شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۹ - May 28, 2005
قتل يك جوان در متروي كرج
003285.jpg
گروه حوادث : فرماندهي انتظامي كرج جزئيات قتل جواني را در متروي كرج تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سعيد كسروي بهروز فرماندهي انتظامي كرج در تشريح خبر اين حادثه گفت : روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۸۴ حوالي ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه مطلع شديم كه در محوطه بيروني متروي كرج فردي بر اثر اصابت گلوله فوت كرده است. بر همين اساس عوامل انتظامي در محل حاضر شده مشاهده كردند، فردي حدودا بيست ساله بر اثر تير اندازي به قتل رسيده است.
وي درادامه گفت : پليس كرج ضمن حفظ صحنه جرم و اقدامات اوليه ازجمله دعوت قاضي كشيك قتل وبررسي صحنه جرم ، تحقيقات اوليه در محل را شروع كرد و مشخص شد كه ضارب از عوامل نيروي انتظامي بوده ودر محوطه مترو مشاهده مي كند كه مقتول با دو جوان ديگر به شدت در حال نزاع ودرگيري مي باشد و براي جلوگيري از عواقب بعدي مبادرت به ميانجيگري مي كند.
فرماندهي انتظامي كرج اظهار داشت : اين مامور چند مرتبه عاملان درگيري را به صلح وآرامش دعوت مي كند و مي گويد من پليس هستم وبعد از اينكه هردو جوان و مقتول اسم پليس را مي شنوند اندكي آرام مي شوند... اما وقتي پليس قصد داشت از مقتول بازرسي بدني كند ، به يكباره متواري مي شود... بعد از طي كردن مسافتي پليس به اوچند مرتبه دستور ايست مي دهد... اما مقتول توجهي نمي كند وبالاخره اين پليس در تعقيب وگريزي او را دستگير مي كند ولي بازهم مقتول در حين دستگيري قصد فرار مي كند.
فرماندهي انتظامي كرج با اشاره به اينكه پليس در اين درگيري قصد تير اندازي نداشته است ، تصريح كرد : در كشمكش شديدي كه بين پليس و مقتول بايكديگر روي مي دهد و دقايقي به طول مي انجامد ناگهان تيري از اسلحه خارج وبه مقتول اصابت و فوت  مي كند.
كسروي در ادامه با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نمي توان در باره علت اصلي قتل اظهار نظر كرد ، بيان داشت : بايد از نظر كارشناسي و حقوقي مشخص شود كه آيا گلوله بر اثر ضربه يا ضربات وارده به اسلحه در حين درگيري خارج شده است يا اينكه ضارب ماشه را چكانده است.
وي در مورد اقدامات انجام شده براي مشخص كردن جزييات حادثه گفت : بر حسب روال قانوني ، اسلحه ضارب ضبط و خود وي نيزبازداشت و دركلانتري تحت مراقبت مي باشد. همچنين ماموران ما ضمن حفظ صحنه قتل با حضور بازپرس كشيك وچند نفر از شاهدان عيني دربازرسي بدني از مقتول تعداد دوقبضه چاقو و چهارده عدد آمپول مواد مخدر ( مرفين ) به دست آورده اند.
فرماندهي انتظامي كرج در مورد هويت مقتول گفت : با انتقال جسد به پزشك قانوني واخذ نظريه براي شناسايي اولياي دم مقتول ، در تحقيقات وبررسي هاي ماموران مشخص شد ، مقتول «علي - الف» ۲۱ ساله، بيكار و از طايفه فيوج ساكن در كرج است... داراي سابقه اعتياد به مواد مخدر كه خانواده او ضمن تاييد اعتياد وي اظهار داشتند: آمپولهاي بدست آمده از جيب فرزندشان مربوط به وي بود و خودش استفاده مي كرده است.
كسروي در ادامه در جواب به اين سوال كه آيا در اين درگيري به غير از مقتول فرد يا افراد ديگري در اين حادثه صدمه ديده اند يا نه گفت : هيچ فرد ديگري در اين درگيري صدمه نديده است و در بررسي وتحقيقات محلي مشخص شد كه افراد ديگري نقش نداشته اند وفقط دو نفر جوان كه ابتدا به ساكن با مقتول درگيري داشته و با توجه به وجود آمدن حادثه ، هر دو جوان محل را ترك كرده واميدوارم با خواندن خبر، حداقل خود را معرفي و براي روشن تر شدن موضوع اظهارات ومشاهدات درگيري با مقتول وحضور ضارب اقدام كنند.
فرماندهي انتظامي كرج خاطر نشان كرد: باتوجه به بررسي به عمل آمده بايد توجه داشت ، متاسفانه در اين حادثه مقتول به ايست پليس و هشدار ايشان توجه ننموده است و نظر به اين كه معمولا قطارمترو در پانزده الي بيست دقيقه اقدام به پياده و سوار نمودن مسافر مي كند وهمچنين با توجه به مدت زماني كه جنازه براي بررسي و تشريفات قانوني و حضور بازپرس كشيك قتل و اكيپ بررسي صحنه جرم و آمبولانس پزشكي قانوني در محل حادثه مانده است، طبيعي است مسافران متعددي از كنار صحنه جرم عبور كرده اند و در محل نيز اخبار صحيح و نا صحيح و يا شايعات و مواردي ديگر شنيده اند و لذا از خبر نگاران تقاضا داريم كه با رعايت صداقت و امانت داري و اخلاق حرفه خبرنگاري نسبت به اطلاع رساني صحيح و شفاف اقدام كنند.
فرماندهي انتظامي كرج در پايان گفت : از طرفي در اين راستا سعي و تلاش عوامل انتظامي براي كشف حقيقت و رعايت حقوق شهروندي در چهار چوب قانون مورد تاكيد است و تشخيص چگونگي كشته شدن مقتول با مقامات محترم قضايي مي باشد و اين فرماندهي و يا عومل انتظامي در صورت صلاحديد مقامات قضايي فقط وظيفه انجام تحقيقات در مورد نظر ايشان را دارد و وظيفه ذاتي ناجا و ديگر دستگاههاي مرتبط همين است كه در اجراي پيگيري و تحقيقات پرونده شخصيت اجتماعي و حقوقي طرفين پرونده و شاهدان نيز يكسان ديده بشود.

با گذشت اولياي دم در اصفهان
مرد قصاب از چوبه دار رهايي يافت
گروه حوادث: خانواده يك پسر ۱۸ ساله كه توسط مرد قصابي به قتل رسيده بود، پاي چوبه دار رضايت دادند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس جنايي شهرستان اصفهان قرار گرفت كه شهريور ماه سال ۸۲ از طريق اورژانس بيمارستان كاشاني به مركز پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه يك پسر جوان در اثر اصابت جسم برنده به گردنش توسط خانواده اش به بيمارستان انتقال يافته و به خاطر خونريزي شديد جان باخته است.
بلافاصله مأموران جنايي به همراه بازپرس ويژه قتل در بيمارستان حضور يافتند و در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه جسد متعلق به پسر ۱۸ ساله اي است كه بهنام . ن نام دارد. كارآگاهان در ادامه دريافتند كه پيكر خونين پسر جوان توسط خانواده اش به بيمارستان انتقال يافته است، بنابراين پدر وي را تحت بازجويي قرار دادند.
پدر بهنام درباره وقوع حادثه گفت: ما ساعتي قبل از عروسي يكي از بستگانمان بر مي گشتيم كه پسرم در حالي كه سوار خودرومان بوديم يك ترقه كبريتي را به بيرون پرتاب كرد. اين ترقه مقابل سرنشين يك موتور سيكلت افتاد و باعث وحشت وي شد. سرنشين موتور در حالي كه ما را تعقيب مي كرد در نهايت از ما خواست تا در كنار خيابان بايستيم.
وي ادامه داد: وقتي متوقف شديم از خودرو پياده شدم و بين ما مشاجره لفظي اتفاق افتاد. من از پسر جوان بابت كاري كه فرزندم كرده بود در حال عذرخواهي بودم كه ناگهان بهنام از ماشين پياده شد و با عصبانيت به طرف راننده موتور حمله ور شد. راننده ناشناس هم وقتي اين حركت را ديد، با ساطوري كه همراه داشت يك ضربه به گردن پسرم وارد كرد و در حالي كه بهنام در خون مي غلتيد از محل متواري شد.
مأموران با شنيدن اظهارات پدر بهنام، شناسايي مرد ناشناس را در دستور كار خود قرار دادند و پس از انجام چهره نگاري، متوجه شدند كه وي صاحب يك قصابي در محل است، بنابراين توانستند عامل جنايت را در كمتر از ۲۴ ساعت شناسايي و دستگير كنند.
متهم جوان كه مسعود نام داشت پس از دستگيري، بلافاصله به قتل اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را عصبانيت عنوان كرد.
به اين ترتيب پس از تكميل تحقيقات و درخواست اولياي دم، مسعود از سوي رئيس شعبه ۹ دادگاه عمومي اصفهان به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد و حكم صادره پس از تعيين وقت قانوني از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.
بنا به اين گزارش، پس از تأييد حكم سحرگاه روز ۲۷ ارديبهشت ماه امسال مسعود براي اجراي حكم با حضور نماينده پزشكي قانوني، قاضي مربوطه و قاضي اجراي احكام پاي چوبه دار حضور يافت.
مسئولان مددكاري و دادگستري زندان از خانواده بهنام درخواست عفو و بخشش براي وي كردند اما مادر بهنام به مسعود نگاه كرد و در حالي كه اشك مي ريخت گفت: نمي دانم چه چيز باعث شد، تا اينگونه ابر شوم و بدبختي در زندگي دو خانواده ببارد اما من از خون فرزندم نخواهم گذشت.
پس از اين كلام، مأموران مسعود را به بالاي چوبه دار بردند و مباشر اجراي حكم طناب دار را برگردن مسعود انداخت كه ناگهان مادر بهنام به زمين افتاد و شيون كنان گفت: من قاتل پسرم را به خون پسرم بخشيدم.
به اين ترتيب مسعود با چشماني بهت زده در صورتي كه قادر به تكلم نبود از پاي چوبه دار كنار كشيده شد و دستان پدر بهنام را بوسيد.

كيف قاپي از يك زوج جوان
گروه حوادث: دو كيف قاپ كيف دستي زوج جواني را كه از ساختمان بانك در شرق تهران خارج شده بودند ربودند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۲ ظهر روز يكشنبه گذشته يك زوج جوان به قصد تحويل يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد وارد يكي از شعبات بانك سپه واقع در شرق تهران شدند. زوج جوان زمان تحويل پول از صندوق بانك وقتي متوجه شدند كه مبلغ درخواست شده به صورت نقدي به آنها پرداخت مي شود از صندوقدار خواستند تا چك مسافرتي به آنها تحويل دهد ولي صندوقدار عنوان كرد چك مسافرتي در حال حاضر ندارند و اين زوج جوان مجبور شدند بعد از آنكه مبلغ فوق را داخل كيف دستي خود قرار دادند از ساختمان بانك خارج شوند.
زوج مذكور در حين عبور از خيابان ناگهان در دام دو كيف قاپ كه سوار بر يك موتوسيكلت بودند قرار گرفتند. كيف قاپ ها بعد از آنكه گوشه اي از كيف دستي را كه در دست زن بود گرفتند در حال فرار زن جوان را نيز بر روي زمين به دنبال خود كشيدند كه موجب زخمي شدن بدن اين زن از چند ناحيه شد. كيف قاپ ها در نهايت موفق شدند كيف دستي را سرقت كرده و فرار كنند.
فريادهاي زوج جوان براي كمك رساني از سوي مردم به قصد باز پس گرفتن كيف دستي بي فايده بود و هيچ كس نتوانست از فرار سارقان جلوگيري كند. آن گونه كه از شواهد امر بر مي آيد ؛ پروند ه اي در اين خصوص در كلانتري خيابان رشيد تشكيل داده شده و جستجو براي دستگيري كيف قاپ ها ا ز سوي پليس آغاز شده است.
بررسي پليسي در اين خصوص در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

دستگيري باند سارقان خودرو و جعل كارت و پلاك در تهران
003288.jpg
گروه حوادث:باند سارقان خودرو و جعل كارت و پلاك در تهران دستگير و به ۳۲ فقره سرقت اعتراف كردند.
پس از افزايش سرقت خودروهاي پژو ۴۰۵ و پژو پارس، در كرج و شهريار، تحقيقات پليس آگاهي تهران در اين زمينه آغاز شد و با بررسي زمان وقوع سرقت ها كه غالبا در روزو بين ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ صورت مي گرفت، معلوم شد كه در سال ۸۲ نيز باندي از سارقين به نام هاي «محمود - ك» و «محمد - ح» با همين روش بيش از ۶۰ دستگاه پژو سرقت كرده بودند.
با استعلام از زندان معلوم شد كه «محمود - ك» با راي باز، مدت محكوميت خود را سپري مي كند و «محمد - ح» پس از رفتن به مرخصي، مراجعت نكرده و متواري است.
لذا با اقدامات پليس و دستور قضايي، «محمود - ك» و ساير همدستان آنها كه همگي سابقه داران سرقت خودرو بودند دستگير شده و تاكنون به سرقت ۳۲ دستگاه خودروي پژو و وانت نيسان در استان تهران اعتراف كردند.در حال حاضر، مالكان ۱۶ دستگاه خودروي مسروقه شناسايي و ۳ دستگاه خودرو كشف شده است.
وانت هاي نيسان با انتقال به زاهدان، زابل و خاش با مواد مخدر معاوضه شده و خودروهاي پژو نيز با كارت و پلاك جعلي و تغيير يك يا دو شماره از ارقام موتور و شاسي ودر شيراز، رشت، انزلي و كرمانشاه فروخته شده است.
ماموران با اخذ نيابت قضايي براي كشف و جمع آوري خودروهاي مسروقه به همراه يكي از متهمان به اين شهرها اعزام شده اند.

حمله خريداران خودرو به زن فروشنده
گروه حوادث: يك زن كه با درج آگهي در روزنامه قصد فروش خودرو خود را داشت در زمان تحويل مبلغ آخرين چك از سوي خريداران مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي پيش كه يك زن بعد از فوت همسرش در خانه مادريش زندگي مي كرد به قصد فروش خودروي خود آگهي اي در روزنامه براي فروش چاپ كرد.
بعد از درج اين آگهي چندين نفر با منزل زن مذكور تماس گرفته و خواستار خريد خودروي مذكور شدند. در نهايت يك مرد ميانسال به منزل زن مراجعه كرد و بعد از بررسي خودرو عنوان كرد كه قصد خريد آن را دارد. بدين ترتيب قولنامه  اي بين دوطرف نوشته شد مبني بر اينكه ۵ ميليون از مبلغ خريد خودرو را خريدار بطور نقدي در همان زمان تحويل خودرو به فروشنده پرداخت كند و مبلغ باقي مانده را به طور اقساط طي چند چك به زن فروشنده بپردازد.
قولنامه نوشته شد و خودرو تحويل خريدار شد. تا اينكه در زمان پرداخت مبلغ آخرين چك خريدار با فروشنده كه ظ نام داشت تماس گرفته و گفت: «قصد فروش خودرو را دارم اگر ممكن است شما با اسناد خودرو به منزل، تشريف بياوريد كه هم مبلغ آخرين چك را دريافت كرده و هم خودرو را به خريدار جديد بفروشيم.»
زن پيشنهاد را قبول كرد وقرار ملاقاتي گذاشته شد در روز مقرر شده ظ ومادرش با كمي تاخير به منزل مرد خريدار رفتند . طبق ادعاي زن در ابتداي ورود به خانه با عده زيادي از زنان و مردان اقوام خريدار مواجه شدند و صاحب خانه نيز مشغول پذيرايي از آنان شد. بعد از گذشت چند دقيقه زن از خريدار پرسيد كه چرا خريداران جديد خودرو نمي آيند و مرد نيز مدعي شد كه آمده بودند ولي چون شما تاخير داشتيد براي انجام كار كوچكي بيرون رفتند و تا چند دقيقه ديگر باز مي گردند.
در همين حين مرد خريدار به سوي تلفن رفت و تظاهر كرد كه شماره خريداران را مي گيرد.
طبق گفته ظ وي مشاهده كرد كه مرد خريدار تنها پنج شماره گرفت و سپس شروع به صحبت كرد و حالت گفتگوي آنان نيز غيرعادي به نظر مي رسيد و همين مسئله باعث شد كه زن به ماجرا شك كرده و شروع به پرس وجو از مرد خريدار كند.
مرد خريدار بعد از بيان پاسخ نامناسب به ظ از او خواست تا قولنامه و چك ها را به او تحويل دهد ولي وقتي متوجه شد كه زن تنها سند اصلي را با خود به همراه آورده است، ناگهان به همراه چند نفر از حاضران در خانه به سوي زن و مادرش حمله ور شدند و آنان را به شدت مورد ضرب وشتم قرار دادند.
ظ در ادامه به خبرنگار ما گفت: «در همان حين كه زير مشت و لگد مرد خريدار و خانواده اش بودم موفق شدم تلفن همراه خود را از جيب خارج كرده و شماره پليس ۱۱۰ را بگيريم. ضاربان هرچقدر سعي كردند نتوانستند تلفن را از دستانم خارج كنند و من پليس را به هر ترتيبي بود از ماجرا باخبر كردم.»
اعضاي خانواده مرد خريدار طبق گفته ظ به محض اينكه متوجه شدند پليس در راه آمدن به محل حادثه است از در پشتي خانه فرار كردند زيرا همسايه ها با شنيدن فريادهاي من و مادرم به پشت در اصلي خانه آمده بودند.
پرونده اين حادثه در حال حاضر در شعبه ۱۶ دادياري دادسراي رسالت در دست بررسي است و جستجو براي دستگيري ديگر طرفين دعوا به قصد انجام تحقيق و فاش شدن علت اصلي وقوع اين حادثه ادامه خواهد يافت.

محصولات گلد كوئيست قاچاق محسوب مي شود
مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي ناجا گفت :شركت هاي هرمي با استفاده از روش هاي متقلبانه و اصطلاحات عوام فريبانه اي همچون اينترنت، تجارت الكترونيك و امنيت در سايت ها اقدام به جذب سرمايه هاي مردم مي كنند.
سرهنگ «اميدي» مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي ناجا اظهار داشت: گلدكوئيست همچون دو شركت قبلي از معروفيت خاصي درميان مردم برخوردار نبوده است .
مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي معاونت آگاهي ناجا گفت:اين شركت هاي هرمي به دليل نوع فعاليت زيرزميني شان هيچگاه موفق نبوده اند ، بلكه هميشه به اسم و نوع ديگري به فعاليت زيرزميني خود ادامه مي دادند.
سرهنگ اميدي ياد آور شد: اين پديده ها جنبه هاي اقتصادي قوي دارند و برخي ازمردم براي كسب پول بيشتر در اين گونه فعاليت هاي كاذب و غيراقتصادي شركت مي كنند.او به عدم وجود روشهاي جايگزين در اقتصاد و كنترل اين روشها اشاره كرد و گفت: معمولاً مردم با آمادگي ذهني كه از گذشته نسبت به اين گونه فعاليت ها دارند، به سمت آن تمايل پيدا مي كنند.
مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي معاونت آگاهي ناجا يادآور شد: هنگام فعاليت اين گونه شركتهاي هرمي ، دوكار از سوي پليس انجام مي شود. ابتدا رسيدگي به شكايت مردم و پس از آن به مراجع ذيربط همچون وزارت اقتصاد و دارايي، اداره ثبت شركتها، دادستاني و وزارت كشور... . هشدارهاي لازم در خصوص عواقب فعاليت آنها داده مي شود.
اوضمن هشدار به شهروندان، از آنها خواست تا به شايعاتي در خصوص اين كه فعاليت اين گونه شركتها زير نظر «تجارت جهاني» يا «شركت وري ساين» است ، توجه نكنند.
او گفت: مردم بايد آگاهانه با اين گونه فعاليت ها برخورد كرده وهيچ نوع همكاري و سرمايه گذاري با آنها نداشته باشند.
سرهنگ اميدي ادامه داد: مردم بايد در خصوص مجوز شركت هاي هرمي همچون گلدكوئيست، ثبت ، اجازه صدور و فعاليت از سوي مراجع رسمي آگاهي پيدا كنند.
او اعلام كرد: سكه ها و الماس هايي كه شركت هاي هرمي به صورت انبوه مي آورند، قاچاق محسوب شده كه توسط پليس ضبط مي شود.
همچنين ايشان در ادامه به حمايت شركتهاي هرمي از سوي برخي از عوامل داخلي اشاره كرد وگفت: اگر اين روش اقتصادي سودآور بود، امكان نداشت تا غول هاي اقتصادي دنيا اجازه فعاليت اين گونه شركتها را در كشور خود ندهند مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي معاونت آگاهي ناجا به مشكل حمايت ازمشتريان و مالباختگان اشاره كرد و گفت : براي جلوگيري از سوء استفاده هاي اين گونه شركت ها بايد قوانين محدود كننده اي در كشور وجود داشته باشد . او به فعاليت اين گونه شركت ها در برخي كشورها اشاره كرد وافزود : دولت هاي غربي براي فعاليت اين شركت ها قوانين محدود كننده اي گذاشته اند از جمله اين كه قيمت اين گونه كالاها بايد كمتر از قيمت بازار باشد .
سرهنگ اميدي اظهارداشت : عتيقه اعلام شدن اين كالاهااز سوي صاحبان اين شركت ها نقش بسزايي در افزايش قيمت آن داشته است وسكه هاي طلايي كه توسط شركت گلد كوئيست به مردم فروخته مي شد ، بيشتر از قيمت واقعي آن بوده است .سرهنگ اميدي فعاليت اين گونه شركتها را به غده سرطاني تشبيه كرد و گفت: مردم بايد به هر فعاليتي كه نتيجه اش رسيدن به سود هنگفت بدون فعاليت اقتصادي سالم باشد، مشكوك شوند و با مراجعه به مراجع ذيربط در خصوص ثبت شركتها، نوع فعاليت، مكان شركت و... تحقيق كنند.

انهدام پنج شبكه قاچاق تجهيزات ماهواره اي
و مشروبات الكلي
پليس :سردار طلايي فرمانده انتظامي تهران از كشف و انهدام پنج شبكه قاچاق، تهيه و توزيع مشروبات الكلي قلابي و تجهيزات ماهواره اي توسط پليس امنيت تهران خبر داد.
سردار مرتضي طلايي درخصوص كشف ۴ شبكه قاچاق وتوزيع مشروبات الكلي مسموم اظهار داشت: طي دو روز گذشته چهار گروه از واردكنندگان مشروبات الكلي قلابي در حين وارد نمودن محموله هاي جاسازي شده به تهران توسط پليس امنيت عمومي تهران شناسايي ودستگير شدند.
به گفته سردار طلايي، از اعضاي اين ۴ شبكه بيش از ۸ هزار بطري مشروبات الكلي قلابي و مسموم كه به صورت غير استاندارد و با استفاده از «باندرولهاي» خارجي براي توزيع در سطح تهران آماده شده بود، كشف و ضبط شده است. اين محموله كه از غرب كشور وارد شده بود در منطقه چيتگر تهران متوقف شده است.
همچنين ۱۰ نفر مجرم سابقه دار نيز در اين خصوص توسط پليس امنيت عمومي تهران دستگير شده اند.
رئيس پليس تهران با تاكيد مجدد بر برخورد ريشه اي با عوامل اصلي ايجاد ناامني در حوزه امنيت اخلاقي از برخورد با تعدادي از اماكن كه در پوشش هاي مختلف به توزيع مشروبات الكلي در تهران اقدام مي كردند خبر داد.
وي گفت: در روزهاي اخير تعدادي مغازه در اين رابطه پلمپ شد و برخورد قضايي و قانوني مناسبي با اين افراد صورت خواهد گرفت.
وي همچنين درخصوص كشف ۸۰۱ دستگاه ريسيور و تجهيزات ماهواره اي اظهار داشت: در ادامه پيگيري پرونده اعضاي باند موسوم به ( محسن جگركي) تعداد ديگري از اعضاي اين شبكه در طي روزهاي اخير توسط ماموران پليس امنيت شناسايي و دستگير شده اند.
به گفته سردار طلايي، اعضاي اين باند با استفاده از درآمدهاي نامشروع و غير قانوني ترانزيت تجهيزات ماهواره اي به مبالغ كلاني دست يافته اند و با انگيزه سود جويي دست به اين فعاليت هاي مجرمانه زده اند.
وي ضمن اشاره به پيامدهاي سوء استفاده غير اخلاقي از تجهيزات ماهواره اي اظهار داشت: در بسياري از موارد با افرادي برخورد كرده ايم كه با استفاده غير اخلاقي از اين تجهيزات و وسايل، دچارمشكلات حاد و فروپاشي در كانون خانواده خود شده اند و پيامدهاي استفاده از اين تجهيزات، تاثيرات سويي را بر آنها وارد كرده است.
طلايي درادامه از انهدام يك باند فساد درمناطق غرب و شمالي تهران در چند روز اخير خبر داد.
به گفته وي اعضاي اين باند تعدادي از اراذل و اوباش و خلافكاران سابقه دار پايتخت بودند كه با همكاري تعدادي از زنان خياياني به اعمالي چون سرقت، زورگيري، اخاذي، توزيع مواد مخدر و مشروبات الكلي و راه اندازي مراكز فساد مبادرت مي كردند.

معاون اول دادستان كل كشور
غيرقانوني بودن فعاليت شركت «اي بي ال» بزودي اعلام مي شود
فارس: معاون اول دادستان كل كشور گفت: طي چند روز آينده از سوي دادستان تهران اطلاعيه اي مبني بر غيرقانوني بودن فعاليت شركت اي بي ال و شركت هاي مشابه صادر و در صورتي كه بعد از آن فعاليت اين شركتها ادامه پيدا كند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
محمد جعفر منتظري افزود: فعاليت اينگونه شركت ها در كشور هم از نظر موازين شرعي نامشروع و حرام است و هم به لحاظ قانوني نوعي خروج غيرقانوني ارز از كشور و خيانت تلقي مي شود كه با هماهنگي دادستان تهران نسبت به برخورد با آنها اقدام مي شود.
معاون اول دادستان كل كشور خاطر نشان كرد: مردم مي توانند اطلاعات خود را جهت معرفي اينگونه شركتها و مكان آنها در اختيار دادسراي تهران قرار دهند تا نسبت به برخورد قانوني قوه قضائيه با آنان اقدامات لازم انجام شود.
وي با بيان اينكه مرجع رسيدگي به شكايات مردم از شركت هاي جديدي مانند اي بي ال دادسراي تهران است، افزود: در صورتي كه از شركتهاي جديد شكايات كمي مطرح شود اين شكايات به شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت كه هم اكنون مشغول رسيدگي به پرونده شركت گلدگوئيست است ارجاع مي شود اما اگر حجم شكايات گسترده باشد شعبه  ديگري جهت رسيدگي به پرونده ها مشخص خواهد شد.
معاون اول دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيرا شنيده شده افراد صاحب منصبي در اينگونه شركت ها عضويت داشته و گاهي از آنها نيز حمايت مي كنند گفت: با توجه به اينكه نظام رسما اعلام كرده كه فعاليت اين شركتها خلاف شرع و موازين قانوني است اگر اشخاصي نيز در اين طرح عضويت داشته باشند دادستاني تهران به عنوان مدعي العموم حتما جهت برخورد با اين افراد اعلام جرم خواهد كرد.

حادثه در جهان
دستگيري جوانترين متهم آمريكايي
سايت جنايي: جوانترين متهمي كه در تاريخ جنايي ايالات متحده با دوازده سال سن به حبس ابد محكوم شده و پس از موافقت دادستاني با مرخصي وي، از زندان خارج شده بود روز گذشته مجدداً به اتهام اسلحه كشيدن به روي كارمند يك پيتزا فروشي و ضرب وشتم دوست خود بازداشت و روانه زندان شد.
ليونل تيت كه بايد مجدداً براي تفهيم اتهامات جديد در دادگاه حاضر شود در حال حاضر با يك مورد نقض قوانين مرخصي از زندان، يك مورد سرقت مسلحانه و ضرب وجرح دوست خود روبه رو است.ليونل زماني كه تنها ۱۲ سال سن داشت به اتهام قتل عمد كودك ۶ ساله يكي از اقوام خود بازداشت و به حبس ابد محكوم شد.
بازپرس تحقيق اين پرونده درخصوص اين ماجرا گفت:  ليونل پس از مرخصي از زندان به آپارتمان يكي از دوستانش مي رود. روز حادثه وي با يك پيتزافروشي تماس گرفته و سفارش پيتزا مي دهد. زماني كه كارمند پيتزا فروشي به آپارتمان مراجعه مي كند ليونل اسلحه اي را بر روي سر وي قرار مي دهد. كارمند نيز بلافاصله پيتزا ها را بدون دريافت پول به ليونل تحويل داده و پس از بازگشت به رستوران با پليس تماس گرفته و آنها را در جريان قرار مي دهد. ليونل پس از آنكه با تهديد كارمند پيتزا فروشي پيتزاها را از وي گرفته و مي خواهد به آپارتمان دوستش بازگردد با مقاومت دوست ۱۲ ساله خود روبه رو مي شود و به همين دليل وي را نيز مورد ضرب وشتم شديد قرار مي دهد. در همين زمان وي دوست خود را كه از شدت ضربات وارده بيهوش شده بود رها كرده و براي خوردن پيتزاها به محوطه آپارتمان مي رود كه كارمند پيتزافروشي به همراه پليس از راه رسيده و او را بازداشت مي كنند.مادر ليونل روز گذشته در مصاحبه اي مطبوعاتي در اين خصوص گفت: باور نمي كرده كه وي دست به چنين كاري زده و بهترين دوست خود را به اين شكل مورد ضرب وشتم قرار داده باشد.ليونل در سال ۱۹۹۹ با به قتل رساندن يونيك ۶ ساله تبديل به خبر ساز ترين مجرم ايالات متحده شد. زماني كه دادگاه عالي وي را به اتهام قتل عمد به حبس ابد محكوم كرد وي جوانترين متهمي بود كه در سن ۱۲ سالگي محاكمه شده و حكم حبس ابد بدون امكان آزادي مشروط را دريافت كرده بود. وي در سال ۲۰۰۴ موفق شد ورق را در دادگاه تجديد نظر به سمت خود برگردانده و در توافقي با دادستان پرونده، قاضي دادگاه اين بار موافقت كرد كه وي يك سال در منزل حبس بوده و سپس از آزادي مشروط به مدت ۱۰ سال برخوردار باشد.
ليونل پس از به قتل رساندن يونيك ۶ ساله ابتدا ادعا كرد كه وي به هيچ وجه در مرگ وي دخالتي نداشته است و وي خود هنگام تماشاي تلويزيون از پله ها به پايين پرتاب شده است. البته وي دو سال پس از ماجرا مجددا داستان خود را تغيير داده اعتراف كرد كه وي از بالاي پله ها به روي يونيك پريده و او را به قتل رسانده است. مادر ليونل در آن زمان مسئوليت نگهداري از يونيك را بر عهده داشت. وي يك بار پيش از اين نيز شبانه به دنبال دعواي لفظي با مادرش منزل را ترك كرده بود كه به دنبال اين قضيه قاضي دادگاه زمان آزادي مشروط وي را به ۱۵ سال افزايش داد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |