پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۴ - Apr 28, 2005
قاتل بخشيده شد
000804.jpg
گروه حوادث: قاتلي كه از سوي دادگاه به اعدام محكوم شده بود و در انتظار اجراي حكم بود از سوي اولياء دم بخشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه روز هفدهم دي ماه سال ۸۲ يعقوب به سوي منزلش كه در اختيار مستأجري به نام مجيد بود رفت تا به مستاجرش بگويد كه قرارداد وي پايان يافته و بايد خانه را تخليه كند. يعقوب به محض رسيدن به مقصد خواسته خود را به مجيد گفت. مجيد ۳۰ ساله در ابتدا سعي كرد از راه مسالمت آميز از يعقوب بخواهد تا قرارداد وي را تمديد كند ولي يعقوب قبول نكرد و اين مسأله موجب شد درگيري بين آن دو ايجاد شود.
يعقوب كه داراي جثه قوي تري بود به سوي مجيد حمله ور شد و با چند ضربه محكم مشت مجيد را مجروح كرد. مجيد به شدت عصباني شده بود براي دفاع خود جعبه اي را كه كنار ديوار حياط قرار داشت برداشت و محكم بر سر يعقوب كوبيد. ضربه وارده بر سر صاحب خانه موجب شد يعقوب از هوش رفته و بر روي زمين بيافتد.
يعقوب را به بيمارستان رساندند ولي تلاش هاي پزشكي فايده اي نداشت و يعقوب جان سپرد. مجيد بازداشت و در دايره ۱۰ آگاهي به قتل عمدي صاحب خانه خود اعتراف كرد. پرونده اين متهم در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان بررسي شد و در نهايت حكم اعدام براي مجيد صادر شد.
حكم در ديوان عالي كشور تاييد و به اجراي احكام ارسال شد. مراحل قانوني براي اجراي حكم در حال انجام بود كه روز گذشته اولياء دم مقتول به اجراي احكام مراجعه كردند و گذشت خود از اعدام مجيد را به مسئولين اجراي احكام اعلام كردند.

عامل جنايت فرودگاه مهرآباد به اعدام محكوم شد
000807.jpg
گروه حوادث: پسري كه بعد از دو سال از ارتكاب قتلي خود را به ماموران آگاهي معرفي كرده بود به اعدام محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، دوم ارديبهشت سال ،۸۰ اسماعيل و چند نفر از دوستانش براي بدرقه يكي از دوستان خود كه عازم كشور تايلند بود به فرودگاه مهرآباد رفته بودند. اين پسران جوان قبل از عزيمت به فرودگاه مقادير زيادي مشروبات الكلي مصرف كرده بودند و اين مساله موجب شده بود تعادل رفتار و كردار خود را از دست بدهند. اسماعيل و دوستانش وسط سالن ايستاده بودند كه محمدرضا پسر جواني كه براي بدرقه يكي از اقوامش به فرودگاه آمده بود به آنها نزديك شد. محمدرضا از روي حواس پرتي با بدن اسماعيل برخورد كرد. اسماعيل كه تعادل رفتار خود را نداشت با همين برخورد كوچك عصباني شده و با محمدرضا گلاويز شد. چند دقيقه بعد بدن غرق در خون محمدرضا كه در اثر ضربات چاقو از پاي درآمده بود بر روي زمين افتاد، اسماعيل و دوستانش متواري شدند.
جست وجوي پليسي از زمان وقوع حادثه براي دستگيري قاتل محمدرضا توسط ماموران دايره ۱۰ آگاهي آغاز شد. دو سال تمام تحقيقات پليس ادامه يافت و هيچ سرنخي از قاتل پيدا نشد تا اينكه اسماعيل در اثر عذاب وجدان به آگاهي مراجعه كرده و خود را به كارآگاهان دايره ۱۰ معرفي كرد.
اسماعيل به طور صريح به قتل عمدي محمدرضا اعتراف كرد. روز گذشته دادگاه اين متهم در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران زيرنظر قاضي جواد اسماعيلي برگزار شد.
اولياءدم محمدرضا درخواست قصاص نفس متهم را خواستار شدند، اسماعيل به قتل عمدي اعتراف كرد و درنهايت قاضي پرونده حكم اعدام اسماعيل را صادر كرد. حكم مذكور تا ۲۰ روز آينده قابل تجديدنظرخواهي خواهد بود.

دو خودكشي دريك روز
گروه حوادث: در مدت ۲۴ ساعت خبر خودكشي يك مرد و يك دختر جوان به بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد كه بررسي هر دو حادثه مذكور در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.
خودكشي اول
صبح روز سه شنبه مأموران انتظامي با بازپرس كشيك ويژه قتل تماس گرفته و خبر از حلقه آويز شدن يك مرد دادند. در گزارش اعلام شده آمده بود خانواده مردي ميانسال صبح بعد از بيدار شدن از خواب با جسد حلق آويز شده وي كه از لوستر خانه خود را آويزان كرده و جان سپرده بود.
مأموران انتظامي بعد از بررسي صحنه حادثه، جسد مرد را به دستور بازپرس شاه محمدي به پزشكي قانوني انتقال دادند تا با انجام آزمايشات لازم علت تامه مرگ مرد مذكور مشخص شود.
خودكشي دوم
عصر روز سه شنبه خانواده يك دختر جوان كه همگي براي انجام كاري خانه را ترك كرده بودند و بعد از بازگشت به منزل از غيبت غيرعادي دخترشان غافلگير شدند. هر چقدر دختر جوان را صدا زدند خبري از وي نشد تا اينكه يكي از اعضاي خانواده با وارد شدن به اتاق دختر با جسد حلق آويز شده وي كه در كمد ديواري قرار گرفته بود مواجه شد.
فريادهاي دلخراش خانواده از فرط ناراحتي همسايه ها را از وقوع اين حادثه باخبر كرد. مراتب به اطلاع مأموران انتظامي حوالي خيابان شهيد بهشتي رسيد. يك اكيپ پليس در صحنه حاضر شده و بررسي بر روي جسد را آغاز كردند. موضوع مرگ اين دختر جوان به اطلاع بازپرس شاه محمدي رسيد. دستور انتقال جسد اين دختر نيز به پزشكي قانوني صادر شد تا علت اصلي مرگ وي نيز معلوم شود.
بررسي قضايي بر روي اين دو پرونده در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

بررسي جرم شناسانه اطفال زير ۱۸سال
000810.jpg
ايسنا:در نظام كيفري بسياري از كشورهاي جهان برخورد با كودكان و اطفالي كه به سن بلوغ عقلي نرسيده اند، با اغماض و گذشت همراه است؛ اين گذشت در نظام قضايي كشورمان نيز مشاهده مي شود. بر اساس متن كنوانسيون حقوق كودك، سن كودكان تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده و افرادي كه مرتكب جرمي شوند، تا رسيدن به اين سن در كانون هاي اصلاح و تربيت نگهداري مي شوند؛ برخي از اين افراد كه جرم هاي سنگين تري را مرتكب شده اند و به طور مثال احكامي چون اعدام و قصاص برايشان صادر شده، بايد تا رسيدن به اين سن منتظر باشند تا پس از آن، حكم صادره به اجرا درآيد.
علي نجفي توانا از اساتيد دانشگاه، جرم شناس و آسيب شناس كيفري با اشاره به اختلاف نظري كه در بين فقها درباره  سن بلوغ وجود دارد، به اين موضوع كه سن بلوغ شرعي بايد در قانون تعيين شود، تصريح مي كند و مي گويد: قانون براي مجازات عنوان كرده سن بلوغ و نه بلوغ شرعي؛ اما در حال حاضر سن بلوغ شرعي را ملاك قرار مي دهند.
وي با تأسف از روندي كه در برخي موارد به علت برداشت ظاهري قضات از قوانين صورت مي گيرد و در مواقعي حكم اعدام و قصاص براي كودكان زير ۱۸ سال صادر مي شود، تاكيد مي كند: يك دختر ۹ ساله و پسر ۱۵ ساله طفل هستند و متوجه ارزش ها و مسايل جامعه نيستند و قدرت تميز و تجزيه لازم را ندارند.
شرايط سن بلوغ در كودكان به نحوي است كه با ايجاد بحران هاي رفتاري براي آنها نياز به تقويت حمايت از اين گروه را بيشتر مي كند، اما با وجود اين دليل علمي و دلايل قانوني كه در اين مسأله وجود دارد و واگذاري مسووليت انجام بسياري از اعمال حقوقي را به رسيدن آنها به سن بلوغ موكول مي كند، همچنان اين دور وجود دارد كه احكام اعدام و قصاص كودكان صادر مي شود و بعد زمان اجراي آن به دليل مصالح آن هم تنها در مواقعي كه شاكي مدعي العموم است، به تعويق مي افتد.
بر اين اساس دكتر نجفي توانا با تاكيد بر اين كه بايد مسووليت كيفري را با مسووليت جزايي تطبيق دهيم، مي گويد بايد صدور حكم اعدام و قصاص براي اطفال را با مكانيزم فقه پويا تطبيق دهيم.
ستوده، از اعضاي انجمن حمايت از حقوق كودك با اشاره به تصويب كليات لايحه  تشكيل دادگاه اطفال بزهكار در ۱۴ دي ماه سال گذشته اظهار مي دارد: انتظار مي رفت كه اجراي كليه  احكام اعدام كه درباره  افراد زير ۱۸ سال صادر مي شد تا تعيين تكليف لايحه  ياد شده از سوي مجلس، متوقف شود اما همچنان گزارش هايي مبني بر ايجاد مقدمات اعدام اين كودكان را دريافت مي كنيم كه گاه تنها به واسطه  رضايت اولياء دم به اجرا در نمي آيد و اين در حالي است كه انتظار مي رود چنين امر مهمي كه جزو سياست گذاري هاي كلان است به رضايت يا عدم رضايت اشخاص واگذار نشود.
در شرايطي كه قوانين فعلي اجازه  صدور احكام اعدام و قصاص عليه كودكان زير ۱۸ سال را مي دهد، دكتر اردبيلي از اساتيد جرم شناس، با استناد به آن چه در نظام كيفري جمهوري اسلامي ايران آمده و بر مبناي آن دختري كه به سن ۹ سال و پسري كه به سن ۱۵ سال قمري تمام نرسيده اند، مبراي از مسووليت كيفري هستند، به خبرنگار ايسنا مي گويد: بر اين اساس، بلوغ نشانه  مسئوليت كيفري است و لذا پسر و دختري كه بيش از ۱۵ سال يا ۹ سال قمري تمام داشته باشند، مطابق آن چه در قانون آمده در صورت ارتكاب جرم، مجازات به او تعلق مي گيرد.
دكتر اردبيلي تصريح مي كند: در نظام حقوقي ما يك عقيده حقوقي نضج گرفته و انعكاسش را در پيش نويس قانون رسيدگي به جرايم اطفال كه در مجلس شوراي اسلامي مطرح است، مشاهده مي كنيم، زيرا به موجب اين پيش نويس كه لايحه اي قضايي است، مسوولان قضايي كشور سعي كردند تا جايي كه امكان دارد نوجوانان و اطفال كمتر از ۱۸ سال به مجازات هاي سالب حيات محكوم نشوند كه در آن جا شرط اين است كه در احوال آن نوجوان تحقيق شود؛ زيرا در نظام كيفري ما كسي مسئوليت دارد كه درك و شعور داشته باشد. بر اين اساس چنان چه قاضي تشخيص دهد نوجوان قدرت تميز نداشته، او را مستحق مجازات هاي شديد نمي داند. وي كه مستحق مجازات اعدام ندانستن طفل مجرم از جانب قاضي را به مفهوم رها كردن وي برنمي شمرد، مي گويد: بايد مجازات متناسب با شخصيت وي كه موجبات اصلاح او را فراهم كند تامين شود.
اين جرم شناس با تاكيد بر اين كه نمي توان به ضرس قاطع به لحاظ ويژگي هاي سني كه نوجوانان در آن به سر مي برند گفت كه آنها به سن بلوغ رسيده اند، مي افزايد: بايد در اين زمينه تحقيق كرد؛ زيرا در غير اين صورت در حق نوجواني كه از روي بي ارادگي مرتكب جرمي مي شود ظلم انجام شده است لذا بايد در اين خصوص دستگاه قضايي تدبير و با فرصت بيشتر و نه با شتاب، قضايا را به نحوي حل و فصل كند. هرچند در موارد قصاص بايد رضايت اولياء دم نيز كسب شود.
اگرچه در شرايط موجود كه قانون تشكيل دادگاه هاي اطفال به تصويب نرسيده، تلاش در جهت كسب رضايت خانواده  مقتول به عنوان آخرين راهكار پيشنهادي اردبيلي، حقوقدان و جرم شناس معرفي مي شود .

تلاش براي يافتن آرين ادامه دارد
گروه حوادث: معاون امداد و نجات هلال احمر گفت: تلاش براي يافتن مسافر كودكي كه در پي بروز سانحه فرود هواپيماي كيش- تهران در فرودگاه مفقود شده ادامه دارد و براي اين منظور سگهاي تجسس هلال احمر نيز به كار گرفته شده اند.فرشيد توفيقي افزود: در حال حاضر سگهاي تجسس و دو تيم جستجو و نجات از جمعيت هلال احمر در منطقه مشغول پيدا كردن كودك گمشده اين حادثه هستند. وي در ادامه گفت: در پي وقوع اين حادثه نيروهاي امدادگر هلال احمر با ۸ دستگاه آمبولانس براي انتقال حادثه ديدگان و مصدومان به محل حادثه اعزام شدند و هم اكنون نيز كار جستجو و نجات ادامه دارد.

بررسي حكم تازه داماد در ديوان عالي كشور
گروه حوادث: پرونده تازه دامادي كه متهم به قتل همسرش بود و از سوي قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري به اتهام قتل شبه عمد به حبس محكوم شده بود، براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار ما، شب حادثه كه تاريخ ۱۱ شهريور ماه سال ۸۲ بود، ساعت ۱۲ شب افسانه به همراه حميد براي گذراندن دقايقي به بالاي پشت بام رفتند. اما پس از چند ساعت بعد از خوردن خربزه ناگهان افسانه به طرز عجيبي از طبقه چهارم به پايين پرتاب شد. بعد از اين حادثه، بلافاصله پيكر نيمه جان عروس به بيمارستان سجاد انتقال يافت اما در كمال ناباوري افسانه جان سپرد و حميد كه تنها ۷۰ روز از شروع زندگي مشتركشان مي گذشت به اتهام قتل عمدي همسرش بازداشت شد. پس از تكميل پرونده و صدور كيفرخواست پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. متهم كه در ۱۸ بهمن ماه سال گذشته محاكمه شد در دفاعيات خود درباره جزئيات حادثه گفت: وقتي به پشت بام رفتيم پس از كمي گفت وگو شروع به خوردن خربزه كرديم و در حال تماشا كردن عروسي همسايه مان بوديم كه به شوخي در همان لحظه افسانه با پايش ضربه اي به من وارد كرد و من هم در جواب وي ضربه اي را به وي زدم. ناگهان همسرم تعادلش را از دست داد و از پشت بام به پايين پرتاب شد.
بر پايه اين گزارش، متهم پس از اخذ آخرين دفاع از سوي قاضي سابق شعبه ۷۴ دادگاه كيفري و چهار مستشارش نوع قتل، شبه عمد شناخته شد و وي به تحمل ۸ سال حبس محكوم شد .
صبح ديروز اين پرونده براي تأييد به ديوان عالي كشور ارسال شد تا در صورت تأييد به اجرا درآيد.

نزاع خونين در گيشا
گروه حوادث: درگيري خياباني در غرب تهران عصر روز شنبه با وقوع يك جنايت خاتمه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز شنبه ۴ پسرجوان در خيابان گيشا با يك مرد ۳۱ ساله بر سر موضوعي درگير شدند. طرفين دعوا در مدت زمان كوتاهي با هم گلاويز شده و دعواي آنها به اوج خود رسيد.
در ميان درگيري ناگهان يكي از چهار پسر مذكور با چاقويي در دست به سوي مرد ۳۱ ساله حمله ور شده و با چندين ضربه چاقو مرد جوان را مجروح كرد. مرد خون آلود بر روي زمين افتاد.
اهالي كه متوجه جراحت شديد مرد جوان شده بودند به سرعت او را كه وضعيت وخيمي داشت به بيمارستان انتقال دادند.
پزشكان به محض رسيدن بيمار به بيمارستان عمليات درماني بر روي او را آغاز كردند ولي شدت خونريزي آنقدر زياد بود كه پزشكان موفق به نجات جان او نشده و مرد ۳۱ ساله جان سپرد.
مراتب به اطلاع پليس رسيد. چهار جوان كه با مقتول درگير شده بودند دستگير شدند و به دايره ۱۰ آگاهي مركز انتقال يافتند تا بازجويي هاي لازم از آنان صورت گرفته و ضارب اصلي شناسايي شود.
بررسي قضايي برروي اين پرونده زير نظر بازپرس شاه محمدي در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

قاتلان فراري در كمتر از يك روز دستگير شدند
پليس: افرادي كه جواني را در كوي نصر تهران به قتل رسانده بودند، بامداد ديروز با تلاش مأموران انتظامي تهران بزرگ به دام افتادند.
مأموران انتظامي تهران بزرگ بامداد ديروز از وقوع يك فقره قتل در حوالي كوي نصر مطلع و با اعزام به محل مورد نظر تحقيقات خود را آغاز كردند.
با توجه به بررسي ها و تحقيقات به عمل آمده از محل وقوع قتل توسط مأموران مشخص شد، مقتول با دو نفر درگير شده و ضاربان نيز پس از به قتل رساندن مقتول پا به فرار گذاشته اند.
پليس با توجه به اظهارات شاهدان عيني و سرنخ ها و اطلاعات موجود توانست ، در نهايت ساعت ۳۰ و ۸ صبح ديروز متهمان به قتل را شناسايي و دستگير كند.
گفتني است، «حسين» و «حسن» متهمان به قتل ضمن اعتراف به قتل، با همراه پرونده براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي استان تهران تحويل داده شدند.

سخنگوي قوه قضائيه:
مدير عامل شركت دخانيات با اعطاي مرخصي آزاد شد
فارس: سخنگوي قوه قضائيه از آزادي مديرعامل شركت دخانيات خبر داد و گفت: با اعطاي مرخصي به رحماني خليلي توسط بازپرس، وي در حال حاضر آزاد مي باشد.
جمال كريمي  راد صبح ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران افزود: مديرعامل شركت دخانيات در حال حاضر با اعطاي مرخصي آزاد مي باشد و پرونده سير نهايي خود را طي مي كند تا زمينه تبديل قرار بازداشت وي به قرار وثيقه فراهم شود. كريمي راد از مدت مرخصي و ميزان وثيقه صادره به رحماني خليلي اظهار بي اطلاعي كرد و افزود: بازپرس پرونده با بررسي شرايط متهم و پرونده وي مي تواند در زمان بازداشت موقت به متهم پرونده، مرخصي بدهد بنابراين اعطاي مرخصي به وي نيز در راستاي تصميم بازپرس پرونده انجام گرفته است.
سخنگوي قوه قضائيه از توضيح بيشتر در مورد اين پرونده خودداري كرد و گفت: در مورد اين پرونده اطلاع رساني بد شده است زيرا آنچه كه من گفتم با آنچه كه در مطبوعات منعكس شده خيلي با هم تفاوت دارد بطوري كه من نوع اتهام ايشان را اعلام نكرده بودم كه بعضي ها بر خلاف گفته هاي من براي ايشان اتهام ساختند و آن را در مطبوعات مطرح كردند.
پيش از اين رئيس مجتمع مفاسد اقتصادي «ارتشاء» را اتهام اصلي مدير عامل دخانيات عنوان كرده بود.
همچنين نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن در اين باره گفته بود: فاكتورهاي شركت دخانيات، نحوه فعاليت در واردات سيگار، رشوه و اختلاس از جمله موارد اتهامي مديرعامل شركت دخانيات ايران است.
كاتوزيان اضافه كرد: يكي از موارد اتهامي مديران شركت دخانيات استفاده سياسي از بيت المال و هزينه كردن آن براي يك جناح خاص در انتخابات مجلس و رياست جمهوري است.
نماينده تهران درباره سياسي بودن دستگيري گفت: شنيده ها حكايت از آن دارد، يكسري تخلفات سياسي است. گفته مي شود كه شركت دخانيات مبالغي را براي كمك به يك جريان سياسي و برنده شدن آنها در انتخابات هزينه  كرده اند.

دستگيري سارقان فرشهاي نفيس در پايانه جنوب تهران
گروه حوادث : سارقان همداني در حين جاسازي ۴ تخته فرش نفيس مسروقه به ارزش حدودا ۵۰ ميليون تومان توسط عوامل گشت كلانتري ۲۰۸  پايانه جنوب تهران شناسايي و دستگير شدند.
«روح الله» ۲۵ ساله و «محسن» ۲۰ ساله در حالي كه قصد داشتند يك تخته فرش ۱۲ متري، ۲ تخته ۶ متري و يك قاليچه ۴ متري را براي فروش به يك مالخر به مشهد انتقال دهند، حين جاسازي اموال سرقتي در قسمت بار اتوبوس مورد ظن ماموران گشت كلانتري قرار گرفتند.
بنابراين گزارش در تحقيقات اوليه،  موارد تناقض گويي آشكار متهمان براي ماموران مسجل شد و متعاقب آن دو متهم براي بررسي بيشتر به محل كلانتري انتقال داده شدند.
در بازجويي هاي اوليه مشخص شد كه فرش هاي سرقتي از سوي ۲ همدست متهمان در همدان به سرقت برده شده و متهمان به قصد فروش آنها به مالخران تهراني، از روز عاشوراي سال ۸۳ به تهران آمده بودند و از آنجا كه مالخر تهراني، پيشنهاد ۹ ميليون تومان براي خريد فرش هاي نفيس سرقتي را داشت، مورد موافقت آنها قرار گرفت.
بدين ترتيب پس از رايزني هاي بيشتر، قرار بر اين شد كه فرش هاي سرقتي با مبلغ پيشنهادي يك مالخر مشهدي تا ۴۰ ميليون تومان به فروش برسد.
اين دو تن ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته دستگير و با صدور قرار بازداشت دادسرا، از سوي كلانتري ۲۰۸ پايانه جنوب تهران روانه آگاهي تهران بزرگ شدند.

قاتل ورزشكار كرماني دستگير شد
پليس: فردي كه چهار ماه پيش در شهرستان كرمان يك ورزشكار به نام «بهزاد» را به قتل رسانده بود، ديروز در تهران شناسايي شد و به دام افتاد.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه چهار ماه پيش ماموران انتظامي كرمان باخبر شدند فردي به نام بهزاد به قتل رسيده است.
ماموران با دريافت اين خبر، تحقيقات خود را براي شناسايي قاتل آغاز كردند و با استفاده از شگردهاي پليسي موفق شدند پس از چهار ماه قاتل را در تهران به دام اندازند.
متهم كه از اراذل و اوباش سابقه دار كرمان است به ماموران گفت: چهار ماه پيش در خيابان شفا با بهزاد به خاطر موضوع كوچكي درگير شدم، او يك رزمي كار بود و من كه حريف او نمي شدم مجبور شدم با چند ضربه چاقو او را زخمي كنم ... اما او به علت خونريزي شديد در بيمارستان جان باخت ... .
وي ادامه داد: بنابراين براي فرار از دست ماموران به تهران فرار كردم، اما آنها رد مرا پيدا كردند.
گفتني است، متهم با تشكيل پرونده به مقامات قضايي تحويل داده شد.

قتل به خاطر فروش مواد مخدر
گروه حوادث: مرد رنگ كاري كه در پي اختلافي، پسر جواني را در پارك شقايق به قتل رسانده بود، صبح ديروز در آخرين جلسه محاكمه به دفاع از خود پرداخت.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز متهم اين پرونده در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. در ابتداي جلسه محاكمه قاضي كوه كمره اي و چهار مستشارش از نماينده دادستان- سبحاني فر- خواست تا به قرائت كيفرخواست بپردازد.وي پس از حضور در جايگاه گفت: در اين پرونده محسن (۳۳ ساله) متهم است كه بهمن ماه سال ۸۲ در پي يك درگيري جوان ۲۷ ساله اي به نام جواد.ن را با ضربات چاقو در پارك شقايق تهران به قتل رسانده است.متهم كه بلافاصله پس از وقوع جنايت دستگير شد، به قتل جواد اعتراف كرد. وي در نخستين اظهاراتش علت درگيري را خريد و فروش مواد مخدر عنوان كرده، به بازپرس پرونده گفته بود: روز حادثه وقتي براي كار به پارك رفتم ديدم دوباره جواد در محلي كه مكان تردد من بود، رفت و آمد داشته و تمامي مشتريان مرا به نوعي دزديده بود بر سر اين موضوع با او درگير شدم و با چاقويي كه در جيب داشتم، چند ضربه به او وارد كردم.
سبحاني فر در ادامه افزود: پرونده متهم كه داراي ۱۰ سال سابقه كيفري در زمينه مواد مخدر است پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست به دادگاه ارجاع شده است و هم اكنون در خواست صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه، اولياي دم تقاضاي صدور حكم قصاص نفس (اعدام) براي متهم كردند. سپس محسن در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. وي گفت: من اتهام قتل عمدي را قبول دارم. اما جواد وارد حوزه كاري من شده بود و او مشتري هاي مرا قاپيده بود. به همين خاطر روز حادثه، با او درگير شدم و اين اتفاق افتاد.برپايه اين گزارش، قاضي كوه كمره اي، پس از اعلام ختم جلسه محاكمه، قرار شد تا ظرف مدت ۱۰روز آينده حكم پرونده را صادر كند.

حادثه در جهان
كشف قاتل پس از ۳۲ سال
سايت جنايي: پليس نيويورك اعلام كرد كه نمونه DNA يافت شده در محل قتل زني كه سي و دو سال پيش به قتل رسيده بود پس از انجام آزمايشات جديد بر روي آن منجر به يافتن قاتل وي شد.
براساس اين گزارش نمونه DNA يافت شده بر روي لباس مقتول با نمونه DNA مردي كه يك سال پيش بازداشت شده است تطابق دارد.
كلارنس ويليام ۵۸ ساله پيش از اين با توجه به شواهد و مدارك موجود از مظنونان اصلي اين پرونده به شمار مي آمد. وي در سال ۱۹۷۴ يعني يك سال پس از ارتكاب قتل براي جرم قتل عمد به دادگاه فراخوانده شد اما اعضاي هيأت به دليل عدم وجود مدارك مستدل وي را تبرئه كردند. در سال ۱۹۷۸ ويليام پس از آن كه به قيد ضمانت از زندان آزاد شد ناگهان ناپديد گرديد.
پليس همچنين اعلام كرده است كه نمونه DNA وي با دو مورد نمونه يافت شده در محل دو جنايت ديگر نيز تطابق دارد. در صورت اثبات اتهامات وارده وي به ۵۰ سال حبس محكوم خواهد شد.

اسرار قتل زنجيره اي به زودي فاش خواهد شد
سايت جنايي: از زمان دستگيري قاتل زنجيره اي دنيس رادر كه از دو روز پيش با انتخاب عنوان BTIC براي خود اهالي چندين ايالت آمريكا را وحشت زده كرد نيروهاي پليس و نمايندگان اف.بي .آي از برملا كردن جزئيات اين دستگيري و نحوه به قتل رسيدن مقتولان خودداري كردند.
بازپرس تحقيق اين پرونده روز گذشته از تصميم دادستاني مبني بر افشاي برخي جزئيات اين دستگيري و بخشي از اعترافات تكان دهنده دنيس خبر داد. البته به گفته يك منبع موثق پيش از اين افشاسازي، دادستان و وكلاي مدافع دنيس بايد با تشكيل جلسه اي مشترك در خصوص جزئيات فاش شده با هم توافق كنند.لي هالينك كه وكالت دنيس را برعهده گرفته است در اين خصوص مي گويد: به هر حال افكار عمومي نيز بايد بخشي از حقايق را بدانند و البته نبايد اين اطلاع رساني به نحوي باشد كه متهم از داشتن دادگاهي عادلانه محروم شود. بسياري از اعترافات دنيس در اين زمينه چندان هم صحت نداشته و تحت شرايط خاص صورت گرفته است.هنوز دادستاني زمان دقيق تشكيل دادگاه دنيس را تعيين نكرده است.

همدردي در مرگ
سي.ان.ان: پليس واشنگتن اعلام كرد كه اجساد دو دوست قديمي را كه براي شكار با هم رفته بودند پيدا كرده است.
المرساب ۷۸ ساله و آلفرد هرد ۷۰ ساله صبح روز گذشته براي شكار با هم از منزل خارج شدند. پس از آن كه هر دو براي پيدا كردن شكار خود به يك سمت جنگل رفتند المر به نزد آلفرد بازگشت كه با بدن نيمه جان وي برروي علف ها روبرو شد.آلفرد بر اثر سكته قلبي جان سپرده بود و المر كه قصد داشت با سد كردن راه يك موتورسوار از وي كمك بخواهد پيش از اين كه بتواند با شخص موتورسوار صحبت كند از حال رفت. المر پيش از رسيدن به بيمارستان بر اثر سكته قلبي جان سپرد.يكي از فرزندان آلفرد در اين خصوص گفت: آلفرد و المر از دوستان دوران كودكي بودند. بنابراين طبيعي است كه المر تحمل ديدن جنازه پدرم را نداشته باشد.

شمار تلفات مرگبارترين حادثه ريلي ژاپن به ۱۰۰ تن نزديك شد
000801.jpg
ايسنا: آمار قربانيان مرگبارترين حادثه ريلي ژاپن در چهار دهه گذشته امروز چهارشنبه به ۱۰۰ تن نزديك شد.
آمار اين تلفات پس از آن كه تيم امدادرساني ۱۸ جسد را از زير تكه هاي به جا مانده از واگنهاي قطار بيرون كشيدند، به۹۱ تن رسيد؛ اين در حاليست كه اميدها براي نجات دهها تن كه در داخل واگنهاي ديگر به دام افتاده اند و يا در ميان لاشه هاي اين ترن گرفتار شده اند، كمرنگ شده است. يكي از مقامات تيم آتش نشاني ژاپن اعلام كرد: هم اكنون تيم نجات با تجهيزاتي براي تشخيص ضربان قلب با امواج الكترومغناطيس در منطقه حضور دارد.
خبرگزاري رويترز نوشت: كازوئو كيتاگادا وزير ترابري ژاپن، به پارلمان اين كشور گفته است: دولت تمام تلاشش را براي يافتن علت حادثه و وقوع مجدد چنين حوادثي به كار مي گيرد.
در حالي كه كيتاگادا مشغول سخنراني بود، خبرهايي از برخورد يك ترن مسافري در يوكوهاما در نزديكي توكيو با يك وانت منتشر شد. در اين حادثه هيچ كدام از مسافران اين ترن صدمه نديدند، اما راننده مصدوم خودرو وانت در شرايط وخيمي در بيمارستان به سر مي برد.
همچنين قطار مسافربري ديگري نيز روز سه شنبه به كاميوني در نزديكي توكيو برخورد كرد كه راننده  كاميون جراحات كمي برداشت.
اطلاعات ثبت شده در سيستم اين ترن، نشان از سرعت ۶۲ مايل در ساعت قطار واژگون شده در حومه ي اوزاكا كه تاكنون بيش از ۱۰۰ كشته و ۴۲۰ مجروح برجاي گذاشته دارد. اين در حالي است كه محدوده ي سرعت اين ترن ۴۳ مايل در ساعت بوده است.


كشف جسد سوخته زن حامله ژاپني در باغ همسرش
در پي كشف جسد نيم سوخته يك زن باردار در باغ منزلي در «كاناگاوا» ژاپن، يك مرد ۳۴ ساله دستگير شد.
به گزارش روزنامه «ديلي يوميوري» ، جسد سوخته اين زن باردار كه جنين هشت ماهه اي را در شكم داشت، داخل يك مشمع پلاستيكي، ۲۹ دسامبر سال گذشته و در باغ حياط منزل «توشي هيرو ايشي» ، اهل «كاماكورا» ، پيدا شد.
براساس اين گزارش، بررسي ها نشان مي داد، جسد متعلق به زني ۳۳ ساله به نام «توموكوكوندو» است . بلافاصله دراين رابطه «ايشي» دستگير و در تحقيقات صورت گرفته ازنامبرده معلوم شد كه دو سال و نيم گذشته با «كوندو» در محل كارش آشنا شده و به او قول ازدواج داده است و اين اقدام در حالي بود كه ايشي همسر و يك فرزند داشت !
پليس در بازجويي هاي بعدي از خانواده «كوندو» دريافت، كوندو دو روز قبل از حادثه با خانواده اش در «نيگتيا» تماس گرفته و عنوان كرده به زودي و درچند روز آينده با «ايشي» به ملاقات آنها خواهد رفت اما پس از گذشت چند روز از هيچكدام خبري نشد.پليس ژاپن درحال پيگيري ماجراست.

جسد يخ زده اي كه چك صادر مي كرد
مردي براي استفاده از چكهاي تأمين اجتماعي مادر خود، جسد او را پس از مرگش بيش از چهار سال در فريزر نگه داشت.
«شاث» كه اهل ايالت ويسكانسين امريكاست به پليس گفت: جسد مادر ۵۲ ساله او كه بطور طبيعي در آگوست سال ۲۰۰۰ درگذشته، به حالت يخزده در فريزر نشسته و او براي آن كه كسي متوجه نشود، جسد مادرش را درون فريزر پنهان كرده است.
«شاث» درباره علت اين اقدام خود گفت: هيچ منبع درآمد ديگري به غير از چك هاي تامين اجتماعي مادرش نداشته است.
قاضي شهر كمپبل در ايالت ويسكانسين مبلغ ۱۰۰ هزار دلار ضمانت براي آزادي شاث تعيين كرد و دادستان ناحيه نيز اعلام كرد كه شاث احتمالا هفته آتي محاكمه مي شود.
در بارزسي از خانه شاث، ۱۰ هزار دلار پول نقد و چندين برگ چك به حساب مشترك شاث و مادرش و نيز حدود ۲۰ ابزار منفجره دست ساز و چندين اسلحه گرم يافت شده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |