پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۴ - Apr 28, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
پاس دنيزلي - پرسپوليس پروين
صبا، پيام آور شادي براي تهراني ها
000819.jpg
گروه ورزشي -جهانگير كوثري: ليگ برتر به هفته بيست وهفتم رسيد، اما هنوز نمي توان قهرمان اين دوره را مشخص كرد. فولاد با سه امتياز اختلاف نسبت به پرسپوليس با
ترس و لرز بازي هايش را دنبال خواهد كرد، اگرچه «تيم ورك» فوتبال به گونه اي تعريف شده كه تيم وابسته به يك بازيكن و يا يك تاكتيك نيست. فولاد براي قهرمان شدن تمام ابزارهاي لازم را در اين دوره به كار برده است تا شايد رسم ديرينه را بشكند و فوتبال را دوباره با اين قهرماني در خوزستان احيا كند. فولاد اين پتانسيل را در وجود خود دارد كه تا پايان ليگ روند فعلي را ادامه دهد. اما از سوي ديگر پرسپوليس مصمم است تا به كسب مقام قهرماني بسياري از فرضيه هاي خود را با مربي داخلي به اثبات برساند. انصافا هژموني پروين و خوردبين روي تيم مؤثر واقع شده است و راه نيز به همين صافي و روشني است كه در مقابل پگاه شاهد بوديم. استقلال نيز با ذوب آهن به واگن اول ليگ چسبيده اند و قصد ندارند از اين ماراتن سنگين به اين راحتي كنار بكشند اين دو نيز هنوز شانس قهرماني دارند.
استقلال _ ملوان
استقلال با هدف قهرماني و ملوان براي كسب جايگاه آبرومند در ليگ باهم روياروي مي شوند. نصرت ايراندوست امسال خوب نتيجه گرفت و ملوان را با نام خود تثبيت كرد، اما اين استقلال كه آرزوهاي دور و دراز دارد به موقعيت ملوان و يا نتيجه مساوي فكر نمي كند. قلعه نويي هم براي اثبات برنامه هاي درازمدت خود بايد در مثلث بالاي جدول يكي از ضلع ها را به دست آورد، حادثه در اين ميان نقش مهمي دارد.
مهره هاي استقلال نيز توانمندي لازم را براي آرزوهاي قلعه نويي دارند اگر بافت اصلي استقلال در مقابل ملوان به ميدان برود، استقلال به بالاي ۵۰ امتياز خواهد رسيد. جوانان پرقدرت ملوان كه با طراوت فوتبال بازي مي كنند در مقابل بهترين هاي استقلال صحنه هاي زيبايي خلق خواهند كرد، امروز اين بازي گرماي ليگ را تا فردا حفظ خواهد كرد.
پاس _ پرسپوليس
پاس همچنان روي نوار پيروزي است. ارزش هاي دنيزلي روز به روز بيشتر مشخص مي شود. اين پاس با اين مربي و بازيكنان مي توانست در اين دوره يك مدعي جدي باشد. تجربه، جواني، استعداد و هدايت يك مربي باهوش مي توانست از اين تيم يك قهرمان بسازد.
حالا متوجه مي شويم كه مسئولان بالاي پاس در مورد آوردن دنيزلي اشتباه نكرده اند. پرسپوليس شاداب از بازي هفته گذشته به ديدار پاس مي رود. دو مهره و دو محور اصلي در مقابل يكديگر قرار مي گيرند. ادعاهاي دوگانه در مورد كريم باقري و نكونام در اين بازي مصداق دارد. يك بازيگردان از چند سال پيش تيم ملي و يك جوان رعنا كه نبض پاس و تيم ملي در دستان اوست. پرسپوليس با ديوار دفاعي بلند و بدون اشتباه (مهدوي، انصاريان و گل محمدي) و خط مياني پرتحرك (جباري، اسدي، باقري، جمشيدي، امامي فر) و كاظميان و انتظاري (اولادي) در خط حمله. درواقع پرسپوليس در تمام نقاط زمين بهترين ها را دارد. در پشت اين گروه حالا يك پروين بازگشته در كسوت مربيگري قرار دارد تا همه چيز بر وفق آنان پيش برود، اگر پرسپوليس، پاس را پشت سر بگذارد، جام رنگ قرمز هم به خود مي گيرد.
سايپا _ شموشك
شموشك با يك امتياز بالاتر از سايپا قرار دارد و براي رفتن به ميانه جدول مي خواهد يك شگفتي ديگر به وجود آورد. اما اينجا حريف سايپاست و دكتر ذوالفقارنسب كه فوتبال را خوب مي فهمد و قصد دارد با سايپا دوران ديگري را آغاز، سايپا با سه امتياز اين بازي مي تواند ثبات روحي لازم را به تيم برگرداند.
سپاهان _ پيكان
اين بازي را به نام فرهاد كاظمي مهر زده اند. سپاهان با كاظمي قهرمان شد و حالا كاظمي با پيكان در ته جدول است. آيا دانسته هاي يك مربي با امكانات، تماشاگر و بودجه همساني دارد؟ اگر پيكان نتواند در ليگ باقي بماند اين تئوري ثابت خواهد شد كه تنها يك مربي در موقعيت يك تيم نقش ندارد. براي كاظمي اين بازي اعتبار ديگري دارد و بايد به هر شكل شده آن را به سود پيكان به پايان برساند. سپاهان نيز حال و روز خوبي ندارد. استانكو در رده سيزدهم تنها ۲۵ امتياز دارد و با برق همسايه است و با پيكان و پگاه همنوا. سپاهان براي پيروزي در اين ميدان نوع ديگري بازي خواهد كرد تا كاظمي دست آنها را نخواند.
پگاه در خانه با ابومسلم
كراوس هم نتوانست پگاه را نجات دهد. يعني فاصله پگاه با پرسپوليس شش گل است؟ فردا رشتي ها به ميدان مي روند تا شايد پس از شكست سخت به يك پيروزي دست يابند و هوايي عوض كنند.
اهواز و استقلال، ميزبان برق
تيم پنجم جدول مربي خود را اخراج كرد. در پس ذهن شفيع زاده چه مي گذرد؟ اهوازي ها به استقلال اهواز دل بسته اند و در اين موقعيت حساس از تعويض لوكا تعجب كرده اند. برق حريف استقلال اهواز است و محمود ياوري. بايد منتظر اين بازي بود تا تصميم شفيع زاده را ارزيابي كرد.
فجر ميزبان ذوب آهن
ذوب آهن پس از شكست از صباباتري با روحيه اي نامناسب به شيراز مي رود تا يك بار ديگر خود را در خط مقدم قهرماني قرار دهد.
فجر براي ذوب آهن هم برنامه دارد. ذوب آهن اگر بخواهد به قهرماني اميدوار باشد بايد از شيراز با دست پر بازگردد. آيا كربكندي با اين ذخيره ها به اين مهم خواهد رسيد.
صبا پيام آور براي
پرسپوليس و استقلال
تيم دايي با شكست فولاد تهراني ها را شاد كرد. دو گل دايي ترمز ذوب آهن را كشيد و حالا نوبت واگن فولاد است. آيا صباباتري پرسپوليس را به صدر مي فرستد. اگر پرسپوليس پاس را شكست دهد و صباباتري،  فولاد را، ليگ برتر طعم ديگري مي گيرد. از دايي و يارانش هرچه بگويي برمي آيد. دو رنگ حاكم بر فوتبال اين هفته به رأس جدول مي رسند؟
برنامه هفته بيست وهفتم
* پنج شنبه ۸/۲/۸۴ (ساعت ۱۷)
استقلال _ ملوان در ورزشگاه آزادي
* جمعه ۹/۲/۸۴ (ساعت ۱۷)
* پاس _ پرسپوليس در ورزشگاه آزادي
* سايپا _ شموشك در ورزشگاه شريعتي كرج
* فجر سپاسي _ ذوب آهن در ورزشگاه حافظيه شيراز
* سپاهان _ پيكان در ورزشگاه نقش جهان
* صباباتري _ فولاد در ورزشگاه درخشان
* پگاه _ ابومسلم در ورزشگاه عضدي رشت
* استقلال اهواز _ برق در ورزشگاه تختي اهواز.

نابغه ها هم نيازمند راهنمايي اند
000825.jpg
محمدرضا منصوريان: درست به فاصله ۲۴ ساعت پس از اظهارات «گئورگي يوردان ايوانف» سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران كه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گفته بود حسين رضا زاده نبايد خارج از اردوي تيم ملي به صورت انفرادي تمرين كند، قوي ترين مرد جهان اعلام كرد: اردوي تيم ملي بزرگسالان شروع نشده كه بخواهم در آن حاضر شوم. او حتي در پاسخ به اين گفته ايوانف كه درهاي اردوي تيم ملي يك هفته ديگر بسته مي شود اظهار داشت: اردويي كه آغاز نشده؛ چگونه مي خواهد بسته شود. رضازاده اضافه كرد: در حال حاضر روزانه دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرين مي كنم و براي حضور در مسابقه هاي آسيايي و جهاني آمادگي كامل دارم. با توجه به اينكه در حال حاضر به دليل استفاده تني چند از وزنه برداران ايران از مواد نيروزا بطور كامل قهرمانان اين رشته از حضور در كليه مسابقات رسمي محروم هستند، هيچكس به درستي نمي داند كه چرا قهرمان دوست  داشتني ورزش ما با تحمل تمرينات پرفشار روزانه خود را به اوج آمادگي رسانده است. شايد هم يكي از دلايل اصلي نگراني ايوانف از انفرادي تمرين كردن رضا زاده همين نكته باشد. اين مربي كاركشته بخوبي مي داند كه اگر قهرمان سنگين وزن هاي وزنه برداري جهان نتواند خود را با ضوابط و مقررات مدرن اردويي كه وي آنها را وضع كرده است هماهنگ سازد، ممكن است بسيار آسيب پذير شده و انرژي فراواني از دست بدهد . اينكه رضازاده يك نابغه تمام عيار در ورزش وزنه برداري امروز دنيا است، هيچ شكي وجود ندارد، اما با توجه به سرعت تحولات و تكنولوژي ورزش در جهان حتي نابغه ها هم نيازمند راهنمايي و آموزش صحيح هستند.

آنجلوتي: نتيجه خوبي گرفتيم
000822.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري : سرمربي  تيم  فوتبال  آث  ميلان  ايتاليا تصديق  كرد، تيمش  در ديدار رفت مرحله  نيمه  نهايي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا مقابل  تيم  آيندهوون  هلند اذيت  شده  است .كارلو آنجلوتي  گفت : فكر مي كنم  در مسابقاتي  در اين  سطح  بايد انتظار اذيت  شدن  را داشت .
آيندهوون  تيم  خوبي است  و ما برابر اين  تيم  نتيجه  خوبي  گرفتيم  اما نبايد به  خود مغرور شويم چون  ديدار برگشت  ديدار ساده اي  نخواهد بود.وي افزود: ما در نيمه  نخست  خوب  عمل  كرديم  اما نيمه  دوم  اينگونه  نبود.بعد از به  ثمر رساندن  گل  اول  به  دفاع  پرداختيم  و توجه  خود را بر روي  ضدحمله ها متمركز كرديم .خوشبختانه  توانستيم  نتيجه  واقعا خوبي  كسب  كنيم .
آنجلوتي  ادامه  داد: تيم  آيندهوون  بازيكنان  پويايي  ندارد اما ما را دچار مشكل  كردند.از نظر سطح  كيفيت  ترديدي  وجود ندارد كه  ميلان  برتر است اما آنها نيز شايسته  شكست  ۲ بر صفر نبودند.سرمربي  ميلان  با تمجيد از عملكرد بازيكنانش  در نيمه  نخست  به  دليل  تحت فشار قرار دادن  تيم  آيندهوون  گفت : در نيمه  نخست  يكي  از بهترين  فوتبال هاي  خود در فصل  جاري  به  نمايش  گذاشتيم  اما هنوز براي  جشن  گرفتن  زود است .وي  كه  تيمش  در حال  حاضر به  همراه  يوونتوس  صدرنشين  جدول  رده  بندي رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايتالياست ، خاطر نشان  كرد: ما تحت  فشار بسياري  هستيم  و بايد به  فكر مسابقه  روز شنبه  برابر فيورنتينا در چارچوب  اين  رقابتها باشيم .آنجلوتي  گفت : بايد خود را براي  ديدار برگشت  برابر آيندهوون  آماده كنيم  و مشكلاتي  كه  اين  تيم  در نيمه  دوم  مسابقه  رفت  برايمان  ايجاد كرد، مورد بررسي  قرار دهيم .
كلارنس  سيدورف   هافبك  هلندي  ميلان  نيز كه  تمام  مدت  مسابقه  با مارك فان  بومل  كاپيتان  آيندهوون  درگير بود با اشاره  به  اينكه  تيمش  شانسهاي بسياري  را از دست  داد، گفت : بدون  شانس  هيچ  كاري  در اين  مسابقه نمي توانستيم  بكنيم .

دووميداني كاران ايران در رقابت هاي جايزه بزرگ اروپا
000828.jpg
ايسنا: رئيس فدراسيون دووميداني با تأكيد بر اين كه عباس صميمي پرتابگر ديسك كشورمان، بهترين دووميداني كار ايران است گفت: عدم كسب نتيجه مطلوب در بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي  دليل بر ضعف و ناكارآمدي عباس صميمي نيست.
حسين جلالي اظهار كرد: تمامي  دووميداني كاران ايراني در بازي هاي همبستگي اسلامي  عملكرد خوبي را داشتند و تنها صميمي نتوانست در ميان آنها مدال كسب كند.اما به طور كلي از تيم ملي ايران راضي هستم.
وي با بيان اين كه بايد نفرات برتر در تورنمنت هاي بين المللي حضور يابند، تصريح كرد: با حمايت فدراسيون و همكاري عباس صميمي، وي تا چند روز آينده به مجارستان اعزام خواهد شد و حدود ۴۵ روز را در اين كشور و تحت نظارت مربيان برتر جهان تمرين خواهد كرد و پس از آن اميدواريم بتواند در مسابقات كلاس A جهان شركت كند.

۱۰ هزار تماشاگر آبي و قرمز در ورزشگاه صباشهر تهران
گروه ورزشي: گفته مي شود از سوي كانون هواداران استقلال تهران و پرسپوليس تهران حدود ده هزار تماشاگر به ورزشگاه اختصاصي صباشهر خواهند رفت تا تيم صباباتري را مقابل تيم فولاد خوزستان تشويق كنند. در حال  حاضر دو تيم پرسپوليس و استقلال تعقيب كنندگان جدي تيم فولاد هستند و اگر صباباتري موفق شود تيم فولاد را در تهران شكست دهد شانس قهرماني يكي از دو تيم پرسپوليس و استقلال افزايش خواهد يافت. به همين منظور با اينكه استقلال و پرسپوليس سالهاست كه با يكديگر رقيب ديرينه محسوب مي شوند اما اين بار هدف مشتركي دارند.
گفتني است در بازي فولاد و استقلال تهران در اهواز نيز براي اولين بار فولادي ها از حضور تماشاگران استقلال به ورزشگاه جلوگيري كردند و تنها به سه هزار نفر تماشاگر غير فولادي اجازه حضور در ورزشگاه را دادند.

به بهانه ناكامي تيم بسكتبال
در فيليپين حضور در تورنمنت ها به چه قيمتي؟
گروه ورزشي - شاكري: بسكتبال ايران با پذيرش دو باخت در مقابل تيم هاي اول و دوم فيليپين در تورنمنت چهارجانبه اي كه خيلي زود مبدل به سه جانبه شد پرونده اش بسته شد. تيمي كه از كشورمان به اين بازي ها رفت در تركيب اصلي خود تني چند از نفرات شاخص بزرگسالان را هم داشت. تابش نيا، كبير و شاهسون با وجود به تن داشتن خستگي بازي هاي همبستگي راهي مانيل شدند تا تيم اميد با اتكا به تجربه آنان دلگرم تر به مصاف حريفان برود،  هرچند كه حضور اين بازيكنان نيز مانع از شكست در برابر دو تيم كشور ميزبان نشد كه مدت هاست از قافله مدعيان درجه يك آسيايي خارج شدند. سئوال اينجاست چرا بايد بسكتبال ايران با اين شتاب و عجله به هر دعوتي پاسخ مثبت دهد؟ چرا خبري از ديگر تيم هاي مدعي آسيا در اين بازيها نبود؟ چرا تيم اعزامي ايتاليا با يك شكست سنگين از ادامه بازي ها طفره رفت و چراهاي بسيار ديگر.
آيا از خود پرسيده ايم تيم تازه تشكيل شده اميد آن هم در شروع گذراندن فراخوان نخست اردويي اصلا شرايط حضور در مسابقات را دارد يا خير؟ از همه مهم تر اين كه چه انتظاري از بازيكنان خسته از بازي هاي فشرده همبستگي اسلامي داشتيم كه آنان را بدون استراحت و با بدني كاملا فروكش كرده بلافاصله راهي يك دوره مسابقات ديگر ساختيم. اين سئوالاتي است كه اميدواريم مسئولان بسكتبال به آن پاسخ دهند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |