پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۶ - May 12, 2005
سرنوشت آرين ۴ ساله همچنان در پرده ابهام
مدارك جديد در پرونده بوئينگ ۷۰۷
آخرين عكس آرين كه ۶ ساعت قبل از پرواز از او گرفته شده است
002016.jpg
گروه حوادث: با ارائه مدارك جديدي در مورد پرونده آرين راسخ مقدم به بازپرس ويژه، تحقيقات مقدماتي اين پرونده وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، هلال احمر و نيروهاي امدادي فيلمي را كه در شب حادثه از عمليات امداد رساني به مسافران هواپيماي بوئينگ ۷۰۷ هواپيمايي ساها تهيه شده بود در اختيار بازپرس پرونده قرار دادند كه با بررسي آن مشخص شود آيا آرين در ميان نجات يافتگان سانحه وجود داشته يا خير.
اين مدرك جديد از آنجايي اهميت يافت كه دو مأمور آتش نشاني كه پيش از اين گفته مي شد پسر بچه اي را از ميان آبهاي رودخانه كن نجات داده اند اعلام كردند كه هيچ پسر بچه اي را از آب نگرفته اند. در همين حال بررسي تصاوير ثبت شده توسط آتش نشاني نيز تنها يك پسر بچه دو ساله را در حال انتقال به تپه هاي اطراف محل حادثه نشان مي داد. اين پسر بچه هيچ شباهتي به آرين ۴ ساله نداشت.
بنابر اين گزارش اولين جلسه بازپرسي حادثه فرودگاه مهرآباد كه منجر به كشته شدن دو نفر و مفقود شدن آرين شد، يكشنبه گذشته در مجتمع قضايي فرودگاه برگزار شد. در اين جلسه بازپرس دادگر با احضار خانواده راسخ مقدم و چند تن از مسئولان آتش نشاني تحقيقات خود را در اين پرونده آغاز كرد.
كارشناسان قضايي در آخرين رديابي هاي خود زمينه ربوده شدن آرين چهار ساله را در شب سانحه توسط افرادي ناشناس مطرح كرده اند. سرنخ هاي جديد پرونده نيز كارآگاهان را بر قطعيت اين فرضيه نزديك كرده است.

انهدام خانه فساد در اسلام شهر
002019.jpg
ايسنا: عاملان تشكيل و گردانندگان يك خانه فساد در اسلامشهر دستگير شدند.
سيد مرتضي نبوي، فرمانده مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه پاسداران ناحيه سيدالشهداي شهرستان اسلامشهر گفت: اين مركز توسط دو دختر فراري به همراه دو پسر اهل نسيم شهر تشكيل شده بود.
وي افزود: با تلاش ماموران مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه پاسداران ناحيه سيدالشهداي شهرستان اسلامشهر، اين خانه فساد متلاشي و گردانندگان آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
نبوي همچنين با اعلام اين كه ۱۴ نفر از اراذل و اوباش بعد از استعمال مشروبات الكلي اقدام به بستن جاده روستاي نظام آباد و مزاحمت براي مردم كرده بودند، افزود: با حضور به موقع ماموران اين مركز ۷ نفر از مزاحمين شناسايي و دستگير شدند.
وي گفت: طي دو ماه اخير ۱۲۵ نفر به جرم داشتن رابطه نامشروع و استعمال مواد مخدر و مشروبات الكلي دستگير و به محاكم قضايي تحويل داده شدند.
به گفته مدير مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه پاسداران ناحيه سيدالشهداي شهرستان اسلامشهر ۶۲ نفر به علت دارا بودن رابطه نامشروع۲۰، نفر به خاطر مزاحمت براي نواميس مردم و ۴ نفر به اتهام حمل و نگهداري مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند.
نبوي با بيان اين كه ۱۷۷ عدد بطري مشروبات الكلي در هنگام توزيع شناسايي و متهمان دستگير شدند، افزود: ۲ هزار و۵۰۰ سي دي غيرمجاز و مبتذل نيز از ۴ نفر كشف و ضبط شد.
وي در پايان از دستگيري تعدادي متجاوز به عنف نيز خبر داد.

رئيس بازرسي ناجا:
به دليل حجم بالاي كار سطح تخلفات بسيار كم است
002013.jpg
ايلنا: رئيس بازرسي ناجا گفت: به دليل حجم بالاي كار، سطح تخلفات در نيروهاي وظيفه ناجا بسيار كم است و كار زياد سطح تخلفات را كاهش داده است.
سردار هادي ايازي، رييس بازرسي نيروي انتظامي، گفت: در رسيدگي به تخلفات و جرائم بين كارمندان افراد نظامي و سربازان وظيفه ناجا تفاوتي وجود ندارد و اگر آنها جرمي مرتكب شوند، پرونده آنها به مراجع قضايي ارجاع مي  شود.
وي، با اشاره به اين كه امكان بروز تخلف در هر دستگاه دولتي وجود دارد، گفت: من بابت حرف  هاي بعضي مسوولين كه ميزان تخلف در بين سربازان زياد است، از آنان عذرخواهي كرده و اعلام مي  كنم كه تخلف در اين قشر به ويژه در نيروي انتظامي بسيار كم است.
وي افزود: اگر افراد مرتكب تخلفات انضباطي شدند، در حوزه ناجا با آنها برخورد شده و برايشان پرونده تشكيل مي  دهيم.
به گفته وي، در رسيدگي به تخلفات بين كادر و سربازان وظيفه تفاوتي وجود ندارد و با سربازان در راستاي اجراي آيين  نامه انضباطي نيروهاي مسلح برخورد مي  شود.
ايازي خاطرنشان كرد: برخورد با سربازان مي  تواند به صورت بازداشت، اضافه خدمت و يا ادامه خدمت در محل كار باشد.

پرونده شبح تبهكار در مرحله استيذان
002022.jpg
گروه حوادث: مرد جواني كه مرتكب پنج جنايت شده بود بعد از گذشت ۷ سال از صدور حكم قصاص نفسش، هنوز اعدام نشده است.
به گزارش خبرنگار ما مرد جوان با دستگاه لحاف دوزي خود در مناطق جنوبي شهر مي گشت و صدايش كه به دنبال مشتري بود در فضا مي پيچيد. زنان به محض شنيدن صداي او براي مرتب كردن لحاف هاي منزلشان از او مي خواستند كه به حياط منزل آمده و مشغول به كار بشود. مرد جوان كه قدير _ ش _ ج نام داشت به ظاهر شروع بكار مي كرد ولي چشمانش در اطراف خانه مي چرخيد. وقتي مطمئن مي شد زن صاحب خانه تنهاست در يك فرصت مناسب به او حمله ور شده و بعد از كشتن زن، اموال باارزش خانه را دزديده و فراري مي شد.
بعد از كشف اجساد سه زن جست  و جو هاي پليسي به طور ويژه بر روي اين پرونده آغاز شد و در نهايت مأموران پليس آگاهي موفق به شناسايي قدير ۲۶ ساله شده و او را دستگير كردند.
قدير ش - ج معروف به «شبح تبهكار» كه در قالب باندي جنايتكار، دو مرد و سه زن را به قتل رسانده بود متهم به ارتكاب جنايات مذكور در اداره آگاهي مركز اعتراف كرد.
ديگر اعضاي اين باند با تلاش پليس دستگير شدند. متهمان در دادگاه امور جنايي تهران زير نظر قاضي رسول غنيمي محاكمه شده و در نهايت قاضي مذكور قدير را به پنج بار قصاص، ۱۰ سال حبس و ۱۷۳ ضربه شلاق و اعضاي ديگر اين باند مخوف به ۱۴ سال و ۶ ماه حبس و ۲۲۳ ضربه شلاق محكوم شدند.
بنابراين گزارش، سردسته ۲۶ ساله باند اواخر ارديبهشت ماه سال ۷۶ و در آخرين اقدام جنايتكارانه اش در محله پامنار تهران مرد ۶۰ ساله اي به نام محمد حسين جواهريان را از پاي درآورد و پس از آن دستگير شد.
حكم اين متهم در ديوان عالي كشور بررسي شده و از سوي قضات اين مركز مورد تأييد قرار گرفت. حكم به اجراي احكام ارسال شد ولي تا مدتها هيچ كدام از اولياء دم مقتولان به دادسراي امور جنايي مراجعه نكردند تا خواهان اجراي حكم باشند. چندي پيش پدر يكي از مقتولان به اجراي احكام آمد و خواستار قصاص نفس قدير شد ولي همسر همين مرد نيز هنوز به دادسرا مراجعه نكرده است.
در حال حاضر، پرونده براي استيذان ارسال شده است تا بدين ترتيب اين پرونده جنايي بلاتكليف به پايان خود برسد.

بداخلاقي مرد منجر به قتلش شد
002025.jpg
گروه حوادث:زني كه همسرش را دو روز پيش با همدستي مردي در شهرستان «لردگان» چهارمحال وبختياري به قتل رسانده بود، پس از گذشت ۲۴ ساعت از سوي پليس دستگير شد.
مأموران انتظامي شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختياري، روز دوشنبه از وقوع مرگ مشكوك يك مرد روستايي در كوه هاي اطراف شهرك «هجرت» اين شهرستان با خبر شدند.
در پي دريافت اين خبر، اكيپي از مأموران براي بررسي جسد به محل كشف جنازه اعزام شدند و در بررسي هاي مقدماتي دريافتند كه متوفي به نام «قربان-خ» ۳۳ ساله براثر سقوط به پائين كوه، از ناحيه سر به شدت آسيب ديده و در دم جان باخته است.
ماموران سپس جسد را براي روشن شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال دادند و پزشكان پس از معاينه جسد علت مرگ را ضربه مغزي براثر برخورد جسمي سخت با سر متوفي اعلام كردند.
تحقيقات پليس پس از اعلام نظر پزشكان قانوني با اين فرضيه كه متوفي قبل از سقوط براثر برخورد ضربه اي به سرش، فوت كرده است، وارد مرحله تازه اي شد.
آنها سپس به سراغ همسر ۲۸ ساله متوفي به نام «مبارك -خ» رفتند و او در اين رابطه به ماموران گفت: «همسرم صبح روز حادثه براي جمع آوري علوفه به كوه رفت، اما تا شب برنگشت. من كه نگران شده بودم فردا صبح با چند تن از اقوام براي يافتنش به كوه هاي اطراف رفتيم و پس از ساعت ها جستجو جنازه اش را در پائين كوه پيدا كرديم.»
مأموران در ادامه رسيدگي به اين پرونده پس از انجام تحقيقات از آشنايان و دوستان متوفي، دريافتند كه او با همسرش اختلاف و درگيري داشته است. بنابراين آنان بازجويي از مبارك (همسر متوفي) را ادامه دادند.
همسرم را به خاطر بدخلقي اش كشتم!
سرانجام اين زن لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش با همدستي يك مرد اعتراف كرد.
اين زن در مورد انگيزه و نحوه قتل همسرش به بازپرسان گفت: «قربان» مردي بداخلاق و تند مزاج بود و هميشه سر هر موضوعي با من دعوا مي كرد. او فقط عادت داشت عيب هايم را ببيند. كافي بود كه از من اشتباهي سربزند. چنان داد و بيداد راه مي انداخت كه همه اهل روستا با خبر مي شدند. بنابراين تصميم گرفتم خودم را از شرش راحت كنم.
اين زن ادامه داد: «از آنجا كه به تنهايي قادر به عملي كردن نقشه ام نبودم، شخصي به نام«فتح الله -م» را با دادن وعده ازدواج و ارائه سند منزل ترغيب كردم كه همسرم را به قتل برساند. روز حادثه طي يك نقشه قبلي به كمك فتح الله ابتدا با سنگ ضربه اي برسرش وارد و سپس او را به پايين كوه پرت كرديم.»
گفتني است، در پي اين اعترافات، همدست اين زن نيز دستگير و پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد.

قاضي پرونده قتل هاي محفلي كرمان خبر داد
تا پايان ارديبهشت حكم صادر مي شود
گروه حوادث: حكم پرونده قتل هاي محفلي كرمان تا پايان ارديبهشت ماه صادر خواهد شد. اين سومين بار است كه رأي بدوي در مورد اين پرونده نوشته مي شود. پيش از اين دو بار شش متهم پرونده به اتهام قتل پنج نفر به قصاص محكوم شدند. اما هر دو بار ديوان عالي كشور احكام صادره را نقض كرد.
قاضي دوستعلي سومين قاضي رسيدگي كننده به پرونده گفت: پس از دريافت استعلام پزشكي قانوني موارد مبهمي باقي مانده بود كه آنها را در جريان ملاقات حضوري و گفت وگو با مسئولان پزشكي قانوني برطرف خواهم كرد.
قاضي رسيدگي كننده به پرونده قتل هاي محفلي كرمان ادامه داد: پس از برطرف كردن ابهامات ختم دادرسي را اعلام خواهم كرد و موظفم حكم را صادر كنم.
بنابر اين گزارش آخرين جلسه علني رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده موسوم به قتل هاي محفلي كرمان ۲۸ آبان ماه سال گذشته برگزار شد. در اين جلسه فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كرمان به عنوان مطلع حضور داشت.
شش متهم پرونده به نام هاي محمدحمزه - م، محمد- ي، سليمان-ج، محمد- س، چنگيز- س و علي- م در نيمه دوم سال ۸۱ پنج تن را در شهر كرمان به قتل رساندند. متهمان پرونده طي دو حكم صادر شده از شعبه نهم و دهم دادگاه عمومي كرمان به قصاص نفس- اعدام- محكوم شده بودند و هر دو حكم با رأي صادره توسط ديوان عالي كشور نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع گرديد. در اين مدت خانواده متهمان توانستند با پرداخت ديه به خانواده  سه تن از مقتولان، رضايت آنها را جلب نمايند، بدين ترتيب قاضي دوستعلي تنها براي دو فقره قتل عمد و جنبه عمومي سه فقره ديگر، در كنار ساير اتهامات رأي صادر خواهد كرد.

نزاع دو جوان با مرگ يكي از آنان خاتمه يافت
گروه حوادث:جوان ۱۹ ساله اي كه در پي درگيري لفظي، جواني را در «قم» با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، شناسايي و دستگير شد.
چند روز پيش بين دو جوان قمي به نام هاي «محمد-ش» و «منصور- ن» نزاع درگرفت كه در اين بين منصور با ضربات چاقو محمد را مجروح كرد. محمد دقايقي بعد به علت شدت جراحات وارده و خونريزي زياد در راه انتقال به بيمارستان فوت كرد و مسئولان بيمارستان بلافاصله پليس را در جريان اين حادثه قرار دادند.
مأموران كلانتري ۱۹ قم پس از اطلاع از اين جنايت، تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري ضارب انجام دادند و در تحقيقات خود دريافتند كه او نيز در اين حادثه زخمي شده است.
با ادامه تحقيقات، پليس سرانجام، متهم را شناسايي و دستگير كرد. متهم در بازجويي ها پس از اعتراف به قتل گفت: روز حادثه بين من و محمد درگيري به وجود آمد كه كم كم به نزاع سختي تبديل شد و من نيز براي دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به او وارد كردم و هنگامي كه او به زمين افتاد و خون زيادي از او مي رفت، از ترس فرار كردم.
گفتني است، متهم با تشكيل پرونده به مقامات ذيصلاح تحويل داده شد.

شگردي خاص براي سرقت هاي ميليوني
گروه حوادث: مردان كيف قاپي كه با شگردي خاص اقدام به سرقت ميليوني از كارمند شركتي كرده اند، تحت پيگرد انتظامي و قضايي قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ما، كارمند شركت كه حميد نام دارد و اهل شيراز است در اين باره به خبرنگار ما گفت: چند روز قبل براي نقد كردن يك چك به بانك رفتم. قبل از آن يك تاكسي سرويس كرايه كرده بودم و قرار بود راننده در انتظارم بماند از بانك خارج شدم. پس از دقايقي، با نقد كردن ۶۰۰ هزار تومان پول مقابل بانك سوار تاكسي سرويس شدم.
چند متري بيشتر نرفته بوديم كه ناگهان راننده احساس كرد خودرو اش پنچر شده است. از خودرو پياده شد و بعد از عذرخواهي گفت: خودرو پنچر شده است. من كه تحمل ايستادن نداشتم كيفم را داخل خودرو گذاشتم و پياده شدم. همين كه كنار ماشين ايستادم ناگهان دو نفر كه سرنشين يك موتورسيكلت بودند كيفم را از پنجره ماشين برداشته و به سرعت از محل دور شدند.شاكي در ادامه افزود: سارقان كيفم را كه حاوي يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان تراول چك، ۶۰۰ هزار تومان پول نقد و كليه مدارك بود را سرقت كرد ه اند.
برپايه اين گزارش، با طرح شكايت اين كارمند جوان پرونده اي در اين زمينه در كلانتري۱۲ فخرآباد شيراز تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي شماره ۱ شيراز مسئول شناسايي و دستگيري اين دو سارق شده اند.

پسر ۱۸ ساله شيرازي در آستانه اعدام
گروه حوادث: در پي رضايت ندادن خانواده اولياي دم مقتول، پسر جوان شيرازي در آستانه اعدام قرار گرفت. محمد _ م ۱۸ ساله متهم است كه دو سال قبل حميد_  د ۲۲ ساله را با يك ضربه چاقو از پاي درآورده است.
پدر محمد در گفتگو با خبرنگار ما روز حادثه را چنين تشريح كرد:حدود دو سال و نيم پيش هنگامي كه محمد سال دوم هنرستان بود در يك عصر جمعه كه فرداي آن روز امتحان رياضي داشت از صبح درس مي خواند. بعد از نهار به من گفت به دنبال يكي از دوستانش مي رود تا اشكالات رياضي اش را برطرف كند.
چند دقيقه بعد، ديدم محمد با عجله به خانه برگشت و به سوي آشپزخانه رفت. وقتي از آشپزخانه خارج شد، چاقويي در دست داشت. پرسيدم چه خبر شده؟ گفت: بچه هاي محل دوره ام كردند، فحش ناموسي مي دهند. آرامش كردم و همراه او از خانه بيرون رفتم. تعدادي از بچه هاي محل جمع شده بودند و فحش هاي بد به من و محمد مي دادند. از آنها خواستم كه به خانه هايشان بروند و دعوا را تمام كنند.
پدر محمد ادامه داد: دست محمد را گرفتم و به طرف خانه برگشتم كه حميد.د به طرف ما حمله كرد. من جلوي محمد ايستادم و گفتم: محمد بچه است. ۱۶ سال بيشتر ندارد. دعوا كرديد، تمام شد. اما حميد فرياد كشيد: من محمد را مي كشم و با چاقو به سمت محمد رفت. ضربه اي به دست محمد زد، من خواستم جلوي او را بگيرم كه يك ضربه نيز به دست من زد. محمد عصباني شد و چاقو را بالا گرفت. حميد قدش از محمد بلندتر بود، خم شد و چاقو به گردنش كشيده شد. حميد روي زمين افتاد.
وي افزود: بعد از اين حادثه، محمد فرار كرد و بچه هاي محل بر سر من ريختند و به شدت مرا كتك زدند. اما زماني كه به دادگاه رفتيم گفتند لازم نيست شما شكايت كنيد، فقط دنبال گرفتن رضايت باشيد.
به گفته پدر محمد، حكم اعدام وي به اتهام قتل عمد سال گذشته صادر و پس از تأييد در ديوان عالي كشور به شعبه اجراي احكام شيراز ارجاع شد. در اين مرحله، خانواده محمد تقاضا كردند حكم به شوراي حل اختلاف ارجاع شود. اما در تنها جلسه شوراي حل اختلاف باز هم خانواده حميد تقاضاي اجراي حكم اعدام محمد را مطرح كردند. بدين ترتيب، پرونده بار ديگر به شعبه اجراي احكام بازگردانده شد.
به گفته يك منبع آگاه قضايي، حكم اعدام محمد -م ۱۸ ساله به زودي به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دستگيري عضو اصلي يك باند سرقت مسلحانه
پليس: مأموران گشت پليس كرمان عضو اصلي يك باند سرقت مسلحانه از بانك و طلافروشي را روز دوشنبه در كرمان به دام انداختند.
در پي وقوع چندين فقره سرقت مسلحانه در سال ۸۱ توسط يك باند مسلح در كرمان، مأموران انتظامي اين شهرستان تلاش هاي خود را به طور شبانه روزي براي دستگيري اعضاي اين باند انجام دادند.
سرانجام روز يكشنبه هفته جاري ، عامل اصلي اين باند به نام «حسان- م» كه سوار بر خودرو از سمت زاهدان به مقصد بم در حركت بود، توسط مأموران گشت و كنترل شناسايي و دستگير شد.
اين متهم در بازجويي ها به سه فقره سرقت مسلحانه از بانك هاي كرمان در سال هاي پيش و همچنين به يك فقره سرقت از طلافروشي با همدستي چند نفر ديگر اعتراف كرد.
با توجه به اعترافات اين سارق ، تلاش پليس براي دستگيري همدستانش وارد مرحله تازه اي شده است.

حادثه در جهان
لجبازي، جان پسر ۱۳ ساله را گرفت
سايت جنايي: پسر سيزده ساله اي كه به همراه مسئولان مدرسه به اردو رفته بود، پس از آن كه به دليل شيطنت هاي مكرر و توجه نكردن به تذكرات مدير مدرسه، تنبيه شده و در يكي از اتاق هاي محل سكونت دانش آموزان حبس شده بود، به دليل ابتلا به بيماري آسم و بي توجهي مسئولان اردو به اين مسئله جان سپرد.
تراويس پاركر به مدت ۹۰ دقيقه در اتاق فوق حبس بود. به گفته يكي از شاهدان عيني، هنوز ده دقيقه از حبس تراوپس نگذشته بود كه وي با لگد كوبيدن به در اتاق از مسئولان اردو خواست كه اسپري آسم وي را به او بدهند كه مشاور اردو از اين امر سر باز زده و يك ساعت بعد با جنازه تراوپس روبه رو شد.
مشاور تراويس در جلسه بازجويي اعلام كرد كه تراويس يك بار پيش از اين نيز، پس از حبس در اتاق مدرسه ادعا كرده بود كه آسم وي عود كرده است اما پس از خروج از اتاق مشخص شد كه وي قصد فريب مسئولان را داشته است. يكي از دوستان تراويس كه هنگام رويارويي مشاور تراويس با بدن نيمه جان وي در اتاق حضور داشته است به مأموران گفته بود كه مشاور فوق حتي پس از ديدن وضعيت وخيم تراويس، نيز ادعا كرده است كه او خود را به مردن زده است.
خانواده تراويس ضمن شكايت از مسئولان فوق در بيانيه اي اعلام كردند كه پسرشان را براي تفريح به اين اردو فرستاده بودند و اين در حالي بود كه با جسد وي روبه رو شدند.
مأمور تحقيق اين پرونده در اين خصوص گفت: در خصوص بيماري هايي نظير مشكل تنفسي تراويس، مسئولان مدرسه در حد تشخيص بيماري نيستند و بايد اسپري وي را در اختيارش قرار مي دادند.
تحقيقات بيشتر در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

پافشاري متهم بر اعدام
سي.ان.ان: دادگاه عالي ايالت كنتيكوت روز گذشته اعلام كرد كه اين بار زمان اجراي حكم اعدام قاتل زنجيره اي«مايكل روز» را با وجود مخالفت هاي گسترده مخالفان صدور اين حكم به هيچ وجه به تعويق نخواهد انداخت.
مايكل روز كه متهم به قتل عمد چهار زن در دهه ۱۹۸۰ است روز جمعه با تزريق آمپول اعدام خواهد شد. مايكل تاكنون چندين بار با به تعويق افتادن زمان اجراي حكم اعدام خود مخالفت كرده و اعلام كرده است كه دوست دارد هر چه سريع تر به مجازات اعمال خود برسد. با اين وجود پدر مايكل و وكلاي مدافع وي تلاش فراواني را براي توقف اين حكم آغاز كرده اند. پدر مايكل در آخرين مصاحبه خود اعلام كرد كه پسرش صلاحيت رواني لازم براي اخذ چنين تصميمي را ندارد. وكيل مدافع تسخيري مايكل تاكنون چندين بار تقاضاي تجديد نظر در رأي صادره را تسليم دادگاه كرده است. اين در حالي است كه وكيل خصوصي مايكل اعلام كرده كه وي حق دارد طبق ميل خود رفتار كرده و براي زندگي و مرگ خود تصميم بگيرد.
اعضاي خانواده مايكل ادعا كرده اند كه وي بر اثر سكوت طولاني مدت در بند محكومان با مرگ به سندروم مرگ مبتلا شده است. اين سندروم در واقع نوعي بيماري رواني است كه در آن فرد به دليل ماندن طولاني در بند محكومان به مرگ تصور مي كند كه مرگ بهترين گزينه است. «مايكل روز» در آخرين دادگاه خود به قتل هشت زن اعتراف كرد. از آنجا كه شش مورد از اين قتل ها در ايالت كنتيكوت بوده است، حكم اعدام وي بايد در اين ايالت اجرا شود.

نجات يك زن استراليايي
هرالدسان : يك زن ۵۵ ساله استراليايي كه وارد يك معدن قديمي و متروكه شده بود، پس از ۱۲ ساعت، نجات يافت.
وي كه در حال بررسي يك معدن قديمي و متروكه بود، هنگامي كه قصد داشت به سطح زمين برگردد ناگهان به داخل معدن سقوط كرد و دچار شكستگي هايي در برخي از قسمت هاي بدنش شد.
خانواده اين زن با فرا رسيدن شب و عدم مراجعت او به منزل، نگران شده و با اطلاع دادن به پليس به جست و جوي او پرداختند.پليس پس از چند ساعت موفق شد اتومبيل او را در نزديكي يك معدن كشف كند كه همين سرنخي براي يافتن او شد.
سرانجام پس از چند ساعت تلاش مأموران امداد، اين زن ۵۵ ساله استراليايي در حالي كه دچار جراحات سطحي و شكستگي در ناحيه دست و پا شده بود به بيمارستان منتقل شد.

عشق مرگبار افسر انگليسي
بي. بي .سي: يك افسر انگليسي عاشق در رابطه با مرگ همسرش گناهكار شناخته شد.
«پي سي گراهام جونز» ، افسر انگليسي ۴۰ ساله معروف به «ايور» كه سال گذشته به قتل همسرش متهم بود، سرانجام گناهكار شناخته شد.
براساس اين گزارش، جسد «ماريا» ۳۶ ساله، سال گذشته در حالي كه با ضربات چاقو از پاي درآمده بود در منزلش واقع در «اينگل باي بارويك» در نزديكي «استاك تون» كشف شد.اين گزارش حاكي است، چندي پس از كشف جسد، همسر اين زن به اتهام قتل او دستگير و از آن زمان تاكنون در بازداشت به سر برد.
«ايور» و همسرش از ابتدا عاشق يكديگر بودند. آنها چندي پس از آشنايي شان تصميم مي گيرند با يكديگر ازدواج كنند اما غبار مرگ آلودي زندگي آنها را فرا گرفت.
زماني كه آنها در اوج عشق و علاقه نسبت به يكديگر بودند، پدر و برادر ايور مردند و تحمل غم از دست دادن آنها براي دل عاشق او بسي سخت و طاقت فرسا شد.
اما ماريا هيچ وقت دلسرد نشد و او را تنها نگذاشت. او در تمام مدتي كه همسرش از شدت غم و اندوه چون شمعي مقابل چشمان او آب مي شد در كنارش بود و او را حمايت مي كرد.روزها مي گذشت و به جاي اينكه شرايط روحي ايور رو به بهبود باشد هر روز افسرده تر از ديروز مي شد. تا اينكه زندگي آنها مختل شد و ديگر تحمل ماريا سرآمد.او در اين مدت خيلي ايور را تحمل كرده بود، اما ديگر اين اواخر حتي از او متنفر شد تا جايي كه ايور را ترك كرد و به منزل پدرش رفت.
چندي گذشت و ايور متوجه شد، ماريا قصد دارد او را براي هميشه فراموش كند. ماريا نيز به ايور گفت كه با پسر ۲۱ ساله اي آشنا شده و قصد دارد با او ازدواج كند.ايور كه از شنيدن اين موضوع خيلي ناراحت شده بود و از سوي ديگر نمي توانست عشق ماريا را از دلش بيرون كند سعي كرد او را به زندگي خود بازگرداند؛ اما ماريا ديگر تاب ادامه زندگي با او را نداشت.
تا اين كه چندي بعد جسد خون آلود ماريا كه با ضربات چاقو سوراخ سوراخ شده بود در منزل ايور كشف شد. پليس هم ايور را به اتهام قتل او دستگير و بازداشت كرد.ايور در اظهاراتش به پليس انگليس گفت: «من هر گونه اتهامي را رد مي كنم.»
او حتي خودش هم باور نمي كرد كه همسرش را كشته است. تا اين كه ديروز پس از يك سال جستجو، شواهد و مداركي به دست آمد كه جرم ايور را ثابت كرد و مهر قتل را بر پيشاني او كوبيد.
گفتني است، جلسه بعدي دادگاه ايور، ماه آينده برگزار مي شود.

همنشيني با اجساد، مجازات مرد آفريقايي
آي.او.ال: يك مرد آفريقايي به جرم خراب كردن چراغ هاي راهنما بايد مدتي مسئول سردخانه اجساد شود.
مردي در آفريقاي جنوبي كه با گدايي در چهارراه ها خانواده اش را تامين مي كرد وقتي با پيشنهاد يك راننده كاميون مواجه شد كه از او خواست در ازاي دريافت ۱۰۰ «راند» چراغ راهنمايي چهارراهي را خاموش كند به وسوسه افتاد و به خاطر خانواده اش اين كار را كرد. اما پليس او را دستگير كرد و در دادگاه محاكمه و گناهكار شناخته شد.
قاضي با شنيدن اظهارات اين مرد فقير دستور داد تا خانواده او تحت پوشش خدمات بهزيستي قرار گيرند.
قاضي او را به پرداخت جريمه مالي محكوم كرد، ولي از آنجا كه او براي پرداخت اين جريمه استطاعت مالي ندارد، بايد مدتي را در سردخانه اجساد كار كند تا بتواند جريمه اش را بپردازد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |