سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۶ - May 24, 2005
قهرماني جوانان كشتي آزاد ايران در تركيه
كشتي ايران خالي از پشتوانه نيست
003021.jpg
003024.jpg
محمدرضا منصوريان- براي آنهايي كه هميشه با عينك بدبيني و به دلايل شخصي كشتي ايران را خالي از پشتوانه مي پندارند و معتقدند كه خزانه كشتي از جوانان مستعد و شايسته تهي شده است، قهرماني جوانان كشتي آزاد و نايب قهرماني كشتي فرنگي در تورنمنت بين المللي جام قهرمانان تركيه مي تواند نمايانگر اين موضوع باشد كه اين عده در اشتباهند و اگر امروز ورزش كشتي در رده هاي بالاتري ضعف و كاستي نشان مي دهد و از ثبات لازم برخوردار نيست، مشكلي ناپيدا و يا شايد هم پيداست كه براي شناخت آن ها بايستي نواقص اصلي را شناخت و با درايت و هوشمندي به سراغ آن رفت. ديروز نوشتيم كه اگر امروز كشتي جوانان از صلابت و قدرت ويژه اي بهره مند است و چرخ هايش منظم و روان در حركت است، ناشي از مديريتي صحيح و مقتدر است كه به خوبي مشكلات را شناخته و انضباط و ديسيپلين خاصي را در زيرمجموعه خود حاكم كرده است. و اين دقيقاً گمشده اي است كه به جز بخش جوانان، طراوت و امتيازات ناشي از آن در ساير بخش هاي كشتي ساري و جاري نيست و به اين دليل همواره مشكلات و گرفتاري هايي به وجود مي آيند كه بعضاً آسيب رسان شده و موقعيت اين ورزش را در صحنه هاي بين المللي و جهاني متزلزل مي سازد. اشكال اصلي تر اين است كه به دليل اختلاف رفتاري، اجرايي و فرهنگي موجود بسياري از اين پشتوانه ها، خارج از قواعد مرسوم هرگز نمي توانند به رشد بيشتري رسيده و به كمك اين ورزش بيايند. كشتي ايران اگر بخواهد به اقتدار و قوت برسد، چاره اي جز اين ندارد كه الگوي موجود در كشتي جوانان را سرلوحه تمامي برنامه هاي خود قرار داده و بدينوسيله خط بطلاني بر روش هاي پراشكال و پراشتباه خود بكشد.
آغاز پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا
مراسم  وزن  كشي  چهار وزن  نخست  هجدهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  فرنگي قهرماني  بزرگسالان  آسيا بعدازظهر ديروز   در شهر ووهان  چين  انجام شد و چهار كشتي گير تيم  ايران  حريفان  خود را در مرحله  مقدماتي  شناختند.
در وزن  ۵۵ كيلوگرم ، ۱۱ كشتي گير وزن  كشي  كردند كه  حميد بني  تميم كشتي گير خوزستاني  تيم  ايران  در دور نخست  با قرعه  استراحت  روبرو شد.
او در دور دوم  با اوران  خليل اف  از قرقيزستان  رقابت  مي كند.
در وزن  ۶۶ كيلوگرم ، ۱۲ كشتي گير ثبت  نام  كردند كه  مهدي  توكلي كشتي گير مازندراني  تيم  كشورمان  در دور نخست  استراحت  مي كند و در دور دوم به  مصاف  گويه  آن ميو سومونگ  از ويتنام  مي رود.
توكلي  در دور سوم  با برنده  كشتي  ازبكستان  و قرقيزستان  كشتي  خواهدگرفت .
در وزن  ۸۴ كيلوگرم  كه  ۹ كشتي گير در آن شركت  كرده اند، مجيد رمضاني كشتي گير مازندراني  تيم  ايران  در دور نخست  با قرعه  استراحت  مواجه  شد و دردور دوم  با برنده  كشتي  ژاپن  و قرقيزستان  كشتي  خواهد گرفت .
رقابتهاي  وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  با شركت  ۱۰ كشتي گير برگزار مي شود و سجادبرزي  از ايران  در اين  وزن  در نخستين  كشتي  خود با آلكسي  بيم  ازقرقيزستان  مبارزه  مي كند و در دور دوم  با برنده  كشتي  چين  و ژاپن  روبروخواهد شد.هجدهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  بزرگسالان  آسيا در سال  ۲۰۰۵از صبح  امروز در استاديوم  هانگ  شانگ  شهر ووهان  چين  آغاز مي شود.
طالقاني عضو هيأت رئيسه كشتي آسيا
صبح ديروز مراسم انتخابات كنفدراسيون كشتي آسيا در هتل «رز سفيد» شهر ووهان محل برگزاري هجدهمين دوره رقابتهاي قهرماني كشتي آسيا برگزار شد كه محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي ايران با كسب ۱۴ راي به عنوان يكي از اعضاي هيات رييسه پنج نفره كنفدراسيون كشتي آسيا برگزيده شد.
در اين انتخابات دكتر كيم از كره جنوبي براي سومين بار پياپي با كسب ۱۹ راي به عنوان رييس كنفدراسيون كشتي آسيا انتخاب شد و «دولت تورلي خانوف» از قزاقستان با كسب ۱۵ راي در مكان دوم قرار گرفت. پس از اين سه نفر نماينده مغولستان و قطر هر دو با كسب ۱۳ راي در مكانهاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.
ميزباني آذربايجان تأييد شد
در نشست اخير فدراسيون جهاني كشتي در لوزان سوييس، در خصوص ميزباني مسابقات جهاني سال ،۲۰۰۷ بحث و گفت وگو شد كه در نهايت رافي مارتينتي رييس فيلا، با اشاره به پيشرفت آذربايجان، اين كشور را به عنوان ميزبان اين مسابقات معرفي كرد.
خبرگزاري كشور آذربايجان، از كشورهاي آمريكا، روسيه، ايران و فرانسه به عنوان كانديداهاي برگزاري اين مسابقات ياد كرده است.
به دليل اين كه مسابقات جهاني سال ،۲۰۰۷ انتخابي بازي هاي المپيك پكن است، از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود و تمامي تيم ها حداكثر تلاش خود را خواهند كرد تا در اين مسابقات علاوه بر كسب مدال، سهميه ي المپيك را نيز به دست آوردند.
مسابقات جهاني كشتي سال ۲۰۰۷ در مجموعه ي ورزشي حيدر علي اف باكو برگزار خواهد شد.

۱۶ بازيكن در اردوي تيم ملي واليبال بزرگسالان
بهنام محمودي غايب بزرگ بازي با استراليا
003015.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: با معرفي دعوت شدگان به اردوي دوم تيم ملي واليبال ايران در راه مسابقات انتخاب قهرماني جهان، ترديدها در مورد غيبت «بهنام محمودي» در بازي بزرگ ايران و استراليا به يقين مبدل شد و نامي از او در ميان دعوت شدگان نيست. اگر چه در پست قطر پاسور سيد مهدي بازارگرد و اميرحسين منظمي جانشينان احتمالي محمودي بازيكنان بزرگي هستند وليكن بهنام با تجربه بين المللي اش يك وزنه روحي غيرقابل انكار بود.
محمودي كه مدتهاست با درد كهنه زانو مي سازد و مي سوزد قرار بود قبل از بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي پايش را به تيغ جراحان بسپارد ولي نياز تيم ملي به او موجب شد تا از اين كار چشم پوشي كند. درد بيش از حد زانو سرانجام اين بازيكن را وادار ساخت تا با موافقت رئيس فدراسيون واليبال و با نظر پزشكان براي مداواي آن اقدام كند. محمودي به احتمال فراوان در ايتاليا پايش را عمل خواهد كرد و به همين دليل پنج ماه دور از واليبال خواهد بود.
اسامي دعوت شدگان به تيم ملي
محمد شريعتي، عليرضا بهبودي و اميرحسيني، محمد منصوري، مهران زارع، داود مقبلي، عليرضا نادي، جواد محمدنژاد، محمد تركاشوند، اميرحسين منظمي، پيمان اكبري، محسن عندليب، آرش صادقياني ، سيد مهدي بازارگرد، فرهاد ظريف و مجتبي عطار
ايران در گروه چهارم واليبال قهرماني آسيا
مراسم قرعه كشي سيزدهمين دوره واليبال قهرماني مردان آسيا در بانكوك انجام شد كه طي آن ايران به عنوان تيم سوم دوره قبل و يكي از چهار سرگروه اين بازيها در گروه چهارم قرار گرفت.
گروه اول: تايلند، پاكستان، نيوزيلند، قطر
گروه دوم: كره جنوبي، ژاپن، امارات، اندونزي و قزاقستان
گروه سوم: چين، هند، بحرين، ويتنام و تايوان
گروه چهارم: ايران، استراليا، فيليپين، هنگ كنگ، ازبكستان
در اين دوره از بازيها چهار تيم ايران، تايلند، كره جنوبي و چين با معافيت از بازيهاي مقدماتي از دور دوم وارد صحنه خواهند شد. تاريخ اين بازيها ۲۹ شهريورماه لغايت پنجم مهرماه در شهر «سوفان بوري» خواهد بود.
پارك كي ون منتظر معرفي دستياران دانشگاهي
با وجود آنكه تركيب اصلي تيم واليبال دانشجويان ايران در مسابقات دانشجويان جهان را بازيكنان تيم ملي تشكيل مي دهند و هدايت اين تيم بر عهده پارك كي ون است ولي هنوز دستياران او بطور رسمي معرفي نشدند.
آنطور كه ما شنيديم فدراسيون واليبال منتظر معرفي مربيان مورد نظر تربيت بدني دانشگاه آزاد و وزارت علوم و تحقيقات فناوري است تا آنها را رسماً به عنوان دستياران «پارك كي  ون» معرفي كند.

خبرهاي فوتبال جهان
003018.jpg
داور فينال ليگ قهرمانان مشخص شد
گروه ورزشي _ حسن حيدري: يك داور اسپانيايي به عنوان داور ديدار فينال ليگ قهرمانان برگزيده شد.«امانوئل انريك جونز گونزالس» براي ديدار تيم هاي ليورپول و آث ميلان كه چهارشنبه هفته جاري در استانبول برگزار مي شود انتخاب شد.اين داور ۴۰ ساله سومين داور اسپانيايي است كه تاكنون در فينال ليگ قهرمانان به قضاوت پرداخته است.گونزالس از جمله داورهاي مشهور اسپانياست كه در رقابتهاي يورو ۲۰۰۴ نيز قضاوت هاي مهمي را انجام داده است.وي در سال ۱۹۹۹ مجوز داوري بين المللي فيفا را اخذ كرده و از آن زمان تاكنون در ۵۷ مسابقه بين المللي حضور داشته است.
روي كين: منچستر به روزهاي اوج باز مي گردد
تيم فوتبال منچستر يونايتد در اين فصل يكي از تلخ ترين دوره هاي خود را سپري كرد و به هيچ مقام در انگليس دست نيافت. بطور حتم با آمدن گيلزر سرمايه دار بزرگ آمريكايي اين باشگاه دچار تغيير و تحول زيادي خواهد شد.روي كين كاپيتان اين تيم در اين باره مي گويد: با گذشت زمان آرامش به باشگاه باز مي گردد و ما براي حضوري پررنگ در رقابتهاي فصل آينده تيم را آماده مي كنيم.كين در پايان گفت: فراموش كردن تلخي شكست مقابل آرسنال به زماني طولاني نياز دارد و عبارتي مثل ما مستحق شكست نبوديم يا اينكه ما تيم بهتري بوديم فقط جنبه تسلي بخشيدن دارد.وي در پايان گفت: بطور حتم منچستر به روزهاي اوج باز مي گردد.

فوتسال قهرماني آسيا
۲۷ گل براي قهرمان دوره پيش در بازي دستگرمي
تيم  ملي  فوتسال  ايران  در نخستين  ديدار خود در هفتمين  دوره  مسابقات فوتسال  قهرماني  آسيا با نتيجه  ۲۷ بر ۲ بر تيم  بوتان  غلبه  كرد.در اين  مسابقه ، وحيد شمسايي  ۱۴ گل ، حسين  سلطاني  ۴ گل ، مجيد رئيسي ۲ گل ، محمد هاشم زاده  ۲ گل ، جواد ماهري  ۲ گل ، محسن  زارعي ، مرتضي عظيمايي  و محمدرضا حيدريان  يك  گل  براي  تيم  ايران  به  ثمر رساندند.مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا از روز گذشته  در شهر هوشي  مين  ويتنام  آغازشده است  و تا چهاردهم  خردادماه  ادامه  دارد.ايران    در گروه  سوم  با تيم هاي  كويت ، لبنان  و بوتان  هم گروه  است . تيم  ملي  فوتسال  ايران  در ادامه  اين  مسابقات  در روزهاي  چهارشنبه  و پنجشنبه  هفته  جاري  راس  ساعت  ۴۵/۱۶ به  مصاف  تيم هاي  كويت  و لبنان  مي رود.

بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا
صباباتري فردا به مانيل مي رود
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صباباتري كه با كسب نيابت قهرماني در غرب آسيا به مرحله نهايي مسابقات باشگاه هاي آسيا راه يافته است فردا عازم مانيل مي شود.
اين مسابقات از ۸ خرداد ماه در فيليپين آغاز مي شود كه نماينده كشورمان در دور مقدماتي با قهرمانان باشگاه هاي هند، فيليپين، قزاقستان و اردن در يك گروه قرار دارد. صباباتري با دراختيارداشتن چند بازيكن ملي پوش يكي از مدعيان قهرماني در اين دوره به شمار مي رود.
تجليل از قهرمانان بسكتبال تهران
هيات بسكتبال استان تهران قصد دارد در همين ماه از قهرمانان اين رشته ورزشي در مراسمي تجليل كند.در اين مراسم كه با حضور محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال انجام خواهد شد، از بسكتباليست هاي رده سني نونهالان، نوجوانان و جوانان استان تهران كه در رقابت هاي قهرماني كشور مقام كسب كرده اند تقدير مي شود.

چرا در تدوين  طرح  جامع  ورزش
از باشگاهها نظرخواهي  نشد؟
003027.jpg
مدير باشگاه  فولاد مباركه  سپاهان  با انتقاد از بي توجهي  تدوين كنندگان  طرح نظام  جامع  ورزش  كشور گفت : چرا در مراحل  تدوين  طرح  جامع  ورزش  از باشگاهها نظرخواهي  نشده  است ؟
محمدرضا ساكت  در گردهمايي  مديران  باشگاههاي  تحت  پوشش  وزارت  صنايع  و معادن  در اصفهان  افزود: چرا در مراحل  تدوين  طرح  جامع  ورزش نبايد هيچ  نماينده اي  از باشگاهها حضور داشته  باشد.وي  افزود: متاسفانه  در طرح  جامع  ورزش  به  باشگاهها در سطح  يك  مكان  ورزشي صرف  نگاه  شده  و نقش  سازندگي  آنها و تاثير بسيار اين  باشگاهها مورد توجه قرار نگرفته  است .مدير باشگاه  فولاد مباركه  سپاهان  در بخشي  از سخنان  خود بر راه  اندازي مجمع  باشگاههاي  صنعتي  تأكيد و از آن به  عنوان  مركز ثقل  هماهنگي هاي  فكري و اجرايي  باشگاههاي  صنعتي  ياد كرد.به  گزارش  باشگاه فولاد مباركه  سپاهان ، عدم  هماهنگي  ورزش  قهرماني  در مراكزصنعتي  وزارت  صنايع  و معادن ، عدم  استفاده  ازتوانمنديها و اطلاعات  و تجارب باشگاهها به  صورت  متقابل  در حوزه  باشگاهداري  و ساخت  و ساز، عدم  اتخاذ يك سياست  و موضع  هماهنگ  درمسائل  فرهنگي  ورزشي  مراكز تحت  پوشش  وزارت  صنايع  ومعادن  از جمله  مسائلي  بود كه  در اين  گردهمايي  مورد بررسي  قرار گرفت .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |