پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۶ - May 12, 2005
رئيس جمهوري در غرفه همشهري
002127.jpg
عكس:مجتبي جانبخش
ديروز رئيس جمهور كشورمان از غرفه روزنامه همشهري در دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات كشور بازديد كرد. آقاي خاتمي در اين بازديد ضمن گفتگو با دست اندركاران بخشهاي مختلف غرفه همشهري و آشنايي با سيستم هاي جديد اطلاع رساني روزنامه در دفتر يادبود روزنامه اينگونه نوشت:
جايگاه همشهري در عرصه مطبوعات كشور جايگاهي بلند و در خور احترام است.به همه كارمندان و عزيزان روزنامه و نشريات پيوسته آن تبريك و خسته نباشيد مي گويم.
همچنين ايرنا گزارش داد «سيد محمد خاتمي»  رئيس  جمهوري  ديروز عصر  در جريان  بازديد از نمايشگاه  مطبوعات  اعلام  كرد: فعاليت هاي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي يكي  از افتخارات  دوران  هشت  ساله  دولت  من  است .
رئيس  جمهوري  درباره  نتيجه  تحقيق  و تفحص  مجلس  هفتم از عملكرد وزارت  ارشاد، افزود: تحقيق  و تفحص  حق  مجلس  است  ولي  بنده  به  سهم خود اعلام  مي كنم  يكي  از افتخارات  دوران  دولت  من  فعاليت هايي  است  كه  در وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  انجام  گرفته  است .
وي  افزود: وزارت  ارشاد با همه  مشكلات  و سختگيري ها و فشارهايي  كه  روي  آن  بوده  و توقعات  فراواني  كه  از آن وجود داشته ، توانسته  با درايت  و آرامش  و با حفظ اصول  و معيارهايي  كه  متعلق  به  اين  ملت  و انقلاب  است  اين  مسير را به  درستي  طي  كند.
رئيس  جمهوري  اظهار داشت : من  به  نمايندگي  از طرف  همه  همكاران  خود   اگر نتوانستيم  از وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  و حقوق  عزيزاني  كه  احياناً در اين عرصه  به  خاطر فشارهايي  كه  پايمال  شده ، دفاع  كنيم ، عذرخواهي  مي كنم .
خاتمي  تصريح  كرد: هم  من  و هم  وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  و همكارانمان  قصدمان  اين  بوده  كه  در اين  كشور قانون ، مصلحت ، آزادي ، رشد و ارتقاء حاكم  شود.
وي  اضافه  كرد: با وجود همه  مشكلات  و كمبودهايي  كه  بوده  من  وزارت  ارشاد را موفق  مي دانم  و تحقيق  و تفحص  را با اين  اميد كه  بي طرفانه  و منصفانه  باشد و نتيجه  آن نيز از پيش  مشخص  شده  نباشد، به  فال  نيك  مي گيرم .

مركز پژوهش هاي مجلس ارائه كرد
پيشنهاد حذف دوره پيش دانشگاهي
وزارت مسكن موظف به تهيه و تأمين زمين هاي مورد نياز
آموزش و پرورش در سراسر كشور شده است
002070.jpg
ايسنا: با تشكيل آخرين جلسه تخصصي براي بررسي نظام آموزش و پرورش كشور در مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، اقدامات اين مركز در زمينه بررسي پيش نويس لايحه نظام آموزش و پرورش براي ارائه نقطه نظرات كارشناسي به پايان رسيد.
با تشكيل بيست و هفتمين جلسه تخصصي مركز پژوهش ها براي رسيدگي به وضعيت نظام آموزش و پرورش، پيش نويس لايحه نظام آموزش و پرورش همراه با توصيه هاي كارشناسي مركز پژوهش ها به زودي در اختيار كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار خواهد گرفت.
مركز پژوهش ها براي رسيدگي دقيق به اين پيش نويس طي سال گذشته ۲۵ جلسه تخصصي با حضور كارشناسان و مسؤولان وزارتخانه هاي مربوطه و دست اندركاران نظام آموزشي كشور تشكيل داد و دو جلسه آخر را نيز اخيراً برگزار كرد.
به گفته دبير اين جلسات، حذف پيش دانشگاهي از نظام آموزش و پرورش، پيش بيني دوره آمادگي در نظام رسمي آموزش و پرورش كشور
(پيش دبستاني)، الزام وزارت آموزش و پرورش به تدوين لايحه استخدامي خاص براي نيروهاي انساني شاغل در اين وزارتخانه، ايجاد مشاوره تحصيلي براي دوره هاي ابتدايي و راهنمايي، بازنگري در تمام برنامه هاي درسي، تاكيد بر مديريت مشاركتي، استفاده از قابليت و ظرفيت شهرداري ها در ساخت فضاهاي آموزشي، پيش بيني نظام راهنمايي تعليماتي براي تمام دوره ها و افزايش سهم اعتبارات دولتي آموزش و پرورش در توليد ناخالص ملي دست كم تا ۶ درصد طي برنامه پنج ساله چهارم از جمله تدابير مركز پژوهش ها براي تغيير و دگرگوني نظام آموزش و پرورش كشور مي باشند.
وي افزود: تاسيس مركز ارزش يابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي در وزارت آموزش و پرورش به منظور كنترل كيفي فعاليت هاي آموزشي و تربيتي و تدوين نظام جامع بهداشت، درمان و رفاه و تامين اجتماعي كاركنان وزارت آموزش و پرورش در زمينه هاي مسكن، مصرف و درمان نيز از ديگر نكات مورد توجه مركز پژوهش ها بوده است.
براساس اين گزارش، در جهت پيش برد اهداف آموزش و پرورش، تكاليف مشخصي براي هريك از وزارتخانه هاي ذي ربط در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال وزارت مسكن موظف به تهيه و تامين زمين هاي مورد نياز آموزش و پرورش در سراسر كشور شده و وزارتخانه هاي  علوم، تحقيقات و فناوري و فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در جهت تحقق اهداف فرهنگي، تربيتي و پرورشي ملزم به همكاري با وزارت آموزش و پرورش شده اند. در قالب پيش نويس اين لايحه همچنين براي استفاده از صدا و سيما و رسانه ها در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش كشور راهكارهايي ارائه شده است.

گواهي نامه پايان دوره آموزش پليس
مدرسه به دانش آموزان اهدا شد
002067.jpg
گروه اجتماعي: مراسم اختتاميه آموزش پليس مدرسه با حضور مسئولين راهنمايي و رانندگي و تعدادي از مسئولين آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم گواهي نامه پايان دوره آموزش پليس مدرسه از طرف سردار ساجدي نيا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به دانش آموزان اهدا شد.
دوره هاي آموزش پليس مدرسه چند سال است كه براي دانش آموزان برگزار مي شود و تا آخر سال تحصيلي امسال تعداد دانش آموزاني كه اين دوره را گذرانده اند به ۶۵ هزار نفر خواهد رسيد.
بنا به دستور سردار قاليباف آموزش ۵۰ هزار نفر براي امسال در دستور كار بوده است.
در اين دوره ها كه در مناطق بيست گانه تهران به اجرا درآمده دانش آموزان با اصول و قوانين و اطلاعات مربوط به راهنمايي و رانندگي و فرهنگ ترافيك آشنا مي شوند.
دراين مراسم كه با حضور مسئولين آموزش و پرورش و مديريت ارتباطات و فرهنگ ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ برگزار شد، برنامه پارك سيار ترافيكي و نمايش عروسكي در دبستان بهشت به اجرا درآمد.
عكس: محمد كربلايي احمد

رئيس سازمان دانش آموزي:
هر دانش آموز سالانه ۳۰۰ تومان اعتبار فوق برنامه دارد
ايلنا: رئيس سازمان دانش  آموزي، گفت: بودجه ما در سال گذشته ۳۲ ميليارد ريال بود كه متاسفانه در سال ۸۴ با ۲۱ ميليارد ريال كاهش به مبلغ ۱۱ ميليارد ريال رسيد.
مهندس مهدي شاه حسيني، رييس سازمان دانش  آموزي، گفت: با توجه به كاهش بودجه سازمان، امسال براي انجام فعاليت  هاي فوق برنامه به ازاي هر دانش آموز تنها ۳۰۰ تومان اعتبار در اختيار داريم.
به گفته شاه  حسيني، مبلغ پيشنهادي در مجلس براي بودجه سازمان ۴۸ ميليارد ريال بوده كه مجلس با تصويب ۱۱ ميليارد ريال آن موافقت كرده و باقي آن را به ساير نهادها اختصاص داده است.
رئيس سازمان دانش  آموزي، گفت: با توجه به كسري بودجه ما نمي  توانيم عضو جديدي بگيريم و بيشتر در جهت كيفي  سازي فعاليت  هاي خود تلاش خواهيم كرد.
وي، با اشاره به اينكه در حال حاضر، ۵/۳ ميليون نفر از دانش  آموزان عضو سازمان دانش  آموزي هستند، خاطرنشان كرد: ما تنها نهاد متولي فعاليت  هاي فوق برنامه براي دانش  آموزان هستيم و نمي  توانيم ۱۶ ميليون دانش  آموز را تحت پوشش قرار دهيم.وي، به فعاليت  هاي سازمان دانش  آموزي در فصل تابستان اشاره و خاطرنشان كرد: از تابستان سال جاري، آموزش  هايي به صورت مهارت  آموزي در كانون  هاي دانش  آموزي با همكاري سازمان فني و حرفه  اي به دانش  آموزان ارائه مي  شود و بر اين اساس دانش  آموزان مي  توانند از مدرك بين  المللي دستگاه  ها استفاده كنند.شاه حسيني افزود: دانش  آموزان دبيرستاني ضمن تحصيل در مدرسه در سه تابستان متوالي آموزش مي  بيند و پس از پايان سه دوره، مدرك ديپلم ديگري در رشته تحصيلي  شان، البته در زمينه  هاي كار و دانش و مهارتي، براي آنها صادر مي  شود.
به گفته شاه حسيني، هزينه كلاس  هايي كه در تابستان به صورت پودماني براي دانش  آموزان برگزار مي  شود، حدود ۱۰۰ هزار تومان در هر تابستان است و در اين سه دوره رشته خبرنويسي نيز به داوطلبان آموزش داده مي  شود.

مدير درمان استان تهران اعلام كرد:
افزايش كارانه پرستاران تامين اجتماعي
گروه اجتماعي: ليلا خاكسار-تامين اجتماعي در بخش سوختگي بشدت با كمبود مواجه است. به طوري كه حداقل يك هزار تخت سوختگي در مراكز تامين اجتماعي مورد نياز است.
دكتر عبدا... روشن مدير كل درمان تامين اجتماعي استان تهران ضمن اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تنها ۲۰۰ تخت براي سوختگي در مراكز تامين اجتماعي وجود دارد كه اين رقم بسيار ناچيز است.
وي همچنين افزود: دولت بايد حداقل ۲ يا ۳ بيمارستان خود را كه با اشغال تخت كمتري مواجه است به سوختگي اختصاص دهد و در اين زمينه بايد يارانه جدي تعلق گيرد.دكتر روشن همچنين گفت: در حال حاضر در مراكز MRIتامين اجتماعي ۳برابر ظرفيت پذيرش وجود دارد و در استان تهران نيازمند توسعه بيشتري هستيم.
مدير درمان تامين اجتماعي تهران همچنين از افزايش كارانه هاي پرستاران اورژانس و ICU خبر داد و گفت: سعي كرده ايم دريافتي پرستاراني كه در بخشهاي سخت تر مثل اورژانس فعاليت مي كنند و معمولا رغبت كمتري در پرستاران براي اشتغال در اين بخش وجود دارد، افزايش دهيم.وي در مورد ميزان افزايش اين رقم ها گفت: ضرايب در بخشهاي مختلف متغير است و براساس شرايط ويژه آن بخش تعريف شده است.
روشن همچنين اظهار داشت: در سال گذشته ۵۱ تخت ICU و NTCV در تامين اجتماعي افتتاح شده كه ركوردي در اين زمينه بوده است.
همچنين بايد تلاش كنيم كه بودجه را از درمان مستقيم صرف خريد خدمات پزشكي كه هزينه هاي بيشتري به بيماران تحميل مي كند، ببريم.روشن همچنين گفت: كلينيك خاصي در بيمارستان لبافي نژاد مخصوص بيماران كليوي، ريوي و بيماريهاي عفوني به زودي افتتاح مي شود كه خدمات ويژ ه اي به اين نوع بيماران ارائه مي شود.

معاون سلامت وزارت بهداشت:
بيمه شهرنشينان نمي تواند مردم را راضي كند
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت گفت بيمه شهرنشينان بدون تعريف مشخص و هدف گذاري روشن در كشور اجرا مي شود و نمي تواند مردم را راضي كند اما در طرح بيمه روستائيان از ابتدا بر اساس اصول علمي صنعت بيمه اقدام مي شود.
محمد اسماعيل اكبري امروز در اجلاس فوق العاده روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي افزود: تا سال گذشته كه طرح بيمه روستائيان اجرايي شد هر سال ۹۰ ميليارد تومان در صندوق بيمه روستائيان سازمان خدمات درماني قرار مي گرفت كه معمولا بخشي از آن باقي مي ماند اما اكنون كه ۴۳۵ ميليارد تومان براي بيمه روستائيان تعيين شد بايد بدانيم چگونه و براساس چه معيارهايي اين پول را هزينه كنيم.
وي افزود: نمي توان به صورت غير واقع بينانه انتظار داشت همه ۲۰ ميليون روستايي كشور امسال تحت پوشش بيمه روستايي قرار بگيرند و قطعا بيمه بخشي از روستائيان امسال انجام نمي شود زيرا بيمه روستائيان فقط دادن دفترچه به آنها نيست.
معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد خدمات بهداشتي و درماني در شهرها توسط بخش دولتي به مردم ارايه مي شود بنابراين نبايد از خدمت بزرگي كه به مردم مي دهيم غافل باشيم.
وي تاكيد كرد: مشكلي كه اكنون در نظام درمان ما وجود دارد افزايش غيرمتعارف هزينه هاي پاراكلينيكي و آزمايشگاهي است كه توسط برخي پزشكان تحميل مي شود كه بايد با باز تعريف نحوه ارايه اين خدمات از اتلاف وقت و هزينه مردم جلوگيري كنيم كه البته اين امر در اجراي طرح پزشك خانواده در روستاها در نظر گرفته شده است.

همراه با هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران- ۸
گزارش بي بي سي از فضاي ويژه نمايشگاه و انتشار
مجموعه شعرهاي ميكل آنژ پس از سه سال
* پنج عنوان كتاب جديد درباره نقاشي ايراني از سوي انتشارات فرهنگستان هنر در هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عرضه شده است. «سيماي سلطان محمد نقاش» و «مكتب نگارگري تبريز و قزوين- مشهد» تأليف دكتر يعقوب آژند «سير تحول نقاشي ايراني سده شانزدهم ميلادي» تأليف م.م.اشرفي با ترجمه زهره فيضي، «خيال ايراني- سلطان محمد در خاطر و خيال نقاشان معاصر ايران» با مقدمه دكتر مصطفي گودرزي و نقاشي ايراني نسخه نگاره هاي عهد صفوي تأليف استوارت كري ولش با ترجمه احمدرضا تقاء آثاري هستند كه در غرفه فرهنگستان هنر در نمايشگاه كتاب در معرض فروش قرار گرفته اند.
* براي نخستين بار پس از انقلاب كتاب روضة الجنان منتشر شد. اين كتاب تأليف حافظ حسين كربلايي با تصحيح ميرزا جعفر سلطان القرايي است.
* زندگي و اشعار تركان پارسي گوي منتشر مي شود. محمدرضا طاهري كه تخلص او حسرت است در حال تأليف كتابي ۴ جلدي است كه آثار و زندگي شاعران آذري زبان را دربرمي گيرد.
* مسجدجامعي گفت: عظمت و اهميت نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، مايه غرور ملي است.
* بانك رفاه كارگران اعلام كرد: به افرادي كه كارت خريد كتاب تهيه كنند خدمات ارائه مي دهد.
* كتاب «كميته مجازات و خاطرات عماد الكتاب» نوشته محمدجواد مرادي نيا توسط انتشارات اساطير منتشر شد. اين كتاب خاطرات محمد حسين خان قزويني است.
* برگردان عربي كتاب ادبيات معاصر ايران نوشته اسماعيل حاكمي استاد ادبيات فارسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران به وسيله بنگاه انتشاراتي «دارالروضه» در بيروت انتشار يافت.
* مجموعه شعرهاي ميكل آنژ سرانجام پس از سه سال انتظار، براي نخستين بار در ايران منتشر شد. امير علي گلريز اين شعرها را از زبان اصلي- ايتاليايي- ترجمه كرده است.
* ژيلا سربازي نويسنده ادبي گفت: متأسفانه هنوز در كشور ما كارهاي قوي همچون تن تن توليد نمي شود؛ در حالي كه بچه ها خيلي خوب از اين كتاب ها استقبال مي كنند و اين كتاب ها با روحيه آنان كاملاً سازگار است.
* راديو بي بي سي با خوب خواندن استقبال مردمي از هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه در حال برگزاري است، فضاي اين رويداد مهم فرهنگي را ويژه خوانده است.
بي بي سي گفت: نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، با استقبال نسبتاً خوب بازديدكنندگان و با فضاي خاصي در جريان است.اين راديو در گزارش فرهنگي خود گفت: امسال براي نخستين بار به دليل تمهيداتي كه براي جابه جايي بازديدكنندگان انديشيده شده، كابوس رفت و برگشت از نمايشگاه رنگ باخته و تا حدودي از بار سنگين ترافيك خيابانهاي اطراف نمايشگاه كاسته شده است.
پياده رو خيابانهاي منتهي به نمايشگاه با نرده هاي فلزي مسدود شده و بازديدكنندگان فقط از طريق پل هاي عابر پياده به محوطه نمايشگاه وارد مي شوند.
امسال از حضور پرازدحام دستفروش ها در اطراف محوطه نمايشگاه خبري نيست و در برابر خروجي، ميني بوس ها به مقصد مراكز اصلي شهر براي جابه جايي بازديدكنندگان توقف كرده اند ولي چنين مي نمايد تعداد آنها نسبت به مسافران به ويژه از غروب به بعد كم است.همچنين در مورد استقبال از نمايشگاه هم نظرهاي متفاوتي وجود دارد. در حالي كه تعداد نسبتاً زيادي از ناشران كوچك از فروش خود در چند روز نخست ناراضي هستند، ناشران بزرگتر و مشهورتر كف فروش را حدود ۱۰ هزار و سقف آن را نزديك به ۹۰ هزار تومان اعلام مي كنند.
* بيشترين مراجعه كنندگان به نمايشگاه در سالن هاي كتاب كودك و نوجوان حضور پيدا مي كنند. در اين سالن ها كودكان زيادي به چشم مي خورند كه همراه والدين و بيشتر مادران خود براي بازديد و خريد به نمايشگاه آمده اند.
گروه علمي فرهنگي

جسته ، گريخته
افزايش تعرفه ها توسط نظام پزشكي غير قانوني است
فارس: وزير بهداشت افزايش تعرفه ها توسط نظام پزشكي را غير قانوني دانست.
مسعود پزشكيان در حاشيه اجلاس فوق العاده روساي دانشگاههاي علوم پزشكي گفت: اعلام تعرفه هاي جديد توسط سازمان نظام پزشكي و افزايش آن از سوي اين سازمان برخلاف مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام است. وي افزود: وقتي مجمع تشخيص مصلحت نظام و به تبع آن مجلس و دولت اعلام مي كنند هيچ قيمتي نبايد افزايش يابد همه واحدها بايد تحت امر باشند. وي اضافه كرد: براساس قانون اول بايد دولت ميزان سرانه درمان را در كشور اعلام كند و بعد سازمان نظام پزشكي براساس آن تعرفه هاي پزشكي را تعيين كند.
وضعيت نامطلوب نشريات زنان
فارس: مدير مسئول ماهنامه «حقوق زنان» با بيان اينكه رشد نشريات تخصصي در حوزه زنان نيازمند ابزارهايي چون حمايت دولت است چنين نتيجه گيري كرد كه وضعيت كنوني نشريات زنان نامطلوب است.
به گزارش معاونت روابط عمومي و مطبوعات وزارت ارشاد، به اعتقاد اشرف گرامي زادگان مشكلات زنان در صحنه مطبوعات به تاريخچه روند حضور آنان در جامعه بر مي گردد. عضو هيات موسس «انجمن روزنامه نگاران زن» گفت: در حال حاضر توزيع نشريات در حوزه زنان درست و روشمند نيست و طبعا نمايشگاه مطبوعات حركتي است كه در پرتو آن مي توان به معرفي نشرياتي در اين بخش پرداخت. وي در ادامه از واگذاري بخش نمايشگاهي به موسسه تعاوني مطبوعات ابراز خرسندي كرد و افزود: اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند و حمايت هاي دولت در جهت تسريع در كار مطبوعاتي در حوزه زنان افزايش يابد.
ميز و نيمكت  هاي غيراستاندارد و بيماريهاي ستون فقرات
ايلنا: ميز و نيمكت  هايي كه در مدارس استفاده مي  شوند، فاقد استانداردهاي لازم هستند و همين امر بيماري ستون فقرات را در دانش  آموزان افزايش مي  دهد.
سهيلا تبريزي، كارشناس مسئول بهداشت و تغذيه مدارس تهران، گفت: ميز و نيمكت  هاي مدارس بايد متناسب با سن دانش  آموزان طراحي شود؛ اما در حال حاضر براي مدارس ابتدايي و دبيرستان يك نيمكت استفاده مي  شود.وي، با اشاره به افزايش بيماري  هاي مربوط به ستون فقرات در بين دانش  آموزان، افزود: علاوه بر نيمكت  هاي غيراستاندارد، استفاده از كوله پشتي  هاي سنگين اين بيماري را در بين دانش  آموزان افزايش مي  دهد.
تشخيص سرطان تخمدان با آزمايش خون
ايلنا: محققان توانستند با آزمايش خون احتمال بروز سرطان تخمدان را تشخيص دهند.
محققان اعلام كردند: يك نوع آزمايش خون جديد مي  تواند سرطان تخمدان را كه در مراحل اوليه پيشرفت است، شناسايي كند و بدين ترتيب درمان آن را ممكن سازد.روش جديد را كه محققان در دانشگاه پزشكي «ييل» ابداع كرده است؛ مي  تواند سرطان تخمدان را قبل از بروز نشانه  هاي آن شناسايي كند. سرطان تخمدان قاتل خاموش لقب گرفته است، زيرا هنگامي كه نشانه  ها و علائم اين بيماري بروز مي  كند، ديگر براي درمان آن دير شده است.
برخورد با مانكن هاي خياباني
فارس: در حاليكه سخنگوي قوه قضائيه از عدم لزوم برخورد نيروي انتظامي با بدحجابي و اكتفا به تذكر در اين زمينه خبر مي دهد فرمانده نيروي انتظامي استان تهران بر «برخورد قانوني» با زناني كه با پوشش هاي زننده در خيابانها رفت و آمد مي كنند، تأكيد دارد.سردار زارعي گفت: برخورد با زناني كه با پوشش هاي زننده و مانكني در خيابانها رفت و آمد مي كنند به عنوان جرم مشهود از سوي نيروي انتظامي انجام مي شود. وي در پاسخ به سئوالي در خصوص اينكه با توجه به اينكه هنوز تعريف دقيقي از كلمه مانكن وجود ندارد چگونه با اين افراد برخورد صورت مي گيرد، گفت: پوشش اين افراد مشخص است بطوريكه با پوشيدن شلوارهاي كوتاه كه گاهي تا زير زانو هم مي آيد و روسري هايي كه نمي توان اسم آن را روسري گذاشت امنيت اخلاقي جامعه را تهديد مي كنند كه با آنها به عنوان مظاهر علني فساد و جرائم آشكار از سوي ناجا برخورد مي شود.

رئيس سازمان اورژانس كشور اعلام كرد
تعداد آمبولانس ها در اورژانس بيشتر از پزشك است
ايلنا: در كل كشور تنها ۸ پزشك متخصص اورژانس در بيمارستان  ها وجود دارد.
شهرام علمداري، رييس سازمان اورژانس كشور، گفت: در حال حاضر كشور به ۷ هزار پزشك متخصص اورژانس نياز دارد، اما موجودي ما تنها ۸ پزشك است.وي افزود: طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، بايد به ازاي هر ۱۰ هزار نفر، يك پزشك اورژانس وجود داشته باشد؛ اما اين اتفاق نيفتاده است.
وي خاطرنشان كرد: تربيت پزشك اورژانس، مديريت بيمارستان و مديريت پيش بيمارستاني در مواقع حوادث غيرمترقبه جزو مهم  ترين برنامه  هاي اورژانس كشور است.
به گفته علمداري، در حال حاضر پزشكان عمومي كه يك دوره ۳ ماهه آموزش اورژانس ديده  اند، به عنوان متخصصان بخش اورژانس به كار مشغول هستند.
وي يادآور شد: راه  اندازي طب اورژانس تنها راه حل مشكل اورژانس كشور است و اين طرح جزو برنامه  هاي درازمدت ما ست.
به نظر مي رسد در سازمان اورژانس كشور تعداد همه چيز و همه كس بيش از پزشك است!

برگزاري امتحانات نهايي مجدداً كشوري شد
اجراي ارزشيابي توصيفي از سال آينده سراسري مي شود
گروه علمي فرهنگي: گردهمايي يك روزه رؤساي سازمان هاي آموزش وپرورش كشور با بحث و بررسي پيرامون انتخابات رياست جمهوري، بودجه آموزش و پرورش، مطالبات معلمان، برگزاري امتحانات، سوادآموزي و ارتقاي علمي معلمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه، پس از سخنان آغازين مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش دكتر مختار موسوي، معاون آموزش عمومي اين وزارتخانه
با اشاره به ارزشيابي توصيفي گفت: ارزشيابي فرايند مدار در خدمت آموزش و يادگيري رويكرد اصلي برنامه ها در نظام ارزشيابي است كه به طور جدي دنبال مي شود.
وي گفت: ارزشيابي توصيفي را با ارزشيابي از دوره ابتدايي آغاز كرديم، سه سال براي اجراي كامل و ارزيابي آن پيش بيني شد كه دو سال آن سپري شده و پس از گذشت سال سوم، چنانچه نتايج حاصله نمايانگر موفقيت اين طرح باشد، ارزشيابي توصيفي و كيفي در سراسر كشور اجرا خواهد شد. موسوي اظهار داشت: همزمان با اجراي اين طرح، تغيير در كتابهاي درسي و تغيير در روش تدريس معلمان نيز صورت مي پذيرد.
وي تأكيد كرد: در ارزشيابي فرايند مدار،  از امتحان به عنوان اهرمي براي ترساندن و فشار به دانش آموز استفاده نمي شود و در نهايت اين نوع ارزشيابي به اصلاح و بهبود يادگيري، رشد متعادل شخصيت دانش آموز و تقويت كننده علاقه و انگيزه اي به ادامه تحصيل منجر مي شود. مختار موسوي مهمترين كار نظام آموزشي را در حال حاضر، تدوين سند برنامه آموزش براي همه (EFA) دانست و گفت: مقرر است تا خرداد ماه سال جاري، ۳۲ سند براي هر يك از استان هاي كشور تدوين و ارائه گردد، اين كار در راستاي اجراي ماده ۵۲ برنامه چهارم توسعه صورت مي گيرد.
همچنين در اين گردهمايي مديركل دفتر سنجش و ارزشيابي تحصيلي با اشاره به آن كه امتحانات نهايي در سال جاري تحصيلي به صورت كشوري و سراسري برگزار مي شود، گفت: برگزاري اين امتحانات از آن جهت كه مقرر است از سال ،۸۵ سوابق تحصيلي در ورود به مراكز آموزش عالي تأثيرگذار باشد حائز اهميت است و لازم است تا در برگزاري بهينه آن برنامه ريزي دقيق و مناسب صورت گيرد.
همچنين مديركل امور اداري وزارت آموزش  و پرورش در گردهمايي مذكور با اعلام آن كه مجوز استخدام معلمان حق التدريس براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي ۱۵ استان صادر شده است گفت: بزودي اين مجوز به ساير استانها نيز ابلاغ مي شود.

پيشنهاد تشكيل كميسيون ويژه مواد مخدر در مجلس شوراي اسلامي
گروه اجتماعي: رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كرد كميسيون ويژه اي متشكل از نمايندگان عضو كميسيون هاي امنيت ملي، اجتماعي، قضايي و بهداشت مجلس شوراي اسلامي  معضل مواد مخدر را به طور ويژه پيگيري كنند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، همچنين علي هاشمي جانشين رئيس و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ادامه وضعيت كنوني معضل مواد مخدر، اين مسئله را به تهديدي عليه امنيت ملي كشور بدل خواهد كرد.
در اين جلسه كه هاشمي مسايل مهم معضل مواد مخدر را مطرح كرد، نمايندگان عضو كميسيون از جمله حشمت الله فلاحت پيشه و علي احمدي ضمن تأييد مشكل امنيتي و بهداشتي مواد مخدر بر تشكيل كميسيون ويژه در اين مورد تأكيد كردند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين جلسه گفت: در سال گذشته بيش از ۴۰۰۰ نفر در كشور در اثر اعتياد جان باخته اند و اين زنگ خطر بزرگي براي نظام ما محسوب مي شود.

چهارمين همايش اتحاديه كانون هاي وكلا برگزار مي شود
گروه اجتماعي: نمايندگان بيش از ۱۵ هزار وكيل دادگستري از سراسر كشور طي دو روز در مشهد مقدس مهمترين مسائل مربوط به وكلاي دادگستري را مورد بررسي دقيق قرار خواهند داد.
بهمن كشاورز رئيس اتحاديه سراسري كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (اسكودا) با اعلام اين خبر افزود: چهارمين همايش اين اتحاديه با شركت كانونهاي وكلاي ۱۲ گانه ايران در ۲۸ و ۲۹ ارديبهشت ماه جاري با ميزباني كانون وكلاي خراسان در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
بهمن كشاورز يادآور شد: برخي از محورهاي ۱۵ گانه مورد بحث كه در دستور جلسه به آن اشاره شده عبارتند از: بررسي و اعلام نظر هيات عمومي اتحاديه در خصوص پيش نويس قانون وكالت كه در حال بررسي در قوه قضائيه است- بررسي پيشنهاد كانون مركز و پيشنهاد ساير كانونهاي برادر در مورد اصلاح اساسنامه و آئين كار اسكودا كه مقرر شد نظر كانونها در خصوص موارد حداكثر تا تشكيل همايش خراسان به اتحاديه اعلام شود- نحوه برگزاري آزمون و تعداد دفعات آن و منابع مطالعه و دادن امتياز به افراد بومي با توجه به بند ۲ مصوبات همايش مازندران _ تعيين تكليف در خصوص پايگاه اطلاع رساني اتحاديه _ تعيين تكليف در مورد نحوه اطلاع رساني وكلا در اينترنت و ابعاد كيفيت اطلاعات مورد بحث _ الزامي كردن آموزش كامپيوتر براي كليه كارآموزان _ بازنگري ميزان مستمري بازماندگان وكلا _ تصويب آئين كار مشترك در مورد نحوه انتقال وكلا از كانوني به كانون ديگر.
شايان توجه است، در حاشيه برگزاري اين همايش روسا و اعضاي هيات مديره كانونهاي وكلاي سراسر كشور در مورد مهمترين مسائل حقوقي مبتلا به جامعه به مذاكره و تبادل افكار خواهند پرداخت.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |