پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۴ - Apr 28, 2005
كاربران در درياي اطلاعات غرق خواهند شد
طراحي كامپيوتر به اندازه يك دكمه
000774.jpg
گروه دانش- امير بهادري نژاد: تكنولوژي ذخيره اطلاعات در كامپيوتر به حدي ارزان و قابل دسترس خواهد شد كه شايد در آينده اي نه چندان دور، يك كاربر بتواند كليه مكالمات روزانه و يا تصاويري را كه در طول زندگي خود شكاركرده داخل كامپيوتر شخصي اش ذخيره كند. البته به شرطي كه متخصصان كامپيوتري به توسعه سيستم هاي جست وجو بپردازند تا اين كه كاربران غرق در درياي اطلاعات نشوند.
جملات فوق، بخشي از مصاحبه اخير ريچارد رشيد، مدير ارشد بخش تحقيقات شركت مايكروسافت با يك خبرگزاري خارجي مي باشد.
به اعتقاد وي، تكنولوژي در برخي از بخش ها در حال سبقت گرفتن از افراد جامعه است. به عبارتي ديگر كاربران توانايي و قابليت استفاده از اين تكنولوژي پيشرفته را ندارند. چون سرعت پيشرفت تكنولوژي مطابق با ميزان دانش و آگاهي مردم نيست.
به عنوان مثال شايد در آينده، كامپيوترهايي به اندازه دكمه پيراهن ساخته شود كه اين كامپيوتر را مي توان روي لباس كاربران نصب كرد. جالب اين كه كامپيوتر دكمه اي حاوي چندين دوربين و حسگر خواهد بود تا اين كه كليه حركات، مكالمات و فعاليت هاي كاربر را ثبت كند.
با اين حال، ذخيره كليه اطلاعات يك كاربر در طول زندگي و سپس دستيابي به اين اطلاعات چندين سال پس از ذخيره شدن آنها، چالشي است كه هم اكنون متخصصان كامپيوتر با آن مواجه هستند.
در حال حاضر ۷۰۰ محقق در ۵ آزمايشگاه مختلف در سراسر جهان مشغول حل اين مشكل هستند. اين محققان پيشنهاد داده اند، تصاوير فعاليت هاي روزانه يك كاربر همراه با موقعيت جغرافيايي آن در كامپيوتر ثبت شود. به عبارتي ديگر، مشخصات جغرافيايي مكاني كه عكس ديجيتالي در آن گرفته شد همراه با عكس ثبت شود. تا اين كه اگر سالها بعد، كاربر تمايل به مشاهده آن عكس را داشت، تنها با تايپ كردن نام آن مكان، به عكس مورد نظر دسترسي پيدا بكند.
اين تكنولوژي براي افرادي كه از ضعف حافظه رنج مي برند، بسيار مفيد خواهد بود، چون كليه فعاليت هاي روزانه آنان در كامپيوتر ثبت مي شود. همچنين فرماندهان پليس مي توانند اين كامپيوتر را روي لباس نيروهاي خود نصب كنند تا اين كه از فعاليت هاي روزانه شان آگاه شوند.
البته با وجود اين پيشرفت هاي عظيم، برخي از ابعاد تكنولوژي كامپيوتري در آينده تغيير پيدا نخواهد كرد. به گفته رشيد، تا ۱۰ سال آينده، كاربران كماكان مجبور به استفاده از صفحه كليدهاي سنتي براي تايپ كردن اطلاعات خواهند بود با آن كه شركت هاي بزرگ كامپيوتري جهان از جمله مايكروسافت سرمايه گذاري عظيمي را روي نرم افزارهاي نوشتاري و صوتي انجام داده اند تا اين كه كاربر بتواند با صوت و يا با دست نوشته هاي خود، اطلاعات را وارد كامپيوتر نمايد.
يكي ديگر از اهداف شركت  مايكروسافت براي دسترسي به تكنولوژي پيشرفته، استخدام متخصصان خارجي است به همين دليل اين شركت از دولت آمريكا خواسته قوانين دست و پاگير صدور رواديد اقامت را براي اين افراد اعمال نكند.
شركت مايكروسافت همچنين به دولت آمريكا هشدار داده، تا دو سال آينده، تعداد فارغ  التحصيلان رشته كامپيوتر در آمريكا ۳۰ درصد كاهش يابد به همين دليل اين كشور چاره اي به جز استخدام متخصصان كامپيوتر ساير كشورهاي جهان نخواهد داشت.

كاهش آسيب ديدگي در حين دويدن
كفش كامپيوتري
000771.jpg
گروه دانش: بسياري از دوندگان سرشناس جهان با پاي برهنه در دوهاي استقامت شركت مي كنند چون معتقدند دويدن با پاي برهنه احتمال آسيب ديدگي آنان را در مقايسه با زماني كه كفش پوشيده اند، كاهش مي دهد. اخيراً يك شركت توليدكننده لوازم ورزشي اقدام به عرضه اولين كفش كامپيوتري جهان كرده است تا اينكه احتمال آسيب ديدگي دوندگان در جريان مسابقات دو كاهش يابد.
مكانيسم اين كفش اين گونه است كه هر بار دونده براي گام برداشتن، پايش را از روي زمين بلند مي كند، لايه زيرين كفش براساس نحوه دويدن شخص و شكل پاي او تنظيم مي شود تا اينكه پاي دونده هنگام فرود آمدن روي زمين آسيب نبيند.
البته محققان براي طراحي اين نوع كفش سه سال به صورت شبانه روزي تلاش كردند و هم اكنون دوندگان مي توانند حاصل كار آنان را با پرداخت ۲۵۰ دلار خريداري كنند.
در داخل هر لنگه از اين كفش كامپيوتري، يك «microprocessor» نصب شده كه اين تراشه قادر به انجام ۵ ميليون محاسبه رياضي در هر ثانيه است. همچنين يك حسگر مغناطيسي در پاشنه كفش نصب شده كه فشار وارد بر پاشنه پاي دونده را در هر لحظه محاسبه مي كند. در حقيقت اين حسگر در هر ثانيه ۱۰۰۰ اندازه گيري انجام مي دهد.
براساس همين داده ها، يك الگوريتم پنهان مشخص مي كند كه قطر ايده آل لايه زيرين كفش بايد چه اندازه باشد تا اينكه حداقل ضربه به پاي دونده وارد شود.
اما چگونه قطر لايه زيرين كفش تغيير مي كند؛ تنظيم لايه زيرين كفش به وسيله يك موتور الكترونيكي بسيار كوچك صورت مي گيرد. اين موتور با يك باتري ۳ ولت كار مي كند كه هر باتري قادر به انجام ۱۰۰ ساعت كار مفيد مي باشد و مي توان آن را جايگزين كرد.
البته بايد توجه داشت، استفاده از اين نوع كفش، سرعت دونده را افزايش نمي دهد بلكه باعث كاهش شدت مصدوميت هاي وي روي سطوح سفت مي شود. اين كفش ها در دوهاي استقامت مؤثرتر مي باشد چون دونده به دليل فرود آمدن روي يك لايه نرم (لايه زيرين كفش) فشار كمتري به عضلات و استخوان هاي خود وارد مي كند و ديرتر خسته مي شود.
به هر حال در پايان مسابقه دونده نيازي به فاش كردن كفش كامپيوتري خود ندارد چون موتور آن ۱۰ دقيقه پس از پايان دويدن به صورت خودكار از كار مي افتد.

پانزدهمين سالگرد پرتاب تلسكوپ هابل
000768.jpg
گروه دانش: آژانس فضايي آمريكا، ناسا، با انتشار دو عكس خارق العاده از دو منظره حيرت انگيز كيهاني، پانزده سال فعاليت نجومي با تلسكوپ فضايي هابل را جشن گرفته است.
عكس هاي هابل از سحابي موسوم به عقاب (ام ۱۶) و كهكشان گردابي (ام ۵۱) در حالي منتشر مي شود كه آينده اين تلسكوپ همچنان در وضعيتي مبهم قرار دارد.
به گزارش پايگاه اينترنتي بي بي سي تلسكوپ فضايي هابل از زمان قرار گرفتن در مدار زمين در سال ۱۹۹۰ بر تخت سلطنت عالم نجوم تكيه زده است.
اين تلسكوپ بيش از ۷۰۰ هزار عكس از سيارات، ستاره ها، كهكشان ها و اجرامي در عميق ترين كرانه هاي فضا را به زمين ارسال كرده است.
البته نخستين عكس هاي اين تلسكوپ از وضوح كامل برخوردار نبود، چرا كه تجهيزات نوري اوليه (آينه هاي) تلسكوپ با مشخصات نادرست ساخته شده بود.
اما نصب تجهيزات تصحيح كننده نوري در سال ۱۹۹۳ و انجام دو ماموريت ديگر براي تعمير و سرويس آن توسط فضانوردان، موقعيت آن را به عنوان محبوب ترين تلسكوپ اخترشناسان تضمين كرده است.
عكس هايي كه روز دوشنبه منتشر شد قابليت هاي هابل را به بهترين وجه به نمايش مي گذارد.
اما ادامه بقاي هابل به ماموريت هاي تازه فضايي براي تعمير و نوسازي آن بستگي دارد.
مقام هاي ناسا در پي حادثه انهدام شاتل كلمبيا در سال ۲۰۰۳ گفتند كه نمي توانند ايمني فضانوردان را تضمين كنند و به همين دليل برنامه هاي آتي براي سرويس هابل را منحل كردند.
اين سازمان همچنين گفته است كه ترتيب دادن يك ماموريت روبوتيك (خودكار و بدون حضور فضانوردان) براي تعمير هابل، بيش از حد پرهزينه خواهد بود.
اما مايكل گريفين، رئيس جديد ناسا، كه اوايل ماه جاري به اين مقام رسيد قول داده است اين موضوع را بار ديگر مورد بررسي قرار دهد.
اگر دانشمندان بر آرزوي خود براي نصب تجهيزات و فن آوري هاي جديد براي بهبود حتي بيشتر عملكرد هابل جامه عمل پوشند، اين تلسكوپ خواهد توانست براي سال هاي سال سرمنشاء پيشرفت هاي تازه نجومي باشد.

افزايش فروش بازي هاي ويديويي
گروه دانش:  ميزان فروش بازيهاي ويديويي در فصل اول اقتصادي سال ۲۰۰۵تقريباً ۲۳ درصد افزايش داشته است و به بيش از ۲/۲ ميليارد دلار رسيده است.اين افزايش فروش به دليل استقبال چشمگير مردم از دستگاه هاي بازي ويديويي قابل حمل است. به عنوان مثال از زمان ارائه دستگاههاي بازي جيبي در بازار و استقبال قابل توجه عموم از اين ابزار، فروش بازيهاي ويديويي هم بيشتر شده است.فروش دستگاه هاي بازي در سال جاري به بيشتر از ۱ ميليارد دلار رسيده است.

نرم افزار
نسخه ارزان قيمت ويندوز به هند و روسيه مي رود
گروه دانش: مايكروسافت، هند و روسيه را به عنوان بازارهاي بعدي سيستم عامل ارزان قيمت خود انتخاب كرده است.
به گزارش ايلنا، مايكروسافت قصد دارد نسخه كم هزينه Starter Edition ويندوز XP را گسترش دهد. در حال حاضر اين شركت بر روي بازار برزيل تمركز كرده تا استفاده از اين سيستم عامل ارزان را در برزيل ترغيب كند.
قبلاً سيستم عامل مذكور در كشورهاي مالزي، اندونزي و تايلند عرضه شده و مايكروسافت، هند و روسيه را به عنوان بازارهاي بعدي براي اين نرم  افزار در برنامه خود قرار داده است. مايكروسافت اين بار نسخه برزيلي Starter Edition را در فروشگاه  هاي نرم  افزار عرضه نمي  كند، بلكه رايانه هاي شخصي را كه حاوي اين نرم  افزار است، به بازار عرضه خواهد كرد.
اين نرم  افزار خود داراي محدوديت  هاي خاصي است، از جمله اين كه حداكثر سه برنامه را به طور همزمان باز مي  كند.

حمايت يونسكو از پروژه هاي IT در كشورهاي فقير
گروه دانش: سازمان علمي، فرهنگي و هنري سازمان ملل (يونسكو)، اعلام كرد كه به پروژه هاي فناوري اطلاعات در كشورهاي آفريقايي كه با هدف آشنايي كودكان با فناوري اطلاعات انجام مي شود كمك خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، در آخرين جلسه تصميم گيري يونسكو اعلام شد كه اين سازمان قصد دارد پروژه ها و طرح هاي فناوري اطلاعات در كشورهاي فقير را حمايت كرده و كودكان اين كشورها را هرچه بيشتر با فضاي سايبر، رايانه و اينترنت آشنا كند.

آن لاين
فيلم ماتريكس را به صورت آنلاين بازي كنيد
موج: علاقه مندان مجموعه سينمايي ماتريكس با شركت در بازي رايانه هاي ماتريكس از طريق اينترنت مي توانند با شخصيت ها، فضاها و داستان هاي مورد علاقه خود در تلاش براي نجات جهان از نيروهاي افسانه اي مجازي همدست شوند. بازي ماتريكس آنلاين، طبقه بندي نسبتاً تازه اي از بازي هاي رايانه اي اينترنتي است براي بازيگران انبوه كه محبوب ترين نوع بازي هاي رايانه اي در كشورهاي شرق دور به خصوص تايوان و كره جنوبي است، اما در صنعت بازي كامپيوتري ويديويي در آمريكا هنوز جاي كوچكي را اشغال مي كند.
براي شركت در اين بازي علاوه بر خريد نرم افزار كه در آمريكا ۵۰ دلار قيمت گذاري شده، ماهي ۱۵ دلار نيز بايد به عنوان هزينه اشتراك پرداخت كرد.

ايران
طراحي و ساخت سكوي پايدار شده مراقبت و شناسايي هوايي
گروه دانش: سكوي پايدار شده مراقبت و شناسايي هوايي شب و روز براي نخستين بار در كشور توسط متخصصان داخلي در كشور طراحي و ساخته شد.
مهندس فريد اميري، كارشناس صنايع الكترونيك شيراز در جريان برپايي «چهارمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي» با اعلام اين خبر افزود: اين سكو، مراحل آزمايشي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته و به زودي به توليد انبوه مي رسد.وي با اشاره به اين كه وسيله مذكور كمك شاياني به خلبانان براي اجراي عمليات پرواز در شب مي كند، تصريح كرد: اين سامانه علاوه بر انجام عمليات پليسي به منظور تعقيب و گريز، مراقبت و نظارت خطوط مرزي، آبي و خاكي در شب و روز كاربرد فراواني دارد.
اميري گفت: با نظر به ويژگي هاي اين سيستم در حوادث غيرمترقبه از قبيل آتش سوزي، سيل، زلزله و ... دستگاه مذكور كارايي به سزايي در كاهش ميزان خسارات حوادث غيرمترقبه دارد.وي افزود: اين وسيله قابليت نصب بر روي هرگونه بالگرد، هواپيما و هواپيماي بدون سرنشين را داراست.
اين كارشناس گفت: پيش از ساخت اين دستگاه، امكان دسترسي به اطلاعات گسترده هوايي، تنها از طريق هواپيماي عكسبرداري و فقط در روز و هواي صاف امكان پذير بود، در حالي كه سكوي جديد در هر ساعت شبانه روز و شرايط جوي مي تواند به فعاليت بپردازد.وي اظهار داشت: از موارد حايز اهميت اين سكو، سيستم پايدارسازي آن است كه با استفاده از سنسورهاي موجود در اين سيستم، لرزش ها و تكان هاي ناخواسته هواپيما و بالگردها را اصلاح كرده و تصاوير بدون لرزش و تكان را تهيه مي كند.وي گفت: اين سيستم همچنين قادر است، به منظور مراقبت و شناسايي، تصاوير را به صورت زنده به مراكز فرماندهي ارسال كند.
اين كارشناس يادآور شد: به دليل تحريم هاي موجود امكان تهيه مشابه خارجي سكوي مراقبت و شناسايي هوايي شب و روز با محدوديت روبه روست كه خوشبختانه سكوي ساخته شده در داخل كشور، از نظر تكنولوژي ساخت، برابر با مشابه خارجي آن است.

هكرها
۲۵۰۰ حمله به سرورها در روز
گروه دانش: هر روز بيش از ۲۵۰۰ سرور وب در جهان مورد هجوم هكرها قرار مي گيرند.
براساس آخرين آمار منتشر شده، حمله هكرها به سرورها و سايت هاي اينترنتي در سال ۲۰۰۴ بيش از ۳۶ درصد افزايش يافت. در اين مدت ۴۹ حمله مجزا به سرورهاي ارتش آمريكا انجام شد كه تعطيلات كريسمس پركارترين مقطع زماني براي فعاليت هكرها بود.
به گفته متخصصان كامپيوتر در زمان فرارسيدن جنگ هايي كه كشور آمريكا در آن دخيل بوده، حمله به سرورهاي وب افزايش مي يابد.
اما هكرها به سه دليل به هك كردن سرورها مي پردازند:
۱- براي تفريح كردن
۲- براي رقابت كردن با دوستان خود و ثبت ركورد
۳- براي پيشبرد اهداف سياسي خود

بازي
طراحان بازي هاي رايانه اي ،گردانندگان دنيا
000780.jpg
ايسنا:سياستمداران را فراموش كنيد، افرادي كه واقعا دنيا را مي گردانند طراحان بازي هاي رايانه اي هستند.
به گزارش مجله تايم، گروهي كه بازي «ايكس باكس» (XBOX ) و «هالوو» را طراحي كرده در بين صد نفري كه بيشترين تاثير را در دنيا داشته اند قرار دارد. بر اساس اين گزارش، آن ها قدرت عوض كردن شيوه  زندگي و فكر ميليون ها نفر را دارند.
سري بازي «هالوو» ، ساخت شركت مايكروسافت ،بر مبناي مبارزات سربازي است كه براي نجات بشريت با آدم فضايي ها مي جنگد.
اين بازي به عنوان يكي از خشن ترين بازي هاي رايانه اي سال شناخته شده است. بازي هالوو۲ ، در اولين هفته  انتشار در بازار در ماه نوامبر ، ۶۶ميليون دلار فروش داشته است. از دنياي رايانه ، نام مبتكران گوگل،رييس مايكروسافت در اين فهرست ديده مي شود.
در حالي كه نام هشت بريتانيايي در اين ليست صد نفر برتر تاثير گذار در دنيا قرار دارد جاي نخست وزير اين كشور توني بلر، براي دومين سال متوالي در اين فهرست خالي است. نيمي از اسامي اين فهرست به آمريكايي ها تعلق دارد كه شامل جرج بوش(رييس جمهوري ايالات متحده آمريكا) و مايكل مور(فيلمساز و منتقد آمريكايي ضد بوش) مي شود.

نشر
انتشار زندگي نامه رئيس اپل
000777.jpg
گروه دانش: شركت اپل براي اينكه از ناشر زندگينامه رئيس اين شركت انتقام بگيرد، اقدام به جمع آوري كتاب هاي تكنولوژي اين ناشر در فروشگاه هاي اپل كرده است.
قرار است اين ناشر، زندگي نامه استيو جابز، رئيس اپل را منتشر كند اما اين شركت معتقد است، انتشار زندگي نامه وي غيرقانوني مي باشد چون از جابز مجوز دريافت نكرده است.
با توجه به اينكه ناشر فوق قصد توزيع اين كتاب را دارد، شركت اپل براي انتقام گرفتن از اين ناشر اعلام كرده كليه كتاب هاي تكنولوژي اين ناشر را در كليه فروشگاه هاي اپل در سراسر جهان جمع آوري كرده است . شركت اپل ۱۰۴ فروشگاه در سطح جهان دارد.

معرفي نسخه هاي جديد ويندوز
روز سه شنبه اين هفته، بيل گيتس، رئيس شركت مايكروسافت در جريان يك كنفرانس، به معرفي سيستم عامل جديد ويندوز پرداخت.
اين سيستم عامل جديد كه لانگ هورن نام دارد پيشرفته ترين نسخه ويندوز ۹۵ است كه در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد.
قرار است توزيع گسترده اين نرم افزار در پايان سال ۲۰۰۶ آغاز شود اما نسخه آزمايشي آن تابستان امسال به بازار خواهد آمد.
از جمله ويژگي هاي لانگ هورن مي توان به امنيت و سرعت بيشتر و گرافيك  بهتر آن اشاره كرد.
همچنين در جريان اين كنفرانس، گيتس اعلام كرد، نسخه پيشرفته ويندوز XP حرفه اي تا يك ماه ديگر به بازار خواهد آمد.

فضا
موشك اوكرايني، ماهواره مخابراتي بين المللي را به فضا فرستاد
مسكو- ايرنا: موشك اوكرايني «زنيت» حامل ماهواره مخابراتي بين المللي روز سه شنبه از پايگاه فضايي بين المللي «استارت دريايي» در اقيانوس آرام به فضا پرتاب شد.
خبرگزاري ريانووستي اعلام كرد قرار است موشك مذكور ماهواره «اسپيس وي- اف يك» را در مدار زمين قرار دهد.
اين ماهواره بر اساس برنامه ساخت آن مي تواند ۱۲سال در مدار زمين فعاليت كند. پايگاه بين المللي «استارت دريايي» در نزديكي جزيره «كريسمس» واقع در محدوده استوايي اقيانوس آرام قرار گرفته و به شركت هاي اوكرايني، روسي، آمريكايي و نروژي تعلق دارد. اين پايگاه به پرتاب ماهواره هاي مخابراتي و تجارتي اختصاص دارد و بيشتر ماهواره هاي سنگين وزن از آن به فضا پرتاب مي شوند.

اينترنت
ويروس هاي اينترنتي در هفته اي كه گذشت
ايرنا: در اين هفته چندين بد افزار مشاهده شده كه به طور مختصر به معرفي آنها مي پردازيم.
۲گونه مختلف از كرم اينترنتي ،Mytobيك گونه جديد از تروجان Mitglieder و يك گونه جديد از تروجان Bancos در هفته گذشته مشاهده شده و رايانه هاي كاربران را مورد حمله قرار مي دهند.
دو گونه كرم اينترنتي Mytob.BC و Mytob.BDاز ويروس هاي اينترنتي فعال هفته گذشته هستند كه وظيفه باز كردن backdoorها را در كامپيوتر آلوده به عهده دارند. اين اقدام باعث مي شود كه گونه BCاين كرم به يك وب سرور و گونه BD نيز به IRCسرور متصل شود. سپس اين دو كرم منتظر مي شوند تا به دستوراتي كه از طرف يك كاربر آلوده مي رسد عمل كنند.
اين دو كرم اينترنتي مي توانند فايل HOSTSسيستم را تغيير دهند در نتيجه كاربر نمي تواند به وب سايت هايي كه مربوط به شركت هاي آنتي ويروس است مراجعه كند. اين كرم ها از طريق ايميل، شبكه هايي كه با اسم رمزهاي آسان محافظت مي شوند و با بهره گيري از آسيب پذيري LSASSمنتشر مي شوند. آنها ساير بدافزارها مانند كرم اينترنتي Faribot.A را نيز وارد سيستم مي كنند.
تروجان Bancos.FS كه در اين هفته انتشار يافت با ورود به سيستم، در حافظه جاي مي گيرد و مانند يك Keylogger عمل مي كند.
اين تروجان منتظر مي ماند تا ارتباط سيستم با اينترنت از طريق مودم برقرار شود، سپس همه وب سايت هايي كه كاربر مشاهده مي كند را با ليست خود كه شامل آدرس هاي بانك هاست تطابق مي دهد. در صورتي كه آن وب سايت در فهرستش موجود بود تمامي اطلاعاتي را كه كاربر در آن وب سايت وارد كرده را ثبت و براي يك سرور ديگر ارسال مي كند.
Mitglieder.CGتروجاني است كه با هدف از كارانداختن ابزارهاي امنيتي سيستم (آنتي ويروس و فايروال) منتشر شده است.

سر گرمي
جنون بازي هاي كامپيوتري در چين
گروه دانش: در كشور چين نسل جوان به حدي شيفته بازي هاي كامپيوتري و اينترنتي شده كه از زندگي واقعي خود غافل شده است. به همين دليل شركت هاي بين المللي طراحي بازي هاي كامپيوتري چشم به بازار چين دارند چون رشد بازي هاي كامپيوتري در اين كشور فوق العاده بوده است.
براي برخي از جوانان و نوجوانان چيني، بازي هاي كامپيوتري و آن لاين از هر چيز ديگر در زندگي مهم تر است و تنها هدف آنها، سبقت گرفتن از دوستان خود در كسب امتيازات بيشتر بازي هاي آن لاين مي باشد.
در شهرستان ها و روستاهاي كشور چين، سرگرمي نسل جوان و نوجوان، حضور در كافي نت ها پس از تاريك شدن هوا مي باشد كه حتي برخي از مراجعه كنندگان به اين كافي نت ها به دليل اينكه چندين ساعت به بازي هاي كامپيوتري خيره مي شوند به خواب عميقي فرو مي روند و يا در مسير كافي نت تا خانه، دچار سانحه مي شوند.
سال گذشته كشور چين صاحب ۱۰۰ ميليون كاربر اينترنتي بود كه يك پنجم آنها به با زي هاي اينترنتي مي پرداختند.
گفته مي شود، يك جوان ۳۰ ساله كه ۶ سال قبل شركت  بازي هاي آن لاين تأسيس كرد هم اكنون دومين مرد ثروتمند كشور چين با يك ميليارد دلار دارايي به شمار مي آيد.
از سوي ديگر پكن قصد ندارد اين بازار پرسود را از دست بدهد به همين دليل يك كالج تأسيس كرده كه در اين كالج، دانشجويان نحوه طراحي بازي هاي اينترنتي سالم را فرا مي گيرند.
با توجه به اينكه هنوز ميليون ها نفر علاقه مند به بازي هاي آن لاين در كشور چين به اينترنت دسترسي ندارند، پيش بيني مي شود پس از برقراري ارتباط آنان با اينترنت،  صنعت بازي هاي كامپيوتري اين كشور پرسودتر بشود.
پلي استيشن همراه در اروپا
گروه دانش: دستگاه پلي استيشن همراه شركت سوني از روز دهم شهريور ماه سال جاري در اروپا به فروش خواهد رسيد. پلي استيشن همراه دستگاهي است كه علاوه بر انجام بازِ ي هاي كامپيوتري در آن مي توان به تماشاي فيلم و گوش دادن به موسيقي پرداخت.
اين دستگاه به مبلغ ۱۷۹ پوند در اروپا به فروش خواهد رسيد در حالي كه قيمت آن در آمريكا ۱۲۹ پوند مي باشد.
پلي استيشن همراه براي اولين بار در حدود سه ماه قبل به بازار آمد و تاكنون
۵/۱ ميليون دستگاه در سراسر جهان به فروش رفته است.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |