سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۰ - May 17, 2005
روز تعيين كننده در واليبال نوجوانان آسيا
ايران در مصاف با آسمانخراش هاي استراليا
002430.jpg
علي شاكري: پنجمين دوره واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه (انتخابي جهان) به مرحله سرنوشت ساز بازيهاي حذفي خود رسيده است. امروز و در تعيين كننده ترين روز بازيها كه استرس و فشار به بالاترين حد خود در نزد تيم ها مي رسد، همه آنها با برد در كورس قهرماني باقي خواهند ماند و تيم هاي بازنده هم فقط افسوس فرصت هاي از دست رفته را خواهند خورد. در اين مرحله صدرنشيني و پيروزي هاي دور اول هيچ كمكي به صعود تيم ها نخواهد كرد و آن بردهاي پيشين تنها امتيازش رويارويي با حريفان ضعيف تر در مرحله (پلي آف) خلاصه شده است.
امروز هيچ تيمي از جمع ۸ تيم حاضر به باختن فكر نمي كند.
همه تيم ها با تمام قوا براي شكست رقبا آرايش پيدا مي كنند.
در چنين حال و هوايي اگر چه بخشي از زيبايي ها و جذابيت واليبال فداي كسب نتيجه خواهد شد، اما تلاش و تكاپوي تيم ها براي دستيابي به برد و راهيابي به جمع چهار تيم برتر نيمه پاياني ارزش ديدن را دو چندان مي سازد.
سالن جمع   و جور واليبال مجموعه ورزشي آزادي معروف به پنج سالن امروز بيش از روزهاي ديگر تماشاگر به خود خواهد ديد و دليل آن هم بازي سرنوشت ساز تيم ايران مقابل آسمانخراش هاي استراليا خواهد بود. تيم نوجوانان ايران به تدريج با جاافتادن در بازيها و شناخت موجوديت و توانايي خود و حريفان با درك شرايط، در حال اوج گيري است . رگه هاي پيشرفت را بخوبي مي شد در بازي سوم اين تيم مقابل چين تايپه به خصوص در گيم هاي دوم و سوم ديد. تغييرات مثبت در تيم ايران و تأثير صحبت هاي رئيس فدراسيون و جابجايي كه در نيمكت مربيان صورت گرفت آنچنان كارساز واقع شد كه تايپه مدعي فرصتي براي عرض اندام در برابر تيم به خود آمده ايران پيدا نكرد. البته اثرات سازنده بازي با تيم هاي سرعتي چون ژاپن، تايلند و تايپه در رويارويي احتمالي با كره جنوبي در مراحل بالاتر بكار خواهد آمد. حريف ايران بلند قامت ترين تيم بازيهاست، تيمي كه همه فاكتورهاي امروزي واليبال را دارد. اما به همين تيم در زمينه تكنيكي و تاكتيكي مي توان نمره متوسط داد و از نقطه نظر هماهنگي تا حدودي با مشكل مواجه است. استراليايي ها هميشه در رده هاي نوجوانان و جوانان برابر ما مغلوب بوده اند. بيشترين هنر حمله اين تيم بازي قدرتي و استفاده از فضاي كناره هاي آنتن است كه اين تاكتيك را بخوبي اجرا مي كنند. تيم ايران با شرايط قدي مناسب و بازيكناني چون زادون، نورمحمدي، عراقي، نجفي، كشاورزي براحتي با دفاع هاي زوجي قادر به خنثي كردن تاكتيك حمله استراليايي ها خواهد بود. در بازي با استراليا در حمله روي تور نقش اصلي را بازيكنان سرعتي ايران ايفا مي كنند و به نظر مي رسد كه مربيان ايران بيشتر از وجود نريمان نژاد در پست بازيساز به جاي درخشان استفاده كنند. نوجوانان استراليا در سرويس هم معمولي اند و اين مي تواند خبري خوب براي دريافت كننده هاي نوجوان ما باشد تا همواره ابتكار عمل را در اختيار پاسور قرار دهند تا با تنوع پاس راه پيروزي را همواره كند. در تيم استراليا «نايگل» يكي از دو يار سرعتي اين تيم بازيكني با تجربه است كه نبايد مدافعان وسط ما از آن غافل شوند. تيم ايران در مجموع از شرايط بهتري نسبت به حريف براي كسب پيروزي برخوردار است و مي توان پيشاپيش تا حدود زيادي صعود آنان را به مرحله نيمه نهايي بيشتر از حريف دانست.
برنامه بازيهاي (امروز)
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت: سالن آزادي
ساعت ۱۴: هند _ ژاپن
ساعت ۱۶: كره جنوبي _ تايلند
ساعت ۱۸: ايران _ استراليا
ساعت ۲۰: تايوان _ چين

اولين حضور دووميداني كاران ايران در المپياد دانشجويان جهان
گروه ورزشي: تيم دووميداني كشورمان براي اولين بار در بازي هاي المپيك دانشجويان جهان (يونيورسياد) كه اواسط تابستان سال جاري در كشور تركيه برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
اين براي نخستين بار است كه تعدادي از دووميداني كاران كشورمان شرايط حضور در يونيورسياد را پيدا كرده اند. به اين ترتيب دراولين مرحله مسابقات ليگ دووميداني در شيراز نفرات اعزامي به اين مسابقات انتخاب مي شوند.
به طور كلي ۵ و يا ۶ دووميداني كار براي حضور در يونيورسياد تركيه انتخاب مي شوند كه اين تعداد بايد ميزان آمادگي خود را در شيراز به معرض نمايش بگذارند. به احتمال فراوان، عباس صميمي در رشته پرتاب ديسك، احسان مهاجر شجاعي در رشته ۸۰۰ متر، سيدمهدي شاهرخي در رشته پرتاب وزنه، روح الله عسگري در رشته ۱۱۰ متر با مانع و روح الله محمدي در رشته ۳ هزار متر با مانع شرايط حضور در مسابقات را بدست مي آورند.
در مورد احتمال كسب مدال در اين دوره از مسابقات نيز مي توان گفت اگر در اين مسابقات صميمي ركوردي بالاتر از ۶۳ و يا ۶۴ متر كسب كند به احتمال فراوان به مدال دست خواهديافت. در رشته ۸۰۰ متر و پرتاب وزنه نيز شانس كسب مدال داريم، اما بايد ديد شرايط و سطح رقابت ها چگونه خواهد بود.

دبيركل كميته ملي المپيك:
بودجه ساليانه فدراسيونها افزايش مي يابد
گروه ورزشي: دبيركل  كميته  ملي  المپيك  از افزايش  بودجه  فدراسيون ها نسبت  به  سال گذشته  خبر داد. علي  كفاشيان  با بيان  اين مطلب  گفت : بودجه اي  كه  در اختيار فدراسيون ها در سال  جاري  قرار خواهد گرفت نسبت  به  بودجه اي  كه  آنها در سال  گذشته  از كميته  ملي  المپيك  و سازمان تربيت  بدني  دريافت  كردند، بيشتر خواهد بود.كفاشيان  افزود: ۸ ميليارد تومان  بودجه  كميته  ملي  المپيك  در چهار سرفصل  جانبازان  و معلولان ، بازي هاي  ورزشي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي ، ورزش هاي  زمستاني  و بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  و ۲۰۰۸ پكن  صرف  خواهد شد.دبيركل  كميته  ملي  المپيك  درباره  چگونگي  تخصيص  بودجه  به  فدراسيون هاي  ورزشي  گفت : اين  كميته  فدراسيون هاي  ورزشي  را به  سه  قسمت  ( فدراسيون هاي مدال  آور، فدراسيون هاي  نزديك  به  مدال آوري  و ساير فدراسيون ها) تقسيم كرده  است  و با توجه  به  چگونگي  اعزام ها، تشكيل  اردوهاي  آمادگي  داخلي  وخارجي ، هزينه  مربيان  و خريد لوازم  و تجهيزات  اين  بودجه  را تخصيص  خواهدداد.وي  در ادامه  اظهار داشت : كميته  ملي  المپيك  از ناظران  خود براي ارزشيابي  عملكرد فدراسيون ها بهره  خواهد گرفت .كفاشيان  متذكر شد: از روساي  فدراسيون هاي  ورزشي  مي خواهم ، همكاري  لازم را با اين  ناظران  انجام  دهند.

امير قلعه نوعي در كلاس مربيگري پيشرفته انگلستان
002436.jpg
گروه ورزشي: امير قلعه نوعي سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران امروز عازم انگلستان خواهد شد.امير قلعه نوعي به منظور شركت در كلاس پيشرفته اتحاديه باشگاه هاي فوتبال انگليس، امروز صبح تهران را به مقصد لندن ترك خواهد كرد.
قلعه نوعي قرار است در كلاس آموزش  مربيگري كه در يك كمپ ورزشي در نزديكي بندر ليورپول تشكيل خواهد شد، شركت كند.در اين دوره آموزشي ۶۴ مربي زير ۴۰ سال از اروپا، آسيا و اقيانوسيه به مدت ۵ روز زير نظر مدرسان مطرح فوتبال از جمله كني دالگليش و تري ونبلز جديدترين روش هاي مربيگري حرفه اي، مديريت، اصول روانشناسي و تاكتيك فوتبال را آموزش خواهند ديد.در اين سفر كه به همت باشگاه استقلال تهران انجام مي شود، قلعه نوعي همچنين با حضور در محل كمپ باشگاه ويمبلدون، مذاكراتي را جهت برپايي اردوي تيم فوتبال استقلال در فصل آينده رقابت هاي ليگ برتر انجام خواهد داد. قلعه نوعي هفته آينده به كشور بازمي گردد.

محمد عليپور، رئيس مجامع هشت فدراسيون شد
گروه ورزشي: محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، محمد عليپور معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي را به عنوان رئيس مجامع فدراسيون هاي تحت پوشش منصوب كرد. مجامع عمومي فدراسيون هاي تحت پوشش اين مركز شامل فدراسيون هاي بيماري هاي خاص، ورزش هاي روستايي و عشايري، كبدي، اسكيت، باستاني، ورزش هاي رزمي، كونگ فو و ورزشهاي همگاني مي شود.

عليرضا رحيمي نماينده كنفدراسيون هندبال آسيا
002427.jpg
گروه ورزشي: از سوي كنفدراسيون هندبال آسيا رئيس فدراسيون هندبال ايران به عنوان نماينده اين كنفدراسيون در مسابقات نوجوانان آسيا (انتخابي قهرماني جهان) انتخاب شد. عليرضا رحيمي به عنوان يكي از دو نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا در اين بازيها كه اوايل تيرماه در شهر بانكوك انجام خواهد شد، عازم تايلند مي شود. مسابقات هندبال نوجوانان آسيا براي نخستين بار برگزار مي شود و تيم نوجوانان ايران نيز در اين رقابت ها در گروه يك با تيمهاي ماكائو، تايلند و كره جنوبي همگروه است. دو تيم برتر اين بازيها جواز صعود به مسابقات جهاني قطر را خواهند گرفت.
تيم نوجوانان ايران هم اكنون در حال پشت سرگذاشتن پنجمين مرحله اردوي آماده سازي خود در شهر اصفهان است.

درخواست راه آهني ها از رئيس كميته داوران
در تهران، راه آهن با فيروز كريمي و ساكت الهامي به ديدار صنعت نفت مي رود. راه آهن در آبادان، نفت را متوقف كرده اما نفتي ها در خارج از خانه با استرس كمتري بازي مي كنند. قاضي اين ميدان خداداد افشاريان است و راه آهني ها خاطره خوبي از او ندارند. مسئولين راه آهن خواستار اين هستند كه خود رضا غياثي رئيس كميته داوران اين بازي را از نزديك نظارت كند. راه آهن _ لكوموتيورانان _ ۲ امتيازي اگر نفت را مغلوب كند بالاي حريف آباداني اش به رده دوم صعود مي كند و در آستانه صعود به ليگ برتر قرار مي گيرد.

فوتبال دسته اول جام آزادگان
لكوموتيورانان در راه ليگ برتر
002433.jpg
خبرنگار همشهري: دور برگشت از مرحله اصلي رقابتهاي فوتبال دسته اول جام آزادگان امروز آغاز مي شود و در مشهد، تيم پيام ارتباطات ميزبان قندي يزد است و راه آهن پذيراي تيم صنعت نفت آبادان خواهد بود. در مشهد، پيام ارتباطات آخرين اميدهايش را براي صعود به ليگ برتر جستجو مي كند.
پيام يك امتيازي است اما هنوز نااميد نيست و اگر از سد قندي عبور كند فاصله اش با صدرنشين _ قندي ۷ امتيازي - بسيار كم خواهد شد.

خبرهاي فوتبال جهان
002439.jpg
گراهام پل داور فينال جام يوفا
گروه ورزشي _ حسن حيدري: گراهام پل از انگليس به عنوان داور ديدار نهايي جام يوفا انتخاب شد.فردا شب در ليسبون تيم هاي اسپورتينگ ليسبون و زسكا مسكو ديدار فينال جام يوفا را برگزار مي كنند.اتحاديه فوتبال اروپا افزود: گلن تورنر و ميشل تينجي به عنوان كمك داوران اين بازي و همچنين استيو بنت به عنوان داور چهارم از كشور انگليس گراهام پل را در اين بازي ياري مي دهند.
شانس اسپورتينگ در جام يوفا بيشتر است
شانس تيم اسپورتينگ ليسبون پرتغال نسبت به تيم زسكا مسكو روسيه براي فتح جام قهرماني مسابقات فوتبال جام اتحاديه باشگاه هاي اروپا (يوفا) بيشتر است.
شركت كنندگان در اين نظرسنجي عنوان كرده اند با توجه به اينكه ديدار پاياني اين مسابقات، در شهر ليسبون پرتغال برگزار مي شود، شانس تيم اسپورتينگ براي فتح اين جام بيشتر از حريف روسي خود خواهد بود.
«گيگز و هاوارد» قراردادشان را با منچستر يونايتد تمديد كردند
باشگاه منچستر يونايتد انگليس روز دوشنبه اعلام كرد «رايان گيگز» و «تيم هاوارد» بازيكنان اهل ولز و آمريكايي موافقت خود را با تمديد قراردادشان با اين باشگاه اعلام كردند.بدين ترتيب گيگز تا سال ۲۰۰۸ و هاوارد تا سال ۲۰۰۹ در اين تيم به بازي خواهند پرداخت.گيگز ۳۱ ساله، ۱۳ سال است كه در تيم فوتبال منچستر يونايتد عضويت دارد و هاوارد نيز در سال ۲۰۰۳ از تيم نيوجرسي مترواستارز آمريكا به اين تيم پيوست.تيم منچستر يونايتد در مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر انگليس در رده سوم ايستاده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |