سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۶ - May 24, 2005
آدم ربايي ناكام در ميدان هفت حوض
گروه حوادث: زن جواني كه با كمك مردم منطقه هفت حوض موفق به رهايي از دست دو رباينده شده بود روز گذشته به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد.
به گزارش خبرنگار ما، زن جوان عصر روز يكشنبه به قصد خريد با خواهرش از منزل خارج شد. حدود ساعت ۱۹ و۳۰ دقيقه دو خواهر جوان به ميدان هفت حوض رسيدند. نيم ساعت طول كشيد تا كالاي مورد نظر خود را يافته و خريداري كردند. ساعت ۲۰ زن جوان از خواهرش جدا شد تا به سمت خانه خود برود. براي سوار شدن به خودروهاي مسافركش مجبور بود از فضاي سبز كنار خيابان عبور كند.
زن، آرام در تاريكي شب بر روي چمن ها پاي گذاشت و به راه خود ادامه مي داد كه ناگهان پسري قوي هيكل از پشت به او حمله ور شده و با يك دست دهان وي را گرفته و با دست ديگرش گردن او را آن قدر فشار داد تا نيمه بي هوش شد.
مرد ناشناس به زور زن را به سوي خودرو پرايدي كه در كنار فضاي سبز با يك سرنشين منتظر او بود كشاند. زن جوان كه توان خود را به دست آورده بود شروع به فرياد كشيدن كرد. با شنيدن صداي او، اهالي كه در حال تردد در آن منطقه بودند به سوي آنان دويدند. زن التماس مي كرد تا او را نجات دهند ولي مرد ناشناس وقتي متوجه شد مردم از قصد سوء او مطلع شده اند با صداي بلند گفت: «مسأله ناموسي است، لطفاً متفرق شويد.» ولي زن همچنان فرياد مي كشيد تا او را نجات دهند. مردم كه وضعيت را غيرعادي مي ديدند به كمك زن جوان رفتند، دو مرد جوان كه قصد ربودن زن را داشتند از شلوغي محل استفاده كردند و متواري شدند.زن كه از ترس رنگ به چهره نداشت توانست شماره خودرو را به ذهن بسپارد.
روز گذشته زن جوان به همراه خواهر و همسرش به شعبه بازپرس قندي زاده در دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و ضمن توضيح كل ماجرا از مسئولين قضايي و انتظامي خواستار يافتن ربايندگان فراري شد. او براي مأموران توضيح داد كه داخل اتومبيل تور ماهيگيري بزرگي قرار داشته و ربايندگان قصد داشتند براي جلوگيري از فرار او را در ميان تور بپيچند. جست وجو براي دستگيري دو رباينده مذكور از روز گذشته در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.

اشد مجازات براي سرايدار قاتل
003033.jpg
گروه حوادث: سرايدار جواني كه با انگيزه سرقت صاحبخانه خود را به قتل رسانده بود، از سوي قضات دادگاه كيفري استان به قصاص و ۸ سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، ابوالقاسم (۲۳ ساله) متهم به سرقت، آزار و اذيت، ايراد ضرب و جرح و قتل عمدي زن ۷۵ ساله اي به نام فروغ است.
اين مرد، صاحبخانه اش را در خانه ويلايي اش در ملارد كرج به قتل رساند.
دو روز بعد ماموران متهم را در خانه برادرش حوالي منطقه ورامين شناسايي و دستگير كردند.
متهم كه صبح روز شنبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، در آخرين دفاع منكر هر گونه قتلي شد و گفت: نقشه سرقت را از قبل طراحي كرده بودم، اما زماني كه يك روز قبل از حادثه پسر فروغ از من خواست تا ديگر در خانه مادرش كار نكنم، تصميم گرفتم تا نقشه را عملي كنم. روز حادثه به بهانه اينكه آبگرمكن خراب است فريد (پسر صاحبخانه) را به زير زمين كشاندم و چند ضربه كلنگ به سرش زدم. سپس به بالا رفتم و پس از كتك زدن فروغ چند ضربه كلنگ نيز به سر او وارد كردم. با اطمينان از قتل فروغ با سرقت اموال با ارزش خانه از محل متواري شدم.
برپايه اين گزارش قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار صبح ديروز با صدور حكمي، ابوالقاسم را به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و به خاطر ايراد ضرب و جرح و سرقت به تحمل ۸ سال زندان محكوم كردند.
حكم صادره براي تاييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

كشف جسد حلق آويز يك زن
گروه حوادث: جسد حلق آويز شده زن جواني صبح روز گذشته در منطقه گلبرگ كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۸ صبح روز گذشته مأموران كلانتري ۱۴۷ خيابان گلبرگ از كشف جسد يك زن در منزل مسكونيش باخبر شدند.بازپرس حسيني به همراه افسر دايره ۱۰ آگاهي در صحنه حضور به عمل آوردند.
جسد زن از ميله در ورودي اتاق خواب آويزان بود. زن جوان كه ۲۴ سال سن داشت، طبق ادعاي همسرش زماني كه شوهر او در خواب بوده اقدام به خودكشي كرده است.
اين زوج ۷ سال پيش با هم ازدواج كرده بودند و در اين مدت نتوانستند فرزندي داشته باشند.جسد زن به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت تامه مرگ وي مشخص شود.پليس در صحنه جنايت نامه اي از متوفي كشف كرد كه با دست خط زن جوان شعري بر روي آن براي نگارش بر روي سنگ قبرش نوشته شده بود.
تحقيقات بيشتر در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

شگرد جديد در سرقت از مشتريان بانك
گروه حوادث: مرد جواني كه با شگردي خاص اقدام به سرقت و كلاهبرداري از مشتريان بانك كرده ، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، شاكي اين پرونده كه مهدي نام دارد و در كار فروش ابزار است دراين باره گفت: روز چهارشنبه گذشته به يكي از شعب بانك ملي مراجعه كردم تا ۶ فقره ايران چك به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را نقد كنم. دقايقي از حضورم در صف طولاني بانك نگذشته بود كه متوجه حضور مردي پشت سرم شدم. ناگهان اين مرد از من خواست از آن جايي كه قصد نقد كردن پول را دارم، ايران چك هايم را با پول وي عوض كنم.
شاكي در ادامه گفت: به اين ترتيب پول هاي هزارتوماني وي را كه در ۶ دسته بود شمردم و پس از اطمينان از درست بودن تعداد پول ها، تراول هايم را به او دادم و از بانك خارج شدم. چند ساعت بعد وقتي مجدداً براي ريختن پول به بانك رفتم متوجه شدم در هر دسته ۱۰ عدد اسكناس كم است. سارق جوان هر يك اسكناس را از دو طرف به هم چسبانده و لاي پول هايش گذاشته است به طوري كه در هر دسته ۱۰ هزار تومان كم بود.شاكي افزود: اين مرد حدوداً ۳۰ ساله بود و ظاهر كاملاً مرتبي داشت بنابر اين گزارش، هم اكنون پرونده اي در اين زمينه تشكيل شده و مأموران اداره آگاهي مسئول شناسايي و دستگيري سارق جوان شده اند.

اداره آگاهي مسئول يافتن آرين ۴ ساله شد
گروه حوادث: پرونده آرين كودك ۴ ساله اي كه در حادثه فرودگاه مهرآباد ناپديد شده بود به دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده در حالي براي رسيدگي بيشتر در اختيار كارآگاهان آگاهي مركز قرار گرفته كه ۳۳ روز از وقوع اين حادثه مي گذرد.
آخرين اخبار در اين باره حاكي از آن است كه آرين هنوز زنده است و شب حادثه در فرودگاه مهرآباد توسط افراد ناشناس ربوده شده است. صبح ديروز پرونده اين كودك ۴ ساله به خاطر حساسيت موضوع، كشف سرنخ هاي جديد در پرونده و اصرار پدر و مادر آرين براي پيدا كردن وي به دايره ۱۱ اداره آگاهي ارسال شده است.
بر پايه اين گزارش، چندي قبل سخنگوي قوه قضائيه در نشست مطبوعاتي خود اعلام كرده بود كه آرين را آب برده است. اما فرضيه هاي پليس و اعلام نظر گروه هاي امداد بيانگر آن است كه اين كودك اگر در آب افتاده باشد هم توسط افرادي ربوده شده و هم اكنون در مكان نامعلومي نگهداري مي شود.
شامگاه ۳۱ فروردين ماه امسال، يك فروند هواپيماي ساها كه از جزيره كيش به سمت تهران حركت كرده بود، پس از فرود در فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و در رودخانه كن سقوط كرد. در اين حادثه كودك ۴ ساله اي به نام آرين به طرز ناگهاني ناپديد شد و دو نفر جان باختند.

جنايتي در تهران نو
كشف يك جسد در بازار ميوه و تره بار
گروه حوادث: تلاش پليس جنايي تهران براي شناسايي و دستگيري عاملان قتل پسر جواني كه صبح ديروز جسدش در پاركي پيدا شد، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۸ صبح ديروز تلفن بازپرس ويژه قتل _ حسيني _ به صدا درآمد و وقوع يك فقره قتل به اطلاع وي رسيد. بلافاصله مأموران كلانتري به همراه بازپرس در محل حادثه حضور يافتند و در بررسي مقدماتي متوجه شدند كه پسر جوان حدوداً ۲۰ ساله است و با يك ضربه چاقو به قفسه سينه اش به قتل رسيده است.
در ادامه بازرسي از محل، هويت پسر جوان توسط اهالي محل به نام مرتضي شناسايي شد و مشخص گرديد كه احتمالاً مرتضي در يك درگيري به قتل رسيده است و افراد ناشناس پس از ارتكاب قتل جسدش را به داخل محوطه ميوه و تره بار منطقه باغ دشت انتقال داده اند.
بنابراين، جسد پسر ۲۰ساله براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از پليس جنايي تهران مأمور شناسايي و دستگيري عاملان جنايت شدند.

برادركشي به خاطر ناكامي در ازدواج
گروه حوادث: كيفرخواست مردي كه در پي خيانت برادرش، وي را به قتل رسانده بود در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه اوايل فروردين ماه سال ۸۳ در منطقه تهران نو به وقوع پيوست و مرد ۳۲ ساله اي به نام محمد، برادرش- عبدالحسين (۲۵ ساله)- را با ضربات چاقو به قتل رساند. محمد كه در محل حادثه زخمي شده بود، توسط مأموران انتظامي به بيمارستان انتقال يافت.
وي پس از بهبود در دايره جنايي اداره آگاهي تهران به قتل برادرش اعتراف كرد.
وي در نخستين اظهاراتش به مأموران گفت: حدود ۷ سال قبل در يك مهماني با دختري به نام اكرم آشنا شدم و در چند جلسه همديگر را ملاقات كرديم. ما يكديگر را بسيار دوست داشتيم به طوري كه وقتي به او پيشنهاد ازدواج دادم، قبول كرد و قرار بود با يكديگر ازدواج كنيم.
حدود سه ماه بعد از آشنايي مان، براي من يك مأموريت كاري پيش آمد و قرار شد براي چند ماه به مسافرت بروم. به همين خاطر، به اكرم شماره تلفن همراه برادرم عبدالحسين را دادم تا در صورتي كه با مشكلي روبه رو شد، برادرم كارهايش را انجام دهد، دريغ از اين كه بزرگترين اشتباه زندگي ام را كردم.وقتي از مسافرت برگشتم متوجه شدم اكرم شش ماه قبل با برادرم ازدواج كرده است.
متهم در ادامه افزود: در طول اين هفت سال من و برادرم بر سر اين موضوع با هم مشكل داشتيم تا اين كه روز حادثه وقتي به خانه اش رفتم با هم درگير شديم و من او را با چاقو زدم.
بر پايه اين گزارش، با صدور كيفرخواست از سوي دلداري، نماينده استان، متهم صبح روز چهارشنبه به دفاع از خود خواهد پرداخت.

حادثه در جهان
فرمان نيروي برتر و قتل عام خانواده
رويترز: جيمز ردفيلد، قاتل همسر و دو فرزند او، روز گذشته با حكم دادگاه عالي كاليفرنيا محكوم به اعدام شد.
ردفيلد در جلسه بازپرسي با اشاره به باورهاي خرافي خود گفته بود: من مطمئن هستم كه روح شيطان در كالبد مري و دو فرزند او رخنه كرده بود. من تمامي راه ها را براي نجات آنها از دست شيطان به كار بسته اما حاصلي دربرنداشت. تنها راه حل رها كردن آنها از كالبد زميني بود.
ويكتور سرجوان، وكيل جيمز در جلسه دادگاه با اشاره به اظهارات موكل خود درخواست كرد تا وي به علت جنون، مورد تخفيف مجازات قرار گيرد. درخواست وكيل مدافع متهم اما با پاسخ منفي قاضي دادگاه روبه رو شد. قاضي با اشاره به اينكه اظهارات جيمز برخاسته از جنون و يا هر نوع مشكل رواني ديگر نيست بلكه نشانگر انتخاب آگاهانه و تصميم عامدانه او براي قتل همسر و دو فرزندش به دلايلي كاملاً واهي است، درخواست وكيل مدافع را مبني بر پذيرش جنون متهم رد كرد.
ردفيلد پيش از اين نيز در سه سال گذشته دو بار به اتهام سرقت و ضرب و شتم به زندان انداخته شده بود.
وي بار نخست با سرقت از يك مغازه خواربار فروشي، پس از دستگيري ادعا كرد كه تحت فرمان يك نيروي برتر به اين اقدام دست زده است! دومين مورد دستگيري او نيز به ضرب و شتم يك عابر پياده باز مي گردد. جيمز پس از اينكه يك عابر پياده مانع آن شده بود كه از خيابان عبور كند و در مورد انتظار تا زمان سبز شدن چراغ ويژه عبور عابرين هشدار داده بود، با ضربات چاقو وي را به شدت مجروح كرد.
وكلاي ردفيلد اما معتقدند مجموعه اين اقدامات و اظهارات نشان مي دهد كه او مبتلا به بيماري رواني است. سرجوان مي گويد: دولت ظرف مدت حضور جيمز در زندان هيچ تلاشي براي بهبودي او انجام نداده است. اكنون دولت بايد مسئوليت اين جنايت را بپذيرد. نه موكل من.

۲۷ سال حبس براي تعرض دو دختر
رويترز: جان مك قاتل نيوزلندي به ۲۷ سال حبس محكوم شد.
جان ۴۳ ساله متهم است كه پس از آزار و اذيت دو دختر خردسال، آنان را به قصد مرگ در اتاقي كوچك در انتهاي باغي متروكه رها كرده است.
پليس منچستر مي گويد: حضور ناگهاني چند ولگرد در اين باغ و پرسه زدن هاي آنان باعث شد تا نقشه شوم جان مك كيور براي قتل اين دو دختر خردسال كه به ترتيب ۶ و ۸ سال داشتند ناكام بماند.
تحقيقات پليس نشان مي دهد كه جان پس از فريب اين دو دختر كه در همسايگي او زندگي مي كردند، آن دو را به باغي متروك در حوالي شهر برده و پس از تعرض، هر دو را در درون اتاقكي كوچك زنداني كرده است.
كارآگاه جوزف باردوك در اين مورد مي گويد: پليس هنوز در حال تحقيق در مورد علت اين حادثه است. به گفته اين مأمور پليس جان، انساني آرام است كه با همسر و دو فرزند دختر و پسر خود زندگي بدون حاشيه اي را پشت سرمي گذارد. وي داراي هيچ سابقه جنايي و يا خشونت باري نيست.
محاكمه جام مك آكيور روز گذشته در حالي به پايان رسيد كه قاضي دادگاه با توجه به اظهارات پزشك قانوني و كارشناسان مبني بر سلامت كامل رواني، ادعاي وكلاي اين مرد ۴۳ ساله را مبني بر جنون آني وي نپذيرفته و وي را به ۲۷ سال حبس محكوم كرد. وكلاي آكيور اعلام كرده اند عليه حكم صادره كه شديدترين حكم ممكن محسوب مي شود، فرجام خواهي مي كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |