پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۶ - May 12, 2005
شهردار تهران :
پروژه هاي مشاركتي راه مناسبي براي
تأمين درآمد پايدار شهرداري است
طي ۱۱ ماه گذشته ۱۲ قرارداد مشاركتي به ارزش حدود ۶۰۰ ميليارد تومان توسط سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران منعقد شده است
گروه شهري: به همت سازمان مشاركت هاي مردمي و سرمايه گذاري شهر تهران عصر ديروز نخستين همايش نحوه تعريف و ايجاد پروژه هاي مشاركتي در مناطق و نقش مشاوران معين در محل تالار حركت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما اين همايش با قرائت پيامي از سوي دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران و با حضور مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، معاونان شهرداري تهران و شهرداران مناطق ۲۲گانه آغاز به كار كرد.
در بخشي از پيام شهردار تهران به اين همايش، هدف از تأسيس سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران جلب مشاركت هاي مردمي و ازجمله مأموريت هاي تعريف شده براي اين سازمان، انجام مطالعات لازم براي شناخت پروژه هاي قابل مشاركت با شهروندان و سرمايه گذاران و فراهم كردن زمينه هاي قانونمند براي مشاركت مردم در سرمايه گذاري ها اعلام شد.
در بخش ديگري از پيام شهردار تهران آمده است: باتوجه به اين كه براي ارتقاي كمي و كيفي طرح ها بايد اعتماد و مشاركت سرمايه گذاران را با روش هاي نوين و تعريف شده در بستري متمركز و تخصصي به دست آورد، ضروري است مطالعات اساسي و مستمري در اين سازمان صورت گيرد تا علاوه بر ارائه راهكارهاي مناسب، شاهد تغيير نگرش در تأمين اعتبارات و بودجه طرح هاي عمراني و تعريف مجدد بابت تأمين درآمدهاي پايدار براي شهرداري تهران باشيم. در پايان اين پيام به نقل از احمدي نژاد خاطرنشان شده است: از سازمان سرمايه گذاري و مشاركت مردمي شهر تهران انتظار مي رود با استقرار نظام مديريت كيفي و نيز گسترش فضاي همدلي ميان مناطق و مشاوران معين در ايجاد طرح ها و رعايت استانداردهاي مهندسي و شهرسازي كوشا باشد.
مهندس مهدي چمران نيز در نخستين همايش نحوه تعريف و ايجاد طرح هاي مشاركتي در مناطق و نقش مشاوران معين طي سخناني بر هماهنگي و تعامل بيشتر ميان اركان شهرداري براي جلب سرمايه گذاري تأكيد و تصريح كرد و يادآور شد كه اصلاح برخورد و تعامل با سرمايه گذار از ضروريات جذب سرمايه است.وي در اين راستا با تأكيد بر جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي به منظور نوسازي بافت فرسوده، افزود: در حال حاضر بسياري از ساختمان ها و بناهاي مناطق مختلف شهر تهران فرسوده است و چنانچه نسبت به بازسازي اقدام نشود در صورت بروز زلزله احتمالي عواقب جبران ناپذيري دامن كلان شهر تهران را خواهد گرفت كه اثرات مخرب آن همانند آنچه بر قوم عاد و ثمود آمد همواره در تاريخ باقي خواهد ماند.
چمران با اشاره به تصويب قانون خودكفايي شهرداري ها توسط مجلس شوراي اسلامي نقطه ضعف آن را در پيش بيني نكردن چگونگي كسب درآمد براي شهرداري ها دانست و گفت: شهرداري تهران در سال هاي گذشته براي رفع مشكلات كمبود اعتبار خود به تحصيل درآمد از راه فروش اضافه تراكم و قراردادهاي مشاركتي روآورد كه فروش بي رويه اضافه تراكم در آن سال ها به سبب همان بي برنامگي ها و نداشتن معيار اصولي و اساسي در كسب درآمد بود.
وي بر لزوم كسب درآمد از راه سالم براي شهرداري تأكيد كرد و گفت: دريافت ماليات، عوارض و فروش اضافه تراكم حق شهرداري است اما نبايد سياست آن نادرست باشد.
غلامحسين پردلي معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در اين مراسم با اشاره بر ضرورت افزايش منابع درآمدي شهرداري تهران بر ياري گرفتن مشاوران مناطق از مشاركت بخش خصوصي در انجام پروژه هاي مختلف تأكيد و اظهار اميدواري كرد، سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي به مرور موفق به كسب درآمدي ثابت و سالم براي شهرداري تهران شود.
مهندس سيدمهدي هاشمي معاون امور مناطق شهرداري تهران نيز در اين همايش گفت: سازمان سرمايه گذاري و مشاركت مردمي باتوجه به اختياراتي كه دارد مي تواند محدوديت هاي موجود در مناطق را براي جذب سرمايه و مشاركت مردمي برطرف كند. سخنران ديگر همايش نحوه تعريف و ايجاد طرح هاي مشاركتي در مناطق مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري بود. وي با اشاره به اين كه مشكلات امروز شهر تهران به سبب سياست هاي غلط ۴۰ سال گذشته بوده است، افزود :كم كاري هاي سال هاي پيش و رشد بي رويه شهر، نيازهاي بسيار زيادي را در زمينه هاي مختلف ترافيكي، سرانه هاي خدماتي و نوسازي بافت فرسوده به دنبال داشته است كه رفع آن از محل درآمدهاي عادي و جاري شهرداري عملي نيست.
علي آبادي تصريح كرد براي رفع اين مشكلات به اقدامي سريع نياز است تا درآمدهاي مورد نياز كسب شود از اين رو ضروري است از محل هاي مطمئني كه آسيبي به شهر و شهروند نمي رساند به منابع مالي مطمئن و پايدار دسترسي پيدا كرد.
مهندس مددي مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران نيز با تأكيد بر اين كه عدم موازي كاري، تسريع در صدور مجوزهاي پروژه هاي مشاركتي و اجتناب از ايجاد بروكراسي زايد و دست و پاگير زمينه حضور حداكثري سرمايه گذاران را فراهم خواهد كرد، اظهار داشت: طي ۱۱ ماه گذشته اين سازمان موفق به انعقاد ۱۲ قرارداد مشاركتي به ارزش حدود ۶۰۰ ميليارد تومان شده است كه متراژ كل قراردادهاي منعقده بالغ بر ۶۵۰ هزار مترمربع است و درمجموع از اين ميزان بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع آن، مساحت پاركينگ هاي مشاركتي است.

شهردار تهران در نمايشگاه كتاب و مطبوعات:
گنجينه وسيعي در عرصه مطبوعات داريم
طراحان برگزيده باغ كتاب با حضور شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر مورد تجليل قرار گرفتند
002106.jpg
گروه شهري: شهرداري تهران به منظور ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي نژاد _ شهردار تهران، ديروز در حاشيه بازديد از نمايشگاه مطبوعات گفت: به رغم علاقه اي كه به بازديد از نمايشگاه كتاب داشتم اما تنها موفق به بازديد بخشي از نمايشگاه كتاب كودك و نوجوان شدم كه دراين بخش توليد و عرضه كتاب براي قشر نوجوان بسيار عالي و اميد بخش بود.
وي در خصوص نمايشگاه مطبوعات تصريح كرد: خوشبختانه در حال حاضر گنجينه وسيعي در عرصه مطبوعات داريم، بويژه آنچه جالب است حضور تعيين كننده جوانان در عرصه هاي تخصصي روزنامه نگاري و خبرگزاري است كه اين در واقع فرداهاي بهتر و پراميد را نويد مي دهد.
تقريبا تمام غرفه ها مملو از جوانان بود و اين نشانگر آن است كه در حال حاضر، سرمايه اي براي ما درست شده كه مي تواند پس از اين كه عرصه هاي داخلي را پشت سر گذاشت، در عرصه جهاني، حرفهاي خوبي براي بشريت داشته باشد. آنچه مسلم است در حال حاضر، قابليت و توانمندي ارزشمندي در قشر جوانان در زمينه مطبوعات به چشم مي خورد.
شهردار تهران در خصوص برنامه هاي شهرداري براي ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني خاطرنشان ساخت: شهرداري به منظور اعتلاي فرهنگ كتابخواني و جذب شهروندان، بويژه جوانان، با گسترش و تجهيز كتابخانه ها، زمينه تخصصي بودن آنها را فراهم مي سازد.
افزون بر اين، تمام كتابخانه هاي سطح شهر از جمله كتابخانه مدارس، حوزه ها، پاركها در حال تجهيز است و به طور كلي كتابخانه هايي كه در حوزه مديريت شهري هم قرار ندارند از اين امر مستثني نيستند و شهرداري با حمايت هاي خود آنها را تجهيز و تقويت مي كند.
وي در پايان افزود: طراحي نمايشگاه دايمي كتاب، تحت عنوان باغ كتاب تهران به پايان رسيده و بزودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
تقدير از طراحان برگزيده باغ كتاب تهران
طراحان برگزيده باغ كتاب تهران صبح ديروز در مراسمي با حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران مورد تجليل قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم كه در محل نمايشگاه بين المللي كتاب برگزار شد با تاكيد بر اينكه: بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله ايران بايد به قدرت اول منطقه تبديل شود و راه رسيدن به اين هدف برخورداري از دانش، دانايي و فرهنگ غني است و كتاب نيز بهترين انتقال دهنده فرهنگ و دانايي است.
وي در ادامه از تمامي اهالي فرهنگ ، متفكرين ، دانشمندان ، نويسندگان ، ناشرين و همه كساني كه دل در گرو ارتقاي فرهنگ اين سرزمين دارند دعوت كرد تا دست به دست هم داده و در يك نهضت ارزشمند به نام «جنبش نرم افزاري» ميهن عزيز را به قله هاي ترقي و اقتدار برسانند.
شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه با احداث باغ كتاب تهران در اراضي عباس آباد، در آينده نزديك شاهد تحولي عظيم در عرصه توليد و نشر كتاب باشيم.
وي همچنين اظهار داشت امروز با توجه به اهتمام به امر كتاب در كشورمان تهران اين ظرفيت را پيدا كرده است كه پايتخت كتاب منطقه باشد.
قبل از سخنان دكتر احمدي نژاد، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران طي سخناني با اشاره به اهميت و ضرورت گسترش فرهنگ كتابخواني و توسعه كتاب و عزم جدي مديريت شهري در اين زمينه اظهار داشت: پروژه باغ كتاب موج فراگير و اثر بخشي در همه لايه هاي جامعه ايجاد كرده و آينده فرهنگي جامعه ملي ما را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
مهندس اسفنديار رحيم مشايي در ادامه خواستار بازنگري خانواده ها، مدارس، نويسندگان ، محققان پژوهشگران و مديران دستگاههاي فرهنگي به موضوع كتاب و كتابخواني شد و در خصوص ويژگي هاي باغ كتاب تهران گفت: اين باغ در ۵۴ هزار متر مربع از اراضي عباس آباد با زيربنايي بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع احداث خواهد شد كه ۳۰ هزار متر آن به فضاهاي نمايشگاهي اختصاص دارد.
گفتني است در خاتمه اين مراسم طراحان برتر و برگزيده مسابقه معماري باغ كتاب به دست شهردار تهران هداياي خود را دريافت كرده و مورد تجليل قرار گرفتند.
در حاشيه اين مراسم اشعري مشاور فرهنگي شهردار تهران گفت: يكي از ويژگي هاي ارزشمند اين مسابقه حضور جوانان تحصيلكرده دانشگاه هاي خودمان در آن است. غالب شركت كنندگان در مسابقه طراحي باغ كتاب تهران به ويژه كساني كه رتبه هاي اول تا سوم را به دست آورده اند از گروه سني جوانان هستند. اين موضوع مبين وجود ذخاير گرانقدر و كشف نشده اي در ميان ملت ماست كه مديران بايد آن را پاس بدارند و از اين ذخاير در همه حركت هاي سازندگي كشور استفاده كنند.
عكس:مجتبي جانبخش

شهادت ۳۴ آتش نشان در ۳۷ سال
002091.jpg
ايسنا: طي ۳۷ سال گذشته ۳۴ مامور آتش نشاني به شهادت رسيدند.
مهندس ضيايي، مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران با اعلام مطلب فوق افزود: از اين تعداد ۱۷ تن حين انجام عمليات اطفاي حريق و ۱۷ تن نيز در مناطق جنگي به شهادت رسيدند كه از اين ميان ۲۳ تن متاهل بودند.
وي با بيان اين كه آخرين شهادت در دوازدهم مهر ماه سال ۱۳۸۰ به وقوع پيوست خاطرنشان كرد: اين ماموران به علت قرار گرفتن در شرايط نامناسب و درگيري براي مهار حوادث و حريق جان خود را از دست دادند، به همين علت به عنوان شهيد شناخته مي شوند.

سوختگيري فقط با برچسب جديد
002103.jpg
واحد مركزي خبر: سوخت گيري  از جايگاه هاي  توزيع  سوخت  گاز طبيعي  در سراسر كشور از پانزدهم  خرداد فقط با برچسب  جديد مجوز سوخت  گيري  امكان  پذير است .
سازمان  بهينه  سازي  مصرف  سوخت كشور اعلام  كرد از ۱۵ خرداد از سوخت  رساني  به  خودروهاي  دوگانه  سوزبنزين  ،گاز طبيعي  فاقد برچسب  جلوگيري  خواهد شد.
رانندگان  خودروهاي  دوگانه  سوز بنزين  ،گاز طبيعي  براي  تحويل  سوخت و اطمينان  از شرايط ايمني  خودروهاي  خود بايد در اولين  فرصت  به  كارگاه هاي  تبديل  مراجعه  و برچسب  جديد تحويل  بگيرند.

متقاضيان وام ازدواج
002097.jpg
طبق اعلام ستاد اجرايي پيوند  آسماني شهرداري تهران، نشاني اينترنتي و تلفن گوياي اين ستاد و همچنين آخرين وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج به شرح زير مي باشد:
http://www.peyvande asemany.com
تلفن گويا: ۲۵۴۹۶۵۸
۱ _ تعداد متقاضيان كه اطلاعات آنها وارد شبكه شده ۱۴۸۷۲۰ نفر است.۲ _ تعداد متقاضيان كه دعوتنامه براي آنها ارسال شده ۱۰۸۵۵۲ نفر است.
۳ _ تعداد مراجعه كنندگان به ستاد جهت اخذ حواله وام ۷۱۹۶۵ نفر.
۴ _ تعداد وام پرداخت شده ۶۷۱۴۳ نفر.

به مناسبت گراميداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره)
دوي همگاني با همكاري شهرداري تهران برگزار مي شود
002094.jpg
مهر: مسابقه دوي همگاني گراميداشت سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام با اهداي جوايزي از سوي شهرداري تهران به شركت كنندگان برگزار مي شود.در آستانه سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و قيام خونين پانزده خرداد ودراجراي مصوبه كميسيون فرهنگي واجتماعي شوراي اسلامي شهرتهران ومعاونت اموراجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران وبا هدف تجديد ميثاق با آرمانهاي مقدس بنيانگذارجمهوري اسلامي ايران وتوسعه ورزشهاي عمومي، اداره كل تربيت بدني با همكاري و مشاركت ادارات تربيت بدني آموزش وپرورش، كار واموراجتماعي، تربيت بدني استان تهران، تربيت بدنيهاي مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران، شوراهاي ورزشي محلات، نيروي مقاومت بسيج و...درساعت ۳۰/۸ صبح روزجمعه ۲۳ارديبهشت ماه جاري دربزرگراه آزادگان، ميدان جهاد، كيلومتر۲ بزرگراه خليج فارس (اتوبان تهران- قم، باند غربي مسيرشمال به جنوب) به مسافت ۵/۳ كيلومترهمايش دوي عمومي (ويژه آقايان) برگزارمي كند. دراين همايش به قيد قرعه پانصد دستگاه دوچرخه به پانصد نفرازدوندگان اهداء خواهد شد.

جلوگيري از دفن زباله در جاده هراز
002100.jpg
ايرنا: اداره  حفاظت  محيط زيست  شهرستان  آمل  ازادامه  انباشت  زباله  در حاشيه جاده  هراز توسط شهرداري  آمل  جلوگيري  كرد.
به گفته عزيزالله  رضاييان  رئيس  اداره  محيط زيست  شهرستان  آمل  به  علت  تخريب  محيط زيست  و اعتراض  اهالي  و ساكنين « هلومسر» از دو سال  پيش  تاكنون  هشدارهايي  به  شهرداري  آمل  داده  شده  است .
وي  افزود: شهرداري  بايد زباله ها را به  محل  دفن  زباله  در منطقه  عمارت  منتقل  كند.
وي  گفت : براي  حفظ محيط زيست  و جلوگيري  از سرازيرشدن  شيرابه هاي  زباله  به  رودخانه  و آلودگي وسيع، محل  انباشت  زباله  شهرداري  آمل  واقع  در منطقه  هلومسر تعطيل  شد.
وي  يادآورشد: اين  اقدام  با هماهنگي  مراجع  قضايي  انجام  شده  و از اين  پس از تخليه  زباله  دراين  منطقه  جلوگيري  مي شود.روزانه  بيش  از ۱۴۰ تن  زباله  از شهرستان  آمل  و محمودآباد به  محل  دفن  زباله  حمل  مي شود.

در جلسه معاونان هماهنگي و برنامه ريزي مناطق شهرداري تهران گفته شد:
نحوه برنامه ريزي در مناطق شهري تهران ارزيابي مي شود
در جلسه معاونان هماهنگي و برنامه ريزي مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران كه صبح ديروز با حضور معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران، در محل شهرداري منطقه ۱۴ برپا شده بود، بررسي و پيگيري مراحل اجرايي پروژه آرشيو الكترونيكي پرونده هاي شهرسازي، نظام برنامه ريزي در مناطق، نظام مندكردن توزيع بودجه در ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداري و سياست احترام به ارباب رجوع و تلاش براي پيگيري درخواست و مطالبات آنها در شهرداري مورد بحث و بررسي واقع شد.
در اين جلسه دكتر قرباني معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران با تاكيد بر ضرورت امر برنامه ريزي در ميان مديران هماهنگي و برنامه ريزي مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران، با تاكيد بر رعايت اصل مشتري محور بودن در شهرداري تهران، تصريح كرد: ما بايد بپذيريم كه هرچه داريم از همين مردم است.
وي افزود: بر اساس تصميمات قرار است از امسال معاونان هماهنگي و برنامه ريزي مناطق هر ماهه گزارش كاري از نحوه و مقدار پيشرفت پروژه هاي در دست اجراي منطقه خود را ارائه دهند تا از اين طريق ارزيابي دقيقي از ميزان پيگيري طرح هاي در دست اجرا در آن منطقه بدست آمده و با توجه به آن برنامه ريزي دقيقي براي توزيع بودجه صورت گيرد.
معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران با اشاره به بررسي و پيگيري مراحل اجرايي پروژه آرشيو الكترونيكي پرونده هاي شهرسازي، اظهار داشت: ايجاد دولت الكترونيك در شهرداري تهران با هدف تسهيل در ارائه خدمات به ارباب رجوع، جلوگيري از اتلاف وقت و به تبع آن سفرهاي غير ضروري به عنوان يكي از مهمترين برنامه هاي دراز مدت در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد و در اين راستا از ابتداي سال جاري نخستين قدم هاي ايجاد دولت الكترونيك در شهرداري تهران برداشته خواهد شد.

برنامه زمانبندي تعويض پلاك خودروهاي تهران به زودي اعلام مي شود
ايسنا:معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: بر اساس مصوبه دولت پلاك تمامي خودروهاي تهران از امسال و ظرف دو سال بر اساس برنامه زمانبندي كه بزودي اعلام مي شود، تعويض خواهد شد.
سردار محسن انصاري با اشاره به اين كه اين طرح شامل خودروهاي فرسوده نخواهد بود، افزود: بر اين اساس ۵ مركز نقل و انتقال خدمات خودرويي هر يك با ظرفيت روزانه تعويض يكهزار پلاك در اين طرح شركت مي كنند.
وي به اجراي ماده ۳ آيين نامه بهبود وضعيت ترافيك تهران از ابتداي سال جاري اشاره كرد و گفت: بر اين اساس ماموران راهنمايي و رانندگي با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني و گواهينامه بيمه شخص ثالث برخورد مي كنند.
به گفته معاون راهنمايي و رانندگي ناجا بر اساس اين آيين نامه به پليس اجازه داده شده تا اين دسته خودروها را در توقفگاه متوقف كند اما فعلا در مرحله اول در حال اطلاع رساني و آموزش مردم هستيم و اين دسته از خودروها توسط ماموران راهنمايي و رانندگي جريمه ۷۰ هزار ريالي مي شوند.
سردار انصاري در عين حال تأكيد كرد: هم اكنون خودروهاي مدلهاي ۸۲ و ۸۳ نيازي به دريافت برگه معاينه فني ندارند و به ساير رانندگان توصيه مي شود هر چه سريعتر براي دريافت معاينه فني به مراكز مربوطه مراجعه و نسبت به بيمه كردن خودروها اقدام كنند.
وي با اشاره به تصويب آيين نامه ۱۹ ماده اي بهبود وضعيت حمل و نقل ترافيك شهر تهران در ۲۷ دي ماه سال گذشته در هيات دولت گفت: بر اساس اين آيين نامه بايد كارگروهي به رياست وزير كشور براي افزايش هماهنگي بين دستگاهي تشكيل شود.

خدمات مترو براي ورامين و پيشوا
ايلنا: شركت مترو اعلام كرد: از اول ارديبهشت ماه، قطارهاي محلي پيشواي ورامين در ساعت  هاي ۷ صبح و ۲۰ و قطار محلي تهران- پيشوا در ساعت ۳۰و ۱۷دقيقه در ايستگاه جوانمرد قصاب توقف مي  كنند.
شركت راه  آهن شهري تهران و حومه (مترو)، با صدور اطلاعيه  اي، اعلام كرد: بر اساس هماهنگي  هاي انجام شده بين شركت متروي تهران و شركت راه  آهن، قطارهاي محلي پيشواي ورامين در ساعت  هاي ۷ صبح و ۲۰ و قطار محلي تهران- پيشوا در ساعت ۳۰و۱۷ دقيقه در ايستگاه مشترك مترو و راه  آهن، يعني ايستگاه جوانمرد قصاب توقف مي  كنند.
بر اين اساس، ساكنان ورامين و پيشوا با استفاده از قطارهاي مذكور مي  توانند به خدمات شركت متروي تهران دسترسي پيدا كنند.

آموزش رايگان كتابداري در نمايشگاه بين المللي
بازديدكنندگان از هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در غرفه امور كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران آموزش كتابداري مي بينند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مازيار نيلچي مدير امور كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود: در نمايشگاه فعاليت هاي شهرداري تهران در عرصه چاپ و نشر كه مقابل سراي اهل قلم برپا گرديده مشاوران متخصص در حوزه كتابداري به صورت رايگان به علاقمندان در خصوص مقدمات كتابداري، نحوه چينش كتاب ها و تجهيزات كتابخانه اي آموزش مي دهند.
وي  گفت: آشنايي با نرم افزارهاي كتابداري و تسهيلات كتابخواني براي معلمان نيز از ديگر خدماتي است كه از سوي امور كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ارائه مي شود.
نيلچي همچنين از عضويت رايگان شهروندان در ۷۰ كتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگي هنري خبر داد و اظهار داشت: مراجعين به غرفه مي توانند با ثبت نام و تكميل فرم مربوطه در هر يك از كتابخانه هاي مورد نظر عضو شوند.

هفته خوابگاه ها ۲۴ ارديبهشت ماه برگزار مي شود
002088.jpg
گروه علمي فرهنگي: هفته خوابگاه ها با هدف جلب توجه نهادهاي شهري براي تجهيز و راهبري خوابگاه هاي دانشجويي، حمايت از فعاليت بخش خصوصي در تاسيس و اداره خوابگاه هاي دانشجويي، ايجاد تحرك و شادابي در بين دانشجويان دانشگاهي و ترويج فرهنگ زندگي جمعي از ۲۴ الي ۳۰ ارديبهشت سال جاري برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براساس برنامه پيشنهادي معاونت دانشجويي وزارت علوم، برگزاري مسابقات ورزشي در سطح دانشجويان خوابگاهي، افتتاح پروژه هاي عمراني رفاهي دانشجويان، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري در خوابگاه ها، برگزاري نمايشگاه فرهنگ استان ها، برگزاري بازارچه دانشجويي جهت عرضه كالاهاي موردنياز دانشجويان، ايجاد فضاي سبز در محيط خوابگاه ها، تشريح اهداف برنامه ها و نحوه حمايت از طرح هاي كارآفريني، برگزاري مسابقات مقاله نويسي و تجليل از خيرين دانشگاه ها ازجمله برنامه هاي درون دانشگاهي در طول اين هفته است.
در بخش برون دانشگاهي برنامه هاي پيشنهادي دربرگيرنده تجليل از خيرين آموزش عالي كشور، ارتباط با نهادهاي شهري و دعوت از مسئولان جهت بازديد از خوابگاه ها و توجه آنها به رفع مشكلات موجود و انجام هماهنگي جهت سخنراني روساي دانشگاه ها قبل از خطبه هاي نماز جمعه در شهرهاي مختلف كشور است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |