶۰
كالسيمين
۱.۸۱
۱۰۸
۶,۰۷۱
كربن ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۱۲
كشاورزي ودامپروري مگسال
۱-
۳۴-
۳,۳۷۰
كشت وصنعت پياذر
۰.۵۲-
۱۵-
۲,۸۹۳
كف
۰.۰۲-
۱-
۴,۶۱۴
كمباين سازي ايران
۰.۰۳
۱
۳,۳۲۴
كنتورسازي ايران
۰.۱۴-
۹-
۶,۳۱۳
كيميدارو
۰.۰۹
۵
۵,۵۲۶
گروه بهمن
۰.۹۷-
۹۰-
۹,۱۹۷
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۱.۱۲-
۷-
۶۱۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۱.۰۶-
۲۸-
۲,۶۲۲
گلتاش
۰.۷۶-
۵۸-
۷,۵۳۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۲
۱
۵,۳۷۴
لبنيات پاك
۰
۰
۵,۷۵۶
لبنيات كالبر
۴.۳۶
۱۶۳
۳,۹۰۵
لوله وماشين سازي ايران
۰.۰۷-
۳-
۴,۱۲۶
ليزينگ ايران
۱.۱-
۱۴-
۱,۲۵۴
ماشين سازي اراك
۰.۳۳-
۱۲-
۳,۵۷۴
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۱۹-
۷-
۳,۷۷۲
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹
۱۲۲
۲,۵۶۸
معادن بافق
۰.۷۶
۴۵
۵,۹۸۵
معادن منگنزايران
۰.۰۶
۴
۷,۱۰۵
معدني وصنعتي چادرملو
۰.۱۴
۶
۴,۳۲۸
مهركام پارس
۰.۰۴-
۲-
۴,۹۵۱
مهندسي نصير ماشين
۳.۸۷
۱۱۱
۲,۹۸۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۲۸
۴۳
۳,۴۰۲
موتوژن
۰.۲۳
۷۲
۳۱,۶۹۱
نفت بهران
۰.۳
۶۶
۲۲,۳۳۵
نفت پارس
۴.۹۹
۳۱۵
۶,۶۳۲
نورد آلومينيوم
۰.۱۹-
۶-
۳,۲۱۶
نورد قطعات فولادي
۴.۴۱
۲۷۱
۶,۴۱۰
نوسازي وساختمان تهران

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |