دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۱ - May 30, 2005
كارمند اداره دارايي در دادگاه كيفري استان:
مقتول به مادرم اهانت كرد، او را كشتم
003510.jpg
گروه حوادث: مردي كه مدعي است به خاطر اهانت به مادرش همكارش را به قتل رسانده، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) كردند.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با حضور قاضي كوه كمره اي و چهار قاضي مستشار برگزار شد. در ابتدا دلداري- نماينده دادستان- درخصوص اتهام قتل عمدي گفت: در اين پرونده، حسين. ك متهم به قتل عمدي ابراهيم.ح (۴۵ ساله) است. وي در يك درگيري كه مقابل خانه مقتول بوده، او را با ضربات چاقو در منطقه نظام آباد به قتل رسانده است. مقتول كه داراي دو فرزند است همسر سابقش را طلاق داده و با مادرش زندگي مي كرده است.
موضوع طبق اوراق پرونده، از آن قرار است كه مقتول در يك ملاقات دوستانه با زني به نام ليلا آشنا مي شود و پس از مدتي او را به صيغه خود در مي آورد. پس از اتمام مدت صيغه، ابراهيم با متهم كه كارمند اداره دارايي است آشنا شده و پس از مدتي همكاري، ليلا را به صيغه حسين درمي آورد.
همين امر باعث برخي اختلافات بين دو همكار شده تا اينكه روز حادثه يعني ۲۲ شهريور ماه سال ۸۳ ليلا با خانه ابراهيم تماس مي گيرد و عنوان مي كند براي جمع آوري وسايلش به خانه وي خواهد آمد.
حدود ساعت ۶ بعدازظهر همان روز زماني كه ليلا به همراه حسين به در خانه ابراهيم رفتند ناگهان بين آنها درگيري اتفاق افتاده و در همان لحظه ابراهيم با ميله اي به سر مقتول زده و سپس حسين نيز با چاقو يي كه همراه داشته، ضربه اي را به پهلوي ابراهيم وارد مي كند.
هم اكنون با توجه به درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم. در ادامه اولياي دم، درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم كردند. حسين در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام وارده، گفت: اوايل سال ۸۳ بود كه توسط يكي از همكارانم، ابراهيم به خانه ما آمد. آن روز خيلي از خودش تعريف كرد و همگي او را با نام محترمي صدا مي زدند.
رابطه دوستي ما از آن جا آغاز شد تا اينكه يك شب به خانه ما آمد و تا صبح بيدار بود. وقتي يك مرتبه پيش او رفتم، ديدم در حال گريه كردن است. از او ماجرا را پرسيدم گفت مادرم مريض است و مبلغ ۲ ميليون تومان پول احتياج دارم.
اين ماجرا باعث نگراني من شد به همين خاطر به محل كارم رفتم و بعد از يك هفته وامي تهيه كردم تا او به خانه ام آمد. آن روز با دختري به نام ليلا آمد و پول را به او دادم وقتي رفتند چند ساعت بعد دوباره برگشت و گفت من شما را به هم صيغه كرده ام. سپس ليلا را آن جا گذاشت و رفت. چند روز بعد وقتي به خانه اش زنگ زدم مادرش تلفن را برداشت و شروع به فحاشي كرد.
متهم در ادامه افزود: همان لحظه تصور كردم اين كار تنها يك نقشه بوده كه ابراهيم به خانه ام زنگ زد و بعد از كمي صحبت ناگهان به من گفت چرا به مادرش فحش داده ام. من كه تعجب زده شده بودم، داشتم برايش توضيح مي دادم كه ناگهان ابراهيم شروع به فحاشي كرد.
من هم عصباني شدم و با ليلا به در خانه اش رفتيم.
حسين در ادامه گفت:تنها انگيزه من از وقوع حادثه فحاشي ابراهيم به مادرم بود. وقتي با هم درگير شديم اول او با ميله به سرم كوبيد بعد من چاقو را كه پهلوي پايم گذاشته بودم، بيرون كشيدم و به طرفش حمله ور شدم. در ابتدا متوجه نشدم او را زده ام، وقتي به داخل حياط خانه رفتم ديدم ابراهيم از پهلو ضربه خورده است. با كمك همسايه ها او را به بيمارستان برديم اما تلاش پزشكان بي نتيجه ماند و او كشته شد.
در ادامه دادگاه وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت. ضمن اينكه يكي از شاهدان با درخواست قاضي دادگاه، در جايگاه قرار گرفت و درباره روز حادثه گفت: ابراهيم از همسايگان قديمي ما بود.
حدود ساعت ۶ بعدازظهر بود كه با من تماس گرفت و گفت: به خانه اش بروم احتمال دارد دعوايي رخ دهد. وقتي به خانه اش رفتم، متوجه شدم قرار است ليلا كه قبلاً زن صيغه اي او بود به خانه اش بيايد تا وسايلش را جمع كند. وقتي ليلا آمد مرد ناشناسي با او بود. آنها با هم درگير شدند كه اين اتفاق افتاد.
سپس متهم در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اينكه اظهارات شما در پرونده با گفته هاي امروزت مطابقت ندارد گفت: آن اظهارات را قبول ندارم. من به او محبت كرده بودم. اما او به مادرم فحش داد.
بر پايه اين گزارش، قاضي پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، به زودي حكم در خصوص پرونده را صادر خواهد كرد.

تحقيق درباره حادثه تيراندازي در متروي كرج ادامه دارد
پرونده مأمور انتظامي متهم به قتل به دادگاه رفت
گروه حوادث: با وجود ارجاع پرونده متهم حادثه متروي كرج به دادسراي ويژه روحانيت تحقيقات نيروي انتظامي در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه همچنان ادامه دارد.
سرهنگ تورنگ مسئول مركز اطلاع رساني تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هنوز تحقيقات مقدماتي اين پرونده تكميل نشده پس نمي توان اعلام كرد كه اقدام اين مامور نيروي انتظامي خلاف قانون بوده يا خير.
وي با اشاره به قانون شليك در نيروي انتظامي گفت: براساس قانون مامور نيروي انتظامي در هنگام مواجهه با متهم در مرحله اول اعلام ايست مي كند. در مرحله دوم تيراندازي هوايي، در مرحله سوم تيراندازي از زانو به پايين، در مرحله چهارم كمر به پايين و... اما در اين مورد خاص هنوز نمي توانيم اظهار نظر دقيقي داشته باشيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از تصاوير فيلمبرداري شده توسط شاهدان صحنه در تحقيقات استفاده شده يا خير گفت: قطعا در صورتي كه شاهدان حادثه اين تصاوير را در اختيار ما قرار دهند در تحقيقات مثمر ثمر خواهد بود.
در همين حال جمال كريمي  راد، سخنگوي قوه قضاييه، در گفت  وگو با خبرنگار «ايلنا» ، گفت: پس از وقوع حادثه پرونده  اي در دادسراي كرج براي متهم اين پرونده تشكيل شد كه دادسرا نيز پس از بررسي پرونده چون متهم روحاني بود، پرونده را با قرار عدم صلاحيت به شعبه ۵ و ۲ دادسراي ويژه روحانيت تهران ارجاع داد.وي با بيان اين كه متهم پرونده در بازداشت به سر مي  برد، افزود: چون قتل عمد بوده، براي اين فرد قرار بازداشت موقت صادر شده است.
گفتني است؛ شب چهارشنبه هفته گذشته يك فرد روحاني كه ملبس به لباس شخصي و از عوامل نيروي انتظامي نيز بود، در راهروي متروي كرج يك جوان را به علت ايجاد مزاحمت براي دو دختر، هدف گلوله قرار داد، كه منجر به فوت وي شد.

پرونده جواني كه به خاطر تقسيم موادمخدر كشته شد
گروه حوادث: پرونده مردي كه به خاطر تقسيم مواد مخدر جواني را به قتل رسانده بود براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني آغاز شد كه جسد مردي داخل يك چاه در منطقه شهريار توسط مأموران انتظامي پيدا شد. پس از كشف جسد، پيكر مرد ناشناس براي شناسايي هويت به پزشكي قانوني انتقال يافت و مشخص شد كه جنازه متعلق به فردي به نام محمدعلي است. به اين ترتيب، با شناسايي هويت مقتول، آشكار شد، اين مرد چندي قبل بر سر مواد مخدر با فردي به نام رضا.ي درگيري داشته و از سوي وي تهديد به مرگ شده است.
رضا در يك عمليات ضربتي حوالي خيابان شريعتي تهران شناسايي شد. بنابراين وي براي دو روز تحت تعقيب و مراقبت شديد قرار گرفت و زماني كه مأموران قصد دستگيري وي را داشتند او اقدام به فرار كرد تا اين كه مأموران با تعقيب وگريز
سه  ساعته توانستند وي را با شليك ۱۶ تيردر تهرانسر به دام بيندازند.
اين مرد در نخستين بازجويي هايش ضمن اعتراف به قتل عنوان كرد: روز حادثه يعني ۳۰/۱۰/۸۳ به خاطر تقسيم مواد مخدر با هم درگير شديم و او را با يك ضربه چاقو به قتل رساندم و از تاريكي شب استفاده كرده و جسدش را كشان كشان به داخل يك گودال انداختم.
بر پايه اين گزارش، بازپرس دادسراي جنايي شهريار با توجه به اعترافات صريح متهم وي را بازداشت و روانه زندان كرد. سپس كيفرخواست توسط نماينده دادستان صادر و صبح ديروز به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

دو سرقت مسلحانه از بانك در يك روز
گروه حوادث: روز شنبه هفته جاري دو بانك شهر تهران مورد دستبرد سارقان مسلح قرار گرفت كه يكي از سرقتها ناكام مانده و ديگري موفقيت آميز بود.
سرقت مسلحانه اول
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۱ و ۵۵ دقيقه روز شنبه هفته جاري سعيد ۲۹ ساله وارد بانك مسكن خيابان سمنگان شد.
نگهبان بانك وقتي متوجه سعيد شد كه او خود را به صندوق بانك رسانده بود. نگهبان دستور توقف داد و همين مسئله موجب درگيري نگهبان و سعيد شد. نگهبان به قصد شليك اسلحه خود را به سوي سعيد نشانه گرفت ولي گلوله در قلاف گير كرد و شليك صورت نگرفت. رئيس بانك كه شاهد اين ماجرا بود به سرعت به سمت در ورودي دويد تا از خروج سعيد جلوگيري كند.
سعيد وقتي متوجه حركت رئيس بانك شد به سوي او رفته و با يكديگر گلاويز شدند. سعيد با اسلحه اي كه در دست داشت محكم بر سر رئيس بانك كوبيد كه موجب شكستگي سر وي شد.
حاضران در ساختمان بانك با مشاهده اين صحنه به سوي صحنه حمله ور شدند و در نهايت سعيد دستگير شد. پليس در جريان ماوقع قرار گرفت و بعد از حضور در صحنه سعيد را بازداشت كرد.
سعيد در جريان بازجويي ها به پليس گفت «مدتي بود بيكار شده بودم و قادر به تهيه مخارج زندگي خود و مادرم نبودم.تا اينكه طي يك نقشه به شهرستان كرمانشاه رفته، ۱۴۰ هزار تومان پول خريد يك اسلحه را دادم و به تهران بازگشتم. قصد داشتم با سرقت از بانك منزلي براي مادرم اجاره كنم تا كمي از آوارگي و بي پولي رهايي يابيم كه دستگير شدم.»
بررسي بيشتر بر روي اين پرونده در دايره ۱ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.
سرقت مسلحانه دوم
ساعت ۱ و ۵ دقيقه روز شنبه سه مرد كه سوار بر يك موتورسيكلت بودند مقابل ساختمان بانك صادرات خيابان اكبر مشهدي واقع در حوالي بازار دوم متوقف شدند.
دو نفر از آنان كه چهره خود را پوشانده بودند با اسلحه اي در دست وارد بانك شده و با تهديد از رييس بانك خواستند تا كليد گاوصندوق را به آنها بدهد. وقتي با مقاومت رييس بانك مواجه شدند وجوهات مقابل صندوق بانك را برداشته و با سرعت ساختمان بانك را ترك كردند و به نشانه موفقيت دو تير هوايي نيز شليك كردند. سه سارق مسلح در مدت كوتاهي از محل حادثه متواري شدند.
بررسي بر روي اين پرونده نيز در دايره ۱ اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

دو قاتل از اعدام نجات يافتند
گروه حوادث: روز گذشته قريشي قاضي اجراي احكام خبر از بخشش اولياء دم دو پرونده جنايي از اعدام عاملان جنايت عزيزانشان را داد.
اولين بخشش
به گزارش خبرنگار ما، نوزدهم آذرماه سال ۸۲ ،اصغر ۳۵ ساله در پاركينگ مجتمع تجاري بوستان، عبدالله را در پي يك اختلاف قبلي با ضربات چاقو به قتل رساند. خبر وقوع اين جنايت به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل رسيد. عمليات دستگيري قاتل آغاز شد. پليس بعد از چند روز موفق به رديابي اصغر شده و او را بازداشت كرد.
متهم در جريان بازجويي هاي پليس به ارتكاب قتل عمدي مقتول اعتراف كرد. رسيدگي بر روي اين پرونده در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان برگزار شد و در نهايت متهم با استناد به شواهد مندرج در پرونده و خواسته اوليا ءدم به قصاص نفس محكوم شد. حكم مذكور از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور تأييد و به اجراي احكام ارسال شد.مسئولين اجراي احكام چند جلسه صلح و سازش بين طرفين پرونده برگزار كردند كه در پايان به رضايت اولياء دم از اعدام ختم شد.
دومين بخشش
اواسط سال ۸۰ پسر ۱۶ ساله اي به نام محمد در منزل مسكونيشان در حال استراحت كردن بود كه صداي درگيري برادرش را با يكي از همسايه ها كه او نيز محمد نام داشت شنيد. پسر ۱۶ ساله به دفاع از برادرش يك چاقو از آشپزخانه منزل برداشته و به خيابان رفت. درگيري همچنان ادامه داشت كه محمد ۱۶ ساله با چاقويي در دست به سوي طرفين درگير رفت، او قصد داشت با تهديد چاقو فردي را كه با برادرش گلاويز شده بود از صحنه دعوا دور كند ولي ناگهان از شدت عصبانيت كنترل رفتار خود را از دست داد و چاقو به كتف محمد برخورد كرد. اهالي به سرعت فرد مجروح را به بيمارستان انتقال دادند ولي تلاش هاي پزشكي نتوانست محمد مجروح شده را از مرگ نجات دهد.
بعد از وقوع اين جنايت محمد ۱۶ ساله بازداشت شد. وي به طور صريح به ارتكاب قتل عمدي مقتول اعتراف كرد. پرونده وي در شعبه ۲۱۱۱ دادگاه اطفال مورد بررسي قضايي قرارگرفت و قاضي در پايان جلسات دادگاه محمد ۱۶ ساله را به قصاص نفس محكوم كرد. حكم مذكور از سوي شعبه ديوان ۲۷ عالي كشور تأييد شده و به اجراي احكام ارجاع داده شد.
جلسات صلح و سازش كه از سوي مسئولين اجراي احكام براي اين پرونده ميان طرفين برگزار شد به رضايت اوليا ءدم ختم گرديد و بدين ترتيب اين پسر جوان از اعدام نجات يافت.هر دو پرونده براي بررسي جنبه عمومي جرم و مجازات متهم از جنبه عمومي جرايم ارتكابي و آثار اجتماعي آنها به شعب صادر كننده حكم ارجاع شد.

تبرئه يك زوج جوان از اتهام قتل
گروه حوادث: زوج جواني كه متهم به ارتكاب قتل يك پيرزن شده بودند از اتهام وارده تبرئه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، هفدهم شهريورماه سال ۸۱ جسد زن ۶۰ ساله اي به نام معصومه در منزل مسكونيش كشف شد. بوي  نامطبوع ناشي از فساد جسد باعث شده بود كه همسايه ها به وضعيت مشكوك شده و پليس را در جريان ماجرا قرار دهند. با حضور ماموران انتظامي در صحنه در منزل معصومه گشوده شد و جسد اين زن كشف شد. با حضور پليس آگاهي و قاضي كشيك ويژه قتل در صحنه، جسد متلاشي شده   زن به پزشكي قانوني انتقال يافت اما تعفن ناشي از آن، باعث شد پزشكان مركز پزشكي قانوني كشور نتوانند علت تامه مرگ معصومه را تشخيص دهند. برادران معصومه بعد از اطلاع پيدا كردن از مرگ خواهرشان، به دادگاه امور جنايي تهران مراجعه كردند و از دخترخوانده معصومه و همسر او به اتهام ارتكاب جنايت شكايت كردند.
فاطمه دختر جواني بود كه به همراه همسرش به دادگاه امور جنايي تهران احضار شد. اين زوج جوان در دفاع از خود گفتند: «در زمان مرگ معصومه ما خارج از تهران بوديم و از چگونگي مرگ او كه ما را خيلي متأثر نيز كرد خبري نداريم.»
تحقيقات از فاطمه و همسرش صورت گرفت ولي هيچ موردي كشف نشد كه مبني بر ارتكاب جنايت باشد تنها اينكه فاطمه شناسنامه خود را جعل كرد و مرد در ادامه فاميل خود يك اسم ديگر نيز اضافه كرده بود.
قاضي اسماعيلي صدور حكم را مبتني بر اجراي مراسم قسامه دانست و به همين ترتيب روز گذشته فاطمه و همسرش در شعبه دادرسي قاضي جواد اسماعيلي حضور يافته و قسم ياد كردند كه در مرگ معصومه هيچ نقشي نداشته اند و بدين ترتيب حكم تبرئه آنان صادر شد.قاضي جواد اسماعيلي فاطمه را از لحاظ جعل شناسنامه يك ميليون تومان جريمه كرد.
حكم صادره تا زمان مقررشده در قانون قابل تجديدنظر خواهي است.

برخورد قانوني با كليه عوامل فعال شركت «اي .بي .ال»
فارس: رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: با كليه عوامل فعال در شركت اي بي ال و شركت هاي مشابه برخورد قانوني مي شود.
قاضي حميدرضا طايفي افزود: با تمامي عوامل اعم از بازاريابان، فروشندگان و مسئولان شركت هاي غيرقانوني اي بي ال و مشابه آن برخورد قانوني انجام مي شود و در راستاي برخورد با اين گونه شركت ها دستورات لازم به نيروي انتظامي داده شده است.
وي اظهار داشت: با توجه به اخبار منتشر شده درخصوص غيرقانوني بودن فعاليت شركت هاي گلدكوئيست متاسفانه اخيراً مشاهده شده كه افراد سودجو با نام شركت هاي جديد مانند اي بي ال و نامهاي ديگر اقدام به عضو گيري و بازاريابي كرده اند كه در اين خصوص اعلام مي شود هرگونه فعاليت در اين گونه شركت ها جرم تلقي شده و با تمامي عوامل آن نيز برخورد قاطع قضايي صورت مي گيرد. طايفي در پاسخ به سوالي در خصوص ايجاد دفاتر متعدد اين گونه شركت ها در تهران و چگونگي برخورد دادسرا با اين موضوع گفت: در آينده نزديك نسبت به پلمب دفاتر اين گونه شركت ها اقدام خواهد شد.

حادثه در جهان
دادگاه تك تيرانداز آمريكايي
سايت جنايي: تك تيرانداز آمريكايي لي بويد هالود روز گذشته براي شركت در دادگاهي در خصوص مرگ شش نفر در جريان تك تيراندازي هاي سال ۲۰۰۲ از زندان ويرجينيا به زندان مريلند منتقل شد.
پيش از اين قاضي دادگاه عالي ويرجينيا، لي بويد هالود را به اتهام قتل عمد يك مأمور اف.بي .آي به حبس ابد محكوم كرد. وي در حال حاضر در زندان مريلند به سر مي برد.
وكيل مدافع لي بويد روز گذشته اعلام كرد كه فردا به ديدار موكلش از زندان خواهد رفت. طبق برنامه قبلي، لي بويد هفته آينده در دادگاه حاضر خواهد شد.
وكيل مدافع وي پيش از اين اعلام كرده بود كه از آن جا كه موكلش در آخرين دادگاه حكم حبس ابد را دريافت كرده است،  صدور قرار مجدد براي وي به اتهام قتل عمد شش نفر بي معناست. علاوه بر لي بويد، همدست وي جان آلن محمد ۴۴ ساله نيز در همين دادگاه به اتهام قتل عمد محاكمه خواهد شد. جان آلن در سال ۲۰۰۳ به اتهام قتل مأمور اف.بي.آي به اعدام محكوم شد.
دادستان مونتگومري اولين دادستاني بود كه عليه اين دو متهم اعاده دادرسي كرد اما برخلاف قوانين، هر دو متهم به ويرجينيا فرستاده شدند. قوانين قضايي ويرجينيا بسيار سنگين تر بوده و علاوه بر اين صدور حكم اعدام در اين ايالت مجاز است.
لي بويد هالود كه هنگام ارتكاب اين قتل ها تنها ۱۷ سال سن داشته است بر اساس قوانين قضايي كه صدور حكم اعدام را براي متهمان زير ۱۸ سال ممنوع اعلام كرده است به حبس ابد محكوم شد.
دستگيري قاتل پيرزن ها
سايت جنايي: دادستان رسيدگي به پرونده مرگ دو پيرزن در هوستون ايالات متحده روز گذشته مردي را به اتهام قتل دو مقتول كه پليس اجساد آنها را در كمد لباس هايشان پيدا كرده بود، رو به رو كرد.
پليس هوستون، گري سينگال ۴۰ ساله را ماه گذشته پس از  آن كه شاهدي كه ادعا مي كرد، گري به او حمله كرده، شناسايي و بازداشت كرد.
وي در آن زمان با دو مورد اتهام سرقت و اعمال خشونت روبه رو شد. پليس در آن زمان، اتهام قتل را نيز عليه وي مطرح كرد. البته به دليل عدم وجود مدارك كافي اين اتهام عليه وي رسمي نشد.
پليس تاكنون موفق به كشف انگيزه گري از قرار دادن اجساد ماري  گافورد ۸۶ ساله و لوئيس تامپلين ۸۱ ساله در كمد لباس هايشان نشده است. آخرين گزارش پزشكي قانوني حاكي از اين است كه به هيچ كدام از قربانيان، تعرضي انجام نگرفته است. هر چند اجساد قربانيان در حالت برهنه پيدا شده است.
پليس اجساد قربانيان را روز بيست و دوم آوريل در منزلشان واقع در نود مايلي هوستون پيدا كرد. گري يك روز پس از كشف اجساد بازداشت شد. پليس نمونه DNA وي را از روي وسائل موجود در خانه مقتولان يافته و مورد آزمايش قرار داد.
دادستان پرونده اعلام كرده است كه خواهان صدور حكم اعدام براي متهم است. گري در حال حاضر با يك مورد اتهام قتل عمد پيرزن ۸۲ ساله ديگري نيز روبه رو است. وي همچنين متهم است كه در بيست و دوم ماه آوريل به پيرزن ۶۰ ساله ديگري نيز حمله كرده است. پليس از اين زن براي شناسايي و دستگيري گري استفاده كرد.گري تاكنون از استخدام وكيل سر باز زده و اعلام كرده است كه شخصاً از خود دفاع خواهد كرد.
گري از سال ۱۹۷۷ از پرورشگاهي كه در  آن بزرگ شده خارج شده است. وي به اتهام سرقت مسلحانه به بيست سال حبس محكوم شده است. وي علاوه بر اين به اتهام ضرب و جرح يك پيرزن ۷۷ ساله به دو سال حبس محكوم شده بود.
سر دوم دختر مصري در يك عمل ۱۴ساعته از بدنش جدا شد
ايسنا: طي عمل جراحي بي سابقه كه چندين ساعت به طول انجاميد، سر دوم دختربچه مصري كه به هنگام تولد حيرت همگان را برانگيخته بود، از تن وي جدا شد.
اين دختر كه روز سي ام ماه مارس سال ۲۰۰۴ ميلادي به دنيا آمده است، پس از اين عمل موفقيت آميز،  به همراه والدينش بيمارستان را به سلامت ترك كرد.
جراح اين كودك مصري در اين خصوص گفت: خداوند به ما لطف داشت و اين روز، روز شادي و خوشحالي ماست. وي گفت: اين دختر در وضعيت خوبي به سر مي برد و امروز به خانه بازگشته است. اين جراح تصريح كرد: نكته مهم اين است كه اين دختر مصري روز به روز بهتر مي شود و تمركز چشمانش هر روز بهتر از روز گذشته است. گفتني است، اين عمل ۱۴ ساعت به طول انجاميد و بدين ترتيب به عنوان اولين عمل جراحي از نوع خود در خاورميانه ثبت شد.
دو خواهر دو قلو همزمان و در يك مكان صاحب فرزند شدند
ايسنا: دو خواهر دو قلوي ساكن «راچستر» نيويورك، در يك روز و در يك مكان صاحب فرزند شدند.
«راچل هاگ» و «دبكا براد استريت» هر دو در بيمارستان «راچسترجنرال» بستري شدند. راچل هاگ، خود يكي از روانپزشكان اين بيمارستان است.
اين گزارش حاكيست دو خواهر دو قلو يك نوزاد پسر و يك نوزاد دختر به دنيا آوردند.
طبق اظهارات هاگ، او چند ماه پيش طي تماس تلفني با خواهرش، از بارداري خود خبر داد كه در همين زمان به طور غيرمنتظره دبكا نيز متوجه شد كه او نيز باردار است.

توزيع مشروبات الكلي توسط صاحبان گاوداري كرج
ايسنا: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالاي استان تهران در اقدامي غافلگيرانه عاملان توزيع مشروبات الكلي در كرج را شناسايي و انبار آنها را متلاشي كردند.
سردار زارعي، فرمانده انتظامي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: صاحبان يك گاوداري متروكه در ماهدشت كرج اقدام به تهيه و توزيع مشروبات الكلي به طور گسترده كرده بودند كه با هماهنگي مقام قضايي، مأموران نيروي انتظامي در يك عمليات ضربتي ۶ تن از عوامل توزيع مشروبات الكلي را شناسايي و دستگير كردند.

وكلاي اولياي دم مقتولان پرونده قتل هاي محفلي كرمان:
به حكم صادره اعتراض خواهيم كرد
گروه حوادث: وكلاي مدافع خانواده اولياي دم در پرونده قتل هاي محفلي كرمان با اعلام حكم توسط سخنگوي قوه قضاييه اعلام كردند پس از ابلاغ حكم به آن اعتراض خواهند كرد. اين در حالي است كه تا ظهر ديروز رأي به خانواده اولياي دم در كرمان ابلاغ نشده بود.
به گزارش خبرنگار ما قاضي دوست علي در سومين دور رسيدگي به اين پرونده براي دو فقره قتل عمد و جنبه عمومي سه قتل ديگر حكم صادر كرد. براساس اين حكم يكي از پنج متهم پرونده به قصاص نفس و چهار متهم ديگر به حبس از ۶ سال تا ۲۸ سال محكوم شدند.
غلام علي رياحي وكيل اولياي دم يكي از مقتولان در خصوص حكم صادره مي گويد: يكي از نكات قابل اعتراض توسط وكلاي پرونده صلاحيت قاضي صادر كننده حكم است. نكته ديگر اين است كه چون دوبار دادگاه هاي بدوي در كرمان براي هر شش نفر متهم پرونده حكم اعدام صادر كردند، مطابق اصول دادرسي پرونده بايد به علت اصراري بودن رأي دادگاه دوم، پرونده در هيأت عمومي جزايي ديوان عالي كشور و يكي از رؤسا و مستشاران كليه شعب ديوان مطرح شود كه متأسفانه به اين نحو عمل نشده است و دادگاه سوم در ماهيت، مبادرت به صدور حكم كرده است.
وي تأكيد كرد: هر چند تعدادي از شاكيان از تقاضاي قصاص اعلام گذشت كرده اند و دادگاه متهمان را از جنبه عمومي به چند سال حبس محكوم كرده اما چون موضوع قتل ها به عنوان مصاديقي از قانون تشديد مجازات ربايندگان اشخاص تلقي مي شد، سقف تعيين شده بايد تا حد اعدام بالا مي رفت و گذشت شكات نيز تأثير چنداني بر تخفيف مجازات ها نداشت.
رياحي افزود: هر چند تا ابلاغ رأي دادگاه اظهار نظر دقيق ممكن نيست اما به نظر مي رسد اشخاصي كه سردستگي و آمريت اين قتل ها را به عهده داشتند محكوميت كمتر از اعدام پيدا كرده اند. در حالي كه تنها مورد حكم اعدام عليه شخصي صادر شده كه صرفاً در اين قتل ها از او استفاده ابزاري شده است.
اين در حالي است كه عصر روز شنبه قاضي دوست علي در گفت وگو با ايسنا اعلام كرد: متهمان پرونده چند جوان بودند كه به قول خودشان مي خواستند در ارتباط با مفاسد و اصلاح جامعه اقدام كنند و به اين نتيجه رسيدند كه راهش اين است اين كار دقيقاً يك كار خودسرانه بود و عنوان قتل هاي خودسرانه مناسب تر از همه چيز است.
براساس اين گزارش شش متهم پرونده به نام هاي محمد حمزه -م، محمد _ ي، سليمان _ ج، محمد _ س،  چنگيز- س، علي _ م در نيمه دوم سال ۸۱ پنج تن را در شهر كرمان به قتل رساندند. متهمان پرونده طي دو حكم صادر شده از شعبه نهم و دهم دادگاه عمومي كرمان به قصاص نفس
_ اعدام _ محكوم شدند و هر دوبار، حكم با رأي صادره توسط ديوان عالي كشور نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع گرديد. در اين مدت خانواده متهمان توانستند با پرداخت ديه به خانواده سه تن از مقتولان رضايت آنها را جلب نمايند. با اعتراض وكلاي پرونده به حكم صادره توسط قاضي دوست علي براي سومين بار به ديوان عالي كشور ارجاع خواهد شد.

درخواست قصاص براي جواني كه دوستش را كور كرد
گروه حوادث: جلسه محاكمه پسري كه دوستش را در مراسم عزاداري محرم در درگيري كور كرده بود در شعبه ۸۰ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، حامد (۱۸ ساله) متهم است كه سال گذشته در يكي از مراسم هاي عزاداري محرم زماني كه با دوستش رضا درگير شده، با ميله آهني به چشم وي كوبيده و او را كور كرده است.
صبح ديروز جلسه محاكمه اين پسر جوان در حالي برگزار شد كه در ابتداي جلسه پدر و مادر رضا از دادگاه درخواست قصاص براي متهم كردند.
سپس حامد در جايگاه قرار گرفت و خطاب به قاضي صولتي و پنج قاضي مستشار گفت: من اتهام را قبول ندارم، چون در درگيري تعداد زيادي حضور داشتند و من اصلاً ميله آهني نداشتم.
بر پايه اين گزارش، قاضي صولتي با توجه به محتويات پرونده و اظهارات شاهدان حادثه گفت: شواهد امر بيانگر آن است كه شما مرتكب چنين حادثه اي شده ايد بنابراين بهتر است واقعيت را بگوييد.
اما حامد همچنان بر بي گناهي خود، پافشاري كرد تا اين كه وكيل مدافعش با طرح لايحه اي از وي به دفاع پرداخت. قرار است حكم ظرف مدت قانوني در خصوص پرونده صادر شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |